انواع بک‌لینک و کاربردهای مختلف آن در بهبود سئو

پابلیکا / بک لینک / انواع بک‌لینک و کاربردهای مختلف آن در بهبود سئو
تاریخ آخرین به روز رسانی: ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
زمان تقریبی مطالعه : 13 دقیقه
انواع بک‌ لینک و کاربردهای مختلف آن

یکی از ابزارهای مهم در سئو، انواع بک‌ لینک است. انواع بک‌لینک به ارتقاء سایت و افزایش میزان بازدید از آن کمک می‌کند. این ابزار مهم و کاربردی سئو در واقع پل ارتباطی میان سایت‌های مختلف محسوب می‌شود و امروزه بسیاری از وب‌سایت‌ها برای افزایش میزان بازدید و کسب رتبه‌های بالا در نتایج گوگل، از آن بهره می‌برند. در این مقاله ضمن معرفی انواع یک لینک، قصد داریم کاربردهای مختلف این ابزار پرقدرت را در SEO بررسی کنیم. اگر صاحب وب‌سایتی هستید و به دنبال راه‌حلی برای افزایش بازدید از سایت خود می‌گردید، در ادامه مقاله با ما همراه شوید.

بک‌لینک چیست؟

بک‌لینک ابزاری است که باعث می‌شود یک وب‌سایت در میان هزاران وب‌سایت دیگر بیشتر و بهتر دیده شود. به‌این‌ترتیب رتبه بالایی را در نتایج موتور جست‌وجو کسب می‌کند و صاحب جایگاهی مناسب می‌شود. به لینکی که به سایت‌های دیگر یا به سایت شما آدرس بدهد، بک‌لینک می‌گویند.

در واقع هر سایتی می‌تواند به سایت‌های دیگر بک‌لینک بدهد و یا از سایت‌های دیگر بک‌لینک دریافت کند. بک‌لینک با قابلیت‌های ارزشمند و مزایای بسیاری که دارد، یک مؤلفه فوق‌العاده کارآمد برای بهینه‌سازی نتایج برای موتورهای جست‌وجو و در راس آن‌ها گوگل محسوب می‌شود.

الگوریتم‌هایی که در موتورهای جست‌وجو به‌کاررفته‌اند، به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که وقتی افراد به دنبال موضوعی هستند و مطلبی را جست‌وجو می‌کنند، مقاله‌ها یا وب‌سایت‌های برتر به آنان معرفی می‌شوند. انواع بک‌ لینک ضمن اینکه وضعیت سایت را بهبود می‌بخشند، باعث افزایش رتبه سایت می‌شوند و اعتبار یک سایت یا برند را بالاتر می‌برند.

درصورتی‌که مقالات سایت شما کیفیت خوبی داشته باشند و از دیگر سایت‌ها بک‌لینک دریافت کنید، ارزش و اعتبار بیشتری در میان موتورهای جست‌وجو کسب می‌کنید. به این شکل اگر کاربران موضوعی مرتبط با مقالات سایت شما را در گوگل جست‌وجو کنند، سایت شما جزو نتایج برتر قرار می‌گیرد. انواع بک‌ لینک در بخش‌های مختلف سایت و به‌صورت گرافیکی یا متنی نمایش داده می‌شوند. اگر باز هم درباره مفهوم بک لینک نیاز به اطلاعات داشتید ، مقاله بک لینک چیست را بخوانید.

تأثیر انواع بک لینک در سئو چگونه است؟

در خصوص رتبه‌بندی سایت‌ها توسط گوگل باید به این نکته اشاره کرد که بیش از ۲۰۰ عامل مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد. این عوامل می‌توانند اثر تقویت‌کنندگی داشته یا با خنثی کردن یکدیگر باعث کم شدن تأثیر آن‌ها شوند.

در بین عوامل مختلف، انواع بک لینک را می‌توان یکی از تأثیرگذارترین عوامل در سئو دانست که با وجود اجرای الگوریتم پنگوئن، همچنان تأثیر بسزایی در بهبود رتبه وب‌سایت‌های مختلف دارد. البته که این تأثیر نسبی بوده و نشان دهنده این موضوع نیست که یک وب‌سایت بدون بک لینک نمی‌تواند به رتبه خوبی در صفحه نتایج جستجو دست پیدا کند. از مهم‌ترین دلایل اهمیت انواع بک لینک در بهبود سئو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ربات‌های گوگل از طریق لینک‌ها در بین وب‌سایت‌ها خریده و آن‌ها را ایندکس می‌کنند.
  • بک لینک‌ها می‌توانند نشان دهنده شهرت، اعتبار، اقتدار و قابل اعتماد بودن وب سایت باشند.
  • نشان دهنده ارتباط وب‌سایت‌های مختلفی است که از نظر محتوا یا کارکرد به یکدیگر مرتبط هستند.
  • انکرتکست یا متنی که برای لینک انتخاب شده، اطلاعاتی در مورد سایت مقصد به گوگل می‌دهد.

به طور کلی این دلایل باعث شده که بک لینک‌سازی یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای افزایش ترافیک سایت‌ها از طریق کسب رتبه بهتر در نتایج جستجوی گوگل باشد.

چه فاکتور‌هایی برای تعیین ارزش بک لینک توسط گوگل مهم است؟

انواع بک لینک که از سایت‌های مختلف برای یک سایت ایجاد می‌شود، از نظر گوگل و موتورهای جستجو، ارزش و اعتبار یکسانی ندارند و گوگل فاکتورهای متفاوتی را به منظور تعیین ارزش و اعتبار یک بک لینک مورد توجه قرار می‌گیرد. از مهم‌ترین فاکتورهایی که در تعیین ارزش یک بک لینک نقش دارند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اعتبار دامنه یا Domain Authority

فاکتورهای مختلفی وجود دارند که به منظور تعیین اعتبار یک دامنه مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ عمر دامنه، نوع دامنه، تعداد و انواع بک لینک دریافتی، تعداد لینک‌های خروجی، میزان فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و غیره از مهم‌تری مواردی هستند که در تعیین اعتبار دامنه نقش دارند. هر چه اعتبار دامنه‌ای که به یک سایت بک لینک داده بالاتر باشد، ارزش و تأثیر آن بر سئو سایت نیز بیشتر می‌شود.

اعتبار صفحه یا  Page Authority

یکی دیگر از فاکتورهای مؤثر در تعیین ارزش انواع بک لینک است که شباهت زیادی به اعتبار دامنه دارد؛ اما این امکان وجود دارد که اعتبار دامنه یک سایت بالا باشد؛ اما صفحه‌ای که از آن بک لینک گرفته شده، اعتبار خوبی نداشته باشد. لینک سازی داخلی سایت و بک‌ لینک‌هایی که برای یک صفحه ایجاد می‌شوند، ‌ در تعیین اعتبار صفحه نقش اساسی ایفا می‌کنند. در صورتی که یک صفحه در سایت از لینک سازی داخلی خوبی برخوردار باشد، بدون شک از اعتبار بالایی برخوردار خواهد بود. معمولا صفحاتی که در منوی اصلی سایت‌ها قرار دارند، دارای اعتبار بالاتری هستند زیرا بک لینک‌هایی زیادی از صفحات مختلف دریافت می‌کنند.

تعداد لینک‌های خروجی

هر دامنه‌ای که به یک سایت لینک می‌دهد بدون شک به سایت‌های دیگری نیز لینک داده شده است؛ هر چه تعداد لینک‌های خروجی در یک سایت افزایش پیدا کند، اعتبار آن بین سایت‌های مختلف تقسیم شده و در نتیجه کاهش پیدا می‌کند. به عنوان مثال سایت‌هایی که در زمینه فروش و انتشار رپورتاژ آگهی و انواع بک لینک فعالیت می‌کنند، به دلیل لینک دادن به سایت‌های مختلف از اعتبار کمتری برخوردار بوده و ارزش و اعتبار لینک‌سازی را کاهش می‌دهند.

میزان ارتباط موضوعی سایت شما با سایت لینک‌دهنده

یکی از مهم‌ترین مواردی که در زمینه ایجاد انواع بک لینک به یک سایت باید مورد توجه قرار بگیرد و گوگل توجه ویژه‌ای به آن دارد، ارتباط موضوعی سایت مقصد با سایت لینک دهنده است.

اگر شما می‌خواهید برای سایت خود از یک وب سایت دیگر بک‌لینک دریافت کنید، باید به این موضوع دقت داشته باشید که سایت مورد نظر از لحاظ موضوعی با سایت شما ارتباط داشته باشد. به عنوان مثال اگر فعالیت سایت شما در زمینه سفر و گردشگری باشد، ایجاد بک لینک در یک سایت با موضوع موسیقی ارزش و اعتبار بالایی ندارد. در صورتی که ایجاد انواع یک لینک در یک سایت دیگر با موضوع سفر و گردشگری تأثیرگذاری بیشتری در جایگاه سایت خواهد داشت.

محل قرارگیری بک لینک

بک لینک در سایت را می‌توان در قسمت‌های مختلف مانند محتوای یک مقاله، ساید بار، فوتر و غیره ایجاد کرد. اما بدون شک لینک‌هایی که در محتوای صفحه قرار می‌گیرند از ارزش بیشتری برخوردار بوده و تأثیر به مراتب بالاتری در بهبود سئو خواهند داشت.

بک لینک‌هایی که در داخل فوتر یا ساید بار یک سایت ایجاد می‌شوند، به دلیل نمایش پیدا کردن در تمام صفحات سایت، با نام Sitewide شناخته می‌شوند. نمایش این لینک‌ها در تمام صفحات سایت باعث شود که این لینک‌ها توسط ربات‌های گوگل تقلبی تشخیص داده شوند. در صورتی که این کار به دفعات زیاد تکرار شود، الگوریتم پنگوئن گوگل سایت را جریمه خواهد کرد. به همین دلیل است که متخصصین فعال در حوزه سئو اعتقاد دارند که ایجاد انواع بک لینک به یک استراتژی دقیق و تخصص نیاز داشته و باید به صورت اصولی انجام شود تا بهترین نتیجه از آن به دست آید.

انواع بک‌ لینک و ارزش نسبی آن‌ها

انواع بک‌ لینک به‌طورکلی به دو دسته تقسیم می‌شوند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

بک‌لینک‌ها به دو دسته unfollow و dofollow تقسیم می‌شوند. Dofollow در واقع لینک‌هایی هستند که باعث اتصال صفحات سایت به سایت‌های خارجی می‌شوند. استفاده از این نوع لینک‌ها محدودیت دارد؛  زیرا استفاده بیش از حد آن‌ها برای سایت ضرر دارد.

 بک‌ لینک خارجی

در میان انواع بک‌ لینک‌ها، بک‌لینک nofollow این پیام را به موتورهای جست‌وجو اعلام می‌کند که لینک‌ها را ادامه ندهند. منظور پیام این است که صفحه‌ای که به آن لینک داده شده قابل‌تأیید نیست و تنها برای معرفی به آن لینک داده شده است نکته حائز اهمیت در مورد انواع بک‌ لینک، میزان اعتبار آن مطلب یا سایتی است که به آن لینک داده‌اید. اگر سایت‌هایی که به آن لینک می‌دهید به‌اندازه کافی معتبر نباشد، باعث آسیب رسیدن به سایت شما می‌شود.و بک لینک اسپم خواهد بود. ازا ین رو برای اینکه با تفاوت این دو لینک بیشتر آشنا شوید، مطلب فرق بک لینک فالو و نوفالو پابلیکا را مطالعه کنید.

این دسته از لینک‌ها از سایت شما به سایت‌های دیگر و یا از دیگر سایت‌ها به سایت شما لینک می‌دهند.

 لینک راهنما چیست؟
راهنمای کاربر برای رسیدن به خدمت به محصول یا خدمت خاص

مزایای بک‌لینک‌ها برای سئو چیست؟

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم بخش اصلی الگوریتم‌های گوگل بک‌لینک‌های باکیفیت هستند. در حقیقت این بک‌لینک‌ها هستند که باعث می‌شوند که یک وب‌سایت در نتایج موتور جست‌وجو رتبه بالا یا پایین کسب کند. انواع بک‌ لینک‌ها مزایای متعددی دارند. در واقع موتورهای جست‌وجو ابتدا بک‌لینک‌ها را ایندکس می‌کنند و سپس به آن‌ها را رتبه می‌دهند.

یک بک‌لینک خوب، همه یا بخشی از فاکتورهای مدنظر موتورهای جست‌وجو را دارد و از یک منبع معتبر پشتیبانی می‌شوند. وب‌سایت‌هایی که دقیقاً مطابق با کلمات کلیدی جست‌وجو می‌شوند، محبوبیت بیشتری دارند و قابل‌اعتماد هستند. لینک‌هایی درون یک سایت معرفی می‌شوند توسط موتورهای جست‌وجو بررسی می‌شوند. آن دسته از لینک‌هایی که با سایت شما تناسب و تطابقی ندارند، از رتبه سایت کم می‌کنند و باعث جریمه می‌شوند.
بنابراین افرادی که با دوز و کلک و در اصطلاح با تقلب سعی می‌کنند برای سایت خود لینک‌های زیادی تهیه کنند، در واقع باعث ایجاد سئوی سیاه‌وسفید می‌شوند. اما در مقابل، لینک باکیفیت مزایایی ایجاد می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

ایجاد اعتبار برای برند

اگر بتوانید از سایت‌های معتبر و محبوب بک‌لینک دریافت کنید، در واقع به سایت و برندتان اعتبار می‌بخشید. در واقع این بک‌لینک نشانه‌های ارزشمندی هستند که برای وب‌سایت اطلاعات خوب و مفیدی ارائه می‌کنند. همچنین بازدیدکنندگانی که از این بک‌لینک استفاده کرده‌اند و به سایت آدرس داده شده می‌روند، به این باور می‌رسند که نام تجاری شما در میان سایر کسب‌وکارها اعتبار خوبی دارد و کاملاً قابل‌اعتماد است.

بنابراین اگر بتوانید از سایت‌های معروف و صاحب‌نام بک‌لینک دریافت کنید، تأثیر چشمگیری بر سئوی سایت خود می‌گذارید و منبعی از اطلاعات ارزشمند را در اختیار کاربران قرار می‌دهید. این موضوع باعث می‌شود در ذهن کاربر ماندگار شوید و در جست‌وجوهای دیگر مستقیماً به سایت شما مراجعه کند، بدون اینکه از بک‌لینک به سایت شما هدایت شود.

ایجاد ترافیک ارجاعی به شکل خودکار

برخلاف تصور بسیاری از افراد، ترافیک سایت تنها از طریق جستجوی گوگل، بینگ، یاهو یا سایر موتورهای جست‌وجو حاصل نمی‌شوند. بلکه ترافیک ارجاعی، بخش بزرگی از ترافیک سایت را رقم می‌زند. در واقع وقتی کاربران از یک سایت دیدن می‌کنند، وارد بک‌لینک‌های موجود در سایت می‌شوند. اگر این بک‌لینک‌ها به‌اندازه کافی کیفیت داشته باشند، باعث می‌شوند که کاربر مدت زیادی داخل سایت بماند و به مطالعه مطالب بپردازد. به این شکل ترافیک سایت به شکل کاملاً هدفمند افزایش می‌یابد و منجر به سئو سایت می‌شود.

حتی اگر بتوانید از یک سایت محبوب تنها یک بک‌لینک دریافت کنید می‌توانید به مدت طولانی ترافیک زیادی را برای سایت خود رقم بزنید و این موضوع به‌تنهایی می‌تواند نشان از قدرت بک‌لینک‌ها داشته باشد.

دایرکتوری بلندمدت و منابع لینک‌ها

همان‌طور که می‌دانید اینترنت منبعی عظیم از انواع و اقسام اطلاعات را دارد و سال‌هاست وارد زندگی بشر شده است و اطلاعات آن به طور مداوم در حال به روز رسانی هستند. اگر مقالات و محتواهای شما به‌اندازه کافی کیفیت داشته باشند و بتوانند از دایرکتوری‌های معتبر و دیگر منابع وب‌سایت بک‌لینک دریافت کنند، تا سال‌های متمادی برای سایت شما ترافیک ایجاد می‌شود.

ایجاد ارتباطات جدید

زمانی که یک کاربر از طریق بک‌لینک وارد سایت شما شود و مطالب ارزشمند و مفیدی دریافت کند، ترغیب می‌شود که روی سایر بک‌لینک‌های شما کلیک کند و به این شکل ارتباطات جدیدی رقم می‌خورد. این موضوع می‌تواند کاربر را ترغیب کند که به شبکه‌های اجتماعی شما بپیوندد، لینک‌های شما را در سایر شبکه‌ها به اشتراک بگذارد.
به‌این‌ترتیب ضمن اینکه بهتر و بیشتر دیده می‌شوید، ارتباطات جدیدی را با طیف وسیعی از کاربران برقرار می‌کنید و ترافیک بیشتری برای سایت خود رقم می‌زنید. این موضوع در نهایت منجر به افزایش رتبه سایت در نتایج موتورهای جست‌وجو می‌شود.

 ایجاد ارتباطات جدید
ترغیب کاربر به‌دنبال کردن ما

تأثیر بک‌لینک در سئو سایت

زمانی که کلیدواژه‌ای را درون موتورهای جست‌وجو سرچ می‌کنید و به دنبال آن وارد سایت‌های مربوطه می‌شوید تا مطالب موردنظرتان را مطالعه کنید، با یک سری لینک‌ها در قسمت‌های مختلف محتوا روبه‌رو می‌شوید. درصورتی‌که این لینک‌ها قابل کلیک باشند و دربردارنده آدرس سایت‌های دیگر باشند، با کلیک روی آن‌ها وارد سایت جدید می‌شوید.

بک‌لینک‌ها یک ابزار مهم و یکی از عناصر بسیار تأثیرگذار در اصول سئو به شمار می‌روند. در واقع زمانی که یک سایت به وب‌سایتی دیگر بک‌لینک می‌دهد، به این موضوع اشاره دارد که سایت مورد نظر محتواهای ارزشمند و مطالب مفیدی را ارائه می‌دهد. این موضوع از نظر گوگل و موتورهای جست‌وجو یک امتیاز مثبت برای سایت محسوب می‌شود؛ بنابراین سایت‌هایی که بیشترین میزان بک‌لینک را دریافت کرده باشند امتیاز بیشتری می‌گیرند و رتبه‌های بالاتری را به شکل ارگانیک در نتایج موتورهای جست‌وجو کسب می‌کنند.

متخصصانی که در حوزه سئو سایت فعالیت می‌کنند، به این موضوع باور دارند که میزان کیفیت بک‌لینک‌ها تاثیر بسیار زیادی بر سئو سایت دارد. به این معنا که هرچه بک‌لینک‌ها کیفیت بیشتر داشته باشند، رتبه سئو سایت بیشتر می‌شود. اگر بک‌لینک‌ها مطابق با محتوای سایت و کلید واژه جستجو شده توسط کاربر باشند، کیفیت بالایی دارند. علاوه‌برآن هرچقدر سایتی که بک‌لینک را ارائه می‌دهند پربازدید و معتبر باشد، کیفیت بک‌لینک افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه تاثیر تبادل بک لینک در سئو به طور واضح برای تمام متخصص‌های سئو مشخص و عیان است.

انواع بک‌ لینک‌ ها کدامند؟

زمانی که تصمیم می‌گیرید برای وب‌سایت خود بک‌لینک ایجاد کنید، در واقع مایلید که اعتبار سایت خود را افزایش داده و بیشترین بازدید را کسب کنید. اما همه بک‌لینک‌ها این نتایج را به دنبال ندارند؛ چراکه نحوه ساخت و ایجاد بک‌لینک‌ها موضوعی بسیار حائز اهمیت برای موتورهای جست‌وجو محسوب می‌شود.

موتورهای جست‌وجو در ابتدا میزان ارتباط بک‌لینک را با کلیدواژه جست‌وجو شده توسط کاربر بررسی می‌کنند. بک‌لینک‌های سایت را از نظر کیفیت مورد بررسی قرار می‌دهند؛ بنابراین صرفاً داشتن بک‌لینک باعث افزایش رتبه سایت نمی‌شود. حتی ممکن است برخی از بک‌لینک‌ها بی‌کیفیت و تقلبی باشند که در نهایت رتبه سایت را کاهش داده و منجر به جریمه می‌شوند.

بنابراین قبل از اینکه بک‌لینک‌های بی‌کیفیت و تقلبی ارائه کنید و با نتایج منفی روبه‌رو شوید، بهتر است در این زمینه بیشتر تلاش کنید و با در نظر گرفتن مواردی که بیان شده‌اند، از مشکلات احتمالی و غیرقابل‌جبران جلوگیری کنید. انواع بک‌ لینک از نظر روش ساختاری در دسته‌بندی‌های متعددی قرار می‌گیرند که در ادامه چند نمونه از آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

لینک راهنما

این لینک‌ها همان‌طور که از اسمشان پیداست، برای راهنمایی کاربران و رساندن آن‌ها به محصولات خاص یا خدمات مدنظرشان کاربرد دارند. در واقع این لینک‌ها مانند تبلیغات بازرگانی هستند. وب‌سایت‌هایی که با لینک راهنما کاربران را به سایت شما هدایت می‌کنند، ممکن است بک لینک رایگان را در نظر نگرفته باشند که در این صورت برای ارائه بک لینک از شما هزینه می‌گیرند. البته روش‌هایی هم برای ایجاد بک لینک رایگان وجود دارد که در مقاله بک لینک رایگان و اهمیت آن در سئو مطرح کرده‌ایم.

از مزایای این روش بک‌لینک می‌توان به ایجاد ترافیک هدفمند برای صفحه و تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل اشاره کرد.

لینک‌های طبیعی و مخصوص موتورهای جست‌وجو

تعداد زیادی از لینک‌ها تنها با این هدف ساخته می‌شوند که موتورهای جست‌وجو را به خود جذب کرده و به‌این‌ترتیب سایتی با اعتبار بالا دریافت کنند. باتوجه‌به این موضوع که موتور جست‌وجوگر گوگل اغلب لینک‌های طبیعی را به رسمیت می‌شناسد، بهتر است بیشتر روی این موضوع تمرکز کنیم و لینک‌های طبیعی بسازیم. لینک‌های تقلبی که به شکل کاملاً غیرعادی ساخته می‌شوند نه‌تنها سودی ندارند، بلکه عوارض جبران‌ناپذیری مانند بسته‌شدن سایت به همراه دارند.

لینک نظرات وبلاگ

ساخت بک‌لینک به این روش، بسیار کاربردی، ساده و از روش‌های بسیار قدیمی است. بزرگ‌ترین مزیت این شیوه ساخت بک‌لینک به این موضوع مربوط می‌شود که به طور ماهانه بیش از ۱ میلیون پست در وبلاگ‌ها ساخته می‌شود و هر پست بستری مناسب برای ایجاد بک‌لینک را دارد. اگر می‌خواهید از این روش برای ایجاد بک‌لینک استفاده کنید، بهتر است به یکسری نکات دقت داشته باشید. این نکات عبارت‌اند از:

  • به سراغ وبلاگ‌هایی بروید که موضوعی هماهنگ با سایت شما داشته باشند. موضوعات شبیه به هم باعث می‌شود تا موتورهای جست‌وجو اعتبار بیشتری کسب کنند.
  • حتماً از نام اصلی خود استفاده کنید، در غیر این صورت به شکل اسپم شناخته می‌شوید.
  • قبل از اینکه لینک صفحه خود را قرار دهید، در پاسخ به مطلب وبلاگ پاسخ کوتاهی ارائه کنید. به این شکل می‌توانید بازدیدکنندگان بیشتری جذب کنید.

تصاویر و نمودارهای بصری

بازاریابی از طریق محتوا، تنها به مطالب نوشتاری متمرکز نمی‌شود بلکه می‌توانید از تصاویر و نمودارهای بصری در این زمینه بهره بگیرید. گاهی دیدن یک تصویر می‌تواند تأثیر بیشتری روی مخاطب داشته باشد و بسیار بهتر از مطالب نوشتاری عمل کند. اگر از این شیوه برای ارائه بک‌لینک استفاده می‌کنید به موارد زیر توجه کنید.

  • برای تصاویر خود حق انتشار تعریف کنید. به‌این‌ترتیب هر وب‌سایتی که از تصاویر شما استفاده کند مجبور می‌شود به صفحه شما بک‌لینک دهد.
  • حق انتشار اصلاً هزینه‌ای برای شما ندارد و کاملاً رایگان است. فقط کافی است یک کد ساده در صفحه وب‌سایت خود برای آن در نظر بگیرید.
  • شما می‌توانید با کمک جست‌وجوی تصاویر گوگل، بررسی کنید چه کسانی از تصاویر شما استفاده می‌کنند.

چگونه بک‌لینک طبیعی بگیریم؟

همان‌طور که قبلاً هم اشاره کردیم بک‌لینک طبیعی بدون پرداخت هزینه و به شکل کاملاً طبیعی شکل می‌گیرد؛ بنابراین ارزش بیشتری دارد و رتبه سایت را در نتایج موتورهای جستجو ارتقا می‌دهد. برای ساخت بک‌لینک طبیعی راه‌های متعددی وجود دارد. این راه‌ها شامل موارد زیر می‌شوند.

 چگونه بک‌ لینک طبیعی بگیریم؟
برای ساخت انواع بک‌ لینک طبیعی راه‌های متعددی وجود دارد.

۱- رپورتاژ آگهی
یکی از روش‌های بسیار کاربردی برای ساختن انواع بک‌ لینک طبیعی، رپورتاژ آگهی است. این روش علاوه بر اینکه برای ساخت یک لینک طبیعی بسیار مؤثر است نوعی روش تبلیغاتی برای شناساندن کالاها یا برند شما در وب‌سایت‌های دیگر می‌شود و در نهایت اعتبار برند شما را افزایش می‌دهد.

مطلب پیشنهادی : رپورتاژ آگهی چیست و چه کاربردی در سئو دارد؟

برای ساخت بک‌لینک طبیعی از طریق رپورتاژ آگهی باید به تعرفه‌ها و مولفه‌های آن دقت داشته باشید. این تعرفه‌ها به نکات زیر بستگی دارند.

  • پربازدید بودن: برای خرید رپورتاژ آگهی به سراغ سایت‌های بروید که پربازدید هستند. به‌این‌ترتیب علاوه بر اینکه اعتبار سایت خود را می‌افزایید، ورودی بیشتری دریافت می‌کنید.
  • دائمی بودن لینک: دقت داشته باشید که بک‌لینک دائمی باشد. در غیر این صورت اگر به هر دلیلی لینک حذف شود، اعتباری که دریافت کردید از بین می‌رود.
  • بازه زمانی: اگر مایلید که از چند رپورتاژ استفاده کنید و تعداد رپورتاژهای بیشتری بخرید این کار را به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده و در بازه‌ای زمانی مناسب انجام دهید. خرید رپورتاژ در فواصل کوتاه نه‌تنها سودی ندارد؛ بلکه باعث لو رفتن بک‌لینک‌ها شده و در نهایت به جریمه یا بسته شدن سایت منتهی می‌شود.
  • اعتبار دامنه: قبل از اینکه رپورتاژ آگهی از سایتی خریداری کنید، حتماً اعتبار دامنه آن را چک کنید و به سراغ سایت‌هایی بروید که اعتبار بیشتری دارند و گوگل اعتماد بیشتری به آن‌ها دارد. برای بررسی این موضوع می‌توانید چند جست‌وجو انجام دهید و بررسی کنید گوگل به کدام سایت‌ها اعتماد بیشتری دارد.
  • محتوای مناسب: سعی کنید از محتواهایی استفاده کنید که منحصربه‌فرد باشند. به این شکل نتایج مطلوب‌تری برای سایت شما رقم می‌خورد. اگر قصد دارید از چند رپورتاژ استفاده کنید حتماً این محتواها را در حوزه‌های مختلف خریداری کنید.
  • تعداد لینک: تعداد لینک‌ها در محتوا نباید زیاد باشد. حداکثر لینک‌هایی که باید در یک محتوا وجود داشته باشد ۴ لی ۵ لینک است. استفاده بیش از حد از لینک، باعث کاهش ارزش لینک‌ها می‌شود و موتورهای جست‌وجو را نسبت به لینک‌ها مشکوک می‌کند. علاوه‌برآن به این موضوع دقت کنید که نباید تمامی لینک‌ها را به یک صفحه ارجاع دهید.
  • رتبه بالا در کلمات کلیدی هدف: رپورتاژ آگهی را از سایت‌هایی تهیه کنید که در کلمه کلیدی مدنظر شما، رتبه و جایگاه مناسبی داشته باشد.

۲- شبکه‌های اجتماعی
شبکه‌های اجتماعی چندان تاثیری بر نتایج موتورهای جست‌وجو ندارند. اما درصورتی‌که به شکل مؤثر در این فضا فعالیت داشته باشید، می‌توانید لینک‌های سایت خود را در این فضا منتشر کنید.
۳- محتوای باکیفیت
محتوای باکیفیت نقش بسیار مهمی را برای کسب رتبه‌های برتر در نتایج موتورهای جست‌وجو ایفا می‌کند. درصورتی‌که محتواهای عالی و کاربردی تهیه کنید، بک‌لینک‌های طبیعی را دریافت خواهید کرد.
۴- پست مهمان
می‌توانید در سایت‌هایی که اجازه نوشتن مطلب را به شما می‌دهند، پست مهمان ایجاد کنید و به‌این‌ترتیب با دریافت بک‌لینک، به سئوی سایت خود کمک کنید.به نقل از سایت semrush.com :

پست مهمان، یک تاکتیک بازاریابی دربرگیرنده نوشتن مقالات در سایت‌های دیگر به منظور ارتقای برند شماست.

گاهی برخی سایت‌ها نیز به تبادل بک لینک روی می‌آورند که نیازمند اطلاعات بیشتری است. پیشنهاد می‌کنیم مقاله تبادل بک لینک و تاثیر آن در بر سئو را در پابلیکا بخوانید.

۵- انجمن‌ها
لینک‌سازی در انجمن‌ها کاملاً رایگان است. این روس هم می‌تواند در بهبود سئو سایت تاثیر بگذارد.

استراتژی‌های مناسب برای تاثیرگذاری بک‌لینک سئو

اگر می‌خواهید بک‌لینک‌های تأثیرگذار دریافت کنید و به این واسطه رتبه سایت خود را بالا ببرید، باید بر اساس یکسری استراتژی‌ها عمل کنید. استراتژی‌های مناسب برای تأثیرگذاری بک‌لینک سئو علاوه بر اینکه بر رتبه سایت تاثیر می‌گذارند، منجر به بازاریابی محتوا می‌شوند. استراتژی‌های تأثیرگذار بر بک‌لینک سئو به‌طورکلی باهدف جذب کاربران بیشتر متمرکز می‌شوند. این استراتژی‌ها عبارت‌اند از:

  • شناخت مخاطبان خود
  • لیستی از وب‌سایت‌هایی را که مخاطبان شما به آن‌ها علاقه‌مند هستند تهیه کنید.
  • سعی کنید محتواهای باکیفیت تهیه کنید
  • برقراری ارتباط با محتوای سایت
  • ارتقا دادن بک‌لینک‌ها
  • شبکه‌های اجتماعی

خرید انواع بک لینک از پابلیکا

در این مقاله راجع به انواع بک‌ لینک صحبت کردیم.انواع بک‌ لینک ابزاری قدرتمند برای یک وب‌سایت هستند که می‌توانند منجر به دیده شدن سایت و افزایش ترافیک آن شوند. به همین علت مدیران سایت‌ها فعالیت‌های خود را در این زمینه متمرکز می‌کنند.

ساخت انواع بک‌ لینک برای وب‌سایت یکی از بهترین راهکارها برای جذب کاربران بیشتر، افزایش ترافیک سایت و در نتیجه کسب رتبه‌های برتر در نتایج موتور جستجوی گوگل است. لینک‌سازی به روش‌های مختلفی انجام می‌شود و انواع مختلفی دارد. در میان انواع بک‌ لینک‌ها، آن دسته از بک‌لینک‌هایی که به شکل طبیعی ایجاد می‌شوند و کیفیت بیشتری دارند بسیار کاربردی و ارزشمند هستند و مزایای بسیاری برای سایت به همراه دارند. برای ساخت بک‌ لینک موثر و طبیعی می‌توانید از وب‌سایت پابلیکا کمک بگیرید و محتواهای جذاب، کاربردی و متناسب با نیاز کاربر تهیه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خرید بک لینک می‌توانید با مشاوران پابلیکا تماس حاصل کنید و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

اشتراک گذاری این مطلب در :

نظرات کاربران

هنوز نظری نداریم!

اولین دیدگاه رو میتونی راجع به این مطلب ثبت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =