فرق بک لینک فالو و نوفالو + ۵ کاربردشان در استراتژی سئو

پابلیکا / بک لینک / فرق بک لینک فالو و نوفالو + ۵ کاربردشان در استراتژی سئو
تاریخ آخرین به روز رسانی: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
زمان تقریبی مطالعه : 6 دقیقه

برای استفاده از انواع بک لینک باید ابتدا فرق بک لینک فالو و نوفالو را دانست. با دانستن تفاوت این دو نوع بک لینک، بتوان از این فاکتورهای مهم بهره‌مند شد و استراتژی‌های مختلفی برای سئو طراحی کرد. تمام صفحه‌های یک وب سایت از طریق لینک‌های مختلف به یکدیگر متصل هستند و برای اینکه بتوان رتبه صفحات را بهبود داد، نیاز است که به لینک سازی‌های خارجی توجه کرد. اما قبل از اینکه برنامه‌ریزی دقیقی برای بهبود سئو انجام داد باید با مفهوم بک لینک‌های فالو و نوفالو آشنا شد. از این‌رو تا انتهای متن همراه ما باشید تا اطلاعاتی کافی درباره ارزش بک لینک‌ها عنوان کنیم.

بک لینک فالو follow چیست؟

برای اینکه بتوان فرق بک لینک فالو و نوفالو را درک کرد، بهتر است که درباره بک لینک فالو یا نوفالو اطلاعاتی داشت. میزان اعتمادی که سایت‌ها و مخاطب‌ها به یک سایت دارند، باعث می‌شود تا گوگل، وب سایت را مورد تایید قرار دهد.

هنگامی ‌که لینک مطالب وب سایت شما در سایت‌های دیگر درج شود، گوگل تشخیص می‌دهد که این وب سایت، مطالب با ارزشی را منتشر کرده که از نظر مردم قابل اعتماد بوده و می‌توان به آن مراجعه کرد. در نتیجه، بعد از بررسی‌های مختلف گوگل، رتبه وب سایت یا صفحه مد نظر شما ارتقا پیدا می‌کند و در رده‌های بالا قرار می‌گیرد. بک لینک فالو همان لینکی است که از وب سایت شما در سایت‌های دیگر قرار گرفته است و باعث می‌شود تا مخاطب‌ها با صفحه شما آشنا شوند. هرچه سایت‌های دیگر، لینک‌های فالو به سایت شما داشته باشند، گوگل وضعیت سئو را بهبود داده و رتبه وب سایت را ارتقا می‌دهد.
خب مشخص شد که بک لینک فالو، برای بهبود سئو به کار گرفته می‌شود و نیاز است که هر متخصص سئو برای بیشتر شدن لینک‌های فالو، تلاش کند.

چه زمانی باید از بک لینک فالو استفاده کرد؟

سوالی که کارشناس‌های سئو تازه کار می‌پرسند این است که چه زمانی باید بک لینک فالو دریافت کرد؟ همانطور که اشاره شد، بک لینک فالو یکی از انواع بک لینک است که باید با دقت زیاد و استراتژی‌های مختلفی به کار گرفته شود. از این‌رو مهم است هنگامی ‌از بک لینک‌های فالو استفاده کرد که منبع باکیفیت بالا و قابل اعتمادی ایجاد کرده باشید تا مخاطب به راحتی به شما اعتماد کند و محتوای شما تکمیل باشد. با این روش می‌توان اعتماد موتورهای جستجو را جلب کرد و باعث بهبود سئو وب سایت شد.

به عنوان مثال: اگر شما در حال اجرای یک کمپین دیجیتال هستید و می‌خواهید که از طریق صفحه‌ای رتبه وب سایت خود را بهبود دهید، لینک‌های فالو به شما کمک می‌کنند تا اعتبار صفحه مد نظر شما از نظر موتورهای جستجو بیشتر شود و همین موضوع بهبود سئو را به همراه دارد.

چه زمانی باید از بک لینک فالو استفاده کرد؟
زمان استفاده از بک لینک فالو

بک لینک نوفالو nofollow چیست؟

بک لینک‌های نوفالو به سایت دیگر اشاره ندارند. هنگامی‌ که سایتی لینک نوفالو ایجاد می‌کند به طور واضح می‌گویید: “من به این صفحه لینک می‌دهم، اما آن را تایید نمی‌کنم.” این موضوع همانند به اشتراک گذاشتن یک کتاب می‌ماند که شاید دیدگاه‌های نویسنده را تایید نکند یا موافق آن نباشد.

در حقیقت، لینک‌های نوفالو به موتورهای جستجوی گوگل این پیام را می‌دهند که از link juice عبور نکنند و این تایید را از بین می‌برند. این چیزی است که یک لینک Nofollow به نظر می‌رسد:
<a href=”https://example.com” rel=”nofollow”>anchor text here</a>

لینک‌های Nofollow بسیار مهم هستند، زیرا به شما اجازه می‌دهند بدون تاثیر مستقیم بر سئو سایت خود به محتوای دیگر لینک دهید. این بک لینک‌ها، تعادل را حفظ می‌کنند و باعث می‌شوند تا موتورهای جستجو نسبت به لینک سازی‌های شما حساس نشوند، اما مهم است به یاد داشته باشید که این لینک‌ها بد نیستند.

چه زمانی باید از بک لینک نوفالو استفاده کرد؟

شاید تعجب کنید که چرا باید از بک لینک‌های نوفالو استفاده کرد، در صورتی که تاثیر مستقیمی ‌بر روی رتبه وب سایت ندارند! فرض کنید که شما خدمات یا محصولات مختلفی را ارائه می‌کنید که از طریق وب سایت‌های دیگر بک لینک دریافت کرده‌اند، اما آن‌ها شما را تایید نکرده‌اند، خب این موضوع بد نیست، بلکه آزادی عمل به مخاطب می‌دهد تا بین محصولات شما جستجو انجام دهد و آنچه را که خودش تشخیص می‌دهد، انتخاب کند. همچنین از حساسیت‌های گوگل و احتمال شناسایی لینک در امان هستید.

فرق بک لینک فالو و نوفالو

با توجه به توضیحاتی که درباره بک لینک‌های فالو و نوفالو داده شد، می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که بک لینک‌های Dofollow و بک لینک‌های nofollow مانند یین و یانگ سئو هستند. آن‌ها یکدیگر را متعادل می‌کنند، مکمل و متضاد یکدیگر هستند، در حالی که یکی به موتورهای جستجو عنوان می‌کند، ” به این وب سایت اعتبار لازم را بدهید!” و دیگری به آرامی ‌می‌گوید،” صبر کن! اینجا هیچ تاییدیه نیست.”
فرق بک لینک فالو و نوفالو در نحوه استفاده آن‌ها است و متخصص‌های سئو باید حساسیت زیادی داشته باشند تا به جای یکدیگر برنامه‌ریزی نشوند.

آیا بک لینک‌های Nofollow بد هستند؟

لینک‌های نوفالو بد نیستند، اما همانند بک لینک‌های فالو تاثیر مثبتی و مستقیم بر روی بهبود سئو ندارند، ولی لازم هستند! لینک‌های نوفالو نقش بهبود سئو را ایفا نمی‌کنند، اما در پس زمینه، کارهای مختلفی برای اطمینان از پروفایل بک لینک ایجاد خواهند کرد که طبیعی‌تر باشد و سیگنال‌های ظریفی به گوگل می‌دهد که موتورهای جستجو را حساس نکند. در حقیقت عنوان می‌کند که تقلبی در بک لینک گرفتن وجود ندارد و تمام تکنیک‌های لینک سازی به درستی انجام شده است.

نحوه بررسی لینک‌های Nofollow و Dofollow

اگر تمایل دارید که لینک‌های فالو و نوفالو خود را شناسایی کنید، نیاز به راهنمای کلی و مطالعه مقاله بررسی بک لینک سایت خود و رقبا دارید؛ ولی در ابتدا، با اصول اولیه شروع کنید. به سادگی روی لینک مورد نظر خود کلیک راست کرده و Inspect یا Inspect Element را انتخاب کنید. یک پنل پیش روی شما وجود دارد که می‌توانید به راحتیrel=”nofollow” را مشاهده کنید، اما اگر همچین عبارتی را مشاهده نکنید، لینک شما از نوع فالو است. به طور کلی در نحوه بررسی بک لینک سایت هم می‌توان فرق بک لینک فالو و نوفالو را شاهد بود.
البته توجه کنید، ابزارهای مختلفی مانند: Ubersuggest هم وجود دارند که باعث می‌شوند به سرعت انواع لینک را دسته‌بندی کرده و متناسب با آن استراتژی‌های مختلفی برای بهبود سئو ایجاد کرد.

نحوه بررسی فرق بک لینک فالو و نوفالو (Nofollow و Dofollow)
اگر تمایل دارید که لینک‌های فالو و نوفالو خود را شناسایی کنید، نیاز به راهنمای کلی دارید، با اصول اولیه شروع کنید.

نحوه استفاده از بک لینک‌های فالو و نوفالو برای سئو

تا به اینجای متن فرق بک لینک فالو و نوفالو را متوجه شده‌ایم، اما نیاز است که بین لینک‌های dofollow و nofollow در ایجاد یک استراتژی SEO قوی که با الگوریتم‌های گوگل همخوانی داشته باشد، تعادل ایجاد کرد. در اینجا نحوه استفاده استراتژیک از هر دو نوع لینک برای بهبود SEO را توضیح خواهیم داد.

نقش بک لینک‌ها را درک کنید

لینک‌های Dofollow ستون فقرات وب سایت هستند، انتقال مخاطب از سایت‌های دیگر از طریق این لینک‌ها انجام می‌شود و سایت شما قدرت زیادی از لینک‌های فالو دریافت می‌کند. اما لینک‌های nofollow هم به همان اندازه مهم هستند و شما را از مجازات‌های بالقوه گوگل محافظت می‌کنند.

پروفایل خود را متنوع کنید

یک پروفایل لینک طبیعی و متنوع، SEO gold محسوب می‌شود. با ترکیب لینک‌های dofollow و nofollow، می‌توانید از مجازات گوگل دور شوید و لینک‌های شما به صورت ارگانیک جایگاه سایت را ارتقا خواهند داد. حتی می‌توانید یک چک لیست از لینک سازی‌های خود تهیه کنید و متناسب با تعادل‌سازی‌های بک لینک‌های فالو و نوفالو، استراتژی‌های مختلفی ایجاد کنید.

از پتانسیل ترافیک استفاده کنید

لینک‌های Nofollow ، به ویژه از سایت‌های معتبر، می‌توانند آهنرباهای ترافیک باشند. از آن‌ها برای هدایت ترافیک با کیفیت استفاده کنید. بر روی تعامل با کاربر و تبدیل آن به مخاطب واقعی تمرکز کنید. از این طریق می‌توانید مخاطب‌های وفادار داشته باشید و آن‌ها را حفظ کنید.

استراتژی محتوا را تقویت کنید

لینک‌های dofollow و nofollow را در محتوای باکیفیت و ارزشمند ترکیب کنید. یک لینک خوب در محتوای جذاب می‌تواند تجربه کاربر و تاثیر سئو را به حداکثر برساند. همچنین بین محتوا و لینک‌ها رابطه مناسبی ایجاد می‌شود.

نظارت و تنظیم داشته باشید

ازابزارهای تحلیلی مانند Ubersuggest برای نظارت مداوم بر عملکرد لینک‌های خود استفاده کنید. تاثیر لینک‌ها را ارزیابی کرده و استراتژی خود را بر اساس آن‌ها تنظیم کنید. حتی می‌توانید رویکرد خود را اصلاح کرده و اطمینان حاصل کنید که با بهترین شیوه‌های سئو و الگوریتم‌های در حال تکامل، هماهنگ است.

به طور کلی توجه داشته باشید که تمام مواردی که پیشنهاد شد برای این است که شما ابتدا فرق بک لینک فالو و نوفالو را بدانید و متناسب با آن برای تعادل‌سازی بین این لینک‌ها اقدامات لازم را انجام دهید. هرچه بیش از حد لینک‌های نوفالو یا فالو ایجاد کنید، مانع رشد وب سایت خود می‌شوید و همین موضوع باعث می‌شود تا استراتژی‌های شما به خوبی کار نکنند. در نهایت سئو وب سایت، بهبود پیدا نمی‌کند و افزایش درآمدی از طریق وب سایت ایجاد نمی‌شود.

همچنین مواردی که توضیح داده شد برای این نیست که کدام یک از لینک‌های فالو یا نوفالو بهتر هستند، بلکه در مورد درک چگونگی استفاده از لینک‌های dofollow و nofollow در کنار هم برای بهبود SEO شما است. بهتر است که از یک چک کننده بک لینک استفاده کنید تا ببینید لینک‌های شما در چه سایت‌هایی قرار گرفته‌اند و کیفیت بک لینک‌ها چگونه است؟

نظارت و تنظیم بر بک لینک‌های فالو و نوفالو
ازابزارهای تحلیلی مانند Ubersuggest برای نظارت مداوم بر عملکرد لینک‌های خود استفاده کنید.

خرید بک لینک باکیفیت فالو و نوفالو از پابلیکا

در متن درباره انواع لینک و فرق بک لینک فالو و نوفالو توضیحاتی ارائه کرده‌ایم و همانطور که اشاره شد، بک لینک‌های dofollow و nofollow از نظر تثیر آن‌ها بر بهینه‌سازی موتور جستجو، تفاوت قابل توجهی دارند:

بک لینک‌های فالو به رتبه‌بندی بالاتر وب سایت در موتورهای جستجو و تسهیل کشف محتوای جدید کمک می‌کنند. بک لینک‌های Nofollow، در حالی که به طور مستقیم بر سئو تاثیر نمی‌گذارند، در هدایت ترافیک و افزایش دید وب سایت شما نقش دارند. در نهایت حفظ تعادل سالم هر دو نوع بک لینک برای یک استراتژی جامع و موثر سئو ضروری است. از این‌رو باید از بهترین متخصص‌های سئو استفاده کرد تا رتبه وب سایت ارتقا پیدا کرده و میزان درآمد افزایش داشته باشد.

پابلیکا به عنوان یکی از ارائه‌دهنده‌های خدمات در حوزه‌های مختلف مانند: سئو، اجرای کمپین‌های آنلاین، روابط عمومی، تولید محتوا و رپورتاژ آگهی در کنار کسب و کارهای مختلف است تا به راحتی بتوانند استراتژی‌های سئو را پیاده‌سازی کنند و تصمیمات آگاهانه‌ای برای درآمد بیشتر وب سایت‌ها اجرا کنند.

متخصص‌های سئو پابلیکا با درک تمایز بین بک لینک‌های dofollow و nofollow، می‌توانند تصمیمات روشنی در مورد استراتژی‌های خرید بک لینک خود بگیرند و در نهایت به رشد و موفقیت وب سایت‌های شما در چشم انداز دیجیتال کمک کنند. از طرفی هم اگر سوالی درباره انواع بک لینک دارید که در این متن به آن اشاره نشده کافی است که از طریق کامنت و در انتهای همین متن با ما در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری این مطلب در :

سوالات متداول

اگر در بررسی لینک‌ها به rel=nofollow برخورد کنید، لینک شما از نوع نوفالو است.

لینک‌های نوفالو باعث می‌شوند تا تعادل سازی بین بک لینک‌های فالو و نوفالو ایجاد شوند و گوگل برای تقلب لینک سازی مشکوک نشود.

هنگامی‌ که می‌خواهید به یک منبع لینک دهید، اما آن را تایید نکنید یا ارزش SEO را منتقل نکنید.

بک لینک پشتیبان dofollow لینک استانداردی است که به SEO equity یا “link juice” به سایت مرتبط، منتقل می‌شود و به طور موثر آن را تایید می‌کند. همچنین به رتبه بندی موتور جستجو هم کمک خواهد کرد.

بر روی لینک کلیک راست کنید و برای مشاهده کد HTML “Inspect” را انتخاب کنید. اگرrel=”nofollow” را ببینید، بک لینک nofollow است و اگر هیچ ویژگی rel وجود نداشته باشد، dofollow است.

نظرات کاربران

هنوز نظری نداریم!

اولین دیدگاه رو میتونی راجع به این مطلب ثبت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =