پابلیکا؛ راهکار روابط عمومی

تعریف روابط عمومی یا pr ، روبه رو شدن و ارتباط مستقیم یک کسب و کار با مخاطبینش است. مشاوره روابط عمومی و انجام درست فعالیت‌های آن باعث ساخت درست هویت برند ، مدیریت بحران‌ها، بازاریابی تاثیرگذار و در یک کلام افزایش روابط خواهد شد. فعالیت‌های روابط عمومی ملموس و مستقیم نیست و همین‌جا نقطه‌ی تمایز آن با تبلیغات مشخص می‌شود. روابط عمومی و تبلیغات مکمل یکدیگر هستند و انجام هر دوی آن‌ها می‌تواند به موفقیت کسب‌وکار کمک کند.

یک نام تجاری را به کمک اطلاع رسانی publicity یا روابط عمومی(Public Relation) می‌توان ارائه و تثبیت کرد. روابط عمومی به شما این امکان را می‌دهد که پیام تبلیغاتی خود را به شکلی غیر مستقیم و با کمک گروه سوم(رسانه‌های جمعی) به گوش مخاطب برسانید. به مجموع فعالیت‌هایی که منجر به رسیدن این اهداف در زمان خاص می‌شود کمپین‌های روابط عمومی گفته می‌شود.

تعامل با رسانه‌ها

طراحی و اجرای CSR

مدیریت بحران

برگزاری نشست‌های خبری

رصد فضای مجازی

تعامل با رسانه‌ها

رسانه‌ها واسطه‌ی ارتباط بین کسب‌وکارها و مخاطبان هستند. پابلیکا از تمامی ابزارها و کانال‌های ارتباطی موجود با توجه به نیاز کسب‌وکار شما استفاده خواهد کرد تا بتوانید پیام‌های خود را به بهترین شکل به رسانه و سپس به گوش مخاطبین خود برسانید. همچنین نگارش و انتشار اخبار و بیانیه‌های شما طبق اصول خبر و بیانیه نویسی از خدمات پابلیکا در این حوزه است.

طراحی و اجرای CSR

هر کسب‌وکار متناسب با فعالیت خود می‌تواند در کنار جامعه بایستد و همدلی خود را نسبت به جامعه اعلام کند. ما هم راستا با فرهنگ هر سازمان اقدام به طراحی کمپین‌های مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها می‌کنیم. با توجه به اهداف و افق پیش روی شما، کمپین‌ مسئولیت اجتماعی هر سازمان طراحی می‌شود و بعد از اجرا رسانه‌ایی کردن کمپین نیز به عهده‌ی پابلیکا می‌باشد.

مدیریت بحران

کنترل بحران و حفظ وجهه‌ی کسب‌وکار در مواقع بحرانی از مهم‌ترین وظایف روابط عمومی است. مدیریت درست واکنش‌ها و افکارعمومی با توجه به تحلیل رفتار مخاطب، مانیتورینگ و تحلیل داده‌های رسانه‌ایی در برابر بحران‌های پیش‌آمده برای یک کسب‌وکار می‌تواند به خوبی ما را از دل بحران بیرون بکشد. با توجه به توانایی‌های روابط عمومی پابلیکا، در مواقع بحران‌ و مشکلات در کنار سازمان‌ها خواهیم بود و با به کارگیری تمامی خدمات خود به عبور شما از مقاطع حساس و بحرانی کمک خواهیم کرد.

برگزاری نشست‌های خبری

گاهی انتشار بیانیه و اخبار در مطبوعات به تنهایی کافی نخواهد بود و شما نیاز دارید که خبرنگاران و فعالان یک حوزه‌ی خاص از نگاه خود راوی اخبار شما باشند. اینجا هم پابلیکا در کنار شماست و نشست‌های تخصصی، مطبوعاتی و همایش‌های شما را طراحی، اجرا و مدیریت می‌کند.

رصد فضای مجازی

مانیتورینگ همان پایش و تحلیل فضای مجازی مخصوصا در مواقع بحران یک سازمان از مهم‌ترین موارد می‌باشد. ما باید بشنویم مردم در مورد سازمان ما و اتفاقات اخیر چه می‌گویند و این از مهم ترین نکات برای حل بهتر مسئله و گذر از بحران هاست.

خدمات مشاوره روابط عمومی

کسب‌وکار شما برای داشتن بهترین راهکار باید هدف خود را از گرفتن خدمات روابط عمومی تعیین کند. آگاهی دقیق افق پیش‌روی کسب‌وکارها، مشاوره، هدف‌گذاری و در نهایت ارائه مناسب‌ترین استراتژی روابط عمومی مهم‌ترین وظیفه پابلیکا در برابر شماست. اما ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود؛ ما تا آخر این مسیر همراه شما خواهیم بود، راهکارهای خود را اجرایی می‌کنیم و بهترین نتیجه ممکن را پیش روی کسب‌وکار شما خواهیم گذاشت.

درخواست مشاوره

فرم درخواست مشاوره

نام و نام خانوادگی
شماره تماس
ایمیل
نام کسب‌وکار
حوزه فعالیت

آیا کسب و کار شما دارای وبسایت است؟

آدرس وبسایت خود را وارد کنید.

پابلیکا چه کمکی می‌تواند به شما بکند؟

روابط عمومی چیست؟

تعریف روابط عمومی یا pr ، روبه رو شدن و ارتباط مستقیم یک کسب و کار با مخاطبینش است. مشاوره روابط عمومی و انجام درست فعالیت‌های آن باعث ساخت درست هویت برند ، مدیریت بحران‌ها، بازاریابی تاثیرگذار و در یک کلام افزایش روابط خواهد شد. فعالیت‌های روابط عمومی ملموس و مستقیم نیست و همین‌جا نقطه‌ی تمایز آن با تبلیغات مشخص می‌شود. روابط عمومی و تبلیغات مکمل یکدیگر هستند و انجام هر دوی آن‌ها می‌تواند به موفقیت کسب‌وکار کمک کند.

کمپین روابط عمومی چیست؟

یک نام تجاری را به کمک اطلاع رسانی publicity یا روابط عمومی Public Relation می‌توان ارائه و تثبیت کرد. روابط عمومی PR به شما این امکان را می‌دهد که پیام تبلیغاتی خود را به شکلی غیر مستقیم و با کمک گروه سوم(رسانه‌های جمعی) به گوش مخاطب برسانید. به مجموع فعالیت‌هایی که منجر به رسیدن این اهداف در زمان خاص می‌شود کمپین‌های روابط عمومی گفته می‌شود.

خدمات مشاوره روابط عمومی پابلیکا

کسب‌وکار شما برای داشتن بهترین راهکار باید هدف خود را از گرفتن خدمات روابط عمومی تعیین کند. آگاهی دقیق افق پیش‌روی کسب‌وکارها، مشاوره، هدف‌گذاری و در نهایت ارائه مناسب‌ترین استراتژی روابط عمومی مهم‌ترین وظیفه پابلیکا در برابر شماست. اما ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود؛ ما تا آخر این مسیر همراه شما خواهیم بود، راهکارهای خود را اجرایی می‌کنیم و بهترین نتیجه ممکن را پیش روی کسب‌وکار شما خواهیم گذاشت.

با توجه به راهکار ارائه شده در مورد کسب‌وکار یا بحران‌ پیش‌آمده برای شما، پابلیکا به انجام فعالیت‌های زیر در حوزه روابط عمومی می‌پردازد:

 

تولید و توزیع محتوای چند رسانه‌ایی:

تیم پابلیکا هر محتوای مورد نیاز روابط عمومی شما را تولید می‌کند. بسته به هدف شما از انجام فعالیت‌های روابط عمومی شما نیاز به انواع تولید محتوا دارید. این محتوا می تواند در قالب های مختلف باشد:

  • محتوای متنی
  • محتوای تصویری( عکس، وتولید محتوای ویدیویی، موشن گرافی، طراحی گرافیکی)
  • محتوای صوتی(پادکست)

همچنین محتوای شما در رسانه‌‌ی مخصوص به خود توسط تیم پابلیکا توزیع و رصد خواهد شد. این محتوا به توسط ما در شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های خبری، فضای آفلاین و هرجایی که بتوان با مخاطب کسب‌وکار شما ارتباط گرفت منتشر می‌شود.

تولید و انتشار بیانه‌های مطبوعاتی:

ممکن است نیاز ‌کسب‌وکار شما رساندن اخبار و بیانه‌های خود به صورت رسمی به گوش مخاطب باشد. خبرنویسی در روابط عمومی دارای اصول خاص خود است. پابلیکا بیانیه‌ و اخبار شما را طبق اصول خبر نویسی در روابط عمومی تولید و توسط معتبرترین رسانه‌ها به گوش مخاطبینتان می‌رساند.

مدیریت و برگزاری نشست خبری و افزایش دید در رسانه‌ها:

گاهی انتشار بیانیه و اخبار در مطبوعات به تنهایی کافی نخواهد بود و شما نیاز دارید که خبرنگاران و فعالان یک حوزه‌ی خاص از نگاه خود راوی اخبار شما باشند. اینجا هم پابلیکا در کنار شماست و نشست‌های تخصصی، مطبوعاتی و همایش‌های شما را طراحی، اجرا و مدیریت می‌کند.

برنامه ریزی و اجرای کمپین مسئولیت اجتماعی :

هر کسب‌وکار متناسب با فعالیت خود می‌تواند در کنار جامعه بایستد و همدلی خود را نسبت به جامعه اعلام کند. ما هم راستا با فرهنگ هر سازمان اقدام به طراحی کمپین‌های مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها می‌کنیم. با توجه به اهداف و افق پیش روی شما، کمپین‌ مسئولیت اجتماعی هر سازمان طراحی می‌شود و بعد از اجرا رسانه‌ایی کردن کمپین نیز به عهده‌ی پابلیکا می‌باشد.

رصد و تحلیل فضای مجازی:

مانیتورینگ همان پایش و تحلیل فضای مجازی مخصوصا در مواقع بحران یک سازمان از مهم‌ترین موارد می‌باشد. ما باید بشنویم مردم در مورد سازمان ما و اتفاقات اخیر چه می‌گویند و این از مهم ترین نکات برای حل بهتر مسئله و گذر از بحران هاست.

موج سازی رسانه‌ایی:

همه صدای شما را می‌شوند. گاهی باید سر زبان‌ها بیافتیم و این نیازمند صحبت کردن مخاطبین در مورد ماست. تحلیل ترندهای رسانه‌ای راه اندازی کمپین های وایرال راجع به یک موضوع یا سازمان خاص در رسانه‌های مختلف خبری از دیگر خدمات پابلیکاست که در جهت معرفی شما و فعالیت‌هایتان به مخاطبین ارائه می‌شود.

روابط عمومی؛ بحران، حوادث، مخاطرات

با توجه به توانایی‌های روابط عمومی پابلیکا، در مواقع بحران‌ و مشکلات در کنار سازمان‌ها خواهیم بود و با به کارگیری تمامی خدمات خود به عبور شما از مقاطع حساس و بحرانی کمک خواهیم کرد.

نظرات مشتریان

سوالات متداول
وجه مثبت روابط عمومی چیست؟

مثبت‌ترین موضوع در مورد روابط عمومی افق طولانی مدت آن و غیرملموس بودن توسط مخاطب است. همین موضوع به مهم‌ترین وجه تمایز روابط عمومی با تبلیغات تبدیل شده است. تبلغات مستقیم است و امروزه جامعه از تبلیغات به نوعی اشباع شده است.

وجه منفی روابط عمومی و کنترل خسارت چگونه است؟

اشتباه در استراتژی‌های روابط عمومی هم ممکن است اتفاق بیافتد که می‌تواند ناشی از کمبود دانش در این زمینه و طرح ریزی نادرست استراتژی باشدو در این مورد گذر از بحران بسیار سخت خواهد بود و ممکن است ضربه جبران ناپذیری به کسب‌وکار ما وارد نماید.

تفاوت روابط عمومی مدرن و تبلیغات در چیست؟

مهم‌ترین تفاوت‌های تبلیغات و روابط عمومی به شرح زیر است:

  • تبلیغات نام تجاری را سرپا نگه می دارد اما روابط عمومی آن را می‌سازد
  • تبلیغات خنده دار است اما روابط عمومی جدی
  • تبلیغات نام‌های قدیمی را دوست دارد اما روابط عمومی نام‌های جدید را می‌پسندد
  • تبلیغات در خدمت گسترش خطی است اما روابط عمومی در خدمت نام‌های تجاری جدید
  • تبلیغات گران است و روابط عمومی ارزان
  • روابط عمومی تا همیشه زنده می‌ماند اما تبلیغات خیر
  • تبلیغات خود محور اما روابط عمومی دیگر محور است
  • تبلیغات انفجاریست اما روابط عمومی آهسته و پیوسته کار خود را پیش می‌برد
آیا خدمات روابط عمومی پابلیکا تمرکز بر حوزه‌ی خاصی دارد؟

خیر؛ خدمات روابط عمومی پابلیکا تمامی حوزه‌های زیر را در بر می‌گیرد:

  • مشاوره روابط عمومی
  • استراتژی روابط عمومی
  • برنامه ریزی روابط عمومی
  • رویدادها و فعالیت های روابط عمومی
  • روابط عمومی رسانه
  • روابط عمومی داخلی
  • روابط عمومی بحران
  • روابط عمومی دیجیتال
  • روابط عمومی کسب و کار
  • روابط عمومی دولتی
  • روابط عمومی سازمانی
  • روابط عمومی شخصی

شما در هر زمینه‌ایی می‌توانید از پابلیکا مشاوره بگیرید و استراتژی روابط منحصر به فرد روابط عمومی خود را تعیین کنید.

روابط عمومی چه نقشی در سازمان‌ها دارد؟

روابط عمومی سازمانی در کسب‌وکارها، مفهوم، وظایف و اهداف مشخصی دارد. مدیریت روابط، ارتباط با رسانه‌ها، مدیریت بحران، مدیریت برند، تبلیغات، تصویرسازی و… جزو وظایف تیم روابط عمومی است. هدف اصلی این مقاله بررسی ارتباط مفهوم تصویرسازی در یک سازمان با تیم روابط عمومی آن کسب و کار است.

تیم روابط عمومی برای اینکه بتواند در ساخت تصویر سازمانی و ارائه تصویری شفاف از آن کسب و کار به مردم موفق شود، باید با اعضای جامعه و مخاطبان خود تعامل داشته باشد. برای شروع بهتر است هنگام ارتباط با رسانه‌ها تعریفی شفاف از برند خود ارائه دهد و در روایت داستان، اخبار و گزارش‌ها کاملا صادقانه عمل کند.

آیا خدمات روابط عمومی پابلیکا فقط به کسب‌وکارهای شهر تهران محدود می‌شود؟

خیر، کمپین‌های روابط عمومی پابلیکا و مدیریت آن در سراسر کشور قابل اجراست. ما کمپین‌های بسیاری با تمرکز یک شهر یا استان خاص و برای دسته‌ی منحصر به فردی از مخاطبین اجرا کرده‌ایم.

چگونه از خدمات روابط عمومی پابلیکا استفاده کنم؟

با پر کردن فرم درخواست مشاوره، مشاورین روابط عمومی ما با شما تماس خواهند گرفت و نحوه‌ی استفاده از خدمات بعد از دریافت مشاوره تعیین خواهد شد. همچنین شما می‌توانید با شماره‌ی 021-82800990 تماس بگیرید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.