مهم‌ ترین قوانین سئو در تولید محتوا

پابلیکا / بازاریابی محتوا / مهم‌ ترین قوانین سئو در تولید محتوا
تاریخ آخرین به روز رسانی: ۲۳ تیر ۱۴۰۳
زمان تقریبی مطالعه : 5 دقیقه
مهم‌ ترین قوانین سئو در تولید محتوا

با رعایت قوانین سئو در تولید محتوا می‌توان رتبه وب سایت را ارتقا داد. تولید محتوای متنی یکی از مهم‌ترین عواملی است که باعث می‌شود مخاطب بیشتری به سمت سایت روانه شوند. اما برای اینکه بتوان مخاطب را بین صد‌ها صفحه به وب سایت خود هدایت کرد، نیاز است که از قوانین و مقررات خاصی بهره‌مند شد. سئو یکی از عوامل تاثیرگذار و مهم شناخته شدن و رتبه گرفتن وب سایت است.

از این رو نیاز است که محتواهای تولید شده علاوه بر اینکه به سوالات مخاطب‌ها پاسخ می‌دهند متناسب با رعایت قوانین سئو تهیه و تولید شوند تا ترافیک سایت هم بیشتر شود. اما کدام قوانین مهم و تاثیرگذار سئو را باید در محتوا رعایت کرد؟
برای پاسخ به این سوال تا انتهای متن همراه ما باشید تا درباره چگونگی رتبه‌گیری وب سایت اطلاعاتی را در اختیارتان قرار ده

اثر گذاری محتوا در رتبه بندی گوگل

تولید محتوا اصولی یکی از قوی‌ترین و مهم‌ترین عواملی است که برای رتبه‌گیری گوگل بررسی می‌شود. اما باز هم بسیاری از کسب و کارها برای تولید محتوای متنی خود دچار مشکل هستند. در گذشته وب سایت‌ها با تولید محتوای وبلاگ ۳۰۰ کلمه‌ای و با انتشار تنها یک پست، رتبه گوگل وب سایت خود را بهبود می‌داند، اما در حال حاضر شرایط تغییر کرده است. گوگل به عنوان یکی از مهم‌ترین موتورهای جستجو مدت‌ها است که الگوریتم رتبه گیری از طریق محتوا را تغییر داده است.

اثر گذاری محتوا در رتبه بندی گوگل
اثر گذاری محتوا در رتبه بندی گوگل

برای اینکه محتوای تولید شده در وب سایت بتواند رتبه دریافت کند، هرگز نباید تنها به پر کردن کلمات کلیدی در صفحه پست اهمیت داد؛ بلکه نیاز است محتوا برای تحقق هدف خاصی تهیه و تولید شود. با رعایت قوانین سئو در تولید محتوا می‌توان به اهداف مختلفی دسترسی پیدا کرد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • کسب رتبه در SERP
  •  به‌دست‌آوردن لینک
  •  آموزش به مخاطبان
  •  برقراری تعاملات اجتماعی
  •  ایجاد سرنخ برای مخاطب

به طور کلی مهم است که همیشه هدف از تولید محتوا را بدانید و متناسب با آن برای ارتقای رتبه وب سایت در موتورهای جستجو، فعالیت کنید. برای اینکه بتوانید بین صفحات مختلف گوگل رتبه خوبی داشته باشید و جزو برترین رتبه‌های جستجو باشید، باید به تولید محتوای اصولی و پست‌های هدفمند پایبند باشید. توجه داشته باشید که برای تولید محتوا باید بررسی‌های مختلفی انجام شود و به هر دلیلی روی سایت، محتوای بی کیفیت منتشر نکنید.

اگر کارفرما از شما بخواهد که هر روز یک محتوا داشته باشید؛ احتمال دارد که بدون توجه به کیفیت و رعایت قوانین سئو، مطلب را بارگذاری کنید؛ خب مشخص است که در این شرایط محتوای تولید شده هدفمند نیست و ارزشی ندارد. از این رو قبل از تولید محتوا باید با اصول سئو بیشتر آشنا شوید.

منظور از سئو محتوا چیست؟

بهینه سازی محتوا برای بهبود رتبه در موتورهای جستجو به کار گرفته می‌شود. محتوا با توجه به موضوعی که دارد حول تعداد کلمات مختلفی نوشته می‌شود تا با رعایت اصول و قوانین سئو بتوان مخاطب را جذب کرد. محتوایی ارزش خواندن دارد که منظم تولید شود و میزان رضایت مخاطب را افزایش دهد. برای اینکه مخاطب بتواند محتوای مورد نیاز خود را پیدا کند، باید از کلمات کلیدی استفاده کرد.

کلمه کلیدی یکی از مهم‌ترین اصول سئو در تولید محتوا است که با رعایت آن می‌توان به طور طبیعی مخاطب بیشتری را جذب کرد. از طرفی هم هرچه سئو در محتوا بهتر رعایت شده باشد، گوگل رتبه وب سایت را ارتقاد می‌دهد. اما چرا قوانین سئو در تولید محتوا اهمیت دارد؟

اهمیت رعایت قوانین سئو در تولید محتوا

با توجه به آمارهایی که وجود دارد، کسب و کارهایی که سایت دارند و به طور منظم پست بلاگ‌های خود را منتشر می‌کنند، حدود ۳۵۰ درصد بیشتر از سایر کسب و کارها ترافیک دریافت می‌کنند. گفته‌های گوگل درباره ارتقای رتبه وب سایت بدین گونه است که سایت‌ها برای ارتقا به تولید محتوای سئو شده نیاز دارند. در حقیقت محتوا یکی از سه عامل مهم و اساسی رتبه‌ بندی موتورهای جستجو است.

دقت داشته باشید که تمام محتوای تولید شده یک وب سایت رتبه دریافت نمی‌کنند؛ بلکه تنها محتواهایی رتبه کسب می‌کنند که با موضوع جستجوی کاربر همخوانی داشته باشد و نیاز او را رفع می‌کند.
خب مشخص است هنگامی‌ می‌توان محتوایی را آماده جذب مخاطب اعلام کرد که بر حسب قوانین سئو نوشته شده باشد. به طور کلی کاربری که کلمه کلیدی را در گوگل جستجو می‌کند، به دنبال بهترین نتیجه است. از این رو هدف اصلی سئو محتوا، رفع نیاز مخاطب است. هر چه وب سایت شما، محصول یا پشتیبانی خوبی داشته باشد، اما برای استراتژی محتوا برنامه‌ریزی انجام ندهد ترافیک مطلوبی را دریافت نمی‌کند.

اهمیت رعایت قوانین سئو در تولید محتوا
اهمیت رعایت قوانین سئو در تولید محتوا

مزیت‌های رعایت قوانین سئو در تولید محتوا

تولید محتوا یکی از اساسی‌ترین عواملی است که در بهبود رتبه وب سایت تاثیرگذار خواهد بود. متخصص‌های سئو بر این باور هستند هنگامی‌ که محتوایی بر حسب اصول سئو تهیه شود، مزایای مختلفی برای وب سایت خواهد داشت که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  •  گرفتن رتبه
  •  افزایش ترافیک
  •  افزایش اعتبار
  •  ایجاد تجربه خوب برای مخاطب

اگر می‌خواهید وب سایت کسب و کار شما رتبه بهتری در موتورهای جستجو داشته باشد، باید به رعایت قوانین سئو در تولید محتوا پایبند باشید.

چگونه محتوای سایت خود را سئو کنیم؟

برای اینکه بتوان محتوای سایت را سئو کرد نیاز است به چگونگی سئو وب سایت اهمیت داد. در ادامه موثر‌ترین عوامل و فاکتورهایی که برای محتوای سایت باید در نظر گرفت را بررسی خواهیم کرد.

شناسایی نیاز محتوای کاربر

درک اینکه کاربرها چه کلمات کلیدی را در گوگل جستجو می‌کنند تا بتوانند به پاسخ خود برسند نیاز به تحقیق و بررسی دارد. افراد به روش‌های مختلفی از کسب و کارها سوال می‌پرسند و باید با توجه به نیاز مشتری‌ها کلمات کلیدی را انتخاب کرد. گوگل با توجه به محبوبیت که کلمات کلیدی دارند، مطالب را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

تولید محتوا ارزشمند

برای اینکه بتوان مخاطب بیشتری را به مطالب خود هدایت کرد، نیاز است که از طریق کلمات کلیدی مطالب خود را بهینه سازی کنید. الگوریتم گوگل به دنبال مرتبط‌ترین محتوا با نیاز مشتری و کلمه کلیدی است. اگر مطلب شما ارزش محتوایی بالایی داشته باشد آن را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. هر چه محتوا با کلمه کلیدی مد نظر مخاطب همخوانی بیشتری داشته باشد، در نخستین نتایج گوگل دیده می‌شود.

تلاش برای جذب بک لینک

محتوایی که بر اساس قوانین سئو تهیه و تولید شود، راحت‌تر می‌تواند بک لینک دریافت کند. لینک دادن یک سایت به محتوای سایت شما برای گوگل به این معنا است که این مطلب ارزش محتوایی بالایی دارد و ارزش و اعتبار سایت را افزایش می‌دهد.

نکات مهم سئو در تولید محتوا

برای اینکه بتوان محتوایی را با توجه به قوانین سئو تهیه و تولید کرد باید به نکات مهمی ‌توجه داشت. قوانین سئو در تولید محتوا کاربردی و راحت هستند. هر کسب و کاری برای محتواهای وب سایت خود باید به این قوانین پایبند باشند تا در لیست نتایج موتورهای جستجو قرار گیرند. از این رو مهم‌ترین نکات سئو در تولید محتوا به شرح زیر هستند:

  •  بهینه سازی عنوان یا تیتر محتوا: تیترها و عناوین محتوای خود را بهینه کنید. تعداد کلمات در تیترها، وجود کلمات کلیدی در عناوین، منحصر به فرد بودن عنوان و استفاده از تیتر‌های ترند منجر به بهبود محتوا می‌شود.
  •  استفاده از تصاویر در محتوا: تصاویر در محتوا باعث می‌شود تا احساسات مخاطب برانگیخته شود. تصاویر می‌توانند یک داستان را بیان کنند.
  •  بهینه سازی نام عکس‌های محتوا: عکس‌های محتوا را برای موتورهای جستجو قابل فهم کنید و نام‌گذاری‌ها با توجه به کلمات کلیدی انجام دهید.
  •  بهینه سازی URL صفحات محتوا: خواننده‌ها باید به سرعت متوجه شوند که موضوع پست ما چیست. از این رو بهتر است که تراکم کلمات کلیدی را به خوبی رعایت کنید و برای اشتراک گذاری بهتر محتوا، آدرس صفحه را کوتاه کنید.
  •  بهینه سازی تیترهای داخلی محتوا: برای اینکه محتوا خوانایی بهتری داشته باشد باید تیترهای عناوین محتوا به خوبی زیر تیتر داشته باشند.
  • بهینه سازی لینک‌های ورودی و خارجی: برای اینکه قوانین سئو در تولید محتوا به خوبی رعایت شود، نیاز است که لینک سازی‌های داخلی و خارجی را به خوبی مدیریت کرد.
نکات مهم سئو در تولید محتوا
نکات مهم سئو در تولید محتوا

هریک از این موارد می‌تواند اهمیت سئو در محتوا را نمایان کند. اما مهم است که قبل از هر اقدام استراتژی محتوا را برنامه‌ریزی کرد تا مخاطب‌ها به خوبی از مطالب بهره‌مند شوند.

تولید محتوا با اصول سئو در پابلیکا

هر کسب و کاری برای اینکه بتواند در میان محتواهای موتورهای جستجو، مخاطب بیشتری جذب کند، نیاز دارد که قوانین سئو در تولید محتوا را رعایت کند. بهینه سازی محتوا با توجه به کلمات کلیدی یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید در تولید محتوا جدی گرفته شود.

پابلیکا به عنوان یکی از پلتفرم‌های تخصصی تولید محتوا در کنار کسب و کار‌ها است تا به راحتی بتوان بهترین محتوا را با کیفیت بالا تهیه کرد. پابلیکا علاوه بر تولید محتوا خدمات دیگری مانند: خرید بک لینک، خدمات سئو، اجرای کمپین‌های آنلاین و روابط عمومی‌ را هم به صورت تخصصی انجام می‌دهد.

همچنین در صورتی که سوالی درباره تولید محتوا با قوانین سئو دارید که در این متن به آن اشاره‌ای نشده است می‌توانید در انتهای همین متن و در قالب کامنت با ما در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری این مطلب در :

سوالات متداول

محتوایی که از قبل نوشته شده و گوگل آن را می‌شناسند قابلیت آپدیت دارد و حتی می‌تواند رتبه مطلب را ارتقا دهد.

بررسی عنوان‌ها و کلمه کلیدی از مهم‌ترین مواردی است که باید در تولید محتوا به آن توجه ویژه‌ای داشت.

هرچه محتوا با قوانین سئو بهتر بهینه شده باشد، شانس بازدید بیشتری دارد و گوگل محتوا را به مخاطب نشان می‌دهد.

هرچه محتوایی کیفیت بیشتری داشته باشد، ترافیک بیشتری را هم جذب می‌کند و می‌تواند رتبه وب سایت را در موتورهای جستجو ارتقا داد.

دلایل رعایت قوانین سئو در محتوا چیست؟

نظرات کاربران

هنوز نظری نداریم!

اولین دیدگاه رو میتونی راجع به این مطلب ثبت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 14 =