بک لینک‌ چیست و چرا برای سئو سایت شما نیاز است؟

پابلیکا / بک لینک / بک لینک‌ چیست و چرا برای سئو سایت شما نیاز است؟
تاریخ آخرین به روز رسانی: ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
زمان تقریبی مطالعه : 11 دقیقه
اینکه بک لینک چیست و چه ویژگی هایی دارد، سوال همه کسانی است که در زمینه تولید محتوا و مدیریت وب سایت کار می کنند

پاسخ سوال بک لینک چیست و چرا گوگل تا این اندازه به آن اهمیت می‌دهد، دغدغه تمام افرادی است که به‌تازگی صاحب وب‌سایت شده‌اند و در جستجوی یک راه سریع و ساده برای ارتقای سئو سایت خود و افزایش اعتبار آن هستند.در پاسخ به سوال بک لینک سایت چیست باید بگوییم، به لینک‌هایی که برای انتقال کاربر به یک سایت دیگر ایجاد می‌شوند، بک لینک می‌گویند. این لینک‌ها که حکم یک پل ارتباطی دارند، در بدنه محتوا مورد استفاده قرار می‌گیرند.
بااین‌حال ممکن است بپرسید که یک بک لینک قدرتمند چه ویژگی‌هایی دارد و چگونه می‌توان با کمک‌گرفتن از آن، وب‌سایت را به صفحات اول گوگل منتقل کرد؟ برای پاسخ به این سوالات در این مقاله با ما همراه باشید تا ضمن پاسخ به سوال بک لینک یعنی چه؟ به این تمام بایدها و نبایدهای این ترفند تاثیرگذار بپردازیم.

بک لینک چیست؟

برای پاسخ به سوال بک لینک سایت چیست، می‌توان گفت که طبق تعریف بک لینک در سایت backlinko بک لینک‌ها، کلمات و عباراتی هستند که از صفحات و سایت‌هایی خارج از دامنه شما، به صفحه خاصی از سایت‌تان اشاره می‌کنند.
دریافت بک لینک از یک وب‌سایت باعث می‌شود تا اعتبار آن سایت، به سابقه‌کاری شما افزوده شود. به زبان ساده‌تر، بک لینک پل ارتباطی میان ۲ سایت مجزا است. زمانی که شما از طریق کلیک‌کردن روی یک متن، عکس یا ویدئو وارد سایت دیگری می‌شوید، در واقع به محتوای سایت میزبان اعتماد کرده‌اید.
بک لینک با نام‌های دیگری نظیر لینک ورودی (inbound link) و لینک خارجی (External link) نیز شناخته می‌شود. البته باید توجه کنید که بک لینک برای سایت مبدا، لینک خارجی و برای سایت مقصد، لینک ورودی تلقی می‌شود.
برای توضیح بهتر بک لینک را در ۲ سایت مختلف الف و ب تصور کنید. سایت الف در صفحه‌ای به سایت «ب» لینک داده و کاربران با کلیک روی آن وارد سایت «ب» خواهند شد. در چنین شرایطی سایت «الف» لینک‌دهنده و سایت «ب» لینک‌گیرنده است. زیرا همزمان باعث می‌شود تا کاربران وارد سایت مقصد شده و از وب‌سایتی که داخل آن هستند، خارج شوند.

 در دنیای اینترنت، بهترین راه برای تایید و هدایت، لینک دادن است. هر چه تعداد بک لینک ها برای یک سایت بیشتر باشد، گوگل اعتبار بیشتری به آن سایت می‌دهد؛ زیرا دیگرانی که میزبان آن هستند به سایت اعتماد دارند. گوگل و سایر موتورهای جستجو، بک لینک ها را یک امتیاز برای سایت B در نظر می‌گیرند؛ زیرا اگر سایت B سایت خوبی نبود و محتوای ارزشمندی نداشت، سایت A به آن بک لینک نمی‌داد. پس نتیجه می‌گیریم که بک لینک ها در رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها تأثیر شدید می‌گذارند. قبل از اینکه موتورهای جستجو ظاهر شوند، بک لینک ها فقط یک عنصر ناوبری بودند. با ظهور موتورهای جستجوی مختلف، این عنصر اساسی برای سئو سایت ها ضروری شده است.

تاثیر بک لینک در گوگل

بک لینک چیست؟ لینک های بهتر منجر به رتبه بالاتر سایت در نتایج جستجوی گوگل می‌شود. با وجود تغییرات زیاد و دائمی در الگوریتم گوگل، ایجاد لینک های خوب همچنان بخش مهمی از استراتژی سئو است و لینک سازی خوب یکی از الزامات بهبود سئو سایت و بهبود رتبه گوگل محسوب می‌شود. هنگامی که یک قطعه از محتوای وب‌سایت (با یک لینک به آن سایت) به وب‌سایت دیگری ارجاع می‌شود، به این عمل بک لینک می‌گویند. این لینک باید قابل کلیک باشد تا موتورهای جستجو آن را به‌عنوان بک لینک تشخیص دهند.

بک لینک ها از مهم‌ترین عوامل اصول سئو به شمار می‌آیند. هنگامی که یک وب‌سایت به صفحه‌ای در وب‌سایت ما می‌پیوندد، به موتورهای جستجو خبر می‌دهند که این محتوا ارزشمند، معتبر و مفید است. گوگل و سایر موتورهای جستجوی اصلی، بک لینک ها را یک نتیجه مثبت برای وب‌سایت ما می‌دانند. صفحاتی که بک لینک بیشتری دارند، رتبه‌های ارگانیک بالاتری در موتورهای جستجو دارند.

کارشناسان سئو بر این باورند که بک لینک های باکیفیت کلید سئو هستند که به شما کمک می‌کند تا رتبه وب‌سایت خود را در نتایج موتورهای جستجو ارتقا دهید. همچنین، بک لینک ها باید در صفحه‌ای باشند که حاوی اطلاعات مرتبط باشد و مهم این است که بتوان به این سایت ها اعتماد کرد و دارای اتوریتی و اعتبار دامنه قوی باشند.

 هرچه سطح جزئیات بالاتر باشد، رتبه وب‌سایت شما بالاتر می‌رود. یک وب‌سایت هیچ شانسی برای بهبود رتبه خود تا زمانی که بازدیدکنندگان وارد نشوند، ندارد. گوگل صفحات را در صفحات جستجو تا حد زیادی بر اساس رفتار کاربر در صفحه رتبه‌بندی می‌کند.

معرفی انواع بک لینک

بعد از پاسخ به سوال بک لینک چیست، شاید بپرسید آیا انواع مختلفی از بک لینک وجود دارد؟ جواب بله است. چون هر نوع بک لینک می‌تواند تاثیر متفاوتی بر رتبه‌بندی و اعتبار سایت شما داشته باشد. به همین دلیل، در ادامه به بررسی دقیق انواع مختلف بک لینک‌ها و نقش آن‌ها در ارتقای وب‌سایت‌ها خواهیم پرداخت.

بک لینک فالو چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

بک لینک‌ها این قابلیت را دارند که بخشی از ارزش، رتبه و اعتبار یک صفحه را به سایت مقصد منتقل کنند. این امر مهم زمانی صورت گرفت که مفهوم پیج رنک (Page Rank) یا رتبه‌بندی صفحات در موتورهای جستجو تعریف شد.
بک لینک‌ها به‌طور پیش‌فرض روی حالت فالو قرار دارند و عملیات انتقال رتبه و ارزش را به سایت مقصد به انجام می‌رسانند. به همین دلیل، اکثر سایت‌ها، برای به‌دست آوردن رضایت گوگل و موتورهای جستجو، لینک‌های فالو را به انواع دیگر ترجیح می‌دهند.

 ما می‌توانیم با اضافه کردن کد فالو به کد HTML سایت، به خزنده‌های موتورهای جستجو دستور دهیم که لینک مورد نظر را پیگیری کنند؛ بنابراین لینک های فالو می‌توانند ارزش صفحه منبع را به سایت شما منتقل کنند و اگر رتبه این سایت از رتبه وب‌سایت شما بهتر باشد، باعث بهبود رتبه سایت شما می‌شود .

انواع بک لینک شامل بک لینک فالو و نوفالو است.
دسته بندی های مختلف بک لینک

 

همه چیز درباره بک لینک‌های نو فالو

با توجه به اثر بک لینک در گوگل، جای تعجب ندارد که همه سایت‌ها، برای انتقال اعتبار و ارزش خود به سایت‌های دیگر، عملکرد سخت‌گیرانه‌ای داشته باشند. ازاین‌رو گاهی اوقات مدیران سایت‌ها از طریق یک کد HTML از امکان انتقال رتبه در بک لینک‌ها جلوگیری می‌کنند.
اینکه وب‌مسترها چه دلیلی پشت این تصمیم دارند، موضوعی است که به عوامل زیادی بستگی دارد. بااین‌حال بهتر است بدانید که در چنین شرایطی، وجود بک لینک نو فالو، در واقع یک نماد ساده است که هیچ‌گونه ارزش و اعتباری از سوی مبدا، به سایت گیرنده منتقل نمی‌کند.

بک لینک در سئو چیست و روش‌های دریافت آن چگونه است؟

روش‌های رایگان و پولی زیادی برای دریافت بک لینک وجود دارد. به همین علت ابتدا به‌سراغ روش‌های رایگان می‌رویم و پس از آن، کمی در مورد راهکارهای پولی با شما صحبت می‌کنیم:

چگونه بک لینک رایگان بگیریم؟

اگر به‌دنبال بک لینک گوگل به‌صورت رایگان هستید، بهترین کار این است که برای تولید محتوا در بسترهای وبلاگی آماده شوید. دقت داشته باشید که در ایران، وبلاگ‌های زیادی وجود دارند که امکان نوشتن و تعامل با دیگران را برای شما فراهم کرده‌اند.
بااین‌حال، ذکر این نکته اهمیت دارد که تولید محتوا در وبلاگ‌ها، تنها راه‌حل این موضوع نیست. ازاین‌رو در ادامه یک لیست از تمام راهکارهایی را که موجب ایجاد بک لینک‌های رایگان و طبیعی می‌شوند برایتان آورده‌ایم:
• برای لینک‌دادن به دیگران پیش‌قدم شوید.
• در انجمن‌هایی که با حوزه‌کاری شما مرتبط هستند، فعالیت کنید.
• از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی غافل نشوید.
• در وبلاگ و سایت‌های مختلف، در بخش نظرات مشارکت کنید.

روش‌های دریافت بک لینک پولی چگونه است؟

مفهوم انکرتکست برای بک لینک
انکرتکست در ارزش بک لینک تاثیر بسیار دارد.

در بحث بک لینک چیست، همیشه سوالات دیگری در مورد بک لینک‌های پولی مطرح است. به همین دلیل باید بگوییم که اگر قصد دریافت اعتبار از سایت‌های مطرح و باکیفیت دارید، بهترین کار خرید بک لینک است.
ممکن است بپرسید که خرید بک لینک تا چه اندازه معتبر است؟ آیا انجام آن به سابقه‌کاری سایت لطمه‌ای وارد می‌کند؟ در پاسخ باید گفت که خرید بک لینک، همیشه تحت عنوان یک اقدام معقول شناخته می‌شود.
به‌طوری که هرگاه سوالاتی نظیر چگونه بک لینک بگیریم یا چگونه بک لینک بسازیم مطرح می‌شود، پاسخ ما این است که سایت‌های مناسب با کسب‌وکارتان را پیدا کنید و سفارش خود را به ثبت برسانید.
از طرف دیگر، راهکارهای مختلف دیگری نیز وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تبلیغ محتوا در شبکه‌های اجتماعی، انتشار پست مهمان، پیداکردن سایت‌های رقیب منقضی‌شده و ایجاد ارتباط دوستی با کسب‌وکارهای هم‌رده اشاره کرد که به صورت مفصل به شرح زیر توضیح می دهیم :

بک لینک در گزارش (رپورتاژ)

 با این روش مقاله یا پیامی را منتشر می‌کنید که حاوی لینک های خاصی در متن است. رپورتاژ یکی از رایج‌ترین راه‌ها برای دریافت بک لینک است. رپورتاژ در سئو ضرری ندارد و دانستن روش‌های صحیح باعث ایجاد بک لینک قوی و مؤثر می‌شود.

پست‌های مهمان برای ایجاد بک لینک

 ایجاد پست مهمان یکی از بهترین و موثرترین راه‌ها برای ایجاد بک لینک است. بسیاری از وب‌سایت‌های محبوب، محتوای کاربران را می‌پذیرند و به کاربر اجازه می‌دهند از لینک‌ها در محتوا استفاده کند. برای این کار می‌توانید وب‌سایت‌هایی را پیدا کنید که مرتبط با فعالیت‌های شما هستند و از آن‌ها بخواهید مطالب ارزشمند شما را در وب‌سایت خود قرار دهند.

فعالیت در انجمن‌های حرفه‌ای

راه دیگر برای تولید بک لینک رایگان، کار در انجمن‌های تخصصی است. همچنین می‌توانید در مورد مطالب مختلف در وب‌سایت‌های مختلف نظر دهید. البته نباید فقط برای دریافت بک لینک نظر خود را ارسال کنید؛ زیرا در این صورت نظر شما حذف خواهد شد. نظرات شما باید مستقیماً به محتوای صفحه مربوط باشد و سؤالات یا نظراتی که ارسال می‌کنید باید مربوط به همان محتوا باشد. به‌این‌ترتیب می‌توانید لینک مورد نظر خود را در نظر خود قرار دهید.

در هدر، پاورقی، منو یا ستون وب‌سایت خود بک لینک ایجاد کنید

 هر وب‌سایت دارای چندین هدر، فوتر و سایر قسمت‌های استاندارد است و با ساختن بک لینک در هر یک از آن‌ها می‌توانید چندین بک لینک را به طور همزمان ایجاد کنید.

 استفاده از لینک های خراب

 یکی از راه‌های دریافت بک لینک، بررسی وب‌سایت‌ها و لینک های موجود در محتوای خود و در صفحات مختلف مرتبط با صنعت شما است. اگر لینک خرابی پیدا کردید، از مدیر سایت بخواهید لینک خراب را جایگزین کند. البته به‌خاطر داشته باشید که محتوای لینک های شکسته باید دقیقاً مشابه مطالب شما و در یک موضوع باشد تا نتیجه مثبت بگیرید. برای یافتن لینک های خراب می‌توانید از ابزارهای مختلفی در این زمینه استفاده کنید.

دقت کنید، در مفهوم بک لینک، اینکه کدام یک از روش‌های خرید آن مناسب سایت شماست، موضوعی است که به مدیر محتوا و تیم سئو بستگی دارد. پس در رابطه با این موضوع نگرانی نداشته باشید و انتخاب را به افراد متخصص بسپارید.

از کجا بک لینک بگیریم؟

بیایید فرض کنیم که شما پاسخ سوال بک لینک چیست را دریافت کرده‌اید و با تعریف بک لینک آشنا هستید. ازاین‌رو بعد از تولید محتوا در پلتفرم‌های رایگان، اکنون قصد خرید بک لینک دارید. پس سوال اینجاست که وب‌مستران از چه جاهایی بک لینک می‌خرند؟ چگونه می‌توان یک سایت مناسب برای این منظور پیدا کرد؟
برای پاسخ به این سوالات، شما موظف هستید تا تارگت مارکت یا مخاطب هدف کسب‌وکارتان را شناسایی کنید. زیرا تا وقتی این کار را انجام ندهید، از کجا می‌خواهید متوجه شوید که چه سایتی مناسب خرید بک لینک است؟
به بیان دیگر، شما باید بسترهایی را برای خرید و تبلیغ در نظر بگیرید، که مخاطبان هدف‌تان در آن‌جا تجمع کرده‌اند. چون فقط به این ترتیب است که می‌توانید اطمینان حاصل کنید که بودجه تبلیغاتی سایت خود را در جایی درست خرج کرده‌اید.

تاثیر بک لینک در بهبود رتبه سایت

حال که تاحدودی پاسخ سوال بک لینک چیست را دریافت کرده‌اید، نوبت آن است که از مزایا و تاثیرات چشم‌گیر این کلمات و عبارات جادویی در بهبود سئو سایت مطلع شوید.
در این راستا باید گفت که یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های الگوریتم گوگل را بک لینک‌ها تشکیل می‌دهند. آن‌ها فاکتورهای معتبر و مهمی برای تصمیم‌گیری درباره رتبه یک سایت هستند.
تأثیر بک لینک روی سئو یک سایت و رتبه آن در موتورهای جستجو زمانی مفید خواهد بود که از لینک‌هایی باکیفیت استفاده شود. زیرا این موضوع، اولین بار با پیشرفت گوگل و انتشار الگوریتم پنگوئن اهمیت پیدا کرد و تا به امروز، نه تنها از اعتبار آن کاسته نشده، بلکه به مرور زمان، بیشتر به اولویت‌های گوگل تبدیل می‌شود.

مزایای گرفتن بک لینک در سئو

بک لینک‌ها وقتی به‌درستی استفاده شوند، می‌توانند به‌طور قابل توجهی به افزایش اعتبار و رتبه سایت در نتایج جستجو کمک کنند. پس در این بخش، به بررسی دقیق‌تر مزایای بک لینک‌ها در ارتقای SEO و چگونگی تاثیرگذاری آن‌ها بر عملکرد کلی وب‌سایت خواهیم پرداخت.

بک لینک، اعتبار برند شما را افزایش می‌دهد!

اگر سایت شما از وب‌سایت‌های محبوب و شناخته‌شده در حوزه‌کاری مرتبط لینک بگیرد، باعث ایجاد اعتبار برای برند شما خواهد شد. زیرا بازدیدکنندگان و کاربران سایت‌های معروف، هنگام مطالعه محتوای موردنیاز خود ناخودآگاه با نام شرکت، سایت و برند شما آشنا خواهند شد.

بک لینک موجب ایجاد ترافیک ارجاعی برای سایت می‌شود!

بخشی از ترافیک سایت شما به بک لینک‌ها تعلق دارد. در واقع بک لینک را می‌توان راهی برای ایجاد ترافیک مناسب برای سایت دانست. چون کاربران سایت‌های دیگر با کلیک روی بک لینک و ورود به سایت، به اعتبار و ترافیک سایت‌تان می‌افزایند. این موضوع تأثیر مستقیم و چشمگیری روی بهبود سئو سایت نیز خواهد داشت.

بک لینک چه ارتباطی به دایرکتوری بلندمدت سایت در اینترنت دارد؟

در بررسی پاسخ بک لینک چیست و چگونه روی سئو سایت تأثیر می‌گذارد، کمی به مفهوم اینترنت فکر کنید. اینترنت یک منبع همیشگی و بزرگ از اطلاعات است که دائماً به روز می‌شود. استفاده از بک لینک دائمی در سایت‌های معروف و معتبر کمک می‌کند تا در سال‌های آینده ترافیک خوبی برای سایتتان به‌دست بیاورید.

به‌کمک بک لینک، نام تجاری برند معتبر می‌شود!

مزایای بک لینک برای وب سایت
وبمسترها از مزایای بک لینک در سئوی سایت استفاده می کنند.

زمانی که شما وارد یک صفحه از سایت محبوب خود می‌شوید، هنگام مطالعه با عبارات و کلماتی روبه‌رو خواهید شد که از رنگ و ساختار متفاوتی برخوردار هستند. در این شرایط، اگر انکرتکست ایجادشده، نام برند باشد، با خواندن آن میان بدنه یک محتوای معتبر، قطعا نامش در ذهن‌تان باقی می‌ماند. به عبارتی، کاربر در این موقعیت شروع به برقراری ارتباط غیرمستقیم و ناخودآگاه با آن نام تجاری می‌کند.

بک لینک موجب بهبود دیده‌شدن سایت توسط خزنده‌ها می‌شود!

موتورهای جستجو معمولاً صفحات و سایت‌های معتبر و مشهور را بیشتر مورد بازدید قرار می‌دهند. در واقع، اگر خزنده‌های گوگل و سایر موتورهای جستجو، حین بررسی این سایت‌ها، با انکرتکست‌هایی از دیگر منابع روبه‌رو شوند، قطعا برای بازدید از آن‌ها اقدام می‌کنند.
بنابراین اگر شما در یکی از این سایت‌های شناخته‌شده و معتبر یک بک لینک داشته باشید، احتمال اینکه توسط موتورهای جستجو دیده شوید افزایش پیدا خواهد کرد. چراکه ربات خزنده گوگل، شناسایی سایت شما را سریع‌تر انجام داده و به همین واسطه سئو و رتبه سایت‌تان نیز بهبود پیدا خواهد کرد.

مفهومی که باید در مورد انکرتکست بدانید!

هنگام پاسخ به سوال بک لینک چیست، به مفهومی تحت عنوان انکرتکست اشاره کردیم. از همین رو باید بگوییم که انکرتکست کلمه یا عبارتی است که با آن به آدرس مقصد لینک داده می‌شود. این عبارت باید طوری انتخاب شود که کاربران را نسبت به کلیک‌کردن روی خود جذب کند.

بهترین انکرتکست برای بکلینک چه ویژگی‌هایی دارد؟

به‌طور کلی زمانی که کاربر در محتوای در حال مطالعه، یک انکر تکست می‌بیند، ۲ حالت پیش می‌آید. در حالت اول فرد روی لینک کلیک می‌کند و وارد سایت مقصد می‌شود.
این در حالی است که در شرایط دوم، کاربر اهمیتی به کلیک روی انکرتکست نمی‌دهد. اما این بدان معنا نیست که بک لینک هیچ تاثیری برای سایت مقصد نداشته است. چون حتی اگر کاربر روی لینک کلیک نکند، باز هم با نام برند و سایت شما ارتباط برقرار خواهد کرد.
با این حال ذکر این نکته لازم است که انکرتکست نوعی کال تو اکشن نیز به‌حساب می‌آید. به همین جهت باید در زمان و مکان درست مورد استفاده قرار بگیرد.
برای مثال، اگر در ابتدای رپورتاژ، اقدام به استفاده از انکرتکست کنید، با توجه به اینکه هنوز به سوال کاربر پاسخ نداده‌اید و در او ایجاد نیاز نکرده‌اید، احتمال کلیک کاربر روی کلمه و عبارت پایین می‌آید.
درحالی‌که وقتی انکرتکست را زیر یک هدینگ مرتبط و در جایی قرار دهید که بهترین زمان برای گرفتن اقدام از کاربر است، قطعا با نتایج بهتری روبه‌رو خواهید شد.

افزایش اعتبار سایت با بک لینک
نقش کلیدی بک لینک در افزایش اعتبار وبسایت

چگونه می‌توان به ارزش Backlink پی برد؟

سایت‌های زیادی هستند که به‌دلیل تولید محتوای مداوم، از فروش رپورتاژ کسب درآمد می‌کنند. اما سوال اینجاست که چگونه می‌توان به اعتبار این سایت‌ها و ارزش بک لینکی که از آن‌ها خریداری می‌شود، پی برد؟
دقت کنید که ۳ مشخصه مهم تحت عناوین رتبه دامنه (DR)، دامین اتوریتی (DA) و امتیاز اتوریتی (AS) وجود دارند که میزان ارزش و اعتبار یک بک لینک را مشخص می‌کنند.
باید گفت که برای بررسی این ۳ مشخصه، باید از وب‌سایت‌های هم‌چون moz، ahrefs و semrush کمک بگیرید. البته قابل ذکر است که بررسی این فرآیند، غالبا توسط تیم سئو و افراد متخصص صورت می‌گیرد.

با خرید بک لینک، چقدر طول می‌کشد تا شاهد تاثیر آن باشیم؟

امکان ندارد که در بحث بک لینک چیست، موضوع سرعت تاثیرگذاری آن مطرح نشود. از همین رو باید بگوییم که میزان تاثیرگذاری یک بک لینک، به عوامل زیادی بستگی دارد که چند نمونه از آن‌ها را در ادامه لیست کرده‌ایم:
• بک لینک باید مرتبط باشد.
• بک لینک‌ها باید تازه باشند و به‌صورت مستمر منتشر شوند.
• یک بک لینک خوب از قوانین سئو پیروی می‌کند.
• محتوای بک لینک باید ارزشمند باید و زود ایندکس شود.
• بک لینک باید در بهترین زمان کال تو اکشن، استفاده شود.

آیا بک لینک بخریم؟

خرید بک لینک سیاستی است که از طرف شرکت گوگل و موتورهای جستجو برای سنجش اعتبار وب‌سایت‌ها انجام می‌شود. به‌طوری که وقتی یک وب‌سایت، با انتشار انکرتکست از سایت دیگر، آن کسب‌وکار را به کاربران خود معرفی می‌کند، گوگل متوجه می‌شود که سایت مقصد، مورد اعتماد و تایید سایت مبدا است. بنابراین پاسخ همیشگی ما مقابل سوال آیا بک لینک بخریم؟ همیشه مثبت است. چون تنها از این طریق است که می‌توانید در کمترین زمان ممکن، بیشترین ترافیک را به‌دست بیاورید.

 آموزش خرید بک لینک

 بک لینک در سئو چیست؟ اگر بک لینک شما از یک سایت معتبر با رتبه صفحه بالا باشد، قطعاً تأثیر بیشتری در سئو سایت خود خواهید دید. این امر باعث شده است در سال‌های اخیر خرید بک لینک از سایت های قوی با قیمت‌های بالا به طور فزاینده ای موردتوجه قرار گیرد. خرید بک لینک اگر طبق برنامه و بر اساس یک هدف انجام شود، از ترافیک ارگانیک، افزایش نتایج جستجو و رتبه بهتر در موتورهای جستجو بهره‌مند خواهید شد. اما درصورتی‌که ساخت لینک به‌اشتباه ایجاد شود، این نشان می‌دهد که شما پول خود را خرج کرده‌اید.

 اگر در زمینه سئو اطلاعات کافی دارید، باید بدانید که مراحل سئو سایت، اصول و نکات سئو داخلی و خارجی قواعدی دارند که در خرید بک لینک باید به آنها توجه کنید. خرید بک لینک در واقع نوعی سئو خارجی به شمار می‌آید که می‌بایست هنگام خرید بک لینک به نکات مهم آن توجه کنید. این نکات عبارت‌اند از: 

  • خرید بک لینک های مختلف
  • خرید لینک از سایت های معتبر و حرفه‌ای
  • بک‌لینکی که خریداری می‌کنید باید از نوع بک لینک فالو باشد.
  • از خرید لینک های موقت خودداری کنید و قبل از خرید از دائمی بودن لینک ها مطمئن شوید.

چگونه بک لینک موثر و معتبر از پابلیکا بخریم؟

اکنون دیگر می‌دانید بک لینک چیست و با مفهوم و کاربرد آن آشنا هستید. بک لینک‌ها جزء تاثیرگذار و جدانشدنی سئو هستند و به سایت‌ها کمک می‌کنند تا بازدید بیشتری داشته باشند.
پس در پاسخ به سوال بک لینک سایت چیست، می‌توان گفت که یک بک لینک باکیفیت باعث بهبود سئو، افزایش بازدید سایت، شناخته‌تر شدن برند، افزایش ترافیک سایت و درنهایت زیادشدن اعتبار یک وب‌سایت می‌شود.
در واقع، جنگ اصلی سایت‌های مختلف دقیقاً در رابطه با میزان بازدیدشان است. چراکه کیفیت موردنظر براساس اعتبار و ترافیک سایت لینک دهنده و تناسب معنایی آن با سایت مقصد، تعداد لینک‌های خروجی در سایت لینک‌دهنده، انکرتکست انتخابی و زمان‌بندی انتشار تعیین می‌شود.
پس اگر به‌دنبال بهبود سئو سایت و کسب رتبه بهتر در گوگل هستید، نسبت به دریافت و خرید بک لینک باکیفیت، ارزشمند و قوی از پابلیکا تعلل نکنید! زیرا پابلیکا، سابقه و عملکرد فوق‌العاده‌ای در زمینه فروش بک لینک دارد. به همین دلیل، ثبت سفارش از طریق آن، منجر به بهبود سریع شرایط سایت شما خواهد شد.

اشتراک گذاری این مطلب در :

سوالات متداول

بک لینک یکی از عناصر تاثیرگذار در سئو بوده که کاربران را از یک سایت به سایتی دیگر لینک می‌دهد.

دریافت بک لینک با رعایت اصول سئو، تولید محتوای ارزشمند و پس از گذر زمان امکان‌پذیر است. امکان خرید بک لینک از مراجع معتبر و امن نیز وجود دارد.

بک لینک طبیعی و کلاه سفید در قالب رپورتاژ آگهی ارائه می‌شود. پس رپورتاژ آگهی و بک لینک 2 مفهوم مرتبط هستند.

استفاده از بک لینک قوی و باکیفیت موجب دیده شدن سایت شما توسط گوگل، شناخته‌شدن برندتان بین کاربران، افزایش ترافیک سایت و در آخر بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو خواهد شد.

بک لینک باکیفیت از نظر موتورهای جستجو یک رای تایید است. بک لینک‌ها باعث افزایش ترافیک رتبه ارگانیک سایت می‌شوند، به ایندکس‌شدن صفحات توسط گوگل کمک می‌کنند و تجربه وب‌گردی بهتری را به کاربران هدیه می‌دهند.

نظرات کاربران

هنوز نظری نداریم!

اولین دیدگاه رو میتونی راجع به این مطلب ثبت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 5 =