با استفاده از تبادل بک لینک، میتوان افزایش ترافیک برای وب سایتها را ایجاد کرد. هدف اصلی هر کسب و کار یا فعالیت آنلاین در حوزه دیجیتال، ارتقای رتبه وب سایت و جذب مخاطب واقعی است. از اینرو باید جواب سوال تبادل بک لینک چیست را بدانید تا راحتتر از طریق بک لینکهای مختلف، رتبه وب سایت خود را ارتقا دهید. اما چگونه تبادل لینک انجام داد؟ برای اینکه با مزیتها و اثرات تبادل بک لینکها بیشتر آشنا شوید تا انتهای متن همراه ما باشید.
تبادل بک لینک چیست؟
قبل از هر موضوعی بهتر است که با مفهوم بک لینک آشنا شد. بک لینک به این معنا است که از یک صفحه در سایت، به یک صفحه در سایت دیگر لینک یا پیوند ایجاد کرد. اما تبادل بک لینک به معنای مبادله لینکها بین چند سایت تعریف میشود. در این نوع تبادلات، مدیرهای دو وب سایت برای صفحات مختلف، به یکدیگر لینک میدهند.
دقت داشته باشید که با وجود بهروزرسانی ابزارهای گوگل، ایجاد بک لینک همچنان در رتبه و سئو تاثیر مثبت دارد، در نتیجه باید این موضوع را جدی گرفت. ولی خب بهتر است برای اجرای صحیح کمپین های بک لینک ، تعریف مناسب و کامل و دقیقی از این مفهوم سئوی خارجی داشت که تعریف بک لینک چیست را میتوانید در پابلیکا بخوانید.
چرا بک لینک مهم است؟
با توجه به اینکه هدف اصلی استراتژیها و پیادهسازیهای سئو، ارتقا رتبه وب سایت در موتورهای جستجو است، باید برای رسیدن به این جایگاه از تکنیکها و روشهای مختلفی استفاده کرد. از اینرو تبادل بک لینک یکی از موثرترین روشهای ایجاد ترافیک و ارتقای رتبه وب سایت است. با تبادل لینک در بین چند سایت میتوان کاربرهای بیشتری را جذب کرد. در حقیقت، مخاطبی که در وب سایتهای معتبر و مختلف، آدرس وب سایت شما را مشاهده میکند، بیشتر به کسب و کار و سایت اعتماد کرده و همین روند باعث جذب مخاطب میشود.
بهتر است توجه کنید که اگر بک لینک ایجاد شده از نوع بک لینکهای فالو از مبدا باشد، گوگل اعتماد بیشتری به لینک شما خواهد داشت و همین موضوع باعث ارتقا رتبه وب سایت شما میشود. تبادل لینک یا بک لینک باعث میشود تا سایت اعتبار بیشتری داشته باشد و تاثیرات مثبتی بر روی سئو خارجی اعمال میکند.
مزایا و اثرات تبادل لینک چیست؟
با توجه به اینکه وب سایتها از گذشته برای افزایش اعتبار به سایتهای دیگر لینک ایجاد میکردند، موتورهای جستجو هم فرض را بر این میگذاشتند که این لینک سازی به دلیل مرجعیت وب سایت است. از اینرو نتایج رتبهها در موتورهای جستجو ارتقا پیدا میکرد. اما در حال حاضر شرایط برای ایجاد بک لینکها کمی پیچیدهتر شده است و در برخی از مواقع اگر با برنامهریزی اصولی بک لینک ایجاد نکرد، ممکن است که به رتبه وب سایت، آسیب وارد شود. از اینرو باید توجه ویژهای به نکات مختلف داشت تا بهترین تبادل لینک را انجام داد.
وب سایت میزبان لینک شما یکی از مهمترین عواملی است که باید ابتدا برای تبادل لینک بررسی شود. هرچه وب سایتی که در حال تبادل لینک هستید، رتبه بهتری داشته باشد، لینکسازی موثرتر بوده و کیفیت بالایی از لینک ارائه میشود. بنابراین بهتر است که ابتدا شریک خوبی برای تبادل بک لینکها پیدا کنید. سپس به بررسی بک لینکهای آن سایت بپردازید. از طرفی هم دقت داشته باشید که حوزه فعالیت و محتواهای هر دو سایت به یکدیگر نزدیک باشند تا اعتمادسازی مخاطب بیشتر شود.
اما منظور از وب سایتهای باکیفیت چیست؟ به وب سایتهایی باکیفیت گفته میشود که آرشیو خوبی از اطلاعات جامع داشته باشند و این وب سایت برای مخاطب جذاب و مفید باشد. به همین دلیل بررسی بک لینک سایت ها از اهمیت بالا برخوردار است.
همچنین باید دقت کرد که با رقبای خود، تبادل لینک انجام ندهید و باید سراغ وب سایتهایی بروید که محتوای مرتبط با شما دارند، اما رقیب اصلی کسبوکار شما محسوب نمیشوند. در این زمینه میتوانید به بررسی بک لینک رقبا بپردازید و عمل بنچ مارک نیز درباره بک لینک ها داشته باشید و در سایتهای مناسب که آنها بک لینک ساخته اند، با استراتژی مناسب بک لینک بسازید.
به طور کلی با استفاده از وب سایتهای معتبر و قدرتمند میتوان شرایط تبادل لینک را انجام داد تا رتبه وب سایت ارتقا پیدا کند.

آیا تبادل بک لینک از نظر گوگل قانونی است؟
طبق مقاله مربوط به رویکرد گوگل در نتایج سرچ
سازو کار گوگل بر این هدف بنا شده است که بهترین و مرتبطترین مطالب را برای مخاطب استخراج کند.
از طرفی هم ساز و کار بک لینک به این معنا است که یک وب سایت مطالب وب سایت دیگر را قوی تلقی میکند و به مخاطب پیشنهاد میدهد که مرجع بهتری داشته باشد، یا خود وب سایت شما به قدری محتوای عالی تولید کرده که رتبه خوبی دارد و افراد برای لینکسازی به شما مراجعه میکنند. در این شرایط گوگل بک لینک و تبادل لینکها را معتبرتر میداند، اما به طور کلی از نظر موتورهای جستجو، تبادل بک لینک به طور صد در صد غیر قانونی نیست.
اما باید توجه کنید که موتورهای جستجو گوگل در سالهای اخیر پیشرفتهای زیادی داشتهاند و دور زدن آنها برای ساخت بک لینکهای مختلف، کار سختی شده است. از اینرو اگر تبادل لینکها بین دو وب سایت بیشتر از حد شود، به طورحتم با جریمه روبهرو خواهید شد و همین موضوع میتواند بر روی رتبهبندی وب سایت، تاثیر عکس بگذارد و سایت را دچار پنالتی کند.
انواع تبادل بک لینک
مدیر وب سایتها برای اینکه بتوانند با یکدیگر تبادل لینک انجام دهند، بهتر است که توافق اولیه داشته باشند تا لینکسازیها انجام شوند. از اینرو با توافق مدیرهای وب سایت، انواع تبادل بک لینک صورت میگیرد که به شرح زیر هستند:
تبادل رایگان
در صورتی که مدیرهای وب سایت تمایل داشته باشند که لینک سازی به صورت دو طرفه باشد و به صورت متقابل این کار انجام شود، تبادل بک لینک رایگان خواهد بود. این در صورتی است که تبادل بین دو سایت انجام شود، اما اگر تبادل لینکها بین سه سایت رخ دهد، تبادل بک لینک سه طرفه نامیده میشود و باید سه وب سایت با یکدیگر برای لینکسازی رایگان توافق داشته باشند.
تبادل لینک غیر رایگان
تبادلی که با پرداخت هزینه همراه باشد را تبادل غیر رایگان میگویند. این مورد بیشتر برای رپورتاژ آگهیها صدق میکند. افرادی که علاقه دارند از وب سایتهای معتبر بک لینک دریافت کنند با پرداخت هزینهای مطلب خود را در وب سایت میزبان قرار میدهند و توافق انجام خواهد شد.
اما منظور از رپورتاژ آگهی چیست؟ انتشار مطلبی متناسب با کلمه کلیدی مد نظر در وب سایت دیگر که جنبه تبلیغاتی دارد و از سایتهای معتبر لینک دریافت میکند، رپورتاژ آگهی گفته میشود
به طور کلی مهم است که بک لینک خود را در کدام سایت و با چه اعتباری انجام میدهید و برای آن هزینه پرداخت میکنید. هرچه در انتخاب وب سایت حساسیت بیشتری داشته باشید، به طور حتم نتیجه بهتری خواهید دید.
تبادل بک لینک دستی و اتوماتیک
در بک لینک دستی، مدیرهای وب سایت به صورت دستی برای مطالب درون وب سایت، بک لینک ایجاد میکنند. اما در تبادل لینک اتوماتیک، مدیرهای وب سایت از طریق اسکریپت، برنامه تبادل را نوشتهاند و پیوندها بدون دخالت افراد ساخته میشوند.
تبادل بک لینک دو طرفه
همانطور که اشاره شد، اگر تبادل لینکها بین دو سایت صورت گیرد، به آن تبادل دو طرفه گفته میشود. به طور مثال: مدیر وب سایت A لینکی به وب سایت B میدهد و در مقابل وب سایت B به وب سایت A لینک خواهد داد. این تبادل را دو طرفه میگویند.
تبادل لینک سه طرفه
در تبادل لینک سه طرفه، لینک سازی بین سه وب سایت صورت میگیرد. به طور مثال: سایت A به سایت B لینک خواهد داد و سایت B به سایت C لینک ارسال خواهد کرد. تنها توجه داشته باشید که این لینک سازی نباید بیشتر از این ادامه داشته باشد، زیرا موتورهای جستجو و الگوریتمهای گوگل بر این موضوع حساس هستند و ممکن است که با جریمههای گوگل روبهرو شد.

استراتژی تبادل بک لینک
سوالی که بسیاری از متخصصهای سئو دارند این است که چگونه از انواع تبادل لینکها استفاده کرد؟ یا چگونه استراتژی خوبی برای تبادل بک لینکها پیادهسازی کرد؟
برای اینکه بتوان استراتژی مناسبی برای تبادل لینکها انجام داد، ابتدا باید سایت مد نظر خود را مورد بررسی قرار داد. به طور مثال سایتی را انتخاب نکنید که تازه کار است و رتبه خوبی در موتورهای جستجو ندارد یا از تعداد زیاد تبادل پرهیز کنید تا گوگل حساس نشود.
در حقیقت برای استراتژی تبادل لینک و بک لینکها باید هدف مشخص و مفیدی داشت تا رتبه وب سایت را ارتقا داد و میزان ترافیک افزایش پیدا کند. به طور کلی هرچه بک لینکها سالمتر باشند و از وب سایتهای معتبر گرفته شوند، مخاطب بیشتری را جذب کرده و فروش کسبوکار آنلاین را افزایش میدهد.
خدمات خرید بک لینک از پابلیکا
به طور حتم تبادل بک لینک نیاز به تخصص و مهارت کافی دارد تا به بهترین شکل انجام شود. برای اینکه بدانیم در چه زمانی و از چه طریقی بهترین تبادلهای بک لینک را ایجاد کنیم، نیاز است که یک متخصص حرفهای را در کنار خود داشته باشیم. در حقیقت با توجه به پاسخ به سوال تبادل بک لینک چیست؟ میتوان به این موضوع واقف بود که چقدر تبادلها و لینکسازیها اهمیت دارند.
از اینرو وب سایت پابلیکا در کنار شما است تا با ارائه مشاوره در حوزههای سئو نظیر خرید بک لینک و رپرتاژ و کمپینهای دیجیتال مارکتینگ، بهترین خدمات را در اختیار کسبوکارها و افراد قرار دهد. کافی است که با کارشناسهای Publica.ir در ارتباط باشید تا در زمان کوتاهی بهترین خدمات را دریافت کنید. همچنین در صورتی که ابهامی درباره این مطلب دارید، میتوانید در انتهای همین متن و در قالب کامنت با ما ارتباط برقرار کنید.
دیدگاهتان را بنویسید