معرفی بک لینک رایگان و اهمیت آن در سئو

پابلیکا / بک لینک / معرفی بک لینک رایگان و اهمیت آن در سئو
تاریخ آخرین به روز رسانی: ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
زمان تقریبی مطالعه : 14 دقیقه
بک لینک رایگان چیست؟

همان‌طور که می‌دانید بک لینک رایگان تاثیر زیادی بر رتبه سایت دارد. به همین علت دریافت بک لینک رایگان، موضوعی مهم برای صاحبان سایت‌ها تبدیل شده است. در گذشته برای انجام این کار از راه دوز و کلک استفاده می‌کردند. به این شکل که چندین وب‌سایت می‌ساختند و از طریق آن‌ها به سایت اصلی بک لینک می‌دادند. اما از آنجا که این کار نوعی دور زدن الگوریتم‌های گوگل محسوب می‌شد، توسط ابزارهای مختلف گوگل شناسایی و نتایج غیر قابل جبرانی را برای سایت به همراه داشتند. در این مقاله قصد داریم در مورد ایجاد بک‌لینک‌های رایگان و باکیفیت، صحبت کنیم. اگر برای افزایش رتبه سایت خود به دنبال راهی مناسب می‌گردید، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

اهمیت بک لینک‌ها در بهینه‌سازی موتور جستجو

بک لینک‌ها یکی از عوامل بسیار حیاتی در بهینه‌سازی موتور جستجو هستند و اهمیت آنها در جذب ترافیک و افزایش رتبه وب‌سایت شما نمی‌تواند به‌طور کامل نادیده گرفته شود. نه تنها به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا صفحات شما را پیدا کرده بلکه نشان می‌دهند که وب‌سایت شما برای دیگران ارزشمند است.

یکی از اصلی‌ترین دلایل اهمیت بک لینک‌ها در بهینه‌سازی موتور جستجو افزایش اعتبار و اعتماد به وب‌سایت شماست. وقتی یک سایت معتبر شما را لینک می‌دهد در واقع به خدمات و محتوای شما اعتماد کرده و این به موتورهای جستجو نشان خواهد داد که وب‌سایتتان نیز ارزشمند است.

بک لینک‌ها همچنین به شما کمک می‌کنند تا ترافیک ارگانیک بیشتری به وب‌سایت خود جذب کنید. وقتی سایت شما لینک شده کاربرانی که به وب مرتبط دیگری وارد می‌شوند ممکن است به شما نیز سر بزنند. این لینک‌ها همانند یک مسیر مستقیم به سایت شما عمل و باعث افزایش بازدید و ترافیک شما می‌شوند.

چطور می‌توانیم برای سایت خود بک لینک باکیفیت و قوی بگیریم؟

یکی از پرتکرارترین سوالاتی که معمولاً در این زمینه مطرح می‌شود، این است که چگونه بک لینک رایگان بگیریم؟ گرفتن بک لینک رایگان راه‌های متعددی دارد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: 

 به دیگر سایت‌ها لینک بدهید

 سعی کنید به سایت‌های مختلف در سایت‌های خود لینک بدهید با این کار آن‌ها نیز متقابلاً به سایت شما لینک می‌دهند و در واقع تبادل لینک اتفاق می‌افتد. صاحبان وب‌سایت برای اینکه بررسی کنند سایتشان از چه طریق ترافیک دریافت کرده است، از ابزارهای مختلفی از جمله گوگل آنالیتیکس استفاده می‌کنند. از این طریق متوجه می‌شوند که هدایت ترافیک از کدام سایت‌ها برای آن‌ها اتفاق افتاده است؛ بنابراین برای جبران این موضوع به سایت شما لیک می‌دهند.

 بک لینک گرفتن مزایای بسیاری برای سایت دارد، اما این موضوع در مورد همه بک‌لینک‌ها صدق نمی‌کند. به طور مثال اگر بک لینک از سایت‌های معتبری که گوگل به آن‌ها اعتماد بیشتری دارد، دریافت شود، ارزش بیشتر و نتایج مطلوب‌تری به همراه دارد. برای اینکه از وب‌سایت‌های پربازدید بک لینک بگیرید، حتماً باید محتواهای باکیفیت و منحصربه‌فرد نوشته و آن را در سایت خود منتشر کنید. همچنین سعی کنید از سایت‌هایی بک لینک بگیرید که با حوزه کسب‌وکارتان هماهنگ باشند. به این شکل احتمال اینکه کاربران به آن مراجعه کنند بیشتر می‌شود و از تاثیرات منفی خرید بک لینک و پنالتی شدن سایت به دور باشید.

 ایجاد پست‌های مهمان

 یکی دیگر از روش‌های کاربردی برای ایجاد بک لینک رایگان گذاشتن پست مهمان در وب‌سایت‌هایی است که با حوزه کسب‌وکار شما هماهنگ هستند. برای این کار باید از صاحبان دیگر سایت‌ها کسب اجازه کرده و با روش‌های مختلف آن‌ها را قانع کنید که اجازه دهند یک یا چند پست در سایت آن‌ها بارگذاری کنید و از این طریق بک‌لینک‌هایی به سایت خود دهید.

 البته برخی از افراد متخصص در زمینه سئو عقیده دارند که گذاشتن پست مهمان و دریافت بک لینک از این طریق چندان ارزشی ندارد و حتی ممکن است به جریمه منتهی شود. همچنین باید به این موضوع دقت داشته باشید که صاحب وب‌سایتی که در آن محتوا قرار داده‌اید شما را nofollow نکند.

استفاده از شبکه‌های مجازی

برای ایجاد بک لینک قوی رایگان می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی کمک بگیرید. این شبکه‌ها برای ایجاد بک لینک رایگان فوق‌العاده قوی عمل می‌کنند. برای بهره‌مندی از این روش تنها کافی است از وجود لینک سایت خود در پروفایلتان اطمینان حاصل کنید و مطالب جذاب ارائه دهید. همچنین توصیه می‌شود محتواهای خود را مدام به‌روزرسانی کنید. شبکه‌های مجازی نه‌تنها برای دریافت بک لینک مناسب هستند، بلکه تاثیر چشمگیری در سئو سایت و معرفی برند به مخاطبان دارند.

 ساختن اینفوگرافیک و تصویر

 اینفوگرافیک یک داده بسیار یک فرمت رایج و مرسوم برای دریافت بک لینک رایگان قوی محسوب می‌شود که از طریق آن می‌توانید اطلاعات مختلف را اشتراک‌گذاری کنید. با ساخت اینفوگرافیک تصویری، این امکان برای شما فراهم می‌شود که اطلاعات مدنظرتان را با سایر سایت‌ها به اشتراک بگذارید. برخی افراد تصور می‌کنند که تصاویر در محتوا چندان تاثیر گذار نیستند. اما برخلاف این تصور، افراد زیادی هستند که تنها از طریق بصری جذب می‌شوند و این روش روی آن‌ها بسیار تأثیرگذار است.

 اظهار نظر در وبلاگ‌ها و پاسخ دادن به برخی سوالات

 اگر قصد دارید بک لینک رایگان برای سایت خود ثبت کنید، می‌توانید به وب‌سایت‌هایی که در حوزه کسب‌وکار شما فعالیت می‌کنند مراجعه کنید. سپس پست‌ها و مقالات ارائه شده در این سایت‌ها را مورد مطالعه قرار دهید و سپس نظرات خود را به‌صورت کاملاً علمی زیر سایت بنویسید.

 در صورت نیاز می‌توانید لینک سایت خود را نیز به‌عنوان منبعی موثق ثبت کنید تا سایر کاربران به آن مراجعه کنند. لازم به ذکر است که نظرات nofollw در این زمینه بی‌فایده هستند؛ اما نظرات Dofollow تاثیرگذاری بیشتری دارند. شما می‌توانید درباره تفاوت این دو مدل لینکسازی ، مطلب فرق بک لینک فالو و نوفالو را در پابلیکا بخوانید.

استفاده از فروم‌ها و بلاگ‌ها

استفاده از فروم‌ها و بلاگ‌ها به عنوان راهکاری برای ایجاد بک لینک‌ها می‌تواند مفید باشد. در زیر توضیحاتی درباره این دو روش آورده شده است:

فروم‌ها (انجمن‌ها): فروم‌ها یا انجمن‌ها محیط‌هایی آنلاین هستند که افراد می‌توانند در آنجا در مورد موضوعات خاصی بحث کنند و سؤالات خود را بپرسند. برخی از فروم‌ها اجازه می‌دهند تا لینک‌هایی در پست‌ها یا امضاءها قرار داده شوند. با شرکت در فعالیت‌های فروم و ارسال مطالب مفید و ارزشمند بک لینک‌ها را درج کنید و به وب‌سایت خود ارجاع دهید.
اما در اینجا باید توجه داشته باشید که استفاده از فروم‌ها برای ایجاد بک لینک رایگان باید به شکل ارزشمند و با رعایت قوانین و محتوای مناسب انجام شود. برای مثال شرکت در بحث‌های مرتبط و ارائه پاسخ‌های کیفی به سؤالات دیگران می‌تواند به بهبود ساختار داخلی و ایجاد بک لینک‌های مفید کمک کند.

بلاگ‌ها: ایجاد بلاگ یا وبلاگ برای نشر محتوا و ارتباط با مخاطبان بسیار مفید است. با ایجاد مطالب مرتبط و ارزشمند در بلاگ و اشاره به صفحات دیگر داخل وب‌سایت خود می‌توانید بک لینک‌های داخلی ایجاد کنید. مطالب بلاگ می‌توانند شامل مقالات، راهنماها، نکات و توصیه‌ها و غیره باشند.

همچنین در بلاگ‌های خود می‌توانید با استفاده از لینک‌های داخلی بین مطالب مرتبط ساختار داخلی بهبود یابد و بک لینک‌های مفیدی ایجاد کنید.

در هر دو حالت مهم است که محتواهای ارائه شده در فروم‌ها و بلاگ‌ها با کیفیت باشند و به خوانندگان و مخاطبان ارزش افزوده بدهند. همچنین رعایت قوانین و محدودیت‌های هر فروم یا بلاگ الزامی است و باید به مقررات و قوانین هر یک احترام گذاشته شود. این موارد اهمیت بک لینک رایگان در سئو را نیز هدف قرار می‌دهد.

رایج‌ترین روش‌های ساخت بک لینک رایگان

 برای ساخت بک لینک راه‌های متعددی وجود دارد که یکی از متداول‌ترین آن‌ها استفاده از پست مهمان است. شما می‌توانید عبارت List of Guest blog sites را در گوگل جست‌وجو کنید و به‌این‌ترتیب با سایت‌های معتبری که امکان ایجاد پست مهمان و بک لینک رایگان را فراهم کرده‌اند مورد بررسی قرار دهید. برای ایجاد پست مهمان در سایت‌های مختلف آن هم در ایران تنها می‌توانید از چند سایت کمک بگیرید. علت آن هم به این موضوع مربوط می‌شود که کمتر محتواگذارانی وجود دارند که بتوانند درباره موضوعات مختلف محتوانویسی انجام دهند.

نکات مهم برای ایجاد پست مهمان در ایران

همان‌طور که پیش‌تر هم گفتیم برخی از سایت‌ها امکان نوشتن مطالب و محتواهای جذاب در حوزه‌های مختلف را ندارند؛ اما در مقابل برخی از سایت‌ها هستند که می‌توانند محتواهای متعددی تولید کنند، اما به دنبال راهی برای دریافت بک لینک هستند. صاحبان این سایت‌ها می‌توانند با همکاری هم و از تلفیق این دو سایت به اهداف مد نظر و درآمدهای خوب دست پیدا کنند. اگر قصد دارید بک لینک رایگان برای سایت خود را از طریق پست مهمان به دست بیاورید، بهتر است راهکارهای زیر را مدنظر قرار بدهید:

  • موضوعات اصلی سایت مشتری را به طور دقیق مشخص کنید.
  • سایت‌هایی را که در حوزه کاری شما فعالیت می‌کنند، اما رقیب شما نیستند را شناسایی کنید.
  • راجع به کلمات کلیدی که بیشترین میزان سرچ را دارند، تحقیق انجام دهید.
  • مشخص کنید که چه کلماتی برای چه صفحاتی رتبه ایجاد می‌کنند.
  • کلمات کلیدی بلندی را که باعث جذب طیف بیشتری از مخاطبان می‌شوند مورد بررسی قرار دهید.
  • با مالکان سایت‌های مشابه با سایت مشتری تماس حاصل کنید.
  • با صاحبان سایت‌های مشابه، برای کسب اجازه و ایجاد پست مهمان گفت‌وگو کنید.
  • از صاحب وب‌سایت‌ها برای دریافت هزینه کمتر به‌منظور ایجاد پست میهمان چانه‌زنی کرده و هزینه تعیین کنید.
  • تعداد پست‌هایی که قصد درج آن‌ها را دارید و تعداد بک‌لینک‌های مدنظرتان را تعیین کنید.
  • برای پست‌های ایجاد شده در شبکه‌های اجتماعی محل تبلیغ در نظر بگیرید.
  • سعی کنید حتماً برای درج پست مهمان با صاحبان وب‌سایت‌ها قرارداد ببندید.

 بهترین روش‌های دریافت بک لینک رایگان در دنیا

 شما به‌عنوان صاحب یک کسب‌وکار برای ایجاد بک لینک رایگان می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. برخی از بهترین روش‌های دریافت بک لینک رایگان در دنیا عبارت‌اند از: 

 گرفتن بک لینک رایگان از طریق لینک‌های شکسته رقبا

 معمولاً سایت‌های تخصصی هستند که از این روش برای دریافت بک لینک استفاده می‌کنند. گاهی اتفاق می‌افتد که در یک سایت مشغول مطالعه مطلبی هستید و روی یک بک لینک کلیک می‌کنید؛ اما این بک لینک آدرس درستی ندارد و در نهایت شما را به مقصد نمی‌رساند. این موضوع نشانگر این است که احتمالاً سایتی که قبلاً به آن بک لینک داده شده، دیگر در حوزه مدنظر فعالیتی نمی‌کند و در واقع لینک آن هم لینکی شکسته است. در چنین موقعیتی شما می‌توانید به صاحبان سایت تماس بگیرید و در یک گفت‌وگوی کاملاً دوستانه، درخواست کنید به‌جای لینک‌های شکسته لینک سایت شما را درون سایت خود قرار دهند.

 گرفتن بک لینک رایگان از اینفوگرافیک‌ها

 شما می‌توانید برای سایت‌هایی که در حوزه‌های مرتبط با حوزه کاری شما فعالیت می‌کنند اینفوگرافیک طراحی کنید و از طریق آن به سایت خود لینک دهید. برای جذب مخاطب و کلیک می‌توانید از عبارات ترغیب‌کننده از جمله (برای اطلاعات بیشتر در این زمینه روی این عکس کلیک کنید) کمک بگیرید.

 پست‌های مهمان

 معمولاً افرادی که قصد دارند از طریق سایت شما بک لینک دریافت کنند یا سئوکار هستند و یا در حوزه طراحی سایت فعالیت دارند، از پست‌های مهمان استفاده می‌کنند. درصورتی‌که شما شرکتی فعال در حوزه سئو یا طراحی سایت هستید، می‌توانید از طریق پست مهمان، به سایت‌های دیگر بک لینک بدهید. اما حتماً سعی کنید بک لینک را به مقالات باکیفیت دهید.

 لازم به ذکر است که مقالاتی که به شکل پست مهمان درج می‌شوند، نباید nofollow باشند؛ بنابراین اگر که شرکت پذیرنده مقالات و لینک‌های شما را nofollow می‌کند از همکاری را آن صرف نظر نکنید.

 بررسی عملکرد رقبا

 شما می‌توانید از طریق سایت‌هایی نظیر Ranksignal بررسی کنید که رقبایتان از کدام سایت‌ها بک لینک دریافت می‌کنند. اگر این سایت‌ها محتوایی متناسب با سایت شما ارائه می‌دادند، شما هم می‌توانید به آن‌ها درخواست دهید تا اجازه درج پست مهمان و دریافت بک لینک رایگان را به شما دهند.

 لینک‌های داخلی

 لینک‌های داخلی درون خود یک سایت ایجاد می‌شوند و از طریق آن صفحات یک سایت به صفحات دیگر همان سایت بک لینک ارائه می‌کنند. برای اینکه کاربران بتوانند با مقالات مختلف یک سایت بیشتر و بهتر تعامل برقرار کنند، می‌توانند از لینک‌های داخلی استفاده کنند. لینک‌های داخلی یکی از جذاب‌ترین روش‌ها برای افزایش ترافیک سایت محسوب می‌شوند که هیچ خرجی ندارند.

 محتوای خود را در شبکه‌های اجتماعی اشتراک‌گذاری کنید

شما می‌توانید برای افزایش بازدید از صفحات و تبلیغ سایت خود، از شبکه‌های اجتماعی کمک بگیرید و از این طریق به تبلیغ و ایجاد بک لینک رایگان استفاده کنید. شما می‌توانید از مشتریان، دوستان و آشنایان خود بخواهید که راجع به خدمات یا محصولات شما نظر بدهند و آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

یافتن سایت‌های رقیب منقضی شده

شما می‌توانید سایت‌هایی را که دیگر فعالیتی ندارند و به‌اصطلاح منقضی شده‌اند، شناسایی کنید. به این شکل می‌توانید دامنه‌هایی را که دیگر فعالیت نمی‌کنند بخرید و از رتبه آن‌ها برای دریافت بک لینک استفاده کنید.

 برای شناسایی سایت‌های منقضی شده می‌توانید شرکت‌هایی را که نام تجاری خود را تغییر داده‌اند، جست‌وجو و از این طریق آن‌ها را پیدا کنید. همچنین می‌توانید نام خدمات خود را همراه با واژه این خدمات دیگر ارائه نمی‌شوند جستجو کنید تا سایت‌های مربوطه به شما معرفی شوند.

 از دوستان و همکاران خود در این زمینه کمک بگیرید

 شما می‌توانید سایت‌هایی را که در حوزه کاری شما فعالیت می‌کند شناسایی کنید و از آن‌ها بخوانید که خدمات و محصولات شما را معرفی و به سایت شما لینک دهی انجام دهند. در ازای این کار می‌توانید شما هم متقابلاً لینک دهی برای سایت همکار انجام دهید. از آنجا که ممکن است موتور جستجوی گوگل از این تبادل لینک خبردار شود و شما را جریمه کند، بهتر است تعداد تبادل لینک‌ها را به حداقل برسانید و تنها به چند لینک راضی شوید.

منبع بک لیینک رایگان
منابع دریافت بک لینک رایگان

ابزارهای مفید برای یافتن بک لینک رایگان

در زیر برخی از ابزارهای مفید برای یافتن بک لینک‌های رایگان را برای شما معرفی می‌کنیم:

  1. Google Search Console: این ابزار توسط گوگل ارائه می‌شود و به شما اجازه می‌دهد تا لینک‌هایی که به سایت شما ارجاع داده شده را بررسی کنید. با استفاده از این ابزار می‌توانید لینک‌های خارجی را کشف و میزان اهمیت و کیفیت آن‌ها را بررسی کنید.
  2.  SimilarWeb: این ابزار تحلیلی برای بررسی رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها و مقایسه ترافیک آن‌ها استفاده می‌شود. با استفاده از این ابزار می‌توانید وب‌سایت‌های مرتبط را پیدا کرده و سپس با صاحبان آن‌ها تماس بگیرید و درخواست بک لینک کنید.
  3.  Moz Link Explorer: این ابزار توسط Moz ارائه می‌شود و به شما امکان می‌دهد لینک‌های خارجی موجود بر روی یک وب‌سایت را بررسی کنید. با استفاده از Moz Link Explorer می‌توانید بک لینک‌های رقبا و سایر وب‌های مرتبط را بشناسید و لینک‌های آن بدست آورید.
  4.  Ahrefs Backlink Checker: Ahrefs یکی از ابزارهای محبوب برای بررسی بک لینک‌ها است. این ابزار به شما امکان می‌دهد لینک‌های داخلی و خارجی یک وب‌سایت را بررسی و اطلاعاتی، مانند دامنه مرجع، رتبه دامنه و ترافیک را مشاهده کنید.
  5.  Majestic SEO: این ابزار نیز برای بررسی بک لینک‌های یک وب‌سایت استفاده می‌شود. با استفاده از Majestic SEO می‌توانید اطلاعاتی درباره تعداد بک لینک‌ها، رتبه دامنه و ترافیک را بدست آورید.
  6.  BuzzSumo: این ابزار به شما کمک می‌کند محتوای محبوب و پرطرفدار در حوزه خاصی را پیدا کنید. با استفاده از BuzzSumo می‌توانید محتوایی را پیدا که قبلاً مورد توجه و انتشار قرار گرفته و با صاحبان آن محتوا تماس بگیرید تا بتوانید بک لینک بگیرید.

توجه داشته باشید که برخی از این ابزارها نسخه‌های رایگان یا نسخه‌های آزمایشی با محدودیت‌ هستند. همچنین همیشه بهتر است با تحلیل دقیق وب‌سایت‌های مورد نظر و استفاده از روش‌های سنتی، مانند تبادل لینک با وب‌سایت‌های مرتبط، تولید محتوای با کیفیت و جذاب و گسترش شبکه ارتباطی خود بک لینک‌های با کیفیتی‌ را بسازید.

بک لینگ رایگان
چگونه برای وب سایت خود بک لینک رایگان بگیریم؟

 

 استراتژی‌های موثر بک لینک‌سازی رایگان

ثبت بک لینک رایگان از سایر سایت‌ها، یکی از بهترین راهکارها برای بهبود سئو سایت و افزایش رتبه آن در موتورهای جست‌وجوگر است. اما همه بک‌لینک‌ها به یک اندازه ارزشمند نیستند. برخی از آن‌ها نه‌تنها سودی برای سایت شما ندارند؛ بلکه باعث می‌شوند سایت شما جریمه و یا حتی بسته شود.

به همین علت باید روی ساخت بک‌لینک‌های باکیفیت تمرکز بیشتری داشته باشید. عوامل متعددی در افزایش کیفیت بک لینک تاثیر گذار هستند. بهترین روش‌های دریافت لینک فالو رایگان و باکیفیت عبارت‌اند از: 

 بک لینک باید از سایت‌های مرتبط باشد

 زمانی که یک کلید واژه را در نتایج موتورهای جست‌وجو سرچ می‌کنید، سایت‌هایی به شما نمایش داده می‌شوند که با کلیدواژه مدنظر کاربر بیشترین میزان ارتباط را داشته باشد. این موضوع در مورد بک‌لینک‌ها نیز برقرار است؛ بنابراین موتورهای جست‌وجو زمانی که بخواهند بک‌لینک‌ها را بررسی کنند، میزان ارتباط محتوای سایت‌ها را در ابتدا و اولویت قرار می‌دهند.

 سایت لینک دهنده و لینک دریافت‌کننده ممکن است از نظر ارتباطی سطوح متفاوتی داشته باشند. موتورهای جست‌وجو به ارتباط میان کلیت صفحه‌ها و ارتباط میان محتواهای موجود در دو سایت دقت کرده و آن‌ها را بررسی می‌کنند؛ بنابراین هر چقدر این لینک‌ها به یکدیگر مرتبط‌تر باشند، کیفیت آن‌ها بیشتر است.

 دریافت بک لینک از منابع موثق

بک‌لینک‌هایی کیفیت کافی را دارند که از سایت‌های موثق و معتبر و البته قابل‌اطمینان لینک دریافت کرده باشند. یک‌سری سایت‌ها از جمله ویکی‌پدیا و سایت‌های خبرگزاری معمولاً به‌عنوان هسته اعتماد گوگل محسوب می‌شوند. اگر بتوانید از این سایت‌ها حتی یک بک لینک رایگان دریافت کنید، میزان اعتبار سایت خود را بالا می‌برید و رتبه آن را در موتور جست‌وجوی گوگل بهبود می‌بخشید.

 ارسال ترافیک

 هدف از دریافت بک لینک این است که بتوانیم مخاطبان بیشتری را به سایت خود جذب کنیم و از این طریق ارزش سایت خود را بالا ببریم. این موضوع بسیار حائز اهمیت است و باید در اولویت قرار بگیرد. زمانی که بازدیدکنندگان از یک سایت دیدن می‌کنند به‌احتمال زیاد روی بک‌لینک‌های موجود در آن کلیک کرده و به سایت مورد نظر منتقل می‌شوند. به‌این‌ترتیب میزان ترافیک سایت افزایش پیدا می‌کند که این موضوع در سئو سایت بسیار ارزشمند است.

 اگر یک لینک بتواند حجم عظیمی از کاربران را به‌طرف سایت ما منتقل کند، بی‌شک به لینکی ارزشمند تبدیل می‌شود. چنین لینک‌هایی تنها برای رتبه‌بندی سایت مفید نیستند، بلکه در زمینه‌های مختلفی از جمله افزایش نرخ تبدیل، افزایش فروش سایت و افزایش ترافیک سایت نیز تاثیرگذار و مهم هستند.

 استفاده از کلمات کلیدی یا کلمات مترادف با آن در انکر تکست

 به این نکته دقت داشته باشید که متن قابل کلیک بهتر است با کلمات کلیدی تناسب بیشتری داشته و از کلمات مترادف با آن باشد. سعی کنید لینک‌ها را به شکل کاملاً طبیعی ایجاد کنید و درصد لینک‌های مشابه با کلمات کلیدی را محدود کنید که توسط الگوریتم‌های گوگل شناسایی نشوند.

 درصورتی‌که تعداد بیشتری از بک‌لینک‌ها با کلمات انکر تکست یکی باشند لینک‌ها طبیعی به نظر نمی‌رسند و در صورت شناسایی منجر به جریمه می‌شوند؛ بنابراین می‌توانید از کلمات مترادف در این زمینه کمک بگیرید.

 لینک‌ها را در صفحه اصلی ایجاد کنید

 نکته دیگری که در آموزش ساخت بک لینک رایگان باید به آن توجه کنید این است که بک لینک را در جای درست قرار دهید. همان‌طور که می‌دانید یک سایت از تعداد صفحات متعدد و بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. لینک‌ها ممکن است در بخش‌هایی نظیر اسلایدر، هدر، پای صفحه یا ساید بار درج شوند. اما لینک‌هایی که در صفحه اصلی قرار می‌گیرند بیشترین ارزش را دارند و نشان از میزان ارزش لینک برای نویسنده دارد. این موضوع برای موتورهای جست‌وجو نیز بسیار حائز اهمیت است.

 لینک به سایت شما در کنار سایت‌های معتبر

 در یک صفحه ممکن است چندین لینک وجود داشته باشد که هر یک شما را به سایت‌های مختلفی ارجاع می‌دهند. اگر لینک سایت خود را به سایت‌هایی بسپارید که در صفحات آن‌ها به سایت‌های معتبر و پربازدید لینک داده شده باشد، این لینک ارزش زیادی دارد. در واقع این موضوع برای موتورهای جستجو به این معناست که سایت شما نیز درست و اندازه همان سایت‌ها اعتبار و ارزش دارد.

 برعکس این موضوع نیز صدق می‌کند. یعنی اگر لینک سایت خود را در سایت‌ها و صفحاتی قرار دهید که درون آن‌ها به سایت‌های بی‌ارزش نامعتبر لینک داده شده باشد، اینگونه تلقی می‌شود که سایت شما نیز همانند سایر سایت‌ها ارزش و اعتبار کمتری دارد.

 دریافت بک لینک رایگان از سایت‌هایی که تاکنون به شما بک لینک نداده‌اند

 یک نکته طلایی و مهم در آموزش بک لینک رایگان وجود دارد و آن این است که برای خرید بک لینک رایگان تنها به چند سایت محدود نباشید. اینکه شما از ۳ یا ۴ سایت تعداد ۱۰۰ بک لینک داشته باشید چندان ارزشی ندارد، اما اگر بتوانید ۱۰۰ بک لینک از ۵۰ سایت داشته باشید، برای شما بهتر است و نشان می‌دهد تعداد سایت‌هایی که به سایت شما اعتماد کرده‌اند، بیشتر است. این موضوع از چشم موتورهای جست‌وجو و کاربران دور نمی‌ماند و در نتیجه باعث افزایش ترافیک سایت و کسب رتبه‌های برتر در نتایج موتورهای جست‌وجو می‌شود.

 بک لینک را از سایت‌های سخت‌گیر دریافت کنید

 اینکه بتوانید از سایت‌های معمولی و سایت‌هایی که چندان سخت‌گیری خاصی ندارند بک لینک دریافت کنید، موضوع چندان خاصی نیست؛ چرا که رقبای شما هم می‌توانند درست مانند شما از سایت‌های متعدد یا از همین سایت بک لینک دریافت کنند؛ بنابراین برای اینکه در میان رقبا متمایز باشید و در نتایج موتورهای جستجو در دسته سایت‌های برتر قرار بگیرید، بهتر است بک لینک خود را از سایت‌هایی دریافت کنید که سخت‌گیری‌های خاصی دارند و به‌آسانی بک لینک نمی‌دهند.

 لینک‌های پولی دریافت نکنید

 سعی کنید با نوشتن محتواهای جذاب و کاربردی، کاری کنید که یک سایت بدون اینکه شما درخواست کنید به سایت شما بک لینک دهند. لینک‌هایی که به‌صورت خودکار و بدون هیچ هزینه یا درخواستی به یک سایت داده می‌شوند، ارزش و کیفیت بسیار بالایی دارند و در نتیجه نتایج ارزشمندی را برای یک وب‌سایت رقم می‌زنند.

 ضمن اینکه گوگل می‌تواند لینک‌هایی را که به‌صورت پولی ارائه می‌شوند شناسایی کند که این موضوع خطرات جبران‌ناپذیر و عواقب بدی را برای یک سایت همراه دارد.

  نکاتی برای ساخت بک لینک رایگان

 برای اینکه بک لینک رایگان ایجاد کنید، بهتر است به یک سری نکات توجه داشته باشید و به این شکل بک‌لینک‌هایی را بسازید که بیشترین ارزش و اعتبار را برای سایت شما ایجاد کنند. از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • برای دریافت بک لینک رایگان تنها لینک‌ها را مختص به یک صفحه نکنید. بلکه از صفحات مختلف سایت خود بهره بگیرید و به این شکل ترافیک سایت را افزایش دهید.
  • ساخت بک لینک را به‌صورت گسترده در یک‌زمان انجام ندهید. لینک‌سازی باید به‌صورت پراکنده در بازه‌های زمانی مختلف انجام شود تا کاملاً طبیعی به نظر برسند.
  • اگر از عکس، اینفوگرافی و یا ویدئو برای لینک دهی استفاده می‌کنید، حتماً تصاویری را انتخاب کنید که با محتوای سایت کاملاً ارتباط داشته باشند.
  • در یک صفحه یک لینک قرار دهید. اگر در یک صفحه چندین لینک را به یک سایت ارجاع دهید، کاملاً غیر طبیعی و مشکوک به نظر می‌رسد و منجر به جریمه می‌شود.
  • سعی کنید از سایت‌های Semruesh ،Ahrefs و Moz برای بررسی عملکرد رقبا، کلمات کلیدی که استفاده می‌کنند یا سایت‌هایی که برای دریافت بک لینک رایگان از آن‌ها کمک می‌گیرند شناسایی کنید و شما هم از این طریق برای دریافت بک لینک اقدام کنید.

 

اهمییت بک لینک
اهمییت دریافت بک لینک برای وب سایت

نکات مهم برای ایجاد بک لینک‌های مؤثر

برخی از نکات مهم در ایجاد بک لینک‌های موثر اشاره خواهیم کرد:

کیفیت محتوا: برای جذب بک لینک‌های مؤثر محتوای وب‌سایت شما باید بسیار ارزشمند و جذاب باشد. سعی کنید محتواهایی را ارائه دهید که برای مخاطبان شما جذابیت داشته و اطلاعات مفیدی را در اختیار آن‌ها قرار دهد. محتوای خوب و معتبر جذب لینک‌های مرتبط و با کیفیت‌تر می‌شود.

رابطه موضوعی: بک لینک‌ رایگان شما باید از وب‌سایت‌هایی دریافت شود که در حوزه موضوعی شما فعالیت می‌کنند. لینک‌های موضوعی به شما کمک بیشتری کرده تا یک منبع قابل اعتماد در نظر گرفته شوید و رتبه شما را بهبود بخشد.

تنوع بک لینک‌ها: به جای تمرکز بر یک منبع خاص بک لینک‌های متنوعی از وب‌سایت‌ها، وبلاگ‌ها، انجمن‌ها، رسانه‌های اجتماعی و سایر منابع دریافت کنید. تنوع در دریافت بک لینک‌ رایگان به موتورهای جستجو نشان می‌دهد که سایت شما از منابع متعدد تایید شده است.

ارتباطات و همکاری: برقراری ارتباط با وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌های مرتبط و شرکت در بحث‌ها و ارائه نظرات مفید می‌تواند به شما در جذب بک لینک‌های مؤثر کمک کند. با برقراری روابط و همکاری با دیگران در صنعت خود فرصت‌های بک لینک‌‌‌دهی را ایجاد کنید.
مهم‌ترین نکته در ایجاد بک لینک‌ رایگان و اهمیت آن در سئو این است که به طور پایدار و روزانه در این زمینه فعالیت کنید. ایجاد بک لینک‌های موثر نیازمند زمان، صبر و استراتژی است و نمی‌توان آن را به سرعت و در یک زمان کوتاه انجام داد

دریافت بک لینک رایگان پابلیکا
دریافت بک لینک رایگان از وب سایت های مختلف

خرید بک لینک از پابلیکا

با استفاده از بک لینک رایگان یک وب‌سایت می‌تواند در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) رتبه بالاتری را کسب کند. ساخت بک لینک رایگان می‌تواند باعث رشد سریع یک وب‌سایت شود؛ البته انجام این کار باید اصولی و طبق برنامه‌ریزی انجام گیرد. برای اینکه بتوانید بک لینک‌های رایگان تهیه کرده و به بهترین شکل از آنها استفاده کنید، مراجعه به سایت پابلیکا (publica.ir) بهترین گزینه ممکن است.

سایت پابلیکا یکی از بهترین سایت‌های حوزه خدمات سئو است که بک لینک‌های باکیفیتی را به شما می‌دهد. برای دریافت این بک لینک‌ها کافی است که همین‌الان به صفحه خرید بک لینک در سایت Publica.ir مراجعه کنید.

اشتراک گذاری این مطلب در :

سوالات متداول

بهترین را برای گرفتن بک لینک رایگان، ایجاد محتوای ارزشمند و کاربردی است.

استفاده از لینک‌های معنادار، ایجاد لینک‌های داخلی در متن و استفاده از پست‌های مرتبط مهم‌ترین راهکار برای ایجاد بک لینک داخلی موثر هستند.

کیفیت محتوا، رابطه موضوعی، تنوع بک لینک‌ها، ارتباط و همکاری از جمله نکات مهمی هستند که باید در ایجاد بک لینک به آنها توجه کرد.

افزایش اعتبار و اعتماد به وب‌سایت شما، اولین و مهم‌ترین دستاورد بک لینک است.

بله یکی از تاثیرات مثبت بک لینک رایگان، افزایش ترافیک ارگانیک است.

در خرید بک لینک باید اصول خاصی را رعایت کنید تا از طرف گوگل جریمه نشوید.

سایت پابلیکا بهترین راه برای خرید بک لینک‌های باکیفیت است.

نظرات کاربران

هنوز نظری نداریم!

اولین دیدگاه رو میتونی راجع به این مطلب ثبت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =