رپورتاژ آگهی چیست؟ راهنمای جامع برای درک مفهوم و کاربردها

پابلیکا / رپورتاژ آگهی / رپورتاژ آگهی چیست؟ راهنمای جامع برای درک مفهوم و کاربردها
تاریخ آخرین به روز رسانی: ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
زمان تقریبی مطالعه : 14 دقیقه

برای متخصصان سئو، سوال رپورتاژ آگهی چیست و چه کاربردی دارد؟ از اهمیت بالایی برخوردار است. به خوبی از این موضوع اطلاع دارید که بازاریابی به‌خصوص بازاریابی دیجیتال، در دنیای اینترنتی امروز اهمیت زیادی دارد. رپورتاژ آگهی نیز به‌عنوان یکی از همین زیر مجموعه‌های مهم و حائز اهمیت سئو در بحث دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود.

شاید بارها و بارها برای شما این سوال به وجود آمده باشد که رپورتاژ آگهی یعنی چه؟ در پاسخ به این سؤال باید بیان کنیم که رپورتاژ همان متن سئو شده‌ای است که توسط یک نویسنده تولید می‌شود و تمامی توضیحات و معرفی‌های لازم برای کسب‌وکار را ارائه می‌دهد. در ادامه قصد داریم برای شما از جنبه‌های مختلف و متفاوت رپورتاژ آگهی نام ببریم تا از نحوه نوشتن آن به خوبی مطلع شوید. پس اگر دیدگاه خاصی نسبت به این نوع از تبلیغات ندارید یا به‌طورکلی نمی‌دانید رپورتاژ آگهی چیست؟ پیشنهاد می‌دهیم که حتماً در ادامه با ما همراه باشید.

 رپورتاژ آگهی چیست؟

 بهتر است این موضوع را بدانید که طبق تعریف ارائه شده در semrush.com :

رپورتاژ آگهی به‌عنوان یکی از محتواهای متنی است که نقش مهمی در رشد کسب‌وکارها و افزایش موفقیت آن‌ها از نظر سئویی و برندینگی دارد.

در وهله اول باید به توضیح این موضوع بپردازیم که دیدگاه بسیاری از مخاطبان نسبت به تبلیغاتی که انجام می‌شود کمی منفی است. معمولاً در ابتدای کار و زمان ارائه تبلیغات در مقابل آن جبهه می‌گیرند و تصور افراد به این شکل است که یک کلاهبردار قصد دارد کالای بی‌کیفیت و غیرقابل‌قبولی را با بالاترین قیمت ممکن به آن‌ها بفروشد.

 حتی در زمان گذشته و تا قبل از روی کار آمدن دنیای دیجیتال و اینترنت، مردم بر این باور بودند که وجود خدمات و کیفیت کالا هیچ احتیاجی به تبلیغات ندارد. قطعاً زمانی که کالای مد نظر از کیفیت لازم برخوردار باشد، رضایت مشتری‌ها را جلب می‌کند و این موضوع کاملاً درست است که داشتن رضایت از هر کالایی جذب مشتری بیشتر را به همراه دارد.

در دنیای امروز تکیه به بازاریابی دهان‌به‌دهان کار درست و به جایی نیست؛ زیرا رقابت حرف اول را می‌زند. همین موضوع باعث شده تا بسیاری از برندها به دنبال ایجاد یک فضای رقابتی باشند. این فضا از طریق روش‌های تبلیغاتی مؤثر امکان‌پذیر است. علاوه بر این مورد دستیابی به رتبه‌های برتر گوگل نیز یکی دیگر از موارد مهم جهت افزایش فروش به‌حساب می‌آید.

 در اینجا است که رپورتاژ آگهی نقش مهم و حائز اهمیتی پیدا می‌کند.  پس در پاسخ به سؤال مطرح شده که رپرتاژ آگهی چیست، باید بگوییم که این نوع محتوا به‌عنوان روشی نوین از تبلیغات است که می‌تواند در معرفی کسب‌وکار و خدمات سایت شما فوق‌العاده کاربردی عمل کند.

اگر رپورتاژ آگهی شما با اصول درست و کامل نوشته شود، قطعاً خواننده را به خود جذب می‌کند. در چنین شرایطی کسب‌وکارتان معرفی می‌شود و در نهایت باعث جلب‌اعتماد افراد خواهد شد. به بیانی ساده‌تر می‌توان این گونه بیان کرد: رپورتاژ آگهی همان‌طور که از نامش مشخص است، شکلی از آگهی در نظر گرفته می‌شود و این آگهی در قالب یک گزارش کامل تهیه و مورد استفاده قرار می‌گیرد. طبق تعریفی که ارائه دادیم، رپورتاژ آگهی باید به طور بی‌طرفانه برای مخاطب مد نظر ارائه شود.

تبلیغ و ترویج یک محصول، خدمات یا برند را در وصف معنی لغوی رپرتاژ می‌گویند که در این فرایند، اطلاعات و تبلیغات مربوط به یک محصول یا خدمات به‌صورت متنی یا تصویری در رسانه‌های مختلف مانند رادیو، تلویزیون، روزنامه‌ها، مجلات، وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود. این فرایند به کسب شناخت بیشتر مخاطبان، افزایش فروش و ارتباط برقرار کردن با مشتریان هدف می‌پردازد. انواع رپورتاژ می‌توانند شامل رپورتاژ رادیویی، تلویزیونی، رپرتاژ روزنامه، مجله، رپرتاژ آنلاین و رپرتاژ اجتماعی باشند.

رپورتاژ از چه زمانی روی کار آمد؟

مدت‌زمان زیادی از روی کار آمدن رپورتاژ در دنیای دیجیتال نمی‌گذرد، اما این موضوع در سال ۱۹۴۵ پس از پایان یافتن جنگ جهانی ساخت آن در شبکه‌های تلویزیونی به میان آمد. باتوجه‌به تأثیر فوق‌العاده و منحصربه‌فرد رپورتاژ در افزایش نرخ فروش، در نهایت باعث شد تا به‌عنوان یک شاخه جدید از تبلیغات در نظر گرفته شود. یک نکته مهم و قابل‌توجه دراین‌رابطه وجود دارد و آن هم این است که این نوع تبلیغات و بازاریابی می‌تواند به‌صورت کاملاً غیرارادی و ناخودآگاه باعث جذب چیزی شود که مد نظر شماست.

رپورتاژ از چه زمانی روی کار آمد؟
تاریخچه رپورتاژ آگهی

 بررسی مزایای رپورتاژ آگهی برای کسب‌وکارها

 می‌توان گفت رپورتاژ تلفیقی از هنر تولید محتوا و علم بازاریابی است. البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که نوشتن رپورتاژ به طور کاملاً حرفه‌ای، از بازاریابی حضوری کمی دشوارتر است. زمانی که به‌صورت حضوری برای بازاریابی مراجعه می‌کنید، از طریق تماس چشمی، تن صدا یا دیگر موارد امکان تحلیل میزان کمی از شخصیت مخاطب شما امکان‌پذیر است و در نهایت می‌توانید با او ارتباط بهتری برقرار کنید. اما در رپورتاژ آگهی لازم است یک سری تحلیل‌ها را انجام دهید و بر اساس آن شخصیت مخاطب را حدس بزنید و  سناریوی مناسب جهت نوشتن رپورتاژ آگهی در نظر بگیرید.

 لازم به ذکر است این نکته را بیان کنیم که رپورتاژ آگهی می‌تواند به شما کمک کند تا باتوجه‌به ویژگی‌هایی که دررابطه‌با محصولات ارائه می‌دهید، میل مخاطب را جهت خرید آن به طرز قابل‌توجهی افزایش دهید. در برخی مواقع ممکن است مخاطب با دیدن مواردی که برای تبلیغ بیان کرده‌اید، احساس کند در مورد آن اغراق می‌کنید و کالا و محصول به آن خوبی که توضیح دادید نیست. به همین دلیل اکثر مردم ترجیح می‌دهند به سراغ خرید محصولات یا خدماتی بروند که قبلاً سابقه استفاده را داشته‌اند و دیگران آن را پیشنهاد می‌دهند.

 در گذشته افراد با درنظرگرفتن پیشنهاد سلبریتی‌ها یا افراد مشهور خرید می‌کردند. اما باتوجه‌به آمارهایی که به‌دست‌آمده است، در حال حاضر تنها ۵ درصد از اینفلوئنسرهای دنیای مجازی را همین سلبریتی‌ها تشکیل می‌دهند.

چه کسب‌وکارهایی می‌توانند از رپورتاژ استفاده کنند؟ 

رپورتاژ آگهی به گروه خاصی از کسب‌وکارها محدود نیست؛ اما لازمه استفاده از آن، داشتن سایتی باکیفیت است که از نظر محتوایی بتواند نیاز مخاطب را برطرف کند. در حقیقت باید فضا فراهم شود تا بتواند نتیجه مطلوبی را به همراه داشته باشد.

در نتیجه تفاوتی ندارد که شغل شما در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کند، شما متناسب با هر حیطه کاری، امکان انتخاب رسانه موردنظرتان را خواهید داشت. اگر رسانه‌ای که به طور تخصصی و حرفه‌ای در حوزه کاری شما فعالیت کند وجود نداشت، می‌توانید محتوایی برای رسانه‌های عمومی و خبری تهیه کنید.

چه زمانی محتوای تولید شده، تبلیغاتی تلقی می‌شود؟

 در مورد ماهیت تجاری یک مقاله یا متن می‌توان بیان کرد: در نگارش رپرتاژ نیز بایستی؛ مانند مقاله‌های سایت‌های خبری، جنبه‌های روزنامه‌نگاری مانند عمق و عینیت تحقیق رعایت شده باشد. علاوه بر این،همواره موضوع ارزش‌افزوده مطرح است. اگر لحن اساسی مقاله یا متن، پیام «من را بخر!» باشد و یا بیش از حد تبلیغاتی باشد و هیچ بار اطلاعاتی نداشته باشد؛ اصولاً مناسب نخواهد بود و مخاطبان نیز با خواندن آن‌ها، اعتماد لازم را نخواهند داشت. در نتیجه مطلوب است برای انتشار رپورتاژ آگهی، قوانین خاص نگارشی هر رسانه به‌صورت کامل رعایت شود.

یکی دیگر از فاکتورهای مهم دررابطه‌با ارائه رپورتاژ آگهی در نظر گرفتن موتورهای جستجو است که تعیین کننده رتبه سایت هستند. جهت انتشار رپورتاژ آگهی باید به تمام رسانه‌های موجود توجه کنید تا آگهی شما از نظر گوگل، کیفیت و اعتبار قابل‌قبولی داشته باشد.

 اثر رپورتاژ در بیشتر دیده شدن

 با درک این موضوع که رپورتاژ آگهی چیست و انتشار آن در بسیاری از سایت‌های پربازدید و رسانه‌هایی که با کسب‌وکار شما ارتباط دارند، می‌توانید بازدید بالایی داشته باشید و مخاطبانتان را به سمت سایت هدایت کنید.

 اثر رپورتاژ آگهی بر سئو سایت

 دریافت لینک از دیگر سایت‌هایی که نزد گوگل اعتبار بسیار بالایی دارند، باعث می‌شود که اعتبار سایت شما نیز به میزان چشمگیری افزایش پیدا کند. انگار که شما یک فرد کاملاً معتبر را برای انجام کاری معرفی می‌کنید. علاوه بر این مورد، اثر مثبت رپورتاژ آگهی بر سئو سایت به‌عنوان یکی از روش‌های لینک سازی خارجی، تاثیر مثبتی بر افزایش و بهبود رتبه سایت شما در نتایج جستجوی گوگل دارد.

 اثر رپرتاژ آگهی روی میزان فروش

 این آگهی می‌تواند به طور کاملاً مستقیم روی فروش محصولات یا خدمات مد نظر شما تاثیر مثبت داشته باشد. زمانی که شما بتوانید باتوجه‌به سلیقه و خواست مخاطب، تبلیغات برند خود را انجام دهید، قطعاً با افزایش فروش روبرو می‌شوید.

شما با رپورتاژ آگهی کاری می‌کنید که مخاطبان از زبان کسی که به او اطمینان کامل دارند، تبلیغات ارائه شده از سوی شما را بشنوند تا در زمان خرید هیچ حس بدی به وجود نیاید. این کار باعث می‌شود که خریدار تصور کند به کمک یک دوست یا مشاور بدون هرگونه تبلیغ پر زرق‌وبرق خرید خود را انجام می‌دهد؛ بنابراین باید تمام مهارت و اصول لازم نوشته شود تا تأثیر خود را در فروش نشان دهد.

جواب رپورتاژ آگهی چیست بر میزان فروش تاثیر عمده دارد.
اثر رپورتاژ آگهی روی میزان فروش

 اثر رپورتاژ برای معرفی محصولات و برندسازی

 زمانی که قصد نوشتن محتوای رپورتاژ آگهی را دارید، باید تمام اهداف مختلف را در نظر بگیرید. یکی از اهداف متداولی که در این زمینه اهمیت دارد، معرفی محصولات و خدمات و برندسازی مد نظر است. به طور مثال فرض کنید یک سرویس جدید را راه‌اندازی کرده‌اید و قصد دارید خبر آن را به گوش تمام مخاطبان هدف برسانید و یک اقدام مهم دررابطه‌با برندینگ سازمان و کسب‌وکار خود انجام دهید. برای انجام این کار باید افراد بیشتری مطلع شوند.

 درهرصورت یکی از بهترین روش‌ها برای به پایان رساندن این کار انتشار رپرتاژ آگهی است. از طریق این کار شما می‌توانید در آن دسته از سایت‌هایی که بازدید بالایی دارند، خبر موردنظر را انتشار دهید و قطعاً توجه مخاطبان بسیار زیادی به این سمت جلب می‌شود.

 فقط فراموش نکنید که پیش از نوشتن محتوای رپورتاژ آگهی حتماً به هدف برندینگ و معرفی محصولات دقت کنید. این موارد نباید یک حالت تبلیغاتی داشته باشند و حتماً آن را با لحن کاملاً مناسب با رسانه بنویسید.

جایگاه رپرتاژ آگهی در انجام تبلیغات اینترنتی به چه صورت است؟

 شاید شما هم به‌خوبی از این موضوع اطلاع داشته باشید که تبلیغات اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ،  دنیای فوق‌العاده پیچیده و گسترده‌ای دارد. در چنین شرایطی شما می‌توانید از راه‌ها و مدل‌های مختلف و متفاوتی وارد این حوزه شوید.

 دررابطه‌با رپورتاژ آگهی باید بیان کنیم سال‌های بسیار طولانی نیست که به‌عنوان یک روش شناخته شده به کار گرفته می‌شود، اما تاکنون نیز توانسته جایگاه بسیار ویژه و خاصی را در میان سایر افراد فعال در این حوزه مخصوصا متخصصان سئو به دست آورد. در حال حاضر، انتشار رپورتاژ آگهی نیز به یک روش فوق‌العاده محبوب و شناخته شده تبدیل شده است.

 با استفاده از این آگهی این امکان فراهم می‌شود تا در داخل سایت‌های پربازدید و دیگر رسانه‌هایی که دارای مخاطب زیادی هستند، یک صفحه داشته باشید و در داخل آن کسب‌وکار خود را به طور دقیق معرفی کنید. فراموش نکنید که در صورت استفاده درست از این صفحه، می‌توانید نتایج مثبت و قابل‌قبولی را به دست بیاورید.

 چگونه می‌توان رپرتاژ آگهی نوشت؟

 باتوجه‌به اینکه برای شما توضیح دادیم رپرتاژ آگهی یعنی چه پس قطعاً باید تشخیص دهید که علاوه بر رعایت تمام قوانین نگارشی و ویرایشی، باید قدرت نوشتن شما به‌گونه‌ای باشد که بتوانید مخاطب را برای خرید محصول یا کالای برند خود ترغیب کنید. 

نوشتن رپورتاژ آگهی
چگونه می‌توان رپرتاژ آگهی نوشت؟

ساختار استاندارد رپورتاژ نویسی

رپورتاژ نیز دارای ساختار مشخصی است که شما در حین نوشتار به آن دقت کنید. ساختار استاندارد رپورتاژ نویسی شامل قسمت‌های زیر است: 

عنوان

 یک عنوان جذاب و مشخص که خلاصه‌ای از محتوای رپورتاژ را ارائه می‌دهد.

مقدمه

 بخشی کوتاه که به خواننده می‌گوید درباره چه موضوعی است و چرا این موضوع برای او اهمیت دارد.

بدنه متن

 بخش اصلی رپورتاژ که شامل اطلاعات و محتوا درباره موضوع است. این بخش باید به‌صورت منظم و سازمان‌یافته باشد و از پاراگراف‌های کوتاه و مفهومی استفاده شود.

ارائه اطلاعات

 در بخش بدنه، اطلاعات مرتبط با موضوع را بیان کنید و از منابع قابل‌اعتماد بهره بگیرید. شما می‌توانید از نمودارها، جداول و تصاویر برای توضیح بهتر استفاده کنید.

توضیحات

 در این قسمت درباره اطلاعاتی که ارائه شده است، توضیحات مفصل‌تری دهید. در ضمن می‌توانید از مثال‌ها، تجربیات شخصی و داستان‌ها برای توضیح بهتر استفاده کنید.

خلاصه و نتیجه‌گیری

 در این بخش نتیجه‌گیری کوتاهی از موضوع بیان کنید و اهمیت آن را برجسته نشان دهید. همچنین می‌توانید خواننده را به اقدامی خاص دعوت کنید یا پیشنهادی را ارائه دهید.

اطلاعات تماس

 در پایان رپورتاژ، اطلاعات تماس خود را ارائه دهید و این شامل نام، شماره تماس، آدرس ایمیل و آدرس وب‌سایت شما می‌شود.

کلمات کلیدی

 از کلمات کلیدی مرتبط با موضوع استفاده کنید تا در جستجوها قابل‌دسترس باشید.

انواع رپورتاژ چیست؟ 

 بعضی از افراد رپورتاژ را باتوجه‌به روش انتشار این محتواها را دسته‌بندی می‌کنند و در مقابل بعضی دیگر نیز باور دارند بایستی مطابق با نوع تبلیغ و مخاطبی که انجام می‌شود، آن را تقسیم کرد. ما در این بخش می‌خواهیم دسته‌بندی تلفیقی رپورتاژ را به شما ارائه دهیم تا بتوانید بهتر با این نوع محتوا آشنا شوید.

رپورتاژ مالتی مدیا 

 بعضی از افراد به‌اشتباه فکر می‌کنند که رپرتاژ تبلیغاتی یا آگهی را فقط باید به طور نوشتاری منتشر کرد. درصورتی‌که حتی برندهای بزرگ دنیا از رسانه‌های پر مخاطبی مانند تلویزیون‌های جهانی برای انتشار رپورتاژ خبری خود استفاده می‌کنند. به‌عنوان‌مثال برنامه‌های بسیار پرطرف‌دار و محبوبی که برندهای گوناگون خودروسازی را با هم مقایسه می‌کنند یا برنامه‌هایی که از یک کالای خاص برای آشپزی بهره می‌گیرند، همه مثال‌هایی از رپورتاژ تبلیغاتی هستند.

 گاهی اوقات امکان دارد با ذوق و شوق بسیار در حال تماشای برنامه‌ای باشید که در حال مقایسه چندین برند گوشی هوشمند است و معایب و مزیت‌های هر کدام را برای شما بررسی و تحلیل می‌کند؛ در این شرایط شاید فکر کنید که در حال تماشای یک برنامه کاملاً بی‌طرف هستید که بدون هیچ‌گونه طرف‌داری تنها به تحلیل معایب و مزایای محصولات گوناگون می‌پردازد؛ اما اگر اندکی تیزبین باشید، خواهید دید که از عیب‌های یک محصول خاص سریع می‌گذرد و آن را ساده تلقی می‌کند، اما درعین‌حال در بیان معایب سایر محصولات آن‌ها را بسیار بزرگ جلوه می‌دهد.

 به طور معمول موفق‌ترین نوع رپورتاژ آگهی، مالتی مدیا است که از طریق کانال‌های متعددی مانند پادکست، شبکه‌های اجتماعی و تلویزیون‌های جهانی منتشر می‌شود. تنها درباره محل انتشار رپورتاژ باید به‌شدت وسواس داشته باشید؛ زیرا محل انتشار باید از نظر مخاطبان قابل‌اعتماد باشد. در غیر این صورت، متوجه تبلیغاتی بودن آن می‌شود و تصور می‌کند شما در حال فریب او هستید.

بک‌لینک یا رپرتاژ چیست؟ 

 بک‌لینک (Backlink) به لینکی اشاره دارد که از یک وب‌سایت دیگر به وب‌سایت شما ارجاع می‌دهد. به طور ساده، وقتی یک وب‌سایت لینکی به وب‌سایت شما ارسال می‌کند، به‌عنوان یک بک‌لینک شناخته می‌شود.

 بک‌لینک‌ها جهت افزایش بازدید و رتبه وب‌سایت شما در موتورهای جستجو اهمیت دارند. موتورهای جستجو بک‌لینک‌ها را به‌عنوان یک تأثیر مثبت برای وب‌سایت شما در نظر می‌گیرند و این می‌تواند تأثیر مثبتی در رتبه‌بندی وب‌سایت شما در نتایج جستجو داشته باشد. بک‌لینک‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا بهتر درک شوید و شما را عنوان یک منبع معتبر و ارجاع‌دهنده بشناسند.البته بک لینک تفاوت هایی با رپرتاژ دارد که در مقاله فرق بک لینک و رپورتاژ به آن پرداخته ایم.

ریپورتاژ خبری چیست؟ 

 به طور معمول رپورتاژ آگهی خبری در کانال‌ها و سایت‌های خبری به شکل معرفی محصولات یا خدمات منتشر می‌شود. نامحسوس بودن رپورتاژ خبری، نسبت به انواع دیگر آن اولویت کمتری دارد. به‌عنوان‌مثال فکر کنید برند شما محصول جدیدی تولید کرده است و می‌خواهید برای آن رپورتاژی منتشر کنید. نخست باید به ویژگی اشاره کنید که می‌تواند یکی از نیازهای مشتری را برطرف کند. 

در مرحله بعد از قابلیت‌های کالای جدید خود بگویید و در آخر محصول خود را معرفی کنید. در نوع خبری ریپورتاژ، مخاطب کمتر احساس می‌کند که قرار است به طور ناخودآگاه جذب محصول خاصی شود. شما نیز به پنهان کردن تبلیغات خود نیازی ندارید و مخاطب در پایان کار متوجه آن می‌شود.

رپورتاژ تبلیغاتی 

 رپورتاژ تبلیغاتی بیشتر به یک بررسی بی‌طرفانه شباهت دارد. به‌عنوان‌مثال شما در حال بررسی و تحلیل مضرات آب تصفیه نشده هستید و در آخر به طور غیرمستقیم، به خرید دستگاه تصفیه آب اشاره می‌کنید. در حالت کلی باید ابتدا یک مشکل بزرگ را مطرح کنید و در مرحله بعد روش‌های متعددی را برای رفع مشکل ارائه دهید. در پایان اعلام کنید که محصول شما نیز می‌تواند این مشکل را حل کند.

 تولید چنین محتوایی، نوعی از رپورتاژ آگهی به شمار می‌رود. نوع دیگر آن بررسی و تحلیل خدمات و محصولات شما توسط شخص ثالث است، این نوع محتوا تخصصی‌تر و نامحسوس‌تر است. مخاطب از این راه به خدمات یا محصولات شما علاقه‌مند می‌شود. مشتری یا مخاطب عقیده دارد که یک فرد قابل‌اعتماد، در حال تجزیه‌وتحلیل معایب و مزیت‌های خدمات و محصولات شما است؛ درصورتی‌که شخص ثالث می‌تواند با اندکی جانب‌گیری، مخاطب را به‌سوی خرید محصولات یا استفاده از خدمات شما سوق دهد تا با رضایت قلبی خود اقدام به خرید محصولات شما کند.

نحوه ایجاد لینک‌ها در رپورتاژ 

 شما می‌توانید برای ایجاد لینک در رپرتاژ از روش‌های زیر استفاده کنید: 

لینک مستقیم 

 برای ایجاد لینک مستقیم، می‌توانید آدرس وب‌سایت یا صفحه مورد نظر را در متن رپورتاژ قرار دهید. به‌عنوان‌مثال، می‌توانید بنویسید «برای کسب اطلاعات بیشتر، به وب‌سایت ما مراجعه کنید» و آدرس وب‌سایت را به‌صورت کامل در کنار آن قرار دهید.

لینک مخفی 

 برای ایجاد لینک مخفی، می‌توانید از کدهای HTML نیز استفاده کنید، برای این کار متنی که قرار است لینک شود را در تگ قرار دهید و به آن تگ، ویژگی href را اضافه کنید. به‌عنوان‌مثال می‌توانید بنویسید «برای کسب اطلاعات بیشتر، اینجا کلیک کنید.» 

لینک با استفاده از کلمات کلیدی 

 برای ایجاد لینک با استفاده از کلمات کلیدی، می‌توانید متن موردنظر را انتخاب کنید و به آن تگ و ویژگی href را بیفزایید. به‌عنوان‌مثال، می‌توانید بنویسید «برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.»

در ادامه، سعی کردیم یک سری موارد مهم و حائز اهمیت نگارش رپورتاژ آگهی را بیان کنیم:

مخاطب خود را به طور دقیق بشناسید

زمانی که قصد نوشتن رپورتاژ یا تولید محتوا داشتید، در قدم اول باید مخاطب‌های خود را به طور کامل تجزیه‌وتحلیل کنید. این مسئله برای نوشتن رپورتاژ آگهی بیشتر از سایر محتواها اهمیت دارد. قطعاً هر یک از سفارش‌های مختلف تولید محتوا دارای اهداف مختلفی هستند، اما هدف اصلی برای تولید رپورتاژ، جلب و جذب مشتری و افزایش فروش و به دست آوردن سود مناسب است. به همین خاطر نیز این آگهی اهمیت بیشتری دارد.

 برای اینکه مطمئن شوید محتوای شما می‌تواند روی مخاطب تأثیر بگذارد، در قدم اول باید به درک کامل شخصیت مخاطب‌های هدف خود بپردازید. بهترین راهکار این است که متوجه شوید چه چیزی مخاطبان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. پس برای مطلع شدن از این موارد پیشنهاد می‌دهیم که در وهله اول و پیش از آنکه برای نوشتن رپرتاژ آگهی اقدام کنید، حتماً در مورد مخاطبانتان و شخصیت آن‌ها تحقیقات لازم را انجام دهید. در زمان نوشتن رپرتاژ آگهی اولین قدم شناخت مخاطب است.

 کاملاً صادق باشید

 بسیاری از افراد تصور می‌کنند که برای نوشتن رپورتاژ آگهی باید افسانه‌های غیر قابل باور در مورد محصول یا خدمات برند به کار ببرند. هدف آن‌ها از این کار متقاعد کردن مشتری است، اما در این رابطه باید بیان کنیم تصور شما کاملاً اشتباه و غیرمنطقی است. در صورت انجام هر نوع تبلیغات کذب و دروغین یا جلوه غیر واقعی خدمات، فقط موجب ازدست‌رفتن اعتماد و اعتبار کسب‌وکار خود می‌شوید.

 در چنین مواقعی پیشنهاد می‌دهیم که برای چند دقیقه هم که شده جای مخاطب قرار بگیرید. تصور کنید که با انجام یک تبلیغات دروغ برای خرید محصولات آن برند مراجعه می‌کنید و یک نتیجه برعکس ایجاد می‌شود آیا باز هم به سراغ آن برند می‌روید؟

 قطعاً با گذشت یک مدت‌زمان کوتاه اعتماد شما به طور کامل از بین می‌رود. اگر رسانه مد نظر به طور مجدد یک رپورتاژ دیگر انتشار دهد، به سراغ آن نمی‌روید. پس فراموش نکنید که اگر جلب رضایت مشتری برای شما مهم است، از نوشتن هرگونه اطلاعات دروغ خودداری کنید. البته رسانه‌ها نیز به میزان بسیار زیادی روی اعتماد مخاطبان خود حساس هستند و اگر احساس کنند که قرار است مطالب غیر کاربردی در سایت به کار برده شود، ممکن است آن را منتشر نکنند.

 احتیاجی به انتشار مطالب غیر واقعی و دروغ نیست. بهتر است در وهله اول از کیفیت محصول خود اطمینان لازم را حاصل کنید. به هر میزانی که حین انجام تبلیغات بتوانید اعتماد مخاطبان را جلب کنید؛ اما در زمان ارائه یک محصول بی‌کیفیت تحویل بدهید، نمی‌توانید از آن‌ها توقع وفاداری داشته باشید.

 در قدم دوم پیشنهاد می‌دهیم در مورد کیفیت کالا یا خدمات خود صحبت‌های لازم را ارائه دهید و بیشتر به توضیح مزیت‌های موجود بپردازید. به طور مثال در زمان توضیح شما می‌توانید فقط از چندین مورد کوچک معایب محصولات نام ببرید و بیشتر در مورد مزیت‌هایی که دارد، صحبت کنید. با انجام این کار شما مزایا و معایب محصول مد نظر را کاملاً بررسی و مشتری را برای خرید تشویق می‌کنید.

 قدم برداشتن در کنار مخاطب

اگر می‌خواهید نتیجه کاملاً مثبت و اثربخشی از رپورتاژ آگهی خود دریافت کنید، باید در کنار مخاطبان خود قدم بردارید. در بسیاری از مواقع شاهد این موضوع هستیم که برخی از افراد زمان انجام تبلیغات برای محصول یا برند خدمات خود مقابل مخاطب قرار می‌گیرند. در این مواقع مخاطب با خود فکر می‌کند که شما می‌خواهید با چرب‌زبانی و انجام تبلیغات بیهوده یک محصول بی‌کیفیت و نامرغوب به او بفروشید.

زمانی که درست در کنار مخاطبین خود حرکت کنید و از تمام مزایا و معایب محصول برای او بگویید، در چنین صورتی مشتری شما را به چشم یک مشاور و همراه می‌بیند که قرار است در تصمیم‌گیری نهایی او نقش مهم و مثبتی داشته باشید. بهترین راهکار این است که در تمام بخش‌های مختلف محتوای خود این مسئله را در اولویت قرار دهید و در هر زمانی که نیاز بود به آن شاخ‌وبرگ دهید.

هدف قرار دادن نیاز مخاطب

پس از اینکه موفق شدید شخصیت مخاطب خود را به طور دقیق تجزیه‌وتحلیل کنید، در این مرحله به شناخت نیازهای او احتیاج دارید. بهترین راهکار این است که  تمام نیازهای مختلف و متفاوت مخاطبان خود را به طور کامل پیدا کنید و در محتوای رپرتاژ آگهی به طور کاملاً نامحسوس آن‌ها را به کار ببرید. به طور مثال، اگر می‌خواهید برای یک برند خودروسازی رپورتاژ آگهی بنویسید، می‌توانید مشاهده کنید که مخاطبان شما از حضور در ترافیک‌های سنگین شهری به‌شدت رنج می‌برند.

 پس اگر قصد مقایسه چند برند مختلف خودروسازی داشتید، برای برند مد نظر خود حتماً به این موضوع اشاره کنید که خودروی تولید شده با رعایت تمامی اصول ارگونومی باعث می‌شود که در مسیرهای شلوغ و پر ترافیک کمتر دچار خستگی شوید. با انجام این کار قطعاً مخاطب جذب برندی که از آن نام بردید می‌شود و هیچ نوع آگهی دروغی نیز به کار نبردید.

مثال بالا نشان می دهد که شما باید تمام نیاز مهم مخاطب‌های خود را بررسی کنید و بر طبق آن‌ها ببینید که کدام قابلیت‌های مهم محصول یا خدماتی که قصد نوشتن رپورتاژ آگهی برای آن دارید می‌توانند نیاز مخاطبین را رفع کنند. پس با در نظر گرفتن همان نیاز مهم می‌توانید احساسات مخاطب را به طرز قابل‌توجهی تحریک کنید.

هدف قرار دادن مخاطب
شناخت و هدف قرار دادن نیاز مخاطب

 هزینه رپرتاژ آگهی به چه صورت محاسبه می‌شود؟

 باتوجه‌به تخصص و اعتباری که رسانه‌ها نزد گوگل دارند، بر اساس شمار بازدیدکنندگان تعرفه موردنظر خود را برای انتشار رپورتاژ آگهی تعیین می‌کنند، اما این هزینه می‌تواند باتوجه‌به برخی از متغیرها، همواره تغییراتی داشته باشد. به‌عنوان‌مثال بعضی از رسانه‌ها، رپورتاژ آگهی‌ها را در دسته‌ای مجزا منتشر می‌کنند یا در پایان محتوا، عبارتی مبنی برنداشتن مسئولیت در برابر آن و تبلیغاتی بودن متن قرار می‌دهند.

 همچنین امکان دارد رپرتاژ بدون تگ تبلیغاتی و در دسته‌بندی مرتبط منتشر شود، در این صورت باید در ازای آن هزینه بیشتری پرداخت کنید. این مثال را در نظر بگیرید. اگر نیرویی برای تولید محتوا نداشته باشید، باید هزینه‌ای را برای تهیه محتوای رپورتاژ آگهی در نظر بگیرید تا در آخر نتیجه مطلوبی را به دست آورید. همچنین اگر می‌خواهید از انواع دیگر آن مانند برنامه‌های تلویزیونی یا نقد و بررسی توسط افراد متخصص بهره بگیرید، به طور قطع هزینه آن بیشتر از متنی است که در رسانه‌ها منتشر می‌شود.

آشنایی با نحوه انتخاب بهترین رسانه برای انتشار

 شما برای انتشار رپورتاژ آگهی مورد نظر خود باید رسانه‌ای را انتخاب کنید که با نوع کسب‌وکار شما مرتبط باشد. این موضوع موجب می‌شود تا تاثیرگذاری تبلیغات شما چند برابر شود و مخاطبان هدف مشترکی با حیطه کاری خود داشته باشید. شما برای انتخاب رسانه، باید جزئیات آن را مشاهده و بررسی کنید و قیمت‌ها را با یکدیگر مورد مقایسه قرار دهید تا متناسب با نیازها و بودجه خود، انتخاب اصولی و صحیحی داشته باشید.

خرید رپورتاژ آگهی از پابلیکا

شما زمانی می‌توانید موفقیت کامل و چشمگیری در زمینه کسب‌وکار خود به دست آورید که تبلیغات مناسبی برای آن انجام دهید. در زمان‌های گذشته صاحبین کسب‌وکار سعی می‌کردند برای انجام تبلیغات از روش‌هایی مانند پخش تراکت یا قرار دادن بیلبورد در سطح شهر استفاده کنند. اما امروزه با روی کار آمدن دنیای دیجیتال و بازاریابی اینترنتی اکثر مردم حجم زیادی از وقت خود را در اینترنت و فضای مجازی می‌گذرانند. پس انجام تبلیغات آنلاین یا همان رپورتاژ آگهی می‌تواند راهکاری فوق‌العاده ویژه و منحصربه‌فرد برای سئوی سایت شما و کسب و کارتان محسوب شود.

پس اگر برای شما مهم است که در زمینه کسب‌وکار خود پیشرفت چشمگیری به دست آورید، حتماً به سراغ ارائه رپورتاژ برای محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید بروید. این نکته را فراموش نکنید که برای ارائه رپورتاژ باید تمامی مواردی که از آن‌ها نام بردیم به‌صورت دقیق و اصولی رعایت شوند. در غیر این صورت نمی‌توانید بازدهی مناسبی از تبلیغات انجام شده به دست آورید. برای خرید رپورتاژ آگهی می‌توانید به وب‌سایت پابلیکا مراجعه کنید و رپورتاژ مورد نظر خود را سفارش داده و در زمان و رسانه مناسب خود انتشار دهید.

 

اشتراک گذاری این مطلب در :

سوالات متداول

رپورتاژ آگهی به‌عنوان یکی از محتواهای متنی است که نقش مهمی در رشد کسب‌وکارها و افزایش موفقیت آن‌ها از نظر سئویی و برندینگی دارد.

از مزایت‌های رپورتاژ آگهی می‌توان به مواردی مانند بیشتر دیده شدن، اهمیت بر سئو سایت، میزان فروش و معرفی محصولات و برندسازی اشاره کرد.

رسانه‌ها با در نظر گرفتن میزان بازدید کننده و حوزه تخصصی و اعتباری که نزد گوگل دارند، قیمت دقیقی برای انتشار رپورتاژ آگهی تعیین می‌کنند. اما این هزینه می‌تواند باتوجه‌به معیارها و فاکتورهایی که برای تولید محتوا در نظر گرفته می‌شود، متفاوت از دیگری باشد.

از بهترین و معتبرترین وب‌سایت‌هایی که خدمات رپورتاژ آگهی را ارائه می‌دهد، پابلیکا است. شما با مراجعه به این وب‌سایت می‌توانید رپورتاژ آگهی مورد نظر خود را خرید کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری نداریم!

اولین دیدگاه رو میتونی راجع به این مطلب ثبت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =