مزایا و معایب بک لینک : ۳ مزیت +۴ اشکال بک لینک در SEO سایت

پابلیکا / بک لینک / مزایا و معایب بک لینک : ۳ مزیت +۴ اشکال بک لینک در SEO سایت
تاریخ آخرین به روز رسانی: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
زمان تقریبی مطالعه : 5 دقیقه

با توجه به رقابت زیاد بین کسب و کارهای آنلاین، نیاز است که متخصص‌های سئو استراتژی‌های مختلفی برای بک لینک و ارتقای رتبه وب سایت خود داشته باشند، از این‌رو باید مزایا و معایب بک لینک را دانست تا با اعمال بهترین تکنیک‌ها در صدر نتایج موتورهای جستجو قرار گرفت. برای بهبود سئو، نیاز است که از روش‌ها و اقدامات مختلف استفاده کرد تا نسبت به سایر رقبا، عملکرد بهتری داشت و اعتبار بیشتری از گوگل دریافت کرد.

از این‌رو بسیاری از متخصص‌های سئو از مزایای بک لینک برای بهینه سازی وب سایت خود استفاده می‌کنند که باعث افزایش ترافیک ورودی سایت می‌شود. اما دقت داشته باشید که مزایا و معایب بک لینک در کنار یکدیگر باید مورد بررسی قرار گیرند تا آسیبی به رتبه‌های وب سایت وارد نشود. برای اینکه با بک لینک سازی و تاثیرات آن بیشتر آشنا شوید تا انتهای متن همراه ما باشید.

بک لینک چیست؟

قبل از اینکه مزایا و معایب بک لینک را بدانید، بهتر است که با تعریف بک لینک آشنا شوید. بک لینک به لینک‌هایی گفته می‌شود که یک وب سایت به سایت دیگری لینک می‌دهد. به معنای ساده‌تر می‌توان گفت: هنگامی‌ که یک وب سایت به سایت دیگر لینک دهد و آن را تایید کند، فرآیند لینک سازی و بک لینک رخ داده است. با توجه به اینکه بک لینک‌ها می‌توانند تاثیر مستقیمی ‌بر روی وب سایت و بهبود سئو داشته باشند، از این‌رو باید جدی گرفته شوند و می‌توان در قالب، متن یا تصویر از بک لینک برای وب سایت خود استفاده کرد.

انواع بک لینک

برای ایجاد لینک سازی و دریافت بک لینک باید انواع بک لینک را شناخت. لینک سازی داخلی، لینک سازی خارجی، لینک فالو و نوفالو، جزو انواع بک لینک هستند که هر یک ساختار جداگانه‌ای داشته و برای بهبود سئو موثر هستند. این لینک‌ها به شرح زیر هستند:

  •  لینک‌ سازی داخلی: لینک سازی‌هایی که در داخل وب سایت ایجاد می‌شوند و ارتباط بین محتواهای وب سایت برقرار می‌کنند، لینک سازی داخلی گفته می‌شوند.
  •  لینک ‌سازی خارجی: هنگامی ‌که از یک سایت دیگر برای صفحات خود لینک دریافت می‌کنید، لینک سازی خارجی انجام داده‌اید و این نوع لینک سازی اعتبار وب سایت را ارتقا می‌دهند و اهمیت زیادی دارند. به این نوع لینک سازی بک لینک گفته می‌شود که دو نوع، فالو و نوفالو هستند.

فرق بک لینک فالو و نوفالو در نحوه مسیریابی موتورهای جستجو گوگل است. لینک‌های فالو به این معنا هستند که ربات‌های گوگل می‌توانند مقصد این لینک را دنبال کنند، اما لینک‌های نوفالو تاییدیه‌ای از وب سایت نداشته و موتورهای جستجو اجازه بررسی آن‌ها را ندارند. تفاوت های مهم این دو نوع بک لینک را در مقاله فرق بک لینک فالو و نوفالو در پابلیکا بخوانید.

مزایا و معایب بک لینک چیست؟

کسب و کارهای آنلاین برای موفقیت و ارائه خدمات خود باید وب سایت بهینه شده‌ای داشته باشند. تا زمانی که وب سایت شما در نتایج موتورهای جستجو رتبه خوبی نداشته باشند، به طور حتم فروش و کسب درآمد خوبی هم نخواهید داشت. از این‌رو متخصص‌های سئو برای اینکه بتوانند رتبه وب سایت را ارتقا دهند، از مزایای بک لینک استفاده خواهند کرد.

همانطور که اشاره شد، بک لینک یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در بهبود رتبه وب سایت است که از طریق الگوریتم‌های گوگل شناسایی شده و می‌تواند نتایج بی نظیری را برای کسب و کار‌ها ایجاد کند.

مزایای بک لینک چیست؟
مزایای بک لینک و تاثیر آن بر سئوی وب سایت

مزایای بک لینک به نسبت معایب آن بیشتر بوده و طبق نظر سایت medium.com ، مهم‌ترین مزایای بک لینک به شرح زیر هستند:

افزایش اعتبار سایت

ایجاد بک لینک‌های مرتبط با محتوای وب سایت شما باعث می‌شود تا موتورهای جستجو بیشتر به لینک‌ها، اهمیت دهند و همین موضوع باعث می‌شود تا اعتبار وب سایت افزایش پیدا کند. از طرفی هم اگر بک لینک‌های شما نامرتبط باشند، باساخت یا خرید بک لینک و پنالتی شدن سایت روبه رو خواهید شد که ممکن است که رتبه وب سایت، کاهش پیدا کند.

افزایش رتبه‌بندی سایت

افزایش رتبه سایت یکی از مهم‌ترین مزایای بک لینک است که باعث بهبود سئو وب سایت می‌شود. با ایجاد بک لینک می‌توان تعداد بازدیدکننده‌ها را بیشتر کرد و ترافیک را افزایش داد. به طور حتم تا زمانی که وب سایتی بازدیدکننده نداشته باشد، شانسی هم برای موفقیت نخواهد داشت، در نتیجه مهم است که لینک سازی‌های خارجی و بک لینک را به خوبی برنامه‌ریزی کرد تا با افزایش ترافیک، رتبه وب سایت را ارتقا داد.

افزایش سرعت ایندکس شدن صفحات

از دیگر مزایای بک لینک این است که سرعت جستجو و ایندکس صفحات را بالاتر می‌برد و می‌توان با گرفتن بک لینک تا حدود زیادی سرعت ایندکس محتوای وب سایت را بیشتر کرد.

معایب بک‌ لینک و تاثیر آن در سئو وب سایت

در صورتی که از بک لینک به نحوه درست آن استفاده کرد، با معایب بک لینک مواجه خواهید شد. زیرا روش‌های غیر استاندارد لینک سازی باعث می‌شود تا گوگل وب سایت شما را متخلف بداند و حتی آن را جریمه و پنالتی کند. گوگل پنالتی به این معنا است که گوگل وب سایت‌هایی که از راه‌های غیرمجاز برای رتبه اقدام می‌کنند، جریمه می‌کند و رتبه‌های وب سایت را کاهش می‌دهد.

استفاده نادرست از بک لینک‌ها باعث می‌شوند تا تاثیر منفی در سئو سایت ایجاد شود. خرید بک لینک‌های انبوه یا گروهی و حتی استفاده از محتواهای تکراری باعث می‌شوند تا قوانین گوگل را زیر پا گذاشته و مقررات را رعایت نکرد. از این‌رو بهتر است که معایب بک لینک را بدانید تا متناسب با قوانین گوگل، بهترین عملکرد را در ساخت لینک سازی انجام دهید.

معایب بک‌ لینک و تاثیر آن در سئو وب سایت چیست؟
معایب بک‌ لینک و تاثیر آن در سئو وب سایت

خرید کاملا واضح بک‌ لینک

هنگامی ‌که به ازای دریافت بک لینک، هزینه‌ای پرداخت کنید، بک لینک ایجاد می‌شود، اما این موضوع جزو نقص قوانین گوگل است و در صورتی که الگوریتم‌های گوگل این موضوع را متوجه شوند، وب سایت را جریمه خواهند کرد. با جریمه گوگل، رتبه وب سایت کاهش پیدا می‌کند. در نتیجه مهم‌ترین معایب بک لینک، خرید آن است که باعث می‌شود، الگوریتم‌های گوگل حساس شوند و برای رتبه‌گیری مجدد صفحات، کار سختی را پیش‌رو داشت.

خرید بک لینک گروهی

خرید بک لینک گروهی یکی از روش‌های لینک سازی است که بیشتر وب سایت‌ها آن را انجام می‌دهند، اما این مورد هم ابزارهای گوگل را حساس می‌کند و در صورت متوجه شدن گوگل، جبران آن بسیار سخت است. در این روش، بک لینک‌ها به صورت گروهی خریداری می‌شوند و از سایت‌های معتبر می‌توان لینک دریافت کرد، اما باید دقت زیادی داشت تا اعتبار و رتبه وب سایت شما خدشه‌دار نشود.

خرید بک لینک انبوه

خرید بک لینک انبوه به صورت دائمی ‌است و تعداد محدودی بک لینک به صورت روزانه برای وب سایت شما در نظر گرفته می‌شود. توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از این نوع بک لینک‌ها هم باعث جریمه از سوی گوگل می‌شود. در نتیجه معایب بک لینک انبوه زمانی مشخص می‌شود که بیش از حد از آن استفاده کرده باشید و گوگل این موضوع را متوجه شده باشد.

بک لینک رایگان

دریافت بک لینک رایگان را می‌توان یکی از مضرترین لینک سازی‌ها برای وب سایت‌ها عنوان کرد. ابزارهای آنلاین به راحتی می‌توانند تشخیص دهند که چه تعداد بک لینک رایگان ایجاد کرده‌اید و در صورتی که به ساخت بیش از حد بک لینک رایگان ادامه دهید، ممکن است که آسیب جدی به رتبه وب سایت خود وارد کنید. زیرا بیشتر سایت‌هایی که بک لینک رایگان ارائه می‌کند، دامنه و آتوریتی پایینی دارند و همین موضوع رتبه وب سایت شما را کاهش می‌دهد.

مزایا و معایب بک لینک رایگان
دریافت بک لینک رایگان را می‌توان یکی از مضرترین لینک سازی‌ها برای وب سایت‌ها عنوان کرد

خرید بک لینک طبیعی و برخورداری از مزایای آن از پابلیکا

معایب بک لینک زمانی خودش را نشان می‌دهد که کار از کار گذشته و رتبه وب سایت کاهش پیدا کرده است. اما در صورتی که بتوان به خوبی لینک سازی انجام داد و بک لینک‌های مناسب تهیه کرد، رتبه وب سایت ارتقا پیدا می‌کند. در نتیجه مهم است که از متخصص سئو استفاده کنید تا مزایا و معایب بک لینک را به خوبی شناسایی کرده و در کمترین زمان بهترین نتیجه را کسب کرد.

پابلیکا به عنوان یکی از ارائه‌دهنده خدمات سئو، رپورتاژ آگهی، برگزارکننده کمپین‌های دیجیتال و تولید محتوا در کنار کسب و کارهای آنلاین است تا بتوانند به راحتی رتبه وب سایت خود را در موتورهای جستجو ارتقا دهند و بهترین عملکرد را در حوزه آنلاین داشته باشند.
برای برخورداری از مزایای خرید بک لینک باکیفیت و معتبر کافی است که با مشاور پابلیکا در ارتباط باشید و در صورت هرگونه سوال درباره معایب و مزایای بک لینک در انتهای همین مطلب و در قالب کامنت با ما در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری این مطلب در :

نظرات کاربران

هنوز نظری نداریم!

اولین دیدگاه رو میتونی راجع به این مطلب ثبت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − پنج =