تولید محتوای متنی چیست و در سئو چه اهمیتی دارد؟

پابلیکا / بازاریابی محتوا / تولید محتوای متنی چیست و در سئو چه اهمیتی دارد؟
تاریخ آخرین به روز رسانی: ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
زمان تقریبی مطالعه : 6 دقیقه
تولید محتوای متنی چیست

کسب و کارهایی که در فضای آنلاین فعالیت دارند، همواره با سوال تولید محتوای متنی چیست و چگونه باید آن را تولید کنند، روبه رو می شوند. این کسب و کارها باید بر روی تولید محتوا متنی خود نظارت کامل داشته باشند. تولید محتوای متنی یکی از مهم‌ترین مواردی است که باعث می‌شود یک کسب و کار آنلاین در مارکت باقی بماند و بتواند رقابت کند.

تولید محتوا نیاز به متخصص دارد تا متناسب با برنامه‌ریزی‌های سئو پیش رود و برای بهبود رتبه وب سایت و سئو، محتوای یونیک تولید شود. موتورهای جستجو به خصوص گوگل به سایت‌هایی رتبه می‌دهد که تولید محتوای به‌روز و صحیحی داشته و مخاطب پسند باشند. برای اینکه با چیستی تولید محتوای متنی برای سایت بیشتر آشنا شوید تا انتهای متن همراه ما باشید.

اهمیت تولید محتوا متنی

محتوای متنی یکی از مهم‌ترین پارامترهای بهبود سئو و وب سایت است که بیشتر افراد برای پاسخ به سوال‌های خود از آن‌ها استفاده می‌کنند. همچنان بسیاری از مخاطب‌ها، علاقه بیشتری به محتوای متنی نسبت به محتوای ویدئویی دارند، از این‌رو بیشتر به این موضوع اهمیت می‌دهند.

همه ما عادت داریم که حرف‌های بزرگان را از طریق مطالعه متن‌های علمی ‌و تحقیقاتی مهم بدانیم. در نتیجه بیشتر افراد متن محور هستند و ترجیح می‌دهند که از طریق خواندن متن‌های مختلف به سوالات خود پاسخ دهند. این موضوع هم سایت‌های تخصصی و کسب و کار‌های مختلف بررسی شده و به همین دلیل بیشتر کسب و کار‌ها از طریق متن‌های جذاب و مفید با تولید محتوای سایت به سوالات مشتری‌های خود پاسخ می‌دهند.

تولید محتوای متنی چیست؟

تولید محتوای متنی به فرآیندی گفته می‌شود که در راستای پاسخ به سوالات مخاطب‌ها برنامه‌ریزی، نگارش و ویرایش شده باشد. این محتوا‌ها بیشتر در فضای آنلاین تولید می‌شوند و با هدف پیام‌رسانی، پاسخ به سوال‌های مختلف و حل مشکلات در حوزه‌های دیجیتال می‌پردازند.

بهترین قالب‌ها برای انتشار محتوای متنی، پست بلاگ‌ها، سناریو نویسی، متن ویدئو معرفی محصولات و پست‌های شبکه‌های اجتماعی است. هریک از این بستر‌ها برای مخاطب طراحی شده‌اند تا بتوان خدماتی به او داد و در راستای کمک کردن به کاربر، قدمی ‌برداشت. البته که در حوزه تولید محتوا متنی رقابت بسیار زیاد است و باید به قوانین موتورهای جستجو برای رتبه‌گیری دقت داشت.

نکته مهمی‌ که بیشتر کسب و کار‌های آنلاین باید بدانند، این است که تولید محتوا متنی می‌تواند یک رابطه احساسی بین برند و مخاطب‌های هدف ایجاد کند تا حس وفاداری بین مشتری‌ها بیشتر شود. اگر شما به عنوان یک کسب و کار در حال تولید محتوا هستید باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  •  اطلاعات مهم محصول یا خدمات خود را به طور کامل به اشتراک بگذارید.
  •  برای مخاطب‌های خود ارزش آفرینی کنید تا اعتماد آن‌ها جلب شود.
  •  به بهبود تعامل بین خود و مخاطب‌های فکر کنید.
  •  از طریق تولید محتوا، فرصت سازی برای فروش و درآمد بیشتر ایجاد کنید.

به طور کلی تمام محتوا‌ها بر پایه متن شکل خواهند گرفت، از این‌رو فرقی ندارد که در چه بستری از محتوا استفاده می‌کنید، مهم این است که به نکات تبلیغاتی و عدم کپی بودن متن خود واقف باشید تا نسبت به رقبا عملکرد بهتری داشته باشید.

تولید محتوا با رعایت استاندارد‌های سئو

تولید محتوای متنی به تنهایی سختی‌های زیادی دارد که نیاز است با استاندارهای سئو هم همخوانی داشته باشد. باید در بررسی سئوی یک سایت دقت کنید که  استاندارهایی که در محتوای متنی باید رعایت شوند، نیاز دارد که با استاندارهای سئو هم هم راستا باشد تا خروجی محتوای تولید شده برای موتورهای جستجو مفید باشد.شما می‌توانید در مطلب بررسی سئوی سایت و معرفی ابزارهای آن به اطلاعات کاملی درباره چگونگی این کار دست یابید.

البته توجه کنید که در بیشتر مواقع استاندارهای سئو باعث سهولت تولید محتوا می‌شوند و روند نوشتن را راحتتر می‌کند. به طور مثال: متخصص‌های یک سئو به کارشناس‌های تولید محتوا، لیستی از کلمه‌های کلیدی را ارائه می‌کنند تا متناسب با آن‌ها به موضوعات پرداخت. خب مشخص است که داشتن یک خط مشی و کلید باعث می‌شود تا محتوا مخاطب پسندتر و هدفمندتر تولید شود.اگر برای تولید محتوای سئو شده نیاز به یک مرجع مناسب دارید ، پیشنهاد می‌کنیم  حتما آموزش سئو و محتوا در پابلیکا را بخوانید.

در کنار مواردی که گفته شد، تولید محتوای متنی نسبت به تولید سایر محتواها کمی ‌تفاوت دارد. اینکه نویسنده محتوا بتواند کلمات و واژه‌ها را به گونه‌ای در کنار یکدیگر بچیند که کاربر با خواندن آن به وجد آید یا مشکلش برطرف شود، کار سختی است، باید کلمات و لغات به خوبی و با دقت زیاد انتخاب شوند تا بهترین جمله‌ها ساخته شده و هدف سئو را بهبود دهد.

تولید محتوا با رعایت استاندارد‌های سئو
اهمییت تولید محتوا با رعایت استاندارد‌های سئو

ویژگی‌های محتوای متنی خوب

هنگامی ‌که کسب و کاری شروع به فعالیت آنلاین می‌کند، تنها ابزاری که برای ارتباط با مخاطب دارد، متن است. با تولید محتوای متنی می‌توان کاربرهای زیادی را به مشتری‌های وفادار تبدیل کرد. اما ویژگی‌های یک محتوای خوب چیست؟ و چگونه می‌توان از طریق تولید محتوا به اهداف سئو و رتبه گیری وب سایت دسترسی داشت؟

محتوای متنی باید همانند یک محتوای تصویری، گویا باشد و مخاطب ر ا درگیر رنگ و لعاب خود کند، اما چگونه؟ در فرآیند تولید محتوای تصویری، همیشه ارتباط‌گیری راحت‌تر صورت می‌گیرد، زیرا تاثیر رنگ‌ها، لحن صحبت در ویدئو‌های تصویری و زبان بدن به کمک می‌آیند. اما در محتوای متنی کار نویسنده کمی سخت‌تر است. نویسنده محتوای متنی باید در مدت زمان کوتاهی به آنچه که مخاطب نیاز دارد، پاسخ دهد و در کنار آن، تمام اصول سئو و قواعد نگارشی درست نویسی را هم رعایت کند.

شاید تولید محتوای متنی در برخی از مواقع ساعت‌ها طول بکشد، زیرا نیاز است که بهترین کلمات را استفاده کرد تا مخاطب جذب شود و در نهایت از طریق تکنیک‌های سئو، مطلب تولید شده، رتبه دریافت کند. در نتیجه ویژگی یک محتوای متنی خوب زمانی مشخص می‌شود که در کنار پاسخ‌های واضح و کوتاه به مخاطب، اهداف سازمان را هم دنبال کند و در نهایت رتبه وب سایت را در موتورهای جستجو ارتقا دهد.

به طور مثال: اگر یک وب سایت فروش محصولات هستید باید به این توجه داشته باشید که مخاطب شما هیچ ایده‌ای و اطلاعاتی از محصول روبه‌روی خود ندارد، در نتیجه این نویسنده محتوا است که باید مشخصات و اطلاعات کاملی از محصول را در اختیار مخاطب قرار دهد تا بهتر بتواند برای خرید تصمیم‌گیری کند.

کسب و کارهای نیازمند تولید محتوای متنی

اگر بخواهیم به صورت کلی بررسی بر روی تمام برند‌ها و کارهای مختلف داشته باشیم، باید بگوییم که تمام کسب و کارها نیاز به تولید محتوای متنی دارند. فرق ندارد که کسب و کار کوچکی در شهر دورافتاده‌ای دارید یا یکی از برند‌های مطرح کشور هستید. در هر صورت نیاز به این دارید که برای معرفی محصولات یا خدمات خود از محتوای متنی استفاده کنید. اما تولید محتوا در کسب و کارهای مختلف شکل و قالب متفاوتی دارد. به طور کلی تولید محتوای متنی اهمیت بالا و نقش مهمی ‌در معرفی کسب و کارها دارد که باعث می‌شود به راحتی محصولات و خدمات به مخاطب‌های هدف، معرفی و عنوان شوند. اما مخاطب‌های تولید محتوا چه کسانی هستند؟

 چه کسب و کارهای نیازمند تولید محتوای متنی هیتند؟
می‌شود گفت تمام کسب و کارها نیاز به تولید محتوای متنی دارند

مخاطبان تولید محتوای متنی

محتوای متنی با توجه به کسب و کارهای مختلف در قالب‌های گوناگونی نوشته می‌شود که باید هم راستای اهداف سازمان‌ها باشد. در حقیقت تولید محتوا متنی با توجه به نیاز مخاطب برنامه‌ریزی خواهد شد و در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرد که به شرح زیر هستند.

تولید محتوای متنی عمومی

در تولید محتوای متنی عمومی، مطلب نوشته می‌شود و برای بازدید عموم و کاربرها قابل استفاده است. به طور معمول در این نوع متن‌ها، کلمات به سادگی استفاده می‌شوند تا تعداد مخاطب‌های بیشتری آن را درک کنند.

تولید محتوای متنی تخصصی

تولید محتوای متنی تخصصی همانطور که از نامش پیدا است به صورت تخصصی بوده و برای افراد خاصی نوشته می‌شود. این متن‌ها نیاز به اطلاعات کامل و دقیق دارند تا در راستای برطرف کردن سوالات تخصصی کمک کننده باشند. همچنین استاندارهای تولید محتوا در این متن‌ها بیشتر رعایت شده و باید از کلمات در کنار همدیگر به خوبی استفاده کرد.

تولید محتوای متنی برای شبکه‌های اجتماعی

در تولید محتوای متنی برای شبکه‌های مجازی نیاز است که از تکنیک قلاب یا تحریک‌پذیری مخاطب استفاده کرد تا کاربر به موضوع جذب شود. کنار هم قرار دادن واژه‌ها و ایجاد حس‌های مختلف در شبکه‌های مجازی اهمیت دارد باید در تولید محتوای متنی شبکه‌های اجتماعی به این موضوع دقت داشت.

تولید محتوای متنی تبلیغاتی

ویژگی‌های مهمی ‌برای تولید محتوای متنی تبلیغاتی وجود دارد که باید نویسنده به آن دقت زیادی داشته باشد. کوتاه و مختصر بودن جمله‌ها در متن‌های تبلیغاتی تاثیر به سزایی دارند تا مخاطب جذب شوند. بنابراین نوع تولید محتوای تبلیغاتی با سایر محتواها متفاوت است و به شدت بر فروش و کسب درآمد کسب و کارهای آنلاین تاثیر دارند.

تولید محتوای متنی برای معرفی محصول

کسب و کارهایی که سایت‌های فروشگاهی دارند باید از تولید محتوای متنی متناسب با معرفی محصول استفاده کنند. این نوع محتوا‌ها به خوبی، جزئیات یک محصول را بررسی می‌کنند تا مخاطب تصمیم‌گیری راحتی برای خرید محصولات داشته باشد. هر چه محتوای تولید شده کامل‌تر و بهتر باشد، در نهایت منجر به فروش و افزایش درآمد می‌شود.
به طور کلی تمام محتوا‌ها باید به درستی تولید شوند و متناسب با آن هزینه تولید محتوا را هم پرداخت کرد. توجه داشته باشید که قیمت تولید محتوا بستگی به عوامل مختلفی دارد که مهم‌ترین آن‌ها تعداد کلمات و انتخاب نوع محتوا متنی است.

تولید محتوای متنی برای معرفی محصول
محصول نویسی از با اهمییت‌ترین انواع تولید محتوا

تولید محتوا متنی باکیفیت با پابلیکا

همانطور که در طول متن اشاره شد، تولید محتوا متنی اهمیت بسیار بالایی در جذب مخاطب دارد و مهم است که متخصص‌های این حوزه، مطالب را به گونه‌ای تولید کنند تا مخاطب بیشتری جذب موضوعات شوند. پابلیکا به عنوان یکی از بهترین ارائه‌کننده‌های خدمات تولید محتوا ی متنی در کنار کسب و کارهای مختلف است تا به راحتی برنامه‌ریزی تولید محتوا را به برعهده بگیرد و متناسب با اهداف سازمان محتوای بهینه شده، تولید کند.

همچنین می‌توان از خدمات سئو، رپورتاژ آگهی، برگزاری کمپین‌های آنلاین و خرید بک لینک پابلیکا بهره‌مند شد. اگر سوالی درباره هزینه تولید محتوا و نیاز به اطلاعات بیشتر دارید در انتهای متن با کارشناس‌های پابلیکا در ارتباط باشید و سوالات خود را در قالب کامنت مطرح کنید.

اشتراک گذاری این مطلب در :

سوالات متداول

با تولید محتوا می‌توان مخاطب بیشتری جذب کرده و فروش را بیشتر کرد.

نویشنده‌های تولید محتوا ابتدا به یک برنامه word نیاز داشته و سپس باید کلمات کلیدی را در اختیار داشته باشند.

نویسنده تولید محتوای متنی باید توانایی جستجو در اینترنت و توانایی صحیح کنار هم قرار دادن کلمات را داشته باشد.

جملات کوتاه و مختصر باشند و از جدول، بولت و تصاویر استفاده کرد.

کلمه‌های کلیدی، عنوان‌های اصلی و فرعی محتوا، نظم در نوشتار، درست نویسی، طول محتوا و …

نظرات کاربران

هنوز نظری نداریم!

اولین دیدگاه رو میتونی راجع به این مطلب ثبت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =