بررسی سئوی سایت : راهنمای جامع + معرفی ابزارهای تحلیل سایت

پابلیکا / سئو / بررسی سئوی سایت : راهنمای جامع + معرفی ابزارهای تحلیل سایت
تاریخ آخرین به روز رسانی: ۳۰ دی ۱۴۰۲
زمان تقریبی مطالعه : 12 دقیقه
بررسی سئوی سایت

کارشناسان و مدیران سئو باید به طور مستمر به بررسی سئو سایت و وضعیت وب‌سایت بپردازند؛ زیرا برای تدوین و برنامه‌ریزی، بررسی سئو امری ضروری است. به‌کارگیری ابزاری کاربردی و حرفه ای برای بررسی و تحلیل وضعیت سئو سایت و اعلام و شناسایی مشکلات صفحات سایت، به شما کمک می‌کند. شما با صرفه‌جویی در زمان، می‌توانید صفحه‌های سایت خود را بر اساس استانداردهای گوگل بهینه‌سازی کنید. 

در نهایت وضعیت سئو صفحات سایت شما ارتقا می‌دهد و رتبه کلمات کلیدی سایت شما در گوگل افزایش پیدا می‌کند؛  بازدیدکنندگان بیشتری وارد سایت شما می‌شوند. این نکته را در نظر داشته باشید که بررسی سئو سایت باید به‌طور چرخه‌ای انجام شود تا به‌محض وجود ایراد در سئو هریک از صفحات سایت، به سرعت آن را شناسایی کنید و اقدامات لازم را برای رفع آن انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ بررسی سئو وب‌سایت تا انتهای این مطالب با ما همراه باشید. 

بررسی سئو سایت به چه معنا است؟

بررسی سئو سایت روندی است که برای درک بهتر از وضعیت سئو یا بهینه‌سازی صفحات وب‌سایت انجام می‌شود. با بررسی و تحلیل سئو سایت در می‌یابیم که باید چه اقداماتی را در داخل و خارج از وب‌سایت انجام دهیم تا سایت بهترین عملکرد را در موتورهای مرورگر داشته باشد. ابزارهای بسیاری برای بررسی سئو سایت وجود دارند که فاکتورهای سئو صفحات را بررسی می‌کنند.

ابزار جامع کی دبلیو رنک به‌عنوان نخستین ابزار فارسی، به شما اجازه می دهد وضعیت صفحه های سایت خود را مطابق با عمده فاکتورهای سئو بررسی کنید و با مشاهده مشکلات موجود در هرکدام از صفحه‌ها، از وضعیت سایت خود تحلیل جامعی به‌دست آورید. 

بخشی یا همه محتوای برخی از وبسایت‌ها، تنها بعد از لود کامل جاوا اسکریپت نمایش داده می‌شود؛ زیرا آنالیز اصولی صفحه از لحاظ فاکتورهای سئو، با روش‌های متداول آنالیز امکان‌پذیر نیست و برای مهیا شدن این مسئله، باید تا لود کامل سایت منتظر ماند. 

امروزه هیچ‌کدام از ابزارهای فارسی و حتی بخش عمده‌ ابزارهای بین‌المللی بررسی سئو سایت، نمی‌توانند این دسته از سایت ها را به‌صورت جامع و صحیح تجزیه و تحلیل کنند. اما ابزار بررسی وضعیت سئو سایت کی دبلیو رنک به‌عنوان نخستین ابزار فارسی این امکان را به‌وجود آورده است.

علت اهمیت بررسی سئوی سایت چیست؟

الگوریتم‌های گوگل همواره در حال پیشرفت هستند، رقیب‌های شما به‌خوبی می‌دانند که چگونه در این میدان باقی بمانند. اگر شما همراه با تغییرات عملکرد رقیب‌ها و این الگوریتم‌ها جلو نروید، به‌زودی از نتایج حذف خواهید شد. اگر برای بهبود وضعیت سئو سایتتان اقدامی نکنید، در آینده‌ای نه‌چندان دور پشیمان خواهید شد. 

آنالیز سئو سایت آنلاین فقط برای بهبود وضعیت فعلی سایت نیست؛ بلکه چشم‌اندازی را از آینده وب‌سایت در اختیارتان قرار می‌دهد. شما در تست سئو سایت، باید بدانید وضعیت انواع سئو ی  سایتتان در چه شرایطی قرار دارد؛ چگونه آن‌ها را بهبود بخشید و درنتیجه چه کارهایی برای بهبود رتبه سایتتان نیاز است:

بررسی سئو داخلی یا on-page سایت

به بهینه‌سازی محتوای صفحه‌های سایت، سئو داخلی می‌گویند. با بهینه‌سازی صفحات سایت، موتورهای جست وجو به‌سادگی می‌توانند محتوای داخل سایت را درک کنند. به بیان دیگر، این روش به موتورهای جست وجو کمک می‌کند تا به آسانی محتوای صفحه‌ها سایت شما را ایندکس کند و آن‌ها را دسته‌بندی کنند. 

بررسی سئو سایت
به بهینه‌سازی محتوای صفحه‌های سایت، سئو داخلی می‌گویند.

به هر اقدام و فعالیتی که در سایت انجام‌شده و مرتبط با محتوای داخلی سایت و برای بهبود رتبه سایت در گوگل است، سئو داخلی می‌گویند. درحقیقت، سئو داخلی به ساختار فعلی و محتوای سایت می‌پردازد. از جمله مهم‌ترین فاکتورهای مرتبط با سئو داخلی، می توان به این موارد زیر اشاره کرد:

متا تگ عنوان صفحه

Meta Title  عنوان کلی صفحه را تعیین می‌کند و داده‌های مهمی را در اختیار موتورهای جست وجو قرار می‌دهد. هر صفحه باید عنوان ویژه‌ خود را داشته باشد. برای نوشتن متا تگ عنوان مطلوب است از کلمات کلیدی مربوط به محتوای هر صفحه بهره برد. نکته قابل‌توجه این است که طول عنوان صفحه نباید بیش از ۷۰ کاراکتر باشد. تگ توضیحات نوع متا خلاصه محتوای صفحه را نمایش می‌دهد و همچنین توضیحات، در نتیجه‌ موتورهای جست وجو نشان داده می‌شود. موتورهای جستجو باکمک Meta Description  موضوع صفحه شناسایی می‌شود. محدوده‌ طول متا تگ توضیحات تا ۱۶۰ کاراکتر است.

بررسی کلمات کلیدی

به واژه‌هایی که کاربران برای جست وجو در مرورگر استفاده می‌کنند، کلمه‌های کلیدی می‌گویند. وب سایت‌هایی که تعداد مناسبی از کلمات کلیدی مرتبط را دارند، در جست وجوی موتور جستجو در رتبه‌های بالاتری پیدا می‌شوند. انتخاب مناسب کلمات کلیدی می‌تواند موجب بهبود سئو سایت شود. همچنین برای کسب رتبه بهتر در نتایج جست وجو، باید از کلمات کلیدی اصلی وب‌سایت در متا تگ عنوان، Meta Description  و هدینگ‌های صفحه استفاده کرد.

زبان صفحه

بکارگیری متا تگ زبان به موتورهای جستجو این امکان را می‌دهد محتوای وب سایت شما را کامل‌تر و بهتر درک کنند. اگر یک سایت چندزبانه و دو زبانه دارید، می‌توانید با کمک متاتگ hreflang به موتورهای جستجو در جهت شناخت محتوای صحیح صفحات کمک کنید.

نقشه سایت

Sitemap برای کمک به موتورهای جستجو و کاربران سایت ایجاد می‌شود. در حقیقت، طبق تعریف خود گوگل ، 

 Sitemap لیستی از صفحه‌های سایت است که باید در دسترس موتورهای جستجو قرار بگیرند و دستورالعمل‌هایی را برای حرکت موتورهای جستجو در سایت ارائه می‌کند.

لینک‌های صفحه

برای اینکه سایت شما از لحاظ موتورهای جستجو به عنوان اسپمر شناخته نشود،  مطلوب است تعداد لینک‌های هر صفحه از سایت بیشتر از ۱۰۰ عدد باشد. بکارگیری  لینک‌های داخلی زیاد در یک صفحه می‌تواند سبب کاهش ارزش آن‌ها شود و باید از لینک‌دهی به صفحات کم اهمیت و غیر ضروری خودداری کنید.

ثبت ایمیل به طور متنی

در حالتی که آدرس ایمیل به صورت متنی در صفحه وب سایت قرار داده می‌شود، امکان دارد از طریق ارسال کنندگان ایمیل انبوه (اسپمرها) شناسایی شوند و در نهایت هرزنامه‌های بیشتری در صندوق ورودی خود دریافت خواهید کرد. شما برای جلوگیری از این موضوع، نباید در  وب سایت خود  ایمیل را به صورت متنی ثبت کنید. با قرار دادن فرم تماس در وب سایت خود می‌توانید مانع شناسایی شدن ایمیل خود  توسط ربات‌ها شوید.

با قرار دادن فرم تماس در وب سایت خود می‌توانید مانع شناسایی شدن ایمیل خود  توسط ربات‌ها شوید.
در وب سایت خود فرم تماس ایجاد کنید تا از خطر اسپم در امان بمانید.

تگ‌های هدینگ

Heading Tags برای تعیین عناوین و سرفصل‌های مهم وب سایت استفاده می‌شود. از تگ‌های عنوان برای دسته بندی وب سایت از نظر معنایی و همچنین مهیا کردن داده‌هایی درباره‌ ساختار صفحه برای موتورهای جستجو به کار می‌رود.‌ تیترها در HTML توسط تگ های H1 تا H6 تعیین می‌شوند، تگ H1 بیشترین ارزش مکانی را دارد و در مقابل تگ  H6 از کمترین ارزش مکانی در یک صفحه ی وب برخوردار است.

تگ H1

تگ H1 موضوع محتوای شما را برای مروگر تعیین کرده و به آن‌ها کمک می‌کند تا محتوای صفحه را بهتر درک کنند. در حقیقت،  تگ H1 یک عنوان HTML است که برای نشانه‌گذاری عنوان صفحه وب بکار می‌رود. بیشتر وب سایت‌ها از CSS برای برجسته کردن H1 در صفحه در مقایسه  با سایر عناوینی مانند H3 ، H2 و غیره استفاده می‌کنند.

Robots.txt

فایل Robots.txt یک فایل متنی ساده است که در مسیر اصلی فضای سایت قرار می گیرد و مسئولیت آن معرفی قسمت‌های قابل دسترسی و بخش‌های محدود شده سایت به ربات‌های مروگر است. شما با کمک این فایل، به ربات‌ها می‌گویید که کدام فایل‌ها، صفحه‌ها و قسمت‌های سایت را مشاهده و آن‌ها را ایندکس کنند و کدام صفحات را نادیده بگیرند.

فاوآیکون

Favicon آیکون کوچکی است که در نوار بالای مرورگر نشان داده می‌شود. فاوآیکون مختصر شده‌ عبارت “Favorite Icon” است. فاوآیکون‌ها اغلب روی تب‌ها در بالای مرورگر وب سایت نمایش داده می‌شوند، اما می‌توانید آن‌ها را در حافظه‌ مرورگر و نوار بوک مارک‌ها مشاهده کنبد.

انکودینگ

Encoding صحیح صفحات کمک می کند موتورهای جستجو، داده های وب سایت شما را بهتر تجزیه و تحلیل کنند و بدین ترتیب احتمال نمایش اشتباه متن در مرورگر ها کاهش می یابد. با تنظیم انکودینگ، مرورگر و موتورهای جستجو تشخیص می دهند، محتوای صفحات به چه صورتی است. برای زبان فارسی Charset بایستی به صورت utf-8 باشد.

تگ آلت تصاویر

Alt Tag به عنوان «alternate text» نیز شناخته می‌شود و جهت توصیف تصویرهای موجود در وب شما استفاده می‌شود. به کارگیری این نوع تگ موتورهای جستجو، موجب می‌شود تا ماهیت تصاویر سایت شما را بهتر درک شود و این موضوع به بهبود سئو سایت شما کمک خواهد کرد. این امر به کسانی که دچار اختلال دید هستند کمک می‌کند تا تمام چیزهایی که در وب سایت شما است را بهتر درک کنند.

تگ‌های منسوخ شده HTML 

تگ‌های منسوخ شده HTML با وجود اینکه مجاز هستند، استفاده از آن‌ها توصیه نمی‌شود و باید با موارد جدیدتر جایگزین شوند. به کارگیری این تگ‌ها امکان دارد موجب نمایش نادرست صفحه‌ وب سایت شود. از جمله تگ‌های منسوخ شده HTML می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • Acronym
  • Applet
  • Basefont
  • Big
  • Center
  • Dir
  • S
  • Embed
  • Marquee
  • Frame
  • Frameset
  • Isindex
  • Plaintext
  • Noframes
  • Menu
  • Strike
  • Tt
  • U
  • Xmp
  • Blink

خطاهای جاوا اسکریپت

خطاهای JavaScript می‌تواند مانع مشاهده درست صفحات شما توسط کاربران شود و بر تجربه کاربری آن‌ها تأثیر بگذارد. تجربه کاربری ضعیف یک سایت موجب کاهش رتبه آن در نتیجه‌های موتورهای جستجو می‌شود. از جمله رایج‌ترین خطاهای جاوااسکریپت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • RangeError
  • TypeError
  • URIError
  • SyntaxError
  • EvalError
  • InternalError
  • ReferenceError

 

بررسی سئو خارجی یا off seo

یکی از اساسی‌ترین معیارهای سئو که باعث افزایش اعتبار سایت شما می‌شود، سئو خارجی سایت است. یکی از مهم‌ترین اقدامات که باید آن را در حوزه‌ سئو خارجی سایت انجام داد، ساخت بک لینک است. بک لینک افزون بر اینکه می‌تواند اعتبار سایت شما را بالا ببرد، امکان دارد سایت شما را تا مرز نابودی نیز بکشاند. در حقیقت گرفتن بک لینک مانند ایستادن در لبه پرتگاه است. اگر برای بک لینک نیازمند کسب اطلاعات بیشتر هستید، مقاله بک لینک چیست را پیشنهاد می‌کنیم.

بررسی سئو خارجی یا off seo چگونه است؟
سئو خارجی؛ یکی از اساسی‌ترین معیارهای سئو که باعث افزایش اعتبار سایت شما می‌شود.

در تحلیل و آنالیز سئو خارجی سایت، از طریق ابزارهای گوناگون مانند ابزارهای تست بک لینک‌های سایت رقبا، وضعیت بک لینک‌های سایت خود و رقیب‌ها را بررسی کنید. اینکه بک لینک‌ها از چه نوع وب سایت و با چه اعتباری و از همه مهم‌تر با چه کلمه کلیدی به سایت شما داده شده است، اهمیت بسیار زیادی دارد. 

لینک‌های اسپم سایت شناسایی شده و مراحل حذف بک لینک اسپم با ابزار Disavow شروع می‌شود. وضعیت سایت در فضای مجازی مورد بررسی قرار می‌گیرد و استراتژی مناسب برای فعالیت در آن‌ها مشخص می‌شود. از سایر اقدامات در حوزه‌ سئو خارجی، خرید رپورتاژ آگهی متناسب با نیاز سایت است. 

آنالیز سئو فنی سایت یا تکنیکال 

منظور از بررسی سئو تکنیکال سایت، بررسی ساختاری و وضعیت فنی سایت است. در این نوع از تست سئو، واکنش گرایی سایت برای موبایل، کدنویسی‌ها، سرعت لود صفحات، ایندکس شدن یا نشدن صفحه‌ها و… بررسی می‌شود.از جمله اقدامات در حوزه‌ بررسی سئو فنی سایت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • معرفی سایت به سرچ کنسول و مطمئن شدن از ایندکس شدن تمام صفحه‌ها
  • ثبت سایت مپ و معرفی سایت به گوگل 
  • افزایش سرعت لود سایت
  • فعالسازی ssl سایت
  • بهینه سازی فونت‌ها
  • استفاده از اسکیما

 

ابزارهای بررسی رایگان سئو سایت

شما می‌توانید با استفاده از بهترین ابزارهای رایگان برای آنالیز و تست سئو سایت، نقاط قوت و ضعف سایتتان را پیدا کنید و برای بهبود آن‌ها گام بردارید. با ابزارهای بررسی رایگان سئو سایت، آشنا شوید و با استفاده از آن‌ها سایت خود را از همه‌ لحاظ سئو بررسی کنید. از جمله سایت‌های آنالیز سئو خارجی و ایرانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سایت آنالیز سئو maxeo

یکی دیگر از ابزارهای تحلیل سئو، maxero است. یکی از اصول بهینه‌سازی و اولیه سایت، مربوط به سئو داخلی می‌شود. این وب سایت بررسی آنلاین سئو را انجام می‌دهد و به کمک ابزارهای گوناگونی به شما کمک می‌کند تا یک سایت را از از تمامی جنبه‌ها ارزیابی کنید. 

سایت جت سئو jetseo

jetseo یکی از سایت‌های بررسی سایت و ابزارهای رایگان ایرانی برای چک کردن سئو سایت رایگان است این سایت گزارش‌های دقیقی از شرایط سئو سایتتان ارائه می‌دهد. این ابزار در حوزه تحقیق کلمات کلیدی، تحلیل و تجزیه رقیب‌ها، ساختار محتوای سایت، مشکلات و خطاهای احتمالی به شما کمک می‌کند. در داشبورد جت سئو ۵ قسمت مهم وجود دارد که به صورت زیر هستند: 

  • تحقیق کلمات کلیدی
  • رتبه کلمات کلیدی
  • اشکالات محتوایی
  • لینک ها 
  • ایرادات فنی

سایت آنالیز سئو checkup.tool

یکی دیگر از ابزارهای سنجش سئو سایت رایگان، checkup.tools است.. این سایت هشتاد ابزار رایگان را برای تست سئو وب سایت در اختیار کاربران قرار می‌دهد. یکی از مهم‌ترین مزایای این سایت قرار دادن مجموعه کامل از ابزارهای بررسی سایت از نظر سئو است. از جمله ابزارهایی که آنالیزگر تولز در اختیار کاربران قرار می‌دهد عبارتند از:

  • سنجش کلی سئو سایت 
  • تحلیل بک لینک‌ها 
  • ایجاد فایل robots.txt
  • تست متا تگ‌ها
  • آنالیز اعتبار SSL
  • تحلیل تراکم کلمه کلیدی و…

بهترین سایت آنالیز سئو خارجی

علاوه بر وب سایت‌های داخلی، ابزارهای بررسی سئو سایت خارجی بسیاری نیز وجود دارند که می توانید برای تحلیل رتبه سئو سایت خود از آن‌ها بهره ببرید. می‌توان گفت دقت این سایت‌های خارجی در مقایسه با سایت‌های داخلی بیشتر است؛ زیرا بسیاری از آن‌ها تحت نظر خود گوگل و براساس آخرین الگوریتم‌های آن ایجاد شده‌‌اند. در ادامه به معرفی ابزارهای  تست سئو آنلاین خارجی می‌پردازیم.

سایت تست سئو Ahref

یکی از بهترین ابزارهای تست سئو وب سایت، Ahrefs است، اما این سایت نسخه رایگان ندارد و برای بهره‌برداری از خدمات آن باید یک اکانت ایجاد کنید. اصلی‌ترین کاری که این سایت تست سئو انجام می‌دهد، تحلیل بک لینک‌های سایت است.

به عنوان مثال تصور کنید یک وب سایت در گوگل رتبه خوبی دارد و شما قصد دارید از این سایت الگو بگیرید و اقدامات مربوط به سئو خارجی سایتتان را انجام دهید. شما با استفاده از این سایت می‌توانید بک لینک‌های سایت مورد نظر خود را استخراج کرده و در صورت ارزشمند بودن، از آن‌ها استفاده کنید.

سایت Ahrefs افزون بر اینکه لیست کاملی از بک لینک‌ها را به شما عرضه می‌کند، تعداد کاربرانی را نیز که توسط جستجو مستقیم به سایت شما وارد شده‌اند، نمایش می‌دهد. همچنین در بخش کلمات کلیدی سایت Ahrefs می‌توانید اندازه نرخ کلیک کلمه کلیدی مورد نظر خود را مشاهده کنید.

سایت تست سئو MOZ

ابزار MOZ از بهترین سایت‌های تست سئو است که برای به کارگیری آن باید هزینه‌ای را به طور ماهانه پرداخت کنید. البته بعضی از قابلیت‌های بررسی سایت از نظر سئو، رایگان خواهد بود؛ ولی محدودیت‌هایی نیز خواهد داشت. به عنوان مثال می‌توانید از قسمت‌های open site explorer و keyword explorer  در سایت Moz.com به طور رایگان اما با محدودیت استفاده کنید. به عنوان مثال شما می‌توانید ماهانه فقط ۲۰ کلمه کلیدی را در این ابزار تست سئو به صورت رایگان آنالیز کنید.

در شرایطی که بخواهید از خدمات بیشتر این سایت استفاده کنید، باید اکانت این ابزار را بخرید. همچنین، MOZ افزونه‌ای را برای موتورهای جستجوی Chrome عرضه کرده است. شما با نصب این افزونه در مرورگر خود می‌توانید داده‌هایی مانند پیج آتوریتی و دامین آتوریتی را شناسایی کنید و به این افزونه، Mozbar گفته می‌شود. نکته قابل توجه این است که باید برای استفاده از این وب سایت، از فیلتر شکن استفاده کنید.

بهترین ابزارهای بررسی سئو سایت
ابزارهای بررسی سئو سایت 

ابزار سئو سایت SEMrush

یکی از ابزارهای کارآمد برای بررسی وضعیت سئو سایت، پلتفرم Semrush است. این ابزار می‌تواند دامنه‌های سایت شما را تحلیل کند و گزارش کاملی از تمام سایت یا هر یک از صفحه‌های سایت دهد. با استفاده از این ابزار می‌توانید کلمات هم کانسپت و کلیدی را تحلیل و تجزیه کنید و برترین کلمه‌های کانونی را تشخیص دهید. در نتیجه شما می‌توانید بالاترین نرخ کلیک را داشته باشید.

 یافتن بهترین ابر کلمات کلیدی مهم‌ترین و اساسی‌ترین مرحله در سئو است. این ابزار وضعیت سایت شما را در فضای مجازی تحلیل می‌کند و شما توسط آن می‌توانید اطلاعات کاملی از تعامل سایت خود با رسانه‌های اجتماعی به دست آورید. این ابزار رایگان نیست و تنها می‌توانید از بعضی امکانات آن به طور رایگان استفاده کنید.

ابزار تست سئو سایت Google Search Console

سایت Google Search Console یکی از کاربردی‌ترین ابزارهای تست سئو سایت است. کلیه کارهایی که متخصصان برای سئو سایت انجام می‌دهند، جهت رضایت کاربران و گوگل است؛ بنابراین برای تست سئو وب سایت، خود گوگل می‌تواند بهترین راهنما باشد. ابزار Google Search Console این اجازه را می‌دهد که از ایمپرشن، کلیک‌ها، مشکلات فنی، لینک‌ها و ایندکس صفحه‌های سایت آگاه شوید. با کمک این ابزار می‌توانید کلمات کلیدی مهم سایت خود را بیابید و برای آن‌ها برنامه ریزی کنید.

ابزار بررسی سئو Google Analytics

Google Analytics یکی از قوی‌ترین و پرطرفدارترین ابزارهای بررسی سئو وب سایت در جهان است. گوگل آنالیتیکس رفتار مخاطبان، بازدیدکنندگان و مشتریان وب سایت را در زمان حضور در آن تحلیل و گزارش می‌کند. عرضه‌ این گزارش‌های مختلف می‌تواند باعث بهبود سئو سایت شما شود.

سایت آنالیز سئو SEO SiteCheckup

یکی دیگر از ابزارهای بررسی رایگان سئو سایت، SEO Site Checkup است. این سایت را می‌توان جزو بهترین سایت‌های بررسی آنلاین سئو دانست. از قابلیت‌های منحصر به فرد این ابزار این است که می‌توانید به سادگی  و به طور همزمان سایت خود و رقبا را با یکدیگر مقایسه کنید. شما می‌توانید به مدت ۱۴ روز به طور رایگان از امکانات و خدمات این سایت بهره ببرید.

برای مقایسه دو سایت به کمک ابزار SEO SiteCheckup کافی است وارد آدرس سایت خود و رقبا شوید و روی دکمه check up کلیک کنید. سایر امکاناتی که سایت تحلیل سئو رایگان seositecheckup در اختیار شما قرار می‌دهد، عبارتند از:

  • آنالیز ریسپانسیو بودن و رابط کاربری صفحه‌های سایت در گوشی‌های هوشمند
  • بررسی توضیحات متا، هدینگ‌های سایت، عنوان‌ها، آلت تصاویر و… 
  • تحلیل معیارهای موثر در لینک‌های شکسته، سرعت سایت، ریدایرکت‌ها، کش سایت و…
  • بررسی نصب گواهی SSL، میزان امنیت سایت و …
  • وضعیت اسکیماها، ایندکس صفحه‌هاتی که به واسطه ربات‌ها مسدود شده‌اند.

بهترین ابزار آنالیز سئو سایت smallseotools

از دیگر ابزارهای اساسی برای تست سئو seo می‌توان به ابزار smallseotools اشاره کرد. این ابزار فقط برای افراد مبتدی در زمینه سئو کاربرد دارد. در حقیقت  با استفاده از این ابزار نمی‌توانید ریز مشکلات سئو سایت را آنالیز کنید؛ بلکه می‌توانید یک دید کلی نسبت به سایت خود داشته باشید. البته سایت smallseotools، جزو بهترین سایت‌ها در حوزه تعداد ابزارهای بررسی یک سئو سایت است.

سایت تست سئو Nibbler

سایت Nibbler یکی دیگر از بهترین ابزار‌های بررسی آنلاین سئو در گوگل است. برای به کارگیری این ابزار بایستی آدرس سایت مورد نظر خود را در بخش مشخص شده وارد کنید و چند ثانیه منتظر بمانید؛ بنابراین می‌توانید داده‌های کاملی از سنجش سئو سایت خود را ببینید و با کلیک روی هر بخش جزئیات مرتبط با آن را نیز مشاهده کنید. شما می‌توانید از طریق این ابزار سنجش سئو سایت رایگان، موارد زیر را مشاهده کنید:

  • عمر دامنه 
  • سایت‌هایی که لینک آن به شما ارائه شده است.
  • شرایط فعلی سرور و خطاهای موجود
  • درصد محبوبیت سایت شما 
  • میانگین واژه‌های به کار رفته در یک صفحه 
  • تصویرهای بهینه‌سازی شده 
  • تاریخ جدیدترین بروزرسانی سایت 
  • ریسپانسیو بودن یا نبودن سایت
  • درصد جذاب بودن نام دامنه

 

آیا ابزارهای تحلیل سئو به تنهایی کافی هستند؟

بسیاری از ابزارهای بررسی سایت سئو به قدری کارآمد هستند که می‌توانند کوچک‌ترین خطاها و ایرادات سایت را به شما اطلاع دهند. نکته‌ای که باید بدانید این است که در برخی مواقع ابزارها توانایی شناسایی مشکلات سایت را ندارند و حتی در بعضی از موارد داده‌های اشتباهی را به شما می‌دهند. 

از سوی دیگر اغلب وبمستران مهارت و دانش مورد نیاز برای رفع مشکلاتی که بیان کردیم توسط ابزارهای تست سئو را ندارند و حتی گاهی اوقات متوجه آن نمی‌شوند. در نتیجه می‌توان گفت ابزارهای سئو به تنهایی برای بررسی و تحلیل سئوی سایت کافی نیست و باید یک سئوکار حرفه‌ای و متخصص باشد تا بتواند مشکلات را به صورت دقیق‌تری آنالیز و رفع کند.

زمان مناسب انجام تست سئو
چه زمانی تست سئو بگیریم؟

چه زمانی باید تست سئو سایت انجام داد؟

تحلیل و تجزیه سئو سایت یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید به صورت مداوم روی سایت اجرا شود؛ برخی از افراد تصور می‌کنند، تنها کافی است یکبار سایت را سئو و آنالیز کنند. اما این طرز فکر از پایه نادرست است، زیرا رقبای شما به طور مستمر در حال پیشرفت هستند. از سوی دیگر موتورهای جستجو نیز الگوریتم‌های خود را دائما بروزرسانی می‌کنند.

در نتیجه سئو سایتتان باید به صورت ماهانه بررسی و تحلیل شود؛ اگر سایت خود را به تازگی ایجاد کرده‌اید، بهتر است قبل از هر اقدامی و از همان اول از یک متخصص سئو کمک بگیرید. همچنین اگر مدت زمان زیادی از اجرای سایت شما می‌گذرد، می‌توانید به کمک تست سئو، رتبه سایت خود را به طور قابل توجهی افزایش دهید. وب سایت پویا علاوه بر سئو و بهینه‌سازی سایت، خدمات و امکانات آنالیز سئو سایت رایگان را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

سئو سایت با پابلیکا

کاربران باید به طور مداوم به بررسی سئو سایت خود بپردازند؛ زیرا با بررسی سئو می‌توانید مسیر رسیدن به نتیجه‌های اول گوگل را سریع‌تر طی کنید و رتبه کلمات کلیدی سایت خود را افزایش دهید. در حقیقت یکی از مهم‌ترین مراحل در تحلیل سئو، بررسی وضعیت سئو سایت است. با بررسی نتایج حاصل از این تحلیل، می‌توان اقدامات مورد نیاز برای ورود هر چه سریع‌تر و بهتر کلمات کلیدی سایت به صفحه‌های ابتدایی نتایج گوگل را انجام داد.همچنین شما می‌توانید برای بررسی سئو سایت خود از خدمات سئو ی پابلیکا کمک بگیرید تا مشکلات وب‌سایت شما بررسی و رفع شود.

 

اشتراک گذاری این مطلب در :

نظرات کاربران

هنوز نظری نداریم!

اولین دیدگاه رو میتونی راجع به این مطلب ثبت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − نوزده =