آموزش سئو و محتوا : ۰ تا صد کاملا حرفه ای و رایگان

پابلیکا / سئو / آموزش سئو و محتوا : ۰ تا صد کاملا حرفه ای و رایگان
تاریخ آخرین به روز رسانی: ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
زمان تقریبی مطالعه : 8 دقیقه

 

پیدا کردن بهترین آموزش سئو و تولید محتوا اولین و مهم‌ترین موضوعی است که فکر صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی و افراد علاقه‌مند به این حوزه را به خود مشغول می‌کند. آموزش سئو به دلیل افزایش میزان تقاضای کار آن، توانسته به یکی از محبوب‌ترین و پرطرف‌دارترین حوزه‌های آموزشی تبدیل شود.

همان‌طور که می‌دانید، تمامی سایت‌ها برای رتبه گرفتن در گوگل و رسیدن به درآمد بیشتر باید بهینه‌سازی  روی آنها اجرا شود. با اینکه یادگیری سئو مقداری پیچیده است، اما در صورتی که به آموزش‌های حرفه‌ای دسترسی داشته باشید، می‌توانید به خواسته خود برسید.

سئوی سایت مراحل و بخش‌های متنوعی دارد و هریک از آنها به نحو خاصی باعث ارتقای سایت می‌شوند. در کنار سئوی سایت، یادگرفتن سئوی محتوا هم یک فاکتور مهم برای درآمدزایی و پیشرفت سایت است؛ بنابراین باید قبل از هر کاری ابتدا اطلاعات کاملی درباره آموزش سئو و تولید محتوا کسب کنید. در ادامه این مطلب به طور کامل آموزش سئو را مورد بررسی قرار داده و به شما خواهیم گفت که در این حوزه چه موضوعات مهمی را یاد می‌گیرید.

۴ مزیت آموزش سئو

آموزش صفر تا صد سئو می‌تواند شما را برای رقابت با رقبای خود آماده کرده و درآمد بسیار زیادی را به شما و حتی صاحبان کسب‌وکار اینترنتی برساند. درصورتی‌که این دانش مهم را به‌خوبی یاد بگیرید، از مزایای بسیار زیادی بهره‌مند خواهید شد. مواردی که در ادامه معرفی خواهیم کرد، مهم‌ترین مزایای آموزش جامع سئو هستند:

افزایش ترافیک سایت

وب‌سایت‌های مختلف برای اینکه بتوانند در گوگل رتبه خوبی بگیرند یا به اصطلاح در صفحه اول گوگل دیده شوند، باید ترافیک بالایی داشته و روزانه به افراد زیادی خدمات خود را ارائه دهند. دانش سئو با استراتژی‌های خود به شما کمک می‌کند تا روش‌های مختلفی را برای افزایش میزان ترافیک سایت پیاده کنید.

برندسازی و افزایش قدرت برندینگ

برندسازی هدف تمام کسب‌وکارهای دنیا است؛ اگر می‌خواهید کسب‌وکار اینترنتی خود را مطرح کرده و قدرت برندینگ خود را بالا ببرید، دانش سئو گزینه مناسبی خواهد بود. همان‌طور که گفتیم، آموزش سئو می‌تواند سایت شما را به رتبه‌های اول گوگل رسانده و همواره برند شما را به کاربران نشان دهد. هنگامی که کاربران همیشه برند شما را در بالای صفحه مشاهده کنند، قطعاً از نظر آنها به‌‌عنوان یک برند قوی و قدرتمند شناخته می‌شوید.

اعتمادسازی برای کسب و کار در بین مشتریان

چرا باید کاربران به کسب‌وکار شما اعتماد کنند؟ چرا باید از شما به‌عنوان یک کسب‌وکار خوب و حرفه‌ای یاد شود؟ طبیعتاً کاربران هنگام سرچ در گوگل، فاکتورهای معینی را برای اعتماد به کسب‌وکارهای اینترنتی در نظر دارند. با اینکه فاکتورهای اعتمادسازی زیاد هستند، اما رتبه سایت در گوگل یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین فاکتورها به شمار می‌آید.
تحقیقات نشان می‌دهد که کاربران هنگام خرید یک محصول یا خدمت خاص، فقط به سایت‌های صفحه اول گوگل اعتماد دارند؛ بنابراین برای کسب اعتماد مخاطبان و کاربران گوگل، باید آموزش سئو و تولید محتوا را به‌خوبی یاد بگیرید و بتوانید از آنها به نحو احسن استفاده کنید.

افزایش درآمد کسب و کار وخود متخصص سئو

بدون شک اصلی‌ترین مزیت استفاده از دانش سئو، افزایش میزان درآمد است. درصورتی‌که آموزش کامل سئو را یاد بگیرید، می‌توانید به دو شکل مختلف درآمدزایی کنید. بسیاری از افراد دوست دارند آموزش سئو را یاد گرفته و به‌صورت فریلنسری بهینه‌سازی سایت‌ها را انجام دهند. برخی دیگر از افراد، بعد از یادگیری سئو، سایت خود را راه‌اندازی کرده و با استفاده از علم سئو، درآمد خود را به‌شدت بالا می‌برند. شما می‌توانید براساس میزان علاقه و توانایی خود، یکی از این روش‌ها را برای درآمدزایی بیشتر در نظر داشته باشید.

چگونه آموزش سءو و تولید محتوا را آغاز کنیم
آغاز آموزش سئو و تولید محتوا

آغاز آموزش سئو و تولید محتوا

آموزش سئو و تولید محتوا را از کجا آغاز کنیم؟ در بسیاری از مواقع افراد هیچ اطلاعاتی درباره چگونگی آغاز آموزش نداشته و نمی‌دانند که باید از کجا شروع کنند. نکته بسیار مهمی که باید قبل از اقدام برای آموزش صفر تا صد سئو رایگان بدانید این است که مراحل مختلفی برای مسیر یادگیری این حوزه تعریف شده‌اند؛ در واقع شما باید طبق راهنمای مراحل گام به گام SEO  در hubspot این مراحل را به‌خوبی بشناسید و سپس برای آموزش سئو اقدام کنید.

مرحله اول؛ درک مفهوم سئو

بسیاری از افراد قبل از اینکه درک درستی از سئو، موتور جستجو، سایت و نحوه رتبه‌بندی گوگل داشته باشند، سریعاً سراغ آموزش سئو رفته و فصل‌های مختلف آن را بررسی می‌کنند. با اینکه صفر تا صد سئو معمولاً درباره این موضوعات توضیحاتی ارائه می‌کند، اما شما باید قبل از هر کاری مفهوم سئو را کامل‌تر و دقیق‌تر درک کنید.

مرحله دوم؛ مسیر یادگیری سئو

در آموزش سئو کردن سایت چه مطالبی را می‌آموزیم؟ هنگامی که به پاسخ این سوال برسید، خواهید فهمید که مسیر یادگیری سئو چگونه است. شما در این مسیر ابتدا با مفاهیم اولیه سئو آشنا شده و بعد از یادگیری انواع سئو، تمامی استراتژی‌ها و نکات مهم را در قالب فصل‌های مختلف یاد می‌گیرید. هنگامی که اطلاعات خود را درباره فصل‌های مختلف این مسیر کامل کردید، وقت آن رسیده که به مرحله سوم بروید.

مرحله سوم؛ شروع آموزش

در این مرحله وقت آن رسیده که آموزش سئو و بهینه‌سازی سایت را شروع کرده و به‌صورت مرحله‌ به‌ مرحله مفاهیم را یاد بگیرید. این مسیری که برای آموزش سئو آغاز می‌کنید، معمولاً با سئو داخلی آغاز می‌شود.

مرحله چهارم؛ آموزش مراحل پیشرفته

دانش سئو بسیار عمیق و گسترده است؛ به همین دلیل برای اینکه بتوانید در این زمینه به موفقیت‌های زیادی برسید، باید بخش‌های پیشرفته سئو را هم یاد بگیرید. با اینکه بسیاری از افراد ادعا می‌کنند که آموزش تولید محتوا و سئو را از صفر تا صد بیان می‌کنند، اما اکثر آنها دوره پیشرفته را زیاد باز نمی‌کنند. بهترین راه برای یادگرفتن سئو و تولید محتوا به‌صورت پیشرفته این است که دوره‌های جامع را خریداری کرده و یا به‌صورت آزمون و خطا آن‌ها را اجرا کنید.

مرحله پنجم؛ یادگیری استراتژی‌های سئو

در آموزش سئو و تولید محتوا باید یاد بگیرید که استراتژی‌های خاص خود را پیاده‌سازی کنید. معمولاً سئو کارهای حرفه‌ای برای انجام کارهای خود، استراتژی‌های خاصی داشته و روی یک موضوع خاص تمرکز می‌کنند. شما باید براساس نوع پروژه خود بهترین استراتژی‌ها را برای رتبه‌ گرفتن سایت پیاده کنید.

مرحله آخر؛ انجام پروژه

هنگامی که تمامی این مراحل را پشت سر گذاشته و آموزش سئو و تولید محتوا را به بهترین شکل یاد گرفتید، وقت آن رسیده که پروژه‌های مختلف را بر عهده گرفته و برای ارتقای رتبه آنها تلاش کنید.

آموزش سئو کردن سایت‌های مختلف

اگر تصور می‌کنید که با یادگیری آموزش سئو بخش زیادی از مسیر را طی کرده و دیگر چالش خاصی را در مقابل خود نمی‌بینید، باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید. تمام افرادی که آموزش جامع سئو را پشت سر می‌گذارند، با این سوال مواجه می‌شوند که چگونه سایت خود را سئو کنم ؟

یادگیری اصول سئو به شما کمک می‌کند که یک سایت را با استفاده از استراتژی‌های مختلف سئو کرده و آن را به رتبه‌های بالاتر گوگل برسانید. انجام این کار به کمک مباحثی که در آموزش ۰ تا ۱۰۰ سئو یاد می‌گیرید، امکان‌پذیر خواهد بود. سر فصل‌های آموزش سئو بسیار زیاد بوده و متخصصان این حوزه هریک به نحو خاصی آنها را دسته‌بندی خواهند کرد. مواردی که در ادامه معرفی خواهیم کرد، ازجمله فصل‌هایی هستند که برای سئو سایت به آنها نیاز دارید:

  • انجام کیورد ریسرچ
  • بک لینک سازی
  • تولید محتوا
  • انجام سئو داخلی
  • انجام سئو خارجی
  • انجام سئو محلی
  • انجام سئو محتوا و لینک‌سازی داخلی
  • انجام سئو تکنیکال و رفع مشکلات فنی سایت
  • اصلاح و یا ساخت استراکچر صحیح سایت
  • تولید تقویم محتوایی
  • اجرای کمپین بک لینک‌سازی، رپورتاژ و تبلیغات
  • تولید محتوا، آپدیت محتوا و بک لینک‌سازی مداوم

استراتژی تولید محتوا و سئوی آن

همان‌طور که گفتیم؛ آموزش سئو شامل بخش‌های مختلفی می‌شود که شما باید تمامی آنها را در زمان مناسب اجرا کنید. اگر به دنبال مهم‌ترین بخش سئو می‌گردید، باید بگوییم که تمام بخش‌ها اثرگذاری خود را دارند، اما بدون شک محتوای سایت برای اکثر سایت‌ها نقش کلیدی را اجرا می‌کند.

طبق آمار به دست آمده، حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد سئوی سایت مربوط به محتوا است؛ در واقع می‌توان گفت که بدون داشتن یک محتوای عالی و اصولی، نمی‌توانید برای سایت خود رتبه بالایی بگیرید. البته محتوای سایت زمانی باعث پیشرفت کسب‌وکار می‌شود که در مرحله اول اصولی نوشته شود و در مرحله دوم گوگل سریعاً آن را شناسایی کند. در اینجا سئو محتوا وارد شده و با استراتژی‌ها و تکنیک‌های مختلف، محتوای شما را در اختیار گوگل گذاشته تا آن را به کاربران بدهد.

چگونه محتوای سایت را سئو کنیم؟

در آموزش سئو سازی سایت حتماً باید نحوه سئوی محتوا به شما آموزش داده شود؛ در غیر این صورت آموزش موردنظر کامل نبوده و هنوز برای سئوی سایت آماده نیستید. آموزش سئو از صفر باید به طور کامل بحث محتوا را پوشش داده و شما را بخش‌های مختلف آن آشنا کند. در ادامه برای اینکه بیشتر با آموزش سئو و تولید محتوا آشنا شوید، بهترین تکنیک‌های سئو محتوا را معرفی خواهیم کرد:

انتخاب کلمات کلیدی هدفمند و مرتبط با موضوع

اولین و مهم‌ترین تکنیک برای سئوی محتوا، انتخاب کلمات کلیدی و هدفمند است. شما برای اینکه موضوع خود را به گوگل نشان داده و سپس آن را تشخیص دهد، باید از عبارت‌های هدفمند استفاده کنید. انجام این کار نیاز به تحقیق جامعی دارد که ابزارهای مختلفی مانند Google Keyword Planner (کیورد پلنر گوگل) و Keyword Finder (کیورد فایندر) در این امر شما را یاری خواهند کرد.

نوشتن محتوای عالی و جامع

محتوایی که برای سایت تهیه می‌کنید، باید کیفیت لازم را داشته باشد تا در جذب کاربر و ارتقا رتبه سایت تاثیر خود را بگذارد. مفید بودن محتوا و سرگرم کردن مخاطب از آن دسته ویژگی‌هایی هستند که محتوای شما باید داشته باشند. همچنین در نظر داشته باشید که لحن محتوا، علائم نگارشی، دادن اطلاعات کامل به کاربر و نداشتن غلط املایی تاثیر بسیار زیادی در ارتقای رتبه سایت دارند.

تعادل در کلمات کلیدی اصلی و فرعی

هر محتوایی که در داخل سایت خود آپلود می‌کنید، باید کلمات کلیدی اصلی و فرعی به اندازه خاصی تکرار شده باشند تا بتوان آن را به‌ خوبی سئو کرد. توجه داشته باشید که کلمات کلیدی باید به‌صورت متعادل تکرار شوند؛ در واقع اگر بخواهید آنها را بیش از اندازه تکرار کنید، گوگل شما را جریمه خواهد کرد.
چگالی کلمات کلیدی حدود ۱ الی ۲ درصد است؛ بنابراین براساس متن خود باید کلمات انتخاب شده را در سراسر متن و در یک تناسب متعادل تکرار کنید.

چگونه محتوای یک سایت را سئو کنیم؟
چگونه محتوای سایت را سئو کنیم؟

بهینه کردن URL سایت

اگر سرفصل‌های آموزش سئو را به دقت بررسی کنید، خواهید دید که در آموزش سئو حتماً بخشی را به URL اختصاص داده‌اند. URL آدرس یک صفحه خاص است که گوگل اهمیت بسیار زیاد به آن می‌دهد. آدرس صفحه شما باید کوتاه، مختصر و همراه با کلمه کلیدی باشد تا تاثیر زیادی روی سئو سایت شما داشته باشد.

توجه به عنوان‌ها و هدینگ‌های محتوا

یکی از بخش‌های اصلی سئوی محتوا، ساختار درست است. محتواها باید با استفاده از هدینگ‌ها (تگ‌های H1، H2 و H3) ساختار منظمی پیدا کنند تا کاربر راحت‌تر آنها را بخواند و در زمان کمی به جواب سوالات خود برسد. یکی دیگر از مزیت‌های ساختار منظم و اصولی این است که گوگل بهتر و راحت‌تر محتوای سایت شما را ایندکس می‌کند.

استفاده از محتواهای مختلف

آموزش تصویری سئو تاثیر بهتری در یادگیری شما داشته و باعث می‌شود که بیشتر در سایت موردنظر بمانید؛ باتوجه‌به این اصل مهم و اساسی می‌توان گفت که شما هم برای ماندگار کردن مخاطب در سایت خود، باید از محتواهای دیگری مانند عکس و فیلم استفاده کنید.

بهینه کردن تصاویر سایت

در آموزش سئو از پایه باید تمام جزئیات را زیر نظر بگیرید تا در نهایت بتوانید در این کار به تخصص بالایی برسید. شاید از نظر بسیاری از افراد تگ ALT برای تصاویر زیاد اهمیت ندارد، اما شما با انجام این کار به گوگل خواهید گفت که موضوع عکس سایت چیست و چه ارتباطی با متن شما دارد. البته باید به این نکته دقت کنید که در تگ عکس‌ها باید حتماً از کلمه کلیدی استفاده شود.

بهینه کردن عنوان سئو

در آموزش سئو از پایه به شما خواهند گفت که عنوان سئو همان عنوانی است که هنگام جستجو کاربر در نتایج گوگل نشان داده می‌شود. هنگام سئو سایت باید توجه داشته باشید که این عنوان به‌صورت اصولی بهینه شده باشد. برای انجام این کار باید حتماً موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • در متا تایتل یا عنوان سئو از کلمه کلیدی استفاده کنید.
  • تعداد حروف عنوان سئو نباید از ۶۰ کاراکتر بیشتر نباشد.
  • سعی کنید که کلمه کلیدی اصلی را در ابتدای عنوان آورده و سپس از کلمات جذاب استفاده کنید.

خدمات حرفه ای سئو و محتوا را از پابلیکا بخواهید.

بدون شک آموزش سئو و یادگیری آن چالش‌های مختلفی را در مقابل شما قرار خواهد داد. اگر می‌خواهید به‌صورت فریلنسر کار کرده و از این طریق درآمدزایی کنید، باید تمام چالش‌های یادگیری سئو سایت و تولید محتوا را به جان بخرید و در کمترین زمان ممکن آموزش‌ها را شروع کنید.

اگر صاحب کسب‌وکار اینترنتی هستید و می‌خواهید شخصاً آموزش سئو را یاد بگیرید، باید بگوییم که این کار باعث می‌شود که نتوانید بقیه کارهای مدیریت را به‌خوبی انجام دهید. امروزه اکثر مدیران کسب‌وکارهای بزرگ کارهای مختلف بیزینس خود را بر عهده گرفته و سئو سایت را بر عهده نیروهای متخصص می‌گذارند. در واقع این دسته از مدیران سایت‌ها اعتقاد دارند که آموزش گام به گام سئو و تولید محتوا وقت آنها را گرفته و بازدهی کسب‌وکار را تا حد زیادی پایین خواهد آورد.

برای اینکه سایت خود را به بهترین شکل ممکن سئو کرده و بعد از مدتی آن را در نتایج برتر گوگل مشاهده کنید، باید انجام این کار را به بهترین و معتبرترین شرکت‌ها و متخصصان حوزه سئو بسپارید. مجموعه حرفه‌ای پابلیکا به دلیل سابقه بسیار زیادی که در ارائه خدمات سئو دارند، به‌عنوان یک گزینه بسیار عالی شناخته می‌شوند. این مجموعه بزرگ بهترین نیروهای حوزه سئو را در اختیار دارند تا با اجرای روش‌های اصولی، خدمات تولید محتوا و سئو شما را بهینه کنند.

در این مطلب به طور کامل آموزش سئو و تولید محتوا را به طور کامل مورد بررسی قرار دادیم، اگر قصد دریافت مشاوره سئو از مبتدی تا پیشرفته را نداشته و می‌خواهید سایت خود را به بهترین نیروهای متخصص بسپارید، همین‌الان به سایت پابلیکا (publica.ir) رفته و سفارش خود را در بخش سئو ثبت کنید.

اشتراک گذاری این مطلب در :

سوالات متداول

برای اینکه سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانید و کاربران آن را مشاهده کنند، حتماً باید آموزش سئو از صفر تا صد را بگذرانید تا مراحل مختلف انجام این کار را یاد بگیرید.

افزایش ترافیک سایت، افزایش میزان درآمد، اعتماد سازی، برندسازی و افزایش قدرت برندینگ ازجمله مهم‌ترین مزایای آموزش سئو هستند.

خیر شما باید ابتدا با آشنایی کاملی با مفاهیم سئو و مسیر یادگیری آن پیدا کنید و سپس آموزش‌ها را شروع کنید. همچنین بعد از گذراندن دوره آموزش سئو، با استفاده از آزمون و خطا تجربه بیشتری کسب کنید.

بله محتوای باکیفیت یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین راه‌های سئو سایت است؛ به همین دلیل بیشتر افراد آموزش سئو و تولید محتوا را در دستور کار قرار می‌دهند.

سئوی محتوای سایت با استفاده از تکنیک‌های مختلفی مانند انتخاب کلمه کلیدی هدفمند، نوشتن محتوای اصولی، استفاده درست از کلمه کلیدی، تحقیق درباره بهترین کلمات کلیدی، بهینه کردن تصاویر سایت، بهینه عنوان سئو و… انجام می‌گیرد.

چگالی کلمه کلیدی حدود 1 الی 2 درصد بوده و شما باید در تمام متن به‌صورت متعادل آن را تکرار کنید.

اگر مدیر کسب‌وکارهای اینترنتی هستید، مراجعه به سایت پابلیکا (publica.ir) و استفاده از خدمات سئوی آنها بهترین و آسان‌ترین راه ممکن است.

نظرات کاربران

هنوز نظری نداریم!

اولین دیدگاه رو میتونی راجع به این مطلب ثبت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + سیزده =