تولید محتوای سایت چیست ؟ ۸ نکته تولید محتوا برای وبسایت

پابلیکا / بازاریابی محتوا / تولید محتوای سایت چیست ؟ ۸ نکته تولید محتوا برای وبسایت
تاریخ آخرین به روز رسانی: ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
زمان تقریبی مطالعه : 7 دقیقه

کسب و کارهایی که در فضای آنلاین فعالیت می‌کنند، به تولید محتوای سایت نیاز دارند تا بتوانند در نتایج موتورهای جستجو دیده شوند. هر وب سایتی که در حوزه‌های مختلف خدماتی و فروشگاهی فعالیت می‌کند باید تولید محتوای سایت خود را جدی بگیرد تا در کوتاه‌ترین زمان بهترین رتبه‌های گوگل را کسب کند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید چرا تولید محتوا برای سایت اهمیت دارد؟ کسب و کارها از طریق محتوا با مخاطب ارتباط برقرار می‌کنند و نیاز است که اصول تولید محتوا برای سایت را دانست تا بیشترین مخاطب را جذب کرد. برای اینکه با تولید محتوا برای وب سایت بیشتر آشنا شوید تا انتهای متن همراه ما باشید.

محتوا : عامل اساسی رتبه‌بندی گوگل!

از آنجایی تولید محتوا سایت اهمیت پیدا می‌کند که مهم‌ترین و اساسی‌ترین عامل رتبه‌بندی در گوگل و موتورهای جستجو است. از این‌رو دیده می‌شود که برخی از سایت‌ها همیشه در صدر نتایج جستجو هستند و برخی دیگر رتبه قابل قبولی ندارند. اما چرا این اتفاق رخ می‌دهد؟

محتوا به عنوان عامل مهم بین مخاطب و وب سایت شناخته می‌شود. هر چه محتوایی کامل‌تر و بی‌نقص باشد، مخاطب بیشتری جذب می‌کند و برای گوگل مهم است که مخاطب‌ها به پاسخ سوال خود از طریق محتوا برسند. با توجه به اینکه تعداد کسب و کارهایی که وب سایت دارند بسیار زیاد است، در نتیجه نمی‌توان مانند گذشته هفته‌ای یک یا دو پست بلاگ منتشر کرد و منتظر نتیجه ماند. بلکه در حال حاضر تولید محتوا سایت شرایط متفاوت‌تری دارد و برای اینکه بتوان در صفحه‌های نتایج موتورهای جستجو بود، باید تعداد محتوای منتشر شده بیشتری مطابق با نیاز کاربر تولید و بارگذاری کرد.

هیچ وقت به خاطر اینکه گوگل تشخیص دهد که شما وب سایت فعالی هستید، محتوای بی‌کیفیت تولید نکنید. تولید محتوای سایت اهمیت بالایی در ذهنیت مخاطب و برندینگ دارد. زیرا اگر مخاطبی در جستجوهای مختلف چند بار بر روی وب سایت شما کلیک کند و محتوای بی‌کیفیت ببیند، حتی اگر برای پاسخ به پرسش بعدی‌اش، سایت شما در نتیجه یک صفحه نتایج هم باشد، تاثیری ندارد و بر روی سایت کلیک نمی‌کند. محتوا باید با اهداف از قبل تعیین شده سازمان و متناسب با اهداف مخاطب هدف، برنامه‌ریزی و تولید شود. در حقیقت تولید محتوا سایت برای اهداف زیر تهیه می‌شود:

  • کسب رتبه بالا در نتایج موتورهای جستجو
  •  لینک سازی‌های موفق
  •  آموزش به مخاطب‌ها
  •  هدایت تعاملات اجتماعی
  •  افزایش نرخ تعامل

به طور کلی تولید محتوا برای سایت بیشتر در راستای تعامل با مخاطب و بهبود رتبه سئو وب سایت برنامه‌ریزی می‌شود. بنابراین نمی‌توان محتوای بی‌کیفیت و سرسری تولید کرد.

سئوی محتوا چیست؟

برای اینکه بتوانید در نتایج موتورهای جستجو رتبه بگیرید باید محتوای وب سایت شما ارزش خواندن داشته باشد و از طریق تعامل با مخاطب، رتبه سئو را بهبود دهید. بهینه سازی محتوا اهمیت بالایی در سئو و نتایج گوگل دارد که مهم است برای آن برنامه‌ریزی داشت. محتوایی که سئو شده باشد، حول محور کلمه کلیدی مد نظر متخصص سئو تولید شده و نیاز است که ساختاری ارزشمند و منظم داشته باشد.

سئوی محتوا همان بهینه سازی مطلب از طریق کلمه‌های کلیدی و پاسخ به نیاز مخاطب است که باید در جای مناسب قرار گیرند تا رضایت کاربر را ایجاد کند. همچنین برای اینکه سئو محتوا بهتر عمل کند باید محتوا‌ها به یکدیگر مرتبط باشند و از طریق لینک سازی‌های داخلی بهترین شبکه سازی را انجام داد تا در صورت نیاز به توضیحات بیشتر به مخاطب، نگرانی وجود نداشته باشد.

سئو محتوا چیست؟
برای اینکه بتوانید در نتایج موتورهای جستجو رتبه بگیرید باید محتوای وب سایت شما ارزش خواندن داشته باشد

تولید محتوا برای سایت بر اساس استاندارد‌های سئو

همانطور که اشاره شد، تولید محتوا سایت برای کسب و کارهای آنلاین اهمیت زیادی دارد و باید کارشناس‌های محتوا با متخصص‌های سئو در ارتباط باشند تا محتوای تولید شده هم راستا با اهداف وب سایت باشد. بنابراین، طبق نظر content sience review،  اصول و استانداردهای تولید محتوا برای سایت به شرح زیر است:

ایده پردازی

قدم اول برای تولید محتوای متنی، ایده پردازی است. وب سایتی می‌تواند در نتایج موتورهای جستجو رتبه بهتری دریافت کند که ایده پردازی بهتری داشته باشد و متناسب با آن برای تولید محتوا اقدام کند. هر چه از موضوعات تکراری اجتناب کنید و سعی بر این داشته باشید که محتوای تولید شده نیازی از مخاطب برطرف کند، موفق‌تر خواهید بود. برای ایده پردازی هم می‌توانید یک دفترچه کوچک بردارید و هر چه به ذهنتان می‌رسد را روی کاغذ بیاورید و سپس تحلیل بیشتری بر روی ایده‌های خود داشته باشید.

کلمات کلیدی

کلمات کلیدی همان عبارت‌ها و کلماتی هستند که مخاطب‌ها برای رسیدن به موضوعات خاص از آن‌ها استفاده می‌کنند. بدینگونه که کلمه کلیدی را در اینترنت و در نوار جستجو تایپ کرده و منتظر پاسخ می‌مانند. سپس موتورهای جستجو بعد از اینکه بررسی‌های لازم را انجام دهند، وب سایت‌هایی که از این کلمه کلیدی استفاده کرده باشند را نمایش می‌دهد.

دقت کنید که نحوه استفاده از کلمه‌های کلیدی در محتوا خیلی مهم است و گوگل به این موضوعات اهمیت می‌دهد و شما نمی‌توانید برای اینکه رتبه یک نتایج را کسب کنید، تنها یک صفحه از کلمات کلیدی را پشت سر هم بنویسد. بلکه تولید محتوا سایت باید با اصول و قواعد نگارشی تولید شود. همچنین نیاز است که در کنار کلمه کلیدی اصلی از کلمه کلید‌های فرعی هم استفاده کرد تا محتوا رتبه بهتری دریافت کند.

استفاده از عنوان مناسب و جذاب

هر چه عنوان یک وب سایت برای ارائه محتوای تولید شده، جذاب‌تر و بهتر باشد، شانس کلیک را افزایش می‌دهد. برخی از وب سایت‌ها این موضوع را کم اهمیت می‌دانند و برای نوشتن عنوان جذاب، تلاشی نمی‌کنند. اما به خاطر داشته باشید که برخی از مواقع ما از روی تیتر یک مجله یا روزنامه برای ادامه مطلب ترغیب می‌شویم، پس مهم است که از عنوان‌های پرسشی یا هیجانی استفاده کنید. البته فراموش نکنید که کلمه کلیدی شما باید در عنوان آورده شده باشد تا مخاطب را جذب کند.

بررسی محتوای سایت‌های رقیب

هنگامی ‌که رقیب خود را بررسی کنید در تولید محتوا اشتباه کمتری خواهید داشت. سعی کنید که محتواهای تولید شده رقیب‌های خود را مطالعه کنید و نکات منفی که آن‌ها استفاده کرده‌اند را به کار نگیرید. حتی ممکن است که محتوای رقیب شما نکته یا ویژگی خاصی داشته باشد که بعد از بررسی متوجه آن شده باشید و بتوانید برای بهبود رتبه وب سایت خود از آن استفاده کنید.

تولید محتوا بر اساس نیازهای کاربر

تولید محتوا سایت یکی از مهم‌ترین نیاز‌های کاربر‌ها در وب سایت هر کسب و کاری است. محتوای که شما تولید می‌کنید، در آینده نیاز کاربر‌های زیادی را برطرف خواهد کرد. هر چه شما در ارائه پاسخ به نیاز‌های مخاطب بیشتر تلاش کنید، تعداد مخاطب‌های بیشتری هم جذب خواهید کرد که به سایت شما اعتماد کرده و وب سایت را به عنوان یک منبع محتوا در نظر می‌گیرند.

بررسی موضوع محتوا

موضوعی که برای تولید محتوا انتخاب می‌کنید، اهمیت زیادی دارد و باید به موضوع و ایده اصلی دقت داشت. تولید محتوا سایت باید به گونه‌ای باشد که به ساختار وب سایت آسیبی وارد نکند و هم جهت با موضوعات و ایده‌های مقاله‌های دیگر و فعالیت سایت باشد.

تولید محتوای آموزشی

محتوای آموزشی یکی از بهترین انواع محتوا است. کاربرها در بیشتر مواقع سعی دارند که دنبال پاسخ‌های سوالات خود و آموزش از طریق اینترنت باشند. هرچه محتوای تولید شده سایت شما به سمت ارائه محتوا‌های آموزشی باشد، مخاطب بیشتری هم جذب می‌کند. شما با استفاده از موضوعات روز دنیا می‌توانید به سوال‌های کاربر‌ها پاسخ دهید و بسیاری از مقاله‌های وب سایت خود را به صورت آموزشی تولید کنید.

نوشتن مطالب با تعداد کلمات مناسب

برخی از سایت‌ها برای تولید محتوا سایت برنامه‌ریزی دقیقی ندارند و مطالب را خیلی کوتاه یا خیلی طولانی می‌نویسند. این کار باعث می‌شود تا مخاطب به هدف خود نرسد و برای خواندن محتوا‌های طولانی حتی خسته شود. اگر هم محتوای وب سایت شما خیلی کوتاه و مختصر باشد این حس القا می‌شود که مدیرهای سایت به موضوع مد نظر مخاطب اهمیتی نداده‌اند و تنها خواسته‌اند که تعامل صفحه بالا برود. به طور کلی مطالب تولید شده باید محتوای مفید ارائه کنند تا ارزش سایت حفظ شود.

استفاده از اصول و استاندارد‌های سئو در تولید محتوا

استفاده از اصول و استاندارهای سئو برای تولید محتوا سایت یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن دقت داشت تا محتوای تولید شده با استاندارهای سئو همخوانی داشته باشد. اصول سئو برای تمام وب سایت‌ها مشخص است و بهتر است که موارد زیر را در وب سایت رعایت کرد:

  •  از کلمات کلیدی به مقدار مناسب استفاده کنید.
  •  از عکس‌ها و تگ گذاری مناسب استفاده کرد.
  •  عنوان‌ها و تیترهای فرعی مقالات را به مقدار و میزان مناسب درج کنید.
  •  از لینک سازی‌های داخلی و خارجی در محتوا استفاده کنید.
  •  موارد گرافیکی و تصویری مانند: عکس‌ها و ویدیو‌ها را به محتوا اضافه کنید.

اقداماتی که گفته شد، بهبود رتبه وب سایت و سئو را به همراه دارد و می‌توان در صفحه‌های اول نتایج موتورهای جستجو قرار گرفت. به طور کلی هر چه استاندارهای بیشتری از سئو را در تولید محتوای وب سایت خود استفاده کنید، نتایج بهتری به دست خواهید آورد.

از اصول و استاندارد‌های سئو در تولید محتوا
اصول سئو برای تمام وب سایت‌ها مشخص است و بهتر اسات این موارد رعایت شود

آموزش تولید محتوا برای سایت

افرادی که محتوا‌های وب سایت را می‌نویسند با نام تولید کننده محتوا یا کارشناس تولید محتوا شناخته می‌شوند. این افراد باید قبل از شروع نوشتن و وارد شدن در بازار کار، ابتدا مهارت‌های لازم را از طریق آموزش تولید محتوا سپری کرده باشند. در آموزش تولید محتوای برای سایت افراد با نحوه درست نویسی، چیدمان کلمات در کنار هم، اهمیت کلمه کلیدی و تعداد کلمات مورد نیاز برای هر مطلب آشنا می‌شوند.

قیمت تولید محتوا برای سایت

هزینه تولید محتوا برای سایت متناسب با نوع محتوا تغییراتی دارد. هر چه مطلبی تخصصی‌تر و نیاز به تحقیقات بیشتری داشته باشد، هزینه بیشتر هم خواهد داشت. اما به طور کلی عوامل مختلفی در قیمت تولید محتوا تاثیر می‌گذارند که مهم‌ترین آن‌ها شامل: تعداد کلمات، حوزه انتخابی تولید محتوا و تعداد محتوا در کنار هم قیمت یک مطلب را مشخص می‌کنند. اما شما می‌توانید در پابلیکا با کمترین هزینه، بهترین خدمات تولید محتوا را دریافت کنید.

تولید محتوا سایت با پابلیکا

اگر یک وب سایت فروشگاهی یا خدماتی دارید باید به تولید محتوا سایت توجه داشته باشید، زیرا تنها راه ارتباطی شما با مخاطب‌های خود محتوا است. اما تولید محتوای سایت یک کار تخصصی است که نیاز به آموزش و استفاده از اصول بهینه سازی سئو دارد. البته در این راه ابزارهای هوش مصنوعی هم می‌تواند به شما کمک کند ولی به اعتبار اطلاعات آن‌ها نمی‌توان اعتماد کرد. برای آشنایی شما، ابزارهای تولید محتوا با هوش مصنوعی را در پابلیکا معرفی کرده‌ایم.

لبت سایت‌های مختلفی در زمینه تولید محتوا فعال هستند که لیست سایت‌های تولید محتوا در ایران را می‌توانید در پابلیکا بیابید؛ پابلیکا به عنوان یکی از بهترین ارائه‌کننده‌های خدمات تولید محتوا با در نظر گرفتن شرایط وب سایت شما، تولید محتوای تخصصی انجام می‌دهد. ااین مجموعه با ارائه خدمات سئو و خرید بک لینک و حتی رپورتاژ آگهی شرایط محتواهای وب سایت شما را بهبود می‌دهد و محتوا را برای رقابت در نتایج جستجو آماده می‌کند. برای اینکه از مشاوره‌های رایگان پابلیکا بهره‌مند شوید با کارشناس‌های این مجموعه در ارتباط باشید تا نگرانی برای تولید محتوای وب سایت خود در حوزه های مختلف نداشته باشید.

همچنین اگر سوال یا ابهامی درباره تولید محتوای وب سایت دارید که در این متن به آن اشاره نشده، کافی است که در انتهای همین مطلب و در قالب کامنت با ما در ارتباط باشید، کارشناس‌های پابلیکا در زمان کوتاهی به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

اشتراک گذاری این مطلب در :

سوالات متداول

طول محتوا باید متناسب با موضوع انتخاب شود اما نه خیلی کوتاه و مختصر باشد که مخاطب جواب خود را نگیرد، نه انقدر طولانی که حوصله مخاطب سر برود.

مخاطب‌ها از طریق کلمه‌های کلیدی به وب سایت‌ها ارجاع داده می‌شوند. در نتیجه مهم است که از کلمه‌های مرتبط استفاده کرد.

عنوانی که قلاب داشته باشد و مخاطب را جذب کند، همچنین از کلمه کلیدی اصلی هم استفاده کرده باشد.

افزایش رتبه وب سایت و ارتقای سئو

به دلیل اینکه با نقاط ضعف و قوت محتوا آشنا شد و برای برطرف کردن آن تلاش کرد.

نظرات کاربران

هنوز نظری نداریم!

اولین دیدگاه رو میتونی راجع به این مطلب ثبت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − هشت =