معرفی ۱۰ ابزار تولید محتوا با هوش مصنوعی رایگان+ ۵ مزیت استفاده از آن‌ها

پابلیکا / بازاریابی محتوا / معرفی ۱۰ ابزار تولید محتوا با هوش مصنوعی رایگان+ ۵ مزیت استفاده از آن‌ها
تاریخ آخرین به روز رسانی: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
زمان تقریبی مطالعه : 8 دقیقه
تولید محتوا با هوش مصنوعی

با تغییراتی که در تکنولوژی روز دنیا ایجاد شده است، تولید محتوا با هوش مصنوعی یکی از ایده‌های خلاقانه‌ای است که نیاز به آموزش دارد. می‌توان به راحتی از طریق ابزارهای هوش مصنوعی تولید محتوا، بلاگ‌های خلاقانه و ایدئالی تهیه و تولید کرد. محتوا یک فرآیند پیچیده است که نیاز به زمان و بررسی موضوعات مختلف روز دارد تا بتوان به راحتی بهترین مطالب را تولید کرد. در برخی از مواقع ممکن است که جمع‌آوری اطلاعات زمان‌بر باشند و نتوان از ایدهای خلاقانه استفاده کرد.

در این شرایط هوش مصنوعی به کمک افراد آماده تا بتوانند ایده‌های تازه و نوعی از تولید محتوا داشته باشند و متناسب با کسب و کار و شرایط خود، بهترین‌ها مطالب را تهیه کنند. اما سایت‌ها و ابزارهای مختلفی برای تولید محتوا معرفی شده‌اند که نیاز به بررسی و تحقیق دارند. از این‌رو تا انتهای متن همراه ما باشید تا درباره هوش مصنوعی و ارتباط آن با تولید محتوا توضیحاتی در اختیارتان قرار دهیم.

منظور از تولید محتوای خلاقانه با هوش مصنوعی چیست؟

تولید محتوا با هوش مصنوعی به این معنا است که نرم افزار هوشمندی وجود دارد که می‌توان از طریق آن ایده‌های جذابی برای تولید محتوا دریافت کرد یا در برخی از موارد، تولید محتوا را به عهده هوش مصنوعی قرار داد. فرقی ندارد که شما در چه زمینه‌ای به تولید محتوا نیاز دارید، برای سایت‌های فروشگاهی، رسانه‌های اجتماعی، صفحه‌های لندینگ پیچ، مشخصات محصولات و حتی ایمیل هم می‌توانید از هوش مصنوعی بهره‌مند شوید.

برای تولید محتوا به جز نرم افزارهای هوش مصنوعی، سایت‌هایی نیز وجود دارند که شما می‌توانید لیست  بهترین سایت‌ تولید محتوا را در پابلیکا بخوانید.

حتی بهتر است بدانید که تولید محتوای صوتی هم برای هوش مصنوعی امکان‌پذیر است، در نتیجه نباید این ابزار هوشمند را دست کم گرفت. به طور کلی ابزار‌های هوش مصنوعی، مهارت‌های مختلفی برای کاربرها فراهم می‌کنند که می‌توان تنها با یک کلیک به اطلاعات زیادی دست پیدا کرد.

چگونه هوش مصنوعی به تولید محتوا کمک می‌کند؟

ابزارهای تولید محتوا با هوش مصنوعی، تولید کننده محتوا نیستند، بلکه باید عوامل انسانی، نیاز مورد نظر خود را به خوبی به این ابزارها انتقال دهند تا از طریق توضیحات، ایده‌های مختلف برای کاربر ارائه شود. توجه داشته باشید که عنصر کلیدی یا کلید واژه‌ای که به دنبال آن هستید بسیار اهمیت دارد و باید به گونه‌ای واضح باشد تا هوش مصنوعی به راحتی محتوای شما را تولید کنید.

ابزارهای هوش مصنوعی از طریق ساختار زبان طبیعی NLP و NLG کار می‌کنند که به ساختار ژنتیکی انسان نزدیک بوده و نسخه‌های مختلفی از آن‌ها وجود دارد. هنگامی ‌می‌توان به درستی تولید محتوا با هوش مصنوعی را انجام داد که عامل انسانی درخواست صحیحی از این ابزارها داشته باشد، به طور مثال: باید شرح کوتاهی از کسب و کار یا موضوع مد نظر خود ارائه کنید تا هوش مصنوعی با ایده‌پردازی‌های مختلف، محتوای مد نظر شما را تولید کند.

هر چه اطلاعات صحیحی‌تری از کسب و کار و موضوعات مد نظر خود به هوش مصنوعی ارائه کنید، اطلاعات و محتوای دقیق‌تری دریافت خواهید کرد. البته که برخی از افراد تنها به دنبال ایده‌هایی برای تولید محتوا هستند و سایر مراحل محتوا را خودشان انجام می‌دهند.

در این شرایط می‌توان ایده‌های مختلفی از ابزارهای هوش مصنوعی دریافت کرد و متناسب با شرایط کسب و کار خود، به تولید محتوا مشغول شد. هنگامی ‌که ابزارهای هوش مصنوعی، ایده‌های مختلف را ارائه می‌کنند، می‌توانید از طریق طرح‌های پیشنهادی، بهترین گزینه را انتخاب کرده و درباره آن‌ها تحقیقات بیشتری انجام دهید.
به طور کلی با استفاده از هوش مصنوعی، تولید محتوا راحت‌تر می‌شود و می‌توان اطلاعات زیادی برای مخاطب‌ها ایجاد کرد تا قابل اعتماد باشد.

مزایای استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوا

هوش مصنوعی در جنبه‌های مختلف برای تولید محتوا، ایده‌پردازی می‌کند و اطلاعات جدید را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. می‌توان به راحتی با استفاده از توضیحات دقیق و ارائه کلمه کلیدی مد نظر خود، بهترین ایده‌ها را از ابزارهای هوش مصنوعی دریافت کنید. البته در برخی از مواقع ممکن است که نیاز باشد محتوای تولید شده را کمی‌ تغییر داد و ویرایش کرد. اما تمام افرادی که از هوش مصنوعی برای تولید محتوا استفاده کرده‌اند به مزیت‌های آن پی برده و برای سرعت بخشیدن به امور تولید محتوای خود از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.

 

مزایای استفاده از هوش مصنوعی تولید محتوا
هوش مصنوعی در جنبه‌های مختلف برای تولید محتوا، ایده‌پردازی می‌کند و اطلاعات جدید را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

در سال‌های اخیر شاهد این بوده‌ایم که تیم‌های محتوا برای تولید محتواهای یونیک و خلاقانه از هوش مصنوعی استفاده کرده‌اند و نتایج ایدئالی به دست آورده‌اند. از این‌رو بهتر است که برای تولید محتوا اینستاگرام یا بلاگ‌های وب سایت از هوش مصنوعی استفاده کرد. در ادامه برخی از مزایای هوش مصنوعی را بررسی می‌کنیم:

صرفه‌جویی در زمان

تولید محتوا با هوش مصنوعی باعث می‌شود تا در زمان صرفه‌جویی بیشتری انجام داد و زمان کمتری برای تحقیق و تولید محتوا صرف کرد. به طور مثال: کافی است که از هوش مصنوعی درباره ایده‌های مختلف برای ارائه محتوای خود سوال کرد، خواهید دهید که در زمان کوتاهی اطلاعات زیادی در اختیارتان قرار می‌دهد.

کاهش هزینه‌ها

تولید محتوا از طریق هوش مصنوعی راهی ساده برای کاهش هزینه‌های تهیه محتوا است. زیرا هنگام تولید محتوا با ai نیازی به استفاده از نیروی انسانی نیست و می‌توان از منابع مختلف استفاده کرد.

ارائه قالب‌های متنوع برای تولید محتوا

هنگامی ‌که تولید محتوا با هوش مصنوعی را انتخاب کنید به راحتی شرایط این را دارید که در قالب‌های مختلفی مانند: مقاله، بلاگ، پست‌های اینستاگرام، پیام‌های متنی و تصویری محتوا تولید کنید.

تضمین کیفیت

ساختار هوش مصنوعی به گونه‌ای است که اطلاعات و محتوایی که در اختیارتان قرار می‌دهد از استاندارد بالایی برخوردار است و بهترین کیفیت را می‌توان در تولید محتوا شاهد بود.

تولید محتوای بیشتر و مطابق معیارهای شما

از طریق هوش مصنوعی می‌توان محتوای زیادی را تولید کرد. زیرا مدت زمان کوتاهی نیاز است تا تحقیقات انجام شود و در نهایت بهترین مطلب ارائه خواهند شد. همچنین می‌توان با توجه به استانداردها و سبک کاری خود از هوش مصنوعی درخواست تولید محتوا داشته باشید.

هوش مصنوعی برای چه نوع محتوایی بهتر است؟

هوش مصنوعی محتوای تولید شده را در قالب‌های مختلف ارائه می‌کند. عوامل انسانی می‌توانند برای موضوعات و در قالب‌های مختلف، درخواست تولید محتوا داشته باشند. همانطور که اشاره شد، تولید محتوای نوشتاری در پست‌های بلاگ، فهرست‌ محصولات، ایمیل‌ها، موضوعات، عنوان مقاله و موارد دیگر از طریق هوش مصنوعی امکان‌پذیر است . اما با این حال، تولید محتوای تصویری و صوتی در بین افراد با استقبال ییشتری مواجه شده است.
همچنین با استقبالی که از هوش مصنوعی شده است، می‌توانیم شاهد این باشیم که در آینده ابزارهای مختلفی برای تمرکز بر روی تولید محتوا طراحی و روانه بازار شوند.

بهترین سایت‌ و ابزارهای تولید محتوا با هوش مصنوعی

سایت‌ها و ابزارهای مختلفی برای تولید محتوا از طریق هوش مصنوعی وجود دارند که می‌توان برای تولید محتوای متنی، عکس، ویدئو و موارد دیگر استفاده کرد. در ادامه برخی از بهترین‌های هوش مصنوعی در حوزه تولید محتوا را بررسی خواهیم کرد که به شرح زیر هستند.

بهترین سایت‌ و ابزارهای هوش مصنوعی تولید محتوا
بهترین سایت‌‌های و ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا

chatgpt

ChatGPT به عنوان محبوب‌ترین هوش مصنوعی برای تولید محتوای متنی شناخته شده است که از طریق ربات می‌توان گفتگو انجام داد و متن مورد نظر خود را دریافت کرد. ChatGPT یک مدل از هوش مصنوعی مبتنی بر زبان است که از طریق تعامل انسانی تنظیم شده و می‌توان داده‌های مختلفی را دریافت کرد. این هوش مصنوعی برای ارائه خدمات به مشتری‌ها و ترجمه یا خلاصه نویسی‌ها طراحی شده است، اما استفاده‌های دیگری هم دارد.
Chat GPT، داده‌های مختلف را از اینترنت جمع‌آوری می‌کند و از طریق پیش‌بینی‌های محاسباتی بهترین پاسخ را به سوالات می‌دهد.

همچنین چت چی پی تی اعلام کرده که در حال ارتقای برنامه خود است و در آینده هوش مصنوعی زیر ساخت‌های بهتری خواهد داشت تا از طریق متن یا تصاویر با ChatGPT در ارتباط بود. ویژگی اصلی این هوش مصنوعی، این است که عوامل انسانی از طریق یک کادر، متن مورد نظر خود را وارد کرده و در حقیقت با این ربات گفتگو می‌کنند تا به خواسته خود برسند و محتوای خلاقانه دریافت کنند.

علاوه بر تولید محتوا از طریق هوش مصنوعی ChatGPT می‌توان کد نویسی، نوشتن مقاله یا پست وبلاگ، ترجمه، اشکال‌زدایی و نوشتن داستان و شعر را هم به این ابزار هوشمند سپرد. به طور کلی برای استفاده از ChatGPT کافی است که دستور مورد نظر خود را در ربات چت تایپ کنید و منتظر تولید محتوا باشید.

Notion AI

Notion AI برای تولید محتوا با هوش مصنوعی طراحی شده است که محتوای آن مبتنی بر متن است. این ابزار هوش مصنوعی علاوه بر اینکه می‌تواند متن‌های مختلف را خلاصه کند، بازنویسی متون را انجام دهد، جدول‌های مختلف ایجاد کند، می‌تواند غلط‌های املایی و ویرایش متن‌ها را هم انجام دهد. از طرفی هم هزینه‌ای برای ادیت و نگارش متن‌ها پرداخت نمی‌کنید، زیرا ابزار هوش مصنوعی notion AIبرای تولید محتوا رایگان است و می‌توان از مزایای مختلفی مانند: ترجمه متون، بازنویسی متون، توانایی ویرایش غلط‌های املایی و نگارشی، خلاصه متون و توانایی ساخت جدول از روی متن هم بهره‌مند شد.

Poe AI

Poe AI یک سایت بر اساس هوش مصنوعی است که کاربر می‌تواند سوال خود را بپرسد و در کمترین زمان بهترین پاسخ را دریافت کند. اگر هنگام استفاده از این برنامه تحت وب، متوجه شوید که پاسخ سوال شما کامل نیست، می‌توانید مجدد درخواست پاسخ جامع‌تری داشته باشید تا اطلاعات بیشتری دریافت کنید. همچنین سایت Poe AI برای تولید محتوا با هوش مصنوعی از ابزارهای مختلف دیگر مانند: مانند ChatGPT،Sage ،Claude instant ، Neeva AI ، Dragonfly استفاده می‌کند. توجه داشته باشید که برخی از چت بات‌ها ممکن است که تنها برای چند محتوا نسخه رایگان را در اختیارتان قرار دهند، اما Poe AI به صورت کامل رایگان بوده و می‌توان بهترین محتواها را از طریق آن تولید کرد.

Copy AI

استفاده از Copy AI رایگان است و می‌توان برای تولید محتواهای متنی برای بلاگ‌ها، ایمیل‌ها، محتوای رسانه و اینستاگرام از آن استفاده کرد. این پلتفرم برای هفت روز رایگان بوده و می‌توان برای استفاده بیشتر، نسخه پولی را تهیه کرد. قابلیت‌هایی که در ابزار Copy AI وجود دارند عبارتند از:

  •  بیش از ۲۵ زبان دنیا را پشتیبانی می‌کند.
  •  پرامپت‌های آماده برای محتواها، سئو و ایمیل دارد.
  •  از سرقت ادبی جلوگیری می‌کند.
  •  بیش از ۹۰ الگوی آماده کپی رایتینگ برای ارائه دارد.

هر یک از این موارد با تهیه نسخه پولی برای کاربر‌ها فعال می‌شود و می‌توان به راحتی از آن‌ها استفاده کرد.

 Copy AI چگونه ابزاری است؟
استفاده از Copy AI رایگان است و می‌توان برای تولید محتواهای متنی برای بلاگ‌ها، ایمیل‌ها، محتوای رسانه و اینستاگرام از آن استفاده کرد.

Artimator.io

Artimator.io یکی از پلتفرم‌های تولید محتوا با هوش مصنوعی است که سرعت بسیار بالایی دارد و می‌توان در زمان صرفه‌جویی کرد. همچنین استفاده از Artimator.io رایگان بوده و می‌توان از قابلیت‌های مختلفی مانند: استفاده راحت و آسان، تبدیل متن به تصویر، حذف موارد از پس‌زمینه و تولید تصاویر با کیفیت بالا استفاده کرد.

Skybox.blockadelabs

در هوش مصنوعی Skybox.blockadelabs می‌توان برای تولید محتوا توضیح کوتاهی در این برنامه وارد کرده و در نهایت بهترین محتوا را دریافت کرد. استفاده از این پلتفرم رایگان بوده و می‌توان به راحتی در کارهای تولید محتوا از آن بهره برد. کاربرهای انتخاب کننده این پلتفرم برای تولید محتوا، در ماه اجازه دارند ۱۵ بار به صورت رایگان از این پلتفرم استفاده کنند؛ در صورت نیاز بیشتر باید نسخه پولی را تهیه کرد.

به طور کلی Skybox.blockadelabs قابلیت‌های مختلفی برای تولید محتوا دارد که خدماتی مانند: سهولت استفاده، دارای سبک‌های متنوع، حذف بک‌گراند از تصاویر، ایجاد تصاویر ۳۶۰ درجه و ساخت تصاویر با کیفیت و وضوح بسیار بالا را ارائه خواهد کرد.

Runwayml

Runwayml یکی از ابزارهای تولید محتوا با هوش مصنوعی است که علاوه بر تولید محتوای متنی و تصویری می‌توان محتوای ویدئویی هم تولید کرد. برای استفاده از این قابلیت https://runwayml.com/باید ابتدا ثبت نام انجام داد و سپس درخواست تولید محتوا داشت. اما قابلیت‌های مختلف این پلتفرم شامل: ویرایش تصویر، ویرایش ویدیو، حذف تصویر از بک‌گراند و تنظیم نور تصویر می‌شود.

Synthesia.io

اگر به ساخت ویدئو علاقه دارید و می‌خواهید که تصویر خودتان دیده نشود، استفاده از Synthesia.io توصیه می‌شود. از طریق این سایت می‌توانید محتوای خود را با هوش مصنوعی تولید کرده و از چهره‌های غیر واقعی استفاده کنید. Synthesia.io از طریق اسکریپتی که شما نوشته‌اید، تصویر و ویدئو را با موسیقی و تصاویر مختلف همپوشانی می‌کند و می‌توان بهترین محتوا را تولید کرد. قابلیت‌های این سایت برای تولید محتوای ویدیویی شامل: استفاده از آواتار در ساخت ویدیو، پشتیبان بیش از ۱۲۰ زبان، قالب‌های ویدیویی متنوع و امکان تغییر پس‌زمینه ویدیوها است.

Grammarly

Grammarly یکی از ابزار‌های هوش مصنوعی است که به ویرایش و تصحیح تولید محتوا می‌پردازد و بیشتر متن‌های انگلیسی را تصحیح می‌کند. اما نیاز است که متن به صورت واضح و خوانا بارگذاری شود تا پیشنهاد‌های بهتر برای نگارش ارائه کرد. به طور حتم این ابزار هوش مصنوعی Grammarly عبارات بهتر و اصلاحات بیشتری را در اختیار افراد قرار می‌دهد.

MarketMuse

ایده پردازی یکی از کارهای سخت تولید محتوا است که با استفاده از برنامه MarketMuse دیگر نگرانی بابت این موضوع ندارید. به طور حتم بازاریابی از طریق تولید محتوا نیازمند ایده‌های مختلف برای استفاده از کلمات است که می‌توان از MarketMuse برای تولید محتوای مناسب بهره‌مند شد.
به طور کلی هنگامی‌ که برای تولید محتوا متن‌های یونیک و مخاطب پسند تولید کنید، به بهبود سئو وب سایت و رتبه‌گیری در نتایج موتورهای جستجو هم کمک کرده و می‌توان در نهایت فعالیت کسب و کار را بهبود داد.

کدام ابزار هوش مصنوعی مناسب ایده پردازی است؟
MarketMuse ابزار مناسب ایده‌پردازی برای تولید محتوا

بهره گیری از خدمات تولید محتوا با پابلیکا

ما در این مطلب درباره تولید محتوا با هوش مصنوعی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار داده‌ایم. همچنین ابزارها و پلتفرم‌های مختلفی را برای تولید محتوا معرفی کرده‌ایم، اما بهتر است بدانید که این ابزارها جایگزین افراد حرفه‌ای در زمینه تولید محتوا نمی‌شوند! درست است که تعدای از این ابزارهای هوش مصنوعی می‌تواند به ایده پردازی و تولید محتوا‌های کوتاه کمک کنند، اما باید بدانید که در نهایت استفاده صحیح از این ابزارها به عوامل انسانی نیاز دارند. از این‌رو پیشنهاد می‌دهیم که در کنار بهره‌مندی از افراد متخصص در حوزه تولید محتوا  از هوش مصنوعی  به عنوان یک دستیار استفاده کنید.

پابلیکا به عنوان یکی از ارائه‌دهنده‌های خدمات مختلف مانند: تولید محتوا، رپورتاژآگهی، اجرا کننده کمپین‌های آنلاین و خدمات سئو در کنار کسب و کار‌ها است تا بهترین نتیجه را دریافت کنند. کافی است که برای برقرای ارتباط با مجموعه پابلیکا برای تولید محتوا در انتهای همین متن با ما در ارتباط باشید و اگر از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده کرده‌اید، در انتهای متن و در قالب کامنت، تجربه خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری این مطلب در :

سوالات متداول

ChatGPT
Notion AI
poe AI
Copy AI

بله. می‌توان به صورت رایگان از آن استفاده کرد و برای بهره‌مندی از امکانات بیشتر نسخه پولی دریافت کرد.

از هوش مصنوعی می‌توان برای تولید محتوای ویدیویی، تصویری، صوتی و برنامه نویسی استفاده کرد.

کاهش هزینه‌ها، سرعت بالا در تولید محتوا و دسترسی به ایده‌های مختلف، سناریو نویسی

از هوش مصنوعی می‌توان برای تمام کسب و کارها به خصوص شغل‌های آنلاین استفاده کرد.

نظرات کاربران

هنوز نظری نداریم!

اولین دیدگاه رو میتونی راجع به این مطلب ثبت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − سه =