بک لینک پروفایلی چیست : ۴ مزیت بک لینک پروفایل در استراتژی سئو

پابلیکا / بک لینک / بک لینک پروفایلی چیست : ۴ مزیت بک لینک پروفایل در استراتژی سئو
تاریخ آخرین به روز رسانی: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
زمان تقریبی مطالعه : 6 دقیقه

بک لینک پروفایلی یکی از روش‌های سئو خارجی برای ایجاد رتبه وب سایت است که نیاز به دقت زیادی دارد. ایجاد بک لینک باعث می‌شود تا سئو خارجی یا همان (Off-Page SEO) در بستر‌های مختلف امکان‌پذیر باشد و بتوان به راحتی کاربر را به وب سایت اصلی هدایت کرد. اما سوال اصلی که بسیاری از افراد می‌پرسند این است که بک لینک پروفایلی چیست؟ یا چه مزیتی در روند سئو وب سایت دارد؟ برای اینکه به این سوالات پاسخ دهیم و درباره اهمیت بک لینک توضیحاتی ارائه کنیم تا انتهای متن همراه ما باشید.

بک لینک پروفایلی چیست؟

بک لینک پروفایلی به لینک‌هایی اختصاص داده می‌شود که بیشتر رایگان هستند و در صفحه‌های پروفایل کاربری ایجاد می‌شوند. از طریق این مدل از انواع بک لینک  و ایجاد پروفایل می‌توان تعامل بیشتری با کاربرها داشت و به مطلب یا وب سایت اصلی، لینک سازی کرد. به طور کلی می‌توان بک لینک‌ها را بر روی پروفایل‌های اجتماعی، وب‌سایت‌ها، فروم‌ها یا دایرکتوری‌های آنلاین ایجاد کرد تا در نتایج موتورهای جستجو وضعیت وب سایت مرجع بهبود پیدا کند.برای آگاهی از انواع دیگر بک لینک ، پیشنهاد می‌کنیم مقاله انواع بک لینک و کاربردهای آن را در مجله پابلیکا بخوانید.

پروفایل بک لینک‌ها به طور معمول اطلاعات شخصی یا اطلاعات کسب و کارها هستند که از طریق لینک سازی به شبکه‌های اجتماعی و وب سایت‌ها برای تبلیغات یا برندسازی کمک می‌کنند. با ایجاد پروفایل‌ها و استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود، می‌توانید اطلاعات مفیدی در اختیار کاربر قرار دهید و آن‌ها را برای ادامه مطالعه مطالب، به وب سایت خود دعوت و تشویق کنید. اما مهم است که از طریق الگوریتم‌های موتورهای جستجو و اصول بهینه‌سازی برای ایجاد پروفایل‌ها استفاده کرد تا کیفیت محتوا را بررسی کنید.

مزایـای بک لینک پروفایلی چیست؟

افرادی که به عنوان کارشناس سئو در حال فعالیت هستند و در تلاش‌اند که رتبه وب سایت مد نظر خود را به رتبه‌های خوب موتورهای جستجو ارتقا دهند، به طور حتم از بک لینک پروفایلی استفاده خواهند کرد. در حقیقت با ایجاد بک لینک‌های پروفایلی می‌توان از مزیت‌های مختلفی بهره‌مند شد که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند:

  • ارتقای رتبه کلمات کلیدی وب سایت در موتورهای جستجو که منجر به بهبود رتبه کلی وب سایت خواهد شد.
  •  ایندکس شدن سریعتر مطالب که همین موضوع باعث می‌شود تا ربات‌های موتورهای جستجو، سریع‌تر لینک‌های سایت را پیدا کنند.
  •  ترافیک از طریق بک لینک‌ها بیشتر می‌شود و نرخ خروجی کمتری را تجربه خواهید کرد.
  •  تقویت ارتباطات و شبکه‌سازی از طریق وب سایت‌ها، وبلاگ نویس‌ها و شبکه‌های اجتماعی ایجاد می‌شود.

این موارد تنها کلیدی‌ترین مزایای بک لینک پروفایلی هستند و برای اینکه بتوان به بهترین شکل از بک لینک‌ها استفاده کرد، نیاز است که با کارشناس متخصص در ارتباط بود یا با خواندن مقاله بک لینک چیست با زوایای این موضوع در لینک سازی آشنایی کامل کسب کرد.

تاثیر بک لینک پروفایلی در سئو

هر نوع بک لینکی می‌تواند در سئو موثر باشد و تاثیر مثبت یا منفی ایجاد کند. از این‌رو مهم است که قبل از لینک سازی و ایجاد بک لینک، وب سایت مد نظر خود را بررسی کرده تا از شرایط اعتبار دامنه و رتبه بندی آن در موتورهای جستجو، اطلاعات کلی دریافت کرد. در حقیقت هرچه مسیر درست‌تری را برای ایجاد بک لینک پروفایلی انتخاب کنید، در آینده خسارت‌های کمتری به وب سایت از نظر رتبه بندی کلمات کلیدی خواهید داشت.

آیا بک لینک پروفایل، رایگان است؟

برخی از وب سایت‌هایی که به عنوان مرجع هستند و تالار‌های گفتگوی مختلفی دارند، ممکن است که برای ایجاد بک لینک‌های اولیه به صورت محدود، برخی را رایگان در نظر گیرند. حتی برخی از وب سایت‌ها به طور کلی، انجمن‌هایی دارند که ایجاد بک لینک پروفایلی در آن بخش‌ها به صورت کامل رایگان است.اگر نیاز به لینک سازی با منابع بک لینک رایگان دارید، مقاله معرفی بک لینک رایگان را مطالعه نمایید.

چرا بک لینک‌ها اهمیت دارند؟

بک لینک‌ها را می‌توان به عنوان رای‌هایی در نظر گرفت که به وب سایت ما داده می‌شوند. هر یک از این رای‌ها به موتورهای جستجو اعلام خواهند کرد که نظر کاربر به این سایت چه بوده و آیا محتوا دارای ارزش یا کیفیت است یا خیر؟ از این‌رو با توجه به امتیازی که بک لینک‌ها ایجاد می‌کنند، می‌توان دریافت که رتبه وب سایت از نظر موتورهای جستجو افزایش یا کاهش داشته است. از طرفی هم، بک لینک‌های پروفایلی بیشتر برای موارد خاصی ایجاد می‌شوند که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • بک لینک از صفحه‌های منبع با انکر تکست
  •  هیستوگرام لینک با توجه به کلمات کلیدی
  •  هیستوگرام تمام لینک‌های برگشتی

این موارد مهم‌ترین دلایلی هستند که برای ایجاد بک لینک پروفایلی استفاده خواهند شد.

چرا بک لینک‌ها اهمیت دارند؟
اهمیت بک لینک‌ها درسئو

آموزش ساخت و نکات مهم بک لینک پروفایل

درست است که لینک سازی پروفایلی بهترین روش برای بهبود اعتبار یک وب سایت نیست، اما نتیجه خوبی برای وب سایت خواهد داشت. مهم است که با آنالیزهای مختلف، استراتژی مناسبی برای بک لینک‌های پروفایلی ایجاد کرد، اما قبل از تصمیم برای ساخت حساب کاربری، باید روند ساخت بک لینک پروفایلی و نحوه اجرای بک لینک‌ها را دانست که به شرح زیر هستند:

مدیریت تعداد بک لینک‌ها

تعداد بالای بک لینک‌ها می‌تواند برای وب سایت و شرایط سئو سایت دردسر ساز شوند. از این‌رو مهم است که تعداد لینک‌ها را مشخص کرد. اما در صورتی که گوگل را نسبت به لینک‌ها حساس کنید، احتمال دارد که سایت با پنالتی مواجه شود. برای اینکه بک لینک‌ها از نظر گوگل نرمال باشند و طبیعی به نظر برسند، فرآیند لینک سازی باید پیوسته و و در روزهای مختلف انجام شوند.

به طور مثال اگر قصد دارید که ۱۰ بک لینک خارجی برای وب سایت خود ایجاد کنید، کافی است که این تعداد را برای ۳۰ روز در نظر بگیرید و در بازه‌های زمانی مشخص تقسیم بندی انجام دهید. با این روند، گوگل نسبت به تغییرات ایجاد شده و بک لینک‌ها حساس نمی‌شود و سئو سایت بهبود پیدا می‌کند.

اعتبار دامنه

هرچه اعتبار دامنه هدف برای وب سایت‌ها بالاتر باشد، بک لینک کیفیت بیشتری دارد و می‌توان از طریق آنالیز‌های مختلف، شرایط سئو وب سایت را بهبود داد. از طرفی هم اگر در مسیر بک لینک سازی متوجه لینک‌های بی‌کیفیت شوید، هرچه سریع از طریق روش‌های مختلف، بک لینک‌ها را پاک خواهید کرد.

بک لینک از چند سایت مختلف

به طور حتم هنگامی ‌که برای اولین بار لینک وب سایت خود را در سایت دیگری قرار می‌دهید، به سرعت شاهد تاثیرات مثبت خواهید بود. اما با گذشت زمان، تعداد لینک‌هایی که در همان دامنه ایجاد کرده‌اید، کیفیت کمتری خواهند داشت. از این‌رو بهتر است که در دامنه‌های مختلف برای بک لینک‌سازی اقدام کنید. البته توجه داشته باشید که بین وب سایت‌ها، ارتباط معنایی وجود داشته باشد و سپس برای لینک‌سازی اقدام کنید.

استفاده از انکرتکست (کلمه کلیدی و برند)

به طور حتم هر متخصص سئو می‌داند که انکر تکست تاثیر مثبت بر لینک سازی داخلی و خارجی دارد. در حقیقت کلمات کلیدی، هنوز هم به عنوان یک فاکتور مهم در سئو شناخته می‌شوند و باید با تحقیقات مختلف بهترین انکر تکست‌ها را برای بک لینک انتخاب کرد. البته توجه کنید که انکر تکست‌هایی که با نام برند همراه هستند، گزینه مناسب‌تری خواهند بود. علت آن هم این است که اطلاعات کلی‌تری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

استفاده از انکر تکست‌های متنوع

برخی از وب سایت‌ها اشتباه رایجی را هنگام خرید رپورتاژ یا بک لینک انجام می‌دهد که آن هم استفاده از یک متن ثابت برای لینک سازی است. دقت داشته باشید، هنگامی‌ که یک عبارت ثابت را برای بک لینک‌ها در نظر می‌گیرید، توجه الگوریتم پنگوئن گوگل را حساس خواهید کرد و بهتر است که از کلمات مترادف برای کلمه کلیدی یا برند خود استفاده کنید.

استفاده از انکر تکست‌های متنوع
انکر تست‌های متنوع برای سئوی ما حائز اهمییت است

بررسی لینک‌های قدیمی‌ سایت

برای اینکه استراتژی مناسبی از بک لینک‌های پروفایلی خود داشته باشید، باید لیستی تهیه کنید تا بررسی‌های لازم را انجام دهید. بهتر است که هر از چندگاهی به بک لینک‌های پروفایلی خود سری بزنید و میزان کیفیت آن‌ها را بررسی کنید و در صورتی که همچنان مثل سابق عمل نمی‌کنند، آن‌ها را نوفالو کنید. در حقیقت گوگل اهمیت می‌دهد که لینک‌های قدیمی‌ خود را به روز کرده و ساختار‌های جدیدی را پیاده‌سازی کنید.

آنالیز وضعیت بک لینک پروفایلی سایت

گوگل با به‌روزرسانی الگوریتم پنگوئن خود در سال ۲۰۱۲، بررسی سایت‌هایی که تنها با خرید بک لینک رتبه گرفته بودند را شناسایی می‌کند و در صورتی که این لینک‌ها، هیچ ارزشی برای مخاطب نداشته باشند و مطابق با استاندارهای الگوریتم گوگل نباشند، افت رتبه را برای آن سایت لحاظ خواهد کرد؛اما در صورتی که مطابق با الگوریتم پنگوئن پیش روید، نه تنها جریمه نمی‌شوید، بلکه شرایط رتبه‌بندی بهتری در موتورهای جستجو خواهید داشت.

 

مزایـای بک لینک پروفایلی چیست؟
برای اینکه بتوان به بهترین شکل از بک لینک‌ها استفاده کرد، نیاز است که با کارشناس متخصص در ارتباط بود

خرید بک لینک با پابلیکا

تا به اینجای متن به اهمیت بک لینک پروفایلی پی برده‌اید و می‌دانید که منظور از بک لینک پروفایلی چیست؟ اما در برخی از مواقع ممکن است، علاقه داشته باشید بک لینک و رپورتاژ‌های خود را به متخصص‌های این حوزه بسپارید. از این‌رو وب سایت پابلیکا به عنوان یک پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی، خدمات سئو، ارائه کمپین‌های ‌آنلاین تولید محتوا و روابط عمومی در کنار شما است تا در زمان کوتاهی بهترین خدمات خرید بک لینک را دریافت کنید. همچنین در صورتی که سوالی درباره بک لینک پروفایلی چیست، دارید کافی است که در انتهای همین مطلب و در قالب کامنت با ما در ارتباط باشید. کارشناس‌های ما در زمان کوتاهی به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

اشتراک گذاری این مطلب در :

سوالات متداول

ارتقاء رتبه سایت در موتورهای جستجو، ایندکس شدن سریع‌تر و ترافیک بیشتر مهم‌ترین مزایای بک لینک پروفایلی است.

تمام لینک‌هایی که به عنوان بک لینک به سایت شما داده می‌شود، بک لینک پروفایلی گفته می‌شود.

هنگامی ‌که گوگل متوجه شود بک لینک‌ها برای مخاطب مفید بوده و کیفیت بالایی دارند.

در صورتی که بک لینک‌های پروفایل، کیفیت ضعیفی داشته باشند یا با وب سایت شما ارتباط معنایی نداشته باشند.

بخش سئو خارجی. ارتقای رتبه کلمات کلیدی از طریق بک لینک‌ها هم صورت خواهد گرفت.

نظرات کاربران

هنوز نظری نداریم!

اولین دیدگاه رو میتونی راجع به این مطلب ثبت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =