بک لینک PBN چیست؟ ۳ مزیت پی بی ان برای سئوی سایت

پابلیکا / بک لینک / بک لینک PBN چیست؟ ۳ مزیت پی بی ان برای سئوی سایت
تاریخ آخرین به روز رسانی: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
زمان تقریبی مطالعه : 8 دقیقه

برای اینکه بتوان بک لینک قوی ایجاد کرد، می‌توان از بک لینک pbn استفاده کرده تا همانند روش‌هایی مانند: پست مهمان از مزیت‌های آن بهره‌مند شد. متخصص‌های سئو برای اینکه بتوانند رتبه وب سایت خود را افزایش دهند، سعی بر این دارند که از روش‌ها و تکنیک‌های مختلفی مانند: بک لینک پی بی ان استفاده کنند تا در کنار سایر بک لینک سازی‌ها، بتوانند به بهبود سئو کمک کنند. اما باید بررسی کرد که آیا این تکنیک‌ها برای گوگل قابل قبول است و تاثیر مثبتی دارند یا خیر؟ برای اینکه بدانید بک لینک پی بی ان چیست؟ و درباره مزایای آن اطلاعاتی داشته باشید تا انتهای متن همراه ما باشید.

بک لینک pbn چیست؟

کلمه pbn مخفف شده Private Blog Network بوده که به معنای شبکه بلاگ خصوصی معروف است. از طرفی هم لینک سازی خارجی یکی از مهم‌ترین عوامل و تکنیک‌هایی است که در سئو اهمیت دارد و به عنوان یک روش میانبر برای رتبه‌گیری وب سایت‌ها استفاده می‌شود. البته توجه کنید که برای بهبود رتبه وب سایت باید از سایت‌های معتبر  انواع بک لینک دریافت کرد. سایت‌های معتبر دامنه‌های خوبی دارند و می‌توان برای ساخت بک لینک مورد استفاده باشند. برای استفاده از pbn می‌توان سایت‌هایی که دامنه‌های معتبر دارند را شناسایی کرده و به ترتیب، تعدادی سایت با اعتبار بالا داشت و ایجاد بک لینک‌ها را مدیریت کرد.

به طور کلی می‌توان گفت که pbn یک نوعی از Link Farm یا مزرعه لینک است که از سال ۱۹۹۹ در سئو رواج پیدا کرده و مطرح شده است. از طریق مزرعه لینک می‌توان مجموعه‌ای از سایت‌های معتبر را در اختیار داشت و لینک سازی خارجی انجام داد.

لینک سازی در شبکه PBN چه مزایایی دارد؟

هدف اصلی لینک سازی خارجی بین سایت‌های مختلف، ارتقای رتبه وب سایت است و هنگامی ‌که تعداد زیادی سایت برای ایجاد انواع بک لینک وجود داشته باشند، می‌توان شبکه قدرتمندی را ایجاد کرد. هرچه گوگل شاهد این باشد که سایت‌های مختلفی به یک وب سایت لینک داده‌اند، به طور حتم تغییراتی در فهرست نتایج جستجو ایجاد خواهد کرد. اما سوالی که ایجاد می‌شود این است که چرا متخصص‌های سئو برای لینک سازی و ایجاد بک لینک از بک لینک پی بی ان استفاده می‌کنند؟

مزایای استفاده از بک لینک pbn یکی از مهم‌ترین دلایلی است که باعث شده متخصص‌های سئو از این ‌روش استفاده کنند و نتیجه‌های فوق‌العاده‌ای دریافت کنند. در ادامه برخی از مزایای بک لینک pbn را توضیح خواهیم داد:

لینک سازی در شبکه PBN چه مزایای دارد؟
مزایای لینک سازی در شبکه PBN

نظارت  بر منابع لینک سازی

در شبکه سازی pbn می‌توان سایت‌های مد نظر را تحت کنترل داشت و با توجه به نیاز وب سایت برای ایجاد بک لینک اقدام کرد. هرچه بک لینک‌های بی ارزش دارید، قابل حذف هستند و می‌توان بک لینک‌های جدید در صفحه‌های مختلف ایجاد کنید. به طور کلی نوع برنامه‌ریزی و استراتژی برای لینک سازی خارجی قابل کنترل است.

استفاده از دامنه‌های معتبر

در روش PBN می‌توان به جای اینکه تلاش زیادی برای ایجاد دامنه‌های معتبر انجام داد، به دنبال دامنه‌های آزاد شده بود یا خرید بک لینک و دامنه انجام داد تا بدون زحمت، تعداد قابل توجهی بک لینک ایجاد کنید.

مشاهده نتیجه موثر در سئو

برخی از وب سایت‌ها در فصل‌های مختلف یا برای کمپین‌های تبلیغاتی گوناگون نیاز دارند که برنامه‌ریزی‌های خاصی داشته باشند. از این‌رو نیاز است که رتبه وب سایت از قبل ارتقای خوبی داشته تا مخاطب اطمینان بیشتری برای تهیه خدمات یا محصول داشته باشد. در این شرایط بهتر است که برای افزایش فروش از PBN استفاده کرد تا بدون  رپورتاژ آگهی یا ایجاد بک لینک‌های انبوه، بتوان شرایط مناسبی برای وب سایت ایجاد کرد. در این روش موقتی می‌توانید کلمه‌های کلیدی محصولات یا فروش خدمات خود را هدف قرار دهید و تنها بر روی رتبه‌گیری آن‌ها تمرکز کنید. با استفاده از بک لینک پی بی ان می‌توانید سرعت نتیجه‌گیری را افزایش دهید و شبکه پی بی ان قوی ایجاد کنید.

به طور کلی اگر تمرکز خود را بر روی سایر روش‌های لینک سازی خارجی قرار دهید، ممکن است که ایراداتی ایجاد شوند و این موضوع به ضرر وب سایت شما باشد که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند:

  • ممکن است که سایت‌هایی را انتخاب کرد که با محتوای وب سایت شما همخوانی نداشته باشند. در نتیجه جذب مخاطبی رخ نمی‌دهد.
  • رقبا، فعالیت شما را بررسی خواهند کرد و ممکن است که در وب سایت‌هایی که شما حضور دارید، لینک سازی انجام دهند.
  •  تعداد لینک سازی خارجی بی دلیل، زیاد خواهد شد و برای بک لینک از وب سایت‌های معتبر باید هزینه زیادی پرداخت کرد.

در نتیجه مهم است که از روش بک لینک pbn استفاده کرد و از مزیت‌های آن بهره‌مند شد.

گوگل از چه طریقی بک لینک PBN را شناسایی و جریمه می‌کند؟

ایجاد شبکه لینک سازی یک ایده جذاب است که بسیار کاربردی بوده و می‌تواند در بهبود سئو کمک کند. اما باید بدانید که این روش یکی از تکنیک‌های خاص است که باید با دقت زیادی انجام شود و الگوریتم‌های گوگل را به خوبی شناسایی کرد.

به محض اینکه شما لینک سازی و شبکه pbn ایجاد می‌کنید، ابزارهای گوگل حساس شده و بررسی‌های مختلفی انجام می‌دهند. در صورتی که شبکه pbn شما از طریق گوگل شناسایی شود، ممکن است که با جریمه روبه‌رو شوید که این منجر به افت سئو وب سایت است. اما سوالی که ایجاد می‌شود، این است که گوگل از چه طریقی بک لینک PBN را شناسایی و جریمه می‌کند؟ در اینجا برخی از راه‌های شناسایی شبکه pbn از طریق گوگل و راه‌های مقابله با آن را توضیح خواهیم داد.

گوگل از چه طریقی بک لینک PBN را شناسایی و جریمه می‌کند؟
این روش یکی از تکنیک‌های خاص است که باید با دقت زیادی انجام شود

دامنه‌ها همگی به نام یک شخص هستند

مالکیت دامنه‌ها یکی از مهم‌ترین معیارهای شناسایی شبکه‌های لینک سازی خارجی است. در صورتی که همه سایت‌های شما یکدیگر را تقویت می‌کند و برای یک نفر هستند، به طور حتم درک آن‌ها، کار راحت‌تری است، اما باید بدانید که با مشکل شناسایی گوگل مواجه خواهید شد. برای اینکه بتوان از شناسایی گوگل جلوگیری کرده و دامنه‌ها را با نام‌های مختلف ثبت نکرد، باید اطلاعات Whois را مخفی کرد. درست است که مخفی کردن اطلاعات Whois با هزینه‌های اضافی همراه خواهد بود، اما از مشکوک شدن گوگل جلوگیری می‌کند.

سایت‌های شبکه لینک بر روی یک‌ هاست یا سرور قرار دارند

گوگل به راحتی ‌می‌تواند نام شرکت ارائه‌دهنده‌ هاست یا IP را شناسایی کند. از این‌رو اگر سایت‌هایی که در شبکه قرار دارند و یکدیگر را تقویت می‌کند، بر روی یک ارائه‌دهنده IP مشابه هستند، ممکن است که گوگل شناسایی را انجام دهد و ریسک بالایی را متحمل شد. اما برای اینکه راه حلی برای این مشکل داشت، می‌توان از شرکت‌های مختلف، ‌هاست تهیه کرد. البته که این روش هزینه‌های جانبی را افزایش خواهد داد.
از طرفی هم می‌توان اطلاعات ‌هاست را مخفی کرده و از سرویس‌های CDN استفاده کرد. همچنین بهتر است بدانید که گوگل بسیار حساس بوده و ممکن است که با استفاده از روش مخفی کردن اطلاعات‌ هاست، باز هم IP را شناسایی و ردیابی کند.

دامنه‌هایی که می‌خرید با ماهیت و محتوای جدیدی فعالیت می‌کنند

هنگامی ‌که هزینه‌ای برای خرید دامنه‌های آزاد شده در نظر می‌گیرید باید بدانید که اطلاعات این وب سایت‌ها با ساختار فعالیت شما همخوانی داشته باشند. زیرا در صورتی که تغییراتی اساسی در محتوا ایجاد کنید، ممکن است که گوگل حساس شود و به دنبال شناسایی شبکه لینک باشد.

به طور مثال: اگر یک وب سایت قدیمی‌ در حوزه گردشگری دارید که بنا به شرایط، توقف دارد و در این زمینه فعالیت نمی‌کنید، می‌توانید با خرید این دامنه یک سایت جدید داشته و آدرس‌دهی متفاوت و در نهایت محتوای جدید ایجاد کرد. در این شرایط، لینک سازی‌های داخلی و برخی از لینک سازی‌های خارجی را از دست می‌دهید و محتواهای ایندکس شده حذف خواهند شد. اما دیگر حساسیت گوگل کمتر شده و راحت‌تر می‌توان صفحات با ارزش را بازیابی و شبیه‌سازی کرد.

اطلاعات تماس و برندینگ سایت‌ها تغییر می‌کند یا مشابه است

هنگامی‌ که از بک لینک pbn استفاده می‌شود، رایج‌ترین اشتباه این است که در ساخت pbn از اطلاعات، برندینگ و محتوای یکسان در سایت‌ها استفاده کرد. این کار باعث شناسایی شبکه پی بی ان می‌شود و گوگل به راحتی وب سایت‌ها را شناسایی خواهد کرد.
برای اینکه این مشکل را برطرف کرد، باید اطلاعاتی مانند: لوگو، موقعیت جغرافیایی، تصاویر و محتوای سایت، صفحه درباره ما و اطلاعات تماس اختصاصی شده باشد.

محتوای سایت‌ها به روزرسانی نمی‌شود یا مشابه هم است

متخصص‌های سئو در گذشته کار راحت‌تری برای ایجاد بک لینک پی بی ان داشتند، اما در حال حاضر ساخت یک دامنه یا وبلاگ جدید کفایت نمی‌کند و نمی‌توان با کپی کردن محتوا در سایت‌های معتبر، شبکه را به‌روز نگه داشت. اگر قصد ایجاد شبکه پی بی ان را دارید باید این را بدانید که هر یک از سایت‌های شما باید محتوای خاص خود را داشته باشند و نسبت به یکدیگر متفاوت باشند.
در حال حاضر الگوریتم‌های گوگل، توانایی‌های بالایی در شناسایی محتوای تکراری بر روی وب سایت‌ها دارند و در صورتی که موردی را مشابه شناسایی کنند، وب سایت را جریمه خواهند کرد.

اگر قصد ایجاد شبکه پی بی ان را دارید باید این را بدانید که هر یک از سایت‌های شما باید محتوای خاص خود را داشته باشند
محتوای سایت‌ها به روزرسانی نمی‌شود یا مشابه هم است

سایت‌های قرار گرفته در یک شبکه به جای دیگری لینک نداده‌اند

هدف اصلی و مهم از راه‌اندازی PBN، انحصاری بودن است و این موضوع باعث می‌شود که فعالیت‌های شما برای گوگل ارزشمند باشد. در صورتی که تمام سایت‌ها در یک شبکه قرار داشته باشند و یکدیگر را تقویت کنند و به هیچ سایت مشابه فعالیت خود، لینک نداده باشید، گوگل احتمال راه‌اندازی شبکه پی بی ان را زیاد می‌داند.
برای اینکه این مشکل را برطرف کرد، بهتر است که از سایت‌های معتبر و مرجع، بک لینک دریافت کنید تا محتوای شما در بخش‌های گوناگونی لینک داده شود.

آیا انواع مختلفی از لینک سازی PBN وجود دارد؟

با توجه به اینکه سایت‌های موجود در شبکه پی ان بی به واسطه بک لینک‌ها به یکدیگر اتصال دارند، باید در نظر گرفت که چند سایت اصلی در سیستم وجود دارد تا بتوان انواع مختلفی از شبکه را ترسیم کرد. برخی از شبکه‌ها تعداد منابع بالایی دارند اما آنچه که اهمیت دارد این است که قرارگیری سایت‌ها در شبکه و نحوه اتصال آن‌ها چگونه انجام می‌شود و  چگونه به یکدیگر متصل هستند.

کاهش ریسک لینک سازی خارجی با شبکه‌ PBN

به طور کلی هر بلاگ یا سایتی که در شبکه خصوصی پی بی ان لینک دریافت می‌کند باید از سایت‌های دیگری، بک لینک دریافت کنند. در نتیجه استفاده از یک سایت جدید برای شبکه پی بی ان، کار عاقلانه‌ای نیست و بهتر است که از وب سایت‌هایی که فعال هستند و لینک‌های معتبر دارند، استفاده کرد.

به طور مثال: فرض کنید که جشنواره‌ای در حال برگزاری بوده و شما توانسته‌اید که بک لینک‌های خوبی از این جشنواره دریافت کنید، اما این جشنواره به پایان رسیده و دیگر مخاطب‌ها آن سایت را فعال نمی‌دانند، از این‌رو با پایان جشنواره، دیگر این سایت‌ها شکار خوبی محسوب نمی‌شوند و باید از سایت دیگر بک لینک دریافت کرد. البته در نظر داشته باشید که تمام این فرآیند و تشخیص کاهش ریسک لینک سازی خارجی با شبکه‌ PBN نیاز به یک متخصص سئو دارد تا استراتژی مناسبی را پیاده‌سازی کند.

آموزش انواع روش‌های ساخت PBN

دو روش برای ساخت بک لینک پی بی ان و لینک سازی کلاه خاکستری یا سیاه وجود دارد. از طرفی هم انتخاب نوع پلتفرم برای ایجاد شبکه سازی، از انواع روش‌های تقسیم‌بندی پی بی ان است. در این هنگام از بین دو گزینه سرویس‌های بلاگ و سایت‌های مستقل باید یک مورد را انتخاب کرد. دقت داشته باشید که ساخت شبکه پی بی ان از طریق روش‌های کلاه سیاه، بدین گونه است که پلتفرم شبکه‌ای به صورت زنجیره‌ای به یکدیگر متصل هستند و با توجه به استراتژی خاص به سایت مد نظر متصل خواهند شد. این روش بسیار قدرتمند بوده اما ممکن است که حساسیت گوگل را زیاد کند و در نهایت به پنالتی سایت منجر شود.

اما در روش لینک دهی از طریق بلاگ‌ها می‌توان به صورت بک لینک هرمی ‌یا پله‌ای شبکه pbn را ایجاد کرد تا حساسیت گوگل کمتر شود. در این روش، ابتدا باید برای سایت خود لینک سازی ایجاد کنید و در لایه‌های دوم از بک لینک استفاده کرد. با لینک سازی در لایه دوم، قدرت لینک‌های لایه اول بیشتر می‌شود و به همین روال می‌توان بک لینک‌های موثرتری را ایجاد کرد. از این‌رو نیاز است که از متخصص‌های سئو در زمینه ساخت بک لینک از pbn استفاده کنند تا با جریمه‌های گوگل روبه‌رو نشد و رتبه وب سایت، ارتقا پیدا کند.

PBN  یا خرید بک لینک از پابلیکا؟

برای اینکه بتوان بک لینک pbn ایجاد کرد، نیاز است که از قبل تخصص کافی در این زمینه داشت. آگاهی از روند ساخت شبکه پی بی ان باعث می‌شود تا سئو بهبود پیدا کند و در نهایت رتبه وب سایت ارتقا داشته باشد. اما این کار نیازمند بهره گیری از مشاوره‌ها یا راهکارهای متخصص‌های سئو است تا با استراتژی‌های مختلف بتوانند بهترین عملکرد PBN را برای سایت شما در تدوین استراتژی‌های خود لحاظ نمایند.

پابلیکا به عنوان ارائه‌دهنده انواع خدمات مختلف مانند: تولید محتوا، خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی، روابط عمومی، برگزاری کمپین‌های دیجیتال و بهره‌مندی از متخصص‌های سئو در کنار شما است تا با خیالی راحت بتوانید لینک سازی پی بی ان انجام دهید و نگرانی برای رتبه وب سایت خود نداشته باشید.

به طور حتم اصلی‌ترین هدف پابلیکا رشد و ارتقای برند شما است و می‌توانید برای دریافت مشاوره با کارشناس‌های این مجموعه در ارتباط باشید تا راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.  همکاری با پابلیکا برای وب سایت‌ها مزایای مختلفی دارد که مهم‌ترین آن‌ها، دیده شدن بیشتر برند شما و اعتماد سازی مخاطب است.

اگر نیاز به مشاوره دارید یا درباره بک لینک چیست؟ یا بک لینک PBN چیست، سوال یا ابهامی وجود دارد، کافی است که در انتهای متن و در قالب کامنت با ما در اتباط باشید. کارشناس‌های پابلیکا در زمان کوتاهی به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

اشتراک گذاری این مطلب در :

سوالات متداول

این بک لینک به سایت مرتبط است، دامنه‌های معتبر را هدف قرار می‌دهد و به ارتقای سئو و وب سایت کمک می‌کند.

به طور حتم هر روش که باعث شود ابزار‌های گوگل حساس شوند، همانند شمیر دو لبه عمل می‌کنند و باید از استراتژی‌ها و تکنیک‌های خوبی برای ساخت شبکه پی بی ان استفاده کرد.

مهم‌ترین روش‌های شناسایی: دامنه‌ها همگی به نام یک شخص باشند، سایت‌های شبکه لینک بر روی یک ‌هاست یا سرور قرار گرفته‌ باشند، دامنه‌های خریداری شده با ماهیت و محتوای جدید فعالیت می‌کنند و اطلاعات تماس و برندینگ سایت‌ها تغییر می‌کند یا مشابه است.

استفاده از این شبکه تا هنگامی‌که جریمه‌ای از سوی گوگل رخ ندهد، خوب است و می‌توان از دامنه‌های آزاد شده و نتیجه بخش استفاده کرد.

از محتواهای تکراری و کپی برای وب سایت‌های شبکه استفاده نکرد تا گوگل حساس شود.

نظرات کاربران

هنوز نظری نداریم!

اولین دیدگاه رو میتونی راجع به این مطلب ثبت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 3 =