بک لینک هرمی ‌چیست و چگونه می‌تواند سئو را تقویت کند؟

پابلیکا / بک لینک / بک لینک هرمی ‌چیست و چگونه می‌تواند سئو را تقویت کند؟
تاریخ آخرین به روز رسانی: ۲۵ دی ۱۴۰۲
زمان تقریبی مطالعه : 6 دقیقه
بک لینک هرمی چیست

استفاده از بک لینک هرمی ‌یکی از تکنیک‌های متخصص‌های سئو است که برای افزایش رتبه وب سایت استفاده می‌شود. در پاسخ به سوال بک لینک هرمی ‌چیست؟ باید بگوییم که استفاده از این بک لینک های لایه ای یا هرمی همانند اهرام ثلاثه مصر بوده و با برنامه‌ریزی و استراتژی خاصی صورت می‌گیرد. از این نوع بک لینک‌ها برای ارتباط‌گیری با وب سایت‌های قدرتمند استفاده می‌کنند.

درست است که برخی از متخصص‌های سئو، تاثیر بک لینک‌ها را در رتبه‌بندی وب سایت، کم می‌دانند، اما همین نقش کمرنگ هم می‌تواند روند سئو را تغییر دهد. در نتیجه برای اینکه با مزیت‌های بک لینک‌های هرمی ‌بیشتر آشنا شوید تا انتهای متن همراه ما باشید.

بک لینک هرمی ‌چیست؟

بک لینک هرمی یکی از روش‌های ساخت لینک‌های موثر و بسیار قدرتمند است. این نوع بک لینک‌ها به صورت چند مرحله‌ای هستند و ابتدا باید چند بک لینک برای وب سایت خود ایجاد کرد، سپس بعد از مدتی، شروع به ساخت بک لینک برای لینک‌های ساخته شده انجام داد.

در حقیقت با ساخت بک لینک برای لینک‌های از قبل تعیین شده، قدرت بک لینک‌ها را افزایش خواهید داد و تاثیرگذاری آن‌ها را چند برابر خواهید کرد. به طور مثال: یک هرم را در نظر بگیرید و مطابق با آن برای ساخت لینک‌ها تلاش کنید. در پایه و بالای هرم کمترین لینک‌ها را داریم، اما این لینک‌ها از سایر سطوح هرم، قوی‌تر هستند.
اگر درباره تعریف بک لینک نیاز به اطلاعات بیشتر دارید، خواندن مقاله بک لینک چیست را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

سه رده بک لینک هرمی

طبق تعاریف و استراتژی‌های لینک سازی سئو که در سایت Oncrawl مطرح شده است:

بک لینک‌های هرمی ‌را به سه بخش کلی تقسیم می‌کنند که هر لینک در سطح قرار گرفته شده مزیت‌های مختلفی برای وب سایت دارد.

در ادامه این سه سطح را شرح خواهیم داد:

لینک سازی سطح سه هرم

لینک‌هایی در سطح سه قرار می‌گیرند که لینک‌های سطح بالاتر خود را به خوبی تقویت کنند. برای این کار کافی است که از منابع مختلف مانند: شبکه‌های اجتماعی، دایرکتوری‌ها، بلاگ‌ها، پست‌ها و انجمن‌های مختلف بک لینک بگیرید تا سطح‌های دیگر هرم خود را بهبود دهید و نقویت کنید.

لینک سازی سطح دو هرم

به طور کلی لینک‌های سطح سه و دو به صورت مستقیم بر روی وب سایت و رتبه‌بندی تاثیر نخواهند گذاشت، اما اگر هدف از ایجاد این بک لینک‌ها، تقویت سطح یک هرم باشد باید با برنامه‌ریزی دقیقی انجام شود. در این صورت باید برای ایجاد بک لینک‌های سطح دو با دقت بیشتر اقدام کرد.

سطح دو هرم، نیاز به منابع معتبرتری مانند: شبکه‌های اجتماعی، دایرکتوری‌های حرفه‌ای، وبسایت‌های باکیفیت و سایت‌های خبری دارد. در حقیقت هرچه به راس هرم نزدیکتر می‌شوید، باید لینک‌سازی‌ از وب سایت‌ها و مرجع‌های معتبرتر باشد. از این‌رو بسترهایی را برای لینک‌سازی سطح دو انتخاب کنید که نسبت به بستر‌های لینک‌سازی سطح سه، کیفیت بیشتری داشته باشند.

لینک سازی سطح یک هرم

در سطح یک هرم، لینک‌ها به طور مستقیم به سایت پیوند داده می‌شوند. همانطور که گفته شد، لینک‌ها در سطح یک، قدرت بیشتری دارند و کیفیت بالاتری برای وب سایت ایجاد خواهند کرد. همچنین لینک‌ها در سطح یک، اعتبار بالاتری نسبت به سطح‌های دیگر دارند.

درست است که لینک‌سازی برای سطح یک سخت‌تر از گرفتن لینک در سطح‌های دو و سه است، اما اگر تلاش کنید که از وب سایت‌های حرفه‌ای، بک لینک بگیرید، نتایج ایجاد شده، شگفت انگیز خواهند بود. به طور کلی برای سطح یک هرم باید از پست‌های مهمان، سایت‌های دولتی و صفحه منابع در سایت‌های بزرگ و معتبر استفاده کرد.

چرا لینک سازی لایه ای ‌انجام دهید؟

متخصص‌های سئو برای اینکه بتوانند رتبه وب سایت را بهبود دهند از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند. بک لینک‌سازی هرمی ‌یکی از روش‌های موثر برای ارتقای وب سایت در موتورهای جستجو است که با توجه به نیاز وب سایت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. مهم‌ترین عوامل برای استفاده از بک لینک‌های هرمی ‌به شرح زیر هستند:

  •  لینک‌ها به گوگل کمک خواهند کرد تا رتبه وب سایت بهبود پیدا کند.
  •  بک لینک‌های هرمی، شروع خوبی برای معرفی وب سایت هستند.
  •  لینک سازی از وب سایت‌های قدرتمند و معتبر ایجاد می‌شود.
  • با ساخت لینک‌های هرمی، رتبه سئو بهبود پیدا می‌کند.
  •  با لینک سازی‌های موثر، بازدید از وب سایت افزایش پیدا می‌کند.
  •  فرصت‌های درآمدی و فروش در کسب و کار آنلاین بیشتر خواهند شد.
  •  اعتبار وب سایت از طریق بک لینک‌های هرمی ‌بیشتر می‌شود.
  •  برخی از منابع به صورت ترافیک دائمی ‌برای شما عمل خواهند کرد.
  •  بک لینک‌ها به ایجاد ارتباط با مخاطب و بهبود آن،‌ کمک خواهد کرد.
    توجه داشته باشید که اگر لینک‌سازی‌ها به درستی و با برنامه‌ریزی انجام شوند، منجر به بهبود نتایج وب سایت خواهند شد.
مزایا بک لینک هرمی
مزایای بلک لینک هرمی برای وب ‌سایت

نکات مهم درباره بک لینک هرمی ‌

هنگامی‌ که برای استفاده از مزایای بک لینک‌های هرمی، برنامه‌ریزی ‌انجام می‌دهید، باید قبل از آن به نکات مختلفی توجه داشته باشید تا بهترین نتیجه را از لینک‌سازی دریافت کنید. این نکات به شرح زیر هستند.

تحقیق کلمات کلیدی

هنگامی ‌که فعالیت وب سایت خود را شروع می‌کنید، ابتدا باید تحقیق کلمات کلیدی را جدی بگیرید. برای این کار، کافی است که از ابزارهای طراحی شده استفاده کنید تا کلمات کلیدی بلند و کوتاه حوزه کاری و فعالیت شما مشخص شوند. سپس باید از کلمات کلیدی در جای مناسب خود، استفاده کرده و بک لینک دریافت کنید.

اهمیت تولید محتوا

تولید محتوا یکی از موثر‌ترین و مهم‌ترین روش‌هایی است که باعث افزایش بازدید وب سایت می‌شود. برای تولید محتوای موثر ابتدا باید تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید و سپس محتوای سئو شده، تولید کنید تا گوگل کیفیت مقاله‌های شما را تایید کند و رتبه‌دهی انجام شود. برای بک لینک‌سازی هم نیاز است که ابتدا مقاله‌های مناسب داشته باشید.

بررسی محتوا

اگر قصد دارید که محتوای جدید تولید کنید، بهتر است که ابتدا بررسی‌های مختلفی انجام دهید. مهم است که بدانید چه تعداد کلمه نیاز دارید یا کدام تیترها بهتر هستند. با بررسی محتوا، می‌توانید جای خالی عناوین را پیدا کنید و متناسب با محتواهای تولید شده از سوی رقیب، محتوای وب سایت خود را بهبود دهید. دقت داشته باشید که این روش، تاثیر مستقیم و مثبت بر روی بهبود رتبه وب سایت دارد و گوگل شما را یک وب سایت فعال شناسایی خواهد کرد.

بررسی رقبا

سایت‌هایی که از گذشته در حال فعالیت در بستر اینترنت هستند و مطالب مختلفی را تولید کرده‌اند، می‌توانند به عنوان مرجعی مهم برای وب سایت تازه کار‌ها باشند. مطالب رقبای خود را بررسی کنید و محتوای بهتری از رقبای خود، تولید کنید. در حقیقت رقبای شما بهترین الگو در مسیر تولید محتوا هستند و می‌توان با بررسی محتوای آن‌ها، عملکرد تیم محتوای خود را بهبود دهید.

لینک سازی هرمی ‌

بسیاری از متخصص‌های سئو بر این باور هستند که لینک‌سازی هرمی ‌یکی از روش‌های سئو کلاه خاکستری است و همانند حرکت بر روی لبه تیغ عمل می‌کند. در نتیجه باید از قبل آشنایی کاملی از بک لینک هرمی ‌داشت تا با برنامه‌ریزی و استراتژی‌های سئو، اقدامات لازم را انجام داد. اگر با دانش کم و نصف و نیمه برای بک لینک‌های هرمی ‌اقدام کنید، نتیجه خوبی دریافت نخواهید کرد و ممکن است که گوگل شما را جریمه هم کند.

استفاده از لینک‌های Follow و Nofollow

هنگامی‌ که استراتژی برای وب سایت و بک لینک‌های خود در نظر می‌گیرید، مهم است که به تعداد لینک‌های Follow یا Nofollow خود توجه داشته باشید. اگر تمام لینک‌ها به صورت Follow یا Nofollow باشند، گوگل را حساس خواهید کرد و بهتر است که از هر دو لینک به صورت همزمان استفاده کرد تا گوگل به وب سایت مشکوک نشود.

آموزش ساخت بک لینک هرمی

متخصص سئو ابتدا باید وب سایت‌هایی که اعتبار بالایی دارند و spam score آن‌ها پایین است را پیدا کنند. سپس سایت‌هایی را که اجازه ساخت بک لینک می‌دهند را جستجو کرد. برای این کار کافی است که یک جستجوی ساده در اینترنت داشته باشید، لیستی از وب سایت‌های مختلف برای بک لینک وجود دارند. اما پراستفاده‌ترین بستر‌های بک لینک هرمی ‌به سایت‌های وبلاگ، انجمن‌ها و سایت‌های پروفایلی اختصاص دارند.

با جستجوی وب سایت‌ها، روند ساخت بک لینک‌ها به سایت خود را شروع کنید. برای این کار می‌توانید یک هفته برای وب سایت خود بک لینک ایجاد کنید. بعد از ساخت بک لینک‌های باکیفیت، باید قدرت آن را بیشتر کرد. در این شرایط برای بک لینک‌هایی که ایجاد کرده‌اید باید لینک‌سازی را انجام داد. در حقیقت برای بک لینک‌های از قبل ساخته شده، باید بک لینک ایجاد کرده تا قدرت لینک‌سازی ابتدایی را بیشتر کرد.

به طور کلی توجه کنید که برای سایت‌های لایه اول خود، باید لینک‌ها به صورت مستقیم به وب سایت ارجاع داده شوند. همچنین سایت‌های لایه دوم، برای افزایش قدرت بک لینک‌ها، به لینک‌های سایت‌های لایه اول لینک داده می‌شوند. با لینک‌سازی که برای لایه اول انجام داده‌اید حالا می‌توانید این کار را برای لایه دوم هم انجام دهید. همچنین توجه داشته باشید که هرچه لایه‌های شما قوی‌تر باشند و ساخت بک لینک‌ها بهتر انجام شوند، لایه اول هم تقویت شده و می‌توان یک بک لینک هرمی ‌قدرتمند را ایجاد کرد که منجر به رتبه‌دهی وب سایت شود.

خدمات سئو
خدمات سئو و بک لینک پابلیکا

خدمات سئو و بک لینک با کیفیت را از پابلیکا بگیرید

به طور کلی برای اینکه بتوان یک بک لینک لایه ای هرمی ‌قوی ایجاد کرد، نیاز است که ابتدا برنامه‌ریزی دقیقی از فعالیت‌های وب سایت خود داشته باشید و با توجه به تحقیق کلمات کلیدی و محتواهای تولید شده، بهترین عملکرد را انجام دهید. اما با توجه به اینکه لینک‌سازی و ایجاد بک لینک یکی از کارهای تخصصی در سئو است، پیشنهاد می‌دهیم که از متخصص‌های سئو در پابلیکا بهره‌مند شوید.

وب سایت پابلیکا با ارائه خدمات مختلف اعم از رپورتاژ آگهی، خدمات سئو و ارائه کمپین‌های روابط عمومی ‌‌آنلاین در کنار کسب‌وکارهای آنلاین است و می‌توان در زمان کوتاهی بهترین خدمات را دریافت کرد. کافی است که با کارشناس‌های این مجموعه در ارتباط باشید تا برنامه‌ریزی دقیقی برای خرید بک لینک برای ارتقای وب سایت خود انجام دهید. همچنین اگر درباره سوال بک لینک هرمی ‌چیست؟ ابهامی ‌دارید که در این متن به آن اشاره نشده، کافی است که در انتهای همین مطلب و در قالب کامنت با ما در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری این مطلب در :

سوالات متداول

ارتقای رتبه وب سایت، ایجاد ارتباط موثر با کاربر، افزایش بازدید وب سایت و افزایش فروش و درآمد

سایت‌های وبلاگ نویسی، شبکه‌های اجتماعی، دایرکتوری‌ها، وبسایت‌های باکیفیت، سایت‌های خبری و انجمن‌های دانشجویی را می‌توان بهترین گزینه‌ها برای ایجاد بک لینک دانست.

زیرا به بهبود رتبه وب سایت و اعتماد گوگل کمک می‌کند.

اهمیت به تحقیق درباره کلمه‌های کلیدی، تولید محتوای با کیفیت، بررسی رقبا و استفاده همزمان از لینک‌های فالو و نوفالو جزو مهم‌ترین نکات برای ساخت بک لینک هستند.

بهتر است که از پست مهمان در سایت‌های معتبر، صفحه منابع، رپورتاژ در سایت‌های باکیفیت بالا و سایت‌های دولتی استفاده کرد.

نظرات کاربران

هنوز نظری نداریم!

اولین دیدگاه رو میتونی راجع به این مطلب ثبت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + یک =