تعداد بک لینک‌ های سایت باید چقدر باشد؟

پابلیکا / بک لینک / تعداد بک لینک‌ های سایت باید چقدر باشد؟
تاریخ آخرین به روز رسانی: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
زمان تقریبی مطالعه : 6 دقیقه
چه تعداد بک لینک برای سایت بگیریم؟

متخصص‌های سئو که برای بهبود رتبه‌های وب سایت در حال لینک سازی هستند، با این سوال مواجه می‌شوند که چه تعداد بک لینک برای سایت امن است؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید شرایط مختلفی از وب سایت، نحوه بک لینک سازی و حتی استراتژی‌های مختلف را بررسی کرد.

در حال حاضر بک لینک‌هایی عنوان بهترین را به خود اختصاص می‌دهند که از کیفیت بالایی برخوردار باشند و بتوان از آن‌ها بهترین رتبه‌ها را دریافت کرد. اگر از وب سایتی که آتوریتی بالایی دارد و مرتبط با محتوای وب سایت شما است، لینک دریافت کنید به طور حتم بک لینک شما ارزش بیشتری دارد. اما برای اینکه با رویکرد مناسبی برای تعداد بک لینک‌ های سایت خود داشته باشید تا انتهای متن همراه ما باشید.

به چه لینک‌هایی بک لینک گفته می‌شود؟

به لینک‌هایی که از سایت‌های دیگر برای وب سایت خود دریافت می‌کنید، بک لینک گفته می‌شود. در حقیقت هر دفعه که یک سایت به سایت شما لینک می‌دهد و محتوای وب سایت شما را تایید می‌کند، باعث می‌شود که اعتبار وب سایت شما هم بیشتر شود. بک لینک‌ها یکی از فاکتورهای مهم در سئو شناخته می‌شوند که برای بهینه سازی موتورهای جستجو اهمیت بسیار زیادی دارند. شما می‌توانید جزییات بیشتر درباره بک لینک را در مقاله بک لینک چیست بخوانید.

تعداد بک لینک‌های هر سایتی به عوامل مختلفی بستگی دارد که ابتدا باید حوزه فعالیت و رقابت را بررسی کرد. به طور مثال: اگر در حوزه‌ای فعالیت دارید که رقابت در آن بیشتر از سایر حوزه‌های کاری است، توصیه می‌کنیم که از تعداد بک لینک‌های بیشتری استفاده کنید تا وب سایت خود را بهتر معرفی کنید.

به طور کلی برای اینکه بتوانید تعداد بک لینک مناسب را برای وب سایت خود مشخص کنید، نیاز است که ابتدا بررسی دقیقی از رفتار رقبای خود داشته باشید تا با بهترین استراتژی برای لینک سازی اقدام کنید. همچنین مهم است که بک لینک‌های ایجاد شده، کیفیت بالایی داشته باشند و ارزش خوبی به وب سایت شما دهند. مقاله بررسی بک لینک سایت خود و رقبا به شما اطلاعات و نکات کافی درباره این مرحله از ارزیابی لینک سازی ارائه می‌دهد.

یک وب سایت باید چند بک لینک داشته باشد؟

وب سایت‌ها برای اینکه اعتبار و ارزش خوبی برای الگوریتم‌های گوگل داشته باشند باید ابتدا کیفیت بالا و لینک‌های دائمی ‌باشند. به طور معمول برخی از متخصص‌های سئو بر این باور هستند که حدود ۴۰ تا ۵۰ لینک برای صفحه خانه(Home Page) وب سایت‌ها معقول است. البته توجه داشته باشید که لینک سازی خارجی تنها راه ارتقای وب سایت شما در موتورهای جستجو نیست، بلکه نیاز است، لینک سازی داخلی خوبی هم برای وب سایت خود در نظر بگیرید. در حقیقت لینک‌های داخلی و ‌هایپرلینک می‌تواند به عنوان یک زنجیر مطالب و صفحات وب سایت شما را به هم متصل کنند و رتبه وب سایت را در موتورهای جستجو ارتقا دهند.

متخصص‌های سئو برای لینک سازی داخلی، حدود ۱۰۰ لینک را پیشنهاد می‌دهند. هرچه تعداد لینک‌های داخلی هم بیشتر باشد، الگوریتم‌های کراول وب سایت شما را با اعتبار بیشتری شناسایی می‌کند.

بهترین استراتژی برای گرفتن بک لینک چیست؟

به طور حتم بهترین بک لینک‌ها و استراتژی برای بک لینک باید با توجه به وب سایت و شرایط حوزه فعالیت وبسایت بررسی شود. اما در کل یکسری موارد در تمام استراتژی‌ها یکسان هستند و بهتر است که از آن‌ها به خوبی استفاده کرد که در ادامه توضیح خواهیم داد:

تولید محتوای مفید و ارزشمند

هر چه محتوای تولید شده با نیاز مخاطب همخوانی بیشتری داشته باشد، ارزش بیشتری هم ارائه می‌کند و همین موضوع باعث جذب مخاطب خواهد شد. از این‌رو در صورت تولید محتوای ارزشمند یا helpful Content ،وب سایت‌هایی که برای بک لینک در نظر دارید، راحت‌تر به محتوای شما لینک می‌دهند.

تحقیق و ارائه محتوای استراتژیک

نیاز است که نکات کلیدی حوزه کاری خود را بررسی کنید و متناسب با آن‌ها و کلمات کلیدی مهم، برای بک لینک گرفتن برنامه‌ریزی خلاقانه‌ای داشته باشید.

همکاری با وبلاگ نویس‌ها و سایت‌های معتبر

برای اینکه بک لینک‌های قوی ایجاد کرد، بهتر است که با سایت‌های وبلاگ نویسی و معتبر ارتباط برقرار کرده و بک لینک‌های قوی برای وب سایت خود ایجاد کرد.

حضور در وبینارها و کنفرانس‌ها

با حضور در وبینارها و کنفرانس‌های مختلف، می‌توان محتوای با ارزش تولید کرده و لینک‌های بسیار خوبی برای وب سایت خود ایجاد کرد.

شبکه‌های اجتماعی و فروم‌های بحث و گفتگو

شبکه‌های اجتماعی و فروم‌های مختلف به عنوان بستر مهمی ‌هستند که می‌توان فعالیت خود را آغاز کنید و نتایح فوق‌العاده‌ای دریافت کنید. با پاسخ دادن به سوالات مخاطب‌ها می‌توانید لینک‌های معتبری دریافت کنید که در نهایت به بالا بردن رتبه وب سایت شما کمک خواهد کرد.

بهترین استراتژی برای گرفتن بک لینک چیست؟
موارد مهم در استراتژی گرفتن بک لینک

تبادل بنر و لینک

بین وب سایت خود و سایر وب سایت‌های دیگر تبادل لینک و بنر ایجاد کنید تا لینک‌های جدیدی دریافت کنید و بهترین عملکرد را داشته باشید.
به طور کلی برای اینکه بتوانید از بهترین بک لینک‌ها استفاده کنید، نیاز است که ابتدا روابط و محتوای با کیفیتی داشته باشید تا راحت‌تر وب سایت‌ها به شما لینک دهند. همچنین با ایجاد تعداد بک لینک مورد نیاز می‌توانید رتبه وب سایت خود را ارتقا دهید.

چطور تشخیص دهیم که وب سایت به چند بک لینک نیاز دارد؟

درست است که وب سایت‌ها ماهیت و ساختار متفاوتی دارند، اما بهتر است بدانید که در دنیای اینترنت برای هر مطلبی ممکن است که صد‌ها صفحه ایجاد شده باشد که در صف نمایش به مخاطب قرار دارند. از این‌رو، ساز و کار بیشتر سایت‌ها برای دیده شدن یکسان است. اما به طور کلی باید دستورالعمل‌های سئو را به خوبی استفاده کرده و برای بهینه سازی سایت اقدام کرد.

اما در مورد ایجاد تعداد بک لینک که یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های سئو است باید گفت که تعداد قابل قبول همان ۴۰ الی ۵۰ بک لینک در نظر گرفته می‌شود. در حقیقت این تعداد برای ایجاد یک نتیجه فوق‌العاده کافی است و می‌توان از طریق لینک سازی‌های قوی، بهترین عملکرد را برای وب سایت در نظر گرفت.

عامل مهم دیگری که بر تعداد بک لینک‌ های سایت تاثیر مستقیم می‌گذارد، لینک‌های داخلی سایت هستند. با توجه به این موضوع به تعداد هر سه لینک داخلی که در وب سایت ایجاد می‌شود، باید یک بک لینک خارجی دریافت کرد. خب مشخص است که همین یک استراتژی کافی است تا تعداد بک لینک وب سایت خود را شناسایی کنید و متناسب با لینک‌های داخلی تعداد بک لینک‌های وب سایت را مشخص کنید.

در ماه چند بک لینک باید درج کنیم؟

برای ایجاد بک لینک سایت‌ها نمی‌توان هیچگاه تعداد مشخصی را عنوان کرد، زیرا نمی‌توان یک سایت که به صورت ماهانه ۱۰ محتوای یونیک تولید می‌کند را با یک وب سایت فروشگاهی که فقط محصولات ارائه می‌کند، مقایسه کرد. در حقیقت ساز و کار وب سایت‌ها با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند، در نتیجه باید متخصص سئو با اصول و آشنایی با الگوریتم‌های گوگل، بهترین استراتژی را ایجاد کند.

در ماه چند بک لینک باید درج کنیم؟
برای ایجاد بک لینک سایت‌ها نمی‌توان هیچگاه تعداد مشخصی را عنوان کرد

آیا هر چه تعداد بک لینک‌ها بیشتر باشد، بهتر است؟

به صورت کلی پیش فرض هر چه تعداد بک لینک‌ها بیشتر باشد، عملکرد وب سایت هم بهتر خواهد بود، غلط است. هیچگاه نباید فراموش کنید که الگوریتم‌های گوگل بسیار دقیق و حساس هستند، در نتیجه هنگامی‌ که تعداد زیادی بک لینک ایجاد کنید، شک خواهند کرد و همین موضوع باعث می‌شود تا بک لینک‌ها طبیعی نباشند و پنالتی برای وبسایت رخ دهد.

در حقیقت با بیش از حد بک لینک گرفتن، باعث می‌شوید که سئو وب سایت به خوبی کار نکند و تعداد بک لینک‌ها نرمال نباشند. از طرفی هم برای ایجاد بک لینک باید به کلمات کلیدی، اتوریتی بالا وب سایت‌ها، تعداد لینک‌های داخلی و اسپم اسکور وب سایت‌ها توجه داشت تا بهترین بک لینک‌ها را دریافت کرد و رتبه وب سایت را در موتورهای جستجو ارتقا داد. همچنین برای پاسخ به سوال اینکه آیا هر چه تعداد بک لینک‌ها بیشتر باشد، بهتر است؟ باید بگوییم که خیر. تعداد بک لینک‌ های سایت باید متناسب با فعالیت وب سایت و اهمیت کلمات کلیدی بررسی شوند تا بهترین نتیجه را دریافت کرد.

با چه ابزاری بک لینک‌های رقبا را بررسی کنیم؟

گوگل به عنوان بهترین موتور جستجو، ابزار‌ها و برنامه‌های مختلفی را طراحی کرده است تا افرادی که در حوزه آنلاین و وب سایت‌ها فعالیت می‌کنند، به بهترین شکل سایت‌های رقبای خود را بررسی کنند و متناسب با شرایط وب سایت خود، بهترین استراتژی را ایجاد کرد. از این‌رو بهترین ابزار برای این کار با نام Google Search Console  شناخته می‌شود.
متخصص‌های سئو با به کارگیری این ابزار می‌توانند اطلاعات بی نظیری را استخراج کرده و از طریق این ابزار‌ بهترین استراتژی را ایجاد کنند.

با چه ابزاری بک لینک‌های رقبا را بررسی کنیم؟
گوگل به عنوان بهترین موتور جستجو، ابزار‌ها و برنامه‌های مختلفی را طراحی کرده است

خدمات سئو و خرید بک لینک از پابلیکا

به طور کلی برای اینکه بتوان تعداد بک لینک وب سایت خود را مشخص کنید، ابتدا باید سایت‌های رقبا را بررسی کرده و سپس از طریق یک متخصص سئو برای برنامه‌ریزی و استراتژی دست به کار شد. برای اینکه از بهترین خدمات سئو بهره‌مند شوید، کافی است که از خدمات پابلیکا استفاده کنید تا در نهایت رتبه وب سایت خود را ارتقا دهید. پابلیکا یکی از وب سایت‌های خدماتی است که در زمینه‌های رپورتاژ آگهی، خرید بک لینک، سئو وب سایت، اجرای کمپین‌های مختلف و روابط عمومی‌ فعالیت می‌کند.

کافی است که با کارشناس‌های این مجموعه در ارتباط باشید و برنامه‌ریزی مناسبی برای ارتقای وب سایت خود انجام دهید. همچنین اگر درباره تعداد بک لینک‌ های سایت سوال یا ابهامی‌ دارید که در این متن به آن اشاره نشده، کافی است که در انتهای همین مطلب و در قالب کامنت با کارشناس‌های ما در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری این مطلب در :

سوالات متداول

برای اینکه بتوان بک لینک‌های با ارزشی ایجاد کرد ابتدا باید استراتژی مشخصی داشت و سپس متناسب با لینک‌های داخلی برای لینک‌های خارجی تعداد مشخص کرد.

خیر ممکن است که ایجاد بک لینک‌های زیاد باعث مشکوک شدن گوگل شود و سایت با پنالتی و جریمه مواجه شود.

سایت‌هایی که آتوریتی بالا دارند و اسپ اسکور آن‌ها پایین است. همچنین با محتوای وب سایت شما همخوانی هم معنایی دارند.

بک لینکی که مخاطب واقعی برای وب سایت ما جذب کند.

تعداد بک لینک به استراژی و برنامه‌ریزی متخصص سئو و شرایط وب سایت بستگی دارد و نمی‌توان تعداد مشخصی در نظر گرفت.

نظرات کاربران

هنوز نظری نداریم!

اولین دیدگاه رو میتونی راجع به این مطلب ثبت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 19 =