از آنجایی که برخی از تکنیکهای بهبود رتبه سئو با هزینه همراه است، شنیدن واژه رپورتاژ رایگان جذابیت خاصی دارد. متخصصهای سئو برای اینکه بتوانند رتبه وب سایت را ارتقا دهند باید از رپورتاژ آگهی استفاده کنند، حالا اگر رپورتاژ آگهی رایگان وجود داشته باشد که چه بهتر، هزینههای کمتری برای ارتقای رتبه سایت پرداخت خواهند کرد. برخی از سایتها برای اینکه ترافیک وب سایت شما را افزایش دهند خدمات رپورتاژ را ارائه خواهند کرد و سایتها میتوانن در کنار خرید رپورتاژ از رپورتاژهای رایگان هم استفاده کنند. اما برای اینکه با سایت رپرتاژ رایگان بیشتر آشنا شوید تا انتهای متن همراه ما باشید.
رپورتاژ چیست؟
رپورتاژ اگهی یکی از روشهای بهبود رتبه وب سایت است که متخصصهای سئو برای ارتقای صفحات سایت از آن استفاده میکنند. البته به رپورتاژ آگهی، رپورتاژ خبری هم میگویند، اما منظور از این عنوان این است که محتوایی در قالب رفع نیاز مخاطب تولید میشود و جنبه تبلیغاتی هم دارد و بر روی سایتهایی با آتوریتی بالا، بارگذاری خواهند شد.ما در مطلب رپورتاژ آگهی چیست در سایت پابلیکا با جزییات صفر تا صد موضوعات مربوط به چیستی و کاربردهای رپورتاژ آگهی را شرح داده ایم که خواندن آن به متخصصان سئو برای درک بهتر مفهوم رپرتاژ در سئو پیشنهاد میشود.
در برخی از مواقع هم ممکن است که رپورتاژ شکل و شمایل ویدئویی داشته باشد. رپورتاژ بدین گونه است که مخاطب این احساس را ندارد که سایت دیگری این موضوع را منتشر کرده است، بلکه احساس میکند صفحهای که پیش رو دارد، از طریق نویسندههای همان سایت تهیه و بارگزاری شده است. بیشتر سایتهای خبری، رسانهها و سایتهایی که دامنه قوی دارند با دریافت هزینه یا به صورت رایگان، مطلب شما را منتشر خواهند کرد.
هر چه مخاطبهای بیشتری رپورتاژ شما را ببینند، باعث میشود که بر روی لینک شما کلیک کرده و ترافیک وب سایتتان را افزایش دهند. از طرفی هم اگر رپورتاژ شما با اصول گوگل نوشته شده باشد، ممکن است که رتبه بگیرد و مخاطبهای بیشتری آن را مشاهده کنند. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به مطلب راههای افزایش بازدید رپورتاژ آگهی مراجعه نمایید.
انواع رپورتاژ آگهی کدام است؟
قبل از اینکه با سایتهای رپورتاژ رایگان آشنا شوید نیاز است که درباره انواع رپورتاژها اطلاعاتی داشته باشید. یک رپورتاژ اگهی میتواند در قالبهای مقاله، اینفوگرافیک، گزارش، تیزر و فیلمهای کوتاه باشد که در رسانههای مختلف منتشر میشوند. هر چه سایتهای معتبرتری را انتخاب کنید، به طور حتم بازخورد بهتری هم خواهید داشت و میتوانید نتیجه مطلوبی دریافت کنید. اما مهمترین انواع رپورتاژ آگهی به شرح زیر هستند:
رپورتاژ آگهی رسانهای
رپورتاژ آگهی رسانهای، همانطور که از نامش پیدا است در رسانههای بزرگ مانند: رادیو و تلویزیون منتشر میشود. برخی از شرکتها یا کسب و کارهای اینترنتی یک خدمات یا محصول خود به صورت حرفهای یک فیلم یا تیز تهیه میکنند تا به طور غیر مستقیم از مزیتهای محصول خود تعریف کرده باشند. مخاطبها در تلویزیون محصول یا خدمات را میبینند و در رادیو از طریق سناریوهای جذاب از مزیتهای محصول مطلع خواهند شد. کسب و کارها میتوانند از این روش برای بهبود فروش خود استفاده کنند، اما هزینه بالایی باید بپردازند.
رپورتاژ آگهی نوشتاری
رپورتاژ آگهی نوشتاری بیشتر در مجلهها و روزنامههای کشور منتشر میشوند که در قالبهای مقاله یا گزارش تهیه خواهند شد. این مطالب با پرداخت هزینه همراه خواهند بود و با موضوعات، سلامت، نقد و بررسی محصول یا خدمات به مخاطبها ارائه میشوند. نوشتن رپورتاژ آگهی نیاز به آگاهی از نکات خاصی دارد.
رپورتاژ آگهی نوشتاری به صورت های مختلفی منتشر میشود.
رپورتاژ آگهی اینترنتی
در حال حاضر با گسترش استفاده از اینترنت و فضای ابری، بیشتر افراد برای اینکه از خدمات یا محصولات مختلفی استفاده کنند، در سایتها و فضای مجازی به دنبال آن هستند. از اینرو سایتهای مختلفی وجود دارند که برای دیده شده سایر وب سایتها یا صفحههای مجازی، رپورتاژ آگهی میروند. رپورتاژ رایگان هم جزو این دسته از انواع رپورتاژ است.
چگونه رتبه سایت را با رپورتاژ آگهی بالا برد؟
ارتقای رتبه سایت یکی از مهمترین مزیتهایی است که رپورتاژ اگهی برای وب سایت شما دارد. هر چه رپورتاژ آگهی با اصول سئو و گوگل همخوانی داشته باشد، باعث میشود تا شرایط ایدئالتری از سئو و رتبه وب سایت را تجربه کرد. از طرفی هم با اعتبار بالایی که از سوی رپورتاژ آگهیها دریافت میشود میتوان مخاطبهای بیشتری را هم جذب کرد. در حقیقت، شما از طریق کلمههای کلیدی و هدفی که از رپورتاژ دارید، میتوانید در نتایج گوگل دیده شوید و اعتبار سایت خود را افزایش دهید.
دیدگاه گوگل نسبت به رپورتاژ آگهی رایگان چیست؟
با توجه به اینکه گوگل برای تبلیغات و روشهای غیر اخلاقی سئو واکنش نشان داده و رتبه وب سایت را تغییر میدهد، در برابر رپورتاژ رایگان واکنشهای مثبتی دارد. رباتهای گوگل رپورتاژ آگهیها را نوعی محتوای سئو شده میداند که به صورت طبیعی مخاطب جذب میکنند و در نهایت بک لینک برای وب سایت دارند. هر چه در سایتهای معتبر و پرطرفدار رپورتاژها منتشر شوند، بهتر است، زیرا در ارزیابی گوگل و رتبهبندی سایت اهمیت دارد.
شرایط انتشار رپورتاژ آگهی رایگان چیست؟
سایتهایی که به تازگی راهاندازی شدهاند، بهتر است که از خرید رپورتاژ آگهی اجتناب کنند. زیرا کسی از برند یا کسب و کار آنها اطلاعی ندارد و ممکن است که اعتمادی به وب سایت نشود. از طرفی هم برخی از سایتهای رسانه یا وب سایتهای معتبر برای سایتهای تازه کار رپورتاژ نمیروند. در نتیجه بهتر است که بعد از زیر سازیهای سئو و سایر تبلیغات خود، برای انتشار رپورتاژ اگهی اقدام کرد.
اما میتوانید برای اینکه هزینه کمتری انجام دهید در سایتهایی که رپورتاژ رایگان منتشر میکنند، فعالیت کنید تا رپورتاژ آگهی رایگان شما رتبه بگیرد و کم کم افراد با سایت شما آشنا شوند.
بهترین سایتهای انتشار رپورتاژ رایگان
اگر سایت رپورتاژ رایگان را شناسایی کنید میتوانید برای معرفی محصولات یا خدمات خود بهترین مطالب را بنویسد و بدون هیچ هزینهای برای جذب مخاطب استفاده کنید. دقت داشته باشید که شاید سایتهای مختلفی وجود داشته باشند که از شما برای انتشار رپورتاژ، هزینهای دریافت نکنند، اما باید به دامنه و تعداد بازدیدکنندههای این سایتها توجه داشته باشید تا بهترینها را انتخاب کنید. اگر شما لینکهای صفحههای سایت خود را در سایتها اسپم قرار دهید، نتیجه عکس خواهید گرفت. البته توجه کنید که انتشار رپورتاژ آگهی رایگان در کنار رپورتاژهای غیر رایگان توصیه میشود تا رتبهگیری بهتری از طریق این نوع رپورتاژها داشته باشید. اما بهترین وب سایتهای انتشار رپورتاژ رایگان عبارتند از:
- وب سایت Medium
- وب سایت ویرگول
- سایت ایران کارخانه
- وب سایت medad.io
- وب سایت idat.ir
- سایت حقوقی دادخواهان
- وب سایت reddit.com
- وب سایت اُمیگو
- سایت جیکو
- وب سایت بالاترین
- وبسایت پاسخگو رایانه
- وبسایت telegra.ph
- وبسایت quora.com
- وبسایت linkedin
به طور کلی هر کسب و کاری برای اینکه بتواند بهترین عملکرد را در سئو و بهبود رتبه وب سایت خود داشته باشد، باید از تکنیکها و رپورتاژ آگهیهای رایگان و غیر رایگان استفاده کند.

خرید و انتشار بهترین رپورتاژ آگهی از پلتفرم پابلیکا
بسیاری از کسب و کارها ترجیح میدهند که از رپورتاژ رایگان استفاده کنند تا به راحتی از بک لینکهای دریافت شده بتوانند بیشترین مخاطب را جذب کنند. اما باید بدانید که نوشتن رپورتاژ آگهی یک کار تخصصی است که باید توسط متخصصهای سئو و کارشناس تولید محتوا انجام شود. از اینرو پابلیکا به عنوان یکی از ارائهکنندههای خدمات سئو، تولید محتوا، خرید رپورتاژ آگهی، کمپینهای آنلاین و روابط عمومی در کنار شما است تا بتوانید به راحتی رتبه وب سایت خود را ارتقا دهید و مخاطب جدید جذب کنید.
کافی است که با کارشناسهای این مجموعه در ارتباط باشید تا بهترین خدمات را دریافت کنید. همچنین در صورتی که درباره رپورتاژ آگهی رایگان نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، کافی است که در انتهای همین مطلب و در قالب کامنت با ما در ارتباط باشید.
دیدگاهتان را بنویسید