سئو کلاه سفید و کلاه سیاه ؛ تفاوتها و مزایا
SEO، مخفف عبارت Search Engine Optimization است و به طور سادهتر، این فرایند، نشاندهنده موقعیت وبسایت شما در موتورهای جستجو از جمله گوگل است؛ چرا که هرچه صفحات شما در نتایج جستجو بالاتر باشند، احتمال جذب مشتریان، افزایش خواهد یافت. سئوی وبسایت، در دو نوع سئو کلاه سفید و کلاه سیاه وجود دارد که صاحبان وبسایت، بسته به نوع نیاز خود، از هریک از آنها استفاده میکنند.
انتخاب سئو کلاه سفید کلاه سیاه، بر اساس استراتژی هر کسبوکار، برای افزایش رتبهی سایت، در موتورهای جستجو، متفاوت است؛ چرا که در سئو، نظرات متفاوتی در مورد راههای بهینهسازی یک وبسایت وجود دارد.
سئو کلاه سیاه، به تاکتیکهای فریبنده، برای بهبود رتبهبندی اشاره دارد که این کار، توسط موتورهای جستجو مجاز نیست؛ چرا که آنها استانداردهای فعلی گوگل را نقض میکنند. اما در مقابل، سئو کلاه سفید، به استفاده از بهترین روشها برای دستیابی به رتبههای بالا در موتورهای جستجو اشاره دارد.
بهتر است این را هم بدانید که اکثر سئوکاران حرفهای در ابتدای بهینه سازی سایت برای خود یک چک لیست سئو آماده میکنند و طبق آن پیش میروند.
سئو کلاه سیاه و کاربرد آن در بهینه سازی وب سایت
سئو کلاه سیاه، عموما به روشهای غیراخلاقی اشاره دارد که تعدادی از وبسایتها برای دستیابی به رتبههای جستجوی بالاتر، از آنها استفاده میکنند. بسیاری از تاکتیکهای سئو کلاه سیاه، بر بهرهبرداری از نقصهای الگوریتم گوگل تمرکز میکنند که میتواند، با کمی تلاش، منجر به رتبهبندی بهتر شود. اما باید این نکته را در نظر بگیرید که درست است برخی از این استراتژیها میتوانند، در رتبه سایت تاثیر داشته باشند اما تمامی آنها تقریبا موقتی هستند.
الگوریتمهای گوگل، برای شناسایی سئو کلاه سفید و کلاه سیاه، به طور مداوم، در حال بهبود و بهروزرسانی است تا بهترین نتایج را نشان داده و از رتبه خوب صاحبان وبسایتهایی که مطالب خوبی را ارائه نمیدهند، جلوگیری کند. این بدان معناست که وبسایتهایی که از تاکتیکهای کلاه سیاه، استفاده میکنند، میتوانند با هر تغییر الگوریتم جدید، رتبهبندی خود را از دست بدهند و در مواردی نیز، سایت آنان، پنالتی شود.
سئوی کلاه سیاه، شامل اقدامات بسیاری است که در ادامه، به برخی از فرایندهایی که ممکن است در طی انجام آنها، صدمات جبرانناپذیری به وبسایت شما وارد شود، اشاره خواهیم کرد.
پنهان کردن
پنهان کردن در حقیقت، به روشی برای نمایش محتوا یا URLهای مختلف، به کاربران و موتورهای جستجو، اشاره دارد.
استفاده بیرویه از کلمات کلیدی در محتوا
استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در محتوای وبسایت، روشی منسوخ شده در فرایند سئوی وبسایت است که طبق الگوریتمهای جدید گوگل، جزو سئوی کلاه سیاه محسوب شده و بهرهبرداری از آن، توصیه نمیشود.
استفاده از لینکهای متعدد و غیرطبیعی
پیشتر، استفاده از لینکهای متعدد در محتوای وبسایت، به این معنا بود که محتوای شما برای مخاطبین جذاب است و به محتواهای متعددی مرتبط است. اما با آپدیت الگوریتمهای گوگل، اگر سایتهایی که به سایت شما پیوند میدهند، با محتوای شما نامرتبط باشند، توسط گوگل، شناسایی میشوند.
از سئو کلاه سفید چه میدانید؟
سئو کلاه سفید و سیاه، دو روش بهینهسازی وبسایت هستند که سئو کلاه سفید، تمرکز خود را بر ارائه محتوا به کاربران، نه صرفا برای موتورهای جستجو قرار داده است. هدف اصلی سئو کلاه سفید، افزایش دسترسی است و نه تنها از تمامی اصول سئو پیروی میکند، بلکه تضمین میکند که تمامی اطلاعات نمایش داده شده در موتورهای جستجو، همان گونه است که یک کاربر انسانی، آن را میبیند. سئو کلاه سفید همچنین، بر خوانایی، مرتبط بودن محتوا و اطلاعات ساختاریافتهای که برای خوانندگان ارزشمند است، تأکید میکند.
سئو کلاه سفید همچنین، بر پیوند دادن به وب سایتهای مرتبط و ایجاد پیوندهای ورودی، از منابع قابل اعتماد، تمرکز میکند. شما تا زمانی که به کاربران وبسایت خود توجه داشته باشید و بهبودهایی را برای ارائه تجربه مرور بهتر، برای آنها انجام دهید، میتوانید مطمئن باشید که رویکرد سئوی شما مطابق با توصیههای موتور جستجوی گوگل است.
این به این معنی است که تاکتیکهایی مانند: محتوای با کیفیت، تصاویر با برچسب خوب، افزایش سرعت صفحه، بهبود تجربه کاربر و تمرکز بر سازگاری با تلفن همراه، جزو سئو کلاه سفید محسوب میشوند و از نوع تغییراتی هستند که تأثیر پایدار و مثبتی دارند.
در سئو کلاه سفید، مواردی وجود دارد که موجب تمایز آن، با سئو کلاه سیاه میشود که در ادامه، به برخی از آنان میپردازیم.
توجه به مخاطب انسانی
سئو کلاه سفید، شامل ایجاد اطلاعات مفید، برای بازدیدکنندگان وبسایت است که شامل: محتوای با کیفیت، بهبود زمان بارگذاری صفحه، سهولت ناوبری و غیره است.
رویکرد طولانی مدت
عموما استراتژیهایی که از دستورالعملهای گوگل، پیروی میکنند و تجربه کاربری مثبتی ایجاد میکنند، اغلب، نسبت به روشهای کلاه سیاه، زمانبرتر هستند.
توجه به بهینه سازی محتوا و سئوی فنی
در سئو کلاه سفید، به سئوی فنی و درج طبیعی کلمات کلیدی در محتوا، توجه ویژهای میشود.
مزایای استفاده از سئو کلاه سفید برای کاربران
استفاده از سئو کلاه سفید میتواند، در رشد همیشگی وبسایت، تاثیر بسزایی داشته باشد؛ چرا که این روش، مطابق قوانین گوگل بوده و در مقابل پیروی از این قوانین، گوگل نیز، رتبهی خوبی برای وبسایت شما قائل خواهد بود. برخی از مزایای استفاده از سئو کلاه سفید، عبارتند از:
امنیت
برخلاف تکنیکهای کلاه سیاه، تکنیکهای سئو کلاه سفید، توسط گوگل جریمه نمیشوند، زیرا از دستورالعملهای گوگل، پیروی میکنند.
پیروی از مسائل اخلاقی
اگر با سئو کلاه سفید، رتبه بالایی دارید، به این دلیل است که کارها را به درستی انجام میدهید و ارزش واقعی را برای کاربران خود، فراهم میکنید.
ماندگاری
سایتهایی که از تکنیکهای کلاه سیاه استفاده میکنند، خیلی سریع رتبه بندی میشوند؛ اما اگر دستگیر و جریمه شوند، به همان سرعت، در رتبهبندی سقوط خواهند کرد. در عوض، بهینهسازی روی صفحه، با استفاده از روشهای کلاه سفید، تضمین میکند که موقعیت صفحه شما حتی با تغییر الگوریتمهای گوگل، پایدارتر از قبل، باقی میماند.
سودآوری
تکنیکهای کلاه سفید، ترافیک ارگانیک با کیفیتی را ایجاد میکند که منجر به رشد، در تمام معیارهای بازاریابی دیجیتال، میشود. پس واضح است که این ترافیک ارگانیک، باعث رشد و سودآوری برند و کسبوکار شما خواهد شد.
تفاوت سئو کلاه سفید و سیاه در چیست؟
برخلاف سئو کلاه سفید، سئو کلاه سیاه، به معنای زیر پا گذاشتن تمام قوانین است و مطمئناً، بسته به روشی که استفاده میکنید، ممکن است در ابتدا کار کند، اما بیشتر، شبیه یک استراتژی کوتاه مدت است؛ چرا که گوگل، الگوریتمهای خود را به طور منظم، به روز میکند و در صورت مغایرت سایت شما با قوانین جدید، رتبه سایت شما با افت شدیدی مواجه خواهد شد.
تفاوت اصلی بین سئو کلاه سفید و کلاه سیاه، این است که سئو کلاه سفید، از استانداردهای گوگل پیروی میکند و تجربه کاربر را بهبود میبخشد. در حالی که سئو کلاه سیاه، این دستورالعملها را نقض میکند و اغلب، با بیتوجهی کامل، به استانداردهای گوگل، انجام میشود.
اساساً تفاوت بین سئو سفید و سیاه در این است که آیا قوانین موردنظر موتور جستجوی گوگل، به درستی اجرا میشود یا خیر. نکتهای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که بین سئو کلاه سفید و کلاه سیاه، دسته سومی نیز، وجود دارد که سعی میکند، مرزهای سئو کلاه سفید و کلاه سیاه را از بین برده که به آن، سئو کلاه خاکستری، گفته میشود.
در حالی که ممکن است استفاده از ترفندهای سریع و حرکات هوشمندانه، برای جلوگیری از انجام فعالیتهای سخت سئو سفید، وسوسه انگیز باشد، اما در درازمدت، به سود وبسایت یا برند شما نخواهد بود. استفاده از فعالیتهای کلاه سفید در وبسایت، شانس زیادی را برای افزایش اعتبار دامنه و رتبه اول در گوگل و سایر موتورهای جستجو میدهد.
بهترین روش سئو برای افزایش ترافیک سایت کدام است؟
بسته به رویکرد افراد، در بهینهسازی وبسایت، گزینههای مختلفی برای رسیدن به رتبههای برتر موتور جستجوی گوگل، وجود دارد؛ اما گوگل معتقد است کلید رتبهبندی مناسب، ایجاد محتوای باکیفیت و لینکسازیهای قوی است.
سئوی سفید، به عنوان یک سرمایهگذاری طولانی مدت، در یک وبسایت در نظر گرفته میشود و اگرچه، ممکن است افزایش رتبههای اولیه، بیشتر طول بکشد، اما نتایج رتبه بندی جستجو، برای مدت طولانیتری دوام میآورند.
در حقیقت، هرگونه عملی در سئو، که به نوعی به بازدیدکننده سایت کمک کند، جواب سوال خود را به راحتی پیدا کند، عموماً نتیجه بهتری به شما میدهد. در نتیجه، ما دریافتیم که استفاده از سئو کلاه سفید، معمولاً رتبهبندی جستجوی طولانی مدت را افزایش میدهد و کیفیت بازدیدکنندگان سایت را نیز، بهبود میبخشد. در مقابل، تاکتیکهای سئو کلاه سیاه نیز، منجر به سود کوتاه مدت و جریمههای بلند مدت میشود. وسوسه استفاده از میانبرها یا راهحلهای سریع، همیشه وجود دارد، اما مانند بسیاری از عناصر یک تجارت موفق، همیشه صداقت، بهترین نتایج را به همراه خواهد داشت.
در آخر
اگر قصد دارید، روی وبسایت خود، روشهای سئو را امتحان کنید، پیشنهاد میکنیم بهترین روشها را برای بهینهسازی موتور جستجوی گوگل به کار ببرید؛ چرا که اگر قصد فریب آن را داشته باشید، در آیندهای نه چندان دور، ضربات جبرانناپذیری را به وبسایت خود، وارد کردهاید.
در مقابل میتوانید، روی ایجاد ارزش، برای خوانندگان، ارائه محتوای عالی، بهینه سازی سئوی درون صفحه و ایجاد روابط با کاربران خود، تمرکز کنید. وقتی نوبت به انتخاب بین سئو کلاه سفید و کلاه سیاه میرسد، مطمئن شوید که قدمهای درستی را برمیدارید و وبسایت خود را در مسیر مطمئن و قابل اعتمادی قرار میدهید.
اشتراک گذاری این مطلب در :
دیدگاهتان را بنویسید