۷ راه استفاده از Google Trends، برای سئو و بازاریابی محتوا

پابلیکا / بازاریابی محتوا / ۷ راه استفاده از Google Trends، برای سئو و بازاریابی محتوا
تاریخ آخرین به روز رسانی: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
زمان تقریبی مطالعه : 3 دقیقه
 Google Trends برای سئو و بازاریابی محتوا

گوگل ترند (Google Trends) بهترین ابزار آنالیز برای تحقیق در مورد سئو سایت است. با این هفت نکته می‌توانید اطلاعاتی را که هیچ ابزار دیگری ارائه نمی‌دهد استخراج کرده و براساس آنها تصمیم گیری‌های بهتری انجام دهید. این نکات بر انتخاب کلمه کلیدی در بازاریابی محتوا و چگونگی بهبود سئو سایت شما  تأثیر می گذارد.

 استراتژی سئو و Google Trends 

      ۱. مقدار ترافیک کلمات کلیدی با استفاده از گوگل ترند بدست آورید.

 Google Trends برای سئو و بازاریابی محتوا

گوگل ترند (Google Trends) یک ابزار رسمی گوگل  است که مقایسه بصری از سطح ترافیک را ارائه می دهد. لازم به ذکر هست که این ابزار میزان دقیق ترافیک را به شما نمی گوید، اما این مقدار را به صورت نسبی به شما نشان می دهد.

نکته شماره ۱ چگونه می توان اطلاعات دقیق ترافیک داده را بدست آورد؟

اگر می خواهید داده های مربوط به ترافیک یک کلمه کلیدی را پیدا کنید، آن کلمه کلیدی را با کلمه کلیدی که قبلاً برای آن رتبه بندی شده اید و با سطح ترافیک آن آشنا هستید، مقایسه کنید.

اگرچه Google Trends مقدار دقیق ترافیک داده را به شما نشان نمی دهد، با این حال مادامی که مقدار ترافیک یک کلمه کلیدی را بدانید، سطح ترافیک کلمه کلیدی دیگر قابل درک تر خواهد شد.

  •     به دست آوردن بینش برای بازاریابی محتوا

محتوا  برای سئو و بازاریابی محتوا

دو روش برای مشاهده داده های مربوط به کلمات کلیدی وجود دارد: روند بلند مدت، روند کوتاه مدت.

  •               روند بلند مدت

شما می توانید گوگل ترند (Google Trends) را به صورتی تنظیم کنید تا روند ترافیک پنج ساله را به شما نشان دهد. این کار برای نشان دادن روند مخاطبان کاربرد دارد.

  •              روندهای طولانی مدت صعودی

اگر یک روند در حال رشد باشد، به این معنی است که انرژی خود را در جهت ایجاد محتوا متمرکز نمایید.

  •             روندهای طولانی مدت نزولی

اگر خط روند رو به پایین حرکت کند، ممکن است سیگنالی باشد که نشان دهد میزان کاربرد محتوای شما برای مخاطب در حال تغییر است.

نکته شماره ۲ برای محتوای آینده برنامه ریزی کنید.

دیدگاه بلند مدت به شما کمک می کند تا در مورد مسیرهای آینده تصمیم گیری کنید. این دیدگاه به شما کمک می کند تا درک کنید که تمرکز خود را روی چه نوع محتوایی بگذارید. اگر یک محصول به سمت روند نزولی است، شاید زمان آن رسیده باشد که در مورد تغییر منابع محتوا به موضوع دیگر یا تولید محصول دیگری فکر کنید یا حتی مدل محتوا را به طور کلی تغییر دهید.

  •  بینش کوتاه مدت

 Google Trends برای سئو و بازاریابی محتوا

مشاهده روند کلمات کلیدی در دیدگاه کوتاه مدت، مانند دیدگاه ۹۰ روزه یا حتی ۳۰ روزه، می تواند دیدگاه های ارزشمندی را برای به حداکثر رساندن بازاریابی محتوای شما نشان دهد.

به عنوان مثال، دو مورد از بهترین روندهای کلمات کلیدی مربوط به جستجو کلمات “چگونه” و “نزدیک من” هستند. هنگامی که به دیدگاه ۹۰ روزه نگاه می کنید می توانید ببینید که در چه روزهایی از هفته این جستجوها محبوب هستند.

نکته شماره ۳ زمانبندی انتشار محتوا

در واقع با اطلاعات بدست آمده، می توانید حدس بزنید که بهتر است کدام محتوا در چه روزی منتشر شود. در مورد مثال قبل، جستجوهای مرتبط با کلمه “چگونه” در روزهای شنبه و یک شنبه و جستجوهای مرتبط با “نزدیک من” در پنج شنبه ها و جمعه ها روند صعودی داشته اند. بنابراین اگر سایت یا پادکستی در مورد نحوه انجام کارها یا یک سایت مرتبط با سرگرمی دارید، پس انتشار محتوا و ارسال ایمیل به مشترکین در روزهای شنبه و یک شنبه، ممکن است بهترین روش باشد و در صورتی که کسب و کار شما رستوران است، باید بدانید که انتشار تخفیف ویژه، قیمت های ویژه و غیره تا چهارشنبه می تواند ترافیک سایت شما برای روزهای پنج شنبه و جمعه را افزایش دهد.

نکته شماره ۴ کلمات کلیدی بر اساس طبقه بندی

به منظور ارائه داده های دقیق تر در مورد کلمات کلیدی شما، گوگل ترند (Google Trends) بهترین ابزار آنالیز این توانایی را دارد که کلمات کلیدی شما را به صورت دسته بندی، محدود نماید.

نکته شماره ۵ کلمات کلیدی بر اساس موقعیت جغرافیایی

موقعیت جغرافیایی  برای سئو و بازاریابی محتوا

Google Trends اطلاعات کلمات کلیدی را بر اساس موقعیت جغرافیایی ارائه می دهد. از این اطلاعات می توان برای تعیین بهترین محتوا برای موقعیت جغرافیایی خاص، استفاده نمود. به عنوان مثال، اگر موضوعی در یک منطقه خاص محبوب است، می توانید  تمرکز خود را روی بازاریابی محتوا این موضوع در آن منطقه خاص قرار دهید.

نکته شماره ۶ داده های جغرافیایی ممکن است باعث افزایش رتبه بندی شود

از اطلاعات جغرافیایی نیز می توان برای تقویت مطالب شما استفاده کرد به طوری که محتوای شما برای بیشتر افراد مناسب و به آنها مرتبط باشد. گوگل صفحات را طبق آن چیزی که برای کاربران بیشترین اهمیت را دارد، رتبه بندی می نماید، بنابراین موقعیت جغرافیایی می تواند به این رتبه بندی کمک بیشتری نماید.

نکته شماره ۷ کلمات کلیدی با روند استفاده صعودی

امکان به دست آوردن بینش نسبت به کلمات کلیدی با روند استفاده صعودی، احتمالاً مفیدترین ویژگی گوگل ترند (Google Trends) است.

Google Trends ابزاری فوق العاده مفید است. کافی است کمی خلاقیت به اطلاعات بدست آمده از آن اضافه نمایید, تا بتوانید نحوه ایجاد محتوا و بازاریابی محتوا خود را بهبود بخشید.

اشتراک گذاری این مطلب در :

نظرات کاربران

هنوز نظری نداریم!

اولین دیدگاه رو میتونی راجع به این مطلب ثبت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =