آیا گرفتن بک لینک از گوگل امتیاز محسوب می‌شود؟

پابلیکا / بک لینک / آیا گرفتن بک لینک از گوگل امتیاز محسوب می‌شود؟
تاریخ آخرین به روز رسانی: ۲۷ دی ۱۴۰۲
زمان تقریبی مطالعه : 6 دقیقه
راهنمای گرفتن بک لینک از گوگل

سوالی که بسیاری از متخصص‌های سئو می‌پرسند، این است که آیا گرفتن بک لینک از گوگل امکان‌پذیر خواهد بود یا خیر؟ به طور حتم گرفتن بک لینک فالو از گوگل نیاز به تخصص و آشنایی با تکنیک‌های خاصی دارد که برخی از آن‌ها به صورت بک لینک رایگان گوگل ارائه می‌شوند و برخی دیگر با پرداخت هزینه همراه هستند. از این‌رو برای اینکه با میزان امتیاز بک لینک گوگل آشنا شوید تا انتهای متن همراه ما باشید.

آیا می‌توان از گوگل بک لینک گرفت؟

برخی از متخصص‌های سئو بر این باور هستند که گرفتن بک لینک از گوگل کار بسیار سخت و دشواری است. حتی ممکن است که گرفتن لینک از گوگل را کاری غیر ممکن بدانند، اما این گونه نیست! بلکه گوگل می‌تواند به هر وب سایتی لینک دهد. اما نکته مهم این است که گرفتن بک لینک فالو از گوگل کاری سختی است و باید تخصص کافی در این زمینه داشت. از این‌رو در ادامه توضیحاتی درباره راه‌های گرفتن بک لینک از گوگل ارائه خواهیم کرد.

نحوه گرفتن بک لینک از گوگل

برای اینکه بتوان راحت‌تر از گوگل لینک دریافت کرد، بهتر است که سایت خود را از طریق گوگل بسازید. در این شرایط، وب سایت شما زیر شاخه‌ای از سایت‌های گوگل است و راحت‌تر می‌توان برای گرفتن لینک اقدام کرد. اما توجه داشته باشید که ساخت سایت از طریق گوگل امتیاز بالایی ندارد، اما بی‌تاثیر هم نیست.
تبلیغ کردن در گوگل را می‌توان دومین راه حل برای گرفتن لینک دانست که این موضوع هم امتیاز قابل توجهی ندارد، اما به عنوان یک راه حل ساده در نظر گرفته می‌شود.
به طور کلی گوگل شرایط مختلفی را بررسی می‌کند و سپس با توجه به اهمیت وب سایت شما برای لینک‌دهی اقدام خواهد کرد.

دور زدن گوگل

یک جوان آمریکایی برای اینکه بتواند از گوگل لینک دریافت کند، محدودیت‌های گوگل را دور زده است و توانسته بدون رضایت گوگل شروع به دریافت لینک کند. اما چگونه این کار انجام شده است؟
این جوان، لینکی را در سرپ گوگل یافت و تمام صفحه‌های خود را در آن قرار داد. هنگامی ‌که کرالرهای گوگل این لینک را جستجو می‌کردند متوجه شدند که در این صفحه از گوگل لینکی وجود دارد و آن را معتبر می‌دانستند. همچنین وب سایت لینک داده شده را ارتقای رتبه دادند، اما در مدت زمان کوتاهی گوگل این دور زدن را شناسایی کرده و لینک را بدون اعتبار در نظر گرفت.

لینک گوگل چه تاثیری در سئو دارد؟

شاید برخی از افراد بر این باور باشند، هنگامی ‌که سایتی از گوگل لینک می‌گیرد، کلمات کلیدی آن وب سایت رتبه یک دریافت خواهند کرد! اما این یک تصور اشتباه است. در حقیقت اگر وب سایت شما از گوگل هم لینک گرفته باشد، باز هم تغییر چشم‌گیری در رتبه وب سایت ایجاد نمی‌شود، بلکه باید از طریق روش‌های معتبر سئو برای ارتقای رتبه در موتورهای جستجو تلاش کرد. شاید بهتر باشد اینگونه عنوان کنیم که ساخت بک لینک فالو از گوگل یک امتیاز محسوب می‌شود و می‌تواند چند رتبه به ارتقای وب سایت شما کمک کند.

لینک گوگل چه تاثیری در سئو دارد؟
تاثیر لینک گوگل بر سئو

اهمیت تجزیه و تحلیل بک لینک از گوگل و سایر وب سایت‌ها

تجزیه و تحلیل بک لینک به دلایل مختلف یک عمل ضروری است. از این‌رو بهتر است از گوگل یا از هر وب سایت دیگری لینک دریافت می‌کنید، آن را مورد بررسی قرار دهید و از مزایای آن مطلع باشید که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند.

درک نمایه لینک

با تجزیه و تحلیل بک لینک‌هایی که به یک وب سایت انجام می‌شود می‌توان درک جامعی از پروفایل لینک آن به دست آورید. این بینش به شما این امکان را می‌دهد که کمیت، کیفیت و تنوع بک لینک‌ها را شناسایی کنید. همچنین به شما کمک می‌کند تا قدرت کلی پروفایل لینک وب سایت خود را بسنجید و رقابت آن را در چشم انداز آنلاین ارزیابی کنید. در نتیجه فرقی ندارد از گوگل یا هر وب سایت دیگری لینک دریافت کنید، باید بررسی‌های لازم صورت گیرند.

شناسایی فرصت‌ها

تجزیه و تحلیل بک لینک فرصت‌هایی را برای بهبود پروفایل لینک شما آشکار می‌کند. با شناسایی وب‌سایت‌های معتبری که به رقبای خود لینک دارند، می‌توانید احتمالات ایجاد روابط، به دست آوردن فرصت‌های پست مهمان یا تامین بک لینک از منابع مشابه را بررسی کنید. علاوه بر این، بررسی بک لینک سایت رقبا و  شما کمک می‌کند، شکاف‌های موجود در پروفایل بک لینک خود را شناسایی کنید و برای ایجاد لینک‌سازی تلاش بیشتری انجام دهید.

تشخیص بک لینک‌های سمی‌یا اسپم

تجزیه و تحلیل بک لینک به شما این امکان را می‌دهد که بک لینک‌های مضر یا اسپم را شناسایی کنید، توجه داشته باشید که این لینک‌های بی کیفیت می‌توانند بر اعتبار سایت و رتبه بندی موتورهای جستجو تاثیر منفی بگذارند. با شناسایی و رد کردن چنین لینک‌هایی، می‌توانید از وب سایت خود در برابر جریمه‌های احتمالی گوگل محافظت کنید و پروفایل لینک سالمی‌ را ایجاد کنید.

نظارت بر رشد و عملکرد لینک

تجزیه و تحلیل منظم بک لینک باعث رشد و عملکرد پروفایل لینک وب سایت شما می‌شود. با نظارت بر بک لینک‌های جدید، بک لینک‌های از دست رفته و تغییرات در دامنه‌های ارجاع دهنده، می‌توانید الگوها را شناسایی کرده و استراتژی‌های لینک سازی خود را بر اساس آن تنظیم کنید. در حقیقت نظارت بر رشد بک لینک‌ها باعث می‌شود تا لینک‌های باکیفیت دریافت کرد و در نهایت منجر به بهبود وضعیت سئو و رتبه کلمات کلیدی در موتورهای جستجو می‌شود.

به طور کلی توصیه می‌کنیم به جای اینکه به دنبال گرفتن بک لینک از گوگل باشید، به موارد گفته شده توجه کنید و از وب سایت‌هایی که می‌توانند به رشد و ارتقای شما کمک کنند، لینک دریافت کنید. این لینک سازی به بهبود رتبه شما در گوگل کمک می‌کند و شرایط ساخت پروفایل بک لینک را هم فراهم می‌کند.

نحوه یافتن بک لینک در جستجوی گوگل

یافتن بک لینک در جستجوی گوگل یک روش ارزشمند برای درک نمایه لینک وب سایت شما و بهینه سازی تلاش‌های سئوی شما است که در اینجا دو مورد آن را بررسی خواهیم کرد.

چگونه در گوگل بک لینک پیدا کنیم؟
یافتن بک لینک در جستجوی گوگل یک روش ارزشمند برای درک نمایه لینک وب سایت شماست

 

کنسول جستجوی گوگل

کنسول جستجوی گوگل یک ابزار رایگان ارائه شده توسط گوگل است که بینش‌های ارزشمندی را در مورد عملکرد وب سایت شما در نتایج جستجو ارائه می‌دهد. برای یافتن بک لینک با استفاده از این ابزار، نیاز است که مراحل زیر را دنبال کرد:

  • راه اندازی کنسول جستجوی گوگل: اگر از قبل این کار را نکرده‌اید، یک حساب کاربری ایجاد کرده و وب سایت خود را به کنسول جستجوی گوگل اضافه کنید. همچنین برای دسترسی به داده‌ها، مالکیت وب سایت را تایید کنید.
  •  دسترسی به گزارش لینک‌ها: پس از ورود به کنسول جستجوی Google، به بخش «لینک‌ها» بروید. در اینجا، دو گزارش “لینک‌های خارجی” و “صفحات لینک شده برتر” را خواهید یافت. این گزارش‌ها اطلاعاتی در مورد وب سایت‌هایی که به سایت شما لینک می‌دهند و صفحات خاصی که بیشترین بک لینک را دریافت می‌کنند، ارائه می‌دهد.
  • تجزیه و تحلیل و کاوش: برای مشاهده وب سایت‌هایی که به سایت شما لینک می‌دهند، داده‌های گزارش «لینک‌های خارجی» را مرور کنید. به دامنه‌های معتبر و زمینه‌ای که وب سایت شما در آن ارجاع داده می‌شود، توجه داشته باشید. این اطلاعات می‌توانند به شما در شناسایی فرصت‌های بالقوه ایجاد لینک یا زمینه‌هایی برای بهبود بک لینک‌های موجود کمک کنند.

اکسپلورر سایت hrefs

یک ابزار محبوب، Ahrefs Site Explorer  است که تجزیه و تحلیل جامع بک لینک و بینش رقابتی را ارائه می‌دهد. برای یافتن بک لینک با استفاده از Ahrefs، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا وارد حساب Ahrefs خود شوید و به ابزار Site Explorer بروید.
  •  URL وب سایت خود را وارد کنید: آدرس وب سایت خود را در نوار جستجو وارد کنید و برای ایجاد گزارش روی « Explore» کلیک کنید.
  • گزارش بک لینک‌ها را Explore کنید: در گزارش سایت، به بخش « بک لینک‌ها» بروید. در اینجا، فهرستی از بک لینک‌هایی که به وب‌سایت شما اشاره می‌کنند، به همراه معیارهای مفیدی مانند: دامنه‌های ارجاع‌دهنده، anchor text و رتبه‌بندی دامنه وب سایت لینک دهنده را پیدا خواهید کرد.
  •  تجزیه و تحلیل و شناسایی فرصت‌ها: گزارش بک لینک‌ها را برای شناسایی بک لینک‌های با کیفیت بالا از دامنه‌های معتبر تجزیه و تحلیل کنید. به دنبال الگوها و فرصت‌هایی برای همکاری‌ها و ایجاد لینک باشید. علاوه بر این، به انکر تکست استفاده شده در بک لینک‌ها و صفحاتی در وب سایت خود که بیشترین لینک را دریافت می‌کنند، توجه کنید. این داده‌ها می‌توانند استراتژی محتوا و تلاش‌های بهینه‌سازی سئو شما را نشان دهند.
    به طور کلی مهم است که برای بهتر شدن رتبه‌های کلمات کلیدی خود در گوگل علاوه بر اینکه به گرفتن بک لینک از گوگل اهمیت می‌دهید به ایجاد بک لینک از وب سایت‌های مرتبط و معتبر گوگل هم اهمیت دهید تا شرایط بهتری از سئو وب سایت را تجربه کنید.
Ahrefs Site Explorer ابزار محبوب تجزه و تحلیل بک لینک
مراحل کار با Ahrefs، برای یافتن بک لینک

خرید بک لینک معتبر و قوی از پابلیکا

به طور کلی برای اینکه بتوان یک بک لینک قوی از گوگل یا هر وب سایت دیگری داشت، بهتر است که ابتدا با تعریف بک لینک آشنا بود. گرفتن بک لینک از گوگل کار راحتی نیست و شاید خیلی هم اهمیت نداشته باشد، زیرا می‌توان از طریق وب سایت‌های معتبر دیگر بک لینک ایجاد کرد و رتبه وب سایت را ارتقا داد. اما به طور کلی ایجاد بک لینک و گرفتن بک لینک فالو از گوگل کار تخصصی است.

از این‌رو می‌توانید از خدمات متخصص‌های سئو پابلیکا استفاده کنید. وب سایت پابلیکا با ارائه خدمات مختلف مانند: رپورتاژ آگهی، خدمات سئو و ارائه کمپین‌های روابط عمومی ‌‌‌آنلاین در کنار کسب‌وکارهای گوناگون است و می‌توان در زمان کوتاهی بهترین خدمات را دریافت کرد. کافی است که با کارشناس‌های این مجموعه در ارتباط باشید و برنامه‌ریزی مناسبی برای خرید بک لینک و سئوی سایت خود انجام دهید. همچنین اگر درباره لینک سازی گوگل سوال یا ابهامی‌‌ دارید که در این متن به آن اشاره نشده، کافی است که در انتهای همین مطلب و در قالب کامنت با کارشناس‌های ما در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری این مطلب در :

سوالات متداول

خیر اگر این لینک اعتبار داشت، تمام وب سایت‌ها تا الان از گوگل بک لینک دریافت کرده بودند.

کنسول جستجوی گوگل و ابزار MOZ

خیر، برای اینکه بتوان رتبه یک گوگل در موتورهای جستجو را دریافت کرد باید از طریق الگوریتم‌های گوگل و بهینه سازی سئو اقدام کرد.

خیر. بیشتر شرکت‌های بزرگ به دلیل هزینه زیاد به گوگل دیده شده‌اند و لینک دهی از گوگل صورت نمی‌گیرد.

بررسی بک لینک‌ها به دلیل اینکه بتوان لینک‌های اسپم را شناسایی کرد اهمیت زیادی دارند.

نظرات کاربران

هنوز نظری نداریم!

اولین دیدگاه رو میتونی راجع به این مطلب ثبت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + دوازده =