تحول کسب و کار افزایش تولید سرنخ و جذب مشتریان با روابط عمومی

پابلیکا / روابط عمومی / تحول کسب و کار افزایش تولید سرنخ و جذب مشتریان با روابط عمومی
تاریخ آخرین به روز رسانی: ۳۱ تیر ۱۴۰۳
زمان تقریبی مطالعه : 5 دقیقه
افزایش تولید سرنخ و جذب مشتریان با روابط‌عمومی

در چشم‌انداز رقابتی امروز، شناسایی و پرورش مشتریان بالقوه که به‌عنوان تولید سرنخ شناخته می‌شوند  برای موفقیت هر کسب‌وکاری حیاتی است. به طور سنتی، مشاغل برای دستیابی به مخاطبان جدید به تبلیغات و بازاریابی مستقیم متکی بودند. بااین‌حال، یک تغییر قابل‌توجه در حال وقوع است. مصرف‌کنندگان به طور فزاینده‌ای نسبت به استراتژی‌های بازاریابی آشکار، محتاط هستند. اینجاست که روابط‌عمومی به‌عنوان یک تغییردهنده بازی در فرآیند تولید سرنخ ، ظاهر می‌شود.

جذب مشتریان با روابط عمومیفراتر از آگاهی از برند است. باید روابط مثبت با مخاطبان کلیدی ایجاد شود و حمایت از برند رخ دهد . اگر شما نیز پرسش‌هایی در مورد افزایش تولید سرنخ و جذب مشتریان با روابط عمومیدر ذهن دارید حتماً تا به انتها این مقاله را دنبال بفرمایید.

درک ارتباط بین روابط‌ عمومی و تولید سرنخ

روابط‌عمومی با پرورش عناصر ضروری مانند آگاهی از برند، اعتبار و اعتماد، به‌عنوان بستری برای تولید سرنخ به طور مؤثر عمل می‌کند. این عوامل در مجموع زمینه را برای جذب و حفظ سرنخ‌های بالقوه تشکیل می‌دهند. فعالیت‌های روابط‌عمومی به‌صورت استراتژیک پیام‌هایی را برای افزایش آگاهی از برند در بین مخاطبان هدف ایجاد می‌کند و هم‌زمان با به‌تصویرکشیدن نام تجاری قابل‌اعتماد و معتبر، اعتبار را افزایش می‌دهد. ایجاد اعتماد، سنگ بنای تولید سرنخ، از طریق ارتباطات شفاف و مداوم حاصل می‌شود.

جذب مشتریان با روابط عمومی

چگونگی افزایش تولید سرنخ و جذب مشتریان با روابط عمومی

اول‌ازهمه، باید متذکر شویم که وقتی روابط‌عمومی خود را درست انجام دهید، بیشترین تولید سرنخ نیز اتفاق می افتد.در ادامه به چگونگی این امر اشاره شده است:

۱) مرتبط بودن ترافیک

ایجاد محتوای آموزشی در وب‌سایت شما عالی است، اما دریافت ترافیک وب‌سایت و سپس انتظار تبدیل آن ممکن است، عملی نباشد. باید مطمئن شوید که ترافیک وب شما مرتبط باشد.

ترافیک مرتبط به معنای آن دسته از سرنخ‌های بالقوه است که با معیارهای شما برای مشتری مطابقت دارند. سرنخ خوب به معنای سرنخ مرتبطی است که با تحقیقات مناسب انجام شده است.

روابط‌عمومی یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش‌ها برای آموزش سریع مخاطبان در مورد موضوعات، روندها و فناوری‌های جدید است. خواه مصاحبه، نظرات یا پوشش یک بیانیه مطبوعاتی باشد. کسب‌وکار شما و راه‌حل‌هایی که ارائه می‌دهید، همه می تواند با مرتبط بودن سرنخ، بهبود یابد.

 

چگونه روابط‌عمومی به تولید سرنخ ورودی کمک می‌کند؟
چگونه روابط‌عمومی به تولید سرنخ ورودی کمک می‌کند؟

2) ترافیک ارجاع شده به خوبی هر ترافیک ورودی است

وقتی نشریات خوب درباره شما یا کسب‌وکارتان می‌نویسند، به ایجاد ترافیک واقعی کمک می‌کند. معمولاً نشریات هزاران خواننده گاهی حتی میلیون‌ها نفر را به عنوان مخاطبان دارند. اگر هدف‌گذاری به‌درستی انجام شود، ما به تعداد زیادی از مشتریان بالقوه که در مورد شما و برند شما مطالعه می‌کنند، به خدمات شما جذب می شوند.

افزایش تولید سرنخ منجر به ترافیک ارجاع مستقیم از مقاله می‌شود یا به عبارت دیگر، پس از یک کمپین روابط‌عمومی خوب، حجم جستجوی نام تجاری شما افزایش پیدا می کند. درهرصورت، این کار به افزایش ترافیک مرتبط به وب‌سایت شما کمک می‌کند و شانس تولید مقدار خوبی از سرنخ‌های ورودی را ارتقا می دهد.

استراتژی‌های کلیدی روابط‌عمومی برای تولید سرنخ

اکنون که قدرت جذب مشتریان با روابط عمومی را در بحث تولید سرنخ توضیح دادیم، استراتژی‌های کلیدی را برای تبدیل تولید سرنخ بررسی می نماییم:

  1. محتوای ارزشمند و روشنگر ایجاد کنید: به پست های وبلاگ، اینفوگرافیک ها، فکر کنید. هر چیزی که به مخاطبان هدف شما آموزش می دهد، اطلاع رسانی می کند و مشکلات را حل می نماید. یک محتوا با چنین ویژگی هایی به آهنربایی قدرتمند تبدیل می شود و مشتریان بالقوه ای را که با تخصص شما مرتب هستند، را جذب می نماید

۲) دسترسی خود را با روابط عمومی افزایش دهید: از تلاش های روابط عمومی خود برای تبلیغ محتوا در رسانه ها و به کمک تأثیرگذاران مرتبط، استفاده کنید. این کار تضمین می کند که خدمات شما به مخاطبان گسترده تری برسد و سرنخ های واجد شرایط بیشتری را جذب نماید.

 

استراتژی‌های افزایش تولید سرنخ

۴) روابط رسانه ای

داستان‌های خبرساز بسازید: روایت‌های قانع‌کننده‌ای درباره شرکت، نوآوری‌ها یا بینش‌های حوزه کسب‌وکار خود ایجاد کنید.

داستان‌های خود را در اختیار رسانه‌های مربوطه قرار دهید: با روزنامه‌نگاران و نشریات حوزه کاری خود ارتباط برقرار کنید. این کار باعث ایجاد آگاهی از برند و ایجاد سرنخ از طریق اعتماد عمومی می‌شود.

۵) رویدادها و حمایت ها

در رویدادها و کنفرانس‌های شرکت کنید: شبکه‌سازی کنید، در گفتگوهای شرکت  نمایید و تخصص خود را به نمایش بگذارید.

حامیان رویدادهای مرتبط: فراتر از فقط برندسازی بروید: تجارب و نکات ارزشمند را به شرکت‌کنندگان ارائه دهید. این  کار برای برند شما یک تصور ماندگار ایجاد می‌کند و از طریق تعاملات واقعی منجر به تولید سرنخ می‌شود.

متدهای مختلف جذب مشتریان با روابط عمومی

۶) تعامل در رسانه های اجتماعی

یک حضور فعال در رسانه‌های اجتماعی داشته باشید: محتوای جذاب را به اشتراک بگذارید، در بحث‌های مرتبط شرکت کنید و ارتباطات معنی‌داری را با مشتریان بالقوه ایجاد و تقویت کنید.

۷) از کمپین‌های روابط‌عمومی استفاده کنید: از تلاش‌های روابط‌عمومی خود برای تقویت دسترسی به رسانه‌های اجتماعی خود، هدایت ترافیک به پلتفرم‌ها و جذب مشتریان از طریق محتوای تعاملی استفاده کنید.

به یاد داشته باشید، روابط‌عمومی مؤثر در مورد ایجاد روابط و اعتماد است. با اجرای این استراتژی‌ها، می‌توانید روابط‌عمومی را از یک کانال ارتباطی یک‌طرفه به ابزاری قدرتمند برای جذب و تبدیل سرنخ‌های باکیفیت به مشتریان وفادار بهره جویید.

  • اندازه‌گیری تأثیر جذب مشتریان با روابط عمومیبر تولید سرنخ چگونه است؟

برای اینکه بدانید تلاش‌های روابط‌عمومی شما چقدر منجر به جذب مشتری می‌شود، به معیارهای کلیدی مانند ترافیک وب‌سایت، تعداد سرنخ‌های تولید شده و نرخ تبدیل توجه داشته باشید.

همچنین اندازه‌گیری تأثیر روابط‌عمومی از طریق معیارهای کلیدی، تعیین اهداف روشن و استفاده از ابزارهای ردیابی برای اصلاح مداوم استراتژی‌ها بسیار مهم است. با استفاده از قدرت روابط‌عمومی، کسب‌وکارها می‌توانند در چشم‌انداز حرکت کنند، روابط معناداری را با مشتریان بالقوه تقویت نمایند و رشد و موفقیت پایدار را تضمین ببخشند.

در عصر دیجیتال امروزی، دانستن چگونگی ایجاد سرنخ از طریق بازاریابی دیجیتال به شاهرگ حیاتی تلاش‌های بازاریابی از طریق فرایند جذب و تبدیل غریبه‌ها و افراد بالقوه به افرادی علاقه‌مند به محصولات یا خدمات شرکت شما تبدیل شده است. از لحاظ تاریخی، در گذشته روش‌هایی مانند رویدادهای شبکه‌ای، استراتژی‌های پیشرو بوده اند. بااین‌حال، عصر دیجیتال این فرآیند را متحول کرده و افزایش تولید سرنخ را کارآمدتر و قابل‌اندازه‌گیری کرده است. از طریق کانال‌های دیجیتال، کسب‌وکارها اکنون می‌توانند به مخاطبان جهانی دست یابند، با افراد بالقوه به‌صورت شخصی‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر درگیر شوند و اثربخشی تلاش‌های آن‌ها را در زمان واقعی پیگیری کنند.

 

اهمیت تولید سرنخ و جذب مشتریان با روابط عمومی
اهمیت تولید سرنخ و جذب مشتریان با روابط عمومی

چرا افزایش تولید سرنخ و جذب مشتریان با روابط عمومی مهم است؟

دلایل زیادی وجود دارد که چرا سرنخ‌های ورودی در جذب مشتریان با روابط عمومیبه‌شدت موردتوجه هستند، واضح‌ترین آنها فهرست شده است:

  1.  هزینه کمتر: با ایجاد یک سیستم تولید سرنخ ورودی پایدار، می‌توانید بدون نیاز به صرف هزینه برای فروش خارجی یا کمپین‌های بازاریابی پرهزینه، به طور مداوم سرنخ ایجاد کنید. با این حال، این بدان معنا نیست که شما باید فروش خارجی داشته باشید.
  2.  چرخه‌های فروش کوتاه‌تر: اگر مخاطبان شما، مشتریان تحصیل‌کرده وکسانی که تحقیق کرده‌اند یا آنچه را که شما ارائه می‌دهید را درک کرده‌اند، شما می توانید چرخه فروش بالقوه کسب و کار و ارئه خدمت خود را کوتاه کنید. سرنخ‌های ورودی قبلاً قصد خود را نشان داده‌اند و به احتمال زیاد مشتری های شما و مخاطبان هدفتان تعیین گردیده اند.
  3.  تلاش کمتر: فروش خارجی برای همه بسیار سخت است. تولید سرنخ ورودی، کار راحتی نیست، به تلاش اولیه و سپس بهره‌مندی از فواید پس از آن متمرکز است.

 

در چشم‌انداز کسب‌وکار رقابتی امروز، جایی که بازاریابی سنتی با شک و تردید مصرف‌کنندگانی که به دنبال اصالت هستند، مواجه است، روابط‌عمومی به‌عنوان یک نیروی دگرگون‌کننده در تولید سرنخ ظاهر می‌شود. فراتر از آگاهی از نام تجاری، روابط‌عمومی، اعتبار و اعتماد را پرورش می‌دهد و کسب‌وکارها را به‌عنوان منابع قابل‌اعتمادی قرار ارائه می‌دهد که به طور طبیعی سرنخ‌های باکیفیت را جذب نمایند.

استراتژی‌های کلیدی روابط‌عمومی خاصی مانند ایجاد محتوا، روابط رسانه‌ای، مشارکت در رویداد و  شرکت در رسانه‌های اجتماعی وجود دارد. این استراتژی‌ها که ریشه در ایجاد اعتماد دارند، روابط‌عمومی را به ابزاری پویا برای جذب و تبدیل سرنخ‌ها به مشتریان وفادار تبدیل می نمایند. اگر شما نیز به دنبال ایجاد یک محتوا برای جذب مشتریان با روابط عمومی هستید به خدمات روابط عمومی پابلیکا حتما سری بزنید!

اشتراک گذاری این مطلب در :

سوالات متداول

استراتژی‌های سئو، دید شما را در نتایج موتورهای جستجو بهبود می‌بخشد و باعث می‌شود تا سرنخ‌های بالقوه وقتی به دنبال راه‌حل‌هایی برای کسب و کارتان هستید، شما را پیدا کنند.

بهترین شیوه‌ها شامل تعامل با مخاطبان، به‌اشتراک‌گذاری محتوای ارزشمند و استفاده از تبلیغات هدفمند برای دستیابی به اطلاعات مخاطبان خاص است.

موفقیت را می‌توان با تجزیه‌وتحلیل معیارهای کلیدی مانند نرخ تبدیل، هزینه هر سرنخ و بازگشت سرمایه اندازه‌گیری کرد.

استفاده روزافزون از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای تجزیه‌وتحلیل پیش‌بینی‌کننده، و همچنین تمرکز بیشتر بر شخصی‌سازی و تجربه مشتری از جمله روندهای آینده به حساب می آید.

نظرات کاربران

هنوز نظری نداریم!

اولین دیدگاه رو میتونی راجع به این مطلب ثبت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 16 =