هک سئو چیست : لیست ۲۴ تکنیک برای هکرهای سئو

پابلیکا / دسته‌بندی نشده / هک سئو چیست : لیست ۲۴ تکنیک برای هکرهای سئو
تاریخ آخرین به روز رسانی: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
زمان تقریبی مطالعه : 10 دقیقه

بیشتر افراد با شنیدن کلمه هک به یاد خراب کاری و نکات منفی می‌افتند، اما شاید باورتان نشوند که هک سئو، جنبه مثبت دارد و به بهبود رتبه وب سایت کمک می‌کند. در این نوع هک، سئو هکر ترفند‌ها و راهکارهایی را اجرا می‌کند که باعث رشد وب سایت شده و می‌تواند رتبه‌های بالاتری دریافت کند.

اما دقت داشته باشید هنگامی ‌که از جنبه‌های منفی هک سئو صحبت می‌کنیم، برای زمانی است که رقیب‌ها از ترفند‌ها و تکنیک‌های مختلف استفاده می‌کنند تا سایت شما از دور رقابت، عقب بماند. اما هنگامی ‌که شما از هک‌های سئو به صورت منفی و مثبت اطلاع داشته باشید دیگر نگرانی برای رتبه‌های وب سایت خود ندارید. برای اینکه با این موضوع بیشتر آشنا شوید تا انتهای متن همراه ما باشید.

هک سئو چیست؟

هک سئو در جنبه مثبت خود به مجموعه تکنیک‌های سئو گفته می‌شود که باعث رشد و ترافیک موثر وبسایت است. با استفاده از این ترفند‌ها می‌توان به رشد سئو کمک کرد و تلاش‌های متخصص‌های سئو را چند برابر انجام داد. اما مسئله مهم این است که کلمه هک در هر صورت بار منفی دارد و در نگاه اول شاید ترفند‌های منفی را یادآور شود.

البته این تصور هم بی ربط نیست چرا که در سئو روش‌های مختلفی با نام‌های سئو کلاه سفید، سئو کلاه خاکستری و سئو کلاه سیاه داریم که هر یک از انواع سئو برای افزایش ترافیک سایت تلاش می‌کنند، اما به روش‌های مختلف این کار را انجام می‌دهند. به طور کلی تفاوت هک سئو در این روش‌ها به دلیل متفاوت بودن تکنیک‌هایی است که برای رسیدن به هدف وب سایت انجام می‌دهند.

مقایسه تکنیک‌های انواع سئو

افرادی که از روش‌های سئو کلاه سیاه استفاده می‌کنند، از روش‌های قدیمی ‌سئو که مدت زیادی است دیگر استفاده نمی‌شود، رتبه وب سایت را ارتقا می‌دهند. در این نوع سئو، قوانین موتورهای جستجو را دور می‌زنند و محتوای بی کیفیت و لینک‌های اسپم جایگاه‌های بالایی به خود اختصاص می‌دهند.

در مقابل آن سئو کلاه سفید، تمام قوانین و شرایط موتورهای جستجو را می‌داند و مطابق با آن‌ها برای رتبه‌گیری وب سایت تلاش می‌کنند. از محتوای باکیفیت و لینک سازی‌های قوی استفاده می‌کند تا مخاطب به پاسخ نیاز خود برسد. در این میان، سئو کلاه خاکستری روش‌ها و تکنیک‌های سئو کلاه سیاه و سفید را در کنار هم استفاده می‌کند تا در زمان کوتاه بهترین نتایج را دریافت کند.

در جدول زیر اطلاعاتی درباره این سه نوع سئو آورده‌ایم.

سئو کلاه سفید سئو کلاه سیاه سئو کلاه خاکستری
پیروی از قوانین و دستورالعمل‌های موتورهای جستجو دورزدن و نادیده گرفتن قوانین و دستورالعمل‌های موتور جستجو بهره‌مندی از روش‌های مبهم و غیر واضح برای دور زدن موتورهای جستجو
تولید محتوای باکیفیت، مرتبط و خوانا استفاده از محتوای بی‌کیفیت و تکراری تولید محتوا به صورت اتوماتیک 
تحقیق کلمات کلیدی و بهینه‌سازی تصاویر  تغییر مسیر‌ به صورت فریب کارانه استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی       
بک‌لینک‌های معتبر و مرتبط بک‌لینک‌های نامرتبط و پولی
خرید رپورتاژ آگهی

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که هر یک از روش‌ها و تکنیک‌هایی که هک سئو در راستای سئو کلاه سفید انجام دهد، مثبت بوده و باعث رشد و ارتقای وب سایت می‌شود.

هک سئو مثبت (هک رشد سئو)

با توجه به توضیحاتی که داده شد، متوجه شده‌ایم که هک سئو یک تکنیک منفی نیست، بلکه با توجه به تکنیک‌های سئو هکر، نتایج مثبت هم وجود دارند و می‌تواند به رشد سایت کمک کند.

هک سئو مثبت چیست؟
تکنیک هک سئو که دارای تاثیرات مثبتی است

هک سئو به سه دسته مهم تقسیم می‌شود که به شرح زیر هستند:

هک سئو داخلی

در هک سئو داخلی تمام فعالیت‌ها و کارها برای بهبود سئو داخلی وب سایت انجام می‌شود تا نتایج با توجه به لینک سازی‌های داخلی بهبود پیدا کنند. در حقیقت مشخص است که تمام بخش‌های سئو داخلی تحت تاثیر این تکنیک‌ها هستند و نتایج بهتری را می‌توان در موتورهای جستجو ایجاد کرد. مهم‌ترین تکنیک‌هایی که باید برای هک سئو داخلی در نظر گرفت تا نتایج اثر بخش داشته باشند به شرح زیر هستند:

افزایش نرخ کلیک با افزودن سال به عنوان سئو

نرخ کلیک و جایگاه وب سایت تاثیر متقابلی نسبت به یکدیگر دارند و هر چه وب سایتی در نتایج موتورهای جستجو باشد، نرخ کلیک بیشتری هم دارد. اضافه کردن سال، یکی از تکنیک‌هایی است که باعث می‌شود نرخ کلیک افزایش پیدا کند، زیرا کاربر بر این باور است که مطلب وب سایت شما به روز شده است و بر روی آن کلیک می‌کند. از طرفی هم موتورهای جستجو به تازگی محتوا، اهمیت زیادی می‌دهند. به طور کلی این تکنیک برای محتوای رتبه‌هایی که در موتورهای جستجو رتبه کمی ‌دارند، بسیار مفید است.

بهینه‌ سازی تصاویر با متن جایگزین و کاهش حجم

تصاویر درون محتوا هم به اندازه تمام محتوا اهمیت دارند و باید به آن‌ها رسیدگی شود.

دو روش برای نتیجه بخشی و بهینه سازی تصاویر درون متن وجود دارند که در ادامه مطرح می‌کنیم:

نگارش متن جایگزین توصیفی

نگارش متن جایگزین جزو اقدامات مهم و ضروری است و باید در بهینه سازی تصاویر از آن استفاده کرد. همانطور که می‌دانید خزنده‌های گوگل توانایی خوانش تصاویر را ندارد، از این‌رو مهم است که از طریق متن، موضوعات عکس را به گوگل اعلام کرد. در حقیقت متن جایگزین html است و بهتر است که تا حد امکان، از کلمات کلیدی و کوتاه برای توصیف تصویر استفاده کرد. البته توجه کنید که از کلمات کلیدی بیش از حد استفاده نکنید، زیرا گوگل آن‌ها را اسپم می‌داند و بهینه سازی تصاویر به خوبی پیش نمی‌رود.

کاهش حجم تصاویر

فشره سازی و کاهش حجم تصاویر یکی دیگر از روش‌های هک سئو داخلی است که باعث می‌شود، سرعت بارگذاری عکس‌ها بالا برود و کاربر‌ها راحت‌تر تصاویر را بارگیری کنند. این نوع رفتار، باعث می‌شود تا سیگنال‌هایی به موتورهای جستجو ارسال شوند با این عنوان که بر روی سئو این سایت کار شده و نرخ کلیک بیشتری دریافت می‌کند.

سازگار کردن پیوندهای یکتا با معیارهای سئو

پیوند یکتا یا همان URL باعث می‌شود تا خوانش محتوا برای موتورهای جستجو بهتر انجام شود. در پیوند یکتا باید تجربه کاربری بهتری ایجاد کرد تا موضوع صفحه به موتورهای جستجو به طور کامل توضیح داده شود. دقت داشته باشید که پیوند یکتا باید کوتاه و منظم باشد تا موتورهای جستجو به راحتی آن را بخوانند و از کلمه کلیدی اصلی هم در آن استفاده کرده باشید.

هر چه پیوند یکتای شما کامل‌تر باشد، موتورهای جستجو و مخاطب راحت‌تر می‌توانند به هدف خود برسند. تنها نکته‌ای که باید در پیوند یکتا بدانید این است که استفاده از اعداد و کد‌های مختلف باعث می‌شوند تا علاوه بر موتورهای جستجو، کاربر هم گیج شود و در نهایت سئو هکر کار خود را به خوبی انجام ندهد.

افزودن کلمات LSI و مترادف‌های کلمه کلیدی به محتوا

استفاده صحیح از کلمات کلیدی باعث می‌شود تا روند بهبود سئو افزایش پیدا کند و تاثیر مستقیمی ‌برروی بهبود رتبه وب سایت دارد. کلمه کلیدی استفاده شده در متن، موضوع کلی متن را توصیف می‌کند و مهم است که در عنوان اصلی و تیترهای متن از آن استفاده کرد. دقت داشته باشید که باید تمرکز ابتدایی خود را بر روی تحقیق کلمات کلیدی حوزه فعالیت خودتان قرار دهید و سپس از کلمه‌های متناسب استفاده کنید.

افزودن کلمات LSI و مترادف‌های کلمه کلیدی به محتوا
استفاده صحیح از کلمات کلیدی باعث می‌شود تا روند بهبود سئو افزایش پیدا کند

استفاده از کلمات LSI

LSI به کلمه‌هایی گفته می‌شود که مترادف موضوع محتوا یا کلمه کلیدی اصلی هستند. استفاده از این نوع کلمه‌ها باعث می‌شود تا مخاطب راحت‌تر مطلب مد نظر خود را پیدا کند و در برخی از مواقع مترادف کلمه کلیدی نیستند. به طور مثال: جاده و خودرو دو کلمه مترادف هم هستند که در محتوا‌ها استفاده می‌شوند.

استفاده از مترادف‌های کلمه کلیدی اصلی

یکسری مترادف‌های کلمه کلیدی هم وجود دارند که در هک سئو داخلی استفاده می‌شوند و برای افزایش رتبه وب سایت موثر هستند. این کلمه‌های کلیدی بیشتر برای این استفاده می‌شوند که چگالی استفاده از کلمه کلیدی حفظ شود و از کلمه‌های تکراری زیاد در محتوا استفاده نکرد.

نگارش توضیحات متای توصیفی برای ارتقای رتبه

هنگامی‌ می‌توان ادعا داشت که رتبه وب سایت بهبود پیدا کرده است که ترافیک بیشتری رخ دهد. هدایت ترافیک و بهبود رتبه بندی وب سایت یکدیگر را تقویت خواهند کرد و باعث می‌شوند که وب سایت ترافیک بیشتری داشته باشد. از این‌رو مهم است که محتوای شما در نمایش نتایج موتورهای جستجو، به اندازه کافی جذاب باشد تا کاربر را برای کلیک کردن ترغیب کند.

توضیح متا یکی از تگ‌های html است که باید خلاصه‌ای از محتوای متن را به کاربر نشان دهد تا هدف از تولید محتوای ایجاد شده را به مخاطب اطلاع رسانی کند. در حقیقت در توضیحات متا باید نگارش کلمات صحیح باشد، موضوع صفحه را عنوان کند، کلمه کلیدی استفاده شده باشد، جذاب و منحصر به فرد باشد و کاربر را به اقدام و کلیک کردن دعوت کند.

ایجاد نقشه سایت XML برای کمک به فهم بهتر محتوا توسط گوگل

ایجاد نقشه سایت یکی دیگر از مهم‌ترین تکنیک‌های هک سئو داخلی است که باید به دقت انجام شود. نقشه سایت همان فایلی است که با فرمت XML انتخاب شده و فهرستی از پیوند‌های یکتای جدید و مهم وب سایت را در اختیار موتورهای جستجو قرار می‌دهد.

هک سئو خارجی

هک سئو خارجی به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که مرتبط به لینک سازی‌های خارجی وب سایت است و نیاز است که به بک لینک‌ها، رپورتاژ‌ها و دریافت لینک‌های قوی تمرکز داشت. اگر به صورت ارگانیک بک لینک‌های قوی ایجاد کرده باشید در هک سئو خارجی هم موفق عمل کرده‌اید. به طور کلی روش‌های هک سئو خارجی به شرح زیر هستند:

نگارش پست‌های مهمان

متخصص‌های سئو بر این باوراند که نگارش پست‌های مهمان یکی از روش‌های موثر در بهبود رتبه وب سایت است. در این روش با استفاده از کلمه‌های کلیدی و نیچ کسب و کار خود می‌توانید بهترین کاربر‌ها را جذب کنید. برای نگارش پست‌های مهمان ابتدا، وب سایت‌های مرتبط با فعالیت خود را پیدا کنید و با تولید محتوای ارزشمند از سایت میزبان بک لینک دریافت کنید. دقت داشته باشید که وب سایت میزبان شما باید رتبه دامنه بالایی داشته باشد تا هک سئو در راستای مثبت انجام شود.

ایجاد حساب کاربری Google My Business

Google My Business به عنوان یکی از سرویس‌های رایگان گوگل شناخته می‌شود که به بهبود سئو محلی کمک می‌کند. برای استفاده از Google My Business باید ابتدا اطلاعات مانند: نام، آدرس، شماره تماس، محل‌های ارائه خدمت و URL وب ‌سایت خود را ثبت کنید تا کاربرهایی که در حوزه جغرافیایی شما جستجو انجام می‌دهند باعث ارتقای رتبه وب سایت شما شوند.

چگونه در Google My Business اکانت بسازیم؟
Google My Business به عنوان یکی از سرویس‌های رایگان گوگل شناخته می‌شود

مشارکت در تالارهای گفتگو

مشارکت در تالارهای گفتگویی که مرتبط با حوزه کاری وب سایت شما است، باعث می‌شود تا مخاطب‌های بیشتری شما را ببینند و جامعه مخاطبتان افزایش پیدا کند. بهتر است که در تالارهای گفتگو، شروع کننده بحث باشید و در حوزه کاری و تخصصی خود به سوالات مختلف پاسخ دهید و بازدید از وب سایت خود را به افراد پیشنهاد کنید.

ثبت‌نام در فهرست‌های راهنما (Web Directory)

در هک سئو خارجی مثبت بهتر است که در راهنمای کسب و کارها، خدمات یا محصولات خود را عنوان کنید تا علاوه بر دیده شدن بیشتر برند، رتبه وب سایت را هم ارتقا دهید. همچنین ثبت نام در فهرست‌های راهنما باعث می‌شود تا برند شما بیشتر در جستجو‌های محلی دیده شود.

نگارش و انتشار مقاله تخصصی در وب‌سایت‌های دیگر

نگارش مقاله‌های تخصصی در وب سایت‌های دیگر باعث می‌شود تا سئو خارجی بهبود پیدا کند. بدینگونه که شما باید در سایت‌هایی با آتوریتی بالا، مطالبی را منتشر کنید که در نهایت منجر به کلیک مخاطب بر روی کلمه کلیدی شود و در نهایت به صفحه سایت شما منتقل شود.

مشارکت‌ در وب‌سایت‌های پرسش و پاسخ

در سایت‌های پرسش و پاسخ ثبت نام کنید و به سوال‌هایی که افراد می‌پرسند پاسخ درست و کوتاه دهید. این خدمات باعث می‌شود تا در ذهن کاربر ثبت شوید و مخاطب را به سوی وب سایت خود جذب کنید. البته توجه داشته باشید که نباید متن شما تبلیغاتی باشد.

هک سئو محتوا

محتوا یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در رتبه گیری وب سایت است و در صورتی که هک سئو محتوا را به خوبی انجام دهید، به صورت تضمینی رتبه وب سایت شما ارتقا پیدا می‌کند. شما با بهبود محتوا و استفاده از روش‌های اصولی می‌توانید موتورهای جستجو را مجاب کنید که وب سایت شما را مرجع قرار دهند و رتبه یک نتایج باشید. از این‌رو بهترین تکنیک‌های هک سئو محتوا به شرح زیر هستند.

تولید محتوای همیشه سبز

طبق تعریف Semrush  :

به محتوایی سبز گفته می‌شود که با گذشت چند سال از تولید آن باز هم نیاز کاربر‌ها را برطرف می‌کند و برای مخاطب‌ها کاربردی است. هر محتوایی در کنار نگارش عالی و کاربرد زیادی که دارد، طول عمر مفید خواهد داشت و ممکن است که بعد از چند وقت دیگر ترافیکی جذب نکند.

محتوای سبز یکی از تکنیک‌های هک سئو برای سئو هکر است که می‌تواند با بهبود محتواهای قبلی همچنان آن‌ها را زنده نگه دارد تا برای مخاطب کاربردی باشد.

چگونه محتوای همیشه سبز بنویسیم؟
اصلول نگارش محتوای همیشه سبز

تولید محتوا بر اساس موضوعات روز

تولید محتوا برای موضوعاتی که به‌روز هستند، باعث افزایش ترافیک وب سایت می‌شود. این موضوع‌ها می‌تواند در حوزه اخبار یا مطالب روز دنیا باشند که بهتر است به طور همزمان بر روی وب سایت شما هم بارگذاری شوند. مزیت اصلی این نوع محتوا‌ها، موج سواری بر روی اتفاقات روز دنیا است تا ترافیک بیشتری برای وب سایت خود جذب کرد. البته سئو هکر به این موضوع باید توجه داشته باشد که تولید محتوای به‌روز شده به ساختار و تصویر کسب و کار در ذهن‌ها آسیبی وارد نکند.

استفاده از کلمات کلیدی طویل در هک سئوی محتوا

با توجه به آمارهایی که از موتورهای جستجو دیده می‌شود، بیش از ۷۰ درصد از ترافیک جستجو‌ها به کلمه‌های کلیدی طولانی تعلق دارند. در هک سئو محتوا، هر چه به کلمات کلیدی طولانی‌تر اهمیت بیشتری داده شود، راحت‌تر می‌توان ترافیک وبسایت را افزایش داد. اما به چه کلمه کلیدی‌هایی، طولانی گفته می‌شود؟

کلمه کلیدی را طولانی می‌دانند که بیش از دو کلمه داشته باشد و برای جستجوی دقیق‌تر استفاده شود. این نوع کلمه کلیدی‌ها به طور معمول، رقابت کمتری دارند و راحت‌تر می‌شود برای بهبود سئو از آن‌ها استفاده کرد.

بهبود خوانایی و نگه‌داشتن کاربران در صفحه

با توجه به آمارها، کاربرها به یک محتوای پیش روی خود تنها چند ثانیه فرصت می‌دهند تا جذبشان کند. خب مشخص است که این فرصت بسیار کمی ‌است و باید نظر خواننده را در ابتدای متن یا عنوان جلب کرد. هر چه محتوا خواناتر، درگیرکننده‌تر و جذاب باشد، باعث می‌شود تا مخاطب برای خواندن مطلب تا انتهای پیش رود. برای اینکه محتوای جذابی داشته باشید، نیاز است که از کلمه‌های کوتاه استفاده کنید، جملات واضح و درست باشند، کمتر از قید‌ها استفاده کرد، از فونت‌های کاربر پسند بهره‌مند شد و مطالب، بیشتر دارای اعداد و فهرست‌بندی یا جدول باشند.

تمرکز روی اینتنت کاربر از جستجو

کلمه‌های کلیدی به عنوان ابزاری هستند که باید از قدرت آن‌ها برای جذب مخاطب استفاده کرد. سئو هکر به این موضوع دقت دارد و برای بهبود رتبه‌های صفحه نتایج وب سایت از کلمه‌های کلیدی نامرتبط استفاده نمی‌کند. برای اینکه بتوان رتبه خوبی در صفحه نتایج موتورهای جستجو کسب کرد، نیاز است که از کلمه‌های کلیدی متناسب با نیاز کاربر در متن استفاده کرد.

ایجاد لینک‌های داخلی برای ارتقای محتوای جدید

ایجاد لینک‌های داخلی بین صفحه‌های مرتبط داخل سایت یکی از اصلی‌ترین تکنیک‌های بهبود سئو محتوا است. با این کار می‌توان دسترسی راحت‌تری به کاربر‌ها داد تا موضوعات بیشتری را مطالعه کنند و گوگل راحت‌تر می‌تواند محتوای جدید را نمایه‌گذاری کند. در حقیقت گوگل یا سایر موتورهای جستجو اهمیت می‌دهند که کاربر‌ها به راحتی به محتوای مورد نظر خود دسترسی داشته باشند.

تولید پادکست از محتوای قدیمی

ساخت پادکست یکی از روش‌های موثر تولید محتوا است که برای مخاطب‌ها جدید بوده و کاربرها دسترسی راحتی به آن دارند. با تولید محتوا به شکل پادکست می‌توان مخاطب‌های هدفی بیشتر جذب کرده و به بهبود رتبه سئو کمک کرد.

تولید پادکست از محتوای قدیمی
تولید پادکست از محتوای قدیمی راهی موثر برای آگاهی از نام تجاری شما

بهینه ‌سازی محتوا برای جستجوی صوتی

جستجوی صوتی در حال حاضر جایگاه خوبی بین مخاطب‌ها دارد. بیشتر افراد برای اینکه راحت‌تر در فضای آنلاین باشند از جستجوی صوتی استفاده می‌کنند که کار راحت‌تری نسبت به تایپ کردن است. با بهبود این موضوع می‌توان مخاطب‌های بیشتر را برای وب سایت جذب کرد.

هک سئو با خدمات پابلیکا

به طور کلی از هک سئو برای بهبود رتبه وب سایت استفاده می‌کنند تا بتوان مخاطب‌های بیشتری به سایت اضافه کرد و در نهایت ترافیک بیشتری ایجاد کرد. اما تکنیک‌ها و روش‌های مختلفی برای هک سئو مثبت وجود دارد که به متخصص‌ها و افراد خبره نیازمند است.

از این‌رو پابلیکا به عنوان یکی از سایت‌های خدمات‌دهی آنلاین در حوزه‌های مختلف مانند: خدمات سئو، خرید بک لینک، رپورتاژ آگهی، کمپین‌های آنلاین و روابط عمومی ‌در کنار کسب و کار‌ها است تا به راحتی، رتبه وب سایت خود را بهبود دهند.

بهره‌مندی از استراتژی‌های متخصص‌های سئو پابلیکا باعث می‌شود تا رتبه وب سایت بهبود پیدا کرده و مخاطب‌های هدف بیشتر جذب کرد. برای اینکه با این مجموعه در ارتباط باشید و سوالات خود را درباره سئو هکر بپرسید، در انتهای همین مطلب و در قالب کامنت با ما در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری این مطلب در :

سوالات متداول

هر روش و تکنیکی که باعث افزایش رتبه وب سایت شود را هک سئو می‌نامند.

خیر هک سئو به صورت مثبت و منفی انجام می‌شود که هر نوع سئو کلاه سفید، سئو کلاه خاکستری و سئو کلاه سیاه می‌تواند آن را انجام دهد.

تحقیق درباره کلمه‌های کلیدی و استفاده از آن‌ها در محتوا، جزو روش‌های بسیار موثر هستند.

زمان‌هایی که نیاز داریم رتبه وب سایت سریع‌تر ارتقا پیدا کند می‌توان از این‌روش برای بهبود سئو استفاده کرد.

بله. با کار کردن بر روی برندینگ می‌توان رتبه وب سایت را ارتقا داد.

نظرات کاربران

هنوز نظری نداریم!

اولین دیدگاه رو میتونی راجع به این مطلب ثبت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 15 =