انواع سئو : معرفی کامل انواع SEO و ترفندهای آن‌ها

پابلیکا / سئو / انواع سئو : معرفی کامل انواع SEO و ترفندهای آن‌ها
تاریخ آخرین به روز رسانی: ۲۶ دی ۱۴۰۲
زمان تقریبی مطالعه : 10 دقیقه
انواع سئو

آشنا بودن و یا شناختن انواع سئو (SEO) به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین اقدامات لازم برای بهینه‌سازی سایت خود برای گوگل را انتخاب کنید و از این طریق بتوانید سایت خود را در کانون توجه قرار بدهید. علاوه بر این دانستن انواع سئوی سایت به شما کمک می‌کند تا بتوانید برخی از مشکلات سایت را خودتان برطرف کنید و موارد سخت‌تر را به متخصص سایت بسپارید. ازاین‌رو برای دانستن سئو سایت چیست و آشنایی با انواع آن مثل تا پایان ما را همراهی کنید.

چرا سئو مهم است؟

سئو یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو، یک عنصر حیاتی برای هر وب‌سایتی است که هدف آن رتبه‌بندی بالا در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) و جذب ترافیک ارگانیک است. وقتی صحبت از سئو می‌شود، انواع و استراتژی‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

در عصر دیجیتال امروز، داشتن یک وب سایت برای ایجاد ترافیک کاربر و مشتریان بالقوه کافی نیست. بدون استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ مناسب، یک وب سایت می‌تواند؛ مانند یک فروشگاه در وسط یک بیابان احساس شود؛ بنابراین، درک مفهوم سئو و اینکه چگونه می‌تواند برای حضور آنلاین شما مفید باشد، ضروری است.

معرفی انواع سئو سایت

طبق آخرین به روز رسانی مقالات انواع سئو در SEMRUSH ، سئو را می‌توان بر اساس استراتژی کلی به سه گروه اصلی دسته‌بندی کرد. بااین‌حال، توجه به این نکته مهم است که این انواع به هم مرتبط هستند و برای بهبود  وب سایت با هم کار می‌کنند. گروه اول بر استراتژی اجرا تمرکز دارد و شامل چهار نوع سئو داخلی، سئو خارجی یا خارج از صفحه، سئو فنی یا تکنیکال و سئوی محلی است.

گروه دوم مبتنی بر رویکرد سئو است و شامل سئو کلاه‌سفید، سئو کلاه‌سیاه و سئو کلاه خاکستری است. در نهایت، گروه سوم بر اساس نوع محتوا است و شامل سئوی متنی، سئوی تصویر و سئوی ویدئویی است. نکته دیگری که باید به شما یادآور شویم این موضوع است که اگر بخواهید فرایند سئو شما به‌خوبی و درستی انجام شود، شما باید با تک‌تک این موارد آشنا باشید و اطلاعات خود را در مورد نکات ریزی که درون این موارد وجود دارد را به‌روزرسانی کنید:

 سئو داخلی

سئو داخلی یکی از انواع سئو است که در قدم اول باید با آن آشنا شوید. این سئو مربوط به بهینه‌سازی خود صفحات سایت است که کمک می‌کند تا این صفحات را برای موتور جست‌وجو یا گوگل مناسب‌تر کنید. سئو داخلی همان‌گونه که از نامش مشخص است مربوط به تمام کارهایی می‌شود که باید آن‌ها را داخل سایت انجام داد. البته باید بگوییم که چهارچوب این کارها توسط خود گوگل مشخص می‌شود.

سئوی داخلی حول بهینه‌سازی محتوای کلی وب سایت شما از جمله متن، تصاویر، ویدئوها و صدا می‌چرخد. برای رتبه بالاتر در موتورهای جستجو و افزایش ترافیک، وب سایت شما به محتوایی نیاز دارد که به‌راحتی قابل کشف و درک باشد. برخی از اقدامات کلیدی برای سئو داخلی عبارت‌اند از:

  • اختصاص کلمات کلیدی منحصربه‌فرد به هر صفحه هدف
  • بهینه‌سازی عنوان صفحات برای درج کلمات کلیدی خاص
  • به طور منظم توضیحات متا را برای لیست محصولات به‌روز نمایید.
  • افزودن مطالب جدید به وبلاگ
  • به‌روزرسانی ساختار مقالات یا صفحات خدمات قدیمی‌تر
  • افزودن ساختار به محتوا با استفاده از تگ‌های HTML مناسب
  • ارائه نقشه محتوا برای هر مرحله از سفر مشتری
  • تگ‌ها
  • بهینه‌سازی انواع عناوین
  • لینک‌سازی داخلی

در جمع‌بندی این بخش باید بیان کنیم که کنترل سئو داخلی دست خودتان است و باید در فرایند سئو، سئو داخلی به‌صورت متناوب کار شود.

سئو داخلی چگونه است؟
بهینه سازی صفحات سایت و رشد سئوی داخلی

سئو خارجی

یکی دیگر از انواع سئو که می‌توان به آن اشاره کنیم، سئو خارجی است و همان‌گونه که از نامش مشخص می‌شود، در خارج از وب سایت و سایر سایت‌ها در سطح وب رخ می‌دهد.

سئوی خارجی یا OFFPAGE SEO  به فعالیت‌هایی اطلاق می‌شود که خارج از وب سایت شما و سایر پلتفرم‌های اینترنتی رخ می‌دهد. می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر رتبه وب سایت و اعتبار برند شما داشته باشد. یکی از جنبه‌های اصلی سئو خارج از صفحه، به‌دست‌آوردن بک‌لینک‌های باکیفیت بالا است. به مثال زیر توجه کنید:

شما یک مقاله ارزشمند در مورد آلرژی به گربه در وب سایت خود منتشر می‌کنید. وب سایت دیگری مقاله شما را در مقاله خود در مورد آلرژی‌های رایج حیوانات خانگی ذکر می‌کند. آن‌ها یک لینک به وب سایت شما به‌عنوان مرجع ارائه می‌دهند. این لینک تبدیل به بک‌لینک می‌شود و می‌تواند سئوی شما را تقویت کند.

موتورهای جستجو، مانند گوگل، بک‌لینک‌ها را به‌عنوان یک سیگنال مثبت در نظر می‌گیرند، به‌خصوص اگر از منابع معتبر تهیه شده باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بک لینک، به مقاله بک لینک چیست در سایت پابلیکا مراجعه نمایید.

سئو خارجی در رتبه‌بندی سایت شما تأثیر می‌گذارد و موجب بهبود اعتبار برند شما می‌شود.

سئوی خارجی در واقع ردپای شما در شبکه‌های اجتماعی و سایر سایت ها است که توسط گوگل شناسایی می‌شود.ردپای شما درون شبکه‌های اجتماعی به این معنا است که چقدر افراد دیگر از درون شبکه‌های اجتماعی وارد سایت شما می‌شوند. یکی از نکات مهم که در مورد سئو خارجی باید عنوان کنیم، داشتن بک‌لینک‌هایی باکیفیت بالا است. بک‌لینک‌ها موجب تقویت سئو سایت شما می‌شوند. البته باید بیان کنیم که سئو خارجی چیزی فراتر از دریافت بک‌لینک است. موارد زیر نیز می‌تواند بخشی از اقدامات سئو خارجی باشد.

  1. مدیریت کردن بازدیدها
  2. مدیریت حضور در سایر رسانه‌های اجتماعی
  3. انجام تبلیغات دیجیتال و روابط‌عمومی
  4. ایجاد محتوا برای بخش‌های دیگر مانند: یوتیوب
  5. نظارت بر بک‌لینک‌ها برای جلوگیری از آسیب احتمالی به SEO شما

اگر از سایت شما بازدید نمی‌شود، بهتر است که روی سئو خارجی سایت خود کار کنید.

 سئو تکنیکال یا فنی

از دیگر انواع سئو، می‌توان به سئو تکنیکال اشاره کرد. این سئو روی عوامل باطنی سایت شما تمرکز دارد و روی تجربه کاربری و سرعت سایت شما نیز تأثیر می‌گذارد. علاوه بر این سئو تکنیکال خوب به موتورهای جست‌وجو و افراد این امکان را می‌دهد تا به‌راحتی سایت شما را درک کنند. همچنین به این نکته مهم نیز توجه داشته باشید که اگر افراد نتوانند در مهم‌ترین صفحات شما پیمایش کنند، موتورهای جست‌وجو نیز نمی‌توانند این کار را انجام بدهند.

همچنین در مقابل سئو تکنیکال خوب، سئو تکنیکال بد نیز داریم. به طور مثال بارگذاری آهسته صفحات و یا تصاویر و یا فایل‌های خراب به‌عنوان سئو تکنیکال بد شناخته می‌شوند. البته ویژگی مهمی که می‌توان برای سئو تکنیکال و یا سئو فنی در بخش انواع سئو سایت بیان کنیم، این موضوع است که اگر شما این کار را به‌درستی انجام بدهید، می‌توانید آن را دوره ای یک‌بار به‌صورت مجدد بررسی کنید و در صورت لزوم آن را بازسازی کنید.

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که در روند یادگیری و انجام سئو، سئو تکنیکال سایت خودرا به یک شخص متخصص وب بسپارید تا بهترین‌ها برای سایت شما رقم بخورد. برخی از تکنیک‌های سئو تکنیکال شامل موارد زیر می‌شود.

  • بازبینی فنی سایت
  • یافتن و رفع کردن محتواهایی که تکراری هستند.
  • مدیریت کردن بودجه crawl
  • بهینه‌سازی کردن اندازه کد و فایل برای بارگذاری سریع صفحه
  • استفاده از robots.txt برای کنترل فرایند خزیدن گوگل
  • داشتن نقشه سایت واضح
  • مهاجرت پلت فرم‌های وب سایت
  • ساخت یک وب سایت سازگار با موبایل

کلید سئوی فنی این است که اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما به‌راحتی قابل پیمایش و قابل‌درک برای کاربران و موتورهای جستجو است. اگر انسان نتواند در مهم‌ترین صفحات شما پیمایش کند، موتورهای جستجو نیز قادر به پیمایش نیستند.

 سئوی محلی یا Local SEO کسب‌وکار

سئوی محلی بر بهینه‌سازی وب سایت شما برای جستجوهای محلی و جذب مشتریان در منطقه شما تمرکز دارد. این امر به‌ویژه برای مشاغلی که دارای موقعیت فیزیکی هستند یا موقعیت جغرافیایی خاصی را هدف قرار می‌دهند ضروری است. تکنیک‌های سئوی محلی عبارت‌اند از:

  • ادعا و بهینه‌سازی فهرست کسب‌وکار من در Google
  • اطمینان از اطلاعات دقیق و ثابت NAP (نام، آدرس، شماره‌تلفن) در سراسر سیستم‌عامل
  • تشویق به بررسی آنلاین از مشتریان راضی
  • بهینه‌سازی محتوای وب سایت برای کلمات کلیدی محلی و شامل اطلاعات مکان خاص
  • ایجاد نقل‌قول‌های محلی در دایرکتوری‌ها و وب سایت های مربوطه

سئوی محلی به کسب‌وکار شما کمک می‌کند تا برای مشتریان بالقوه منطقه شما بیشتر دیده شود. اگر به مشتریان محلی متکی هستید، سرمایه‌گذاری در سئوی محلی می‌تواند به طور قابل‌توجهی برای حضور آنلاین شما مفید باشد.

سئو تکنیکال چیست؟
سئو تکنیکال، تاثر بر عوامل باطنی سایت شما

بررسی تکنیک‌های سئو

علاوه بر درک انواع مختلف سئو، آشنایی با تکنیک‌های مختلف سئو ضروری است. این تکنیک‌ها را می‌توان در سه گروه زیر دسته‌بندی کرد.

سئو کلاه‌سفید

سئو کلاه‌سفید تکنیک‌های بهینه‌سازی اخلاقی و قانونی است که توسط موتورهای جستجو توصیه می‌شود. این سئو بر ارائه ارزش به کاربران و پایبندی به دستورالعمل‌های موتورهای جستجو تمرکز دارد. تکنیک‌های سئو کلاه‌سفید عبارت‌اند از:

  • ایجاد محتوای باکیفیت بالا
  • بهینه‌سازی ساختار وب سایت و HTML
  • استفاده از متاتگ‌های توصیفی و مرتبط
  • ساخت بک‌لینک طبیعی و باکیفیت بالا
  • ارائه یک تجربه کاربری مثبت
  • پیروی از دستورالعمل‌های موتورهای جستجو

تکنیک‌های سئو کلاه‌سفید موفقیت طولانی‌مدت را تضمین می‌کنند؛ زیرا با اهداف موتورهای جستجو برای ارائه محتوای ارزشمند و مرتبط به کاربران مطابقت دارند.

سئو کلاه‌سیاه

سئوی کلاه‌سیاه از تکنیک‌های غیراخلاقی و دستکاری برای دستیابی سریع به رتبه‌های بالاتر استفاده می‌کند. این تکنیک‌ها برخلاف دستورالعمل‌های موتورهای جستجو هستند و می‌توانند منجر به جریمه یا حتی ممنوعیت نتایج موتورهای جستجو شوند. تکنیک‌های سئو کلاه‌سیاه عبارت‌اند از:

  • پر کردن کلمه کلیدی
  • متن یا لینک‌های مخفی
  • Cloaking (نمایش محتوای مختلف به موتورهای جستجو و کاربران)
  • خرید یا تبادل لینک
  • استفاده از ابزارهای خودکار برای ایجاد محتوا یا ایجاد لینک
  • درگیر شدن در مزارع پیوند یا شبکه‌های وبلاگ خصوصی

درگیر شدن در سئو کلاه‌سیاه ممکن است منجر به دستاوردهای کوتاه‌مدت شود، اما می‌تواند به‌شدت به شهرت و دیده شدن وب سایت شما در طولانی‌مدت آسیب برساند.

سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه خاکستری بین سئو کلاه‌سفید و سئو کلاه‌سیاه قرار می‌گیرد. این شامل تکنیک‌هایی است که به‌صراحت با دستورالعمل‌های موتورهای جستجو مخالف نیستند، اما ممکن است رتبه‌بندی را تا حدی دستکاری کنند. درحالی‌که سئو کلاه خاکستری ممکن است منجر به جریمه‌های فوری نشود، موتورهای جستجو ممکن است در نهایت به چنین اقداماتی دست یابند و جریمه شوند. تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری عبارت‌اند از:

  • وبلاگ‌نویسی مهمان با متن‌های غنی از کلمات کلیدی
  • خرید دامنه‌های منقضی شده برای بک‌لینک و ریدایرکت آن‌ها
  • شرکت در تبادل لینک با حداقل ارتباط

درگیر شدن در سئو کلاه خاکستری می‌تواند مخاطره‌آمیز باشد؛ زیرا موتورهای جستجو به طور مداوم الگوریتم‌های خود را برای شناسایی و جریمه کردن روش‌های دستکاری تکامل می‌دهند.

اثرات سئو تکنیکال
سئو تکنیال و نقش آن در رشد وب‌سایت

سئو برای انواع محتوا

از دیگر موارد انواع سئو، می‌توان به سئو محتوا اشاره کرد. مهم‌ترین قسمت یک سایت را سئو محتوا آن سایت تشکیل می‌دهد. باید این نکته مهم را به شما خاطر نشان کنیم که اگر یک محتوای عالی نداشته باشید، حتماً مخاطبان خود را از دست خواهید داد و یا اصلاً جذب مخاطب نخواهید داشت. از این رو برای این بتوانید یک محتوا عالی داشته باشید، ایجاد یک محتوا عالی ضروری است. اما از نظر شما چرا ما برای پیشرفت سایت باید یک محتوا عالی داشته باشیم؟

در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که تعداد محتواهای زیادی برای مخاطبان وجود دارد و همچنان نیز درحال‌رشد است. از این رو محتواهایی شانس برنده شدن دارند که عالی باشند.

سئوی محتوا زیر مجموعه از سئو داخلی است، اما اهمیت زیادی دارد. تکنیک‌های سئو نیز می‌تواند بر اساس نوع محتوایی که بهینه‌سازی می‌کنید، متفاوت باشد. سئوی متنی، سئوی تصویر و سئوی ویدئویی هر کدام انواعی از سئو محتوایی هستند در ادامه بررسی می‌کنیم:

 سئو مبتنی بر متن

سئوی مبتنی بر متن بر بهینه‌سازی محتوای نوشتاری مانند پست‌های وبلاگ، مقالات و کپی وب‌سایت تمرکز دارد. تکنیک‌های کلیدی برای سئوی متنی عبارت‌اند از:

  • انجام تحقیقات کلمات کلیدی و هدف قرار دادن کلمات کلیدی مرتبط
  • بهینه‌سازی عنوان، عنوان، و توضیحات متا با کلمات کلیدی هدفمند
  • استفاده از پیوندهای داخلی و خارجی برای ارائه زمینه و اعتبار
  • نوشتن محتوای باکیفیت، آموزنده و جذاب
  • قالب‌بندی محتوا برای خوانایی با عنوان‌های فرعی، نقاط گلوله و فهرست‌های
  • شماره‌دار
  • از جمله تصاویر مرتبط و بهینه‌سازی تگ‌های alt
  • تشویق به‌اشتراک‌گذاری و مشارکت اجتماعی

سئوی مبتنی بر متن برای جذب ترافیک ارگانیک و ارائه اطلاعات ارزشمند به کاربران بسیار مهم است.

 سئوی تصویر

سئوی تصویر روی بهینه‌سازی تصاویر تمرکز می‌کند تا آن‌ها را در نتایج تصاویر موتور جستجو بیشتر قابل کشف کند. تکنیک‌های سئوی تصویر عبارت‌اند از:

  • بهینه‌سازی نام فایل‌های تصویری با کلمات کلیدی توصیفی
  • افزودن تگ‌های alt که به طور دقیق محتوای تصویر را توصیف می‌کند.
  • فشرده‌سازی اندازه فایل‌های تصویری برای بارگذاری سریع‌تر صفحه
  • استفاده از تصاویر ریسپانسیو که با اندازه‌های مختلف صفحه‌نمایش سازگار است.
  • از جمله تصاویر مرتبط در محتوای مبتنی بر متن
  • ایجاد یک نقشه سایت تصویری برای کمک به موتورهای جستجو برای فهرست کردن تصاویر

با بهینه‌سازی تصاویر، می‌توانید جذابیت بصری وب‌سایت خود را افزایش دهید و همچنین ترافیک ارگانیک را از طریق نتایج جستجوی تصویر جذب کنید.

سئو برای محتوا
سئو ویدیو

سئوی ویدیو شامل بهینه‌سازی محتوای ویدئویی برای بهبود دید آن در پلتفرم‌های موتورهای جستجو مانند یوتیوب می‌شود. تکنیک‌های سئو ویدیو عبارت‌اند از:

  • انجام تحقیقات کلمات کلیدی خاص برای محتوای ویدئویی
  • بهینه‌سازی عناوین، توضیحات و برچسب‌های ویدیو با کلمات کلیدی هدفمند
  • تولید محتوای ویدیویی جذاب و آموزنده
  • تشویق کاربران از طریق لایک، کامنت و اشتراک‌گذاری
  • رونویسی ویدئوها برای ارائه محتوای متنی برای موتورهای جستجو
  • تبلیغ ویدئوها در پلتفرم‌های مختلف، از جمله رسانه‌های اجتماعی

سئوی ویدیو می‌تواند به رتبه‌بندی ویدئوهای شما در یوتیوب کمک کند و موجب جذب مخاطبان بیشتری شود.

 

سئو سایت فروشگاهی

سئو سایت فروشگاهی برای بهبود رتبه وب‌سایت در نتایج جستجوی موتورهای جستجو و جذب ترافیک مخاطبان تلفن همراه، اهمیت زیادی دارد. برای انجام سئو سایت فروشگاهی، باید به عواملی مانند سازگاری با موبایل، سرعت بارگذاری صفحات، طراحی واکنش‌گرا و ساختار سایت توجه کرد. این عوامل می‌توانند به دسترسی به مشتریان بیشتر و افزایش فروش کمک کنند.

سئو موبایل

سئو موبایل یا بهینه‌سازی سایت برای دستگاه‌های تلفن همراه، فرایند بهبود ظاهر صفحات وب‌سایت و رتبه آن‌ها در نتایج جستجوی موتورهای جستجو در دستگاه‌های تلفن همراه است. این بهینه‌سازی شامل مواردی مانند سرعت بارگذاری صفحات، سازگاری با دستگاه‌های موبایل، طراحی واکنش‌گرا و دیگر عوامل مرتبط باتجربه کاربری در دستگاه‌های تلفن همراه می‌شود.
مهم‌ترین فاکتورهای سئو موبایل شامل مواردی مانند سازگاری با موبایل، سرعت بارگذاری صفحات، طراحی واکنش‌گرا و ساختار سایت است. بهبود این عوامل می‌تواند منجر به افزایش ترافیک وب‌سایت از دستگاه‌های تلفن همراه شود و در نتیجه بهبود رتبه وب‌سایت در نتایج جستجوی موتورهای جستجو روی دستگاه‌های تلفن همراه را فراهم کند.

سئو سایت فروشگاهی
عوامل موثرتر در سئوی سایت فروشگاهی

اهمیت سئو داخلی

سئوی داخلی یا سئو داخلی روی بهینه‌سازی محتوای وب‌سایت شما تمرکز دارد. این سئو نقش مهمی در بهبود دید وب‌سایت شما و رتبه‌بندی موتورهای جستجو ایفا می‌کند. با اجرای استراتژی‌های مؤثر سئو داخلی، می‌توانید تجربه کلی کاربر را افزایش دهید. تکنیک‌های سئو داخلی عبارت‌اند از:

  • اختصاص کلمات کلیدی منحصربه‌فرد و هدفمند به هر صفحه
  • بهینه‌سازی عنوان صفحات برای گنجاندن کلمات کلیدی خاص
  • به طور منظم توضیحات متا را برای لیست محصولات به‌روز می‌کند.
  • افزودن مطالب تازه و ارزشمند به وبلاگ شما
  • به‌روزرسانی ساختار مقالات یا صفحات خدمات قدیمی‌تر
  • پیاده‌سازی تگ‌های HTML مناسب برای ساختار مؤثر محتوا
  • ایجاد نقشه محتوا برای هر مرحله از ژورنال مشتری.

با اجرای این تکنیک‌ها می‌توانید محتوای وب‌سایت خود را بهتر بهینه کنید و دید آن را در صفحات نتایج موتورهای جستجو بهبود بخشید.

اهمیت سئو خارجی

سئوی خارجی یا سئوی خارج از صفحه، بر فعالیت‌هایی تمرکز دارد که خارج از وب‌سایت شما اتفاق می‌افتد، اما می‌تواند به طور قابل‌توجهی بر رتبه‌بندی موتور جستجو و شهرت آنلاین شما تأثیر بگذارد. با مدیریت موثر سئوی خارجی خود، می‌توانید حضور آنلاین خود را تقویت کنید و اعتبار وب‌سایت خود را افزایش دهید. تکنیک‌های سئو خارجی عبارت‌اند از:

  • مدیریت حضور خود در رسانه‌های اجتماعی و تعامل با مخاطبان خود
  • انجام کمپین‌های تبلیغات دیجیتال و روابط‌عمومی
  • ایجاد محتوای ارزشمند برای پلتفرم‌های خارجی، مانند یوتیوب
  • نظارت و مدیریت بک‌لینک‌ها برای اطمینان از کیفیت و ارتباط
  • درک دلایل ترافیک کم وب‌سایت و رفع آن‌ها
  • تشویق به بررسی آنلاین و توصیفات از مشتریان راضی

با سرمایه‌گذاری در سئوی خارجی، می‌توانید ترافیک بیشتری را به وب‌سایت خود جذب کنید و شهرت آنلاین قوی برای برند خود ایجاد کنید.

نقش سئو فنی

سئوی فنی بر عناصر داخلی وب‌سایت شما متمرکز است و بر خزیدن، تجربه کاربر و سرعت سایت تاثیر می‌گذارد. با اجرای استراتژی‌های فنی مؤثر سئو، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که موتورهای جستجو به‌راحتی می‌توانند وب‌سایت شما را بخزند و درک کنند که در نتیجه دید بهتر و رتبه‌بندی بهتری به دست می‌آید. تکنیک‌های فنی سئو عبارت‌اند از:

  • انجام ممیزی‌های فنی منظم وب‌سایت برای شناسایی و حل مشکلات
  • شناسایی و حذف محتوای تکراری برای جلوگیری از مجازات
  • استفاده از robots.txt برای هدایت فرایند خزیدن و جلوگیری از دسترسی به صفحات ناخواسته
  • ایجاد یک نقشه سایت واضح و با ساختار مناسب برای موتورهای جستجو
  • بهینه‌سازی اندازه کد و فایل برای بهبود سرعت بارگذاری صفحه
  • مدیریت بودجه خزیدن برای اطمینان از تمرکز موتورهای جستجو بر روی صفحات مهم
  • مهاجرت پلت فرم‌های وب‌سایت بدون ازدست‌دادن ارزش سئو
  • ساخت یک وب‌سایت سازگار با موبایل برای بهبود تجربه کاربری

با پیاده‌سازی این تکنیک‌های فنی سئو، می‌توانید دید وب‌سایت خود را افزایش دهید و تجربه کاربری روانی داشته باشید.

خدمات سئو با پابلیکا

آشنایی و شناختن انواع سئو می‌تواند به شما به بهتر شدن بهینه‌سازی سایت کمک زیادی کند. علاوه بر این دانستن انواع سئو سایت می‌تواند به شما کمک کند تا بخشی از کارهای سایت را خودتان انجام دهید و کارهای تخصصی‌تر را به متخصصان سئو بسپارید. سئو شامل انواع و تکنیک‌های مختلفی است که برای بهبود دید وب‌سایت شما، جذب ترافیک ارگانیک و دستیابی به رتبه‌های بالاتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو بسیار مهم هستند.

با درک انواع مختلف سئو، مانند سئو داخلی، خارج از صفحه، فنی و محلی، می‌توانید استراتژی‌های مؤثری برای بهینه‌سازی وب‌سایت خود ایجاد کنید. علاوه بر این، با پیاده‌سازی تکنیک‌های مناسب سئو، مانند روش‌های کلاه‌سفید، بهینه‌سازی انواع مختلف محتوا، مانند متن، تصویر و ویدیو، می‌توانید دید و تجربه کاربری وب‌سایت خود را بیشتر افزایش دهید.

به یاد داشته باشید که سئو یک فرایند مداوم است که برای اطمینان از موفقیت طولانی‌مدت نیاز به به‌روزرسانی و نظارت منظم دارد. با انجام سئو، می‌توانید حضور آنلاین قوی داشته باشید و به طور موثر به مخاطبان هدف خود برسید.
از جمله خدمات ارائه شده توسط وب‌سایت پابلیکا، سئو است که شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت آن می‌توانید سفارش خود را ثبت کنید.

اشتراک گذاری این مطلب در :

نظرات کاربران

هنوز نظری نداریم!

اولین دیدگاه رو میتونی راجع به این مطلب ثبت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =