سئومحلی یا سئو در محدوده جغرافیایی
سئو امروزه در کسبکارهای ما نقش بسیار مهمی بازی میکند. سئومحلی برای کسبوکارهای کوچک بسیار ارزشمند است و در آمار گوگل ۴۶% از کل جستجوها به دنبال اطلاعات محلی هستند. برای کمک به شما در بهینهسازی کسبوکارتان از نظر سئو محلی، این نکات و ابزارهای سئومحلی قابلاستفاده خواهند بود. در پایان میتوانید کسبوکار خود را با روش های کاربردی در دسترس مصرفکنندگان محلی که از جستجوی محلی برای انتخاب محصولات یا خرید خدماتی که در محل وجود دارد، قراردهید. این مقاله شامل این نکات است:
- اساس سئومحلی
- چگونه از سئومحلی برای افزایش رتبه کمک بگیریم
- ابزارهای سئومحلی
- بهینه سازی Google کسبوکار من
اساس سئومحلی
سئومحلی سبب میشود کسبوکار شما در نتایج جستجوی محلی گوگل بالاترین رتبه را داشته باشد. اساس آن، شناسایی کلمات کلیدی محلی مرتبط است و سبب بهینهسازی اطلاعات یک کسبوکار در پروفایل کسبوکار گوگل میشود. این فرآیند برای مشاغلی که بر افزایش فروش محلی، درصدربودن و شناختهشدن برند در محل تمرکز دارند، ضروری است.
بر اساس آمار گوگل ۴۶% از جستجوها به منظور هدفی در محدوده جغرافیایی فرد صورتمیگیرد و ۷۶% از مشتریان همان روز برای خریدکالا یا خدمات به محل مورد نظر مراجعهمیکنند. در نتیجه بخش قابل توجهی از سئوجهانی به سئومحلی اختصاصدارد و اگر کسبوکار شما هدف این جستجو قرارگیرد شانس بیشتری برای مراجعه به کسبوکار شما خواهدبود.
سئومحلی سطح بالاتری از جستجوی معمولیGoogle دارد. گوگل کلمات کلیدی را اسکنمیکند تا بهترین نتیجه را برای جستجو برگرداند.Google ارتباطمحلی را در نتایج جستجوی خود در اولویت قرارمیدهد تا مفیدترین اطلاعات را براساس موقعیت مکانی به کاربران ارائه دهد. موتورجستجو از عوامل مختلفی برای تعیین موقعیتمکانی کاربر استفادهمیکند، ازجمله:
- موقعیت مکانی دستگاه (ازطریق Wi-Fi، محدوده مثلثی اطراف تلفن همراه یا GPS).
- مکانهای علامتگذاریشده در Google Maps.
- آدرس محل کسبوکار پیوند داده شده با حساب کاربری
- فعالیت قبلی در سایت های درارتباط با Google.
- آدرس IP.
Google از این عوامل برای تعیین موقعیت مکانی شما و ارائه نتایج مرتبط با منطقه شما استفادهمیکند: یعنی شما و همسایگانتان حتی اگر یک مورد را جستجوکنید، ممکن است نتایج جستجوی متفاوتی را ببینید.
چگونه از سئو محلی برای افزایش رتبه کمک بگیریم؟
مهم ترین اصل در سئومحلی، بهینهسازی داخلی است. با این کار، آن دسته از کلمات کلیدی که مخاطبین کسبوکارتان جستجومیکنند، هدف خود قرار دهید. با افزایش رتبه جستجو، بازدید سایت افزایشمییابد و بازدیدکنندگان را به مشتریان آینده تبدیلمیکند. برای اینکه بتوانید در وب سایتتان به صورت محلی رتبه کسب کنید، کلمات کلیدی محلی را استفاده کنید.
خوشبختانه، تحقیق در مورد کلماتکلیدی سئومحلی اساساً یک کار ” تمام شده” است و برخلاف یک وبلاگ، اغلب مجبور نیستید دائماً کلمات کلیدی تازهای را پیداکنید. با اینحال، به کلمات کلیدی برای جستجوهای محلی نیاز دارید. به طورکلی، تنها چیزی که واقعاً برای شروع به آن نیازاست، فهرست مختصری از کلماتکلیدی است که مردم برای یافتن کسبوکار محلی شما از آنها استفادهمیکنند. این امر بر اهمیت انجام تجزیهوتحلیل کلماتکلیدی تأکید میکند؛ با ردیابی و بررسی گزارشرتبهبندی کلمات کلیدی کسبوکارتان در طول زمان، اثربخشی تلاشهای سئو خود را اندازهگیریکنید و در صورت نیاز استراتژی های جدیدی را آزمایشکنید. این راهکار به شما امکانمیدهد مخاطب خاصتان را شناساییکنید تا بتوانید به اهداف بلندمدت خود برسید.
ابزارهای محلی SEO
ابزارهای سئومحلی میتواند نتایج جستجو را تغییردهد؛ مدیریت خودکار مرور و تسلط بر جستجویمحلی داشته باشد. فناوری مناسب میتواند به رشد بلندمدت کسبوکار تان کمک کند و انتخاب ابزار مناسب سئومحلی میتواند نتایج جستجوی محلی را بهبودبخشید تا بتوانید مشتریان بیشتری جذبکنید. مهمترین بخش تجزیهوتحلیل گزارش های گوگل است که بتوانید با تجزیهوتحلیل استراتژیهای رقبای خود، زمینههای بهبود را پیداکنید. ضروری ترین ابزارهای سئومحلی برای کسبوکارهای کوچک که این ویژگی های را ارائه می دهند، شامل:
۱. فهرست بندی
اطلاعات NAP ( نام، آدرس، تلفن) کسبوکارتان را در فهرستهای آنلاین، پلتفرمهایمحلی و سایتهای بررسی، بهطوردقیق واردکنید. این کار باعث ایجاد اعتماد در موتورهای جستجو می شود و پتانسیل رتبهبندیمحلی شما را بهبودمیبخشد.
۲. مدیریت و بررسی نظرات
نظرات مشتریان را ردیابی، پاسخ و تجزیهوتحلیل کنید. نظرات مثبت میتواند شهرت محلی شما را افزایش داده و مشتریان جدیدی را جذبکند. پرداختن به نظرات منفی نشاندهنده حرفهای بودن و توجه است.
۳. کنسول جستجوی گوگل
کنسولجستجوی Google به کنترل ترافیک وبسایت کمک می کند تا بتوانید رتبه سئومحلی خود را بهینه کنید و در مورد ظاهر نتایج جستجوی سایت بتوانید تصمیمگیری آگاهانه داشته باشید. از اطلاعات موجود در کنسول: از جمله تعداد صفحاتی که گوگل از سایت شما نمایهکردهاست، تعداد کلیکهایی که وبسایت شما دریافتمیکند، برای تاثیرگذاری بر تصمیمهای فنی وبسایت و انجام تحلیلهای بازاریابی در ارتباط با سایر ابزارهای Google مانند Google Trends، Analytic و Google Ads استفاده کنید.
۴. تجزیهوتحلیل ترافیک گوگل
یکیدیگر از ابزارهای مفید Google Analytics است، پلتفرمی که دادهها را از وبسایتها و برنامههای شما جمعآوری میکند تا گزارشهایی ایجادکند که بینشهایی درباره کسبوکار و مشتریان شما ارائهکند. این پلتفرم برای کمک به کسبوکارها طراحیشدهاست تا اطلاعات مفیدی درباره ترافیک وبسایت، صفحات پربازدید، تعامل مشتریان با وبسایت و چگونگی خروج از سایت در اختیار شما قراردهد.
۵. ابزار وایت اسپارک
Whitespark یک ابزار جستجوی بازاریابی سئومحلی است که برای کمک به کسبوکارها در بهبود رتبه خود طراحیشدهاست. این ابزار مجهز به ابزارهایی است که به ایجاد استناد، جمعآوری نظرات و افزایش رشد کسبوکار کمکمیکند، از جمله Google Review Link Generator و Local Rank Tracker.
6. ابزار چشم پرنده
پلتفرم Birdeye برای کمک به افزایش حضور آنلاین کسبوکار شما، با ایجاد ترافیک بیشتر، جمع آوری نظرات Google ، اجرای نظرسنجیها و تبدیل سرنخ ها تنظیم شدهاست. شرکتها از خدمات فهرستبندی، پیامرسانی و اتوماسیون این پلتفرم که مبتنی بر هوش مصنوعی است، برای تعامل با مشتریان، افزایش وفاداری و برتری در بازارهای محلی استفاده میکنند.
بهینه سازی Google کسبوکار من (GBP) Google Business Profile
برای سئومحلی، باید نمایه کسبوکار گوگل (GBP) خود را بهینهکنید. (GBP) به عنوان فروشگاه مجازی شما در Google عمل می کند و بر نحوه کشف و تعامل مشتریان بالقوه شما در طول جستجوهایمحلی تأثیرمیگذارد. در اینجا چند نکته برای به حداکثر رساندن (GBP) و مزایایی که ارائهمیدهد، آوردهشدهاست:
اگر قبلاً این کار را نکردهاید، (GBP) خود را به عنوان اولین قدم انجام دهید، زیرا توانایی کنترل تصویرآنلاینتان را میدهد و تضمینمیکند که اطلاعات دقیق در مورد کسبوکار شما نشاندادهشود. پس از درخواست، نمایه خود را با تلفن یا کدپستی تأییدکنید. اینکار، رتبهبندیمحلی شما را بالامی برد و اعتبار کسب وکار شما را تاییدمی کند.
نمایه خود را به طور کامل پر کنید
- جزئیات دقیق و جامعی در مورد کسبوکار خود ارائهدهید: مانند نام، آدرس، شماره تلفن، وبسایت، دستهبندی و ساعات کاری. حفظ یکنواختی در پلتفرم های اینترنتی بسیار مهماست.
- از بخش “توضیحات” برای برجستهکردن تخصصها، خدمات و ویژگیهای منحصربهفرد خود استفادهکنید.
- عکسها و ویدیوهای با کیفیتبالا اضافهکنید.
- تصاویر چشمنواز، مانند تصاویر واضح از کارکنان، کالاها، کسبوکار و حتی مشتریان خوشحال خود را اضافهکنید. این باعث افزایش تعامل و افزایش شخصیت میشود.
- اضافهکردن ویدیوها و روشهای کاری یا تأییدیههای مشتری وبسایت شما را برجسته میکند.
جمع بندی
آگاهی در مورد سئومحلی کمک میکند بدانید، چگونه کسبوکار خود را در گوگل به بالاترین رتبه جستجو ارتقادهید. با جدیدترین و بهترین شیوه ها در سئومحلی همراه ما باشید؛ زیرا این صنعت همیشه در حال تغییراست. شما میتوانید با جستجوی سریع درگوگل یا خواندن وبلاگ های مرتبط با رشته خود، درصدر جستجوها باقیبمانید. اگر کسب وکار شما برای جستجوی محلی بهینه شدهباشد، مشتریان محلی که در منطقه، آماده خرید هستند، به سراغتان خواهندآمد. پابلیکا با جمع آوری رسانههای منحصر به فرد هر استان و منطقه این امکان را به راحتی در اختیار شما میگذارد.
منابع :
https://www.semrush.com/blog/what-is-local-seo/
https://backlinko.com/local-seo-guide
https://florafountain.com/local-seo-tips–for-businesses-in-2024/
https://www.forbes.com/advisor/business/software/local-seo/
https://nardeban.com/local-seo
اشتراک گذاری این مطلب در :
سئو محلی به شما کمک میکند که با استفاده از کلمات کلیدی مرحله بهینهسازی محتوا و ارتقای رتبه سایت را بهآسانی انجام دهید. افزایش تعداد بازدیدکنندگان، تبدیل مخاطب به مشتری دائم و دستیابی به سود بیشتر سایر مزایای استفاده از (SEO)Local Search Engine Optimization هستند.
فهرستبندی، تجزیهوتحلیل ترافیک سایت، وایت اسپارک، کنسول جستجو، بررسی نظرات کاربران و ابزار چشم پرنده اصلیترین مواد برای بهبود رتبه سایت شما در گوکل هستند.
دیدگاهتان را بنویسید