سئومحلی یا سئو در محدوده جغرافیایی

پابلیکا / سئو / سئومحلی یا سئو در محدوده جغرافیایی
تاریخ آخرین به روز رسانی: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
زمان تقریبی مطالعه : 5 دقیقه
سئومحلی یا سئو در محدوده جغرافیایی

سئو امروزه در کسب‌کارهای ما نقش بسیار مهمی بازی می‌کند. سئومحلی برای کسب‌­وکارهای کوچک بسیار ارزشمند است و در آمار گوگل ۴۶% از کل جستجوها به دنبال اطلاعات محلی هستند. برای کمک به شما در بهینه‌­سازی کسب‌­وکارتان از نظر سئو محلی، این نکات و ابزارهای سئومحلی قابل‌­استفاده خواهند بود. در پایان می­‌توانید کسب­‌وکار خود را با روش های کاربردی در دسترس مصرف­‌کنندگان محلی که از جستجوی­ محلی برای انتخاب محصولات یا خرید خدماتی که در محل وجود دارد، قراردهید. این مقاله شامل این نکات است:

  • اساس سئومحلی
  • چگونه از سئومحلی برای افزایش رتبه کمک بگیریم
  • ابزارهای سئومحلی
  • بهینه­ سازی Google کسب‌­وکار من

 

 

اساس سئومحلی

سئومحلی سبب می­شود کسب­وکار شما در نتایج جستجوی محلی گوگل بالاترین رتبه را داشته باشد. اساس آن، شناسایی کلمات کلیدی محلی مرتبط است و سبب بهینه­‌سازی اطلاعات یک کسب­‌وکار در پروفایل کسب­وکار گوگل می­شود. این فرآیند برای مشاغلی که بر افزایش فروش محلی، درصدربودن و شناخته­شدن برند در محل تمرکز دارند، ضروری است.

بر اساس آمار گوگل ۴۶% از جستجوها به منظور هدفی در محدوده جغرافیایی فرد صورت­می­گیرد و ۷۶% از مشتریان همان روز برای خریدکالا یا خدمات به محل مورد نظر مراجعه­می­کنند. در نتیجه بخش قابل توجهی از سئوجهانی به سئومحلی اختصاص­دارد و اگر کسب­وکار شما هدف این جستجو قرارگیرد شانس بیشتری برای مراجعه به کسب­وکار شما خواهدبود.

سئومحلی سطح بالاتری از جستجوی معمولیGoogle  دارد. گوگل کلمات کلیدی را اسکن­می­کند تا بهترین نتیجه را برای جستجو برگرداند.Google  ارتباط­محلی را در نتایج جستجوی خود در اولویت قرارمی­دهد تا مفیدترین اطلاعات را براساس موقعیت مکانی به کاربران ارائه دهد. موتورجستجو از عوامل مختلفی برای تعیین موقعیت­مکانی کاربر استفاده­می­کند، ازجمله:

  • موقعیت مکانی دستگاه (ازطریق Wi-Fi، محدوده مثلثی اطراف تلفن همراه یا GPS).
  • مکان­های علامت­گذاری­شده در Google Maps.
  • آدرس محل کسب­وکار پیوند داده شده با حساب کاربری
  • فعالیت قبلی در سایت های درارتباط با Google.
  • آدرس IP.

Google از این عوامل برای تعیین موقعیت مکانی شما و ارائه نتایج مرتبط با منطقه شما استفاده­می­کند: یعنی شما و همسایگان­تان حتی اگر یک مورد را جستجوکنید، ممکن است نتایج جستجوی متفاوتی را ببینید.

 

سئومحلی سبب می¬شود کسب¬وکار شما در نتایج جستجوی محلی گوگل بالاترین رتبه را داشته باشد
سئومحلی سبب می‌شود کسب‌وکار شما در نتایج جستجوی محلی گوگل بالاترین رتبه را داشته باشد

چگونه از سئو محلی برای افزایش رتبه کمک بگیریم؟

مهم ترین اصل در سئومحلی، ­بهینه‌سازی داخلی است. با این کار، آن دسته از کلمات کلیدی‌ که مخاطبین کسب­و­کارتان جستجومی­کنند، هدف خود قرار دهید. با افزایش رتبه جستجو، بازدید سایت افزایش­می­یابد و بازدیدکنندگان را به مشتریان آینده تبدیل­می­کند. برای اینکه بتوانید در وب‌ سایت‌تان به صورت محلی رتبه کسب کنید، کلمات کلیدی محلی را استفاده کنید.

خوشبختانه، تحقیق در مورد کلمات­کلیدی سئومحلی اساساً یک کار ” تمام شده” است و برخلاف یک وبلاگ، اغلب مجبور نیستید دائماً کلمات کلیدی تازه­ای را پیداکنید. با این­حال، به کلمات کلیدی برای جستجوهای محلی نیاز دارید. به طورکلی، تنها چیزی که واقعاً برای شروع به آن نیازاست، فهرست مختصری از کلمات­کلیدی است که مردم برای یافتن کسب­وکار محلی شما از آن­ها استفاده­می­کنند. این امر بر اهمیت انجام تجزیه­وتحلیل کلمات­کلیدی تأکید می­کند؛ با ردیابی و بررسی گزارش­رتبه­بندی کلمات کلیدی کسب­وکارتان در طول زمان، اثربخشی تلاش­های سئو خود را اندازه­گیری­کنید و در صورت نیاز استراتژی های جدیدی را آزمایش­کنید. این راهکار به شما امکان­می­دهد مخاطب خاص­تان را شناسایی­کنید تا بتوانید به اهداف بلندمدت خود برسید.

 

 

ابزارهای محلی SEO

ابزارهای سئومحلی می­تواند نتایج جستجو را تغییردهد؛ مدیریت خودکار مرور و تسلط بر جستجوی­محلی داشته­ باشد. فناوری مناسب می­تواند به رشد بلندمدت کسب­وکار تان کمک کند و انتخاب ابزار مناسب سئومحلی می­تواند نتایج جستجوی محلی را بهبودبخشید تا بتوانید مشتریان بیشتری جذب­کنید. مهم­ترین بخش تجزیه­وتحلیل گزارش های گوگل است که بتوانید با تجزیه­وتحلیل استراتژی­های رقبای خود، زمینه­های بهبود را پیداکنید. ضروری ترین ابزارهای سئومحلی برای کسب­وکارهای کوچک که این ویژگی های را ارائه می دهند، شامل:

۱.    فهرست بندی

اطلاعات NAP ( نام، آدرس، تلفن) کسب­وکارتان را در فهرست­های آنلاین، پلتفرم­های­محلی و سایت­های بررسی، به­طوردقیق واردکنید. این کار باعث ایجاد اعتماد در موتورهای جستجو می شود و پتانسیل رتبه­بندی­محلی شما را بهبودمی­بخشد.

۲.    مدیریت و بررسی نظرات

نظرات مشتریان را ردیابی، پاسخ و تجزیه­و­تحلیل کنید. نظرات مثبت می­تواند شهرت محلی شما را افزایش داده و مشتریان جدیدی را جذب­کند. پرداختن به نظرات منفی نشان­دهنده حرفه­ای بودن و توجه است.

۳.    کنسول جستجوی گوگل

کنسول­جستجوی Google به کنترل ترافیک وبسایت کمک می کند تا بتوانید رتبه سئومحلی خود را بهینه کنید و در مورد ظاهر نتایج جستجوی سایت بتوانید تصمیم­گیری آگاهانه داشته باشید. از اطلاعات موجود در کنسول: از جمله تعداد صفحاتی که گوگل از سایت شما نمایه­کرده­است، تعداد کلیک‌هایی که وبسایت شما دریافت­می‌کند، برای تاثیرگذاری بر تصمیم­های فنی وبسایت و انجام تحلیل­های بازاریابی در ارتباط با سایر ابزارهای Google مانند Google Trends، Analytic و Google Ads استفاده کنید.

۴.    تجزیه­‌و­تحلیل ترافیک گوگل

یکی­دیگر از ابزارهای ­مفید Google Analytics است، پلتفرمی که داده‌ها را از وبسایت‌ها و برنامه‌های شما جمع‌آوری می‌کند تا گزارش‌هایی ایجادکند که بینش‌هایی درباره کسب­وکار و مشتریان شما ارائه­‌کند. این پلتفرم برای کمک به کسب‌وکارها طراحی­شده­است تا اطلاعات مفیدی درباره ترافیک وبسایت، صفحات پربازدید، تعامل مشتریان با وبسایت و چگونگی خروج از سایت در اختیار شما قراردهد.

۵.    ابزار وایت اسپارک

Whitespark یک ابزار جستجوی بازاریابی سئومحلی است که برای کمک به کسب­وکارها در بهبود رتبه خود طراحی­شده­است. این ابزار مجهز به ابزارهایی است که به ایجاد استناد، جمع‌آوری نظرات و افزایش رشد کسب­وکار کمک­می‌کند، از جمله Google Review Link Generator و Local Rank Tracker.

6.    ابزار چشم پرنده

پلتفرم Birdeye برای کمک به افزایش حضور آنلاین کسب­وکار شما، با ایجاد ترافیک بیشتر، جمع آوری نظرات Google ، اجرای نظرسنجی‌­ها و تبدیل سرنخ ­ها تنظیم شده­است. شرکت­ها از خدمات فهرست‌بندی، پیام‌رسانی و اتوماسیون این پلتفرم که مبتنی بر هوش مصنوعی است، برای تعامل با مشتریان، افزایش وفاداری و برتری در بازارهای محلی استفاده­ می­کنند.

پلتفرم Birdeye برای کمک به افزایش حضور آنلاین کسب‌­وکار شما
پلتفرم Birdeye برای کمک به افزایش حضور آنلاین کسب‌­وکار شما

بهینه سازی Google کسب­‌وکار من  (GBP) Google Business Profile

برای سئومحلی، باید نمایه کسب­وکار گوگل (GBP) خود را بهینه­کنید. (GBP) به عنوان فروشگاه مجازی شما در Google عمل می کند و بر نحوه کشف و تعامل مشتریان بالقوه شما در طول جستجوهای­محلی تأثیرمی­گذارد. در اینجا چند نکته برای به حداکثر رساندن (GBP) و مزایایی که ارائه­می­دهد، آورده­شده­است:

اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، (GBP) خود را به عنوان اولین قدم انجام دهید، زیرا توانایی کنترل تصویرآنلاین­تان را می­دهد و تضمین­می­کند که اطلاعات دقیق در مورد کسب­وکار شما نشان­داده­­شود. پس از درخواست، نمایه خود را با تلفن یا کدپستی تأییدکنید. این­کار، رتبه­بندی­محلی شما را بالامی برد و اعتبار کسب وکار شما را تاییدمی کند.

نمایه خود را به طور کامل پر کنید 

  • جزئیات دقیق و جامعی در مورد کسب­وکار خود ارائه­دهید: مانند نام، آدرس، شماره تلفن، وبسایت، دسته­بندی و ساعات کاری. حفظ یکنواختی در پلتفرم های اینترنتی بسیار مهم­است.
  • از بخش “توضیحات” برای برجسته­کردن تخصص­ها، خدمات و ویژگی­های منحصربه­فرد خود استفاده­کنید.
  • عکس‌ها و ویدیوهای با کیفیت­بالا اضافه­کنید.
  • تصاویر چشم­نواز، مانند تصاویر واضح از کارکنان، کالاها، کسب­وکار و حتی مشتریان خوشحال خود را اضافه­کنید. این باعث افزایش تعامل و افزایش شخصیت ­می­شود.
  • اضافه­کردن ویدیوها و روش­های کاری یا تأییدیه­های مشتری وبسایت شما را برجسته­ می­کند.

جمع بندی

آگاهی در مورد سئومحلی کمک­ می­کند بدانید، چگونه کسب‌­وکار خود را در گوگل به بالاترین رتبه جستجو ارتقادهید. با جدیدترین و بهترین شیوه ها در سئومحلی همراه ما باشید؛ زیرا این صنعت همیشه در حال ­تغییراست. شما می­توانید با جستجوی سریع درگوگل یا خواندن وبلاگ های مرتبط با رشته­ خود، درصدر جستجوها باقی­بمانید. اگر کسب ­وکار شما برای جستجوی­ محلی بهینه­ شده­باشد، مشتریان محلی که در منطقه، آماده ­خرید هستند، به سراغ­تان خواهندآمد. پابلیکا با جمع‌ آوری رسانه‌های منحصر به فرد هر استان و منطقه این امکان را به راحتی در اختیار شما می‌گذارد.

 

منابع :

https://www.semrush.com/blog/what-is-local-seo/

https://backlinko.com/local-seo-guide

https://florafountain.com/local-seo-tipsfor-businesses-in-2024/

https://www.forbes.com/advisor/business/software/local-seo/

https://nardeban.com/local-seo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری این مطلب در :

سوالات متداول

سئو محلی به شما کمک می‌کند که با استفاده از کلمات کلیدی مرحله بهینه‌سازی محتوا و ارتقای رتبه سایت را به‌آسانی انجام دهید. افزایش تعداد بازدید‌کنندگان، تبدیل مخاطب به مشتری دائم و دستیابی به سود بیشتر سایر مزایای استفاده از (SEO)Local Search Engine Optimization   هستند.

فهرست‌بندی، تجزیه‌و‌تحلیل ترافیک سایت، وایت اسپارک، کنسول جستجو، بررسی نظرات کاربران و ابزار چشم پرنده اصلی‌ترین مواد برای بهبود رتبه سایت شما در گوکل هستند.

نظرات کاربران

هنوز نظری نداریم!

اولین دیدگاه رو میتونی راجع به این مطلب ثبت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =