رپرتاژ در سایت خارجی: کلیدهای موفقیت در تبلیغات بین‌المللی

پابلیکا / رپورتاژ آگهی / رپرتاژ در سایت خارجی: کلیدهای موفقیت در تبلیغات بین‌المللی
تاریخ آخرین به روز رسانی: ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
زمان تقریبی مطالعه : 6 دقیقه
رپرتاژ در سایت خارجی: کلیدهای موفقیت در تبلیغات بین‌المللی

آیا شما صاحب یک برند بین‌المللی هستید؟ آیا دوست دارید که روز‌به‌روز موفق‌تر شوید و رشد کنید؟ آیا از اهمیت تبلیغات در سطح جهانی مطلع هستید؟ اگر پاسخ شما به تمام سوالات مثبت است باید با تبلیغات و نحوه انتشار رپرتاژ آگهی در سایت خارجی آشنا شوید. منتشر کردن محتوای تبلیغاتی در سایتی که بازدید جهانی دارد، درصورتی که محصولات شما بین‌المللی است، می‌تواند شما و برندتان را به دنیا معرفی کند. به‌واسطه همین تبلیغ، می‌توانید فروش بیشتری داشته باشید و موفق شوید. در‌ادامه به این مسئله مهم به‌طور کامل خواهیم پرداخت.

 

توضیحات اولیه در زمینه نحوه انتشار رپرتاژ در سایت خارجی

تبلیغات همیشه یکی از موضوعات پراهمیت اما حساس بوده که افراد را درگیر خودش کرده است. این مسئله از گذشته تا امروز وجود داشته؛ اما شرایط و جزئیات آن به‌شدت دچار تغییر و تحول شده. بشر همیشه در تلاش است که اوضاع را بهتر کند و این موضوع در زمینه تبلیغات نیز صدق می‌کند. تبلیغات اولیه انسان‌ها، بسیار ساده بوده و در آن هیچ نوع پیچیدگی وجود نداشت؛ اما مثل تمام موضوعات دیگر، تبلیغات نیز در گذر زمان بسیار پیشرفت کرد.

تبلیغاتی که در زمان‌های دور انجام می‌شد اغلب به‌طور مستقیم بود؛ اما رفته‌رفته مشخص شد که تبلیغ مستقیم، تاثیر زیادی بر روی مخاطب و البته رشد کسب‌وکارها نخواهد داشت؛ به‌همین دلیل رپورتاژ آگهی معرفی شد. این نوع از تبلیغات در دسته تبلیغ غیرمستقیم قرار می‌گیرد. در‌واقع در روش رپورتاژ‌نویسی، نویسنده ماهر سعی می‌کند که تبلیغات را در بین کلمات طوری قرار دهد که مخاطب به‌طور مستقیم متوجه آن نشود. از سمتی دیگر، در رپورتاژ آگهی در ابتدا راجب موضوعی بحث خواهد شد و درانتها که مخاطب یک برند را برای رفع نیاز خودش لازم داشت، نویسنده برند مورد‌نظر را معرفی می‌کند. در‌حقیقت تبلیغات را در این قسمت انجام خواهد داد.

انسان‌ها دیدند که این نوع از تبلیغات افزون براینکه سختی زیادی ندارد و نسبت به سایر روش‌ها به زمان کمتری برای ثمربخشی نیاز دارد، موثرتر نیز هست و به‌سادگی می‌توان کسب‌وکار را رشد داد. سوالی که مطرح بود، نحوه انتشار رپرتاژ در سایت‌ خارجی بود؟ تعدادی از کسب‌وکارهایی که مخاطب آن‌ها در سطح بین‌المللی هستند، باید طوری تبلیغ کنند که بتوانند مخاطب را جذب کنند؛ اما رپرتاژ به زبان فارسی نمی‌تواند این کار مهم را برای آن‌ها انجام دهد.

در این شرایط لازم است که صاحب برند، از سایت‌های خارجی برای انتشار محتوای مدنظر خودش استفاده کند. این سایت‌ها تاحدودی شبیه سایت‌های فارسی زبان هستند و تنها تفاوت آن‌ها، بین‌المللی بودن است. البته ممکن است نحوه انتشار رپرتاژ در سایت‌ خارجی مقداری با سایت‌های فارسی زبان متفاوت باشد. در‌ادامه با جزئیات این نوع از رپورتاژ و مزیت‌های آن صحبت ‌خواهیم کرد تا شما به‌طور کامل با آن آشنا شوید.

آگاهی از نحوه انتشار رپرتاژ در سایت خارجی
آگاهی از نحوه انتشار رپرتاژ در سایت خارجی

برای انتشار یک محتوا در سطح بین‌المللی، باید به چه فاکتورهایی توچه کنیم؟

همانطور که برای انتشار محتوا در سایت‌های فارسی زبان فاکتورهایی وجود دارد که باید به آن توجه کنید، انتشار رپرتاژ در سایت خارجی نیز فاکتورهایی دارد که باید براساس آن، مسیر را ادامه دهید. اگر با فاکتورهای انتشار و البته نحوه انتشار رپرتاژ در سایت خارجی آشنا باشید، می‌توانید بهترین این سایت‌ها را انتخاب کرده و تبلیغ خودتان را با بالاترین تاثیر، به اتمام برسانید؛ برهمین اساس چند نمونه از این فاکتورها را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

لازم است که سایت منتشر کننده از نظر محتوا و موضوع به رپورتاژ شما مرتبط باشد

یکی از موضوعات مهم در نحوه انتشار رپرتاژ در سایت خارجی، ارتباط موضوعی است. اگر کمی فکر کنید متوجه می‌شوید که هر‌سایتی مخاطب‌هایی دارد. این مخاطب‌ها برای هر‌سایت متفاوت هستند. برخی از آن‌ها در سنین پایین و تعدادی از آن‌ها بزرگسال هستند و هرکدام نیازهای مربوط به خودشان را خواهند داشت.

شما نمی‌توانید یک محتوای مخصوص بزرگسال‌ها را در سایتی منتشر کنید که برای کودکان ساخته شده است؛ به‌همین دلیل در زمان انتخاب یک سایت خارجی، باید به این موضوع دقت کنید که سایت منتخب به‌طور کامل با مطالب شما هماهنگی داشته باشد و مخاطب سایت و محتوا شبیه به‌هم باشند.

سایت منتخب شما باید از اعتبار و جایگاه خوبی در موتورهای جستجو برخوردار باشد

شاید در گذشته جایگاه و اعتبار سایت، موضوع مهمی نبود؛ اما امروزه جایگاه سایت در موتورهای جستجو یکی از مسائل مهم در زمینه رپورتاژ و نحوه انتشار رپرتاژ در سایت خارجی خواهد بود. موضوع اعتبار و جایگاه سایت از آن نظر اهمیت دارد که یک تاثیر مستقیم بر روی فرآیند رشد سایت خواهد داشت؛ در واقع هرچقدر جایگاه سایت در موتورهای جستجو بالاتر باشد، سایت بهتر دیده شده و مخاطب‌های بیشتری را جذب خواهد کرد. وقتی رپورتاژ شما در این سایت خارجی منتشر شود، به دید عموم رسیده؛ در نتیجه رشد شما بسیار بیشتر شده و پس از گذشت زمان اندکی، به‌راحتی موفق خواهید شد.

سایت انتخاب شده باید ترافیک ماهانه بالایی داشته باشد

مسئله ترافیک سایت بر روی روند رشد برند تبلیغ شده، بسیار موثر است و این موضوع یکی از مسائل تاثیرگذار بر روی رپورتاژ‌نویسی خارجی و نحوه انتشار رپرتاژ در سایت خارجی خواهد بود. همانطور که در قسمت قبل نیز گفته شده، مخاطب دلیل رشد یک برند است. اگر سایت خارجی انتخاب شده مخاطب‌های زیادی داشته باشد برای رپورتاژ آگهی بسیار مناسب‌تر است. هرچقدر ترافیک سایت خارجی منتخب بالاتر باشد، رپورتاژ شما بیشتر دیده خواهد شد؛ همین مسئله باعث آشنایی مخاطب‌ها با برند شما شده و می‌تواند شما را موفق‌ بکند.

موارد موثر در نحوه انتشار رپرتاژ در سایت خارجی
موارد موثر در نحوه انتشار رپرتاژ در سایت خارجی

آیا انتشار رپرتاژ در سایت خارجی بهتر است یا یک سایت فارسی زبان؟

رپورتاژ با هر زبانی، تبلیغات را انجام می‌دهد و از این نظر هیچ تفاوتی در زبان فارسی و زبان‌های خارجی وجود نخواهد داشت. شما باید برای انتشار محتوای خودتان به چند مسئله مهم دقت کنید. اول باید توجه کنید که برند شما یک برند داخلی است یا یک برند بین‌المللی محسوب خواهد شد. اگر برند شما داخلی باشد، انتشار رپورتاژ در سایت‌های خارجی هیچ سودی برای شما نخواهد داشت. همچنین اگر برند شما بین‌المللی باشد، انتشار محتوا فقط در سایت‌های فارسی زبان نمی‌تواند شما را موفق کند. دراصل در این شرایط لازم است که شما از سایت‌های خارجی برای رشد خودتان استفاده کنید.

برای اینکه نتیجه مناسبی داشته باشید باید نحوه انتشار رپرتاژ در سایت خارجی را به‌طور کامل بلد باشید و البته برای نوشتن متن رپورتاژ از نویسنده‌ای کمک بگیرید که افزون بر مهارت و تجربه، با فرهنگ و جزئیات کشورهای خارجی آشنا باشد. این موضوع به نوشته شما بسیار کمک می‌کند و باعث افزایش کیفیت مطلب شما، خواهد شد.

در زمینه انتشار محتوا در سایت‌های فارسی زبان یا سایت‌های خارجی باید به یک موضوع مهم دیگر نیز توجه کنید. هزینه تبلیغات یکی از مهم‌ترین موضوعات برای صاحب‌ کسب‌وکار است. روش‌های تبلیغ در گذشته هزینه‌های بالایی داشتند؛ اما بعد از معرفی روش رپورتاژ‌نویسی، هزینه‌های تبلیغات کمی معقول‌تر شد.

اگر بخواهید رپورتاژ خودتان را در سایت‌های فارسی زبان منتشر کنید، هزینه‌ها برای شما بسیار کمتر خواهد بود. توجه داشته باشید که انتشار رپورتاژ در یک سایت خارجی، هزینه‌ی بیشتری دارد. هزینه این سایت‌ها به دلار محاسبه شده‌اند؛ همین موضوع باعث بیشتر شدن هزینه‌ها خواهد شد. البته شاید انتخاب بهترین سایت و نحوه انتشار رپرتاژ در سایت خارجی مهم باشد؛ اما هزینه این انتشار نیز یک موضوع پراهمیت خواهد بود.

نحوه انتشار رپرتاژ در سایت خارجی و هزنیه‌ی آن
نحوه انتشار رپرتاژ در سایت خارجی و هزنیه‌ی آن

مزیت‌های انتشار رپورتاژ در سایت‌های خارجی چیست؟

رپورتاژ درکل یک روش تبلیغات است که مزیت‌های بسیار زیادی دارد. انتشار محتوا در یک سایت فارسی زبان یا یک سایت خارجی چندان تفاوتی باهم ندارد. این موضوع فقط به جزئیات برند شما مربوط است. اگر با مزیت‌های تبلیغ و نحوه انتشار رپرتاژ در سایت خارجی آشنا باشید، می‌توانید موفق‌تر شوید. حتی ممکن است بتوانید یک سایت خوب در این زمینه را نیز پیدا کنید؛ در‌نتیجه در‌ادامه به معرفی این مزیت‌ها خواهیم پرداخت.

تبلیغ در این روش دائمی خواهد بود

یکی از بزرگترین مزیت تبلیغات از طریق رپورتاژ آگهی، دائمی بودن آن است. اگر در‌هنگام انتشار به تمام نکات و جزئیات نوشتاری و البته نحوه انتشار رپرتاژ در سایت خارجی دقت کافی را داشته باشید، به‌طوری که لازم نباشد محتوا را پس از گذشت زمان ویرایش کنید، این مطلب در سایت برای همیشه باقی خواهد ماند. بازدید از سایت‌های خارجی اغلب بسیار زیاد است و به‌همین دلیل وجود یک محتوا به‌طور دائمی در سایت، باعث رشد و ارتقای سطح برند و کسب‌وکار شما خواهد شد.

افزایش فروش و رشد برند

یک سایت خارجی، بازدید بسیار بیشتری دارد چون زبان نوشتاری سایت طوری است که اغلب افراد از هر‌کشوری توان مطالعه آن را خواهند داشت. در‌نتیجه اگر تمام جزئیات و نحوه انتشار رپرتاژ در سایت خارجی را به‌دقت و به درستی انجام دهید، یک بازدید بسیار بالا خواهید داشت. هرچقدر بازدید از سایت خارجی و البته محتوای رپورتاژ شما بیشتر باشد، فروش شما افزایش خواهد یافت. با بیشتر شدن فروش کسب‌وکار شما، برند شما رشد می‌کند و ثروت شما نیز هر‌روز بیشتر از روز قبل شده؛ درنهایت همین مسئله موفقیت شما را تضمین خواهد کرد.

نداشتن محدودیت در رابطه با نوشته

وقتی بخواهید محتوای خودتان را در یک سایت خارجی منتشر کنید، محدودیت چندانی نخواهید داشت. شما می‌توانید هر آن چیزی که لازم است را به‌وسیله متن خودتان به مخاطب منتقل کنید. در این شرایط فقط لازم است که شما با نحوه انتشار رپرتاژ در سایت خارجی آشنا باشید و بدانید باید چه جزئیاتی را در متن رعایت کنید تا بازدهی تبلیغات شما، به بیشترین میزان خودش برسد.

داشتن یک بازدید بین‌المللی

انتشار محتوای رپورتاژ در یک سایت فارسی زبان فقط مخاطب‌هایی دارد که می‌توانند این زبان را مطالعه کنند. اگر مطلب خودتان را در یک سایت خارجی و به زبان انگلیسی منتشر کنید اغلب افراد مسلط بر این زبان، توانایی خواندن رپورتاژ شما را خواهند داشت. با این کار بازدید از سایت و متن شما بسیار بیشتر از یک سایت فارسی زبان است. در این شرایط اگر نحوه انتشار رپرتاژ در سایت خارجی را به‌خوبی انجام داده باشید و متن شما نیز استاندارد باشد، موفقیت را برای خودتان تضمین خواهید کرد.

نحوه انتشار رپرتاژ در سایت خارجی و مزیت‌های آن
نحوه انتشار رپرتاژ در سایت خارجی و مزیت‌های آن

انتشار رپرتاژ در سایت خارجی با پابلیکا

در مطالب فوق درباره جزئیات نحوه انتشار رپرتاژ در سایت خارجی صحبت کردیم. دیدیم که این انتشار درصورتی که محتوای شما مخاطب جهانی داشته باشد، می‌تواند بسیار بهتر از سایر روش‌های تبلیغاتی باشد. تنها موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که قبل از انتشار مطلب درباره جزئیات و فرهنگ کشورهای مختلف اطلاعاتی داشته باشید و مطابق با آن یک متن خوب را بنویسید. مجموعه پابلیکا بستری را ایجاد کرده است تا انتشار ریپورتاژ آگهی برای کسب‌و‌کار‌ها آسان‌تر شود. شما می‌توانید از خدمات سئویی و کمپین‌های روابط عمومی این مجموعه هم بهره‌مند شوید. فقط کافی است به وب‌سایت پابلیکا مراجعه کنید و از خدمات آن بهره‌مند شوید.

اشتراک گذاری این مطلب در :

سوالات متداول

درست است که هزینه تبلیغات از طریق سایت‌های خارجی زیاد است؛ اما محتوای شما به مخاطب‌ها در سر‌تا‌سر جهان خواهد رسید. پس رشد شما چند برابر خواهد شد.

انتشار رپرتاژ در سایت خارجی تفاوت زیادی با سایت‌های داخلی ندارد و فقط لازم است که به تمام جزئیات دقت کنید و با اطلاعات کامل این کار را انجام دهید.

مهم‌ترین نکات عبارت‌اند از: انسجام و کیفیت متن، رعایت اصول مهم سئو، داشتن یک هدف اصلی و نگارش متن براساس آن هدف، توجه به نیاز مخاطب و… .

همانطور که در مطلب فوق به این مورد اشاره کردیم، اعتبار سایت، ارتباط محتوای نوشته شده با مطالب سایت و ترافیک ماهانه سایت از مهم‌ترین ویژگی‌ها خواهند بود.

برای پاسخگویی به این سوال باید به جزئیات برند خودتان توجه کنید. همانطور که گفته شد اگر برند شما بین‌المللی باشد به تبلیغاتی در سطح جهانی نیاز خواهید داشت

نظرات کاربران

هنوز نظری نداریم!

اولین دیدگاه رو میتونی راجع به این مطلب ثبت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 11 =