۴ مورد از اشتباهات متداول در رپورتاژ آگهی

پابلیکا / رپورتاژ آگهی / ۴ مورد از اشتباهات متداول در رپورتاژ آگهی
تاریخ آخرین به روز رسانی: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
زمان تقریبی مطالعه : 6 دقیقه
اشتباهات متداول در رپورتاژ آگهی

در این مقاله از پابلیکا به عنوان رسانه‌ایی که اشتباهات متداول در رپورتاژ آگهی را به خوبی میشناسد برای شما از این موضوع مهم صحبت کرده ایم. یکی از مهم ترین اهداف درج رپورتاژ آگهی برای بسیاری از بازاریاب های اینترنتی، اثرگذاری روی نتایج موتورهای جستجوی گوگل است. گوگل همیشه به دنبال این است که پاسخ جستجوی کاربر را به او نشان دهد و با این کار اعتبار خودش را در ذهن کاربرانش به طور پیوسته افزایش می دهد.

تبلیغاتی که به درستی استفاده شوند، می توانند ابزار بازاریابی بسیار موثری باشند. تبلیغات اغلب می توانند تأثیر قابل توجهی داشته باشند به ویژه در اینترنت، جایی که تشخیص تمایز بین محتواهای گوناگون اغلب کار سختی است . با این حال، این به معنی این است که این شکل از بازاریابی باید با احتیاط استفاده شود. به هر حال، هدف از تبلیغات و بازاریابی باید متقاعد کردن خریداران بالقوه در مورد شایستگی یک محصول یا برند باشد و نباید در مورد فریب دادن یا دروغگویی به مشتریان باشد.

شاهنامه‌ای در قالب رپورتاژآگهی

شاهنامه‌ای در قالب رپورتاژآگهی
شاهنامه‌ای در قالب رپورتاژآگهی

 

از آنجایی که وقتی که شما هزینه ای را بابت رپورتاژآگهی پرداخت می کنید. با داشتن اشتباهات متداول در رپورتاژ آگهی این هزینه عملا سوخت خواهد شد. می توانید مدیریت متن رپورتاژ خودتان را داشته باشید، بسیاری از کسب و کارها می خواهند. از حداکثر کلمات ممکن در رپورتاژ خودشان استفاده کنند. با این کار به جای آنکه تمرکز داشته باشند. که پیام خود را در سریع ترین زمان و با جذاب ترین نگارش به مخاطبانشان منتقل کنند، تلاش معکوسی در جهت طولانی تر کردن رپورتاژ انجام می دهند.

استدلال بسیاری از افرادی که درگیر این اشتباه می شوند. این است که چون هزینه انتشار رپورتاژآگهی را پرداخت کرده ایم، می خواهیم از حداکثر فضایی که در اختیار داریم استفاده کنیم. و هر چه قدر متن طولانی تری منتشر کنیم برداشت بیشتری از پولی که پرداخت کرده ایم خواهیم داشت.

چه دوست داشته باشید چه دوست نداشته باشید. باید این واقعیت را بپذیرید که خوانندگان شما در طی روز زیر بمباران اطلاعاتی هستند و در این شرایط کمترین تمرکز ممکن را برای خواندن متون طولانی دارند. طولانی کردن متن رپورتاژ شما هرگز به این معنا نیست که مخاطبان زمان بیشتری را به شما اختصاص می دهند و مطلب شما را تا انتها می خوانند، بلکه تنها به این معنا است که شما با دستان خودتان کاری کرده اید که مخاطبان از سر بی حوصلگی صفحه رپورتاژآگهی شما را بدون آنکه آن را بخوانند ببندند و شما نیز اسیر اشتباهات متداول در رپورتاژ آگهی شده اید!

با نوشتن شاهنامه ای در قالب رپورتاژآگهی، زمانی که امکان و تبدیل به معرفی کسب و کار شما و جذب یک مشتری تازه بشود را از دست خواهید داد. بهتر است باز هم به یاد داشته باشیم که همیشه هر بیشتری به معنای بهتر نیست.

برای موفقیت، تبلیغات باید با سایر ابزارهای بازاریابی و دیگر موارد تلفیق شود. تبلیغات باید زیرکانه باشد. برای این کار، تبلیغات نیز باید معتبر، منحصر به فرد و به یاد ماندنی باشند. مانند تمام روش های بازاریابی موثر، باید بر اساس یک استراتژی دقیق و منظم ساخته شود.

اشتباهات متداول در رپورتاژ آگهی؛ هرچه لینکش بیش تاثیرش بیشتر

برای این منظور راهکارها و الگوریتم های پیچیدهای طراحی شده است. دانش ما از این الگوریتم ها محدود به اعلامیه های رسمی گوگل در این حوزه و نیز مبتنی بر تجارب عملیاتی نمونه های موفق در بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو است. هر دو مرجع بر قدرت اثربخشی لینک های دریافتی تاکید دارند. به این معنا که هر چقدر سایت های بیشتر و معتبرتری به وبسایت شما لینک دهند اعتبار وبسایت شما در جستجوهای گوگل بالاتر رفته و در نتایج جستجو به جایگاه های بهتری دست پیدا می کنید.با استفاده صحیح از یک آگهی تبلیغاتی، از اثرات مفیدی بهره مند می شوید.

بزرگترین هدف تبلیغ کننده ، فروش یک محصول یا خدمات است. زمانی که موفق باشد، تأثیر مثبتی بر سئو دارد. مصرف کنندگان وب سایت، شما را بیشتر و بهتر پیدا می کنند و در نتیجه قابلیت یافتن وب سایت شما با استفاده از آگهی تبلیغاتی افزایش می یابد و درصد اشتباهات متداول در رپورتاژ آگهی را بسیار کم می‌کنید.

استفاده از رپورتاژ آگهی مطمئناً مزایایی دارد. با این حال، مهم است که بدانید مخاطب هدف شما چه کسی است و چه شکلی برای آن ها مناسب است. با تنظیم لحن مناسب و دستیابی به مخاطب مناسب، می توان از رپورتاژ آگهی خود سود برد.

اشتباهات متداول در رپورتاژ آگهی؛ کلیدواژه در رپورتاژآگهی

اشتباهات متداول در رپورتاژ آگهی؛ کلیدواژه در رپورتاژآگهی
اشتباهات متداول در رپورتاژ آگهی؛ کلیدواژه در رپورتاژآگهی

بسیاری از کسب وکارها از این موضوع با خبر هستند و به همین دلیل تاکید دارند تا در رپورتاژهایی که خریداری می کنند حتما روی کلیدواژه های مورد نظرشان لینک دریافت کنند. چیزی که بسیاری از این افراد نمی دانند این موضوع است که هر چقدر محتوای رپورتاژ و لینک های دریافتی از آن، روی یک کلیدواژه تخصصی تمرکز بیشتری داشته باشید اثرگذاری بهتری در موتورهای جستجو خواهد داشت.

در بسیاری از موارد کسب وکارها اصرار دارند. تا حداکثر لینک ممکن را روی حداکثر کلیدواژه های ممکن از یک رپورتاژ دریافت کنند. این مورد نه تنها به نفع آنها نیست که برعکس، کاملا به ضرر آنها است.

اگر شما یک آژانس گردشگری هستید. و می خواهید در یک رپورتاژآگهی برای تمام مقاصد تابستانی خودتان لینک دریافت کنید. در حال دور ریختن پول خود هستید. تمرکز نداشتن یک رپورتاژ روی یک موضوع و کلیدواژه کانونی، هم اثربخشی آن به عنوان یک شیوه تبلیغاتی را کاهش می‌دهد. و هم اثر مثبتی که میتوانست روی نتایج شما در موتورهای جستجو داشته باشد را از بین می برد.

بهتر است به یاد داشته باشیم که همیشه هر بیشتری به معنای بهتر نیست. توصیه اکثر متخصصان  برای  دوری از اشتباهات متداول در رپورتاژ آگهی استفاده از حداکثر ۲ تا ۳ لینک همگرا در جهت تقویت یک گروه مرتبط از کلیدواژه ها است.

ما بهترین، مطمئن‌ترین، باحال‌ترین و کلی «ترین» دیگر هستیم

معمولا ما از افرادی که بیش از حد خود را بزرگنمایی می کنند بدمان می آید. و نسبت به ایشان بدبین می شویم. یکی دیگر از اشتباهات متداول در رپورتاژ آگهی  که می تواند اثربخشی رپورتاژآگهی را به صفر برساند. تعریف بیش از حد و اغراق شده از کسب و کار و محصولاتتان است.

مردم دوست ندارند زمان خود را صرف خواندن تعریف و تمجیدهای یکی دیگر بکنند. جو پالیتزی جمله معروف و کارآمدی در این رابطه دارد:

«همه بحث استراتژی محتوا در یک نکته ی مهم خلاصه می شود. برای مخاطب نه شما مهم هستید، نه محصول شما و نه برند شما. او به خودش و نیازهایش فکر می کند.»

ما بهترین، مطمئن‌ترین، باحال‌ترین و کلی «ترین» دیگر هستیم
ما بهترین، مطمئن‌ترین، باحال‌ترین و کلی «ترین» دیگر هستیم

به جای این که خود را قهرمان داستان جلوه دهید مخاطبان خود را قهرمان کنید و بگویید که کسب و کار و محصولات شما چطور می تواند به زندگی ایشان کمک کند و برای مخاطبان شما زندگی بهتر و دوست داشتنی تری فرآهم کند.

در حالتی که خود را قهرمان و مرکز توجه قرار دهید. و مدام به افتخارت خودتان اشاره کنید، نه تنها در ذهن مخاطبان تبدیل به یک قهرمان نمی شوید که پتانسیل این را دارید تا به یک ضد قهرمان خودشیفته تبدیل شوید.

در چنین حالتی اهرمی که می توانست برای شما فروش و سودآوری بیشتری به همراه داشته باشد. را بر علیه خودتان به کار گرفته اید و در ذهن مخاطبانتان ایجاد گارد تدافعی می کنید.

اگر قرار است از مزایای محصول و خدماتتان بگویید. نشان بدهد در زندگی مخاطبان شما چه نقشی می تواند داشته باشد و چطور می تواند در انجام کارهای روزمره به ایشان کمک کند. شما باید بگویید که محصولات و  خدماتتان چه طور انجام کارها را برای ایشان ساده تر، لذت بخش تر، هوشمندتر و یا مقرون به صرفه تر کند.

در نهایت، چرا رپورتاژ آگهی پاپلیکا ؟

چون پاپلیکا این موارد را رعایت می نماید:

  • وقتی یک آگهی تبلیغاتی محتوای واقعا مفیدی ارائه می‌دهد، پتانسیل بسیار بیشتری برای به اشتراک گذاشتن یا نمایش داده شدن دارد  ایجاد محتوایی با این مضمون، شانس خوانده شدن کامل محتوای شما و در نهایت احتمال پاسخگویی خواننده به دعوت شما را افزایش می دهد.به یاد داشته باشید که هدف در اینجا این است که تبلیغ خود را در کنار بقیه مطالب با ارزش بالا در وب سایت قرار دهید. تیتر شما باید خواننده را به همان روشی که هر مقاله دیگری در صفحه سایت شما جذب می کند، او را کنجکاو کند.
  • نویسنده تبلیغاتی خوب می تواند در مورد موضوعی که در مورد آن می نویسد آگاه به نظر برسد حتی اگر در این زمینه تازه کار باشد. نویسنده های تبلیغاتی بزرگ مشتری خود را به خوبی می شناسند.
  • هنگام تحقیق در مورد چیزی که آگهی‌دهنده می‌فروشد، هر سؤال را که به ذهنتان می‌رسد را تحقیق و بررسی کنید. اگر سوالاتی برای شما پیش بیاید، می توانید مطمئن باشید که برای درصد زیادی از خوانندگان نیز پیش خواهد آمد.
  • وقت گذاشتن برای تعامل واقعی با خواننده و ترغیب آنها به خرید شما چیزی است باعث تمایز است.
  • جذب مخاطبان و ایجاد روایتی که آنها را تا انتها به خواندن ادامه ترغیب نمایند، اگر می‌خواهید در دید مشتریان برجسته شوید، ضروری و با اهمیت است.

پاپلیکا به عنوان یک دستیار رسانه ای  که کمترین  اشتباهات متداول در رپورتاژ آگهی را دارند این کار را برای شما به بهترین نحو انجام خواهد داد و برای اعتبارسنجی این قضیه کافی است تا با خدمات رپورتاژ آگهی پابلیکا بیشتر آشنا شوید!

اشتراک گذاری این مطلب در :

سوالات متداول

رپورتاژ آگهی یک تبلیغ است که در نگاه اول تفاوت چندانی با محتوای مقاله معمولی ندارد. آگهی‌ها معمولاً به شکل یک متن نوشته شده، به عنوان مثال، یک مقاله یا سایر قالب‌های روزنامه‌نگاری (مانند بررسی، مصاحبه…) هستند. با این حال، می توان آن را در تلویزیون و رادیو و اینترنت پیدا کرد، جایی که به تنهایی یا به عنوان بخشی از یک برنامه ظاهر می شوند. به عنوان یک قاعده، ارائه کوتاهتر محصولات/خدمات با ویژگی آموزنده از خصوصیات رپورتاژ آگهی است.

تبلیغات در مراحل مختلف استراتژی بازاریابی استفاده می شود. آنها اغلب به عنوان منبع اطلاعاتی در مورد محصولات و خدمات برای تقویت ارتباط مشتری با برند با کمترین اشتباهات متداول در رپورتاژ آگهی، تأثیرگذاری بر افکار عمومی و البته افزایش فروش استفاده می شوند.

  • درک کنید که خواننده چگونه در مورد موضوع شما صحبت می کند
  • زاویه تبلیغ خود را مشخص کنید
  • ارزش محصول و یا خدمات به بهترین نحو توضیح داده شده باشد
  • یک تعادل بین مطالب تبلیغاتی و سایر اطلاعات وجود داشته باشد
  • کمترین اشتباهات متداول در رپورتاژ آگهی در مطالب آن ها برجسته نباشد

نظرات کاربران

هنوز نظری نداریم!

اولین دیدگاه رو میتونی راجع به این مطلب ثبت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 16 =