سر فصل های آموزشی سئو شامل چه مواردی می شوند؟

پابلیکا / سئو / سر فصل های آموزشی سئو شامل چه مواردی می شوند؟
تاریخ آخرین به روز رسانی: ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
زمان تقریبی مطالعه : 5 دقیقه
سر فصل های آموزشی سئو شامل چه مواردی می شوند

یکی از جذاب‌ترین مهارت‌های که به کسب‌وکارهای اینترنتی کمک می‌کند، سئو است. بااین‌حال باید توجه داشت که یادگیری سئو به سادگی نیست و باید تمامی سر فصل های آموزشی سئو را به‌درستی یاد بگیرید. در دوره‌های آموزشی با مفهوم و اصطلاح‌های سئو فنی آشنا می‌شوید؛ اما باید دوره‌ای را انتخاب کنید که تمامی سرفصل‌های موردنظر را در‌بر بگیرد.
آشنایی با مفاهیم و سرفصل‌هایی همچون سئو داخلی، سئو خارجی و… در انتخاب درست به شما کمک می‌کند. در ادامه این مطلب به بررسی تمامی سر فصل های آموزشی سئو می‌پردازیم. اگر قصد یادگیری این مهارت را دارید، در ادامه با ما همراه شوید.

 

آشنایی با مفهوم سئو

قبل از آشنایی با سر فصل های آموزشی سئو بهتر است کمی با مفهوم سئو آشنا شویم. سئو « Search Engine Optimization» به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که در بهبود جایگاه وب‌سایت و بهینه‌سازی آن، موثر هستند. استفاده از سئو نسبت به سایر شیوه‌های تبلیغاتی موثرتر است؛ چراکه تعداد بازدیدکنندگان یا مشتریان را به میزان بیش‌تری افزایش می‌دهد.

این شیوه مزایای بسیاری دارد. از آن‌ها می‌توان به افزایش اعتبار وب‌سایت، برندسازی، افزایش ترافیک وب‌سایت، هزینه کم نسبت به سایر شیوه‌های تبلیغات و افزایش نرخ تبدیل اشاره کرد.
برای موفقیت در سئو باید تمامی تکنیک‌ها و سر فصل های آموزشی سئو را یاد گرفته و مسلط باشید. اگر به‌عنوان صاحب یک کسب‌وکار و برند فعالیت می‌کنید، به دنبال افزایش ترافیک وب‌سایت خواهید بود. نقش سئو اهمیت آن را در این موارد مشخص می‌کند؛ چراکه کاربرد آن، افزایش ترافیک سایت به‌‌صورت طبیعی است. یکی از اساسی‌ترین گام‌ها برای از دست‌ندادن بازدیدکنندگان وب‌سایت، توجه و پیگیری مداوم روند سئو است.

آموزش اصطلاح های سئو

برای یادگیری سئو نخست باید با اصطلاح¬های پایه‌ای آن آشنا شد. برخی از اصطلاح¬های رایج سئو شامل طراحی رابط کاربری، طراحی تجربه کاربری، کلمه کلیدی، سئو داخلی و خارجی می‌شوند. بهینه‌سازی رابط کاربری و ظاهر سایت، صفحه نتایج جستجو، بک‌لینک‌ها، پنالتی، لینک داخلی، لینک خارجی، طراحی واکنش‌گر از سایر اصطلاح‌ها هستند. در ادامه به توضیح برخی از این اصطلاح¬ها می‌پردازیم.

سر فصل های آموزشی سئو؛ سئو داخلی

سئو داخلی یا On Page Seo بخشی است که اکثر فعالیت‌های سئو را در بر می‌گیرد؛ بنابراین در سر فصل های آموزشی سئو باید به آن اشاره شود. به‌عبارت دیگر به مجموعه فعالیت‌هایی که در داخل سایت انجام می‌شوند، سئو داخلی گفته می‌شود. از فعالیت‌های مربوط به آن می‌توان به تولید محتوا و لینک‌سازی اشاره کرد.
سئو داخلی به دیده‌شدن سایت توسط موتورهای جستجو می‌کند. علاوه‌بر آن به کاربران سایت شما نیز کمک می‌کند تا شناخت و درک بهتری از محتوای شما داشته باشند. مواردی همچون توجه به عنوان مطالب درج‌شده، توضیحات محصول یا محتوا و آدرس صفحه در شناخت بهتر شما توسط موتورهای جستجو موثر است.

سر فصل های آموزشی سئو؛ سئو خارجی

سئو خارجی یا Off Page Seo برخلاف سئو داخلی مربوط به فعالیت‌های خارج از سایت است. لینک‌سازی خارجی، فعالیت‌ در شبکه‌های اجتماعی، لینک‌های ارجاعی، برندینگ، همکاری با افراد تاثیر‌گذار و… بخشی از فعالیت‌های سئو خارجی محسوب می‌شوند.

سر فصل های آموزشی سئو؛ سئو فنی یا تکنیکال

سئو فنی شامل فعالیت‌های فنی در وب‌سایت می‌شود. توجه داشته باشید که هر فعالیت فنی جزو سئو فنی نخواهد بود. در‌واقع فعالیت‌هایی که موجب بهبود تجربه‌ کاربری و فعالیت ربات‌های موتور جستجو می‌شوند، در این دسته قرار می‌گیرند.
به عبارت دیگر سئو فنی به فرایندی که به بهینه‌سازی وب‌سایت و ایندکس موتورجستجو کمک می‌کند، گفته می‌شود. با استفاده از سئو فنی می‌توان به گوگل کمک کرد تا دسترسی، خزش، ایندکس و تفسیر وب‌سایت را بدون‌مشکل انجام دهد. سر فصل های آموزشی سئو باید شامل سئو تکنیکال شود و آن را به‌درستی آموزش دهد.

بهینه سازی قالب وب سایت

برای اینکه فرایند سئو سایت شما به‌درستی پیش برود، باید یک قالب مناسب برای وب‌سایت خود تهیه کنید. باتوجه به اهمیت این موضوع باید در سر فصل های آموزشی سئو به نحوه انتخاب و بهینه‌سازی قالب وب‌سایت پرداخته شود. سرفصل‌های مربوط به این بخش شامل اصول طراحی UX، طراحی UI، نحوه قرار‌دادن تگ‌ها و شیوه استفاده از CMS می‌شود.
توجه داشته باشید که منظور از UX تجربه کاربری و UI رابط کاربری است. در طراحی رابط کاربری یا UI باید به برخی موارد توجه ویژه‌ای داشت. این موارد شامل طراحی ساده، تصویر و رنگ‌بندی مناسب، ثبات در طراحی، سازگاری رابط کاربری با گوشی‌های هوشمند مختلف، پیمایش راحت، برقراری ارتباط و سرعت بالا می‌شوند.

یافتن کلمات کلیدی

تشخیص و یافتن کلمات کلیدی مناسب یکی از مهم‌ترین قسمت‌های استراتژی سئو محسوب می‌شود. وجود این‌‌ بخش در سر فصل های آموزشی سئوکمک می‌کند تا پیش از تولید محتوا کلمات کلیدی مناسب را بیابید و رقبای خود را نیز، آنالیز کنید.
همچنین پس از یادگیری این اصول باید تکنیک‌های تاثیر‌گذار در ارتقاء جایگاه وب‌سایت توسط کلمات کلیدی را بیاموزید. برخی از این تکنیک‌ها شامل بررسی سایت رقبا، استفاده از پیشنهادهای گوگل و گزارش تبلیغات می‌شوند.

 

معرفی ابزارهای مختلف

ابزار‌های بسیاری در سئو وجود دارند که به انجام ساده‌تر کارها کمک می‌کنند. برخی از این ابزار‌ها توسط کمپانی گوگل طراحی شده‌اند، که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به گوگل سرچ کنسول «Google Search Console» و گوگل آنالیتیکس «Google Analytics » اشاره کرد. تاثیر این ابزار‌ها به‌گونه‌ای است که اگر آن‌ها را نادیده بگیرید، درواقع مراحل اصلی سئو را نادیده گرفته‌اید. در ادامه به بررسی یکی از این ابزار‌های مهم گوگل خواهیم پرداخت.

گوگل سرچ کنسول

یکی از مهم‌ترین ابزاری که هر کارشناس سئو باید با آن آشنا باشد، گوگل سرچ کنسول است. این مفهوم نیز باید به‌عنوان یکی‌ از سر فصل های آموزشی سئو تدریس شود. با استفاده از این ابزار می‌توانید بک‌لینک، لینک‌ها، کلمات کلیدی، تعداد بازدید سایت و خطاهای امنیتی را بررسی کنید و از تغییرات آن اطلاع داشته باشید. به کمک داده‌های آماری که توسط گوگل سرچ کنسول جمع‌آوری می‌شوند، می‌توانید سئو وب‌سایت خود را بهبود ببخشید.

روش های تولید محتوای جذاب

محتواها یکی از مهم‌ترین بخش‌های وب‌سایت محسوب می‌شوند؛ بنابراین این محتواها باید به‌گونه‌ای تولید شوند که موردپسند کاربر باشند. آشنایی با شیوه‌های مختلف تولید محتوای جذاب در افزایش بازدیدهای وب‌سایت و ترافیک آن موثر خواهد بود. برخی از مواردی که در تولید محتوای مناسب باید به آن‌ها توجه کنید، شامل شناخت مخاطبان و توجه به گروه سنی مخاطب می‌شوند.

بهینه سازی سایت های فروشگاهی

در برخی موارد سئو وب‌سایت‌های فروشگاهی متفاوت است؛ بنابراین باید آموزش تمامی نکاتی که در فرایند بهینه‌سازی این وب‌سایت‌ها استفاده می‌شود، در سرفصل‌ها موجود باشد. این تفاوت‌ و نکات تخصصی موجب شده است تا گوگل نیز الگوریتم متفاوتی برای وب‌سایت‌های فروشگاهی طراحی کند. الگوریتم گورخر، الگوریتم مربوط به وب‌سایت‌های فروشگاهی است که در سر فصل های آموزشی سئو باید به نوع عملکرد آن اشاره شود.

 

بررسی اطلاعات و مستندات موجود در گوگل

حجم عظیمی از اطلاعات و علم سئو برگرفته از مستندات مربوط به گوگل است. یکی از اساسی‌ترین گام‌هایی که در سئو وبسایت باید در‌پیش بگیرید، پیگیری و استفاده از اسناد موجود گوگل است. گوگل با ارائه این اطلاعات، به شما کمک می‌کند تا بدانید سایت شما نیازمند چه ویژگی‌هایی است. با این کار، می‌توانید در ارتقاء جایگاه وب‌سایت موفق عمل کنید.

لینک سازی خارجی

یکی از حساس‌ترین بخش‌های سئو لینک‌سازی خارجی است. اگر این مرحله به‌درستی انجام نشود نتیجه مثبتی حاصل نمی‌شود و علاوه‌بر آن اثرات منفی و ضررهای بسیاری را نیز، برای وب‌سایت خواهد داشت.
به‌دلیل حساسیت ویژه این مفهوم، وجود آن در سر فصل های آموزشی سئو ضروری است و باید به‌درستی آموزش داده شود. استفاده نادرست از لینک‌سازی خارجی وب‌سایت‌ها را با جریمه یا پنالتی روبه‌رو خواهد کرد.

آشنایی با وردپرس

یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا یا CMS در جهان وردپرس است. این سیستم به‌گونه‌ای گسترده و محبوب است که بیش از ۴۳ درصد وب‌سایت‌های دنیا با این سیستم مدیریت، طراحی و ساخته شده‌اند. مزایا و ویژگی‌های سیستم مدیریت محتوا وردپرس به‌‌اندازه‌ای زیاد است که همه افراد آن را در اولویت قرار می‌دهند. این میزان معروفیت و کاربرد وردپرس موجب‌شده تا به‌عنوان یکی از مهم‌ترین سر فصل های آموزشی سئو شناخته شود.

شاید در نگاه اول تصور کنید که در مراحل سئو هیچ نیازی به وردپرس نخواهید داشت؛ اما این تفکر به‌طور کامل غلط است. وردپرس آمیخته‌شده با سئو است و به‌اصطلاح به آن سئو فرندلی می‌گویند. کد‌های این سیستم مدیریت محتوا به‌گونه‌ای نوشته شده‌اند که بهینه و آماده برای سئو هستند.

آشنایی با افزونه های سئو

پلاگین‌ها یا افزونه‌های سئو کمک می‌کنند تا وب‌سایت‌ خود را بهینه‌سازی کنید و جایگاه بهتری در موتورهای جستجو کسب کنید. برخی از افزونه‌های سئو وردپرس همچون یواست، کارایی بسیار مفیدتری دارند.

علاوه‌بر آن، تنها به بهبود جایگاه وب‌سایت در موتورهای جستجو ختم نمی‌شوند. افزونه‌هایی همچون یواست کمک می‌کنند تا از تکرار مداوم کلمات کلیدی خودداری کنید. اگر از کلمه‌ای بیش از اندازه استفاده کنید، این افزونه‌ها مانع تکرار آن می‌شوند.

توجه داشته باشید که استفاده از افزونه‌های سئو وردپرس به‌طور قطعی جایگاه محتوا و وب‌سایت شما را در موتورهای جستجو افزایش نمی‌دهد؛ اما در این مسیر کمک بسزایی به شما می‌کنند. کاربردها یادگیری و آشنایی با افزونه‌های سئو بسیار مهم است و در سر فصل های آموزشی سئو باید به آن پرداخته شود.

 

سئو با پابلیکا

اگر به‌دنبال سئو وب‌سایت خود با بالاترین کیفیت ممکن هستید، پابلیکا به کمک شما می‌آید. پابلیکا سال‌ها پیش با هدف‌های مختلفی همچون انتشار کمپین‌های لینک‌سازی، انتشار رپرتاژ، مشاوره به کسب‌وکارها، تولید محتوا و سئو تاسیس شد.

در پابلیکا همه کارها در زمان مشخص و با کیفیت بالا انجام می‌شوند. اگر به‌دنبال کسب اطلاعات بیش‌تر راجع به سر فصل های آموزشی سئو و سایر موضوعات مرتبط به سئو هستید، پابلیکا به شما کمک می‌کند.

 

اشتراک گذاری این مطلب در :

نظرات کاربران

هنوز نظری نداریم!

اولین دیدگاه رو میتونی راجع به این مطلب ثبت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 13 =