بک لینک کامنتی و نکات مربوط به استراتژی‌ آن

پابلیکا / بک لینک / بک لینک کامنتی و نکات مربوط به استراتژی‌ آن
تاریخ آخرین به روز رسانی: ۳۰ دی ۱۴۰۲
زمان تقریبی مطالعه : 5 دقیقه

با استفاده از بک لینک کامنتی می‌توان از نظرات کاربرهای وب سایت‌های دیگر مطلع شد و بک لینک‌های موثری را ایجاد کرد. با توجه به اینکه بک لینک‌ها باعث ارتقای رتبه وب سایت و بهینه سازی سئو می‌شوند، بهتر است که اطلاعات درستی از بک لینک کامنت داشت تا از این طریق، بهترین لینک سازی‌ها را انجام داد. در حقیقت، دنیای دیجیتال به عنوان یک بستر مناسب عمل می‌کند و باید تبادلات مختلفی انجام داد تا اعتبارسازی بیشتر صورت گیرد. اما برای اینکه با نحوه استراتژی استفاده از بک لینک‌های کامنتی آشنا شوید تا انتهای متن همراه ما باشید.

بک لینک کامنتی چیست؟

بک لینک کامنتی یکی از روش‌های ارتباط‌گیری با مخاطب‌ها و وب سایت‌های دیگر است. بدین صورت که از طریق کامنت گذاری در وبلاگ‌ها یا سایت‌های دیگر می‌توان با وبلاگ نویس‌ها و مخاطب‌های مختلف، ارتباط برقرار کرد و حتی رتبه وب سایت خود را بهبود داد. به طور مثال: شما نویسنده حوزه دیجیتال هستید و تمایل دارید که اطلاعات گوشی‌های به روز آیفون را در وب سایت و بلاگ خود بررسی کنید.

در این شرایط برای ایجاد بک لینک کامنتی باید به سراغ پست‌ها و مطالب دیگری بروید که درباره گوشی‌های جدید آیفون اطلاعات مختلفی بارگزاری کرده‌اند و از طریق کامنت، رد پای خود را ایجاد کنید. افرادی که کامنت شما را مشاهده کنند، می‌دانند که شما هم درباره این موضوع اطلاعاتی دارید و بر روی لینک شما کلیک خواهند کرد تا اطلاعات بیشتری کسب کنند. اما توجه کنید که بک لینک کامنت باید مرتبط با موضوع شما باشد و نباید در بلاگ‌ها با موضوعات غیرمرتبط کامنت گذاری کرد.

تجربه نشان داده است، افراد زیادی برای ارزیابی یک پست یا بلاگ، به کامنت‌های آن توجه می‌کنند، در نتیجه نظرات مردم برای افراد مهم است و باعث جذب مخاطب می‌شود. از این‌رو می‌توان با کامنت گذاری هدفمند، ترافیک سایت را افزایش داد و مخاطب‌های بالقوه را به سمت صفحه وب سایت خود هدایت کرد. به طور کلی توجه داشته باشید که قرار نیست مخاطب‌های صفحه‌ای را دزدید، بلکه به صورت محترمانه و با قرار دادن کامنت، آن‌ها را به صفحه خود هدایت خواهید کرد.

بک لینک کامنتی چه تاثیری در سئو دارد؟

در دنیای دیجیتال برای اینکه بتوان بهترین خدمات را ارائه کرد، نیاز است که از استراتژی‌های مختلفی ساخت بک لینک یا استراتژی‌های لینک سازی خارجی بهره‌مند شد. فرض کنید که شما مربی یک تیم والیبال هستید و می‌دانید که برای نتیجه عالی در برابر تیم رقیب خود باید ترکیب فنی را رعایت کنید و بازیکنان مناسب را در کنار یکدیگر قرار دهید. اما این به تنهایی برای پیروزی شما کافی نیست! خب مشخص است که تا به اینجای کار را خوب پیش برده‌اید، اما از اینجا به بعد باید عملکرد بازیکنان خود و رقیب را شاهد بود.

بک لینک کامنتی هم به همین روش عمل می‌کند. در حقیقت بسیاری از کارشناس‌های سئو نمی‌دانند که باید چگونه عمل کنند، اما اگر به درستی کامنت گذاری انجام شود، رتبه صفحه لینک داده شده، ارتقا پیدا کرده و عملکرد بهتری دارد. به طور کلی اگر تمایل دارید که کیفیت سئوی وب سایت و صفحه مد نظر خود را بهبود دهید باید به نکات مختلفی توجه کنید که مهم‌ترین آن‌ها برگرفته از سایت https://neilpatel.com/  عبارتند از:

  •  دامنه وب سایت مد نظر شما، نباید پیوند‌های اسپمی ‌و محتوای هرزنامه داشته باشد.

  •  صفحه مد نظر نباید تعداد لینک‌های خروجی زیادی داشته باشد. بهتر است که در صفحاتی که بیش از ۵۰ نظر دارند، لینکی ایجاد نکنید.

  •  صفحاتی که دامین آتوریتی بالایی دارند را برای بک لینک کامنت انتخاب کنید.

همچنین توجه داشته باشید، سایت‌هایی که برای نظر دادن و کامنت گذاری به ورود کاربر نیاز دارند، شرایط اسپم کمتری داشته و به سئوی وب سایت شما کمک بیشتری می‌کند.

بک لینک کامنتی چه تاثیری بر سئو دارد؟
تاثیرات بک لینک کامنتی بر سئو

لینک‌ سازی در کامنت بلاگ‌ها چه فایده ای دارد؟

به طور معمول هدف اصلی از لینک سازی از طریق کامنت، بالا بردن تعداد مخاطب‌ها است و یکی از راه‌های ارزان قیمت برای افزایش تعداد مخاطب‌ها شناخته می‌شود. در حقیقت کامنت گذاری به صورت رایگان انجام می‌شود و کافی است که اصول سئو را رعایت کرده تا بتوان بهترین بک لینک‌ها را دریافت کرد.
در حقیقت هر چه لینک سازی در بخش کامنت‌ها به درستی انجام شود، رتبه سئو افزایش داشته و می‌توان تعداد مخاطب‌های بیشتری را جذب کرد. مخاطب‌ها از طریق مشاهده لینکی که شما کامنت کرده‌اید به صفحه مد نظر دسترسی خواهند داشت و حتی سرچ گوگل خود را هم افزایش خواهید داد.

انواع روش‌های ایجاد بک ‌لینک کامنت

علاوه بر انواع مختلف بک لینک و کاربردهای متنوع آن‌ها، روش‌های مختلفی برای ایجاد لینک سازی از طریق کامنت وجود دارند که باعث رشد سئوی وب سایت می‌شوند. شما می‌توانید بک لینک ارتباطی ایجاد کرده و از سایت‌های دیگر لینک دریافت کنید. در حقیقت با کامنت گذاشتن در وب سایت‌های دیگر، خودتان را در معرض دید مخاطب‌ها قرار می‌دهید و آن‌ها را به بازدید از صفحه خود دعوت می‌کنید. اما بهتر است که با انواع بک لینک کامنتی آشنا بود که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند.

بک لینک کامنتی معمولی

بک لینک کامنت معمولی جزو ساده‌ترین روش‌های بک لینک کامنتی است که بسیاری از مدیرهای مختلف آن را انجام می‌دهند. شما می‌توانید به راحتی در ادامه نام کاربری که ایجاد کرده‌اید، لینک خود را قرار دهید و مخاطب را به صفحه مد نظر خود هدایت کنید.

بک لینک در نظرات با commentluv فعال

Commentluv یک افزونه وردپرس است و خواننده‌های مطلب شما را جذب می‌کند. در حقیقت، بک لینک‌هایی که از این ‌روش ساخته می‌شوند، به جذب مخاطب بیشتری منجر خواهند شد. کافی است که در بخش تنظیمات Commentluv آپشن فالو را فعال کرده تا کامنت دهنده‌ها به راحتی صفحه شما را دنبال کنند. همچنین مدیرهای وبلاگ می‌توانند ترافیک مناسبی از این ‌روش کامنت گذاری دریافت کنند.

بک لینک کامنتی Anchor Text

کامنت گذاری از طریق Anchor Text تنها در برخی از وبلاگ‌ها امکان‌پذیر است. البته که ماهیت این نوع کامنت گذاری بیشتر اسپم است و در بیشتر مواقع توصیه نمی‌شود، اما یکی از روش‌های بک لینک کامنت است. در این روش شما می‌توانید از طریق کامنت، تعداد زیادی لینک خروجی دریافت کنید که این کار ممکن است گوگل را حساس کند.

چگونه وبسایت‌های مناسب برای لینک‌سازی در کامنت را پیدا کنیم؟

تا به اینجای متن درباره اهمیت بک لینک کامنتی اطلاعاتی را در اختیارتان قرار داده‌ایم. اما باید بدانید که در چه وبلاگ‌هایی، کامنت گذاری انجام دهید که بهترین بازخورد را داشته باشید. در اینجا چند روش مهم برای پیدا کردن وب سایت‌های مناسب عنوان خواهیم کرد که به شرح زیر هستند.

از اپراتورهای جستجوی گوگل استفاده کنید

با استفاده از اپراتورهای جستجوی گوگل می‌توانید بهترین وبلاگ‌های مرتبط با کسب و کار خود را جستجو کنید. به طور مثال: شما می‌خواهید که درباره گوشی آیفون ۱۵ کامنت بگذارید، برای این کار کافی است که از عبارت Iphone 15+ “Leave a reply” استفاده کنید. با این روش می‌توانید، لیست مناسبی از وبلاگ‌های مرتبط پیدا کرده و بک لینک کامنت ایجاد کرد.

از ابزاهای کشف بک‌ لینک استفاده کنید

ابزار‌های مختلفی مانند:SEO SpyGlass ، SemRush، LinkMiner وجود دارند که بک لینک‌های مختلف را کشف می‌کنند و می‌توان از این طریق فهرستی از بک لینک‌های رقیب داشت و آن‌ها را مورد بررسی قرار داد.

چگونه وبسایت‌های مناسب برای لینک‌سازی در کامنت را پیدا کنیم؟
نحوه یافتن وب سایت‌های مناسب برای بک لینک کامنتی

از Google Alert استفاده کنید

اپلیکیشن Google Alert به عنوان یک هشدار عمل می‌کند و به شما یادآوری می‌کند که کامنت گذاری را فراموش نکنید. دلیل استفاده از این روش، برای این است که به شما اطلاع دهد، میزان کلیک بر روی کامنت اول بسیار بیشتر از سایر کامنت‌ها است و بهتر است که هر چه سریع‌تر برای کامنت گذاری اقدام کرد.

سابسکرایب کنید

با سابسکراب کردن وب سایت‌های مد نظر خود می‌توانید اعلان مطالب جدید را دریافت کنید و هر چه سریع برای کامنت گذاری و بک لینک سازی اقدام کنید.

مزایای بک لینک کامنت

متخصص‌های سئو برای اینکه بتوانند رتبه وب سایت را بهبود دهند از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند، بک لینک کامنتی هم یکی از استراتژی‌ها است که اگر با دقت و اصول درست انجام شود، منجر به افزایش ترافیک هم خواهد شد. اما مهم‌ترین مزیت‌های بک لینک کامنت عبارتند از:

  •  بک لینک به سرعت ایجاد می‌شود.
  •  منابع ایجاد بک لینک فراوان است.
  •  مناسب‌ترین مکمل برای لینک سازی‌های لایه‌ای وبلاگ‌ها و صفحات است.

البته توجه داشته باشید که اگر کامنت گذاری با اصول سئو انجام شود، ممکن است که برای وب سایت شما مضر هم باشد. بنابراین بهتر است، برای لینک سازی از متخصص‌های سئو استفاده کرد تا با استراتژی‌های مختلف بهترین خدمات را دریافت کرد.

خدمات خرید بک لینک باکیفیت از پابلیکا

به طور کلی ما در این متن سعی کرده‌ایم که شما را با نحوه بک لینک کامنتی آشنا کرده و درباره انواع بک لینک کامنت توضیحاتی ارائه کنیم. اما توصیه می‌کنیم که برای کامنت گذاری‌های هدفمند و بهینه شده از متخصص‌های سئو حرفه‌ای کمک بگیرید تا در زمان کوتاهی، رشد صفحات وب سایت خود را شاهد باشید.

پابلیکا به عنوان ارائه‌دهنده انواع خدمات سئو، کمپین‌های اجرایی آنلاین و فعال در حوزه‌های مارکتینگ و تولید محتوا در کنار شما است تا به راحتی بتوانید بهترین عملکرد را داشته باشید. کافی است که با کارشناس‌های پابلیکا در ارتباط باشید و در صورت هرگونه سوال درباره خرید بک لینک یا ایجاد بک لینک کامنتی دارید از طریق کامنت در انتهای همین متن و در قالب کامنت با ما در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری این مطلب در :

سوالات متداول

به طور معمول خیر. اما برخی از وب سایت‌ها ممکن است که درخواست مبلغ کمی ‌در ازای کامنت گذاری شما داشته باشند.

بله. می‌توان از طریق بک لینک کامنت مخاطب‌های واقعی جذب کرد و صفحه مد نظر را به نمایش گذاشت.

وب سایت‌های اسپم با آتوریتی خیلی پایین

افزایش مخاطب و ارتقای رتبه وب سایت

بک لینک به سرعت انجام می‌شود.

نظرات کاربران

هنوز نظری نداریم!

اولین دیدگاه رو میتونی راجع به این مطلب ثبت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =