رپورتاژ خبری؛ نکات مهم تبلیغات

پابلیکا / رپورتاژ آگهی / رپورتاژ خبری؛ نکات مهم تبلیغات
تاریخ آخرین به روز رسانی: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
زمان تقریبی مطالعه : 5 دقیقه
رپورتاژ خبری

انتشار رپورتاژ خبری اقدامی مناسب جهت دریافت بک‌لینک و بهبود جایگاه سئو سایت شما است. برای انتشار رپورتاژ باید هزینه ای به یک سایت معتبر پرداخت شود تا آن رسانه مقاله شما را به همراه تعدادی لینک مجاز منتشر کند. اگر شما وب سایتی در زمینه خدمات دیجیتال مارکتینگ دارید و می‌خواهید صفحه فروش پکیج تولید محتوای وب سایتتان در نتایج گوگل بیشتر از سایر رقبا دیده شود، باید محتوایی در زمینه این پکیج بنویسید.

انتشار رپورتاژ 

در این محتوا که قرار است به عنوان رپورتاژ خبری در یک رسانه معتبر منتشر شود، ابتدا در رابطه با ماهیت محتوا و اهمیت آن در هر چه بیشتر دیده شدن وب سایت های مختلف توضیحاتی را ارائه کنید. سپس در مورد تمام نکات و موارد موجود در پکیج محتوایی مد نظرتان بنویسید. در نهایت نیز به صورت مختصر در رابطه با شرکت و سوابق درخشانی که تاکنون بدست آورده‌اید، مطالبی را در متن رپورتاژ بگویید. مهمترین بخش یک رپورتاژ خبری تنها به نوشتن متن آن ختم نمی‌شود بلکه کیفیت لینکها و صفحاتی که قرار است به آن لینکها ارجاع دهید، نیز بسیار مهم هستند. فراموش نکنید که برای رپورتاژ قرار است هزینه کنید و حیف است با ندانستن نکات مهم مقداری از بودجه تبلیغاتی را هدر بدهید و در جهت منافع کسب و کارتان قدم مثبتی را برندارید.

در این مطلب تصمیم داریم شما را با نکات مهم تبلیغات در رپورتاژ خبری بیشتر آشنا شویم. در گام اول برای اینکه اهداف تبلیغات شما در رپورتاژ خبری با استانداردهای بازاریابی همخوانی بیشتری داشته باشد بهتر است در رابطه با اصول تبلیغ نویسی از قبل اطلاعاتی را کسب کنید و یا در این زمینه از مشاوران یک تیم بازاریابی راهنمایی بگیرید. در گام دوم برای اینه تبلیغاتتان در میان سایتهای خبری بیشتر دیده شود، استفاده از یک رسانه پربازدید و مرتبط با زمینه کاری خودتان روش بسیار موثری خواهد بود.

در گام سوم بهتر است پرسونای مخاطبی که قرار است محتوای تبلیغاتی شما را بخواند و واکنشی که شما انتظار دارید انجام دهد را در نظر بگیرید.  توجه به پرسونای مخاطب بازخورد بیشتر و بهتر تبلیغات شما را در پی دارد.

رپورتاژ خبری

 مزایای تبلیغات در قالب رپورتاژ آگهی

موارد بسیاری را می‌توان به عنوان مزایای انتشار آگهی تبلیغاتی در قالب رپورتاژ خبری اعلام کرد. در میان موارد مهم‌تری هستند که اهداف اصلی ما را برای انتشار رپورتاژ در برمی‌گیرند:

  1.   تبلیغات در رپورتاژ یکی از روش‌های بسیار کم هزینه آگهی کردن نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی است.
  2.   مزیت مهم دیگر رپورتاژ خبری انجام سریع و نتیجه بخش تبلیغات در این روش است. بدین صورت که شما هر زمان که بخواهید اجازه انتشار آگهی در رسانه مد نظرتان را دارید.
  3.   رپورتاژهای خبری معمولاً به صورت دائمی در رسانه‌ها باقی می‌مانند که هم همواره قابل رصد از طریق مخاطبان هستند و هم از نظر سئو تاثیر بسیار خوبی بر روی عملکرد سایت دارند.
  4.   در قالب یک مقاله هم اجازه معرفی کسب و کار و برندتان را دارید و هم می‌توانید محصولاتتان را معرفی کنید.
  5.   با انتشار رپورتاژ در یک رسانه معتبر یک یا چند بک لینک معتبر برای وب سایت کسب و کارتان دریافت می‌کنید و از طریق همان بک لینک‌ها امکان بهره‌مندی از مخاطبان زیادی را خواهید داشت.

انتخاب رسانه مناسب برای انتشار رپورتاژ تبلیغاتی

بیاید فرض کنیم که متن رپورتاژ تبلیغاتی  را آماده کرده‌اید و حال نوبت انتشار آن فرا رسیده است. در این مرحله باید در انتخاب رسانه وسواس به خرج دهید تا اثربخشی تبلیغات شما به حداکثر خود برسد. اگرچه نکات مهم در رابطه با انتخاب رسانه مناسب برای انتشار رپورتاژ را قبلاً عنوان کردیم اما باز هم به مهمترین نکات آن اشاره می‌شود:

  1.   موضوع رسانه: موضوع رسانۀ انتخابی باید مرتبط با کسب و کار شما باشد.
  2.   مخاطب رسانه: مخاطبان رسانه باید مخاطبان هدف کسب و کار شما هم باشند.
  3.   اعتبار دامنه: دامنه رسانه انتخابی باید معتبر باشد.
  4.   اعتبار سئو رسانه: از نظر فاکتورهای سئو و بک‌لینکهای دریافتی، رسانه باید در جایگاه مناسبی باشد.

اصول تبلیغات در رپورتاژ خبری

بعد از اینکه رسانه مناسب برای انتشار رپورتاژ آگهی را پیدا کردید حال نوبت رعایت اصول تبلیغات در متن رپورتاژ است. رپورتاژ را نوعی گزارش در نظر بگیرید که در آن به صورت بی‌طرفانه از مزایا و معایب محصول و یا برند خودتان آنهم بدون کمترین اغراقی صحبت کنید. تا جای ممکن باید ذهن مخاطب را درگیر و آماده کنید تا مشتاق شنیدن داستان برند و یا نحوه ساخت محصولات شما شوند.

متن تبلیغاتی را تا جای ممکن به صورت کنجکاوانه و مختصر بنویسید تا مخاطب در یک زمان کوتاه مشتاقانه بتواند رپورتاژ شما را تا انتها دنبال کند.

در نوشتن متن تبلیغاتی محتوای رپورتاژ حتما خلاقیت به خرج بدهید تا بتوانید بازخورد بهتر و بیشتری بگیرید و نسبت به رقبا مزیت رقابتی بیشتری را هم داشته باشید.

هنگام نگارش متن تبلیغاتی باید هرآنچه که در آستین دارید را رو کنید تا مخاطب را حسابی  با خود همراه کنید. متن رپورتاژ آگهی شما قرار است همان بازاریابانتان در فضای آنلاین باشند که درباره مزایای محصولات شما به مشتریان مختلف موارد مهمی را بگویند، پس تا جایی که میتوانید متن رپورتاژ را طبق قوانین مارکتینگ بنویسید.

نحوه نگارش متن تبلیغاتی برای رپورتاژ

قبل از اینکه شروع به نوشتن متن تبلیغاتی برای رپورتاژ کنید، به هدف اصلی تبلیغات فکر کنید و یک بار آغاز و پایان آن را در ذهن تصور کنید. آیا هدف شما از تبلیغات آگاهی از برند است و یا قرار است تعدادی از محصولاتتان را معرفی و از مزایای آنها به مخاطبانتان بگویید؟ و یا شاید اهدافی چون افزایش فروش و گسترش بازار را در ذهن می‌پرورانید…

  • هدف  در تیتر

هدف شما از تبلیغات هرآنچه باشد باید برای نوشتن مهمترین قسمت متن تبلیغاتی یعنی عنوان اصلی حسابی زمان بگذارید. انتخاب تیتر مناسب باعث ترغیب افراد برای کلیک بر روی رپورتاژ شما می‌شود، پس تا جایی که میتوانید از عنوانی جذاب استفاده کنید که عنوان معرف محتوای رپورتاژ شما باشد. در نوشتن تیتر، از متفاوت و یا جدید بودن کسب و کار و یا محصولتان و از اینکه صراحتا محصولتان را عنوان کنید، هراسی نداشته باشید.

  •  محتوا و متن

برای نوشتن متن تبلیغاتی نیز تا جای ممکن حاشیه نروید و حوصله مخاطبتان را سرنبرید. مقدمه و یا لید متن را طوری بنویسید که بیشترین اشتیاق را برای ادامه خواندن مطلب در خوانندگان ایجاد کنید. در این قسمت سوالی را در ذهن خوانندگان ایجاد و یا اشتیاق پاسخ به یکی از سوالات و یا دغده‌های ذهنی آنها را مطرح کنید.

انتخاب لحن تبلیغاتی باید متناسب با محصول و یا برندتان باشد. اگر جنس برند شما در ارتباط با سفر تفریح است، اجازه استفاده از لحن غیر رسمی و یا نیمه رسمی را دارید. لحن متن تبلیغاتی باید به شکلی باشد که امکان برقراری ارتباط با مخاطبان را داشته باشید. از کلی گویی در متن تبلیغاتی پرهیز کنید و برای اثبات ادعاهایتان تا حد ممکن سند و مدرک ارائه کنید تا اعتماد مخاطب را بدست بیاورید.

در متن تبلیغاتی حتما درباره این موضوع که کسب و کار و یا محصول شما چه مشکل و یا دغدغه‌ای را پاسخ می‌دهد و چه خدمتی به مشتریان ارائه می‌کند توضیحات کافی را ارائه بدهید. در متن از کلمات قلمبه و سلمبه  و تعاریف بیجا از محصول بپرهیزید. فراموش نکنید آنچه باعث ماندگاری شما در ذهن خوانندگان می‌شود توانایی شما در جلب اعتماد آنها است.

به خوانندگان اطلاعات مفید ارائه کنید آنها با خواندن متن شما دنبال سرگرم شدن و یا وقت گذراندن نیستند. در نهایت با ارائه اطلاعات تماس خود مانند شماره تلفن، وب سایت وی یا آدرس فروشگاه شرایط تبدیل خوانندگان به مشتری بالقوه را فراهم آورید.

جمع بندی

در این متن با مهمترین نکات  تبلیغات در قالب رپورتاژ خبری آشنا شدید. فراموش نکنید که تبلیغات زمانی اثرگذاری کافی را دارند که صادقانه و به دور از تعارفات بیهوده نوشته شود. در نهایت با رعایت اصول نگارش، متن تبلیغاتی را در رسانه‌ای مناسب منتشر کنید.

اشتراک گذاری این مطلب در :

نظرات کاربران

هنوز نظری نداریم!

اولین دیدگاه رو میتونی راجع به این مطلب ثبت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =