بک لینک و رپورتاژ؛ چگونه می‌توانند روی هم تاثیر بگذارند؟

پابلیکا / رپورتاژ آگهی / بک لینک و رپورتاژ؛ چگونه می‌توانند روی هم تاثیر بگذارند؟
تاریخ آخرین به روز رسانی: ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
زمان تقریبی مطالعه : 6 دقیقه
تاثیراتی که بک لینک و رپورتاژ بر روی یکدیگر می‌گذارند، چیست؟

بک لینک و رپورتاژ از روش‌های تبلیغات هستند که امروزه در جامعه بسیار مورد‌استفاده قرار می‌گیرند. این ۲ مورد، می‌توانند جدا از هم فعالیت کنند و یا بر روی یکدیگر تاثیر بگذارند و همراه باهم، باعث موفقیت کسب‌وکار شوند. اگر بخواهیم به‌طور کلی بگوییم، تاثیر موارد مذکور بر روی رشد برند، بسیار زیاد است؛ به‌همین دلیل طبیعی است که افراد بخواهند با این روش‌ها آشنا شوند و از آن‌ها برای رسیدن به موفقیت خودشان، استفاده کنند. در‌ادامه جزئیاتی در حوزه تبلیغات، بک لینک و رپورتاژ را شرح خواهیم داد.

 

توضیحات کلی راجع‌به به بک لینک و رپورتار

یک کسب‌وکار برای رشد و رسیدن به موفقیت، به حمایت‌های بسیار زیادی نیاز دارد و این موضوعی است که از قدیم وجود داشته و در آینده نیز، وجود خواهد داشت. در زمان‌های بسیار دور، مردم با معرفی مشاغل خودشان سعی می‌کردند مشتری‌هایی پیدا کنند و فروش خودشان را افزایش دهند. با پیشرفت و گسترده‌ شدن ارتباط بین انسان‌ها و ظهور اینترنت، راهکارهای قدیمی تبدیل به روش‌های نوین و جدیدی شدند که تاثیری بهتر نیز داشت.

تبلیغات به‌طور کلی در جهت بهبود وضعیت مشاغل ایجاد شد؛ در واقع تمامی افراد به کمک این روش، هنر و مهارت خودشان را به مردم معرفی می‌کردند و مخاطب‌های بیشتری را به خرید از برند خودشان دعوت می‌کردند. رفته‌رفته اوضاع تغییر کرد. انسان‌ها دیگر از تبلیغات مستقیم خسته شده بودند و به این نوع معرفی‌ها، توجهی نشان نمی‌دادند. در این مرحله تبلیغات غیرمستقیم ساخته شد.
تبلیغات غیرمستقیم به چند دسته‌ی متفاوت تقسیم شدند که ۲ مورد مهم از آن‌ها، بک لینک و رپورتاژ است. رپورتاژ آگهی دراصل یک نوشته‌ی کامل و دقیق از کسب‌وکار و جزئیات محصول است و در مقابل آن، بک‌لینک یک یا چند لینک است که مردم را به مشاهده از محصولات برند، دعوت خواهد کرد.

توجه داشته باشید که موارد مذکور، تبلیغات خارجی محسوب خواهند شد. برای اینکه یک تبلیغات خارجی مفید داشته باشید، لازم است که سایتی بسازید و در آن مطالب کاملی را منتشر کنید. در‌واقع قبل از تبلیغات در خارج از سایت خودتان، باید محتوای داخل سایت شما کافی و دقیق باشد. انجام این نوع از تبلیغات نیاز به آگاهی بالایی خواهد داشت. لازم است که شما ابتدا در رابطه با این زمینه اطلاعاتی جمع‌آوری کنید و سپس، به تبلیغ برند خودتان بپردازید.

 

بک لینک و رپورتاژ و جزئیات آن‌ها
بک لینک و رپورتاژ و جزئیات آن‌ها

 

بک لینک و رپورتاژ چگونه بر یکدیگر اثر می‌گذارند؟

اگر بخواهیم یک دید جزئی داشته باشیم باید بگوییم که می‌توان در محتوای رپورتاژ نیز از بک‌لینک‌ها استفاده کرد. کارایی این ۲ روش تاحدودی مربوط به هم است. لینکی که درون نوشته‌ی رپورتاژ قرار می‌گیرد باعث انتقال مخاطب به سایت اصلی خواهد شد؛ بنابراین می‌توان گفت که بک‌لینک بر روی رپورتاژ تاثیر گذاشته و همین موضوع منجر به رشد برند مدنظر شما، خواهد شد. البته این ۲ مورد شباهت‌هایی باهم دارند. تشابه آن‌ها باعث شده که تاثیراتی برهم داشته باشند. در‌ادامه با شباهت‌ها و البته تفاوت‌های ۲ روش مذکور آشنا خواهیم شد.

شباهت‌های بک لینک و رپورتاژ

بک لینک و رپورتاژ شباهت‌هایی باهم دارند. اگر دوست دارید که در زمینه تبلیغات موفق باشید، لازم است که در‌رابطه با این ۲ عنصر مهم، اطلاعات کاملی به‌دست آورید. در این قسمت، شباهت‌های بک لینک و رپورتاژ را برای شما شرح خواهیم داد.

لازمه‌ی وجود هر ۲ مورد، یک سایت قدرتمند است

قبل از اینکه به سراغ بک لینک و رپورتاژ بروید باید یک سایت داشته باشید. این سایت باید از هر‌نظر کامل باشد. ظاهر سایت یک موضوع بسیار پراهمیت است و در‌ادامه، مهم است که چه محتوایی را در سایت خودتان منتشر می‌کنید. در این زمینه لازم است بدانید که قبل از هر تبلیغی باید سایت خودتان را به یک بستر نمونه تبدیل کنید در غیر‌این‌صورت، نمی‌توانید موفق شوید. در‌حقیقت نقطه اشتراک بک لینک و رپورتاژ حضور یک سایت قدرتمند برای برند است.

موارد مذکور می‌توانند در تبلیغات عملکردی عالی داشته باشند

تبلیغات روش‌های مختلفی دارد و به دسته‌های متفاوتی تقسیم می‌شود. افراد همیشه دوست دارند بهترین روش را انتخاب کنند تا بازدهی آن بالا باشد و رشد برند، در کم‌ترین زمان ممکن انجام شود. در این زمینه لازم است بگوییم که بک لینک و رپورتاژ از بهترین روش‌های معرفی محصول، محسوب خواهند شد. این روش‌ها با تاثیرگذاری اصولی بر مخاطب، در کم‌ترین زمان موفقیت را برای صاحب‌ کسب‌وکار تضمین خواهند کرد.

چگونه می‌توان بک لینک و رپورتاژ را بهبود بخشید؟
چگونه می‌توان بک لینک و رپورتاژ را بهبود بخشید؟

تفاوت‌های بک لینک و رپورتاژ

پس از این‌که با شباهت‌های بک‌لینک و روش رپورتاژ‌نویسی آشنا شدید، بهتر است از تفاوت‌های این ۲ روش نیز آگاه شوید. با دانستن جزئیات روش‌های تبلیغات، می‌توانید بهترین آن‌ها را انتخاب کنید و برند خودتان را رشد دهید.

رپورتاژ به شما اجازه صحبت می‌دهد

در روش رپورتار‌نویسی شما می‌توانید از یک نویسنده متخصص استفاده کنید و هر اطلاعاتی که دوست دارید را، به مخاطب خودتان ارائه دهید؛ درحالیکه بک‌لینک هیچ فضایی برای صحبت و حرف زدن نخواهد داشت. بک‌لینک تنها چند کلمه و یا چند لینک است و شما باید بتوانید در همین چند لغت، برند خودتان را تبلیغ کنید. خوشبختانه روش رپورتاژ آگهی به صاحب کسب‌وکار امکان معرفی کامل محصول خودش را خواهد داد؛ در‌واقع این روش یک بستر برای تاثیرگذاری بهتر است.

بک لینک نیاز به وقت گذاشتن و هزینه زیاد ندارد

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های بک لینک و رپوتاژ وقت و هزینه است. در رپورتاژ‌نویسی لازم است که شما با یک متخصص همکاری کنید تا محتوایی شکیل داشته باشید که بتواند تبلیغ برند شما را به بهترین نحو انجام دهد؛ اما در مقابل، در روش بک‌لینک شما نیاز به هیچ متخصصی نخواهید داشت. می‌توانید از چند کلمه استفاده کنید تا برند خودتان را به عموم مردم معرفی کنید.

این روش وقت شما را بسیار حفظ می‌کند و می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن، انجام شود؛ اما اگر بخواهید رپورتاژی آماده کنید، لازم است که زمانی را برای نوشتن محتوای آن اختصاص دهید. همچنین هزینه‌ی نوشتن رپورتاژ و هزینه همکاری با یک سایت عالی برای انتشار آن بسیار بیشتر از هزینه قرار دادن یک بک‌لینک در سایت است.

رپورتاژ آگهی تاثیری عمیق‌تر بر مخاطب خواهد داشت

آز آنجایی که در روش رپورتاژ‌نویسی شما می‌توانید با مخاطب خودتان صحبت کنید، تاثیرگذاری این روش بسیار بیشتر از روش بک‌لینک است. تبلیغات هنر سخن و خلاقیت است. اگر شما بتوانید رپورتاژ‌نویسی را با بالاترین استاندارد‌ها انجام دهید و انتشار محتوا را به یک سایت خوب واگذار کنید، احتمال رشد خودتان را به مقدار زیادی افزایش خواهید داد؛ اما در روش بک لینک خبری از تاثیرگذاری عمیق نیست و شما درنهایت می‌توانید یک لینک را در مقابل چشمان مردم قرار دهید.

برای موفقیت یک کسب‌وکار، بک لینک بهتر است یا رپورتاژ نویسی؟

موفقیت کسب‌وکار شما بستگی به جزئیات دارد؛ البته نمی‌توان تاثیر استفاده از بک لینک و رپورتاژ را نیز نادیده گرفت. اولین گام برای موفقیت شما این است که بدانید برندتان به چه نوع تبلیغاتی نیاز دارد. اگر بک‌لینک برای کسب‌وکار شما مفید بود، لازم است که از این روش تبلیغاتی کمک بگیرید. در این شرایط خوشبختانه در وقت و هزینه شما به‌شدت صرفه‌جویی خواهد شد.

حال اگر برند شما یک کسب‌وکار گسترده است که نمی‌توان آن را در چند کلمه تبلیغ کرد، لازم است که برای تبلیغ آن از رپورتاژ‌نویسی استفاده کنید؛ البته در این مرحله فراموش نکنید که رپورتاژ آگهی باید بالاترین کیفیت را داشته باشد که بتواند برای شما بیشترین موفقیت را رقم بزند. در‌نتیجه انتخاب بک لینک و رپورتاژ را باید صاحب کسب‌وکار با توجه به ویژگی‌های برند خودش انجام دهد.

بک لینک و رپورتاژ و اثرات آن‌ها بر روی رشد کسب‌وکار
بک لینک و رپورتاژ و اثرات آن‌ها بر روی رشد کسب‌وکار

چه تعداد از بک لینک‌ها برای کسب‌وکار مفید هستند؟

در قسمت‌های قبل بک لینک و رپورتار و جزئیات مربوط به این ۲ روش تبلیغاتی را بررسی کردیم. اگر دوست دارید که برای تبلیغات کسب‌وکار خودتان از روش بک‌لینک استفاده کنید باید نکاتی را بدانید. در این روش لازم است که سایت منتشرکننده لینک را، به‌خوبی بشناسید و از قبل در رابطه با آن جستجوهایی کرده باشید. همچنین تعداد لینک‌هایی که در سایت‌های دیگر منتشر می‌کنید بسیار مهم و حائز‌اهمیت است.

باید بدانید که موتورهای جستجو نسبت به لینک‌ها حساس هستند. اگر سایت اصلی شما قدرتمند نباشد و یا اگر تعداد بک‌لینک‌های شما بیش از حد مجاز باشد، شما توسط گوگل جریمه خواهید شد؛ بنابراین قبل از انتشار لینک در سایت‌های مختلف، سایت خودتان را ارتقا دهید و فقط چند لینک مفید در سایت‌های مهم منتشر کنید و از نتایج آن لذت ببرید.

چگونه می‌توان کیفیت بک لینک یا محتوای رپورتاژ را بیشتر کرد؟

در زمینه تبلیغات، کیفیت اغلب یک استاندارد کلی دارد. اگر شما در این حوزه از متخصص‌ها کمک بگیرید، می‌توانید یک تبلیغ بدون‌دردسر را انجام دهید؛ اما اگر دوست دارید راجب به این استاندارد‌ها بدانید باید مواردی را برای شما عنوان کنیم. در‌مورد بک‌لینک لازم است بدانید که کلمات استفاده شده در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار هستند. به‌دلیل محدود بودن تعداد لغات در این روش، بهتر است چند کلمه عمیق و تاثیرگذار در ارتباط با برند انتخاب شده و استفاده شود. این کلمات باید بسیار کامل باشند و مخاطب را تاحدی درگیر خودشان کنند که او دوست داشته باشد از سایت اصلی دیدن کند.

برای رپورتاژ موارد متعددی وجود دارد که رعایت آن‌ها می‌تواند متن را قوی‌تر کند. رعایت اصول نوشتاری و انسجام برای متن مورد‌نظر یک موضوع مهم است؛ همچنین حفظ قوانین سئو برای بالابردن جایگاه رپورتاژ یک امر واجب محسوب خواهد شد. استفاده از عکس و ویدئو در قسمت‌هایی از متن که مناسب‌تر است می‌تواند ظاهر رپورتاژ شما را شکیل‌تر کند. همچنین بهتر است که تمام متن با هدف اصلی، یک ارتباط معنایی ویژه داشته باشد و از سخنان پراکنده در رپورتاژ استفاده نشود. رعایت تمام نکات ریز و درشت در محتوا، می‌تواند احتمال موفقیت شما در این روش را به‌شدت افزایش دهد.

چگونه می‌توان بک لینک و رپورتاژ را بهبود بخشید؟
چگونه می‌توان بک لینک و رپورتاژ را بهبود بخشید؟

انتشار بک لینک و رپورتاژ با پابلیکا

بک لینک و ریپورتاژ یک حوزه بسیار گسترده است که برای تسلط بر روی آن باید اطلاعات بالایی داشته باشید؛ در واقع داشتن کنترل در این زمینه می‌تواند موفقیت را برای برند شما تضمین کند. در مطلب فوق راجب به بک لینک و رپورتاژ و جزئیات این روش‌های تبلیغاتی توضیحاتی دادیم. برای داشتن یک نتیجه خوب و یک موفقیت بزرگ، بهتر است که در ابتدا آگاهی خودتان را در این زمینه به‌شدت افزایش دهید. برای انتشار یک ریپورتاژ موفق، می‌توانید از مجموعه پابلیکا کمک بگیرید. این مجموعه سال‌هاست که در زمینه انتشار ریپورتاژ آگهی، فعالیت می‌کند؛ بنابراین، اطلاعات مفیدی را در‌اختیار شما خواهد گذاشت. همچنین شما می‌توانید از خدمات سئو و اجرای کمپین‌های روابط عمومی پابلیکا بهره بگیرید.

اشتراک گذاری این مطلب در :

سوالات متداول

محتوای رپورتاژ می‌تواند همراه با بک‌لینک و یا بدون آن منتشر شود؛ اما طبیعی است که وجود بک‌لینک‌ها درون نوشته رپورتاژ به تاثیرگذاری آن کمک بزرگی خواهد کرد.

با توجه به جزئیات روش رپورتاژ‌نویسی ممکن است هزینه‌های این روش کمی بیشتر باشد. البته باید توجه کنید که احتمال موفقیت در این روش نیز بسیار بیشتر است.

معرفی یک برند گامی بسیار بزرگ برای رشد کسب‌وکار است؛ در واقع انجام اصولی این کار می‌تواند مخاطب را با محصولات مورد نظر شما به‌طور کامل آشنا کند.

وجود یک سایت اصولی و قدرتمند برای موفقیت در این ۲ روش یک مسئله حیاتی است؛ در‌نتیجه توجه به این موضوع در زمان تبلیغات می‌تواند بسیار مهم باشد.

همانطور که در مطلب فوق به آن اشاره شد، آگاهی و اطلاعات بالای صاحب کسب‌وکار در زمینه تبلیغ، می‌تواند به رشد برند و تاثیر تبلیغات کمک بزرگی بکند.

نظرات کاربران

هنوز نظری نداریم!

اولین دیدگاه رو میتونی راجع به این مطلب ثبت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − شانزده =