۱۵ نکته مهم در انتخاب رسانه برای انتشار رپورتاژ

پابلیکا / رپورتاژ آگهی / ۱۵ نکته مهم در انتخاب رسانه برای انتشار رپورتاژ
تاریخ آخرین به روز رسانی: ۰۱ آبان ۱۴۰۲
زمان تقریبی مطالعه : 5 دقیقه
انتخاب رسانه

انتخاب رسانه مناسب جهت انتشار رپورتاژ برای صاحبان کسب و کارهای آنلاین یکی از مهمترین تصمیمات در راستای افزایش فروش و یا آگاهی از برند است. اگر خواننده این مطلب هستید، پس به احتمال زیاد تصمیم دارید برای رشد تعداد بازدیدکنندگان وب‌سایتتان چندین رپورتاژ در رسانه‌های مختلف منتشر کنید. اما سوال مهم اینجاست که بهترین رسانه برای انتشار رپورتاژ شما کدام است؟

پاسخ به این پرسش از چندین جهت حائز اهمیت است. شما برای انتشار رپورتاژ قرار است هزینه کنید و به دنبال این هزینه بایستی نتیجه مثبت را برای کسب و کار آنلایتان فراهم آورید. آگاه باشید که اگر در انتخاب رسانه مناسب برای رپورتاژ اشتباه کنید نه تنها از نظر اقتصادی ضرر می‌کنید، بلکه ممکن است به رسانه آنلایتان نیز لطمه بزنید. در ادامه شما را با ۱۵ نکته حیاتی برای انتخاب رسانه مناسب جهت انتشار رپورتاژ آگهی بیشتر آشنا می‌کنیم.

  1. ماندگاری رپورتاژ در رسانه

قبل از اینکه رپورتاژ را در رسانه‌ای انتشار دهید، حتما در رابطه با اینکه چقدر محتوای شما بر روی آن رسانه ماندگار است، آگاهی لازم را کسب کنید. برخی از رسانه‌ها به صورت دائمی رپورتاژ شما را منتشر می‌کنند، اما برخی دیگر بعد از مدتی محتوای شما را حذف می‌کنند که باعث از بین رفتن بک لینکهای دریافت شده هم می‌شود که همین موضوع روی نتایج گوگل و افت رتبه دریافتی شما ممکن است موثر باشد. بنابراین در قسمت قوانین وبسایتی که از آن رپورتاژ را خریداری می‌کنید نرخ ماندگاری وبسایت را بخوانید.

انتخاب رسانه

  1. ارتباط موضوعی رسانه

یکی از مهمترین موضوعاتی که هنگام خرید رسانه جهات انتشار رپورتاژ باید به آن توجه کنید، ارتباط و نزدیکی محتوای رسانه با محتوای وبسایت شما است. برای کسب اطمینان در رابطه با ارتباط موضعی رسانه با محتوای سایت خودتان، کافیست رسانه را به خوبی بررسی کنید و چنانچه دسته‌بندی محتوایی مرتبط با سایت شما در آن وجود داشته باشد، میتوانید آن رسانه را جهت انتشار محتوا انتخاب کنید

برای وبسایت‌هایی که محتوای کاملا تخصصی دارند پیدا کردن رسانه‌ای با محتوای نزدیک به موضوع تخصصی آنها ممکن است سخت و یا ناممکن باشد. در این مواقع بهتر است رسانه‌ای انتخاب شود که حداقل ارتباط موضوعی را با نوع تخصص سایت مورد نظر داشته باشند.

  1. کیفیت محتوا

نه تنها گوگل بلکه کاربران نیز برای وبساتهایی که کیفیت محتوای مناسبی دارند، ارزش بیشتری قائل هستند. چنانچه محتوای رپورتاژ را در رسانه ای منتشر کنید که از کیفیت محتوایی بالایی نیز برخوردار است امکان اینکه رپورتاژ شما نیز توسط کاربران همان وبسایت خوانده بشود، بیشتر می‌شود. بنابراین یکی دیگر از نکات مهمی که قبل از گرفتن انتخاب رسانه برای انتشار محتوا باید به آن دقت کنید، کیفیت محتوای رسانه است.

  1. کیفیت دامنه رسانه

یکی دیگر از فاکتورهای مهم قبل از انتخاب رسانه رپورتاژ کیفیت دامنه یا دامین آتوریتی است. دامین آتوریتی عددی بین ۱ تا ۱۰۰ است و هرچه به صد نزدیکتر باشد وبسایت مورد نظر قابلیت بالاتری برای انتشار رپورتاژ دارد. دامین آتوریتی هر وبساتی را می‌توانید با استفاده از وبسایت ماز بسنجید.

  1. امتیاز اسپم رسانه

بررسی اسپم اسکور و یا میزان اسپم بودن سایت نباید عدد بالایی باشد و چنانچه رسانه مورد نظر از این لحاظ امتیاز منفی داشت، هرگز آن را به عنوان رسانه برای انتشار رپورتاژ انتخاب نکنید.

  1. اعتبار سئو رسانه

یکی دیگر از موارد مهمی که هنگام انتخاب رسانه برای انتشار رپورتاژ باید به آن توجه کنید، کیفیت سئو رسانه و جایگاه آن در میان نتایج گوگل است. هرچه رسانه انتخابی شما از نظر سئو قادر به کسب رتبه‌های بهتر در میان نتایج موتورهای جست و جو بشود، شایستگی بالاتری نیز برای انتخاب شدن جهت انتشار رپورتاژ شما را دارد. دقت کنید این موضوع را نباید فراموش کنید که ارتباط معنایی میان محتوای رسانه و سایت شما اهمیت بالاتری از سئو سایت رسانه دارد. این مساله بدین معناست که اگر سایت شما با رسانۀ قدرتمند از نظر سئو هیچگونه ارتباط معنایی نداشت انتخاب آن پیشنهاد نمی‌شود.

  1. تعداد لینکهای مجاز

شما به هدف گرفتن بک لینکهای موثر و هرچه بیشتر دیده شدن در نتایج گوگل اقدام به انتشار رپورتاژ در رسانه‌های مختلف می‌کنید. بنابراین یکی از مسائلی که باید برای شما مهم باشد تعداد لینکهایی که رسانه به شما اجازه انتشار می‌دهد است. معمولا بسته به قوانین رسانه بین ۱ تا ۳ لینک را می‌توانید منتشر کنید.

  1. نوع لینکها

دریافت هرگونه لینکی برای شما چندان اثر بخش نخواهد بود. برخی از رسانه‌ها فقط لینکهای رپورتاژ شما را به صورت نوفالو منتشر می‌کنند که ممکن است تنها از نظر تبلیغاتی برای شما موثر باشند. در نهایت شما به لینکهای فالو از جانب رسانه نیاز دارید تا اعتبار مورد نطرتان را از طریق آن وب‌سایت دریافت کنید.

  1. سن دامنه سایت رسانه

سن دامنه شاخص بسیار مهمی برای انتخاب رسانه جهت انتشار محتوای سایت است. معمولا  دامنه‌هایی که سابقه فعالیت طولانی‌تری دارند به شرط رعایت اصول محتوا نویسی و سئو دامنه‌های قدرتمندتری هستند و از نظر گوگل نیز اعتبار بیشتر ی دارند. بنابراین بررسی سن دامنه رسانه نیز میتواند یکی از عوامل مهم برای انتخاب رسانه مد نظرتان باشد.

  1. ترافیک سایت رسانه

هرچه ترافیک وبسایتی که به عنوان رسانه برای انتشار رپورتاژ انتخاب می‌کنید بیشتر باشد احتمالا بازدید از محتوای رپورتاژتان نیز بیشتر خواهد بود. چنانچه رپورتاژ شما نیز توسط افراد بیشتری خوانده شود احتمالا جذب کاربران بیشتری را نیز از طریق ترافیک همان وبسایت خواهید داشت.

  1. بررسی رتبه سایت در طول زمان

قبل از انحلال وب سایت آلکسا شما میتوانستید که رتبه وبسایت رسانه مورد نظر را در طول زمان بررسی کنید و افت و خیزهای آن را متوجه شوید و چنانچه رسانه‌ای روند روبه رشد داشت و رتبۀ ایران کمتر از ۴ هزار بود را می‌توانستید به عنوان رسانه مناسب برای رپورتاژ انتخاب کنید. در حال حاضر میتوانید رتبه وبساتها را با سایر ابزارهای سئو مانند سیمیلار وب بسنجید و با یکدیگر مقایسه کنید.

  1. مخاطبان رسانه

اگرچه این روزها ماهیت انتشار رپورتاژ خبری در رسانه‌های مختلف کمی تغییر کرده و صرفا گرفتن بک لینکهای معتبر به عنوان هدف اصلی انتشار رپورتاژ مطرح هستند اما نباید فراموش کرد که چنانچه مخاطبان رسانه هدف همان مخاطبان علاقه‌مند به موضوع وبسایت شما باشند، انتشار رپورتاژ می‌تواند نتایج خوشایندتری را برای شما داشته باشد.

بنابراین یکی دیگر از نکات مهمی که قبل از انتشار رپورتاژ در رسانه‌ای باید مورد توجه قرار بگیرد، مخاطبان آن رسانه است در این صورت شانس بالایی  برای تبدیل کردن مخاطبان آن رسانه به مخاطبان کسب و کار خودتان را خواهید داشت.

  1. محبوبیت رسانه

محبویت رسانه را می‌توان از میزان خوانندگان ثابت آن بررسی کرد. چنانچه بخش نظرات و اشتراک‌گذاری‌های رسانه به شکلی بود که نشان دهنده ارتباط بالا و همیشگی کاربران داشت، میتوان نتیجه گرفت که این رسانه دارای خوانندگان ثابت است و احتمال خوانده شدن رپورتاژ  شما و رسیدن به نتیجه دلخواه نیز وجود دارد.

  1. هزینه رپورتاژ

شاید عمل غیر فنی اما بسیار مهم نهایی برای انتخاب رسانه مناسب جهت انتشار رپورتاژ هزینه انتشار آن باشد. برخی از رسانه‌های خبری که عمر دامنه و سابقه فعالیتی طولانی دارند معمولا هزینه‌های بسیار بالایی  را برای انتشار رپورتاژ دریافت می‌کنند.

اما هزینه بسیار بالا متضمن موفقیت رپورتاژ شما نخواهد بود. ابتدا عوامل مهمی چون کیفیت محتوا و ارتباط موضوعی وبسایت رسانه را با محتوای خودتان بررسی کنید، در صورت تایید هزینه مورد نظر را بپردازید.

  1. محل انتشار رپورتاژ در رسانه

قبل از انتخاب رسانه برای انتشار رپورتاژ در رابطه با اینکه محتوای شما در کدام قسمت رسانه منتشر می‌شود اطلاعات لازم را کسب کنید. برخی از رسانه‌ها رپورتاژ را در دسته بندی آگهی‌های تبلیغاتی منتشر می‌کنند و برخی دیگر با دریافت هزینه بیشتر ممکن است رپورتاژ را در صفجه اول منتشر کنند. دقت کنید که انتشار رپورتاژ در صفحه اول به معنی بیشتر دیده شدن و دریافت امتیاز بیشتر است.

جمع بندی

در این مطلب با ۱۵ مورد از مهمترین نکات انتخاب رسانه مناسب جهت انتشار رپورتاژ آشنا شدید. رپورتاژ را در یک رسانه معتبر که هم از نظر محتوایی کیفیت بالایی و هم از نظر موضوعی با وبسایت شما ارتباط دارد، منتشر کنید. از انتشار رپورتاژ نیز به دنبال دو هدف اصلی یعنی جذب کاربران و ترافیک بیشتر به سوی وب سایت و دریافت بک لینک‌های معتبر از رسانه‌ای قدرتمند جهت ارتقا رتبه در نتایج گوگل باشید.

اشتراک گذاری این مطلب در :

نظرات کاربران

هنوز نظری نداریم!

اولین دیدگاه رو میتونی راجع به این مطلب ثبت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 7 =