چگونه صفحات قدیمی سایت را آپدیت کنیم؟

پابلیکا / سئو / چگونه صفحات قدیمی سایت را آپدیت کنیم؟
تاریخ آخرین به روز رسانی: ۰۳ مهر ۱۴۰۲
زمان تقریبی مطالعه : 5 دقیقه
آپدیت صفحه سایت چیست؟

با گذشت زمان و استقبال بیشتر کسب‌و‌کار‌ها از تحول دیجیتال و گرایش‌های مرتبط، مانند بازاریابی محتوا، دنیای دیجیتال، هر ثانیه با محتوای بیشتری پر می‌شود. یکی از چالش‌هایی که در این زمینه وجود دارد، آپدیت صفحه سایت، تعداد مقالات، پست‌ها، صفحات و نمایه‌های قدیمی است که در وب‌سایت شما قرار دارد. احتمالاً محتوایی که در سالیان پیش، بارگذاری کرده‌اید، اکنون دیگر مانند سابق، برای وب‌سایت شما ایجاد ترافیک نمی‌کند!

محتوای باکیفیت و معنی‌دار، باعث افزایش ترافیک وب‌سایت، ایجاد سرنخ‌های بازاریابی و در نهایت، سود بهتر می‌شود. افزودن منظم محتوای جدید به وب‌سایت، مانند پست‌های وبلاگ یا صفحات فرود، یک استراتژی مهم برای بهبود سئو سایت است. به‌روزرسانی صفحات اصلی وب‌سایت نیز، برای جذب ترافیک جدید به وب‌سایت و محبوبیت آن، امری بسیار مهم است.

تیم‌های بازاریابی برای تولید محتوای جدید، دائماً در حال فعالیت هستند و به‌ندرت وقت دارند آپدیت صفحه سایت را انجام دهند. اما اگر وظیفه مدیریت و آپدیت محتوا بر عهده شما باشد چه می‌کنید؟ با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا چگونگی آپدیت صفحه سایت را به شما آموزش دهیم.

آپدیت صفحه سایت چیست؟

آپدیت صفحه سایت و به‌روزرسانی محتوا، محتوای قدیمی موجود شما را تازه می‌کند. این کار باعث می‌شود کاربر، با داده‌ها، اطلاعات، نقل‌قول‌ها به هدف جستجوی خود بپردازد. این کار به موتورهای جستجو نشان می‌دهد که شما هنوز منبع قابل اعتمادی، برای آن عبارت جستجو هستید.

 

به‌عنوان‌مثال، فرض کنید شما راهنمای بهترین شیوه‌های بازاریابی دیجیتال را در سال‌های قبل، منتشر کرده‌اید. این مقاله در ابتدا به‌خوبی نگارش شده و برای چندین کلمه کلیدی نیز، رتبه‌بندی دریافت کرده است. بااین‌حال، ممکن است این مقاله تا کنون با کاهش میزان سرپ، روبرو شود. چرا که محیط بازار تغییر کرده و آمارهای ذکر شده برای پشتیبانی از استدلال شما ممکن است دیگر جاری نباشد. همچنین، بهترین شیوه‌های ذکر شده ممکن است دیگر با آمار و ارقام امروزه، مرتبط نباشند.

زمانی که شما آپدیت محتوا را انجام می‌دهید، گوگل از طریق الگوریتم پاندا، این موضوع را درک می‌کند. همچنین، به کسانی که محتوای خود را به‌روز می‌کنند با جدیدترین و بهترین امکانات و رتبه‌ها پاداش می‌دهد.

از کجا بفهمیم به آپدیت صفحه سایت نیاز داریم؟

حتی با وجود یک تیم متخصص، برای آپدیت صفحه سایت و تعیین تقویم محتوایی، هنوز باید تصمیم بگیرید که کدام محتوا را باید آپدیت کنید؟ شما نمی‌توانید همه صفحات را به یکباره به‌روز کرده و آن‌ها را انتشار دهید. پس از کجا متوجه شویم که کدام صفحات سایت، نیاز به آپدیت محتوا دارند؟

کارشناسان تیم محتوا می‌توانند در جریان این به‌روز‌رسانی، به شما کمک کنند. چرا که این کار، برای افراد عادی، امری دشوار است. برای آپدیت صفحه سایت، می‌توانید پیش از هرگونه اقدامی با کارشناسان مربوطه، مشورت کنید.

همچنین، باید فهرست کوتاهی از موضوعات داغ و محتوای مرتبط، در اختیار داشته باشید و حتماً آن‌ها را در جلسات آپدیت محتوا مطرح کنید.

نکته دیگر این است که از Google Analytics استفاده کنید تا ببینید، دقیقاً چه محتوایی نیاز به آپدیت دارد؟ همچنین، بررسی کنید چه محتوایی در همان زمان، کمتر خوانده شده است؟ سعی کنید اعضای تیم خود را در جهت رفع خطاهای ممکن، به کار بگیرید.

چگونه صفحات سایت را به‌روز‌رسانی کنیم؟

نحوه به‌روز‌رسانی صفحات سایت

اگر قصد آپدیت صفحه سایت خود را دارید، می‌توانید این کار را از راه‌های مختلفی انجام دهید. در ادامه، به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

مطمئن شوید همه چیز به‌درستی کار می‌کند

اولین کاری که باید انجام دهید، این است که مطمئن شوید همه چیز در وب‌سایت شما، هنوز هم به‌درستی کار می‌کند. این به این معنی است که وب‌سایت خود را به طور کامل بررسی کنید و هر صفحه‌ای را که ممکن است مرور کنید. بررسی موارد زیر به شما در این کار، کمک می‌کند:

  • بررسی پلاگین‌ها یا تم‌هایی که نیاز به به‌روز‌رسانی دارند
  • تصاویر قدیمی یا کیفیت پایین
  • اطلاعات کاربر نادرست و یا قدیمی
  • لینک‌های شکسته
  • ویژگی‌ها و یا پلاگین‌های خراب
  • مشکلات قالب‌بندی و یا سبک
  • محتوای گمشده و یا قدیمی

ایجاد محتوای جدید و به‌روز

کاربران وب، محتوایی می‌خواهند که مشکلات آن‌ها را حل کند. چه به دنبال خدمات قابل‌اعتماد باشند و چه به دنبال مقایسه محصولات، درهرصورت، اطلاعات به‌روز و مفید می‌خواهند. به‌منظور افزایش تعداد بازدیدکنندگان یک وب‌سایت، ارائه محتوای جذاب و متفکرانه‌، راه‌حلی مناسب است. چرا که کاربران اینترنتی، می‌توانند از این طریق، به اطلاعات مورد‌نظر، دست پیدا کنند.

وب‌سایت شما باید محتوای تازه و بدون خطاهای نگارشی، آمار نادرست یا جزئیات قدیمی که می‌تواند، منجر به اطلاعات نادرست شود، ارائه دهد. با تغییر و آپدیت صفحه سایت خود با نسخه‌های تازه و کاملاً تحقیق شده، احتمالاً پایگاه مشتریان خود را افزایش می‌دهید. همچنین می‌توانید، بازدیدکنندگان را به کسب‌و‌کار خود، علاقه‌مند کنید.

دریافت بازخورد از مخاطبان هدف

بهتر است از بازدیدکنندگان همیشگی خود، بازخورد مستقیم بخواهید تا به شما در آپدیت صفحه سایت، کمک کنند. باید در نظر بگیرید که مخاطبان شما چه چیزهایی را دوست دارند و چه چیزهایی را دوست ندارند. همچنین، باید متوجه شوید که برای چه ویژگی‌ها یا محتواهایی ارزش قائل هستند. بهترین راه برای تشویق آنان برای ثبت این بازخورد، درخواست مستقیم از آن‌هاست. شما می‌توانید این کار را از طریق تاپیک‌ها یا انجمن‌های نظرات، یک کمپین ایمیلی، یا حتی یک نظرسنجی ویژه یا معمولی، انجام دهید.

تحلیل و بررسی رقبا

اکنون، زمان آن رسیده است که مطمئن شوید هنوز هم در جایگاه رقابت با سایر رقیبان خود قرار دارید یا اینکه از دور رقابت، خارج شده‌اید؟ خوشبختانه ابزارهای خاصی وجود دارد که می‌تواند به شما در انجام این تحقیق، کمک کند. این ابزار‌ها، برای محک‌زدن سایت شما با دیگران، از معیار‌های خاصی، استفاده می‌کنند.

به‌عنوان‌مثال، LikeWeb اطلاعات ترافیک هر وب‌سایتی را نمایش داده و BuzzSumo به شما امکان می‌دهد، موفق‌ترین قسمت محتوا را پیدا کنید. از طرف دیگر، بررسی Ahrefs، اطلاعات دقیقی را در مورد کارهایی که باید انجام دهید تا رتبه بهتری، نسبت به رقبا کسب کنید را ارائه می‌دهد.

سپس، می‌توانید دانش به‌دست‌آمده از تحقیق، در مورد رقبای خود را در وب‌سایت، اعمال کنید.

به‌روز‌رسانی کلمات کلیدی

کلمات کلیدی، بخش مهمی از استراتژی هر وب‌سایتی هستند. استفاده از کلمات مناسب به شما کمک می‌کند در موتورهای جستجو، رتبه بالاتری داشته باشید. این به این معنی که وب‌سایت شما توسط کاربران، بیشتر دیده می‌شود.

حتی اگر هنگام ایجاد وب‌سایت خود، کلمات کلیدی زیادی اضافه کرده باشید، حجم جستجو، همیشه می‌تواند تغییر کند. این به این معنی است که کلمات کلیدی که استفاده می‌کنید، ممکن است دیگر مخاطب هدف شما را به طور مؤثر، جذب نکنند.

برای آپدیت صفحه سایت در سال جدید، باید زمانی را صرف بررسی محبوب‌ترین کلمات کلیدی برای وب‌سایت خود کنید. Google Keyword Planner، ابزار مفیدی برای این کار است. همچنین، می‌توانید از یک ابزار شخص ثالث به نام KWFinder استفاده کنید. این ابزار، به شما امکان می‌دهد، تعداد محدودی جستجو در روز را به‌صورت رایگان، انجام دهید.

نحوه آپدیت محتوای موجود در سایت

چگونه محتوای موجود در سایت را آپدیت کنیم؟

اگر قصد آپدیت صفحه سایت خود را دارید، باید این کار را با بررسی محتوای موجود در سایت، شروع کنید. برای این کار، کافی است یک صفحه گسترده، برای جزئیات و یادداشت‌برداری در مورد هر قسمت از محتوا، آماده کنید.

حال، زمان آن رسیده که در خصوص آپدیت محتوا به سؤالات زیر، پاسخ دهید.

  • آیا محتوای موجود شما با اهداف تجاری فعلی شما همسو است؟
  • آیا امکان به‌روز‌رسانی محتوا برای منعکس‌کردن اهداف تجاری شما وجود دارد؟
  • آیا محتوا به‌درستی شخصیت‌های مشتری شما را همسو کرده و هدف قرار می‌دهد؟
  • آیا محتوا به‌خوبی نوشته شده است؟ بدون غلط املایی و یا سایر اشتباهات نگارشی؟
  • آیا مطالب برای خواندن، جذاب به میزان کافی جذاب هستند؟
  • آیا محتوا جدید و به‌روز است یا به نظر قدیمی و بی‌ربط است؟

می‌توانید با بررسی این نکات در خصوص محتوای موجود، به آن امتیاز دهید و آپدیت محتوا را در خصوص محتوا‌های با امتیاز کمتر، انجام دهید. هدف از انجام این کار،  عملکرد محتوا، ارزیابی کیفیت و ارتباط آن است.

سپس در مراحل بعدی، تصمیم می‌گیرید که آیا آن را همان گونه حفظ کنید و یا آپدیت صفحه سایت را به‌صورت کامل، انجام دهید.

در پایان

سال جدید، بهترین زمان، برای دادن ظاهری تازه به وب‌سایت شماست. ممکن است شما هم جزو افرادی باشید که روزانه، روی بخش کوچکی از وب‌سایت خودکار می‌کنند! اما اگر تصمیم بگیرید کمی عمیق‌تر بگردید و وب‌سایت خود را به طور گسترده‌تر به‌روزرسانی کنید، سال آینده نتیجه آن را خواهید دید!

خیلی راه‌ها برای انجام‌دادن آپدیت صفحه سایت، وجود دارد. ممکن است فقط لازم باشد مطمئن شوید که همه چیز، به‌روز است و به‌درستی کار می‌کند. حتی ممکن است بخواهید، تغییرات بزرگی مانند تغییر کلیدواژه‌های اصلی که وب‌سایت شما هدف قرار داده است، ایجاد کنید.

آپدیت صفحه سایت، فعالیتی مفید است که می‌تواند، ظاهر و احساس وب‌سایت شما را تغییر دهد. این کار، علاوه بر آپدیت محتوا، شامل دیگر ملزومات استاندارد آپدیت صفحات نیز، می‌شود. عده‌ای معتقدند، به‌روز‌رسانی محتوای سایت، کلید موفقیت یک پروژه است.

در این مقاله، به چگونگی آپدیت محتوا و صفحات سایت، اشاره کردیم. امید است مورد‌توجهتان قرار گرفته باشد.

اشتراک گذاری این مطلب در :

نظرات کاربران

هنوز نظری نداریم!

اولین دیدگاه رو میتونی راجع به این مطلب ثبت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + سه =