۸ نکته اساسی برای شروع تولید محتوا وب‌سایت

پابلیکا / بازاریابی محتوا / ۸ نکته اساسی برای شروع تولید محتوا وب‌سایت
تاریخ آخرین به روز رسانی: ۱۳ تیر ۱۴۰۳
زمان تقریبی مطالعه : 5 دقیقه
8 نکته اساسی برای شروع تولید محتوا وب‌سایت

به عنوان صاحب یک کسب وکار،  تا به حال برای شما پیش آمده که بپرسید بازاریابی و تولید محتوا چیست؟ بدون شک، بازاریابی محتوا در سال های اخیر توانسته است خود را به عنوان یکی از مهم ترین جنبه های بازاریابی برای شناخته شدن شرکت ها، ایجاد ترافیک وب و ایجاد فرصت های تجاری جدید معرفی نماید.

در این مقاله خواهید فهمید که بازاریابی محتوا چه کاربردی دارد و چگونه می‌توانید آن را در سایت خود به کار ببرید. برای پاسخ به همه این سوالات حتما این مقاله را تا به انتها دنبال نمایید.

بازاریابی محتوا وب سایت چیست؟

بازاریابی محتوا یک تکنیک بازاریابی است که بر ایجاد، انتشار و توزیع محتوای مرتبط، منسجم و جالب برای جذب و حفظ مخاطبان هدف تمرکز دارد.

برای اجرای این تکنیک، مهم است که مشخص کنیم مخاطب هدف ما چه کسانی هستند. ایجاد محتوا بدون در نظر گرفتن اینکه برای چه کسی تولید می شود، یک اشتباه جدی است. بنابراین، بنشینید و مشخصات مشتری ایده‌آل خود را مشخص کنید. بعد از این کار، توسعه استراتژی بازاریابی محتوای شما بسیار ساده‌تر خواهد بود. تولید محتوا به شما این امکان را می دهد که مشتریان را به روشی هوشمندانه تر از روش های سنتی جذب کنید. بازاریابی محتوا به شما در صرفه جویی در هزینه ها کمک می کند و به شما در سئوی وب سایت کمک می کند و مهمتر از همه، به شما کمک می کند تا یک تصویر قدرتمند از برند خود بسازید.

به عنوان یک کارآفرین، ممکن است در ابتدا، ارزش بازاریابی محتوا را نبینید ولی بدون شک، بازاریابی و تولید محتوا تکنیکی است که مزایای زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت و به شما امکان می دهد در هزینه های بازاریابی میان مدت و بلندمدت صرفه جویی نمایید.

اشکال مختلف بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا در اندازه‌ها و قالب‌های مختلفی ارائه می‌شود. در اینجا فرمت های مختلفی وجود دارد که می توانید از آن در استراتژی بازاریابی و تولید محتوا محتوای خود استفاده نمایید:

  • مقالات سایت
  • اعلامیه های مطبوعاتی
  • تصاویر همراه با متن
  • کتاب های الکترونیکی
  • آموزش های تصویری
  • پادکست ها
  • اینفوگرافیک ها

ایجاد ترکیبی از انواع محتوا مهم است. بنابراین ما مخاطبان خود را با قالب های یکسان نباید خسته نماییم. قالب هایی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با کاری که انجام می دهید، مطابقت دارند.

مزایای بازاریابی محتوا

مخاطبان شما در حال جستجو برای اطلاعات هستند، با ایجاد محتوا و دسترسی اطلاعات خود، کسب و کارتان را بهبود ببخشید و  نکاتی که مشتریان برای یک خرید مناسب نیاز دارند، در اختیار آنها قرار دهید.

ایجاد آگاهی از برند: وقتی اطلاعات ارزشمندی را با مخاطبان خود به اشتراک می گذارید، آنها زمان خود را صرف آشنایی با برند شما می کنند و با شرکت و نام تجاری شما آشنا می شوند که به بازدید بیشتر و تبدیل به مشتری شدن برای کسب و کار شما کمک زیادی می کند.

نکات اساسی برای شروع بازاریابی محتوا وب سایت

۱. اهداف خود را از تولید محتوا مشخص کنید و مخاطب هدف خود را مشخص کنید

هنگامی که برای وبسایت خود محتوا تولید می‌کنید، باید اهداف مربوطه به آن را نیز تعیین کنید. بعضا به اشتباه در زمان تولید محتوای متنی فقط از کلمات کلیدی کوتاه استفاده می‌کنند. با تغییرات الگوریتم‌های گوگل کلمات کلیدی بلند نیز جز موارد مهم در زمان تهیه محتوا هستند و نقش زیادی در سئو تولیدی دارند.

قبل از شروع تولید محتوا باید بدانید که برای چه کسی بازاریابی می کنید تا بتوانید به محتوای خود جهت بدهید. این بدان معناست که مخاطب هدف خود را تعیین کنیم. پس محتوایی طبق نظر مخاطبانتان تهیه کنید.

۲.موضوعات محتوا

هنگامی که مخاطبان هدف خود را شناسایی کردید و بهتر فهمیدید که آنها چه کسانی هستند، چه می خواهند و غیره، می خواهید شروع به کار فکری در مورد موضوعات مختلفی کنید. برای مثال مخاطبان شما به چه مباحثی علاقه مند هستند.

با تحقیق در مورد موضوعاتی که افراد در حوزه کار شما شما  انجام می دهند، ایده بگیرید. فهرستی از اصطلاحات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود تهیه کنید. با ایده‌های جدید فکری، تولید محتوای ارزشمندتری را به دست خواهید آورد که می‌توانید از آنها برای جذب مشتریان جدید استفاده کنید.

 

3. مطالب را به طور منظم منتشر کنید

ایجاد یک پست در سایت هر سه ماه یک بار برای موفقیت کافی نیست. بازاریابی محتوا به انتشار منظم نیاز دارد تا بتوانید به طور مداوم ترافیک سایت خود را افزایش دهید و از رقبا عقب نمانید.ناگفته نماند، پست کردن مکرر محتوا به افراد کمک می کند تا کسب و کار شما را از کانال های مختلف، کشف نمایند.

با ایجاد یک تقویم محتوا، به کسب و کار خود کمک کنید. مطالب را به طور مکرر منتشر کند. یک تقویم به شما کمک می‌کند سازماندهی کنید و بدانید چه زمانی محتوا را پست می‌کنید. این ابزار همچنین به شما این امکان را می دهد که اقدامات بعدی بهتری را انجام دهید.

۴. سایت خود را کاربر پسند کنید

اگر محتوایی را در وب سایت خود ایجاد می کنید، مطمئن شوید که سایت شما کاربرپسند است. شما می توانید محتوای عالی داشته باشید اما اگر مخاطبان شما نتوانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند و با آن ارتباط برقرار کنند، سایت شما را به راحتی ترک می کنند و به جای آن از وب سایت رقیب بازدید می کنند.

بهینه سازی محتوا وب سایت
بهینه سازی محتوا وب سایت

5. محتوای خود را تبلیغ کنید

تبلیغ محتوا به شما کمک می کند تا به افراد بیشتری را که به کسب و کارتان علاقه مند هستند، دسترسی پیدا کنید.رسانه های اجتماعی مکانی عالی برای تبلیغ محتوا هستند.

می توانید پست های وبلاگ، ویدئوها و اینفوگرافیک ها را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. آنها نیز می توانند به سرعت محتوای شما را بررسی کنند و در صورت پسندیدن آن را در صفحات رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند. به عنوان مثال، آن ها می توانند پیوندی را در کانال یوتیوب خود به اشتراک بگذارند و جدیدترین محصول و خدمات شما را به دیگران معرفی کنند. بازاریابی محتوا یک استراتژی هوشمندانه و بلند مدت است. شما به طور مداوم اطلاعات ارزشمندی را برای ایجاد پیوندهای قوی با مخاطبان خود به اشتراک می گذارید که دیگر تنها مربوط به فروش خدمات شما نیست بلکه در مورد اعتماد آنها به شما با تولید و ارائه محتوای مفید است.

۶. خوانایی و سادگی ساختار و زبان را در اولویت قرار دهید

مطمئن شوید که زبان محتوای سایت برای همه مخاطبان شما قابل خواندن و درک باشد.در بسیاری از موارد مخاطبان هدف شما، زمان کمی برای مطالعه دارند و مشتاق درک پیشنهاد شما یا تکمیل یک اقدام در وب سایت شما به سرعت و آسانی با خواندن یک متن روان، می باشند.

اطمینان حاصل کنید که تا جایی که می توانید با زبان ساده و بدون اصطلاحات در مجموعه محتوای وب سایت خود به آنها کمک می نمایید.

۷. درک اینکه رقبا چگونه تولید محتوای سایت خود را انجام می دهند، مهم است

چگونگی ایجاد تولید محتوا توسط دیگر رقیبان شما می تواند یک منبع الهام برای مسیر موفقیت شما باشد. با این حال مطمئن شوید که رویکردهای رقیب را به عنوان یک منبع بدون نقص در نظر نمی گیرید و مواردی که برای شما مفید است را به خوبی بررسی و تجزیه و تحلیل می نمایید.

بنابراین مهم است که از آنالیز رقبا به عنوان یک تمرین تحقیقاتی برای ایجاد یک سایت خوب استفاده کنید. اطمینان حاصل نمایید که از فعالیت های رقیب به عنوان یک الگو برای اینکه طرح محتوای وب سایت شما چگونه باید باشد، استفاده نمی کنید و مسیر خلاقانه و تازه خود را دنبال می نمایید.

۸. به یاد داشته باشید که اکثر افرادی که به وب سایت شما می آیند از پیوندهایی غیر از صفحه اصلی شما هستند

مخاطبان با پیوندهای شما در نتایج موتورهای جستجو یا سایر وب سایت ها برخورد می کنند، بنابراین ممکن است هیچ اطلاعی از آنچه شما در سایت خود صحبت می کنید، نداشته باشند.

یک نکته بسیار مهم برای تولید محتوای وب سایت این است که هر زمان یک  محتوا جدید می نویسید، یک تصویر کامل را ترسیم کنید. حتی زمانی که در حال معرفی مفاهیمی هستید که قبلاً در مورد آنها صحبت کرده اید، آن مفاهیم را به طور خلاصه توضیح دهید.

به یاد داشته باشید که اکثر افرادی که به وب سایت شما می آیند از پیوندهایی غیر از صفحه اصلی شما هستند
به یاد داشته باشید که اکثر افرادی که به وب سایت شما می آیند از پیوندهایی غیر از صفحه اصلی شما هستند

تولید محتوا با پابلیکا

برخلاف تبلیغات یکبار مصرف، تولید محتوا نشان می‌دهد که به مشتریان اهمیت می‌دهید. بازاریابی محتوا که کلید موفقیت در دنیای پر سر و صدا امروز است مانند کپی رایتینگ نیست که بر فروش فوری تمرکز دارد. بازاریابی محتوا باعث ایجاد مخاطب می شود. شما می توانید از هر دو استراتژی برای آموزش و فروش استفاده کنید.

اگر تازه کار هستید برای اطلاعات بهتر و دریافت بهترین خدمات به سایت رپورتاژ پاپلیکا سری بزنید و کسب و کارتان را ارتقا ببخشید!

اشتراک گذاری این مطلب در :

سوالات متداول

برای بهینه سازی سایت خود، در مورد کلمات کلیدی که مخاطبان شما در جستجوهای گوگل استفاده می کنند، تحقیق کنید. به دنبال کلمات کلیدی با نتایج جستجوی بالا، دشواری کم باشید. استفاده از ابزار تحقیق کلمات کلیدی می تواند به شما در بازاریابی محتوای وب مناسب، کمک کند.

اینفوگرافیک ها تصاویری آموزنده پر از آمار، نمودارها و داده ها هستند. آنها می توانند در رسانه های اجتماعی و وب سایت ها استفاده شوند و در طولانی مدتی نکات خوبی را برای کار شما ارائه دهند.

برای اطمینان از اینکه مخاطبان زیادی تولید محتوای شما را پیدا می کنند، باید از استراتژی های  مناسبی استفاده کنید. برخی از این استراتژی ها عبارتند از:

  • بازاریابی ایمیلی
  • بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
  • لینک بیلدینگ

همانطور که گفته شد، مشتری اطلاعات ارزشمند می خواهد. ساده ترین راه برای ارائه آن، ایجاد محتوا است. مشتریان نیاز به اطلاعات برای تصمیمات آگاهانه در خریدشان دارند. بازاریابی محتوا باعث می شود که مشتریان به برند شما اطمینان نمایند و از کسب و کار شما حمایت نمایند.

بازاریابی سنتی شامل پخش پیام برای مخاطبان زیادی است به این امید که برخی از انها متوجه این پیام شوند. در مقابل، بازاریابی آنلاین مشتریان خاص و ایده آل را هدف قرار می دهد و برای برقراری روابط با آنها و جلب اعتماد مخاطبان هدف تلاش می نماید.

نظرات کاربران

هنوز نظری نداریم!

اولین دیدگاه رو میتونی راجع به این مطلب ثبت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =