رپورتاژ آگهی دانشگاهی: بهبود ارتباطات دانشگاه با دانشجویان و اجتماع

پابلیکا / رپورتاژ آگهی / رپورتاژ آگهی دانشگاهی: بهبود ارتباطات دانشگاه با دانشجویان و اجتماع
تاریخ آخرین به روز رسانی: ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
زمان تقریبی مطالعه : 6 دقیقه
رپورتاژ آگهی دانشگاهی: بهبود ارتباطات دانشگاه با دانشجویان و اجتماع

اگر در دنیای دیجیتال و سئو فعالیت می‌کنید، بدون‌شک با کلمه رپورتاژ آشنا هستید. رپورتاژ آگهی دانشگاهی یکی از تکنیک‌های سئو خارجی است که به بهبود وضعیت و جایگاه وب‌سایت کمک می‌کند. این نوع رپورتاژ به‌عنوان یکی از بهترین رپورتاژهای آگهی شناخته می‌شود که بک‌لینک‌های قدرتمندی ایجاد می‌کند. رپورتاژ آگهی به‌صورت محتوای متنی منتشر می‌شود و تاثیرات رپورتاژ آگهی دانشگاهی بر سئو سایت را نمی‌توان نادیده گرفت. در‌ادامه این مطلب به بررسی دقیق اینکه رپورتاژ آگهی دانشگاهی چیست، فواید رپورتاژ دانشگاهی و دیگر ابعاد این تکنیک می‌پردازیم.

 

رپورتاژ آگهی دانشگاهی چیست؟

به‌طورکلی بعضی افراد نسبت به تبلیغات دیدگاه مثبتی ندارند؛ به‌همین علت برای جذب مخاطبان بیشتر و جلوگیری جبهه‌گیری‌های افراد مختلف تبلیغات، از رپورتاژ‌ها استفاده می‌شود. باتوجه به اینکه امروزه تنوع محصولات و خدمات مختلف زیاد است، استفاده از تبلیغات مناسب برای معرفی محصول موضوع بسیار مهمی محسوب می‌شود. یکی از انواع رپورتاژ آگهی، رپورتاژ آگهی دانشگاهی است، که نتایج خوبی برای بهبود وضعیت سئو به‌همراه دارد.

از آن‌جایی‌که سایت‌های دانشگاهی برای گوگل بسیار تاثیرگذار و مهم هستند، استفاده از این رپورتاژ موجب می‌شود تا گوگل رتبه و امتیاز بیشتری به سایت‌ها اختصاص دهد. وب‌سایت‌هایی که از سایت‌های دانشگاهی بک‌لینک دریافت می‌کنند، امتیاز و رتبه خوبی نیز خواهند داشت. به‌طور کلی سایت‌های دانشگاهی دارای پسوند edu هستند و به‌عنوان سایت خاص تشخیص داده می‌شود.

رپورتاژ آگهی دانشگاهی تفاوت چندانی با سایر رپورتاژ‌ها ندارد؛ اما حساسیت‌های بسیاری برای محتوای متنی آن وجود دارد. چراکه در وب‌سایت‌های معتبر و علمی منتشر می‌شوند. در نوشتن این نوع رپورتاژ دانشگاه و نوع آن نیز مهم است، چراکه دانشگاه‌های دولتی امتیاز بیشتری نسبت به دانشگاه‌های خصوصی خواهند داشت.

آیا رپورتاژ دانشگاهی برای تبلیغات مناسب است؟

رپورتاژ‌ها در‌گذشته به‌صورت متفاوتی در مجله‌ها و روزنامه‌ها نوشته می‌شدند و همه هدف آن‌ها از انتشار، تبلیغات به‌صورت مستقیم بود. امروزه اکثر کسب‌وکارها به‌صورت اینترنتی فعالیت می‌کنند و به‌همین علت سئو نقش بسزایی در پیشرفت کسب‌وکارها دارد‌؛ بنابراین به‌طور کلی هدف از رپورتاژ‌نویسی و رپورتاژ آگهی دانشگاهی بهبود وضعیت سئو سایت است. اگر رپورتاژ شما به‌درستی نوشته و منتشر شود، درکنار بهبود وضعیت سئو می‌تواند تاثیرات مثبتی نیز بر روی تبلیغات داشته باشد.

 

هر آنچه باید راجع به رپورتاژ آگهی دانشگاهی بدانید
هر آنچه باید راجع به رپورتاژ آگهی دانشگاهی بدانید

فواید خرید رپورتاژ‌های آگهی دانشگاهی

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم این نوع رپورتاژ اثرات قوی بر سایت می‌گذارد. به‌طور دقیق‌تر رپورتاژ آگهی دانشگاهی بک‌لینک‌های قوی ایجاد می‌کند و منجر به بهبود وضعیت سایت می‌شود. از دیگر فواید آن می‌توان به بهبود نتایج جستجوی گوگل و افزایش دامین آتوریتی و پیج آتوریتی سایت اشاره کرد. همچنین امتیاز اسپم‌ها در وب‌سایت شما کاهش می‌یابد، چراکه لینکی از یک سایت دانشگاهی معتبر دریافت خواهید کرد.

اعتبار سایت با گوگل نیز افزایش می‌یابد و می‌توان از آن به‌عنوان منبعی برای دریافت تیک آبی اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی استفاده کرد. این تاثیرات مثبت از روش ایجاد می‌شوند، روش اول افزایش میزان اعتبار وب‌سایت و دوم افزایش تعداد بازدید‌کنندگان است. باتوجه به اینکه الگوریتم‌ها و اصول سئو روزبه‌روز پیچیده‌تر و پیشرفته‌تر می‌شوند، رپورتاژ دانشگاهی راهی برای اثرگذاری مثبت در وب‌سایت خواهد بود.

امروزه همه وب‌سایت‌ها نیازمند یک رپورتاژ آگهی بهینه و موثر در گوگل هستند. رپورتاژ آگهی دانشگاهی موجب جلب‌ اعتماد کاربران و مخاطبان می‌شود. همچنین این نوع رپورتاژ شما را نسبت به سایر رقبا متمایز کرده و جایگاه شما را افزایش می‌دهد. رپورتاژ دانشگاهی همچنین بر میزان فروش محصولات تاثیر مستقیمی خواهد داشت. اگر کسب‌وکار آنلاینی دارید و برای فروش نیازمند تبلیغات معتبر و تاثیرگذار هستید، رپورتاژ دانشگاهی بهترین گزینه خواهد بود. به‌دلیل تاثیرگذاری مثبت سایت‌های دانشگاهی و همچنین تبلیغ غیرمستقیم در رپورتاژ، کاربران اعتماد بیشتری خواهند داشت.

شرایط لازم رپورتاژ دانشگاهی

همان‌طور که اشاره کردیم رپورتاژ آگهی دانشگاهی نوع خاصی از رپورتاژ محسوب می‌شود؛ بنابراین شرایط خاصی نیز برای نوشتن دارد که باید‌ رعایت شوند. هرگونه اطلاعاتی که در سایت شما وجود دارد، نوعی بازاریابی دیجیتال محسوب می‌شود و رپورتاژ دانشگاهی نیز باید براساس این اطلاعات تهیه شود. به‌ عبارت دیگر اطلاعات گزارش شده وب‌سایت کمک می‌کند تا نتایج رپورتاژ آگهی را بررسی کنید. یکی از شرایط لازم در رپورتاژ‌نویسی برای وب‌سایت‌های دانشگاهی محتوای ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ کلمه‌ای است.

همچنین به حداکثر ۲ عکس متناسب برای متن با طول مناسب نیاز خواهید داشت. تعداد لینک‌ها از دیگر شرایط لازم برای رپورتاژ آگهی دانشگاهی محسوب می‌شود که بهتر است بیش‌تر از ۳ لینک نباشد. اگر اطلاعات وب‌سایت شما به زبان فارسی منتشر می‌شود، بهتر است رپورتاژ را نیز به زبان فارسی بنویسید. همچنین اگر رپورتاژ شما در دانشگاه‌های خارج از ایران منتشر می‌شود، با وی‌پی‌ان وارد آن شوید. تمامی نکات بیان شده باید تحت نظارت متخصص سئو و هدف آن برای وبسایت‌ بررسی و پیش برود.

 

بهبود سئو سایت با رپورتاژ آگهی دانشگاهی
بهبود سئو سایت با رپورتاژ آگهی دانشگاهی

تاثیرات خرید رپورتاژ دانشگاهی

قبل از هرچیزی باید بدانید که هیچ‌کدام از تکنیک‌های سئو نمی‌توانند راه طولانی را یک شب طی کنند‌؛ بنابراین بهتر است صبور بود و انتظار غیرمنطقی نداشته باشید. باتوجه به نکته بیان شده رپورتاژ آگهی دانشگاهی به‌عنوان یکی از موثرترین شیوه‌های بهینه سازی سئو سایت شناخته می‌شود. دلیل اصلی این تاثیرات قوی بک‌لینک‌هایی هستند که‌ پیش‌تر به آن‌ها اشاره کردیم. داشتن بک‌لینک‌های خارجی یکی از استراتژی‌های سئو خارجی محسوب می‌شود.

به‌عبارت دیگر تاثیر این نوع بک‌لینک که از سوی رپورتاژ ایجاد می‌شود، از بک‌لینک‌هایی همچون بک‌لینک کامنتی، بک‌لینک شبکه‌های اجتماعی و… بیشتر است. این اثرگذاری متفاوت و قوی دلایل بسیاری دارد؛ یکی از این دلایل قوی بودن سایتی است که به وب‌سایت شما لینک می‌دهد، در واقع سایت‌هایی که Domain Authority بالایی دارند به شما لینک می‌دهند. همچنین بک‌لینک‌هایی که از سوی محتوای متنی هستند بسیار ارزشمند هستند و این مورد شامل رپورتاژ آگهی دانشگاهی نیز می‌شود؛ زیرا حداقل ۳ لینک برای دنبال کردن وب‌سایت شما ایجاد می‌شود.

از دیگر دلایل می‌توان به تعداد ثابت بازدیدکنندگان سایت دانشگاه اشاره کرد که منجر به کلیک ثابت بر روی لینک‌های وب‌سایت شما می‌شود. همچنین تعداد بک‌لینک‌های حاصل از رپورتاژ دانشگاهی اندک است و گوگل را حساس نمی‌کند. بازدید بالای رپورتاژ نیز منجر به افزایش ترافیک سایت شما خواهد شد. توجه داشته باشید که لینک و بازدیدهای رپورتاژ دانشگاهی همیشه می‌مانند؛ با این‌حال میزان ترافیک ورودی وب‌سایت ممکن است در بازه‌های مختلف، متفاوت باشد.

مراحل نوشتن رپورتاژ آگهی دانشگاهی

نوشتن یک رپورتاژ دانشگاهی نیازمند طی کردن چندین مرحله و رعایت برخی فاکتورها است. در‌ادامه به بررسی گام‌به‌گام این مراحل‌ می‌پردازیم تا بتوانید بهترین بازخورد را از رپورتاژ آگهی داشته باشید.

انتخاب سایت دانشگاه

توجه داشته باشید که برای دریافت بک‌لینک‌های قوی باید وب‌سایت‌های با سئو بالا را انتخاب کنید. در میان وب‌سایت دانشگاه‌ها نیز برخی از رتبه سئو پایین‌تری برخوردار هستند. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم دانشگاه‌های دولتی اعتبار و امتیاز بالاتری از دانشگاه‌های خصوصی دارند.

 

افزایش اعتبار کسب‌وکار با رپورتاژ آگهی دانشگاهی
افزایش اعتبار کسب‌وکار با رپورتاژ آگهی دانشگاهی

نوشتن محتوای استاندارد

پس از خرید رپورتاژ آگهی دانشگاهی باتوجه به هدف خود، باید به نوشتن یک محتوای عالی و استاندارد توجه کنید. برای نوشتن یک محتوای مناسب نیز باید باتوجه به هدف خود از رپورتاژ مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم را مدنظر داشته باشید.

  •  بازاریابی محتوایی: اگر به هدف تبلیغات و فروش از رپورتاژ دانشگاهی استفاده می‌کنید بهتر است راجع به محصول، کسب‌وکارتان و خدماتی که ارائه می‌دهید، صحبت کنید. اگر قصد تبلیغات ندارید و برای بهبود وضعیت سئو و جلب اعتماد مشتری می‌خواهید رپورتاژی بنویسید نیز، بهتر است به سراغ مسائل تکنیکی مربوط به کسب‌وکارتان بروید. در میان توضیح این تکنیک‌ها می‌توانید به‌صورت غیرمستقیم به کسب‌وکار خود نیز اشاره کنید.
  •  نوشتن محتوای جذاب: پایه و اساس محتوای رپورتاژ باید به اطلاعات کاربردی و مهم بپردازد. تیتر جذاب و خاص نیز مورد مهمی است، که به افزایش میزان کلیک منجر می‌شود. در اولین نگاه تیتر محتوا به چشم می‌آید؛ بنابراین برای جلب‌توجه خواننده باید تیتر جذابی د‌اشته باشید.
  •  استفاده از تصاویر: باتوجه به اینکه مخاطبان وب‌سایت‌ها اغلب افراد صبور و باحوصله‌ای نیستند. برای بیشتر نگه‌داشتن آن‌ها در وب‌سایت باید از تصاویر و ویدئوهای مناسب استفاده کرد. برای هدایت مخاطبان به سمت وب‌سایت خودتان بهتر است تصاویر باکیفیت و خاص، کاریکاتور و… را انتخاب کنید.
  •  درخواست مستقیم: اهمیتی ندارد که هدف شما بهبود سئو سایت است یا تبلیغات، هرچه مخاطب‌های بیش‌تری از طریق رپورتاژ آگهی دانشگاهی جذب سایت خود کنید، برای شما بهتر است. یکی از شیوه‌های جذب مخاطب CTA است. در این روش به‌جای اینکه تنها به یک لینک‌‌دهی اکتفا شود، به‌طور مستقیم از مخاطب بخواهید برای دسترسی به چیزی روی لینک کلیک کند. این روش تاثیر بسزایی روی ذهن مخاطب می‌گذارد و او را قانع می‌کند تا روی لینک کلیک کند.

 

خرید رپورتاژ آگهی دانشگاهی
خرید رپورتاژ آگهی دانشگاهی

انتخاب بک‌لینک استاندارد

پس از انتخاب یک سایت و نوشتن محتوای مناسب، نوبت به انتخاب کلماتی می‌رسد که باید لینک‌دهی کنید. انتخاب کلمات برای لینک‌دهی به‌طور کامل به شرایط وب‌سایت شما بستگی دارد و نیاز به بررسی تخصصی خواهد بود؛ با این‌حال برخی نکات کلی وجود دارند که‌ رعایت آن‌ها به بازدهی بهتر کمک می‌کند. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم بهتر است بیش از ۳ لینک ها شما رپورتاژ آگهی دانشگاهی قرار ندهید. همچنین ۲ مورد از لینک‌ها را به صفحه‌های مهم سایت بفرستید‌ و به یک صفحه نیز ۲ لینک متفاوت ندهید.

بهتر است یک لینک به اسم برند و کسب‌وکارتان باشد و به صفحه اصلی متصل شود. اگر وب‌سایت شما فروشگاهی است، حداقل یک لینک را به یک دسته‌بندی خاص محصول اختصاص دهید. بهتر است صفحاتی را برای لینک‌دهی انتخاب کنید که درحال حاضر نیز ارزش و رتبه سئو خوبی دارند.

انتشار بک لینک دانشگاهی با پابلیکا

درنهایت دریافتیم که رپورتاژ آگهی دانشگاهی چیست و می‌تواند برای تبلیغات و کسب نتایج بهتر در گوگل موثر باشد. فواید رپورتاژ دانشگاهی نیز بسیار گسترده هستند و درکنار جلب‌اعتماد و اطمینان مخاطب می‌توان آن را نوعی تبلیغات دانست. همچنین دریافتیم که تاثیرات رپورتاژ آگهی دانشگاهی بر سئو سایت بسیار مثبت بوده و اگر مراحل انتخاب سایت و رپورتاژ‌نویسی را به‌درستی طی کنید، بدون‌شک نتایج عالی کسب خواهید کرد. برای خرید رپورتاژ آگهی دانشگاهی نیز می‌توانید از وب‌سایت‌های معتبر مختلفی که وجود دارند، اقدام به انتخاب و خرید کنید.

پابلیکا یکی از این وب‌سایت‌ها است که شما می‌توانید از خدمات آن بهره‌مند شوید. این مجموعه بستری را ایجاد کرده است تا افراد و کسب‌و‌کار‌ها بتوانند برای توسعه کسب‌و‌کار خود گام بردارند. امکان انتشار ریپورتاژ آگهی، دریافت خدمات سئو و اجرای کمپین‌های روابط عمومی آنلاین در پابلیکا وجود دارد.

اشتراک گذاری این مطلب در :

سوالات متداول

رپورتاژ‌ دانشگاهی نوعی رپورتاژ است که به‌صورت محتوای متنی منتشر شده و اطلاعات مفید برای کاربر را همراه با معرفی محصول موردنياز ارائه می‌دهد.

ه‌طور کلی هدف از رپورتاژ آگهی دانشگاهی افزایش اعتبار وب‌سایت و جایگاه آن در گوگل است؛ اما می‌تواند روی میزان فروش و تبلیغات نیز موثر باشد.

مراحل نوشتن یک رپورتاژ دانشگاهی شامل انتخاب سایت دانشگاه، نوشتن محتوای استاندارد و انتخاب بک‌لینک استاندارد می‌شود.

بازاریابی محتوایی، جذابی محتوا و تیتر، استفاده از تصاویر و درخواست‌ مستقیم با CTA دارد.

بهتر است دانشگاه‌های دولتی را در اولویت قرار دهید؛ چراکه از امتیاز بیشتری نسبت به دانشگاه‌های خصوصی برخوردارند.

نظرات کاربران

هنوز نظری نداریم!

اولین دیدگاه رو میتونی راجع به این مطلب ثبت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =