رپورتاژ آگهی: راهی موثر برای ارتقا شما در گوگل
امروزه افراد بسیاری با دلایل مختلف به دنبال ارتقا رتبه خود در گوگل هستند. رپورتاژ آگهی و تبلیغات آنلاین با استفاده از گوگل ادز یکی از راههای ارتقا در گوگل است. این راه موثر میتواند کمک قابل توجهی را در پررونق شدن کسبوکار به شما برساند. در این صورت افراد بسیاری با کسبوکار شما آشنا میشوند. بنابراین شما میتوانید از این طریق به جذب مشتریان جدید بپردازید و سبب رشد کسبوکار خود شوید. البته توجه داشتهباشید که پیش از رپورتاژ آگهی با گوگل ابتدا باید با نحوه صحیح رپورتاژ آشنا شوید تا بتوانید هزینههای تبلیغاتی را به کمترین حد ممکن برسانید. همچنین با این کار از اشتباهات رایج نیز جلوگیری میکنید و در نتیجه سود حاصل از کار دوچندان میشود.
آشنایی با هدف رپورتاژ در گوگل، اولین قدم برای ارتقا در گوگل
امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی و رواج رایانهها در میان مردم، بسیاری از کارها به این وسایل وابسته شده است. به عنوان مثال یکی از کارهایی که با استفاده از نرمافزارهای رایانهها انجام میشود، تبلیغات برای انواع خدمات و کسبوکار به منظور معرفی آنها به مردم است. برای این نوع تبلیغات روشهای نوین به کار گرفته شده است. رپورتاژ از جمله روشهای تبلیغات محسوب میشود که نسبت به دیگر روشها بهصرفهتر است.
رپورتاژ واژهای فرانسوی است و به تبلیغاتی گفته میشود که به صورت گزارش یا مقاله نوشته میشوند. محتوا رپورتاژها میتواند شامل متن، تصویر و تلفیقی از هر دو باشد. هدف اصلی رپورتاژ معرفی و ایجاد شهرت برای انواع کسبوکارها است که به پیشرفت سئو سایت کمک بسیاری میرساند. شهرت یک کسبوکار موجب برند سازی برای آن میشود که در سودرسانی به آن بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
انواع رپورتاژها کدامند؟
رپورتاژها با توجه به موضوع، به دو دسته رپورتاژ تصویری و رپورتاژ خبری تقسیم میشوند. رپورتاژ آگهی تصویری به صورت یک تصویر ثابت یا ویدیو است که معمولا به همراه یک متن گیرا و جذاب طراحی میشود. این رپورتاژها معمولا در تلویزیون، بنرها، مکانهای عمومی و… به نمایش گذاشته میشوند. رپورتاژ خبری به صورت یک متن نوشته میشود که معمولا نویسنده سعی دارد ویژگیها و مشخصات محصول را به صورت غیر مستقیم توضیح دهد. این رپورتاژها در رادیو، وب سایتها، روزنامهها، مجلهها و… عرضه میشوند.
یک حساب تبلیغاتی گوگل برای خود راه اندازی کنید
اگر به تازگی یک کسبوکار راه انداختهاید و به دنبال راهی برای برندسازی و مطرح شدن در میان مردم هستید، رپوتاژ آگهی در گوگل بهترین انتخاب برای شما است. برای این کار ابتدا باید با مراحل ساخت حساب تبلیغاتی آشنا شوید تا از ایجاد مشکل در رپورتاژ جلوگیری کنید. مراحل ساخت حساب تبلیغاتی در گوگل شامل وارد شدن به حساب گوگل، ایجاد کمپین، انتخاب مکان تبلیغاتی، تعیین بودجه و در نهایت ارسال آگهی است که در ادامه به آنها میپردازیم.
اقدامات اولیه برای تهیه رپورتاژ آگهی
در مرحله اول باید با حساب گوگل خود وارد شوید. در آنجا باید اطلاعاتی همچون نام برند، وب سایت و هدف بازاریابی را وارد سایت کنید. پس از وارد کردن چنین اطلاعاتی، اگر فردی نام یا وبسایت شما را در گوگل سرچ کند، تبلیغات شما نمایش داده میشود. در مرحله بعد با توجه به هدف بازاریابی، یک صفحه باز میشود که شما را راهنمایی میکند تا بتوانید یک تبلیغ ویدیویی بسازید.
پس از طی کردن مراحل اشاره شده باید آماده ساخت یک کمپین باشید. برای این کار باید برای آگهی خود یک عنوان انتخاب کرده و نوع کمپین و برنامههای تبلیغاتی خود را مشخص کنید. همچنین شما میتوانید دکمهای برای تماس در آگهی خود قرار دهید تا مشتریان در صورت نیاز با کلیک روی آن با شما تماس بگیرند که این مورد کاملا اختیاری است.
انتخاب چندین کلید واژه مرتبط با آگهی از موارد بسیار مهم است. همچنین شما میتوانید مکانی را مشخص کنید تا تبلیغ برای مخاطبان نزدیک به آن مکان نمایش داده شود. در مرحله بعدی باید بودجه تبلیغات را تعیین کنید. در نهایت صفحهای باز میشود که تمامی اطلاعات وارد شده توسط شما، نمایش داده میشود. پس از بررسی صحت اطلاعات، باید هزینههای که گوگل برای آگهی شما تعیین میکند را بپردازید و اقدام به خرید رپورتاژ آگهی کنید. درنهایت وقت این میرسد که آگهی خود را ارسال کنید.
مخاطبان درست را هدف قرار دهید!
توجه داشته باشید که اگر گوگل تبلیغات شما را برای مخاطبانی که به محتوا رپورتاژ آگهی شما علاقمند نیستند، نمایش دهد، بودجه شما هدر میرود. گوگل برای جلوگیری از این مشکل قابلیت انتخاب مخاطبانی که میخواهید تبلیغ برای آنها نمایش داده شود را برای شما فراهم کرده است.
بر اساس این قابلیت شما میتوانید مخاطبان مورد نظر خود را بر اساس مواردی همچون سن، روز، زمان، موقعیت مکانی و کلید واژهها انتخاب کنید. این کار سبب میشود تا شما مخاطبان درستی را هدف قرار داده و در نتیجه سود قابل توجهی را برای خود رقم بزنید. سود بیشتر به معنی مشتریان بیشتر است و مشتری زیاد به معنی مطرح شدن کسبوکار است. مطرح شدن کسبوکار سبب ارتقا شما در گوگل میشود.
به عنوان مثال اگر کسب و کار شما مربوط به پخش غذا است و مکان کسبوکارتان در نزدیکی یک مکان اداری است، میتوانید رپورتاژ آگهی را به صورتی تنظیم کنید تا آگهی در روزهای اداری و در هنگام وقت ناهار برای افراد نزدیک نمایش داده شود. همچنین شما میتوانید با سفارشی کردن تبلیغات خود آگهی خود را در یک سایت یا یک برنامه نمایش دهید. توجه داشته باشید که سایت یا برنامهای را انتخاب کنید که محتوا آن با محتوا آگهی شما مرتبط باشد.
قدرت حساب رپورتاژ آگهی بسیار حائز اهمیت است
اگر میخواهید به سرعت رتبه خود را در گوگل ارتقا دهید، باید همواره برای بهینهسازی و قدرت رپورتاژ آگهی خود وقت بگذارید. ممکن است در نگاه اول ارزیابی قدرت و نحوه عملکرد رپورتاژ تبلیغاتی شما سخت و زمانبر باشد که جای نگرانی نیست. چراکه گوگل برای راحتی طرفداران خود، قسمتی را به نام عملکرد تبلیغات گوگل طراحی کرده است. این قسمت میتواند حسابرسی رپورتاژ شما را در کمتر از ۶۰ ثانیه انجام دهد.
در این زمان قدرت رپورتاژ شما ارزیابی شده و کیفیت، فعالیت حساب، سهم قابل برداشت، بودجه هدر رفته و… به نمایش گذاشته میشود. این امر به شما این امکان را میدهد که متوجه شوید تا چه حد در تهیه محتوای یک رپورتاژ خوب موفق بودهاید. همچنین میتوانید مشکلات را شناسایی کرده و سپس آنها را رفع کنید. برای افزایش قدرت رپورتاژ خود بهتر است کیفیت محتوا خود را افزایش دهید.
فواید استفاده از رپوتاژ آگهی در گوگل
از آنجایی که استفاده و خرید رپورتاژ آگهی در گوگل از فواید بسیاری برخوردار است، نظر افراد را برای ایجاد پورتال آگهی به منظور برندسازی و ایجاد سود قابل توجه، به خود جلب کرده است. یکی از فواید استفاده از رپورتاژ آگهی، سود بسیار بالا آگهیهای تبلیغاتی برای صاحب تبلیغ است.
گوگل در یکی از گزارشهای اقتصادی خود اعلام کرد که به ازای هر یک دلاری که برای خرید رپورتاژ آگهی خرج میشود، ۲ دلار سود به دست میآید. این مقدار سود، بازگشت ۲۰۰ درصدی سرمایه به صاحب کسبوکار را نشان میدهد. البته توجه داشته باشید که هر چه محتوا رپورتاژ شما مفید و جذابتر باشد، افراد بیشتری را جذب کرده و در نتیجه سود شما تا حد بسیاری افزایش خواهد یافت.
همچنین رپورتاژها قابلیت تبلیغ یک محصول به صورت غیرمستقیم را دارند که راهی برای جلب اعتماد مخاطبان محسوب میشود. رپورتاژ آگهی نسبت به دیگر روشهای تبلیغاتی نیاز به سرمایه کمتری دارد اما این امر تاثیر منفی در به سود رسیدن کسبوکار شما ندارد. شما میتوانید با خرید رپوتاژ آگهی در گوگل در مصرف بودجه نیز صرفهجویی کنید. چراکه بودجه شما فقط هنگامی مصرف میشود که فردی روی آگهی شما کلیک کند.
عوامل موثر در هزینه رپورتاژ
هزینه خرید رپورتاژ آگهی به موارد مختلفی بستگی دارد اما به طور کلی میتوان گفت که هزینه مورد نیاز این راه تبلیغات بسیار به صرفه بوده و در کنار آن از سود مطلوبی نیز برخوردار است. هزینه رپورتاژ با توجه به نوع آن یعنی متنی، تصویری و یا تلفیقی بودن آن متفاوت است. از دیگر مواردی که در میزان هزینه خرید رپورتاژ تاثیرگذار است، میتوان به مدتی که قرار است رپورتاژ در سایت بماند، اشاره کرد. میتوان گفت که مقدار هزینه رپورتاژ در برابر سود آن، مشهور شدن برند کسبوکار و همچنین ارتقا در گوگل، بسیار ناچیز است. شما بر اساس بودجهای که دارید، میتوانید بهترین نوع رپورتاژ آگهی را انتخاب کرده و از آن برای گسترش کسبوکار خود استفاده کنید.
ارتقا در گوگل با رپورتاژ آگهی
اگر به دنبال راهی برای ارتقا در گوگل هستید و میخواهید از این طریق کسبوکار خود را رونق دهید و باعث به سود رسیدن آن شوید، خرید رپورتاژ آگهی گزینه بسیار مناسبی برای شما است. چراکه رپورتاژهای آگهی یکی از بهترین راههای تبلیغاتی محسوب میشود و در برندسازی برای کسبوکار شما موثر خواهد بود. همچنین رپورتاژ آگهی به سئو سایت شما کمک میکند. تمامی این کارها سبب افزایش بازدید آگهی تبلیغاتی و در نتیجه ارتقا رتبه در گوگل میشود که سودی حداکثری برای شما ایجاد میکند.
اشتراک گذاری این مطلب در :
دیدگاهتان را بنویسید