معرفی تعدادی از بهترین فونت های فارسی برای تولید محتوا

پابلیکا / تولید محتوا / معرفی تعدادی از بهترین فونت های فارسی برای تولید محتوا
تاریخ آخرین به روز رسانی: ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
زمان تقریبی مطالعه : 6 دقیقه
معرفی تعدادی از بهترین فونت های فارسی برای تولید محتوا

حفظ جزئیات تولید محتوا، تاثیر زیادی در دیده‌شدن متن شما خواهد داشت. فونت، بخش اعظمی از متن محسوب می‌شود و باید با‌ دقت فراوان انتخاب شود. شناخت دقیق فونت و آشنایی با شرایط استفاده از فونت‌های مختلف، می‌توانند افراد را در یک انتخاب اصولی یاری دهند.
بهترین فونت های فارسی برای تولید محتوا محدود هستند اما شناسایی و انتخاب آن‌ها کار سختی نخواهد بود. بررسی چند فونت مختلف و مشاهده سایت‌های پر‌بازدید می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. در ادامه نمونه‌هایی از بهترین فونت‌ها در زمینه‌ محتوا را معرفی خواهیم کرد.

انتخاب بهترین فونت های فارسی برای تولید محتوا و اهمیت آن

معرفی و تبلیغ از موارد گوناگون، برقراری ارتباط با مخاطب‌های مختلف، فعالیت در فضای مجازی و… به تولید محتوا نیاز دارند. مطالب در دوران گذشته با استفاده از قلم و کاغذ نوشته می‌شدند؛ بنابراین قوانین زیادی برای نویسنده‌ها وجود نداشت.

پس از پیشرفت جهان و ظهور اینترنت، ارتباط، تبلیغ و تمامی موارد این‌چنینی، به بستر اینترنت وارد شدند. در این زمان لازم بود تولید محتوا نیز با استفاده ‌از رسانه‌ها و به‌صورت نوین انجام شود؛ اما این تولید محتوا به‌سادگی گذشته نبود.

برای تولید یک متن قوی و تاثیر‌گذار، داشتن یک نوشته‌ قدرتمند ضروری است. این نکته‌ای است که اغلب افراد می‌دانند؛ اما آیا می‌دانید که یک محتوای خوب باید ظاهر معقولی نیز داشته باشد؟ برای حفظ این ویژگی باید چه کرد؟

شیوه‌ نوشتاری متن را فونت می‌نامند. فونت‌ها در‌‌ طی زمان تحول بزرگی داشتند؛ در‌ نتیجه طبیعی است که انواع مختلفی نیز داشته باشند. استفاده از فونت مناسب نیاز به خلاقیت دارد. شما می‌توانید هر قسمت از محتوای خودتان را با فونت خاصی تنظیم کنید. این کار می‌تواند تاثیر مثبتی بر روی مخاطب شما داشته باشد.

اگر فونت انتخابی شما نا‌مناسب باشد، ممکن است متن شما قابل خواندن نباشد؛ بنابراین استفاده از فونت‌های خوانا برای تولید محتوا بسیار مهم است. برای آشنایی با بهترین فونت های فارسی برای تولید محتوا، می‌توانید به‌ ادامه‌ مطلب مراجعه کنید.

شناسایی دقیق بهترین فونت های فارسی برای تولید محتوا

بهترین فونت های فارسی برای تولید محتوا به‌راحتی پیدا نمی‌شوند. امروزه تعداد انبوهی از فونت‌ها موجود هستند و هر ‌کدام از آن‌ها ویژگی‌‌های مخصوص به خودشان را دارند. این شما هستید که تصمیم می‌گیرید کدام یک را استفاده کنید؛اما آیا می‌دانید بهترین فونت های فارسی برای تولید محتوا کدام یک هستند؟
ممکن است به این سوال پاسخ منفی دهید. افراد عادی که تجربه نویسندگی ندارند، فونت‌های محدودی را می‌شناسند؛ بنابراین مراجعه به یک فرد متخصص برای تولید محتوا، عملی ضروری محسوب می‌شود. آشنایی با فونت‌ها نیز می‌تواند برای شما کمک‌کننده باشد؛ در‌ نتیجه در ادامه‌ی مطلب، به معرفی فونت‌های کاربردی خواهیم پرداخت.

ایران سنس، قدرتمند و قدیمی!

ساخت فونت و طراحی آن در دوران قدیم، کار سختی محسوب می‌شد؛ اما برخی از فونت‌ها در گذشته ساخته شده‌اند. فونت زیبای ایران سنس در این گروه قرار می‌گیرد. سازنده‌ این فونت، مسلم ابراهیمی نام دارد. این فرد بسیار خلاق و خوش‌ذوق بوده و فونت‌های بسیاری را نیز، طراحی کرده است.


ایران سنس در مقایسه با فونت‌های زمان خودش، خاص و ویژه است. این تفاوت باعث شد تا چند سال پیش ایران سانس یکی از بهترین فونت های فارسی برای تولید محتوا محسوب شود. ساختار این فونت، گرد است؛ در ‌نتیجه استفاده از آن برای پاراگراف‌ها توصیه می‌شود. ساخت بنر با ایران سنس چندان زیبا نخواهد شد.

فرهنگ، یک فونت کلاسیک!

فونت چشم‌نواز فرهنگ، ظاهری انیمیشنی و گرد دارد. این نوع فونت دارای سایز درشت است؛ بنابراین برای نوشتن عنوان‌ها می‌توانید از فرهنگ استفاده کنید. افراد بسیاری به این فونت علاقه دارند. فرهنگ حسی کلاسیک داشته و چشم را در حالت راحتی قرار می‌دهد.
فرهنگ را نمی‌توان برای نوشتن محتوای کامل استفاده کرد و تنها بخش مناسب برای آن، قسمت‌هایی است که باید بیشترین توجه را دریافت کنند. طراحی بنر به‌ کمک این فونت، نتیجه‌ای فوق‌العاده خواهد داشت. اگر نوشته‌ شما همراه با کلمه‌های انگلیسی است، فرهنگ می‌تواند یکی از بهترین فونت های فارسی برای تولید محتوا در شرایط مذکور محسوب شود.

ایران یکان، زیبا و نوین!

اگر به‌دنبال یک فونت همه‌پسند هستید، ایران یکان را از ‌دست ندهید. این فونت در گروه فونت‌های رسمی قرار می‌گیرد. ایران یکان ظاهری مدرن دارد و بسیار کاربردی است. ساختاری زیبا به‌همراه نقطه‌های توپر و گرد، از نقاط قوت این فونت محسوب می‌شود.
نرم‌افزار‌های محبوبی از ‌جمله روبیکا و دیجی‌کالا از ایران یکان برای حفظ یک ظاهر مناسب استفاده می‌کنند. ایران یکان از بهترین فونت های فارسی برای تولید محتوا است؛ چرا‌که استفاده از این فونت در قسمت‌های مختلف متن، هیچ محدودیتی نخواهد داشت. این فونت به‌طور استاندارد طراحی شده و ظاهر سایت با استفاده‌از آن، بسیار جذاب خواهد شد.

فونت بی‌نظیر کلمه، مناسب برای تولید محتوا!

فعالیت در زمینه‌ تبلیغات را به‌ کمک فونت کاربردی کلمه انجام دهید تا نتیجه‌ای عالی رقم بزنید. کلمه در مقایسه با سایر فونت‌ها ظاهری لوکس داشته و جزو فونت‌های خلاقانه محسوب می‌شود. این فونت می‌تواند در قسمت‌های مختلفی از محتوا قرار بگیرد. بهتر است تمام کلمات محتوا با این فونت نوشته نشوند و تنها برای خروج از یکنواخت‌شدن متن، از کلمه استفاده کنید.
اینستاگرام و اغلب فروشگاه‌ها از اصلی‌ترین بستر‌ها برای این فونت بی‌نظیر محسوب می‌شوند. اگر استفاده از کلمه کوتاه باشد، تاثیر آن عمیق‌تر خواهد شد. این فونت بسیار معروف است؛ در واقع می‌توان این فونت را به‌عنوان یکی از بهترین فونت های فارسی برای تولید محتوا معرفی کرد.

لاله‌زار، یادآور روز‌های گذشته!

لاله‌زار را می‌توان از قدیمی‌ترین فونت‌های فارسی دانست. این فونت ساختار خاصی دارد؛ حروف بزرگ و پر‌رنگ و کلمه‌هایی با سایز بزرگ، انسان را به ‌یاد زمان‌های دور می‌اندازد. این فونت اغلب برای عنوان‌ها استفاده می‌شود.


جمله‌های نوشته شده با لاله‌زار اغلب شبیه مطالب روزنامه‌ها هستند. اگر می‌خواهید از این فونت استفاده کنید، باید زیاده‌روی را کنار بگذارید و لاله‌زار را در‌ کنار سایر فونت‌ها استفاده کنید؛ ناگفته نماند که اینستاگرام یکی از بهترین بستر‌های فونت لاله‌زار محسوب می‌شود.

دانا، منعطف و چشم‌نواز!

دانا یک فونت با چند ظاهر متفاوت است؛ بنابراین می‌توانید از این فونت در تمام قسمت‌های محتوا استفاده کنید. ساختار اولیه دانا، خط و دایره است. تغییر در این خط و دایره‌ها باعث به‌وحود آمدن کلمات مختلف و در ‌نهایت، فونت دانا شده است.
دانا در گروه بهترین فونت های فارسی برای تولید محتوا قرار می‌گیرد. این فونت در ‌نظر مردم بسیار محبوب است. سایت‌ها بستر اصلی دانا هستند اما می‌توانید برای تنوع در دیگر قسمت‌ها نیز از این فونت منعطف استفاده کنید.

کودک، فونتی روان و ساده!

کودک می‌تواند سایت شما را قوی‌تر کند. اغلب اوقات استفاده از یک فونت برای تمام متن، کار اشتباهی است. این عمل باعث ایجاد یکنواختی در سر‌تا‌سر محتوا شده و مخاطب را آزار می‌دهد؛ اما کودک همه‌چیز را تغییر داده است.
فونت کودک ظاهری بسیار زیبا دارد. فاصله‌ استاندارد حروف از یکدیگر و جایگاه دقیق نقطه‌ها این فونت را، روان‌تر کرده است. شما می‌توانید از ابتدا تا انتهای نوشته‌ خودتان از کودک به‌عنوان فونت اصلی استفاده کنید و نگران هیچ مشکلی نباشید. کودک تاثیر مثبتی بر ظاهر محتوا خواهد داشت؛ این موضوع باعث می‌شود تا متن شما بهتر از قبل دیده شود.

سینما، فونت جدید و مینیمال

فونت سینما شاید یکی از جالب‌ترین فونت‌های ایرانی محسوب شود. این فونت بسیار ریز و مینیمال است. طراحی سینما برای متن‌های کوتاه و مختصر مفید‌تر است؛ همچنین می‌توانید از این فونت زیبا برای بخش‌هایی از نوشته‌ خود استفاده کنید تا متن شما جذاب‌تر شود. استفاده از سینما برای عنوان‌ها و تیتر‌ها به ‌شدت نامناسب است؛ در ‌نتیجه نباید از این فونت در قسمت‌های مذکور استفاده کنید.

ایران شارپ، ترکیبی از قدیم و جدید!

مسلم ابراهیمی بار دیگر با طراحی فونت کاربردی ایران شاپ، عملکردی عالی داشته است. این فونت دارای ترکیب مناسبی است و در گروه فونت‌های خوانا قرار می‌گیرد. فاصله‌ استاندارد حروف در ‌کنار ظاهر کشیده و تیز، این فونت را متفاوت کرده است. ظاهر خاص ایران شارپ آن را در دسته‌ بهترین فونت های فارسی برای تولید محتوا قرار داده است.
بستر‌های استفاده از ایران شارپ محدود است و ممکن است برای هر عملی مناسب نباشد. سایت‌ها و فروشگاه‌های فعال در زمینه‌ صنایع دستی یا مشاغلی که ظاهری مدرن اما باطنی سنتی دارند، می‌توانند از این فونت برای تولید یک متن عالی استفاده کنند.


بهترین فونت های فارسی برای تولید محتوا در قسمت‌ های خاص

در قسمت قبل تعدادی از بهترین فونت های فارسی برای تولید محتوا معرفی شد؛ اما آیا می‌دانید برای بخش‌های مختلف محتوا باید از چه فونتی استفاده کنید؟ آشناشدن با پاسخ این سوال، کیفیت محتوای شما را به ‌شدت افزایش خواهد داد.

تیتر‌ها و عناوین باید دارای یک فونت ویژه باشند. اولین جمله‌ای که به ‌دید مخاطب می‌رسد، عنوان است؛ بنابراین لازم است که ظاهر عنوان خاص و ویژه باشد. افزون ‌بر فونت کلمه که در قسمت قبل معرفی شد، فونت پیدا و فونت ساحل نیز برای ساختار عناوین به‌ شدت مناسب خواهند بود.

مهم‌ترین قسمت بعد از عنوان، ساختار متن است. اگر فونت متن اشتباه انتخاب شود، مخاطب آن را تا انتها نمی‌خواند؛ بنابراین باید بهترین فونت های فارسی برای تولید محتوا در قسمت‌ متن را به‌ خوبی بشناسید. ایران یکان، شبنم، وزیر و پیدا از فونت‌هایی هستند که ظاهری کاربردی دارند؛ بنابراین می‌توانید محتوای خودتان را با استفاده از فونت‌های مذکور، بنویسید.

برای جلوگیری از ایجاد یکنواخت‌شدن متن باید از خلاقیت ذهنی‌تان استفاده کنید. تعدادی از فونت‌ها ظاهری طبیعی و شبیه به دست‌خط انسان دارند. این فونت‌ها را باید در قسمت‌های خاصی از محتوای خودتان استفاده کنید. فونت‌های قلم و سایه نمونه‌هایی از فونت‌های خلاقانه هستند.

پابلیکا، یک مشاور قدرتمند!

همانطور که مشاهده کردید، انتخاب فونت محتوا یک تصمیم تخصصی و تاثیر‌گذار است. اگر در این زمینه بی‌تجربه هستید، باید از افراد ماهر استفاده کنید. در این شرایط پابلیکا می‌تواند شما را برای تولید بهترین محتوا یاری دهد. پابلیکا از متخصص‌ها و افراد قدرتمند ساخته شده است؛ بنابراین انتخاب درست را برای شما تضمین خواهد کرد.
افزون ‌بر یک انتخاب اصولی، مقاله‌هایی که در پابلیکا وجود دارند، دانش شما را ارتقا خواهند داد. مجموعه‌ی پابلیکا می‌تواند سایت‌های مختلف را به شما معرفی کند تا با مشاهده‌ آن‌ها، فونت خوب را به‌طور تجربی پیدا کنید. ما در هر مسیری در کنار شما خواهیم بود!

 

اشتراک گذاری این مطلب در :

نظرات کاربران

هنوز نظری نداریم!

اولین دیدگاه رو میتونی راجع به این مطلب ثبت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − هشت =