سوفا مبل؛ مستقیم از تولید کننده مبل و لوازم چوبی خرید کنید

پابلیکا / اخبار و رویدادها / سوفا مبل؛ مستقیم از تولید کننده مبل و لوازم چوبی خرید کنید
تاریخ آخرین به روز رسانی: ۱۱ دی ۱۴۰۲
زمان تقریبی مطالعه : 3 دقیقه
سوفا مبل، خرید مستقیم از تولید کننده

در راستای مسئولیت اجتماعی مجموعه پابلیکا با همکاری انجمن صنفی کسب‌وکارهای آنلاین، به دنبال معرفی کسب‌وکارهای فعال در حوزه دیجیتال هستیم تا #داستان_ما  داستان یک شروع، یک موفقیت، را با مدیران و موسسین یک کسب‌وکار مرور کنیم و مشکلات موجود را بررسی نماییم. امید است تجربه‌های مطرح شده به کسب‌وکارهای نوپا و کارآفرینان جوان در مسیر موفقیت کمک کند.

در این گفتگو، با آقای محمد میرطاهری، هم بنیانگذار پلتفرم سوفا مبل درباره این کسب‌وکار و چالش‌های آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

لطفا خود را معرفی کنید، در چه زمینه‌هایی فعالیت می‌کنید و درمورد فعالیت کسب‌وکار خود توضیح دهید.

من محمد میرطاهری متولد اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۷۵ و ۲۷ ساله هستم. ترم دوم رشته حسابداری از دانشگاه انصراف دادم و از سال ۹۴ به تهران مهاجرت کردم و در ابتدا در حوزه دیجیتال مارکتینگ به عنوان کارآموز مشغول به کار شدم. چندسال در این حوزه فعالیت کردم تا سال ۹۸ به عنوان کارمند در شرکت‌های مختلف مشغول بودم. از سال ۹۸ تا ۱۴۰۰ سعی کردم کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنم. چند کسب‌وکار هم راه‌اندازی کردم اما موفق نشدم. سال ۱۴۰۰ دوباره در شرکتی مشغول به کار شدم و از سال ۱۴۰۱ پلتفرم «سوفا مبل» را راه‌اندازی کردم. «سوفا مبل» یک پلتفرم است که تنها تولیدکنندگان محصولات چوبی اعم از مبلمان، سرویس خواب، میز تلویزیون و آینه و کنسول و تمام صنایع چوبی، محصولات خود را داخل سایت قرار می‌دهند. مصرف‌کنندگان به صورت مستقیم به تولیدکننده متصل می‌شوند و چه به صورت آنلاین و چه به‌صورت حضوری خرید خود را انجام می‌‌دهند. ما سعی کردیم در این روند واسطه‌گرها را حذف کنیم تا خریدار به صورت مستقیم از تولیدکنندگان خرید کند.

 

یعنی درحوزه مبلمان و صنعت چوبی یک مارکت‌پلیس هستید؟

بله. فعالیت این پلتفرم مانند افیلیت مارکتینگ و مارکت‌پلیس است. به این صورت نیست که ما واسط باشیم و کالا را تامین کنیم. خریدار به صورت مستقیم با تولیدکننده در تماس است و خرید خود را انجام می‌دهد.

چه شد که این ایده به ذهن شما رسید تا برای صنایع چوبی چنین پلتفرمی راه‌اندازی کنید؟

من از ۱۷،۱۸سالگی که تابستان ها به به تهران می آمدم و کار کردم، در مغازه یکی از آشنایان درحوزه پارچه مبلی فعالیت می‌کردم. یک پیش‌زمینه داشتم که حوزه مبلمان و سرویس خواب در فروش اینترنتی با مشکلاتی روبرو هستند.

اما چند سال بعد در شرف ازدواج که بودم و می‌خواستیم محصولات چوبی خریداری کنیم؛هیچ‌ سایت جامعی که بتوانیم به صورت اینترنتی همه محصولات را ببینیم و مقایسه کنیم و از تولیدکنندگان خریداری کنیم، وجود نداشت. پس این ایده به ذهن من آمد. چندبار هم تحقیق و پرس‌وجو کردم چون می‌ترسیدم که آیا اصلا مردم چنین محصولاتی را آنلاین خریداری می‌کنند یا نه. بعد متوجه شدم تولیدکنندگان هم به سمت فروش آنلاین به خصوص در پلتفرم اینستاگرام رفتند. پس این ایده را اجرایی کردم.

در اولین قدم راه‌اندازی این استارت‌آپ و در ادامه فعالیت‌های خود با چه چالش‌هایی مواجه شدید؟

چالش دراین زمینه بسیار است. در کسب‌وکار ما اولین چالش جذب تولیدکنندگان است. چون خدمتی که ما ارائه می‌دهیم، مساله جدیدی برای آنها است. معمولا بازاریابی این حوزه به این صورت است که طرف مقابل برای تولیدکنندگان می‌فروشد. به عنوان مثال یک مبل را به بازاریاب ۲۰ میلیون تومان می‌دهند و او با هرقیمتی که بخواهد می‌فروشد. اینکه به آنها بگوییم براساس تعداد بازدید می‌فروشید برای آنها موضوع جدیدی است. ۹۰ درصد از تولیدکنندگان تجربه بدی از بازاریابی اینترنتی دارند. در اینستاگرام یا در یک سایت مبلغ یک‌میلیون تا ۱۰ میلیون تومان برای بازاریابی هزینه کرده بودند. حالا یا بازخورد نگرفته بودند یا آنهایی که برای تولیدکنندگان بازاریابی کردند گزارش از میزان فروش نداده بودند.

چالش دیگر این است که رنج سن خریداران بالای سن ۳۵ تا ۴۰ سال است و باید آنها را قانع کنیم که از طریق این پلتفرم می‌توانید به صورت مستقیم از تولیدکننده خرید ‌کنید. این چالش هنوز هم پابرجاست.

اشتراک گذاری این مطلب در :

نظرات کاربران

هنوز نظری نداریم!

اولین دیدگاه رو میتونی راجع به این مطلب ثبت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − شش =