۶ دلیل خلاقانه برای استفاده از رسانه‌های اجتماعی

پابلیکا / روابط عمومی / ۶ دلیل خلاقانه برای استفاده از رسانه‌های اجتماعی
تاریخ آخرین به روز رسانی: ۰۲ آبان ۱۴۰۳
زمان تقریبی مطالعه : 4 دقیقه
6 دلیل خلاقانه برای استفاده از رسانه‌های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی نه‌تنها به شما این امکان را می‌دهند که بشنوید مردم در مورد شما چه می‌گویند، بلکه شما را قادر می‌سازد تا به آن پاسخ دهید. رسانه‌های اجتماعی می‌تواند قانع‌کننده، مفید، مرتبط و جذاب باشند. رسانه‌های اجتماعی به شما کمک می‌نماید که از امتحان‌کردن چیزهای جدید نترسید و قبل از شروع به تلاش‌ها برای گسترش کسب‌وکار خود، فکر نمایید. اگر شما نیز در مورد ماهیت رسانه‌های اجتماعی و چگونگی استفاده از آن برای کسب بیشترین بهره‌وری پرسشی دارید حتماً تا به انتها دنبال نمایید.

ابزارها و پلتفرم‌های محبوب رسانه‌های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی و سایر شبکه های آنلاین، ابزارهای عالی برای تعامل و ارتباط دوطرفه هستند، اما باتوجه‌به ماهیت این ارتباط دوطرفه و در زمان واقعی، احتمال خطرات قابل‌توجهی در ارتباط با استفاده نامناسب از آن وجود دارد.

  • سیاست برای حساب‌های رسمی شبکه های اجتماعی:
  • استفاده مسئولانه
  • عدم تضاد منافع
  • حق چاپ، استفاده منصفانه و دسترسی آزاد
  • استفاده از نام / نشان
  • هویت بصری

 

دلایل خلاقانه برای استفاده از رسانه های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی (Social Media) به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهند که مستقیماً با مشتری هدف در تماس باشند. بازاریابی رسانه‌های اجتماعی ارزان است و به برندها دسترسی فوری به میلیاردها کاربر فعال را می‌دهد. به این دلایل، رسانه‌های اجتماعی ثابت کرده‌اند که یکی از مؤثرترین کانال‌ها برای تبلیغ آنلاین محصولات هستند.

آگاهی از برند را افزایش می دهید

رسانه‌های اجتماعی مملو از کسب‌وکارهایی است که سعی می‌کنند مشتریان بیشتری را جذب نمایند تا انها محصولاتشان را بخرند.

برای آگاهی از برند در تمام کانال‌های اجتماعی خود حضور داشته باشید و به مخاطبان واکنش نشان دهید. بسته به‌اندازه کسب‌وکارتان حداقل دو بار در روز محتوا را پست کنید و به همه نظرات و ذکرهای برند چه مثبت یا منفی  پاسخ دهید.

SproutSocial  و Hootsuite برای این کار عالی هستند و همچنین به شما این امکان را می‌دهند که عملکرد رسانه‌های اجتماعی خود را به‌صورت رایگان تجزیه‌وتحلیل کنید.

آگاهی از برند را افزایش می دهید
آگاهی از برند را افزایش می دهید

 

کمپین های خلاقانه راه اندازی می کنید

لازم نیست هر بار که در رسانه‌های اجتماعی پست می‌کنید، محتوای کاملاً جدیدی ایجاد کنید.

  • از طریق ایجاد یک محیط مثبت آنلاین، مشتریان بیشتری به دست آورید
  • فالوورهای بیشتری به دست آورد و تعامل بیشتری را برای پست‌های آینده در ذهن داشته باشید

فرهنگ شرکت خود را برجسته کنید تا موفق شوید

این کار برای همه برندها مهم است. برجسته کردن برند به دنبال‌کنندگان و مشتریان بالقوه شما نشان می‌دهد که افراد واقعی در پشت کسب‌وکار شما هستند که مایل به کمک به آنها می باشند و بسیار دوستانه‌ و قابل‌دسترس‌ به آنها پاسخگوی سوالات هستند.

وفاداری مشتری را بدست می آورید

مشتریان برندهایی را دوست دارند که در دسترس هستند. اگر مردم بتوانند با شما تماس بگیرند، حتی اگر در مورد چیزی ناراضی باشند، شانس خرید مجدد از شما افزایش پیدا می کند.

برای ایجاد و حفظ روابط قوی با مشتری، توصیه می‌کنیم:

۱) گوش‌دادن اجتماعی: تعامل با مخاطبان و نشان‌دادن به آنها که در یک سطح هستید به افزایش اعتماد، الهام بخشیدن به مکالمات مفید و ایجاد فرصت بیشتر برای محتوای خلاق کمک می‌کند.

۲) درنظرگرفتن جوایز و رقابت‌ها: اگر مشتریان برای بار دوم از شما تخفیف دریافت کنند، تمایل بیشتری به خرید مجدد خواهند داشت.

سازگار بودن: ارتباط خود با مشتری را مانند رابطه با دوستان خود ادامه دهید و ساعت‌ها برای پاسخ‌دادن وقت بگذارید. هرچه فعال‌تر باشید، قابل‌اعتمادتر به نظر می‌رسید و احتمال خرید از شما بیشتر می‌شود.

بازخورد مثبت را تشویق کنید تا سود نمایید

با وفاداری، بازخورد مثبتی به همراه می‌آید: وقتی مشتری احساس می‌کند که شما به‌خوبی به او خدمت کرده‌اید، دلیلی ندارد که کامنت عالی برای شما نگذاشته باشد.

از طریق درخواست مؤدبانه و ارائه مشوق‌هایی مانند تخفیف ۲۰ درصدی محدود در ازای آن، می‌توانید حضور آنلاین مثبتی داشته باشید.

در مورد رقبای خود تحقیق کنید تا کیفیت را بالا ببرید

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی علاوه بر تبلیغ محتوای خود، برای زیر نظر گرفتن رقبای خود و نظارت بر تعامل آنها عالی هستند. این امر به‌ویژه در صورتی مؤثر است که شما یک کسب‌وکار جدید هستید چون می‌توانید نوع محتوایی را که در هر پلتفرم بهتر عمل می‌کند پیدا کنید و استراتژی مشابهی ایجاد نمایید.

سایت و پلتفرم رسانه‌های اجتماعی برتر

فیس‌بوک

دفتر مرکزی: منلو پارک، کالیفرنیا

راه‌اندازی ۲۰۰۴

کاربران فعال ماهانه: ۳ میلیارد

بنیان‌گذاران: مارک زاکربرگ، ادواردو ساورین، اندرو مک کولوم، داستین موسکوویتز، کریس هیوز

درآمد: درآمد خاص فیس‌بوک مشخص نیست

 

در سال‌های اخیر، فیس‌بوک دستخوش تغییرات جمعیتی شده است. بااین‌حال نفوذ آن در حوزه رسانه‌های اجتماعی بی‌نظیر است.

یوتیوب

راه‌اندازی: ۲۰۰۵

دفتر مرکزی: سن برونو، کالیفرنیا

کاربران فعال ماهانه: ۲.۵ میلیارد

درآمد: ۲۹.۲۴ میلیارد دلار ۲۰۲۲

بنیان‌گذاران: جاوید کریم، استیو چن، چاد هرلی

در حال حاضر با ۲.۵ میلیارد کاربر فعال ماهانه دومین پلتفرم پر استفاده است.

اینستاگرام

دفتر مرکزی: منلو پارک، کالیفرنیا

راه‌اندازی: ۲۰۱۰

کاربران فعال ماهانه: ۲ میلیارد

بنیان‌گذاران: کوین سیستروم، مایک کریگر

درآمد: درآمد خاص اینستاگرام مشخص نیست

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است که در آن کسب‌وکارهای مبتنی بر محصول، اینفلوئنسرها می‌توانند رشد نمایند.

اینستاگرام که در سال ۲۰۱۰ راه اندازی شد، به سرعت به پلتفرم اجتماعی پیشرو مبتنی بر تصویر تبدیل شد. از آن زمان، محبوبیت و گسترش آن افزایش یافته است.

اگر جمعیت هدف شما زیر ۳۵ سال باشد، اینستاگرام یک معدن طلا است: بیش از ۶۸٪ از کاربران اینستاگرام زیر ۳۵ سال هستند.

جمع بندی

دانستن اینکه مشتریان شما چگونه رفتار می‌کنند و زمان‌هایی که به‌احتمال زیاد با شما ارتباط برقرار می‌ نمایند، بسیار مهم است. هر پلتفرم رسانه های اجتماعی متفاوت عمل می‌کند و مجموعه‌ای از ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارد، بااین‌حال چند ویژگی مشترک وجود دارد. در اینجا برخی از رایج‌ترین ویژگی‌هایی که پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند آورده شده است

پروفایل: اکثر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی از کاربران می‌خواهند که نمایه شخصی یا نمایه تجاری خود را ایجاد کنند، جایی که می‌توانند یک عکس نمایه آپلود کنند، اطلاعاتی را در بیو اضافه کنند و نام حساب منحصربه‌فرد خود را ایجاد نمایید.

 به‌اشتراک‌گذاری محتوا: هر کاربر رسانه‌های اجتماعی این توانایی را دارد که محتوا را از نمایه شخصی خود به اشتراک بگذارد، اما نوع محتوا از پلت فرمی به پلتفرم دیگر متفاوت است. به‌عنوان‌مثال، در توییتر و فیس‌بوک فقط می‌توانید تصاویر و ویدئوها را به اشتراک بگذارید..

 پیام مستقیم: شکل خصوصی ارتباط بین کاربران در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی. درحالی‌که برخی از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، پیام‌رسانی مستقیم را به‌عنوان ویژگی اصلی دارند، مانند واتس‌اپ یا وی چت، برخی دیگر آن را به‌عنوان یک ویژگی اضافی دارند، به‌عنوان‌مثال، پیام‌های مستقیم اینستاگرام یا مسنجر فیس‌بوک.

الگوریتم: همه پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی از یک الگوریتم برای تعیین اینکه کدام محتوا و به چه ترتیبی به کاربران نمایش داده شود، استفاده می‌کنند.

 فید و جدول زمانی: اکثر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی همه پست‌های منتشر شده از حساب‌هایی را که دنبال می‌کنید، پست‌های پیشنهادی بر اساس آنچه دوست دارید و تبلیغات مرتبط را در یک فید یا جدول زمانی جمع‌آوری می‌کنند.

اگر به خوبی مخاطبانتان را بشناسید، می‌توانید هر بار که مشتری خود در شبکه‌های اجتماعی حضور دارد، بر فعالیت آنها تأثیر بگذارید و آنها را متقاعد کنید که از شما خرید نمایند. هر فرد به طور متوسط ​​۱۴۴ دقیقه در روز یا چهار ساعت و نیم برای ۲۰ درصد از کاربران برتر گوشی‌های هوشمند،  برای رسانه های اجتماعی وقت می گذارد.

سایت پاپلیکا با ارائه بهترین محتوا که می توانید از آنها برای شکست دادن رقبای خود، به دست آوردن مشتریان بیشتر و افزایش سود استفاده کنید، یک پلتفرم عالی و کاربردی برای شما است!

اشتراک گذاری این مطلب در :

سوالات متداول

برای بسیاری، رسانه‌های اجتماعی در تاروپود زندگی روزمره تنیده شده‌ است. ازآنجایی‌که 59 درصد از جمعیت جهان از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند، آن را به ابزاری فوق العاده قدرتمند برای گسترش ایده ها و برقراری ارتباط با یکدیگر تبدیل می کند و مزایای بسیاری را برای کاربران رسانه های اجتماعی ارائه می دهد. برخی از مزایای استفاده از رسانه های اجتماعی برای اهداف شخصی عبارتند از:

ایجاد روابط: رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان راهی برای ارتباط افراد با یکدیگر به وجود آمدند ، بنابراین آن ابزاری عالی برای تقویت روابط جدید و تقویت روابط موجود  به حساب می آید

توسعه صدای شخصی: حساب‌های رسانه‌های اجتماعی شما می‌توانند بسط هویت شما باشند، به این معنی که رسانه‌های اجتماعی می‌توانند به‌عنوان ابزاری برای بیان خود، اشتراک‌گذاری علایق و نشان‌دادن استعدادهای شما استفاده شوند

رسانه‌های اجتماعی روشی طبیعی و آسان برای کسب‌وکارها هستند تا مخاطبان خود را در جریان آنچه در کسب‌وکارشان می‌افتد، چه برای تبلیغ آخرین مقاله‌شان، یک رویداد آینده یا هر به‌روزرسانی مهم دیگری که رخ می دهد.

از طریق تبلیغات رسانه های اجتماعی، مانند تبلیغات اینستاگرام یا فیس بوک، می توانید آگهی های رسانه های اجتماعی بسیار هدفمند را اجرا کنید که به کسب و کارها در افزایش فروش آنلاین و ایجاد آگاهی مخاطبان کمک می کند

اکثر افراد 18 تا 54 ساله رسانه های اجتماعی را به عنوان کانالی موثر برای ارائه خدمات به مشتریان می دانند و با توجه به اینکه بسیاری از کسب و کارها در رسانه های اجتماعی پاسخگو نیستند، این یک راه آسان برای متمایز شدن و تحت تاثیر قرار دادن طرفداران خود و ایجاد رابطه با مخاطبان است.

نظرات کاربران

هنوز نظری نداریم!

اولین دیدگاه رو میتونی راجع به این مطلب ثبت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 16 =