تجزیه و تحلیل نوسانات SERP Google در کسبوکارهای مهم
تنها چیزی که در موتورهایجستجو ثابت است چیزی نیست جز « تغییر».SERPهای گوگل دائماً در حال تغییر هستند و این هم به SEO و هم به متخصصان بازاریابی فرصت هایی را میدهد. پس اگر میخواهید رتبه بندی سایت خود را بفهمید و ببینید چه چیزی در پشت فراز و نشیب های شما قرار دارد، بررسی آنچه در سرتاسر SERP میگذرد یک امر ضروری است.
با استفاده از سایت Semrush Sensor، SERPها را در ۲۵ صنعت در ایالات متحده تجزیه و تحلیل شدهاند. در هر صنعت ، ۲۰ مورد از تغییرات روزمره نتایج جستجو (داده ها از ۲۳ مارس تا ۲۲ آوریل ۲۰۲۱) این اطلاعات با توجه به نسخههای موبایل و دسکتاپ صورت گرفته است.
در ادامه به بررسیهای صورت گرفته و نتایج به دست آماده خواهیم پرداخت:
- صنایع با بیشترین و کمترین نوسانات SERP
- تفاوت های ناپایداری SERP نسخههای موبایل در مقابل دسکتاپ
- بهترین ویژگی های SERP
- فراوانی ظاهر Google Ads را در صنایع مختلف
نوسانات SERP در کسبوکارهای مختلف
DESKTOP | MOBILE | ||
Category | Average volatility over the period | Category | Average volatility over the period |
News | 7.9 | News | 8.2 |
Arts & Entertainment | 7.0 | Arts & Entertainment | 7.0 |
Sports | 6.9 | Sports | 7.0 |
Games | 6.3 | Games | 6.5 |
Online Communities | 5.9 | Online Communities | 6.1 |
Shopping | 5.8 | Shopping | 5.9 |
Internet & Telecom | 5.5 | Internet & Telecom | 5.8 |
Business & Industrial | 5.4 | Business & Industrial | 5.5 |
Home & Garden | 5.2 | Home & Garden | 5.2 |
Beauty & Fitness | 4.7 | Beauty & Fitness | 4.8 |
Computers & Electronics | 4.6 | Computers & Electronics | 4.6 |
Finance | 4.5 | Finance | 4.5 |
Jobs & Education | 4.5 | Jobs & Education | 4.5 |
Law & Government | 4.5 | Law & Government | 4.5 |
Autos & Vehicles | 4.3 | Hobbies & Leisure | 4.4 |
People & Society | 4.2 | Autos & Vehicles | 4.3 |
Hobbies & Leisure | 4.1 | People & Society | 4.3 |
Food & Drink | 4.0 | Reference | 4.1 |
Science | 3.9 | Food & Drink | 4.0 |
Books & Literature | 3.6 | Books & Literature | 3.8 |
Reference | 3.6 | Science | 3.7 |
Health | 3.5 | Health | 3.5 |
Pets & Animals | 3.5 | Travel | 3.4 |
Travel | 3.5 | Pets & Animals | 3.3 |
Real Estate | 2.4 | Real Estate | 2.2 |
با مقایسه SERP های دسکتاپ و موبایل، می بینیم که ۱۴ کسبوکار درای پر تغییرات یکسان هستند:
- اخبار به عنوان ناپایدارترین صنعت مطرح می شود. این امر چندان شگفت آور نیست-نوسانات بخش جدا نشدنی این صنعت است و انتظار می رود SERP های دسته خبری با نمره ۷.۹ ، محدوده نوسان بالا را مشاهده کنند.
- طبق Semrush Sensor ، هرگونه نوسان بالای ۵ زیاد در نظر گرفته می شود. خرید صنعتی که انتظار می رفت آن را در بین پنج صنعت برتر ببینیم، در واقع در رتبه ششم قرار می گیرد و جای خود را به هنر و سرگرمی ، ورزش ، بازی و انجمن های آنلاین می دهد.
تفاوتهای جزئی در SERP های نسخههای موبایل و دسکتاپ فقط در دسته های پایدارتر ظاهر می شوند:
سه صنعت با کمترین بی ثباتی Pets & Animals ، Travel و Real Estate هستند. به نظر می رسد که دومی دارای پایدارترین SERP ها در نسخههای موبایل و دسکتاپ باشد.
ناپایداری SERP: مغایرتهای موبایل و دسکتاپ
با توجه به اینکه نوسانات متوسط در نسخههای موبایل و دسکتاپ در ۴.۸ علامت یکسان است، برخی از تفاوت ها را در سطح دقیق تری مشاهده می کنیم:
وقتی به تعداد نوسانات در صنایع که بیشتر مستعد تغییر هستند نگاه می کنیم ، SERPهای نسخه تلفن همراه نوسان بیشتری را نشان می دهند: ۵.۱ در مقابل ۴.۹ دسکتاپ.
جالب است بدانید که دسکتاپ نرخ ثبات بالاتری را در بین پایدارترین SERPها نشان میدهد.
Desktop SERP Feature | % | Mobile SERP Feature | % |
Site Links | 72.60% | Site Links | 71.70% |
People Also Ask | 57.20% | People Also Ask | 51.30% |
Review | 49.90% | Review | 47.70% |
Images | 44.70% | Carousel | 32.80% |
Knowledge Graph | 28.30% | Knowledge Graph | 24.10% |
Local Pack | 19.80% | Local Pack | 20.80% |
News | 7.90% | Video | 20.30% |
Tweet | 6.50% | Images | 14.80% |
Video | 6.40% | AMP* | 12.70% |
Featured Snippet | 6.30% | News | 7.90% |
Instant Answer | 4.80% | Application | 7.70% |
Shopping Results | 3% | Tweet | 6.20% |
No SERP Features | 2.60% | Featured Snippet | 5.50% |
Carousel | 2.40% | Shopping Results | 3.80% |
Featured Video | 0.40% | Instant Answer | 3.70% |
No SERP Features | 1.20% | ||
Featured Video | 0.10% |
اغلب ویژگی های SERP نمایش داده می شود
به نظر می رسد SERP های تلفن همراه دارای ویژگی SERP بیشتری هستند و تنها در ۱.۲٪ از موارد هیچ ویژگی SERP (در مقابل ۲.۶٪ در دسکتاپ) باز نمی گردند.
با نگاهی به نوسانات متوسط ویژگیهای مختلف SERP در همه صنایع در SERPهای نسخههای موبایل و دسکتاپ، می توانیم الگوهای زیر را مشاهده کنیم:
-
محبوب ترین ویژگی های SERP
سه ویژگی SERP که بیشتر در صفحات دسکتاپ و موبایل نمایش داده می شوند عبارتند از لینکهای سایت، مردم همچنین می پرسند و خلاصه بخشی از متن مربوطه
در حالی که پیوندهای سایت در اکثر صنایع غالب هستند ، چند استثنا وجود دارد:
و خلاصه بخشی از متن مربوطه به عنوان نمایان ترین ویژگی SERP در بخش زیبایی و تناسب اندام و غذا و نوشیدنی (در SERP های تلفن همراه و دسکتاپ) ارائه می شود.
مردم همچنین می پرسند (People Also Ask) محبوب ترین ویژگی SERP در بخش دستکتاپ است.
تصاویر بیشترین مزیت در SERP های سرگرمی و تفریح ، خانه و باغ و صنعت خرید در تلفن همراه نشان داده می شوند.
الگوهای ویژگی عجیب SERP در صنایع مختلف
در حالی که ما سعی کرده ایم داده ها را برای تشخیص برخی از الگوهای رایج در صنایع و SERP های تلفن همراه و دسکتاپ تعمیم دهیم ، چند مورد در بخش های خاصی برجسته شده است:
نمودار و پنل دانش پنجمین ویژگی SERP محبوب در وب دسکتاپ و تلفن همراه در صنعت هنر و سرگرمی است. ورزش دومین صنعتی است که این ویژگی SERP بیشتر در آن نشان داده می شود.
همانطور که انتظار داشتید ، SERP های مربوط به غذا و نوشیدنی تقریباً در ۹۰ درصد موارد در تلفن همراه و دکستاپ بازنگری می کنند. ویژگی خرید SERP بیشتر در صنعت خانه و باغ ظاهر می شود.
پاسخ فوری ، معمولاً یکی از کمترین ویژگی های SERP در دسکتاپ و تلفن همراه است، بیشتر در بخش Reference (37٪ و ۲۹٪) و Finance (31٪ و ۲۵٪) ظاهر میشود.
بزرگترین مغایرت موبایل و دسکتاپ که مشاهده کردیم در ویدئو رخ داده است. موبایل بسیار بیشتر مستعد استفاده از ویدئو است و این ویژگی SERP را در ۲۰ درصد از موارد نشان میدهد ، در حالی که فقط روی دسکتاپ این عدد ۶.۴ درصد از مواقع انجام میگیرد.
بزرگترین و کوچکترین سرمایه گذاران Google Ads
ما همچنین توانستیم دقیقاً مشخص کنیم کدام صنایع بیشترین تبلیغات را دارند و بیشترین سهم تبلیغات در کجا قرار دارد.
با اندازه گیری میانگین در تمام صنایع ، دسکتاپ دارای سهم بیشتری از تبلیغات است. SERP های تلفن همراه تنها ۴.۳٪ از تبلیغات برتر (در مقابل ۵.۷٪ در رایانه) و ۱.۶٪ از تبلیغات پایین (در مقابل ۲.۵٪ در رایانه) را فعال می کنند.
Google Ads در SERP های دسکتاپ
SERP های صنعت مسافرتی بیشترین تعداد تبلیغات Google را در مقایسه با سایر بخش ها نسبت به تبلیغات برتر نشان می دهند.
دومین تبلیغ کننده بزرگ انجمن های آنلاین هستند این صنعت ۱۸ از مواقع از آنها استفاده می کند ، که تقریباً شش برابر بیشتر از دومین تبلیغ کننده تبلیغاتی پایین ، Pets & Animals (3.5)) است.
دومی در واقع تبلیغات پایین تر (۳.۵)) را نسبت به تبلیغات اصلی (۲.۳)) ایجاد می کند ، که برای اکثر صنایع یک الگوی غیر معمول است.
Google Ads در SERP های تلفن همراه
وقتی صحبت از SERP های تلفن همراه می شود، تبلیغات برتر کاملاً بر چشم انداز تبلیغات در همه صنایع تسلط دارد.
با تبلیغات برتر، صنعت انجمن های آنلاین بیشترین سهم را در استفاده از تبلیغات دارد. این بخش در فضای تبلیغاتی بالا و پایین است.
به نظر می رسد دومین تبلیغ کننده بزرگ در بخش سفر هستند و نتایج تبلیغات Google را در ۷ درصد از مواقع باز می گردانند.و Home & Garden با رقم ۷ درصد بسیار نزدیک می شود.
در حالی که بخش مشاغل و آموزش تبلیغات اصلی زیادی ندارد، در سراسر فضای تبلیغات پایین ، در واقع دومین صنعتی است که در میان متداول ترین تبلیغ کنندگان Google ظاهر می شود.
معلوم شد که کمترین مصرف کنندگان تبلیغات در تلفن همراه در صنایع ورزش و هنر و سرگرمی بوده اند این امر برای تبلیغات بالا و پایین صادق است.
استفاده از HTTP
در حالی که ممکن است به نظر برسد که HTTP منسوخ شده است، ما متوجه شدیم که در مورد پذیرش پروتکل امنیتی در صنایع مختلف مطالب مهمی وجود دارد:
بیشترین میزان مصرف HTTP در بین بخشهای تجاری و صنعتی ، مالی و خرید است. بیش از ۹۷ URL آدرسهای اینترنتی این صنایع که در SERP های دسکتاپ و تلفن همراه ظاهر می شوند به عنوان پروتکل های امنیتی سازگار هستند.
در سراسر صنایع حیوانات خانگی و حیوانات و علوم ، مهاجرت HTTP ها در کمتر از ۹۲ از سایت ها وجود دارد.
می توانیم ببینیم که به طور متوسط SERP های تلفن همراه دارای سایت هایHTTP (95.4)) بیشتری نسبت به دسکتاپ هستند.
سخن پایانی:
نظارت بر تغییرات SERP و درک تفاوت های SERP خاص صنعتهای مختلف، کلید توسعه یک استراتژی SEO موفق است.
ابزارهایی مانند Semrush Sensor به شما کمک می کند تا با وضعیت SERP که همیشه در حال تغییر است هماهنگ باشید، آنچه در صنعت شما اتفاق می افتد را توضیح دهید و می توانید بینش یا تغییرات مدییریت کنید.
اما رتبه بندی ها تنها تحت تأثیر تغییرات الگوریتم یا افزایش ناپایداری عمومی نیستند.
گوگل همیشه SERP و ویژگی های آن را آزمایش می کند، بنابراین مطمئن شوید که در مورد ویژگی های SERP ، هرگونه تغییر ، به روز باشید و راهنمایی های مفصلی در مورد نحوه بهینه سازی سایت خود برای هر یک از آنها دریافت کنید.
اشتراک گذاری این مطلب در :
دیدگاهتان را بنویسید