محتوای فروش چیست؟ اهداف و استراتژی
بازاریابی محتوا، در خصوص ایجاد محتوایی است که با علایق مخاطبان شما مطابقت داشته باشد؛ بهگونهای که آنها را به محصولی که ارائه میدهید، جذب کند. ممکن است بپرسید، محتوای فروش چیست؟ درحالیکه بازاریابی محتوا برای هدایت بازدیدکنندگان به وبسایت شما اهمیت دارد، محتوای فروش در نهایت، مسئول ترغیب مشتریان، برای خرید محصولات شما است. وقتی مردم در مورد محتوای فروش و بازاریابی محتوا برای فروش یک محصول صحبت میکنند، معمولاً منظورشان بازاریابی محتوایی است. این نوع محتوا، اغلب تولید محتوا و سئو رایگانی است که به طور غیرمستقیم، مخاطب را به سمت محصول شما سوق میدهد. اگرچه بهرهمندی از این نوع محتوا، خالی از لطف نیست؛ اما اغلب، اطلاعات مهم را از دست میدهد؛ زیرا بازاریابی محتوایی، مستقیماً چیزی را که میفروشید تبلیغ نمیکند. اما این دقیقاً همان کاری است که محتوای فروش، انجام میدهد.
در جواب سؤال محتوای فروش چیست؟ باید بگوییم، همان چیزی است که وقتی مشتری در مرحله تصمیمگیری از سفر خرید خود است، از آن استفاده میکنید. در آن مرحله، خریدار میداند مشکل او چیست و میداند که راههایی برای حل آن وجود دارد. این مورد، به شما و استراتژیهای بازاریابی محتوا شما بستگی دارد که خریدار را در مورد راهحل خاص خود، متقاعد کنید.
محتوای فروش چیست؟
ممکن است بپرسید محتوای فروش چیست؟ بازاریابی محتوا ، برای متقاعدکردن مشتریان به ارزش پیشنهادی محصولات یا خدمات یک شرکت، استفاده میشود. محتواهای فروش، میتوانند شامل: ویدئوها، بروشورها، نظرات مشتریان، مطالعات موردی و… باشند. محتوای فروش را میتوان با مشتریان بالقوه به اشتراک گذاشت تا آنها را در سفر خریدار به محصول ما راهنمایی کند. آنها برای افزایش وفاداری مشتری با عناصر برند شرکت، ادغام میشوند. در حقیقت، گروه هدف بازاریابی محتوا، مشتریان خارجی هستند.
محتوای فروش خوب، بر اساس اعتماد ساخته شده است. هنگامی که بهخوبی از آن استفاده شود، بهعنوان یک بیلبورد عمل میکند تا نشان دهد که چگونه پیشنهاد شما باارزشترین در بازار است. استفاده از این روش، توانایی برند شما را برای فروش محصولات و ایجاد انگیزه برای خرید، افزایش میدهد. همچنین، ایجاد ارتباط عاطفی با مشتریان بالقوه، با نشاندادن مؤثرترین راه، برای غلبه بر مشکلات فردی به آنها کمک میکند.
محتوای فروش چه تفاوتی با بازاریابی محتوایی دارد؟
حال که متوجه شدید محتوای فروش چیست؟ بهتر است تفاوت آن را با بازاریابی محتوایی متوجه شوید. محتوای فروش، بر مرحله تصمیمگیری در سفر خریدار متمرکز است؛ درحالیکه بازاریابی محتوایی، بر مراحل آگاهی و توجه، تمرکز دارد.بازاریابی محتوا، ابزاری است که برای کمک به افراد، برای یافتن پاسخهایی که به دنبال آن هستند طراحی شده است. این نوع از محتوا، برای تشویق و نه مجبور کردن مشتریان احتمالی، به سمت هدف شما طراحی شده است.
بازاریابی محتوایی، اغلب شامل موارد زیر است:
- کتابهای الکترونیکی رایگان
- پستهای وبلاگ
- اینفوگرافیک
- پستهای رسانههای اجتماعی
- پادکستها
- سمینارها
در جواب افرادی که میگویند محتوای فروش چیست؟ باید بگوییم که بازاریابی محتوا، با شما و آنچه که به طور خاص به مصرفکنندگان ارائه میدهید، ارتباط زیادی دارد. محتوای فروش، معمولاً به شرح زیر است:
- شمارههای فروش
- مقایسه محصولات
- مطالعه موردی
- هر چیزی که مصرفکننده بالقوه را مجبور به تأیید خرید کند
در واقع، بازاریابی محتوا بهقرار گرفتن کسبوکار شما در معرض دید مشتریان، ساختن برند و ایجاد اعتبار، کمک میکند. درحالیکه بازاریابی محتوا با ارائه وعدههای محتوای بازاریابی به مشتریان بالقوه، آنان را وادار به خرید میکند. در جواب بازاریابی محتوا چیست؟ باید بگوییم که محتوای فروش و بازاریابی محتوا، دو ابزار متفاوت هستند که ممکن است در صورت استفاده بهجای یکدیگر، آنطور که در نظر گرفته شده کار نکنند. تنها شباهت آنها این است که هر دو ابزاری برای حل یک مشکل مشابه هستند. هر دو ابزار را میتوان هنگام بازسازی استفاده کرد؛ اما باید بدانید که چه زمانی باید از یکی یا دیگری استفاده کنید.
دلایل اهمیت محتوای فروش در انواع کسبوکارها
ممکن است بپرسید دلایل اهمیت محتوای فروش و بازاریابی محتوا چیست؟ محتوای فروش، به کسبوکارها کمک میکند تا محتوای خود را سازماندهی کنند. همچنین، به آنها اجازه میدهد آنچه را که باید با مشتریان به اشتراک گذاشته شود را در معرض دید آنان، قرار دهند. مهمتر از آن، به آنها کمک میکند تا از محتوای فروش مناسب، برای دستیابی به مخاطبان جدید، استفاده کنند.
هرچه محتوای فروش شما مؤثرتر و کارآمدتر باشد، به فروش بیشتر شما نیز، کمک خواهد کرد. بدون مدیریت محتوای فروش خوب، بخش بازاریابی شما نمیتواند، داراییهایی را که نمایندگان فروش شما نیاز دارند، ایجاد و ذخیره کند.
همچنین، نمایندگان فروش شما در صورت عدم وجود محتوای فروش کارآمد، نمیتوانند داراییهای موردنیاز خود را بهسرعت پیدا کنند. در این صورت، آنها نمیتوانند آن را در بهترین زمان با مشتریان بالقوه، به اشتراک بگذارند. بدون مدیریت بازاریابی محتوا خوب، هر استراتژی فعالسازی فروشی که استفاده میکنید با مشکل مواجه خواهد شد. در نتیجه، مشتریان بالقوه شما ناپدید خواهند شد و درآمد شما کاهش خواهد یافت. به همین دلیل است که پاسخ صحیح به محتوای فروش چیست؟ بسیار اهمیت دارد.
چگونه مدیریت محتوای فروش خود را بهبود ببخشیم؟
حال که میدانید محتوای فروش چیست؟ باید بدانید اولین قدم برای بهبود مدیریت بازاریابی محتوا، ایجاد یک برنامه عملیاتی است. سعی کنید به سطحی که میخواهید با مدیریت محتوای فروش خود، به آن برسید و اینکه آیا برای رسیدن به آن به منابع بیشتری نیاز است فکر کنید.
پیادهسازی یک سیستم مدیریت محتوای فروش مناسب، میتواند برای سازمان شما بسیار مفید باشد؛ اما مهم است که قبل از تصمیمگیری، نیازهای خود را تعیین کرده و همه فروشندگان را ارزیابی کنید. هنگامی که تصمیم میگیرید مدیریت رضایت از فروش را به استراتژی فعالسازی فروش خود اضافه کنید، پنج نکته را بهخاطر بسپارید.
- با تیم فروش خود ملاقات کنید و محتوای فروش را ارزیابی کنید.
- محتوای موجود را بررسی و ویرایش کنید.
- محتوای خود را سازماندهی و متمرکز کنید.
- محتوای خود را در پلتفرم CRM ادغام کنید .
- ردیابی محتوا و تجزیهوتحلیل را فعال کنید تا بینش ارزشمندی در مورد سرنخهای فروش خود، به دست آورید.
نحوه ایجاد استراتژی برای یک بازاریابی محتوا مناسب
مهم نیست که محتوای فروش شما چقدر خوب باشد؛ اگر این محتوا به نفع مشتریان شما نباشد، به شما در کسب سود از این طریق، کمک نخواهد کرد. اما محتوای فروش چیست؟ یک محتوای فروش مناسب، باید ارزش کافی را برای مشتریان شما فراهم کند تا شما را در فروش بیشتر برای رسیدن به هدفتان، کمک کند. برای بهرهمندی از محتوای فروش ایجاد شده، به استراتژی مناسبی نیاز دارید تا مشتریان نیز، از آن بهرهمند شوند. استراتژی مدیریت بازاریابی محتوا، باید شامل موارد زیر باشد:
شکافها را شناسایی کنید
شکاف بین محتوای فروش فعلی و نیازهای نمایندگان فروش خود را تشخیص دهید. شما میتوانید این کار را از طریق بررسی دورهای محتوای فروش، مصاحبه با نمایندگان و… انجام دهید با انجام این تمرین، تیمهای بازاریابی میتوانند برنامه راهاندازی خود را برنامهریزی کنند.
اهداف مدیریت محتوای فروش را تعیین کنید
قبل از پاسخ به محتوای فروش چیست؟ باید اهداف مدیریت بازاریابی محتوا را تعیین کنید. برخی از این اهداف، عبارتاند از:
- چرا محتوای فروش تولید میکنیم؟
- چرا به استراتژی مدیریت محتوای فروش نیاز داریم؟
- مشتریان ما چگونه میتوانند از محتوای فروش ما بهرهمند شوند؟
- نمایندگان ما چگونه محتوا را توزیع میکنند؟
- نمایندگان فروش ما چگونه میدانند چه محتوایی موفق است؟
پاسخ به این سؤالات، به شما کمک میکند تا استراتژی مدیریت محتوای فروش خود را با موفقیت پیادهسازی کنید.
یک تقویم محتوایی ایجاد کنید
محتوای فروش را نمیتوان به طور تصادفی و بدون دستورالعمل یا برنامه زمانی ایجاد کرد. بهعنوانمثال، یک ویژگی جدید یا یک محصول جدید که مستقیماً مشکلات مشتری را حل میکند، فروش محصولات جدید را تضمین نمیکند.یک تقویم محتوایی با درج رویدادهای مهم، به بازاریابان کمک میکند تا بهجای منتظر ماندن، اکنون محتوا را توزیع کنند.
نتایج بازاریابی محتوا را دنبال کنید
چگونه متوجه میشوید که مخاطبان هدف شما از محتوای فروش شما استقبال کردهاند؟ آیا آنها ویدئوها را به محتوای فروش نوشتاری ترجیح میدهند؟ پاسخ به چنین سؤالاتی به شما میگوید که ضمانت فروش شما چقدر خوب است. یک پلتفرم مدیریت محتوا برای فروش، اطلاعات مهمی درمورد بازاریابی محتوا به شما میدهد. این دانش به تیمهای بازاریابی کمک میکند تا مسیر آینده خود را در تولید محتوای فروش، ترسیم کنند.
درک تعامل با کاربر
تعامل کاربر به شما کمک میکند بدانید که مخاطب هدف شما چه محتوای فروشی را ترجیح میدهد. آیا پیام موجود در بازاریابی محتوا شما قانعکننده است یا ردیابی آن برای کاربران دشوار است؟ آیا مشتریان شما با سؤالات بیشتری به شما مراجعه میکنند؟ در اینجا برخی از معیارهای تعامل کاربر که نشاندهنده افزایش بازاریابی محتوا است شامل: تعداد بازدید، تعداد دانلود و… است.
کلام پایانی
حال که متوجه شدید محتوای فروش چیست، باید به این نکته توجه کنید که بازاریابی محتوا، فقط یک فرایند یکباره نیست؛ بلکه باید به طور مداوم انجام شود. این طرز فکری است که باید بین تولیدکنندگان (تیمهای بازاریابی محتوا) و مصرفکنندگان (نمایندگان فروش و مشتریان) روی میز بیاورید.سعی کنید تصمیمات آگاهانهای بگیرید تا به تیمهای فروش خود کمک کنید فروش بهتری داشته باشند؛ همچنین بتوانید به مشتریان بیشتری دسترسی کرده و بازگشت سرمایه محتوا را بهبود بخشید.مدیریت ضمانت فروش، میتواند در روشها، رویکردها و حوزههای مختلف، صورت گیرد. این مورد، بستگی به نیازها و اهداف سازمان شما دارد.
اشتراک گذاری این مطلب در :
دیدگاهتان را بنویسید