اقدامات موثر در بهبود سئو آف پیج وب سایت

پابلیکا / سئو / اقدامات موثر در بهبود سئو آف پیج وب سایت
تاریخ آخرین به روز رسانی: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
زمان تقریبی مطالعه : 5 دقیقه

وب سایت‌هایی که به سئو آف پیج خود اهمیت می‌دهند می‌توانند منتظر رتبه‌های برتر موتورهای جستجو باشند. سئو آف پیج یکی از انواع seo است که به اقدامات خارج از سایت مرتبط می‌شود. در این نوع از سئو باید لینک سازی‌های موثر انجام داد تا ترافیک ارگانیک کسب کرد. هیچ سایتی بدون اتکا به سئو خارجی نمی‌تواند جزو نتایج اولیه موتورهای جستجو باشد، از این‌رو مهم است که با اقدامات و تکنیک‌های سئوی خارجی در سال ۲۰۲۴ آشنا شوید. برای اینکه مزایای سئو خارجی را بدانید تا انتهای متن همراه ما باشید.

سئو آف پیج چیست؟

سئو آف پیج یا همان سئو خارجی یکی از انواع سئو وب سایت است. به مجوعه اقداماتی که در خارج از سایت انجام می‌شود، سئو خارجی می‌گویند. اقدامات به کار گرفته شده با هدف معرفی و ارتقای سایت برنامه‌ریزی و انجام می‌شوند. تاثیر سئو خارجی هنگامی ‌دیده می‌شود که رتبه وب سایت در موتورهای جستجو ارتقا پیدا کرده باشد و لینک صفحات سایت راحت‌تر در دسترس مخاطب‌ها قرار گیرند. هرچه محتوای وب سایتی با کیفیت بالاتری تولید شود، تعداد سایت‌هایی که به صورت مرجع به این وب سایت لینک می‌دهند، بیشتر خواهد شد. از این‌رو ایجاد بک لینک یکی از مهم‌ترین اقدامات سئو آف پیج عنوان می‌شود.
موتورهای جستجو به طور مداوم در حال پایش وب سایت‌ها و بررسی وضعیت آن‌ها هستند. در نتیجه مهم است که برای رتبه‌گیری از الگوریتم‌های موتورهای جستجو استفاده کرده باشید تا ایندکس به بهترین شکل صورت گیرد.

اقدامات مهم در بهبود سئو آف پیج

برای اینکه بتوان رتبه وب سایت را به صورت ارگانیک در نتایج موتورهای جستجو ارتقا داد، نیاز است که اقدامات مختلفی را به کار گرفت. هریک از این اقدامات به بهبود سئو خارجی کمک می‌کنند و می‌توان به راحتی ترافیک ارگانیک ایجاد کرد. مهم‌ترین اقدامات موثر در بهبود سئو آف پیج به شرح زیر هستند.

بک‌لینک

لینک‌هایی که از سایت‌های مختلف دریافت می‌کنید، بک لینک نامیده می‌شوند. اگر محتوای مناسب تولید کرده باشید، وب سایت شما به عنوان یک مرجع شناخته می‌شود و می‌تواند لینک‌های معتبرتری را دریافت کند. به جرات می‌توان گفت که بک لینک یکی از مهم‌ترین تکنیک‌ها و اقداماتی است که برای بهبود رتبه وب سایت و سئو خارجی از آن استفاده می‌شود. هر چه تعداد بک لینک‌های ایجاد شده بیشتر باشند، گوگل تشخیص می‌دهد که سایت شما معتبرتر بوده و راحت‌تر رتبه وب سایت را ارتقا خواهد داد.
البته که برخی از متخصص‌های سئو و وب مستر‌ها بر این باور هستند که خرید بک لینک یک امر طبیعی است و می‌توان از سایت‌های مختلف بک لینک دریافت کرد. اما باید بدانید که این روش تا زمانی منطقی و درست است که تعداد بک لینک‌ها غیر طبیعی نباشند و موتورهای جستجو را حساس نکنند. در صورتی که گوگل شک کند لینک سازی و شبکه سازی انجام داده‌اید، وب سایت را جریمه خواهد کرد و رتبه سایت، کاهش پیدا می‌کند.

ساخت وبلاگ

ایجاد بلاگ و مطالب مفید را می‌توان جزو اقدامات موثر در بهبود سئو آف پیج دانست. بلاگ بهترین راه برای معرفی کسب و کار‌ها در نظر گرفته می‌شود. شما می‌توانید اطلاعات کاربرها را افزایش دهید و محصولات یا خدمات خود را هم معرفی کنید. وبلاگ جزو اقدامات مفید هر سایت است که علاوه بر ایجاد بک لینک‌های قوی باعث ترویج آدرس وب سایت بین مخاطب‌ها هم می‌شود. هر چه تعداد مخاطب‌های بیشتری وب سایت شما را بازدید کنند، ترافیک ارگانیک افزایش پیدا کرده و راحت‌تر می‌توان رتبه وب سایت را در نتایج موتوهای جستجو ارتقا داد.

رپورتاژ خبری

رپورتاژ، جزویی از تبلیغات محسوب می‌شود که در حالت گزارش یا مصاحبه در وب سایت‌های خبری و یا سایت‌های پربازدید منتشر می‌شود. از طریق رپورتاژ می‌توان لینک‌های موثری ایجاد کرد که در نهایت به بازدید از وب سایت منجر شود. البته توجه کنید که مردم بر روی تبلیغات حساس هستند بهتر است که در متن رپورتاژ خود ابتدا درباره نیاز مخاطب صحبت شود و در نهایت برای راهنمایی بیشتر لینک ایجاد کرد. گزارش فعالیت کسب و کار خود یا اطلاعیه‌های مهم روابط عمومی‌ را می‌توان در وب سایت‌های خبری منتشر کرد تا مخاطب‌های بیشتری با کسب و کار شما آشنا شوند. هر چه رپورتاژ‌ها در سایت‌های پربازدید و خبری معتبر منتشر شوند، تعدا مخاطب‌ها بیشتر شده و اعتماد سازی راحت‌تر است.
انتشار رپورتاژ به کسب و کارهایی که در فضای آنلاین فعالیت می‌کنند، توصیه می‌شود، زیرا می‌توان با هزینه کم، تبلیغات گسترده‌تری را انجام داد. هر چه تعداد مخاطب‌هایی که از رپورتاژ به سایت دسترسی پیدا می‌کند، بیشتر باشد، به این معنا است که سئو آف پیج کار خود را انجام داده است.

فعالیت در فروم‌ها

فروم‌هایی که با فعالیت کسب و کار شما همخوانی دارند را شناسایی کنید. هر چه در گروه‌ها با افراد بیشتری ارتباط داشته باشید، راحت‌تر می‌توانید وب سایت خود را معرفی کنید. در این فروم‌ها به سوالات مرتبط با کسب و کار خودتان پاسخ دهید و لینک‌هایی از وب سایت خود قرار دهید تا به بهبود سئو خارجی کمک کنید.

شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی به عنوان یک بستر آنلاین بزرگ برای تمام افراد در نظر گرفته شده‌اند. افراد با گوشی‌های هوشمند و انواع تبلت زمان زیادی را در شبکه‌های اجتماعی سپری می‌کنند. بنابراین بهتر است که برای کسب و کار خود صفحات مختلف در شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی کنید تا از این طریق مخاطب‌های بیشتری را به وب سایت خود هدایت کنید. در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید معرفی محصولات یا خدمات، جشنواره‌های مختلف یا تخفیف‌های دوره‌ای را اطلاع رسانی کنید.

اینفلوئنسر مارکتینگ

افراد تاثیر‌گذار در فضاهای مجازی با نام اینفلوئنسر شناخته می‌شوند. این افراد در فضای مجازی تعداد مخاطب‌های زیادی دارند و تاثیرگذار هستند. برای اینکه بتوانید کسب و کار خود را معرفی یا تبلیغ کنید، بهتر است که از پست‌های تبلیغاتی یا اسپانسری اینفلوئنسرها استفاده کنید. با ساخت ویدئو‌های مختلف می‌توان مخاطب‌های زیادی را از سوشیال به وب سایت جذب کرد. از این‌رو بهتر است که با افراد تاثیرگذار در فضای مجازی ارتباط برقرار کنید تا راحت‌تر بتوانید وب سایت و کسب و کار خودتان را معرفی کنید.

ویدیوی تبلیغاتی

ویدئو‌های تبلیغاتی یکی دیگر از اقدامات موثر در بهبود سئو آف پیج است که رتبه وب سایت را ارتقا می‌دهد. در ویدئوهای تبلیغاتی می‌توانید محصول یا خدمات خود را معرفی کنید و در نهایت آدرس سایت را هم درج کنید. هر چه تعداد مخاطب‌هایی که از ویدئو تبلیغاتی به سایت شما وارد شوند، بیشتر باشد، به بهبود سئو خارجی کمک خواهند کرد. ویدئو‌های تبلیغاتی هم بهتر است که در فضاهای مختلف مانند: یوتیوب، اینستاگرام یا وب سایت‌های تبلیغاتی منتشر کنید.

عضویت در موتورهای جستجو و دایرکتوری محتوا

وب سایت خود را به موتورهای جستجوی معرفی کنید. با ثبت نام در Yahoo، Google، Alexa، MSN امتیاز بیشتری برای سایت خود دریافت خواهید کرد. از طرفی هم می‌توانید بعد از انتشار هر محتوای باکیفیت، بلاگ خود را به سایت‌های معرفی مقالات و دایرکتوری‌ها ارسال کنید. هر چه بلاگ شما بیشتر دیده شود، راحت تر می‌توان کاربر‌های بیشتر را جذب کرد.

چرا به سئو خارجی نیاز داریم؟

با توجه به اینکه سئو سایت به دسته‌بندی‌های سئو داخلی، سئو تکنیکال، سئو محلی و سئو خارجی تقسیم می‌شود، اگر به سئو خارجی اهمیت ندهید برای رتبه گرفتن در موتورهای جستجو با مشکل روبه‌رو می‌شوید. ممکن است بتوانید در کلمات کلیدی که خیلی هم سخت نیستند، رتبه خوبی در نتایج موتورهای گوگل کسب کنید. اما برای رتبه مناسب کلمات کلیدی سخت نیاز به استفاده از اقدامات سئو خارجی دارید. با افزایش اعتبار وب سایت خود بین مخاطب‌ها راحت‌تر می‌توانید رقابت ایجاد کنید. از این‌رو نیاز است که سئو آف پیج را جدی بگیرید.
هرچه مخاطب‌ها لینک‌های صفحات وب سایت شما را در سایت‌های معتبر بیشتر مشاهده کنند، راحت‌تر به شما اعتماد خواهند کرد و همین موضوع علاوه بر رتبه‌گیری و بهبود سئو آف پیج سایت، منجر به افزایش فروش هم می‌شود. با بالا رفتن اعتبار سایت حتی تاثیرات مثبتی برروی سئو داخلی هم ایجاد می‌شود و رتبه انواع محتوا‌ها ارتقا پیدا می‌کنند. اما بهتر است بدانید که افراط بیش از حد در سئو خارجی باعث می‌شود تا گوگل به شما مشکوک شده و وب سایت را جریمه کند. از این‌رو نیاز است که از متخصص‌های سئو و کارشناس‌های متبحر استفاده کنید.

بهبود سئو آف پیچ با پابلیکا

سئو آف پیج یکی از موثر‌ترین انواع سئو است که باید از طریق متخصص‌ها و کارشناس‌های حرفه‌ای انجام شود. زیرا الگوریتم موتورهای جستجو به طور مداوم در حال پایش وب سایت‌ها هستند و شرایط تقلب کردن و لینک سازی وجود ندارد. پابلیکا به عنوان یکی از ارائه‌دهنده‌های خدمات آنلاین به کسب و کار‌ها، می‌تواند شما را در بهبود سئو وب سایت کمک کند تا جزو رتبه‌های برتر نتایج موتورهای جستجو باشید. کافی است با کارشناس‌های پابلیکا در ارتباط باشید تا از خدمات سئو خارجی مانند: لینک ‌سازی خارجی با کیفیت (بک‌لینک، رپورتاژآگهی و…)، حضور در شبکه‌های اجتماعی، مشارکت در انجمن‌ها و فروم‌ها و تولید محتوا مفید و ارزشمند و انتشار بهره‌مند شوید. اگر هم سوالی درباره سئو خارجی دارید که در این متن به آن اشاره نشده است در انتهای همین مطلب و در قالب کامنت با ما در ارتباط باشید

اشتراک گذاری این مطلب در :

سوالات متداول

ایجاد بک لینک، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، رپورتاژ اگهی و فعالیت در فروم‌ها

خیر اگر گوگل تشخیص دهد که لینک سازی‌های انجام شده غیر طبیعی هستند و خریداری شده‌اند وب سایت را جریمه می‌کند.

سئو خارجی در کنار سایر انواع سئو می‌تواند به ارتقای رتبه وب سایت کمک کند و برای رتبه‌گیری کلمات کلیدی سخت بهترین راهکار است.

بله. رپورتاژ در سایت‌های معتبر و پربازدید باعث جذب مخاطب بیشتر می‌شود.

بله هر چه تولید محتوا باکیفیت تر باشد، تعداد مخاطب‌های بیشتری هم جذب می‌کند که می‌توان در نهایت به بهبود سئو خارجی هم کمک کند.

نظرات کاربران

هنوز نظری نداریم!

اولین دیدگاه رو میتونی راجع به این مطلب ثبت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + دو =