چطور یک لندینگ پیج با نرخ تبدیل بالا برای وب‌سایت خود طراحی کنیم؟

پابلیکا / سئو / چطور یک لندینگ پیج با نرخ تبدیل بالا برای وب‌سایت خود طراحی کنیم؟
تاریخ آخرین به روز رسانی: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
زمان تقریبی مطالعه : 6 دقیقه
چطور یک لندینگ پیج با نرخ تبدیل بالا برای وب‌سایت خود طراحی کنیم؟

آیا تا به حال چیزی در مورد “سخنرانی آسانسور” شنیده اید؟ سخنرانی آسانسور در اصطلاح به نوعی از مذاکره گفته می شود که شما کمتر از ۱ دقیقه برای انتقال پیام خود به مخاطل زمان دارید. لندینگ پیج یا صفحات فرود سایت شما به نوعی سخنرانی آسانسور محسوب می شوند. آنها به طور خستگی ناپذیر ۲۴ ساعت شبانه روز در تلاشند تا برای هر بازدید کننده ای که از آنجا عبور می کند یک موقعیت سخنرانی آسانسور ایجاد کنند.

میزان متقاعد کننده بودن (نرخ تبدیل) صفحه فرود شما مشخص خواهد کرد که آیا می توانید بازدید کننده را متقاعد کنید که اقدامی انجام دهد یا اصلاً کاری انجام نمی دهد.

آماده تبدیل بازدید کنندگان و افزایش میزان سرنخ‌های خود هستید؟ راهنمای کاملی برای ایجاد صفحه فرود شما در زیر آمده است.

در این مقاله مطالب زیر پوشش داده خواهد شد:

  • لندینگ پیج چیست و چه کاری انجام می دهد؟
  • چطور ساختار اولیه یک لندینگ پیج را آماده کنیم؟
  • تکالیف مهم قبل از شروع نوشتن کپی
  • بهترین روش ها برای نوشتن کپی با نرخ تبدیل بالا
  • نمونه های مختلفی از صفحات فرود

لندینگ پیج (صفحه فرود) چیست؟ 

قبل از هر چیز بایستی به این سوال پاسخ دهیم که صفحه فرود دقیقاً چیست و چه تفاوتی با صفحه اصلی وب سایت دارد؟ لندینگ پیج ها به عنوان صفحاتی از سایت شما در نظر گرفته می شوند که مخاطب یا مشتری بالقوه شما پس از مشاهده یک آگهی آنلاین (پاپ آپ، بنر، نتایج موتوهای جستجو، رپورتاژ آگهی، تبلیغات شبکه های اجتماعی و …) بر روی آن کلیک کرده و به صفحه مورد نظر شما وارد می شوند.

صفحات فرود فقط برای یک هدف وجود دارند: تبدیل بازدید کنندگان به سرنخ فروش و نهایتاً مشتری.

به همین دلیل، استراتژی، محتوای متنی و تصاویر مورد استفاده برای صفحات فرود با صفحات وب سایت متفاوت است. مهم ترین نکته برای هر لندینگ پیج این است که طراحی مربوطه باید به شکلی باشد تا کاربر بدون حواس پرتی فوراً پیام را دریافت کرده و به سراغ مرحله بعدی برود.

صفحه های فرود برای چه هدفی استفاده می شوند 

ماهیت اصلی صفحات فرود به معنای انعطاف پذیری و انطباق آنها با هر هدفی است تا بتواند بازدید کننده را راضی کند به نحوی اطلاعات تماس (آدرس ایمیل شماره موبایل و یا موارد این چنینی) خود را با شما به اشتراک بگذارد. استفاده های رایج صفحه فرود برای کمپین های بازاریابی، ایجاد لیست ایمیل و تجارت الکترونیکی است.

لندینگ پیج با نرخ تبدیل بالا

صفحات فرود نیز در استراتژی بازاریابی دیجیتال شما ابزاری مفید برای بازاریابی محتوا هستند. شما می توانید با به اشتراک گذاری کتابچه های راهنمای قابل دانلود، خبرنامه های ایمیلی و یا وبینارهای آنلاین، بازدیدکنندگان احتمالی خود را به سطح مشتری برسانید.

در اینجا مواردی وجود دارد که بازدیدکنندگان می توانند با استفاده از صفحات فرود ایجاد نمایند:

  • پیوستن به لیست انتظار
  • مشترک شدن در یک خبرنامه
  • دانلود یک کتاب الکترونیکی یا راهنما
  • دریافت نمونه از طریق ایمیل
  • ورود به یک مسابقه
  • ثبت نام برای یک دوره، رویداد یا وبینار
  • شرکت در یک چالش
  • درخواست پیگیری از طریق تماس تلفنی
  • دریافت کوپن تخفیف
  • شرکت در نظرسنجی
  • خرید کالا یا خدمات

عناصر یک لندینگ پیج با نرخ تبدیل بالا 

نکته مهمی که باید بخاطر بسپارید این است که تمام عناصر صفحه فرود با هم کار می کنند تا بازدید کنندگان را به سرنخ فروش تبدیل کنند. مشابه طراحی وب سایت، هیچ یک از عناصر به تنهایی اهمیت ندارند.

لندینگ پیج با نرخ تبدیل بالا

عناصر اصلی صفحه فرود شامل موارد زیر است:

  • عنوان اصلی: برای جلب توجه بازدید کننده نیاز به عنوان جذاب دارید.
  • عنوان فرعی: عنوان را توسه و جزئیات را ارائه می دهد.
  • پیشنهاد جذاب: در ازای دریافت آدرس ایمیل بازدید کننده به او چیزی ارائه دهید.
  • تصویر: استفاده از تصوایر گرافیکی مخاطب را بیشتر درگیر می کند.
  • دکمه فراخوان عمل (CTA): با یک دکمه اقدامات لازم را انجام دهید.
  • صفحه تشکر: صفحه جداگانه ای که پیشنهاد را ارائه می دهد.
  • نام تجاری: طراحی صفحه فرود باید با نام تجاری شما مطابقت داشته باشد.

بیایید این صفحه فرود خوب را برای گروهی از مخاطبین که عموما صاحبان کسب و کار و یا در تلاش برای راه اندازی یک کسب و هستند، مورد بررسی قرار دهیم. تصویر زیر یک لندینگ پیج برای دانلود رایگان یک کتاب در حوزه بهبود عملکرد کسب و کار است.

بیایید ببینیم که چرا این صفحه، همه عناصر یک صفحه فرود موفق را دارد.

۱.       تیتر قدرتمند

یکی از راه های جذب مخاطب، انتقال مستقیم پیام مربوطه به کوتاه ترین شکل ممکن است است. این لندینگ پیج با قرار دادن عنوان کتاب در کنار یک تصویر از جلد کتاب، این کار را برای مخاطب انجام می دهد.

۲.      عنوان فرعی پشتیبانی کننده

عنوان فرعی، تیتر را تکمیل می کند و پیام خود را توسعه می دهد. عنوان فرعی جزئیات بیشتری را ارائه می دهد و ارزش پیشنهادی شما را شامل می شود. در اینجا، عنوان فرعی از طریق یک مجله با فعل منفی کنجکاوی مخاطب را برمی انگیزد. این دقیقاً نتیجه ای است که ما می خواهیم، درست است؟

۳.      پیشنهاد قانع کننده

چیزی با ارزش برای بازدیدکنندگان صفحه خود ارائه دهید که آنها مایل باشند اطلاعات خود را در ازای آن با شما به اشتراک بگذارند. در اینجا یک کتاب رایگان برای تزریق احساس اقدام ارائه شده است.

۴.      تصویری چشم نواز

تصویر صفحه فرود نیز باید عنوان را تکمیل کند. این لندینگ پیج از یک تصویر زمینه ساده به همراه عکس جلد کتاب استفاده می کند؛ بدون کوچک ترین محتوای گرافیکی اضافه.

۵.      اصرار به عمل

به بازدیدکنندگان بگویید که می خواهید در صفحه فرود شما چه کاری انجام دهند! اگر آنها در این مدت با شما ماندند، به آنها نشان دهید چگونه پیشنهاد شما را بپذیرند. در انتهای متن نوشته شده، بخش دریافت ایمیل به همراه CTA قرار داده شده است.

۶.      صفحه تشکر پیگیری کننده

اگرچه نشان دادن یک پیام تشکر در صفحه فرود وسوسه انگیز است، اما توصیه می کنیم یک صفحه اختصاصی را برای این کار در نظر بگیرید. چرا؟ چون یک صفحه متشکرم روند تبدیل را ادامه می دهد:

  • این صفحه پیشنهادی را که به بازدید کننده قول داده اید نشان می دهد و به آنها امکان می دهد آن را دانلود کنند.
  • این صفحه می تواند شامل یک پیشنهاد ثانویه مانند مشاوره رایگان باشد و به پرورش سرنخ فروش کمک کند.

۷.      نام برند

در بخش بالای لندینگ پیج دانلود کتاب کاریز در قسمت بالا قرار داده شده است. شکی نیست که شما در اینجا با همان تجارت و شخص معامله می کنید. بنابراین اگر شخص حتی تنها با هدف دانلود کتاب وارد صفحه فرود شده باشد، به این ترتیب ممکن است به سمت سایت نیز هدایت شود.

در واقع، همسو سازی نام تجاری شما کمک می کند تا بازدید کننده ای را به سمت مشتری شدن هدایت کنید و داستان شما را دوباره در ذهن او تأیید نمایید. با قرار دادن همه اینها، خواهید دید چگونه بازدید کننده به یک سرنخ فروش تبدیل می شود.

اکنون می خواهیم به سراغ نوشتن لندینگ پیج برویم. صبر کنید! قبل از شروع نوشتن صفحه فرود، دو نکته مهم وجود دارد که باید آنها را پوشش دهید. شما باید بدانید که برای چه کسی می نویسید و در کدام مرحله بازاریابی قرار دارید.

بازدید کنندگان و نقاط درد آن‌ها را بشناسید.

از خود بپرسید: مشتری ایده آل شما کیست؟ آنها را در ذهن خود تصور کنید و سپس پرسونا مشتری ایجاد کنید. اینها مخاطبان شما هستند. خوب نگاه کنید. شما قصد دارید لندینگ پیجی را بنویسید که مستقیماً با آنها صحبت می کند.

در اینجا مواردی وجود دارد که باید هنگام ایجاد پرسونا مشتری در نظر بگیرید.

  • عنوان شغلی و مسئولیت های احتمالی آنها چیست؟
  • بالاترین سطح تحصیلات آنها چیست؟
  •  علایق، سوابق فرهنگی و وضعیت تأهل آنها چطور است؟
  • در کدام کشور زندگی می کنند؟
  • اهداف و وظایف آنها چیست که می خواهند به آنها برسند؟

با ایجاد پرسونای مشتریان ، با کفش مشتریان بالقوه خود قدم برداشته و مانند آنها فکر می کنید. از همه مهم تر، پرسونا به شما کمک می کند تا به کمک طوفان فکری نقاط درد یا مشکلاتی که مشتریان ایده آل شما با آن مواجه هستند را شناسایی کنید.

هنگامی که شروع به نوشتن صفحه فرود خود می کنید، پیام خود را متناسب با این پرسونای مشتری تنظیم کنید. کپی شما باید متمرکز و هدفمند باشد: یک صفحه فرود برای یک پرسونا مشتری.

پیام خود را با سفر مشتری هماهنگ کنید .

چطور یک لندینگ پیج با نرخ تبدیل بالا برای وبسایت خود طراحی کنیم؟ (قسمت دوم)

هر یک از بازدیدکنندگان لندینگ پیج شما، ممکن است نظرات متفاوتی نسبت به محصول و برند شما داشته باشند. برخی ممکن است فقط پس از کلیک بر روی آگهی، از برند شما آگاهی پیدا کنند. دسته دیگر تحقیقات خود را انجام داده اند و می خواهند راه حل ها را با هم مقایسه کنند و در آخر کسانی هستند که آماده خرید هستند.

یک لندینگ پیج احتمالاً نمی تواند اهداف مختلف همه این بازدیدکنندگان را برطرف کند! شما باید متن صفحه فرود خود را متناسب با مرحله آنها در بازاریابی تنظیم کنید: آگاهی ، بررسی و تصمیم گیری.

  1.  آگاهی 

در مرحله آگاهی، مردم علائم یک مشکل را تجربه می کنند و در تلاشند آن را شناسایی کنند. بنابراین آنها منفعلانه در حال تحقیق و مطالعه در مورد مشکل هستند. لندینگ پیج شما باید نام تجاری شما را به آنها معرفی کند و محتوایی مانند کتاب های الکترونیکی، راهنماها و گزارش ها را ارائه دهد.

  1. بررسی 

برای مرحله بررسی، افراد مشکل خود را شناسایی کرده اند و به طور فعال بدنبال راه حل هستند. در اینجا، صفحه فرود شما باید با ارائه دوره های رایگان، کارگاه های آموزشی، وبینارها یا فیلم ها، آنها را متقاعد کند که چرا شما بهترین انتخاب هستید.

  1.  تصمیم گیری 

سرانجام، در مرحله تصمیم گیری، مردم در مورد آنچه در دسترس است می دانند و چند راه حل را در لیست کوتاه خود قرار داده اند. آنها به زودی تصمیمی می گیرند و فقط به اطلاعات و نسخه های نمایشی محصول احتیاج دارند تا بتوانند تردید خود را در مورد شما برطرف کنند.

اشتراک گذاری این مطلب در :

نظرات کاربران

هنوز نظری نداریم!

اولین دیدگاه رو میتونی راجع به این مطلب ثبت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =