این روزها با گسترش فناوری، استفاده از اینترنت بسیار فراگیر شدهاست. به دنبال این مسئله انواع تبلیغات در فضای مجازی نیز بهمرورزمان گسترش زیادی پیدا کردهاند. اگر کمی دقت کنید متوجه خواهید شد که در هر رسانه فضای مجازی، تبلیغات مختلفی وجود دارد. همچنین تبلیغات در فضای مجازی تغییرات زیادی را متحمل شدهاند و با دانستن بهروزترین اطلاعات روزبهروز پیشرفت میکنند.
شما میتوانید از انواع تبلیغات فضای مجازی برای رسیدن به پیشرفت استفاده نمایید. پس اگر میخواهید با انواع تبلیغات در فضای مجازی آشنا شوید با ما همراه باشید.
انواع تبلیغات در فضای مجازی
بیشک تبلیغات در فضای مجازی، پلی برای رشد و ارتقای سطح کسب و کار با کمترین هزینه است. اما این موضوع باعث نمیشود که هر تبلیغی را در هر فضایی منتشر کنیم و منتظر نتایج درخشان باشیم. پیش از هر اقدامی باید اطلاعات دقیقی در خصوص هر کانال و روش تبیلغی در اختیار داشته باشیم. این موضوع به ما کمک میکند تا در شناسایی بهترینها و ارائه استراتژی بسیار موفق عمل کنیم.
تبلیغات بومی
تبلیغات بومی یک نوع از انواع مختلف تبلیغات فضای مجازی بوده که شاید کمتر با آن آشنا باشید. دررابطهبا این نوع روش تبلیغ باید بدانید که از استراتژیها و پیشنهادهای خاص که معمولاً حمایت از تبلیغات بنری یا محتوای مشتری است باهدف جلب اعتماد آنها برای حل مشکلات و پیشرفت کسبوکارشان استفاده میکند. اگر میخواهید از این روش تبلیغ استفاده کنید ابزارهای مختلفی وجود دارند. اما یکی از سادهترین ابزارها برای روش تبلیغ بومی، ایجاد وبلاگ است. در استفاده از این روش تبلیغ باید در نوشتن موارد مختلف در وبلاگ خود دقت کافی را به کار ببرید تا کاربران گمان نکنند که تنها قصد شما تبلیغ است.
لازم به ذکر است رعایت نکات سئو به افزایش اعتبار محتوای شما کمک بسیاری خواهد کرد. این امر باعث میشود که در جذب مشتریان هم پیشرفت نمایید. همچنین بهترین فایدهای که تبلیغات بومی دارند این است که در موضوع نمایش تبلیغات آزار و اذیتی به کاربران نمیرسانند. این نوع تبلیغ یکی از روشهای بازاریابی برونگرا است که ارتباط بین کسبوکار و مشتری با واسطه صورت میگیرد.
بازاریابی موتور جستوجو (SEM)
یکی از روشهای تبلیغ در فضای مجازی بازاریابی موتور جستوجو است. این نوع روش تبلیغ در فضای مجازی این امکان را فراهم میکند که کاربر در مدتزمان خیلی کم برند مربوطه را شناسایی نماید. بازاریابی موتور جستوجو هدف مهمی را در پیش دارد آن هم این است که کاری کند که کاربران در مدتزمان خیلی کم به میزانی از شناخت نسبت به برند تبلیغاتی برسند که سوددهی بسیاری از فروش حاصل شود. مهمترین چیزی که برای این نوع تبلیغ لازم است این است که برندهای مختلف از شما برای همکاری دعوت کنند و شما باید به یکسری از تعهدات هم عمل نمایید.
همچنین بر اساس کیفیت وبسایت موردنظر و CPC تعیین شده، هنگامی که کاربران کلمات کلیدی که شما در تبلیغ به کار بردهاید را در موتور جستجو تایپ کنند، آگهی مربوطه به نمایش درآورده میشود. دررابطهبا این بحث معمولاً یک پیشنهاد بر اساس CPC ایجاد میشود. همچنین به این نکته توجه کنید که در بازاریابی درونگرا دقیقاً برعکس این فرایند اتفاق میافتد و این کاربران و مشتریان هستند که به سراغ شما خواهند آمد.
تبلیغات نمایشی (CPM)
یک سری از استراتژیهایی که از روشهای دیداری برای تبلیغات خود در فضای مجازی استفاده میکنند، تبلیغات نمایشی نام دارند. شاید باتوجهبه این توضیح مختصر فهمیده باشید مفهوم کلمه نمایشی، بهکاربردن تصاویر و ویدئوهای مختلف است. همچنین از تبلیغات نمایشی در وبسایتهای مختلف یا وبلاگها استفاده میشود. حتی آنها را میتوانید بهصورت مستقیم یا حتی از طریق پلتفرمهایی مانند Google Adwords خریداری نمایید. درضمن هزینهها با CPC یا CPM تخمین زده خواهند شد.
تبلیغات موبایلی
یکی دیگر از انواع تبلیغات در فضای مجازی، تبلیغات موبایلی است. این روزها انواع تبلیغات موبایلی مختلفی مشاهده میشود. شاید یکی از دلایل رواج این نوع تبلیغ این است که تنها ابزار موردنیاز موبایل است. در حقیقت، گوگل طی بیانیهای اعلام کرده است که از سال ۲۰۱۶ آمار تبلیغات موبایلی از رایانههای رومیزی سبقت گرفته است. پس اگر هنوز بر روی پلتفرمهای موبایل سرمایهگذاری نکردهاید به شما پیشنهاد میکنیم که عجله کنید. در این روش علاوه بر دسترسی و تعامل بهتر با کاربران، میتوانید سئوی سایت خود را بر اساس الگوریتم “Google’s Mobile First” نیز بهبود دهید.
تبلیغات اجتماعی
همانطور که میدانید رسانههای اجتماعی تأثیرات بسیاری بر زندگی افراد گذاشتهاند؛ بنابراین استفاده از روش تبلیغات اجتماعی در این زمینه برای افزایش جذب مشتری و فهم از برند موردنظر روش مؤثری است. همچنین به لطف حضور فعال مردم در فضای اجتماعی میتوان با استفاده از تبلیغات اجتماعی جایگاه خوبی در عرصه تبلیغات کسب کرد.
هدفگذاری مجدد و بازاریابی مجدد
اگر برند مورد نظرتان را به صورت مداوم به مشتریانتان یادآوری کنید، مطمئن باشید کسب و کار شما پیشرفت خواهد کرد. بازاریابی مجدد موجب میشود که بنر شما در هر وبسایتی که مشتریان قبلاً از آن بازدید کرده بودند هنگامی که دوباره به آن مراجعه کنند؛ ظاهر شود. البته این روش در صورتی به ثمر خواهد نشست که این سایتها فضاهای بازاریابی مجدد را ارائه دهند. لازم است بدانید که اینگونه تبلیغات برای فروش و افزایش آگاهی از برند موردنظر، بسیار کاربردی هستند. هدفگذاری مجدد یا بازاریابی مجدد بر حضور یک شرکت در فرایند خرید مصرفکننده تأکید دارد.
بازاریابی ایمیلی
گاهی ممکن است فکر کنید که با یک بازاریابی ایمیلی میتوانید فروش خود را تا چند برابر افزایش دهید. این موضوع دور از انتظار نیست؛ چرا که مخاطبان برخی از کسب و کارها همواره از ایمیل خود استفاده میکنند. اینگونه تبلیغات را میتوانید با استفاده از ابزارهای مدیریت تبلیغات موتور جستوجو مانند Google Adwords خریداری نمایید. در ضمن به این نکته توجه کنید که قیمتها معمولاً با معیارهای CPC تعیین میشوند.
بازاریابی ویدئویی
نکته مهمی که وجود دارد این است که محتوای ویدئویی برای کاربران بسیار سرگرمکننده است. به بیان دیگر استفاده از ویدئوها شیوهای است که توجه کاربر را بهسوی اطلاع از یک برند جلب میکند. روش دیگر این است که با یوتیوبرهایی که محصول و خدمت شما را تبلیغ و دررابطهبا آن بحث میکنند شریک شوید. این ایده دقیقاً مشابه تبلیغات بومی است.
همچنین میتوانید محتوای ویدئویی مخصوصی را تهیه کنید که به شما کمک کند موقعیت بهتر و ارگانیکتری در سئو به دست آورید. در این روش قطعاً با اشتراکگذاری این ویدئوها ترافیک وب مستقیم بیشتری را کسب میکنید.
مزایای تبلیغات آنلاین چیست؟
باتوجهبه توضیحاتی که داده شد حتماً تا به الان متوجه نقش و تأثیر بینظیر تبلیغات آنلاین در موفقیت کسبوکارهای مختلف شدهاید. اینترنت قسمت بسیار مهمی از طیکردن پلههای ترقی برای افزایش شناخت و فهم مشتریان از برند خود است. بدیهی است که اینگونه تبلیغات نتیجه خوبی به بار خواهد آورد؛ زیرا تقریباً همه افراد از فضای مجازی استفاده میکنند. همچنین همه برندها دوست دارند که در دنیای دیجیتال حضور داشته باشند، اما باید بدانید که در تبلیغات فضای مجازی چه نکاتی را در نظر بگیرید.
- تبلیغات آنلاین راههای ارتباطی بسیاری را به وجود آورده که از طریق این امکانات میتوانید در جهت پیشرفت کسبوکار خود گام بردارید.
- به دلیل ابزارهایی که این روزها وجود دارند روشهای بسیاری برای تبلیغات فضای مجازی وجود دارد. دقیقاً برعکس تبلیغات سنتی که در آن معیارها بهصورت تقریبی هستند یا به نسبت کمی از جمعیت ختم میشوند آمار مربوط به تبلیغات در فضای مجازی واقعاً دقیق است.
- تبلیغات آنلاین از جهت خلق مطالب مفید و زمانبر شباهت زیادی به تبلیغات آفلاین دارد. اما تبلیغات آنلاین خیلی سریع اجرا میشوند.فقط در عرض چند دقیقه میتوانید تبلیغات را در رسانههای متعدد فضای مجازی تنظیم و منتشر کنید.
- یکی از خصوصیات تبلیغات در فضای مجازی، وجود گزینههای مختلف و متعدد است. همچنین میتوانید از تصاویر، ویدئوها و متن جهت بهدستآوردن مخاطبان زیادی در هر زمانی از روز استفاده کنید.همچنین توجه کنید که ساعت و روزی که تبلیغ را در وبسایت خود قرار میدهید هم مهم است و برای شما نفع زیادی خواهد داشت.
- اگر از تبلیغات آنلاین استفاده کنید نسبت به تبلیغات آفلاین هزینه کمتری را خرج خواهید کرد که این یک نکته مهم است.
- افراد مختلف از هر قوم و نژاد و با هر سلیقهای در فضای مجازی حضور دارند.برندها ضمن اینکه میتوانند با کاربران در تعامل باشند؛ قادرند تا نظرات، لایکها و سؤالات کاربران را مشاهده کنند. این فرایند باعث برقراری ارتباط روانتر و آسانتر خواهد شد. اگرچه شرکت باید دررابطهبا این موضوع صبر و شکیبایی بیشتری به خرج دهد؛ اما در عوض از نظرات و سلایق کاربران آگاه خواهد شد.
در آخر
ما در این مقاله برای شما انواع تبلیغات در فضای مجازی را شرح دادیم و شما را با آنها آشنا کردیم. توجه داشته باشید که ترکیبی از این روشهای تبلیغاتی میتواند شما و برندتان را به طیف گستردهای از مخاطبان معرفی کند.
دیدگاهتان را بنویسید