افزایش بازدید رپورتاژ: راهکارهای موثر برای جلب توجه مخاطبان

پابلیکا / رپورتاژ آگهی / افزایش بازدید رپورتاژ: راهکارهای موثر برای جلب توجه مخاطبان
تاریخ آخرین به روز رسانی: ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
زمان تقریبی مطالعه : 5 دقیقه
روش‌های افزایش بازدید رپورتاژ و جذب مخاطب بیشتر

در دنیای امروز، تبلیغات و بازاریابی نقش حیاتی در موفقیت هر کسب‌و‌کاری ایفا می‌کنند. در این‌میان، رپورتاژ آگهی به‌عنوان یکی از روش‌های نوین تبلیغاتی، جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است. رپورتاژ آگهی در‌واقع نوعی محتوای تبلیغاتی است که در قالب یک مقاله یا گزارش در یک وب‌سایت معتبر منتشر می‌شود؛ با‌این‌حال، چالشی که بسیاری از کسب و کارها با آن روبرو هستند، عدم استقبال مخاطبان از رپورتاژهای آگهی است. در این مقاله، به بررسی راهکارهای موثر برای افزایش بازدید رپورتاژ و جلب‌توجه مخاطبان می‌پردازیم.

 

برای افزایش بازدید رپورتاژ، محتوا را با آنچه از مخاطبان هدف می‌دانید شروع کنید

هنگام نگارش محتوای رپورتاژ با‌توجه به داده‌هایی که داریم، اولین گام برای گسترش گروه هدف ما این است که به دنبال افرادی با ویژگی‌های مشابه با کاربران فعلی خود بگردیم. این افراد ممکن است در یک سن مشابه باشند، در یک منطقه جغرافیایی خاص زندگی کنند یا به‌طور مداوم به محتوای خاصی علاقه‌مند باشند.

یک مثال خوب!

به عنوان مثال، یک فروشگاه غذاهای لذیذ محلی داریم که پنکیک‌های گیاهی را عرضه می‌کند و متوجه شده‌ایم که این محصول مورد توجه قشر وگان جامعه قرار می‌گیرد. می‌توانیم از این دانش برای عنوان‌نویسی استفاده کنیم. به‌عنوان مثال:

  •  پنکیک‌های عالی و گیاهی برای رژیم غذایی خاص شما!
  •  با ما، بهترین پنکیک‌های گیاهی با طعمی ویژه را بچشید!
  •  پنکیک‌های وگان با کیفیت عالی، سرشار از خواص بی‌نظیر!

همچنین، می‌توانیم از روش تقسیم‌بندی بر‌اساس علاقه استفاده کنیم. برای مثال، به‌دنبال این باشید که نحوه نگارش شما تنها به آن بخش از جامعه که هدف شما هستند ارتباط داشته باشد. یعنی ابتدا تقسیم‌بندی کنید که هر بخش چقدر به خدمات شما نیاز دارد، سپس محتوا را بر‌اساس این موضوع نگارش کنید.
به‌این‌ترتیب، با استفاده از این داده‌ها و شناخت از نیازها و علایق مخاطبان فعلی و مشابه آن‌ها، می‌توانیم بهبودهایی در گسترش گروه هدف خود داشته باشیم. علاوه‌بر آن، این امر افزایش بازدید رپورتاژ را به همراه دارد.

مخاطبان رپورتاژ آگهیتان را با استفاده از شبکه‌های اجتماعی هدف قرار دهید

مهم است که پس از انتشار رپورتاژ آگهیتان بتوانید به خوبی به مخاطبانتان اطلاع دهید که چنین محتوایی برای شما آماده شده است. بدون‌شک در این مرحله علاقه‌ای به هزینه کردن ندارید یا می‌خواهید با کمترین هزینه به مخاطبان خود اطلاع‌رسانی را انجام دهید. بهترین انتخاب، شبکه‌های اجتماعی هستند.
برای جذب مخاطبان و ارتباط برقراری با آنها از طریق رسانه‌های اجتماعی، نیاز است تا به رویکردی تازه نسبت به این پلتفرم‌ها داشته باشیم. این رویکرد باید بر‌اساس دانشی مستند و اطلاعاتی در‌مورد عادات و ترجیحات مخاطبان ما تامین شود.

شبکه‌های اجتماعی با ترافیک بالا را برای افزایش بازدید رپورتاژ انتخاب کنید

سعی کنید بیشتر تمرکزتان را بر روی اینستاگرام، فیس‌بوک، تلگرام و لینکدین بگذارید. از آنجایی که شما باید از لینک URL برای منتقل کردن مخاطبان به رپورتاژتان استفاده کنید، لینکدین یا حتی پیامک‌های تبلغاتی می‌توانند انتخاب عالی باشند؛ زیرا فیلترینگ در این میان در کار نیست.

یک مثال خوب!

به‌عنوان مثال شما در حوزه خرید‌و‌فروش لوازم خانگی فعالیت دارید. حال می‌خواهید میزهای مدرنی که به تازگی به فروشگاه‌تان آورده‌اید را به فروش برسانید. اغلب مخاطبان شما را بی‌شک خانم‌ها تشکیل می‌دهند؛ بنابراین به سراغ اینستاگرام و پیج‌هایی که مربوط به دکوراسیون خانگی می‌شوند بروید. در کامنت‌ها و دایرکت‌ها کسب‌و‌کار خود را معرفی کنید و سپس لینکی که رپورتاژ شما در آن قرار دارد را قرار دهید.

نکات مهم:

  •  از یک پیج معتبر پیام و کامنت‌ها را ارسال کنید.
  • پیج‌های بدون دنبال‌کننده به‌طور معمول از سوی مخاطبان جدی گرفته نمی‌شوند.

 

استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای افزایش بازدید رپورتاژ
استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای افزایش بازدید رپورتاژ

ترجیحات مخاطبان هدف خود را رکن اصلی افزایش بازدید رپورتاژ در نظر بگیرید

با تمرکز بر روی ترجیحات و نیازهای مخاطبان فعلی، می‌توانیم رویکرد و استراتژی نگارش رپورتاژ آگهی خود را بهبود بخشیم. این اطلاعات ما را در تعیین اولویت‌ها، تدوین محتوا و تعامل با مخاطبان هدف کمک می‌کند.
با تحلیل داده‌های مربوط به عادت‌های تعامل، برای مثال از کدام پلتفرم‌های رسانه‌ای بیشتر استفاده می‌شود، می‌توانیم استراتژی‌های خود را به‌روزرسانی کنیم. به عنوان مثال، اگر مشخص شود که بیشترین تعامل با مخاطبان از طریق ایمیل یا لینکدین است، باید تمرکز بیشتری بر روی این کانال‌ها قائل شویم و لینک رپورتاژ آگهی خود را برای بازدید بیشتر بر این مبنا بهبود بخشیم.

رفتار خرید مخاطب را نیز مدنظر داشته باشید!

همچنین، با‌توجه به رفتار خرید مخاطبان، می‌توانیم بهبودهایی در ارائه محصولات و خدمات ارائه شده داشته باشیم. اگر مشخص شود که مخاطبان به پیشنهادهای مشاوره رایگان یا استعدادهای خلاق بیشتر واکنش نشان می‌دهند، می‌توانیم از آن استفاده کنیم. به‌طوری که، در بخش‌های مختلف محتوا اشاره کنیم که کسب‌وکار ما پیش از خرید انواع مشاوره‌های رایگان را ارائه می‌دهد.

به ابزارها نیز توجه کنید

استفاده از ابزارهای CRM و داشبوردهای مخاطبان نیز می‌تواند ما را در این راه یاری کند. این ابزارها به ما کمک می‌کنند تا داده‌های مخاطبان را بهبودیافته سازماندهی کنیم و الگوهای رفتاری آن‌ها را شناسایی فرماییم. این موضوع کمک می‌کند تا رپورتاژ آگهی ما بهتر و موثرتر به نیازها و ترجیحات مخاطبان پاسخ دهد و در‌نتیجه بازخورد و تعامل بیشتری را ایجاد کنیم.

سعی کنید ترافیک صفحه فرود (لندینگ) را افزایش دهید

برای افزایش ترافیک صفحه فرود خود، باید از ترکیبی از روش‌های بازاریابی دیجیتال و محتوای جذاب استفاده کنیم. استفاده از پست‌های فعال در رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات دیجیتال هدفمند و ایجاد محتوای متنوع می‌تواند مخاطبان را به صفحه فرود ما جلب کند.

در‌نظر داشته باشید که ترافیک صفحه فرود ارتباطی به رپورتاژ آگهی ندارد؛ اما اگر این ترافیک بالا باشد و در مقابل محتوای رپورتاژ آگهی نیز سئو شده ارائه شود و در نتایج اول به چشم بخورد، فکر می‌کنید مخاطب چه می‌گوید؟

چشمش که به رپورتاژ آگهی شما می‌افتد ناخوداگاه می‌گوید که این همان وبسایتی است که دیروز برای یافتن سوالم وارد آن شدم؛ بنابراین به تبلیغ شما اعتماد می‌کند و اولین زنگ تبدیل شدن او به مشتری دائم به صدا می‌خورد.

استفاده از فراخوان‌های قوی برای اقدام (CTA)

استفاده از فراخوان‌های قوی برای اقدام (CTA) در تبلیغات و محتواهای ما بسیار مهم است. این CTA باید با اولویت‌ها و نیازهای مخاطبان هدف هماهنگ شده باشد. به‌عنوان مثال، برای مشتریانی که به دنبال خرید محصولات با بودجه اندک هستند، می‌توانیم با عرضه پیشنهاداتی مانند حمل‌و‌نقل رایگان، آن‌ها را به صفحه فرود هدایت کنیم. این گونه هم بازدید رپورتاژ آگهی افزایش پیدا می‌کند و هم صفحه فرود!

اطلاعات صفحه فرودتان را ارزشمند نشان دهید

همچنین، باید مطمئن شویم که محتوای صفحات فرود ما ارزشمند و جذاب برای مخاطبان است. باید اطلاعات کافی و مفید در‌مورد شرکت و محصولات یا خدمات ارائه‌شده را در‌اختیار مخاطبان قرار دهیم. همچنین، ایجاد تبلیغات دیجیتالی با محتوای جذاب و پیام‌های CTA واضح می‌تواند مخاطبان را به این صفحات هدایت کند.
سعی کنید از افرادی که در حوزه تولید محتوا به‌صورت حرفه‌ای فعالیت دارند برای نوشتن صفحه لندینگ و رپورتاژ کمک بگیرید.

 

طراحی صحیح صفحه فرود برای افزایش بازدید رپورتاژ
طراحی صحیح صفحه فرود برای افزایش بازدید رپورتاژ

رپورتاژتان را در وبسایتی منتشر کنید که با حوزه کاری شما همسو باشد

در‌نهایت، مهم‌ترین اقدامی که باید انجام دهید این است که برای افزایش بازدید رپورتاژ، یک وبسایت مفید را انتخاب کنید. بیایید این موضوع را در قالب یک مثال بسیار مهم به شما توضیح دهیم!
همه ما فکر می‌کنیم که وبسایت‌های خبری بهترین زمینه برای نشر رپورتاژ هستند. خب تا حدی درست فکر می‌کنیم؛ اما آیا فکر کردید که این وبسایت‌ها شاید دیگر نتوانند به خوبی نیاز ما به مخاطب فعال را برطرف کنند؟ اگر می‌پرسید چرا، باید بگوییم که تعداد افراد فعال در این وبسایت‌ها بسیار زیاد است؛ به‌همین‌خاطر، این که شما مستقیم با مخاطبان هدف خود در این وبسایت در ارتباط باشید، کمی سخت می‌شود.

این موضوع را مدنظر خود قرار دهید!

اگر محصول شما کالای ورزشی است، بهتر است وبسایت خبری ورزشی را برای خود انتخاب کنید. به طبع، اگر محصول کالای خواب است، وبسایت خبری خانواده برای شما مناسب است و در ادامه نیز به همین شکل باید موارد را پیش ببرید؛ بنابراین فرمول زیر را مدنظر خود قرار دهید:
نوع محتوا + هدف از محتوا + مخاطبان = وبسایت خوب برای درج رپورتاژ

افزایش بازدید رپورتاژ با پابلیکا

در این محتوا ما به شما مهم‌ترین مواردی که قرار است منجر به افزایش بازدید رپورتاژ شما شود را ارائه دادیم. نکته مهم این است که شما با توجه به این نکات، باز هم دست از تلاش برای ارائه یک رپورتاژ آگهی خوب برندارید. دنیای تکنولوژی و فضای مجازی پیوسته در حال تغییر است. توصیه می‌شود که همواره به‌روز بمانید و با‌توجه به اطلاعات به‌روز، رپورتاژ آگهی خود را ارائه دهید. شما می‌توانید اخرین مطالب این حوزه رو در بلاگ پابلیکا بخوانید.

یکی از روش‌های توسعه و دیده شدن کسب‌و‌کار شما، همکاری با پابلیکا است. مجموعه‌ی ما  در‌زمینه انتشار رپورتاژ آگهی، خدمات سئو و اجرای کمپین‌های روابط عمومی آنلاین می‌پردازد. شما می‌توانید با دریافت مشاوره، بهترین مسیر را برای کسب‌و‌کار خود ایجاد کنید پربازدید‌ترین رپورتاژ ها را منتشر کنید.

اشتراک گذاری این مطلب در :

نظرات کاربران

هنوز نظری نداریم!

اولین دیدگاه رو میتونی راجع به این مطلب ثبت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =