بهترین ایده های تولید محتوا برای تمام کسب و کارها

پابلیکا / بازاریابی محتوا / بهترین ایده های تولید محتوا برای تمام کسب و کارها
تاریخ آخرین به روز رسانی: ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
زمان تقریبی مطالعه : 9 دقیقه

تمام کسب و کارهایی که در فضای آنلاین فعالیت می‌کنند به دنبال ایده تولید محتوا خلاقانه هستند تا مخاطب بیشتری جذب کنند. ایده ‌های تولید محتوا باید هم راستا با کسب و کارها باشند تا علاوه بر افزایش رتبه سئو برای افزایش درآمد هم کارآمد باشند. تولید محتوا در حال حاضر به مهم‌ترین بخش هر کسب و کاری تبدیل شده است و اهمیت دارد که موضوع برای تولید محتوا چگونه پیاده‌سازی شود!

دقت داشته باشید که اگر استراتژی مشخصی برای تولید محتوا نداشته باشید نمی‌توانید با سایر کسب و کارها رقابت کنید. از طرفی هم با صرف زمان برای ایده‌های نامناسب، منابع انرژی و زمان خود را از دست می‌دهید. بنابراین تا انتهای این متن همراه ما باشید تا در انتخاب موضوع برای تولید محتوا کمکتان کنیم.

ایده تولید محتوا از کجا می‌آید؟

ایده تولید محتوا در همه جا وجود دارد. کافی است که به اطراف خود با دقت بیشتری نگاه کنید. ایده ‌های تولید محتوا به راحتی در اختیار شما هستند و می‌توانید در اطراف خود بهترین موضوع برای تولید محتوا را پیدا کنید و به آن شاخ و برگ دهید. اما چگونه می‌توان بهترین ایده محتوا را پیدا کرد؟

برای اینکه بهترین ایده ‌های تولید محتوا را داشته باشید باید به شناخت مخاطب خود فکر کنید. تهیه محتوا شاید در ابتدا کار سختی باشد، اما اگر شما بتوانید مخاطب هدف خود را به خوبی شناسایی کنید دیگر نگرانی انتخاب موضوع برای تولید محتوا را ندارید و موضوعات داغ برای تولید محتوا به سمت شما سرازیر خواهند شد. ترفند‌های مختلفی وجود دارند که می‌توان از طریق آن‌ها بهترین محتوا‌ها را تولید کرد که نیاز است ابتدا موضوع محتوای خود را مشخص کنید و سپس متناسب با آن بهترین محتوا‌ها را ایجاد کنید.

چرا باید محتوای خلاقانه تولید کرد؟

اگر محتوای تولید شده، نیاز یا سوال مخاطب را برطرف کند، باعث می‌شود تا ترافیک ارگانیک سایت افزایش پیدا کند. از این‌رو نیاز است که از خلاقیت خود برای تولید محتوا استفاده کنید تا علاوه بر افزایش رتبه وب سایت به بهبود سئو و عملکرد آن هم کمک کرده باشید. محتوای خلاقانه در صورتی که به طور منظم و با هدف جذب مخاطب منتشر شود، یک نوع سرمایه گذاری طولانی مدت برای سایت محسوب می‌شود. بنابراین باید ذهن خودتان را بر روی تولید محتوا متنی با کیفیت و خلاقانه متمرکز کنید تا مخاطب‌های خود را افزایش دهید.

از چه کلیدواژه‌هایی برای عنوان ایده تولید محتوا استفاده کنیم؟

برای اینکه بتوانید ایده تولید محتوا خلاقانه‌ای داشته باشید، نیاز است که از کلیدواژه‌های مختلف استفاده کنید. اما مخاطب ابتدا جذب عنوان مطلب شما می‌شود و بعد از آن برای مطالعه متن وارد وب سایت خواهد شد، در نتیجه مهم است که در کنار تکنیک‌هایی که برای سئو اهمیت دارد، عنوان محتوا را به گونه‌ای انتخاب کنید که جذابیت بالایی داشته باشد. برای مثال می‌توان از کلیدواژه‌های زیر در کنار کلمه کلیدی مد نظر متخصص سئو در عنوان استفاده کرد تا حس کنجکاوی مخاطب بیشتر شود:

  •  چرا
  •  چه زمانی
  •  راهنما
  •  آموزش
  •  چی
  •  چطور
  •  کجا
  •  چه کسی
  •  نکات
  •  لیست

هر یک از این کلید واژه‌ها می‌توانند مخاطب را جذب کرده تا ترغیب شود بر روی لینک وب سایت شما کلیک کند.

از چه کلیدواژه‌هایی برای عنوان ایده تولید محتوا استفاده کنیم؟
کلید واژه‌های مناسب برای عنوان محتوا

موضوع برای تولید محتوا خلاقانه

ایده ‌های تولید محتوا بسیار زیاد هستند و باید ذهن خود را باز کرد تا بهترین موضوع برای تولید محتوا را انتخاب کرد. بهتر است بدانید که ایده‌های خلاقانه بسیار زیادی وجود دارند که می‌توان از آن‌ها به بهترین شکل استفاده کرد تا محتوای جذابی در اختیار مخاطب قرار داد. اما چگونه ایده تولید محتوا را پیدا کرد؟
خوشبختانه ترفندهای مختلفی وجود دارند که می‌توان از آن‌ها ایده‌های جدید گرفت و برای تولید محتوا در اینستاگرام یا سایت از آن‌ها استفاده کرد. در ادامه یک لیست آماده کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم که ایده‌های محتوایی خود را از چه بستر‌هایی پیدا کنید.

نحوه استفاده از راهنما

برای اینکه به سوالات مخاطب خود درباره چگونگی استفاده از سایت یا پلتفرم پاسخ دهید، محتوایی در قالب نحوه استفاده از راهنما سایت را منتشر کنید. استفاده صحیح از ابزار‌ها یا پلتفرم‌های مختلف نیاز به یک راهنما دارند تا هیچ وقت قدیمی ‌نشوند و بتوان از آن استفاده کرد.

نحوه انتخاب راهنمایی

افراد جامعه همیشه علاقه دارند که ابزارها، محصولات یا خدمات جدید را کشف کنند. برای اینکه با مخاطب ارتباط بهتری برقرار کرد می‌توانید نحوه انتخاب محصولات یا خدمات را منتشر کنید تا راهنمایی دقیقی از خدمات تازه به آن‌ها ارائه کنید.

نحوه راهنمایی کردن

فرض کنید که خودتان نیاز به راهنمایی دارید، این ایده برای تولید محتوا کارساز خواهد بود. هنگامی‌ که خودتان را جای مخاطب قرار دهید به طور حتم راهنمای بهتر و قدم به قدمی ‌را تولید خواهید کرد.

راهنمای مبتدی

از راهنمای مبتدی برای ایده تولید محتوا استفاده کنید. اگر خواننده‌هایی دارید که به تازگی با وب سایت شما آشنا شده‌اند، بهتر است که محتوای کوتاه اما مفیدی را در اختیار آن‌ها قرار دهید.

 نحوه استفاده  از سایت یا خدمات برای کاربران پیشرفته

برخی از مواقع لازم است که برای مخاطب‌های پیشرفته خود مطالبی را تولید کنید. اگر مشتری‌ها یا مخاطب‌های حرفه‌ای دارید، بهتر است که از نحوه راهنمایی برای ایده تولید محتوا استفاده کنید تا اطلاعات بیشتری را در اختیار مخاطب‌ها قرار دهید.

راهنمای خرید

در بخش راهنمای خرید سایت می‌توانید محتوایی را تولید کنید تا مخاطب راحت‌تر بتواند خرید خود را نهایی کند. در این قسمت حتی بهتر است که از مقایسه محصولات یا خدمات خود با سایر رقبا هم مطلبی منتشر کنید تا انتخاب برای کاربر راحت‌تر باشد.

تاریخچه

هنگامی‌ که موضوعی را در لسیت خود به عنوان محتوای جدید منتشر می‌کنید، ممکن است که مخاطب‌ها تعجب کنند و اطلاعات دقیقی از این موضوع نداشته باشند. از این‌رو بهتر است که تاریخچه آن چه که نوشته‌اید را عنوان کنید تا کاربر به محتوای دقیق دسترسی داشته باشد.

بهترین فیلم‌ها برای شرح بازار شما

معرفی فیلم‌های بازار کسب و کار شما می‌تواند به عنوان ایده تولید محتوا برای بسیاری از کاربرها جذاب باشد. مخاطب‌ها می‌توانند این فیلم‌ها را از وب سایت شما مشاهده کنند و اینگونه ترافیک سایت خود را هم افزایش دهید.

نتایج نظرسنجی کاربران

نظر سنجی درباره محتوا یا هرگونه خدمات وب سایت می‌تواند به عنوان یک ایده تولید محتوای متنی به شما کمک کند. کافی است که نظرسنجی درباره هر یک از خدمات یا محصولات خود، تهیه کنید و نتیجه آن را به عنوان یک محتوای مستند به مخاطب ارائه دهید.

داستان موفقیت شما

داستان موفقیت کسب و کار شما می‌توان برای مخاطب‌های زیادی جذاب و گیرا باشد. از این‌رو بهتر است که این داستان‌های واقعی را در قالب یک پست یا وبلاگ منتشر کنید تا مخاطب با راه طی کرده کسب و کار شما بیشتر آشنا شود. همچنین این نوع محتوا نیاز به استراتژی خاصی ندارد، اما می‌تواند بر روی سئو سایت تاثیرگذار باشد.

رضایت مشتریان

رضایت مشتری‌ها یکی از بهترین کانال‌های بازاریابی است. انتشار رضایت مشتری‌ها یکی از بهترین ایده‌های تولید محتوا است که می‌تواند سایر مخاطب‌ها را هم به مشتری تبدیل کند. بازدید‌ها یا خرید‌های مشتری‌های خود را به نمایش بگذارید و حتی می‌توانید در قالب تصویر هم میزان رضایت را مشخص کنید.

تاریخچه کسب وکار شما

تاریخچه کسب و کار خود را از هنگام شروع تا به امروز توضیح دهید و درباره مسائل و تجربه‌های مختلف و مشکلات پیش روی خود محتوا تولید کنید. با این کار می‌توانید ارتباط موثرتری با مخاطب برقرار کنید.

 ارزش شرکت

 در صورتی که کسب و کار شما به دنبال ارزش‌های مختلف و قوی است، بهتر است که در قالب محتوا این نکات را به مخاطب‌ها گوشزد کرد تا آن‌ها هم با شما همراه شوند.

معرفی کتاب‌هایی با تیتر‌های مرتبط

 کتاب‌هایی که با حوزه تخصصی و کسب و کار شما مرتبط هستند را مورد بررسی قرار داده و مختصری از آن‌ها را به عنوان محتوا در وب سایت خود قرار دهید.

انجمن‌های عمومی

Quora یکی از انجمن‌های بزرگ است که بسیاری از افراد عضو آن هستند و در مورد همه چیز سوال می‌پرسند. شما می‌توانید موضوعاتی که به صنعت کسب و کار شما مرتبط است را پیدا کنید و از سوالات و موضوعات مختلفی که برای مخاطب‌ها مهم است، ایده بگیرید و تولید محتوا داشته باشید.

تالارهای گفتمان

تالارهای گفتمان یکی از منبع‌های تولید محتوا هستند که هنوز هم به عنوان مرجع محتوا شناخته می‌شوند. به راحتی می‌توانید از طریق تالارهای گفتگو، ایده‌های محتوای خوبی دریافت کنید و متناسب با آن‌ها برای وب سایت خود محتوا تولید کنید. دقت کنید که مخاطب‌ها بیشتر در چه زمینه‌هایی سوال دارند تا متناسب با آن‌ها و زمینه فعالیت خود، بهترین محتوا‌ها را تولید کنید.

گروه‌های آنلاین (فیس‌بوک، لینکدین و…)

گروه‌های آنلاین همانند تالارهای گفتگو و انجمن‌ها خیلی تخصصی نیستند، اما می‌توان در بخش‌هایی که مرتبط به حوزه کاری شما است، گشت و گذاری داشت تا با علایق و عناوین پر بازدید مخاطب‌ها آشنا شد.

سایت‌های پربازدید صنعت شما

در سایت‌های صنعت خود بررسی‌های مختلفی انجام دهید تا ایده تولید محتوا خلاقانه پیدا کنید. البته توجه کنید که نباید از محتوای رقبای خود تقلید کنید، بلکه ایده دریافت کنید و متناسب با کسب و کار خود و ایده‌های مختلف دیگر، بهترین محتوا را تولید کنید. بهتر است اینگونه بگوییم که شما برای مخاطب‌های خود محتوا تولید می‌کنید، در نتیجه مهم است که نظرات و نیاز‌های آن‌ها را در نظر بگیرید و هر چیزی که نیاز است را تولید محتوا کنید. با بررسی وب سایت‌های پر مخاطب می‌توانید موضوعات داغ برای تولید محتوا را شناسایی کرده و از دیدگاه متفاوتی این موضوعات را در سایت خود عنوان کنید.

رسانه‌های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام یکی از بهترین رسانه‌ها برای تولید محتوا و ایده گرفتن است. مهم است بدانید افرادی که شما را دنبال می‌کنند چه سلیقه‌ای در انتخاب محتوا دارند. از این‌رو کافی است که به دنبال مطالب مفید برای مخاطب‌های هدف خود باشید تا دنبال کننده‌های بیشتری جذب کنید. کافی است که با دنبال کننده‌های خود کمی ‌راحت باشید و از آن‌ها سوالات چالشی بپرسید تا متناسب با نیاز آن‌ها، بهترین محتوا را تولید کنید.

رسانه‌های اجتماعی
رسانه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام یکی از بهترین رسانه‌ها برای تولید محتوا و ایده گرفتن است.

استفاده از هشتگ در رسانه‌های اجتماعی

به دلیل وسعت شبکه‌های اجتماعی ممکن است که مخاطب هدف کسب و کار، شما را دنبال نکند، اما چگونه می‌توان به او اطلاع دهید که محتوای شما برای او مفید است؟
با استفاده از هشتگ گذاری می‌توان راه میانبری بین خود و مخاطب ایجاد کنید تا مخاطب هدف با جستجوی هشتگ مد نظر خود به صفحه کسب و کار شما برسد و مطالب شما را دنبال کند. از ایده‌های جذاب هشتگ گذاری در کنار کلمه‌های کلیدی استفاده کنید تا مخاطب راحت‌تر شما را پیدا کند.

استفاده از اینفلوئنسر صنعت شما

اینفلوئنسرها در فضای مجازی طرفدارهای زیادی دارند و بهتر است که اینفلوئنسرهای صنعت خود را پیدا کنید و با ارتباط‌گیری با آن‌ها از دغدغه‌ها و سوالات مخاطب‌ها آگاه شوید. متناسب با اطلاعاتی که دارید می‌توانید ایده ‌های تولید محتوا خود را گسترش دهید و هدف‌مندتر محتوا را تولید کنید.

یوتیوب

یوتیوب یکی از منابع بزرگ برای ایده تولید محتوا است. کافی است که کلمه کلیدی مد نظر خود را در نوار جستجوی یوتیوب وارد کنید، مشاهده خواهید کرد که چقدر ویدئو‌های پربازدید برای شما وجود دارند. از این‌رو می‌توانید از ویدئو‌ها ایده بگیرید و به دنبال تولید محتوای خلاقانه باشید. دقت کنید که مخاطب‌های صنعت مد نظر شما در یوتیوب به چه مطالبی علاقه نشان داده‌اند و بعد از آن برای تولید محتوا اقدام کنید.

مصاحبه

برای اینکه ایده ‌های تولید محتوا مناسبی داشته باشید می‌توانید با افراد مصاحبه کنید. در این مصاحبه‌ها با دیدگاه‌ها و عقاید افراد آشنا می‌شوید و به راحتی می‌توانید از تجربه‌های مخاطب‌های خود استفاده کنید.

وب‌سایت خودتان بخش نظرات

وب سایت شما یکی از مهم‌ترین مکان‌هایی است که می‌توانید از آن برای ایده تولید محتوا استفاده کنید. به بخش نظرات مخاطب‌های خود بروید تا با مطالعه کامنت‌ها ایده‌های مختلفی دریافت کنید.

وب‌سایت خودتان بخش سوالات متداول

بسیاری از وب سایت‌ها بخش سوالات متداول را برای مخاطب ایجاد کرده‌اند تا روزانه پرسش‌های مختلفی را پاسخ دهند. می‌توانید به این بخش از وب سایت خودتان مراجعه کنید تا برای سوالات پرتکرار محتوا مناسب تولید کرد. دقت داشته باشید که این پرسش‌ها هر از گاهی به موضوعات مختلف اشاره دارند و می‌توان از طریق آن‌ها بهترین محتوا‌ها را تولید کرد.

وب‌سایت رقبا بخش سوالات متداول

به بخش سوالات متداول رقبای خود هر سری بزنید تا با دیدگاه سایر مخاطب‌ها بیشتر آشنا شوید و برای پاسخ به سوالات آن‌ها محتوای ارزشمند تولید کنید.

شرکت در کنفرانس‌های پرسش‌وپاسخ

اگر کنفرانسی را می‌شناسید که در حیطه کاری شما است، بهتر است که در این کنفراس حضور داشته باشید. در این کنفرانس‌ها بیشتر به سوالات مخاطب‌ها پاسخ داده می‌شود و می‌توان ایده ‌های تولید محتوای مناسبی دریافت کرد. در این جلسات باید به سوالات مختلف دقت داشت تا بتوان با توجه به سوال مخاطب، بهترین پاسخ‌ها را در قالب محتوای متنی تولید کرد.

شرکت در کنفرانس‌های پرسش‌وپاسخ
در کنفرانس‌های مربوط به حوزه‌ی کسب‌وکار خود شرکت کنید

خدمات مشتریان

پرسنلی که در بخش خدمات مشتریان فعالیت می‌کند با مخاطب‌ها و مشتری‌ها ارتباط مستقیم دارد. این افراد می‌توانند بهترین گزینه برای ایده تولید محتوا به شما باشند، زیرا با سوالات مشتری‌ها آشنا هستند و می‌دانند که سوالات عمومی ‌بیشتر مخاطب‌ها چیست! این سوالات همگی به عنوان ایده برای بخش تولید محتوا عمل می‌کنند تا برای راهنمایی‌های بیشتر ایده ‌های تولید محتوای عالی را به محتوا تبدیل کرد.

تیم فروش

تیم فروش هم مانند خدمات مشتریان با افراد مختلفی در ارتباط هستند و می‌توانند منبع بسیار خوبی برای ایده‌های محتوا باشند. تیم فروش بهتر از هر کسی می‌تواند نیاز مخاطب را تشخیص دهد و سوالات رایج را پاسخ دهد. از این‌رو می‌توان با تیم فروش در ارتباط بود و محتواهای باکیفیت بالایی را تولید کرده تا مشتری‌های بالقوه‌ای ایجاد کرد.

محبوب‌ترین پست‌ها در وب‌سایت شما

اگر می‌خواهید که ایده ‌های تولید محتوای خوبی داشته باشید می‌توانید به پست‌های پربازدید خود سری بزنید. این پست‌ها به شما نشان می‌دهند که مخاطب‌های شما به چه موضوعاتی نیاز دارند و چه مطالبی برای آن‌ها مهم است. با دانستن این موضوع می‌توانید محتوا‌های جدیدی در قالب ویدئو، پادکست با بلاگ تولید کنید.

سرچ کنسول گوگل

با استفاده از سرچ کنسول گوگل می‌توانید از بهترین کلید واژه‌ها استفاده کنید تا ترافیک بیشتری داشته باشید. برای تولید محتواهای جدید نیاز به تحقیق درباره کلمه‌های کلیدی مرتبط دارید که سرچ کنسول گوگل به شما کمک زیادی خواهد کرد.

جستجوهای مرتبط در گوگل

از جستجوهای گوگل برای ایده تولید محتوا استفاده کنید. اگر دقت کرده باشید، هنگامی ‌که یک موضوع را در گوگل جستجو می‌کنید، در انتهای صفحه نتایج، یکسری عناوین وجود دارند که با موضوع جستجو شده همخوانی داشته و می‌توان از آن‌ها برای ایده ‌های تولید محتوا استفاده کرد.

موضوعات داغ برای تولید محتوا

برای اینکه بتوانید بهترین محتوا‌ها را تولید کنید نیاز است که موضوعات داغ برای تولید محتوا را بدانید، از این‌رو علاوه بر مواردی که برای ایده گرفتن تولید محتوا استفاده می‌کنید نیاز است که جستجو‌های مختلفی هم بین موضوعات به‌روز و داغ داشته باشید. با این کار می‌توانید مخاطب‌های جدیدی را به وب سایت خود سرازیر کنید. البته دقت کنید که موضوع به‌روز شده به اعتبار سایت شما لطمه وارد نکند و بیشتر در حیطه کاری شما باشد.

موضوعات داغ برای تولید محتوا
برای یافتن موضوعات داغ در زمینه‌ی کسب‌وکار خود باید تحقیق کنید

تولید محتوا با پابلیکا

ایده تولید محتوا یکی از دغدغه‌هایی است که بسیاری از صاحبان کار دارند. در دنیای امروز که محتوا نقش بسیار مهمی ‌در جذب مخاطب دارد، باید محتوا با ایده‌های مختلف تولید شود تا مخاطب بیشتری جذب کند. پابلیکا به عنوان یکی از ارائه‌دهنده‌های خدمات مختلف سئو، تولید محتوا، رپورتاژ اگهی و روابط عمومی ‌در کنار کسب و کارها است تا با ایده‌های مختلف تولید محتوا، شما را در بهترین مسیر قرار دهد.

کافی است که موضوع برای تولید محتوا را به پابلیکا بسپارید تا با ایده‌های مختلف و خلاقانه، مخاطب بیشتری را جذب کنید. با کارشناس‌های ما در ارتباط باشید تا ایده ‌های تولید محتوا جذابی را دریافت کنید. همچنین اگر سوالی درباره تولید محتوا دارید که در این مطلب به آن اشاره نشده است، کافی است که در انتهای همین متن و در قالب کامنت با ما در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری این مطلب در :

سوالات متداول

برای تولید محتوا می‌توان از محتوای متنی، پادکست، ویدئو یا حتی اینفوگرافیک استفاده کرد.

  • گروه‌های آنلاین در شبکه‌های اجتماعی
  •  هشتگ
  •  سوالاتی که مردم از اینفلوئنسرهای صنعت‌ شما می‌پرسند
  •  مصاحبه‌ با افراد مختلف
  •  تجزیه و تحلیل وب‌سایت خودتان
  •  نظرات مشتریان

 

بله. همه مخاطب‌ها با وب سایت یا فضای مجازی شما آشنا نیستند اما با هشتگ گذاری می‌توانید آن‌ها را جذب کنید.

چه زمانی، راهنما، آموزش، چی، چطور، کجا، چه کسی، نکات، لیست

بله. هنگامی ‌که یک کلمه کلیدی را جستجو کنید مشاهده خواهید کرد که در انتهای صفحه نتایج، کلمه‌ها و عبارات مختلف دیگری وجود دارند که به عنوان ایده برای تولید محتوا قابل استفاده هستند.

نظرات کاربران

هنوز نظری نداریم!

اولین دیدگاه رو میتونی راجع به این مطلب ثبت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =