هنر کپی رایتینگ چیست؟ و چرا باید آن را جدی گرفت؟

پابلیکا / بازاریابی محتوا / هنر کپی رایتینگ چیست؟ و چرا باید آن را جدی گرفت؟
تاریخ آخرین به روز رسانی: ۱۷ مهر ۱۴۰۲
زمان تقریبی مطالعه : 5 دقیقه
اصول کپی رایتینگ

با آنلاین شدن بسیاری از مشاغل، جذب مشتری و فروش بیش‌تر اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. در دنیای امروزی دیگر از تبلیغات مستقیم برای جذب مشتری استفاده نمی‌شود. چراکه مشتری با دیدن تبلیغات مستقیم حس کلافگی به او دست داده و در لحظه آن را رد می‌کند. با گسترش فناوری و شبکه‌های اجتماعی، کاربران روزانه با تعداد بسیار زیادی از تبلیغات مواجه هستند. تبلیغ مستقیم و توجه نکردن به اصول صحیح نویسندگی سبب کلافگی مخاطب و خسته شدن او از تبلیغ شما می‌شود. بنابراین در انجام تبلیغات استفاده از شیوه‌های صحیح بازاریابی محتوا مانند هنر Copywriting بسیار اهمیت دارد. در ادامه به بررسی هنر کپی رایتینگ و تاثیر آن بر بازدهی کسب‌وکار می‌پردازیم.

کپی رایتینگ به چه معنا است؟

برخی از افراد تصور می‌کنند که کپی رایتینگ مشابه با کپی رایت است. درصورتیکه این دو کلمه بسیار با یکدیگر متفاوت هستند. کپی رایتینگ علم و هنری است که افراد متخصص با استفاده از المان‌های تبلیغاتی به تولید محتوا می‌پردازند. همچنین کپی رایتینگ با تبلیغ‌نویسی بسیار متفاوت است. همین موضوع سبب تمایز کپی‌رایتینگ شده و آن را به یک هنر و علم جدید تبدیل کرده است. درواقع شما با استفاده از هنر Copywriting مخاطب را به خرید محصول یا آشنایی با برند خود ترغیب می‌کنید. بنابراین ترغیب‌نویسی معادل مناسب‌تری برای کپی رایتینگ خواهد بود.

کپی رایتر کیست و چه مسئولیتی بر عهده دارد؟

به فردی که تخصص و هنری در کپی رایتینگ دارد، کپی رایتر گفته می‌شود. فردی که به عنوان کپی رایتر فعالیت می‌کند، باید با مهارت‌های نویسندگی به صورت کامل آشنا باشد. بنابراین این شخص باید بتواند به راحتی عنوان‌های جذاب نوشته و مطالب را در ساده‌ترین حالت بنویسد. در هنگام نوشتن مطالب استفاده از اصول بازاریابی محتوا برای جذب مخاطب و فروش بسیار اهمیت دارد.

یک کپی رایتر حرفه‌ای باید به خوبی مخاطب را بشناسد. در این صورت می‌تواند محتوایی متناسب با مخاطب خلق کند. همچنین قدرت نویسندگی بالا نیز از دیگر ویژگی‌های یک کپی رایتر حرفه‌ای است. درهنگام کپی رایتینگ به شعارهای تبلیغاتی برندهای مختلف توجه کنید. در این صورت شما می‌توانید شعارهای ایجاد کنید که پس از سال‌ها نیز در ذهن مخاطبان نقش ببند. یک کپی رایتر حرفه‌ای با استفاده از هنر خود در Copywriting و تسلط در مورد حوزه موردنظر باید بتواند محتوایی ایجاد کند تا مخاطب را به شناخت برند و کسب‌وکار و شما تشویق کند.

 

 

آشنایی با انواع مختلف Copywriting

نقش کپی رایتر در نوشتن محتوای اصولی

کپی رایتینگ نیز مانند بسیاری از مهارت‌های دیگر انواع مختلفی دارد. برخی از افراد تصمیم می‌گیرند که به جای اینکه در همه حوزه‌های کپی رایتینگ وارد شوند، یک حوزه را برای فعالیت انتخاب کرده و در آن رشد کنند. این اقدام بسیار هوشمندانه است و مخاطبان بسیاری دارد. آشنایی با انواع Copywriting در بازاریابی محتوا به شما کمک می‌کند تا مناسب‌ترین حوزه را متناسب با توانایی‌ها و علایق خود انتخاب کنید.

کپی رایتینگ در حوزه فروش محصولات

کپی رایترها در حوزه فروش محصول فعالیت می‌کنند. کپی رایترها از مهارت نویسندگی خود در زمینه نوشتن کاتالوگ محصولات، صفحات محصولات اینترنتی و… استفاده می‌کنند. برای فعالیت در حوزه Copywriting برای فروش محصولات شما باید به این سبک از کپی رایتینگ آشنایی داشته باشید و بتوانید با به کارگیری تکنیک‌های کاربردی به افزایش فروش محصولات خود کمک کنید.

Copywriting محتوا

از دیگر انواع مختلف کپی رایتینگ می‌توان به Copywriting محتوا اشاره کرد. تولید محتوا نوعی کپی رایتینگ محتوا شناخته می‌شود. در این نوع کپی رایتینگ هدف فروش محصولات نیست. بلکه کپی رایتر باید با مهارت نویسندگی خود، مخاطب را نسبت به محتوا راهنمایی کند. شما در کپی رایتینگ محتوا باید اعتماد کاربران را نسبت به برند و سایت خود جلب کنید. برای انجام این کار باید از یک متن روان و کاربردی کمک بگیرید.

کپی رایتینگ فنی

کپی رایتینگ فنی توسط افرادی نوشته می‌شود که در زمینه تبلیغ نویسی تخصص ندارند اما در مورد یک محصول خاص اطلاعات دارند و در مورد آن می‌نویسند.

مهم ترین اصول و قواعد در هنر کپی رایتینگ

Copywriting در حوزه بازاریابی محتوا بسیار اهمیت دارد. بنابراین اگر می‌خواهید کسب‌وکار و برند شما معرفی شود، باید از یک متخصص در حوزه کپی رایتینگ کمک بگیرید. متخصص کپی رایتر باید با اصول و قواعد کپی رایتینگ آشنا باشد تا مخاطب را به راحتی جذب کسب‌وکار کند. در ادامه به بررسی مهم‌ترین اصول و قواعد در هنر کپی رایتینگ و بازاریابی محتوا می‌پردازیم تا نویسنده بتواند به راحتی مخاطبان خود را جذب کند.

استفاده از عناوین جذاب

عنوان، تاثیرگذارترین قسمت در بحث Copywriting است. اگر شما عنوانی تاثیرگذار انتخاب نکنید، مخاطب به محتوا شما جذب نمی‌شود. با نوشتن یک عنوان جذاب مخاطبان خود را حفظ کرده و می‌توانید آن‌ها را به مطالعه ادامه مطالب تشویق کنید. برای نوشتن یک عنوان جذاب باید از کلمات تاثیرگذار که احساسات شما را بیان کنند، استفاده کنید. همچنین نوشتن عناوین غیر قابل‌پیش‌بینی و بازی با کلمات نقش بسیار مهمی در جذب مخاطب دارد.

خلاقیت در کپی رایتینگ

از آنجایی که کپی رایتینگ یکی از مهم‌ترین روش‌های بازاریابی محتوا است، درگیر کردن مخاطب با خلاقیت بسیار اهمیت دارد. برای این منظور شما باید در ابتدای محتوای خود از کلمات جذاب و منحصر منحصربه‌فرد استفاده کنید. همچنین کلماتی که بیانگر احساسات هستند، مخاطب را درگیر می‌کنند. برای داشتن یک محتوای منحصربه‌فرد باید با نظم جلو رفته و برای کاربر تعیین کنید که در ادامه چه چیزی به او اضافه خواهد شد.

استفاده از عبارت های ساده و روان

از مهم‌ترین اصول در Copywriting و بازاریابی محتوا رعایت ساده‌نویسی است. افرادی که در اینترنت مطالبی را جستجو می‌کنند، به دنبال جواب خود در ساده‌ترین حالت ممکن هستند. بنابراین استفاده از عبارت‌های ساده و روان بسیار اهمیت دارد. البته در عین ساده و روان‌نویسی به مفید بودن مطالب و ارائه اطلاعات لازم نیز توجه داشته باشید.

پرهیز از مبالغه

از دیگر نکاتی که در کپی رایتینگ و بازاریابی محتوا بسیار اهمیت دارد، این است که از مبالغه پرهیز کنید. یک تبلیغ موثر تبلیغی است که هم شامل مزایا و هم معایب باشد. اگر در تبلیغ تنها از نقاط مثبت صحبت کنید، احساس مبالغه به مخاطب دست می‌دهد و نمی‌توانید تبلیغ موثری داشته باشید.

استفاده از احساسات برای جذب مخاطب

اگر از احساسات به صورت خلاقانه بهره ببرید، مخاطب جذب تبلیغ و محتوای شما می‌شود. منطق بسیار اهمیت دارد اما هیچ چیزی مانند هیجانات و احساسات نمی‌تواند بر افراد تاثیر بگذارد. بنابراین برای تبدیل شدن به یک کپی رایتر موفق باید احساسات و هیجانات مخاطبان خود را برانگیزید.

شناخت مخاطبان خود

اگر می‌خواهید به یک کپی رایتر موفق تبدیل شوید، باید بازاریابی محتوا را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. بنابراین باید مخاطبان خود را بشناسید. شناخت جامعه هدف به شما کمک می‌کند تا تبلیغات موثرتری داشته باشید. در این صورت مخاطبان هدف بسیاری محتوا شما را دیده و جذب آن خواهند شد.

به جزئیات دقت کنید

آنچه سبب تمایز محتوای شما نسبت به سایر محتواها می‌شود، توجه به جزئیات است. زمانی شما به یک کپی رایتر موفق تبدیل می‌شوید که بتوانید به جزئیاتی که دیگران کم‌تر به آن می‌پردازند، توجه کنید. اگر در زمینه کپی رایتینگ محصول فعالیت می‌کنید، باید محصول موردنظر را به صورت همه‌جانبه بررسی کنید تا مخاطبان برای مطالعه محتوای شما جذب شوند.

نکات مهم کپی رایتینگ در سئو

اصول کپی رایتینگ

رعایت اصول سئو به دیده شدن کسب‌وکار و محصولات شما کمک بسیاری می‌کند. بنابراین شما با استفاده از کپی رایتینگ می‌توانید رتبه سایت خود را ارتقا دهید. البته برای انجام این کار رعایت نکات کپی رایتینگ در سئو بسیار اهمیت دارد. از مهم‌ترین نکات می‌توان به خلاقیت بالا اشاره کرد. شما هرچه خلاق‌تر باشید و از روش‌های نوین در محتوا خود بهره ببرید، کمک بسیاری به سئو سایت خواهید کرد.

توجه به تولید محتوا معیار بسیار مهمی در سئو است. اگر می‌خواهید از هنر کپی رایت در سئو بهره ببرید باید یک استایل منحصربه‌فرد و یونیک برای تولید محتوا در نظر داشته باشید. در این صورت مخاطبان نیز به راحتی جذب محتوا شما خواهند شد. در Copywriting به رفع نیاز کاربران و مزایا تمرکز کنید. همچنین تولید محتوای جامع سبب می‌شود که نیاز کاربران برطرف شود.

از دیگر نکات Copywriting می‌توان به پیش‌بینی رفتار کاربران هدف توجه کرد. پیش‌بینی رفتار کاربران هدف سبب می‌شود که محتوایی متناسب با سلیقه کاربران تهیه کنید. همچنین باید حق انتخاب هوشمندانه به کاربران ارائه دهید تا کاربران اشتیاق بیش‌تری به آشنایی با محصولات شما داشته باشند. رعایت اصول سئو در کپی رایتینگ بسیار اهمیت داشته و و موجب می‌شود با ارتقا رتبه سایت، کسب‌وکار شما بیش‌تر شناخته شود. در این صورت افراد بیش‌تری با کسب‌وکار و محصولات شما آشنا خواهند شد و فروش شما نیز افزایش می‌یابد.

هنر کپی رایتینگ مهارتی مهم در جذب مخاطب

اگر می‌خواهید با استفاده از بازاریابی محتوا مخاطبان هدف خود را جذب کنید، باید از هنر Copywriting در محتوای خود بهره بگیرید. برای منظور کمک گرفتن از یک کپی رایتر حرفه‌ای می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. بهره‌گیری از اصول کپی رایتینگ در ایجاد یک محتوای مناسب بسیار اهمیت دارد. چراکه محتوا سبب می‌شود کاربران به آشنایی با کسب‌وکار شما تشویق شده و درنهایت فروش شما نیز افزایش یابد.

اشتراک گذاری این مطلب در :

نظرات کاربران

هنوز نظری نداریم!

اولین دیدگاه رو میتونی راجع به این مطلب ثبت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =