عوامل تاثیر گذار در افزایش درآمد تولید محتوا

پابلیکا / بازاریابی محتوا / عوامل تاثیر گذار در افزایش درآمد تولید محتوا
تاریخ آخرین به روز رسانی: ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
زمان تقریبی مطالعه : 7 دقیقه

هر وب سایت برای اینکه بتواند در رتبه‌های برتر موتورهای جستجو باشد باید از کارشناس‌های محتوا استفاده کند. از این‌رو نیاز است که درآمد تولید محتوا را مشخص کرده و متناسب با آن برای استخدام نیروی تولید محتوا اقدام کرد. حقوق تولید محتوا با توجه به عوامل و فاکتورهای مختلف مشخص می‌شود که باید با توجه به آن میزان درآمد یک کارشناس محتوا را مشخص کرد. توجه داشته باید که حقوق کارشناس‌های محتوا در سال‌ها اخیر بیشتر شده و دلیل اصلی آن هم اهمیت محتوا در شبکه‌های اجتماعی و وب سایت‌ها عنوان شده است. اما برای اینکه با عوامل تاثیر گذار در درآمد کارشناس‌های محتوا بیشتر آشنا شوید تا انتهای متن همراه ما باشید.

منظور از تولید محتوا و کارشناس محتوا چیست؟

بازاریابی دیجیتال، گستردگی زیادی دارد و انواع محتوا را می‌توان در بستر‌های مختلف تولید کرد. تولید محتوا همان مطالب یا اطلاعاتی است که از طریق ویدئو، پادکست، محتوای متنی و تصاویر به مخاطب‌ها ارائه می‌شود. فردی که مطالب این نوع محتوا‌ها را تولید می‌کند با نام کارشناس تولید محتوا شناخته شده که با توجه به کارکرد و نوع محتوا، میزان درآمد تولید محتوا مشخص می‌شود.
هر کسب و کار و برندی با توجه به اهداف سازمانی خود باید برای ایجاد سرگرمی، آموزش، ارائه اطلاعات تخصصی و معرفی محصولات یا خدمات خود از محتوا‌های خلاقانه استفاده کند. از این‌رو در حوزه‌های آنلاین، به کارشناس تولید محتوا نیاز است. البته که محتوا نویس‌ها با توجه به نوع فعالیت خود، بیشتر به صورت اینفلوئنسر فعالیت می‌کنند که همین موضوع بر میزان حقوق آن‌ها تاثیر گذار خواهد بود. توجه داشته باشید که رابطه مستقیمی ‌بین کسب و کارها و کارشناس‌های تولید محتوا وجود دارد، زیرا برند‌ها برای شناخته شدن، نیاز به تولید محتوا متنی دارند و کارشناس‌های تولید محتوا هم توانایی ارائه محتوا‌های باکیفیت را دارند. مهم‌ترین نمونه‌های انواع محتوا که برای معرفی محصول، برند سازی و روابط عمومی معرفی می‌شوند‌ عبارتند از:

  •  وبلاگ
  •  پادکست
  •  ویدیو
  •  موسیقی
  •  گرافیک
  •  تصویر
  •  کتاب‌های الکترونیکی
  •  اینفوگرافیک

برخی از کارشناس‌های محتوا به صورت تخصصی تنها در یک حوزه از انواع محتوا‌ها فعالیت می‌کنند و برخی دیگر در تمام حوزه فعالیت خواهند داشت.

چرا تولید محتوا یک شغل ایده‌آل است؟

با توجه به اینکه سراسر دنیا از اینترنت استفاده می‌کنند، راحت‌تر می‌توان برای تولید محتوا اقدام کرد. تولید محتوا در ایران و حوزه‌های مختلف با درآمد قابل توجهی روبه‌رو است که باعث شده این حیطه کاری، جزو شغل‌های پردرآمد باشد. اما مهم است که کارشناس تولید محتوا کدام یک از بستر‌ها (سایت، اینستاگرم، یوتیوب) را برای فعالیت خود انتخاب کند. خب مشخص است که با وجود گستردگی فضا‌های مختلف آنلاین، شرایط بهتری برای کارشناس‌های تولید محتوا فراهم شده که بر میزان درآمد تولید محتوا نقش داشته و موثر واقع شده است.
افرادی که در زمینه تولید محتوا فعالیت می‌کنند حتی می‌توانند تنها از یک ایده و جمله خلاقانه برای تبلیغ یا شعار برند‌ها به درآمد‌های چند صد میلیونی برسند.

درآمد تولید محتوا چقدر است؟

میزان درآمد تولید محتوا به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهم‌ترین آن را می‌توان تسلط نویسنده و سایر مهارت‌ها اعلام کرد. افرادی که در حوزه تولید محتوا متنی فعالیت می‌کنند می‌دانند که عوامل مختلفی در تولید محتوا اثرگذار هستند که هر یک به تنهایی باعث تغییر میزان درآمد آن‌ها می‌شود. این موارد عبارتند از:

  • تخصصی و کاربردی بودن محتوا
  •  زبان محتوا
  •  حجم و تعداد کلمات محتوا
  •  سابقه کاری
  •  کار به صورت حضوری یا دورکار
  •  تعداد محتوا (روزانه، هفتگی یا ماهانه)
  •  نوع محتوا

هر یک از این فاکتورهای گفته شده به تنهایی تاثیر مستقیمی ‌بر روی درآمد تولید محتوا دارند که باید ابتدای کار بررسی شوند.

درآمد تولید محتوا چقدر است؟
عوامل موثر بر درآمد تولید محتوا

زبان محتوا

تسلط به زبان انگلیسی یک مزیت مهم در تولید محتوا محسوب می‌شود. افرادی که در حیطه تولید محتوا فعالیت می‌کنند برای اینکه راحت‌تر بتوانند از منابع موثق استفاده کنند، بهتر است که به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند. از طرفی هم اگر محتوای تولید شده به زبان انگلیسی باشد، به طور طبیعی میزان دستمزد بیشتری نسبت به محتوای فارسی دارد.

کیفیت محتوا و تخصصی بودن آن

نگارش تخصصی و کیفیت بالای محتوا جزو نکاتی است که هر کارفرما به آن توجه می‌کند. هر چه کیفیت محتوایی بهتر باشد و ارزش بیشتری برای خواننده ایجاد کند، ترافیک بیشتری را هم برای سایت ایجاد خواهد کرد. محتواهای تخصصی هر چقدر هم که زمان نیاز داشته باشند ارزش نوشتن دارند، زیرا باعث افزایش حقوق کارشناس محتوا می‌شوند.

حجم و تعداد کلمات محتوا

محتوا نویس‌هایی که به صورت دورکار فعالیت می‌کنند به طور معمول، به صورت کلمه‌ای محتوا را می‌نویسند. به این معنا که هر چه تعداد کلمات آن‌ها در متن بیشتر باشد، میزان دربافتی بیشتری هم دارند. برخی از محتوا‌ها نیاز به استفاده از تعداد کلمات بیشتری دارد، خب مشخص است که میزان دستمزد بیشتری هم خواهند داشت.

سابقه کاری و حضوری یا فریلنسر بودن

سابقه کار برای برخی از کارفرما‌ها اهمیت دارد. درست است که علاقه و مهارت نیز مهم است، اما برخی از کارفرما‌ها ترجیح می‌دهند که نمونه‌های قبلی کارشناس‌های محتوا را مشاهده کنند تا برای استخدام آن‌ها تصمیم‌گیری راحت‌تری داشته باشند. هر چه سابقه کاری تولید کننده‌های محتوا بیشتر باشد، بر روی میزان دستمزد آن‌ها هم تاثیر دارد. از طرفی هم میزان دستمزد کار به صورت تمام وقت حضوری، نیمه وقت حضوری یا دورکار، متفاوت است. به طور معمول دستمزد‌های افرادی که به تولید محتوا تسلط نسبی دارند از بین ۶ تا ۱۲ میلیون شروع می‌شود.

تعداد محتوای تحویلی در روز، هفته یا ماه

تعداد محتوای انتخابی افراد به مقدار وقت آزاد آن‌ها بستگی دارد. هر چه تایپ و نوشتن محتوا سریع‌تر پیش رود، تعداد محتوای تولیدی هم افزایش پیدا می‌کند. هر چه تعداد محتوای تولید شده در روز بیشتر باشد، میزان حقوق تولید محتوا هم افزایش پیدا می‌کند.

تعداد محتوای تحویلی در روز، هفته یا ماه
تعداد محتوای تحویلی در روز، هفته یا ماه

نوع محتوا

نوع دستمزد و میزان حقوق برای تولید محتواهای صوتی، متنی، تصویری و گرافیکی با یکدیگر متفاوت است. هر چه تولید کننده محتوا در تولید انواع محتوا مهارت کافی داشته باشد، علاوه بر اینکه تعداد پیشنهاد‌های کاری بیشتری خواهد داشت، درآمد بیشتری را هم تجربه خواهد کرد. در نتیجه مهم است که مهارت‌های مختلف مرتبط به تولید محتوا را فرا گرفت تا میزان درآمد تولید محتوا افزایش پیدا کند.

چه عواملی بر افزایش حقوق تولید محتوا تاثیر گذار است؟

علاوه بر مواردی که به عنوان مهم‌ترین فاکتورهای افزایش حقوق تولید محتوا عنوان شد، باید این را هم بدانید که عوامل مختلف دیگری هم وجود دارند که به عنوان مهارت اضافی در شغل تولید محتوا شناخته می‌شوند، اما بر روی افزایش قیمت محتوا تاثیر گذار خواهند بود. این موارد به شرح زیر هستند.

آشنایی با سیستم‌های مدیریت محتوا

سیستم مدیریت محتوا یکی از ابزارهایی است که باعث افزایش میزان درآمد کارشناس‌های تولید محتوا می‌شود. هر محتوایی که تولید می‌شود باید برای بارگذاری آماده شده باشد. وب سایت‌هایی که در زمینه‌های مجله، فروشگاه یا ارائه خدمات فعالیت می‌کنند، از سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس استفاده می‌کنند. از این‌رو مهم است که با انواع سیستم‌های مدیریت محتوا آشنا بود تا بتوان علاوه بر تولید محتوا، درج محتوا هم صورت گیرد که در نهایت به افزایش حقوق منجر شود.

آشنایی با نرم افزارهای گرافیکی

آشنایی با نرم افزار‌های گرافیکی برای افرادی که تولید محتوا را جدی می‌گیرند، بسیار کارآمد است. به طور معمول تولید کننده‌های محتوایی که با ابزارهای گرافیکی آشناییت بیشتری دارند، می‌توانند در کنار تولید محتوای متنی، محتوای تصویری را هم متناسب با نیاز کسب و کار و برند تهیه کنند. خب مشخص است که کارشناس محتوا هر چه مهارت بیشتری در تولید محتوا و نرم افزار‌های گرافیکی داشته باشد، درآمد تولید محتوا آن هم افزایش پیدا می‌کند.

افزایش سرعت تایپ

سرعت بالای تایپ در تولید محتوا‌های متنی باعث می‌شود تا تعداد محتوای بیشتری را تولید کرد و میزان درآمد تولید محتوا را افزایش داد. هر چه تعداد کلمات بیشتری را در مدت زمان کوتاه‌تری بتوان تایپ کرد، سرعت اتمام کار هم بیشتر شده و تعداد محتوای تولید شده بیشتر خواهد شد.

نکات مهم کسب درآمد تولید محتوا متنی

هر کارفرمایی که نیروی تولید محتوا را استخدام می‌کند، یکسری توقعات و وظایف را برای او در نظر خواهد گرفت. ممکن است که تولید کننده محتوا به صورت دورکار با مجموعه همکاری داشته باشد، اما مهم این است که بتواند این همکاری را ادامه دهد. نکات مهمی ‌در کسب درآمد تولید محتوا متنی وجود دارند که در صورت رعایت آن‌ها، می‌توان کیفیت مطلوب‌تری از محتوا را ارائه کرد و میزان حقوق تولید محتوا را افزایش داد. مهم‌ترین نکات برای کسب درآمد بیشتر از طریق تولید محتوا به شرح زیر هستند.

نکات مهم کسب درآمد تولید محتوا متنی
مهم‌ترین نکات کسب درآمد تولید محتوا متنی

رعایت اصول سئو

کارشناس محتوایی که اطلاعات اولیه از سئو داشته باشد می‌داند که مقاله‌ها و بلاگ‌های مختلف برای این تولید می‌شوند که نتایج سئو را بهبود دهند. هدف از مقاله نوشتن، افزایش رتبه در نتایج موتورهای جستجو است. بنابراین دقت داشته باشید که برای افزایش میزان درآمد تولید محتوا بهتر است که با اصول اولیه سئو آشنا بود. مهم‌ترین نکات سئو که یک کارشناس تولید محتوا باید آن را بداند شامل: استفاده از کلمه کلیدی در عنوان و متن محتوا، جذاب بودن عنوان،‌ تعداد کلمات مناسب، تعداد تکرار مناسب کلمات کلیدی، رعایت اصول نگارشی و لینک سازی است.

طراحی بصری محتوا

محتوای متنی باید در کنار عکس‌ها و اینفوگرافیک‌های جذاب قرار گیرد و دیزاین محتوا را رعایت کرد تا متن محتوا برای مخاطب جذا‌ب‌تر باشد. برای این کار کافی است از تصاویر مرتبط با محتوا استفاده کرد تا چشم بیننده به تعداد خطوط زیاد عادت نکند و خسته نشود.

اصول فروش در محتوا

محتوایی که برای فروش تولید می‌شوند نیاز به رعایت اصول فروش در محتوا دارند. در محتوایی که باید منجر به فروش شود، نیاز است که کاربر را ترغیب کند تا از محصولات یا خدمات استفاده کرد. در نتیجه کارشناس تولید محتوا هر چه از تکنیک‌های اصول فروش و بازاریابی اطلاعات بیشتری داشته باشد، راحت‌تر می‌تواند میزان درآمد تولید محتوا خود را افزایش دهد.

عنوان جذاب و کلیک خور

برای اینکه بتوان تعداد کلیک بیشتری را دریافت کرد، نیاز است که به اصول عنوان نویسی آشنا بود. عنوان یک عبارت جذاب و مهمی ‌است که مخاطب را ترغیب به کلیک کردن می‌کند. هر چه در عنوان از کلمات کلیدی اصلی استفاده شود، تعداد مخاطب‌های بیشتر را هم جذب می‌کند.

انتخاب موضوع درست جهت تولید محتوا

دو نوع دسته‌بندی یا موضوع برای تولید محتوا وجود دارند که شامل: موضوعات پر سرچ و موضوعات پولساز هستند. کارشناس محتوا برای تولید محتوا نیاز دارد که موضوع درست را بداند تا متناسب با آن تولید محتوا کند. هرچه کارشناس‌های محتوا تشخیص بهتری از موضوعات محتوا داشته باشند، میزان حقوق خود را افزایش می‌دهند، زیرا مهم است که تولید کننده محتوا درباره هدف کسب و کار و نحوه محتوانویسی اطلاعات کاملی داشته باشد.

محتوا نویس‌های فریلنسر از چه طریق می‌توانند پروژه بگیرند؟

پلتفرم‌های مختلفی برای ارتباط بین محتوا نویس‌ها و کارفرما‌ها وجود دارد که روز به‌روز هم تعداد آن‌ها بیشتر می‌شود. سایت‌های مختلفی در زمینه فریلنسرینگ فعالیت می‌کنند که افراد می‌توانند با ارسال رزومه یا توضیحی از سوابق کاری و تخصص خود، پروژه‌های مختلفی را دریافت کنند. تعدای از سایت‌های فریلنسرینگ ایرانی عبارتند از:

  •  پارس‌کدرز
  •  من کارتو
  •  تایپ‌ایران
  •  پارس فریلنسر
  •  دورکار
  • کُدُ سئو
  • کارلنسر
  • پونیشا
  •  انجام میدم
  •  ورکفا
  •  کاریتو

کافی است که در این سایت‌ها حساب کاربری ایجاد کرده و با کارفرما‌ها ارتباط برقرار کنید.

محتوا نویس‌های فریلنسر از چه طریق می‌توانند پروژه بگیرند؟
وب سایت‌های مناسب برای فریلنسری

انواع تولید محتوا با پابلیکا

درآمد تولید محتوا برای افرادی که در این زمینه تخصص کافی دارند و از مهارت‌های خاصی برخوردار هستند، مبلغ قابل توجهی است. اما کارفرما‌ها می‌توانند تولید محتوای خود را برون‌سپاری کنند و متناسب با برنامه‌ریزی‌های سازمانی خود، بهترین محتوا را در اختیار داشته باشند. پابلیکا به عنوان یکی از ارائه‌دهنده‌های انواع خدمات تولید محتوا در کنار سازمان‌ها و برند‌های مختلف است تا به راحتی بتوان رتبه‌های برتر نتایج موتورهای جستجو را به دست آورد. شما می‌توانید تولید محتوا برای وب سایت، کپی رایتینگ، محتوای تبلیغاتی و محتوای خبری خود را به پابلیکا بسپارید. کافی است که با کارشناس‌های این مجموعه در ارتباط باشید. در صورتی که درباره حقوق تولید محتوا سوالی دارید که در این متن به آن اشاره نشده است، می‌تواند در انتهای همین متن و در قالب کامنت با ما در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری این مطلب در :

سوالات متداول

تسلط به محتوای تخصصی، آشنایی با اصول سئو، تدوین و نگارش محتوای با کیفیت و توانایی در گرافیک جزو مواردی است که باعث افزایش حقوق کارشناس تولید محتوا می‌شود.

هرچه محتوا نویس درباره سئو اطلاعات بهتری داشته باشد علاوه بر اینکه دستمزد بیشتری دریافت می‌کند، محتوای هدفمندتری را هم تولید خواهد کرد.

سایت‌ها و پلتفرم‌های مختلفی برای کسب درآمد محتوا نویس‌ها وجود دارد که برخی از آن‌ها شامل: پارس فریلنسر، دورکار، کُدُ سئو، کارلنسر، پونیشا و انجام میدم.

محتوا نویس‌هایی که به صورت دورکار فعالیت می‌کنند، به صورت کلمه‌ای یا تعداد محتوا دستمزد دریافت خواهند کرد. در نتیجه هر چه تعداد کلمات یا تعداد مقاله‌های بیشتری را تحویل دهند، حقوق بیشتری هم دریافت خواهند کرد.

تخصصی و کاربردی بودن محتوا، زبان محتوا، حجم و تعداد کلمات محتوا، سابقه کاری، کار به صورت حضوری یا دورکار، تعداد محتوا (روزانه، هفتگی یا ماهانه) و نوع محتوا

نظرات کاربران

هنوز نظری نداریم!

اولین دیدگاه رو میتونی راجع به این مطلب ثبت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 1 =