استفاده از پلتفرم‌ تولید محتوا برای تولید محتوای جذاب

پابلیکا / بازاریابی محتوا / استفاده از پلتفرم‌ تولید محتوا برای تولید محتوای جذاب
تاریخ آخرین به روز رسانی: ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
زمان تقریبی مطالعه : 6 دقیقه
تولید محتوا چیست؟

استفاده از  پلتفرم‌ تولید محتوا یکی از راه‌های کم هزینه برای توسعه برند و کسب و کار، تولید محتوا است. بازاریابی محتوایی یکی از روش‌های بسیار پرطرفدار و مفید برای هر برندی است. معمولا مخاطبان و مشتریانی که از طریق محتوا به بیزینس شما جذب می‌شوند، مخاطبان وفادار هستند. چرا که آنها نسبت به تولید محتوای شما نیز علاقمند شده‌اند و تعامل خوبی با شما دارند. برای تولید محتوایی درست و پربازدید، به ابزارها یا پلتفرم‌هایی نیاز دارید که بسیاری از آنها مبتنی بر هوش مصنوعی هستند و به صورت رایگان در اختیار افراد قرار می‌گیرند. این پلتفرم‌ها به شما کمک می‌کنند تا انواع محتواهای متناسب و مرتبط با بیزینس خود را تولید کنید.

تولید محتوا چیست؟

یک نویسنده و طراح محتوا، وظیفه دارد که روزانه محتواهایی در قالب متن، تصویر، ویدئو یا هر چیز دیگری را تولید کند. این محتواهای تولید شده برای انتشار در شبکه‌های اجتماعی یا سایت مربوط به آن برند استفاده می‌شود. در واقع، تولید محتوا (Content Creation) یک فرایند بازاریابی است که صاحب بیزینس، به کمک آن می‌تواند برند خود را به مخاطبان معرفی کند. در بازاریابی محتوا، طراحان محتوا، دنیای اینترنت را زنده و همیشه در حال رشد نگه می‌دارند. به عنوان مثال، اگر بخواهید پیج اینستاگرام یا سایت برند شما رتبه خوبی به دست آورده یا بازدید زیادی داشته باشد، باید روزانه و به طور منظم در آن فعالیت کنید و محتواهای جدیدی انتشار دهید. این مسئله باعث رشد و توسعه برند شما نیز می‌شود.

البته، پلتفرم‌های تولید محتوا تنها مختص به بیزینس‌ها و کسب و کارها نمی‌شود. شما برای پیج شخصی خود در اینستاگرام نیز می‌توانید تولید محتوا انجام دهید. تا زمانی که این تولید محتوا هدفمند باشد، مخاطبان زیادی به سمت شما جذب می‌شوند. پلتفرم‌های تولید محتوا در حال حاضر به یکی از پردرآمدترین شغل‌ها نیز تبدیل شده است. زیرا این شغل قابلیت تبدیل شدن به شغل اصلی یا حتی شغل فرعی برای هر فردی را دارد. برای یادگیری آن، تنها کافی است که چند نمونه از بهترین پلتفرم تولید محتوا را بشناسید.

چگونه پلتفرم تولید محتوا مناسب انتخاب کنیم؟

انتخاب پلتفرم مناسب برای تولید محتوا

از آن‌جایی که هر روز با پلتفرم‌های تولید محتوا زیادی رو به رو می‌شویم، کمی انتخاب از بین آنها سخت می‌شود. تنوع زیاد در میان این پلتفرم‌ها، کار را برای تولیدکنندگان محتوا نیز سخت کرده است. در اصل، بزرگ‌ترین مشکل بسیاری از تولیدکنندگان محتوا، انتخاب پلتفرم مناسب برای یادگیری و شروع تولید محتوا است. مشکل دیگری که بسیاری از آنها با آن رو به رو هستند، نوع فعالیت و انتخاب فضای مناسب برای فعالیت و تولید محتوا است. در واقع، بسیاری از آنها تصور می‌کنند که باید در تمام فضاهای مجازی مانند اینستاگرام، توییتر، لینکدین، فیسبوک و بسیاری دیگر به صورت همزمان فعالیت کنند ولی این یک باور اشتباه است.

بهترین کار این است که ابتدا نوع فعالیت و زمینه کاری خود برای تولید محتوا را انتخاب کنید. سپس، با توجه به آن، می‌توانید بهترین فضا و کانال برای مخاطبان خود را بیابید. به عنوان مثال، اگر به دنبال تولید محتوایی تخصصی هستید، یوتیوب بهترین فضا برای شما است. در ادامه، تنها کاری که باید انجام دهید، انتخاب یک ابزار مناسب برای تولید محتوا است. هر قالب محتوایی، یک پلتفرم جداگانه‌ای دارد که باید کار کردن با آن را یاد بگیرید. استفاده از این پلتفرم‌ها به شما کمک می‌کند تا با سرعت بیشتری تولید محتوا انجام دهید و به نتیجه مطلوبی برسید. اگر به دنبال پلتفرم‌ها یا ابزارهای مناسب برای تولید محتوا هستید، در ادامه چند نمونه از بهترین‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین پلتفرم‌ تولید محتوا

همان‌طور که اشاره کردیم، پلتفرم تولید محتوای زیادی برای قالب‌های مختلف محتوایی وجود دارد. ما در ادامه، تنها چند نمونه از بهترین پلتفرم تولید محتوا برای هر یک از قالب‌های محتوایی را به شما معرفی می‌کنیم و درباره کار با آنها توضیح مختصری می‌دهیم.

پلتفرم Canva

Canva، ابزار تولید محتوای تصویری

Canva یک پلتفرم تولید محتوای همه کاره است. در واقع، این ابزار یکی از دستیارهای حرفه‌ای برای تولید محتوا در هر قالبی مانند متن، تصویر، اینفوگرافیک و ویدیو محسوب می‌شود. در هر زمینه‌ای انعطاف پذیری کامل دارد و شما صفر تا صد تولید محتوای خود را می‌توانید با کنوا انجام دهید. حتی اگر طراح یا گرافیست حرفه‌ای نباشید، کنوا به شما کمک می‌کند که محتوایی گرافیکی و حرفه‌ای تولید کنید. قالب‌ها و طرح‌های آماده با تنوع بسیار بالایی در کنوا وجود دارد که حتی در حالت اکانت رایگان نیز بسیاری از آنها قابل دسترسی هستند. البته، اگر به دنبال تولید محتوایی حرفه‌ای و بدون محدودیت هستید، می‌توانید اکانت کنوا را خریداری کنید تا به تمام طرح‌ها و امکانات آن دسترسی داشته باشید.

طراحی یک فرایند آسان و ساده نیست و نداشتن قالب داخلی و ثابت برای کسب و کار شما می‌تواند مشکل‌ساز باشد. کنوا به شما کمک می‌کند تا از بین هزاران قالب آماده طراحی، یکی را انتخاب کرده و برای بیزینس خود استفاده کنید. همچنین، بسیاری از افراد، از قالب‌های آماده کنوا برای طرح‌های ایده می‌گیرند و در مسیر یادگیری خود از آن استفاده می‌کنند. امکان استفاده از کنوا به صورت رایگان برای افراد مبتدی وجود دارد ولی برای دسترسی کامل‌تر و استفاده حرفه‌ای از آن، بهتر است که به صورت ماهانه اشتراک تهیه کنید.

۱.       Movavi Video Editor

اگر به دنبال پلتفرم‌های تولید محتوا ویدیویی هستید و قصد استفاده از آن در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و یوتیوب را دارید، ما به شما Movavi را پیشنهاد می‌کنیم. البته، ابزارها و پلتفرم‌های زیادی برای تولید محتوای ویدیویی وجود دارد. برخی از آنها اپلیکیشن‌های VN، این‌شات (InShot) و کپ‌کات (CapCat) هستند. Movavi در قالب اپلیکیشن و وب سایت در اختیار شما قرار می‌گیرد و دقیقا مشابه با کنوا است. ابزارهایی که در این پلتفرم در اختیار شما قرار می‌گیرد، بسیار متنوع است و به کمک آنها می‌توانید مانند یک ویدیو ادیتور حرفه‌ای ادیت ویدیو انجام دهید.

برای استفاده از این پلتفرم، نیازی نیست که مانند یک ادیتور حرفه‌ای رفتار کنید. همه ابزارهای مورد نیاز برای شما در قالبی بسیار کاربرپسند در دسترس شما قرار دارند. تنها با چند کلیک، به راحتی می‌توانید از آنها استفاده کنید. همچنین، انواع ابزارهای تدوین، امکان ضبط ویدیو از صفحه نمایش، طیف گسترده‌ای از فیلترهای رنگی و افکت‌های ویدیویی در این پلتفرم وجود دارد. اگر قصد تولید محتوای ویدیویی برای بیزینس خود دارید، قطعا به این پلتفرم نیاز پیدا می‌کنید. حتما برای گسترش و توسعه برند خود، از محتوای ویدیویی کمک بگیرید. چرا که این روزها، به یکی پرطرفدارترین و پربازدیدترین قالب‌های محتوایی تبدیل شده‌اند.

۲.      Grammarly

 

Grammarly ابزار هوش مصنوعی یا در واقع، دستیاری برای وبلاگ نویسان و نویسندگان محتوا است. هر بیزینسی برای رشد، به یک صفحه با عنوان بلاگ نیاز دارد که در آن باید تولید محتوای متنی انجام دهید. این محتواها باعث می‌شوند که سایت شما در الگوریتم سئو قرار گرفته و رتبه بسیار خوبی در گوگل به دست آورند. Grammarly به شما کمک می‌کند تا محتوایی درست از نظر گرامری و نگارشی آماده سازی کنید.

گرامر صحیح یک استاندارد فنی حیاتی درباره محتوای نوشتاری است. در حال، داشتن لحن و شخصیت مناسب در نوشتار به شما کمک می‌کند تا به راحتی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و از اهداف خود به آنها بگویید. این موضوع، یک تعامل مثبت و صمیمی در بین شما و مخاطبان شما ایجاد می‌کند. البته، این ابزار هوش مصنوعی از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند. به همین دلیل، تنها در تولید محتوا به زبان انگلیسی می‌توانید از آن کمک بگیرید.

۳.     Venngage

زمانی که قصد ارائه اطلاعات زیادی به مخاطب خود دارید، بهترین قالب محتوایی برای شما، اینفوگرافیک است. اینفوگرافیک‌ها یک قالب محتوایی برای انتقال اطلاعات زیاد به مخاطب هستند. این اطلاعات در اینفوگرافیک‌ها به شکل نمودار و تیتروار قرار داده می‌شود و از این رو، اطلاعات در حافظه طولانی مدت مخاطب به راحتی باقی می‌ماند. Venngage یکی از ابزارهای پرطرفدار و خوب برای تولید و آماده سازی اینفوگرافیک مناسب برای اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی است. تنها با کمک سه مرحله، می‌توانید در ابزار Vanngage، اینفوگرافیک متناسب با بیزینس خود را آماده سازی کنید.

  • مرحله اول: از میان هزاران قالب آماده این ابزار، گرافیکی که دوست دارید را انتخاب کنید.
  • مرحله دوم: حالا به راحتی می‌توانید آن اینفوگرافیک آماده را براساس محتوای خود شخصی سازی کنید. عناصر موجود در کادر را جا به جا کنید و متن‌های خود را در جای مناسب قرار دهید.
  • مرحله سوم: در نهایت، اینفوگرافیک نهایی را دانلود کنید و در شبکه اجتماعی یا وب سایت خود قرار دهید.

ساخت یک اینفوگرافیک درست و چشم نواز برای مخاطب، کار ساده‌ای نیست. برای ساخت آن، باید مهارت خیلی بالایی داشته باشید و در زمینه گرافیک حرفه‌ای باشید. Venngage به شما کمک می‌کند تا در مدت زمان کوتاه و بدون نیاز به مهارت بالا، یک اینفوگرافیک حرفه‌ای و درست آماده سازی کنید. معمولا در تمام بیزینس‌ها، استفاده از  پلتفرم‌های تولید محتوا در قالب اینفوگرافیک مهم است. پس آن را دست کم نگیرید و از ویژگی‌های آن برای جذب مخاطب استفاده کنید.

۴.     Podcastle

تصویر ۷- آلت: Podcastle، ابزار تولید محتوا صوتی

Padcastle یک پلفترم هوش مصنوعی انقلابی در زمینه تولید پادکست و بهبود تجربه ساخت پادکست برای تولیدکنندگان محتوا است. با ویژگی‌های نوآورانه و رابط کاربری خوب و ساده، به تولیدکنندگان محتوا این امکان را می‌دهد تا پادکست‌هایی با کیفیت صدایی بسیار خوب تولید کنند. پادکست یکی از قالب‌های محتوایی برای ایجاد تعامل بیشتر بین مخاطب و برند است. این پلتفرم طیف وسیعی از ابزارها و امکانات را ارائه می‌دهد که فرایند ایجاد پادکست را ساده می‌سازد. چه مبتدی باشید، چه حرفه‌ای، می‌توانید از این پلتفرم از مرحله ضبط تا ویرایش و انتشار محتوای صوتی خود استفاده کنید.

ساخت پادکست یا هر نوع محتوای صوتی، فرایند ساده‌ای نیست. به تجهیزات، محیط و مهارت خاصی برای ادیت نیاز دارد. تجهیزات آن شامل میکروفون و هدفون‌های ضبط صدا می‌شود که تمام فرایند آن، باید در یک فضای آکوستیک و مناسب انجام شود. همچنین، ادیت آن، نیازمند نرم افزارهای قوی و پیچیده‌ای است که تنها روی سیستم قوی نصب می‌شوند. از این رو، تولیدکنندگان محتوا نمی‌توانند تا این حد تخصصی در این زمینه تولید محتوا انجام دهند و باید از این پلتفرم جایگزین استفاده کنند. در این صورت، هم نتیجه قوی و حرفه‌ای به دست می‌آورند و هم نیازی به تجهیزات و مهارت‌های حرفه‌ای پیدا نمی‌کنند.

جمع بندی

اگر به دنبال پلتفرم‌ تولید محتوا برای برند یا کسب و کار خود هستید یا حتی قصد فعالیت به عنوان تولیدکننده محتوا را دارید، اولین قدم برای شما یادگیری استفاده از پلتفرم‌ تولید محتوا است. زمانی که به طور کامل استفاده از این ابزارها و پلتفرم‌ها را یاد بگیرید، به راحتی می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان، چندین محتوا در قالب‌های مختلف تولید کنید.

 

اشتراک گذاری این مطلب در :

نظرات کاربران

هنوز نظری نداریم!

اولین دیدگاه رو میتونی راجع به این مطلب ثبت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =